Клириков, Ал-др Вас., свящ. Моск. 100 р./– —17— (В пользу студентов Академии./В пользу бывших воспитанников.) Копьев, Никол. Ал-др., свящ. Моск. 100 р./– Кротков, Феоф. Иван., прот. Моск. 100 р./– 65 . Лебедев, Ал-др Ал-еев., прот., наст. Казанского собора в С.-Пб. – –/100 р. Лебедев, Ал-ей Петр., проф. Моск. Универс. – 100 р./– Лепешкина, Агринп. Никол., вдова Стат. Сов. – 100 р./– Машкина, Екат. Мих., вдова Коллеж. Сов. 520 р./– Михайлов, Ал-ей Мих., Моск. куп. 100 р./– 70 . Модестов, Мих. Вас., Моск. священник –/100 р. Модест, Архимандрит 200 р./– Монина, Анна Ал-дровна, вдова пот. почет. гражд. – 270 р./– Морковин, Иоанн Мих., свящ., ипспек. Ржев. Еп. женск. учил. – 100 р./– Мошкин, Афан. Ал-др., Москов. куп. 100 р./– 75 . Нечаев, Дим. Степ., Колл. Ассесс. 100 р./– Никольская, Екатер. Гаврил., вдова прот. в г. Симбирске – 200 р./200 р. Новоселов, Пётр Сем., Дмитровский купец. 100 р./– Орлов-Давыдов, Серг. Влад., граф 100 р./300 р. Орлов, Никол. Ал-еев., свящ. Моск. 100 р./– 80 . Павлов, Иван Иванович, препод. Арханг. Епарх. женск. училища – 100 р./– Пашкевич, Мих. Павлов., инспект. Твер. дух. семин. – 100 р./– —18— (В пользу студентов Академии./В пользу бывших воспитанников.) Первухин, Григор. Петр., каф. прот. гор. Твери. – 200 р./– Растеряева, Варв. Гавр., жена Моск. купца 100 р./– Ржаницын, Ал-ей Руфов. Ст. Сов. 600 р./– 85 . Романовский, Пётр Васил. 100 р./– Репин, Иоанн Иоаким., пот. поч. гражд. –/100 р. Самарин, Димитр. Феодор. пот. двор. –/500 р. Сахаров, Пётр Никол., прот. Моск. 100 р./– Свербеев, Мих. Дим., состоящий при Обер-Прокуроре Св. Синода. – 100 р./– 90 . Сергиев, Иоанн Ильич, протоиерей Кронштадтского Собора –1600 р./100 р. Сергий, Архимандрит, наст. церкви при Русской миссии в Афинах – 300 р./– Скворцов, Пав. Арс., регент Моск. хора 100 р./– Смирнов, Иоанн Ал-еев., прот, Моск. 100 р./– Смирнов, Пётр Ал-еев., каф, прот. в СПб. 100 р./– 95 . Смирнов, Пётр Ал-еев., свящ. Моск. 100 р./– Соколов, Алексей Иван., каф. прот. Моск. 100 р./– Соловьев, Ив. Ив.. поч. гражд. 100 р./–

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Цветков, Петр Иванович, заслуженны ординарный профессор, Московской Духовной Академии II. Пожизненные члены. а) Высокопреосвященные: Агафангел, Архиепископ Рижский и Митавский 50 р. 00 к. 50 р. 00 к. Анастасий, Архиепископ Воронежской и Задонский 100 р. 00 к. Димитрий, Архиепископ Казанской и Свияжский 100 р. 00 к. Иаков, Архиепископ Ярославский и Ростовский 100 р. 00 к. Никандр, Архиепископ Литовской и Виленский 100 р. 00 к. б) Преосвященные: Арсений, Епископ Псковский и Порховский 100 р. 00 к. Евлогий, Епископ Люблинский 100 р. 00 к. Гурий, Епископ Симбирской и Сызранский 100 р. 00 к. Иоанн, Епископ, Управляющий Московским Симоновым монастырем 100 р. 00 к. Лаврентий, Епископ Тульский и Белевский 100 р. 00 к. Мисаил, Епископ Олонецкий 100 р. 00 к. Нестор, Епископ, бывший Смоленский 100 р. 00 к. Никанор, Епископ Пермский 100 р. 00 к. —16— Тихон, Епископ Пензенский и Саранский 100 р. 00 к. Трифон, Епископ Дмитровский 300 р. 00 к. Алипий, Архимандрит 100 р. 00 к. Андреев, Василий Алексеевич, потомственный почетный гражданин 100 р. 00 к. Андроник, Архимандрит, ректор Уфимской дух. семинарии 150 р. 00 к. Астрова, Юлия Михайловна, вдова доктора 100 р. 00 к. Березкин, Иоанн Яковл., прот. Моск. 100 р. 00 к. Богородский, Сергий Николаевич, Действительный Статский Советник 100 р. 00 к. 100 р. 00 к. Бухарев, Ин. Ник., протоиерей Московский 100 р. 00 к. 100 р. 00 к. 100 р. 00 к. Воздвиженский, Димитрий Михайлович, священник Московский 100 р. 00 к. 100 р. 00 к. Воронец, Евстафий Николаевич, потомственный дворянин 100 р. 00 к. Глаголев, Сергий Сергеевич, ординарный профессор, Московск. Духовной Академии 100 р. 00 к. Голубинский, Евгений Евсигн., заслужен.проф. Моск. Дух. Академии и ординарный Академик Императорской Академии Наук 100 р. 00 к. Грузов, Сергей Федорович 100 р. 00 к. Дружинин, Николай Николаевич, Московский купец 500 р. 00 к. Евгений (Мерцалов), Архим., ректор Тверской духовной семинарии 100 р. 00 к. Знаменский, Петр Васильевич, профессор Казанской Духовной Академии 200 р. 00 к.

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Însui faptul purtrii unui asemenea dialog a contribuit la soluionarea multor probleme i eu sunt sigur, la urma urmei, a ajutat la evitarea celui de al Treilea rzboi mondial. A vrea s mai spun câteva cuvinte despre activitatea extern a Bisericii Ruse în acele vremuri. tii c Biserica noastr a participat activ la aa-numita micare ecumenic - a fost un dialog cu cretinii occidentali. De ce a fost posibil acest dialog? Deoarece noi vedeam datorit poziiei lor etice în persoana lor oameni cu aceeai poziie conceptual. Noi vedeam c lumea cretin ortodox împrtete, fr doar i poate, aceleai valori referitor la fiina uman, familie, atitudinea fa de Dumnezeu, natur, om i aceasta a creat condiii pentru dialog. Astzi aceast platform valoric comun este distrus, deoarece o mare parte din cretinismul occidental revizuiete poziiile fundamentale evanghelice în folosul celor ce dein puterea în lume. De aceea dialogul s-a curmat, cu excepia relaiilor noastre cu Biserica Catolic, deoarece Biserica Catolic - dea Dumnezeu s fie aa întotdeauna - în pofida unei presiuni enorme din partea lumii externe, pstreaz fidelitate valorilor evanghelice. Relaiile noastre interbisericeti externe, relaiile intercretine în ziua de azi nu includ practic un dialog real cu protestantismul occidental. Aceasta mrturisete despre faptul c au aprut noi linii de divizare i nu doar de natur interconfesional, dar i civilizaional. Decretinarea Europei i Americii pune sub semnul întrebrii fundamentul comun valoric, care a existat pe parcursul celei mai mari pri a secolului al XX-lea. Aceasta duce la o neînelegere total, când la discutarea celor mai acute probleme apare o surzenie reciproc. Când o parte întreab cu indignare: „Cum se admite ofensarea sentimentelor religioase a milioane de oameni?”, iar ceilali cu o indignare deloc mai mic pun ca rspuns o alt întrebare: „Cum se admite atentarea la dreptul de exprimare liber a omului?” Trebuie s recunoatem c nvlirea în unele domenii alt dat delicate, inclusiv în domeniul sentimentelor religioase, complic relaiile reciproce ale unor elite europene i americane nu doar cu Rusia, dar i cu alte culturi mondiale, bazate pe etica religioas tradiional - în primul rând, desigur, cu lumea musulman. Intervenia masiv informaional în mare parte stimuleaz i provoac creterea radicalismului islamic, care justific aciunile sale prin politica secular agresiv i lipsa de principii duhovniceti ale societii occidentale dumnoase lor (dup imaginaia lor).

http://patriarchia.ru/md/db/text/4656179...

Abstract: The remarkable absence of Eastern Christian Orthodoxy in African Christianity is as profound as it is prodigious for many reasons. First and foremost of which is the non-player of Eastern Orthodox Christianity in the colonial project and the scramble for Africa. A cursory examination of the biblical, Patristic and theological traditions of Eastern Orthodoxy posits a powerful, but illuminating critique of Western Christianity as inherited and espoused by Africa, more so in the areas of the nature of sin, human dignity, the place of the church, suffering, sacrament, saints, and scriptures.  The purpose of this paper is three-fold. First, is the examination of the nature of religions in the light of Palamas life, theology, and practice. It is said that " religions are like men, they grow old and die unless they are renewed, unless the seed perishes and is born again " (Robert Payne, 1958: 296). I will argue that the historic and theological services provided and performed by Gregory Palamas can be a fulcrum to a renewal of African Christianity. Second, Gregory Palamas creative engagement in his day makes a significant contribution to current attempts at dialog between Orthodox Christians and Western Roman Catholicism and Protestantism (Papademetriou 2004:1).  Palamas was one of the best and astute exponents of Orthodox Christian theology in the fourteenth century.  He was also a creative thinker.  The import of this dialog for Africa, which has had its share of ethnic and religious violence, Christian-Muslim conflicts, and socio-political rudderlessness cannot be overstated. Third, it is pertinent to note that this dialog is not limited to Christians.  Eastern Orthodoxy has historically and geographically shared relationships, engagement, and dialog with Islam ever since the rise of Islamic faith in the seventh century.  A good number of African nations also share identical experience of sometimes peaceful, or violent co-existence.  Gregory Palamas and Eastern Orthodoxy can provide a new paradigm of engagement and enrichment as this paper will demonstrate. Finally, through this engagement, young churches in Africa will be further enriched through the nature of Palamas " hesychasm, Christology, Jesus prayer, and inter-religious dialog.

http://bogoslov.ru/event/2478239

100 р. 00 к. Березкин, Иоанн Яков., прот. Моск. 100 р. 00 к. Богородский, Сергей Николаевич, Статский Советник 100 р. 00 к. В пользу студентов академии В пользу бывших воспитанников Бухарев, Иоан. Ник., протоиерей Московский 100 р. 00 к. 100 р. 00 к. 100 р. 00 к. Воздвиженский, Димитрий Михайлович, священник Московский 100 р. 00 к. Воронец, Евстафий Николаевич потомственный дворянин 100 р. 00 к. Глаголев, Сергей Сергеевич, ординарный профессор Московск. Духовной Академии 100 р. 00 к. Голубинский, Евгений Евсигн., заслужен. проф. Моск. Дух. Академии и ординарный Академик Императорской Академии Наук 100 р. 00 к. Грузов, Сергий Федорович 100 р. 00 к. Дружинин, Николай Николаевич, Московский купец 500 р. 00 к. Евгений (Мерцалов), Архим., ректор Тверской духовной семинарии 100 р. 00 к. Знаменский, Петр Васильевич, профессор Казанской Духовной Академии 200 р. 00 к. Иванцов, Николай Михайлович, протоиерей, Сакелларий Московского придворного Благовещенского Собора 100 р. 00 к. Исаев, Иван Петрович, секретарь Университета св. Владимира 100 р. 00 к. Кабанов, Димитрий Иванович, Московский купец 100 р. 00 к. 100 р. 00 к. Карякин, Михаил Иванович, Московский купец 100 р. 00 к. Клириков, Ал-др Васильевич, священник Московский 100 р. 00 к. Копьев, Ник. Ал-дрович, протоиерей Московский 100 р. 00 к. Лебедев, Ал-ей Петрович, профессор Московского Университета 100 р. 00 к. Лебедев, Димитрий Александрович, преподаватель Единецкого дух. Училища 100 р. 00 к. В пользу студентов академии В пользу бывших воспитанников Лепешкина, Агриппина Ник., вдов. Статского Советника 100 р. 00 к. Мальцев, Алексей Петрович, протоиерей, настоятель посольской, в Берлине, церкви 100 р. 00 к. Машкина, Екатерина Михайловна, вдова Коллежского Советника 500 р. 00 к. Металлов, Василий Михайлович, священник Московский 100 р. 00 к. Модестов, Михаил Васильевич, Московский протоиерей 100 р. 00 к. 100 р. 00 к. Монина, Анна Александровна, вдова потомственного почетного гражданина 270 р. 00 к. Морковин, Иоанн Михайлович, священник, инспектор классов Ржевского епархиального училища

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Иванцов, Николай Михайлович, протоиерей, Сакелларий Московского придворного Благовещенского Собора 100 р. 00 к. —17— Исаев, Иван Петрович, секретарь Университета св. Владимира 100 р. 00 к. Кабанов, Димитрий Иванович, Московский купец 100 р. 00 к. 100 р. 00 к. Карякин, Михаил Иванович, Московский купец 100 р. 00 к. Клириков, Ал-др Васильевич, священник Московский 100 р. 00 к. Копьев, Николай Александрович, протоиерей Московский 100 р. 00 к. Лебедев, Ал-ей Петрович, профессор Московского Университета 100 р. 00 к. Лебедев, Димитрий Александрович, преподаватель Единецкого дух. учил. 100 р. 00 к. Лепешкина, Агриппина Ник., вдов. Статского Советника 100 р. 00 к. Мальцев, Алексей. Петрович, протоиерей, настоятель посольской, в Берлине, церкви 100 р. 00 к. Машкина, Екатерина Михайловна, вдова Коллежского Советника 500 р. 00 к. Металлов, Василий Михайлович, священник Московский 100 р. 00 к. Модестов, Михаил Васильевич, Московский протоиерей 100 р. 00 к. 100 р. 00 к. Монина, Анна Александровна, вдова потомственного почетного гражданина 270 р. 00 к. Морковин, Иоанн Михайлович, священник, инспектор классов Ржевского епархиального училища 100 р. 00 к. Мошкин, Афанасий Андреевич, Московский купец 100 р. 00 к. Некрасова, Александра Николаевна, вдова Моск. протоиерея 100 р. 00 к. Нечаев, Димитрий Степанович, коллежский Асессор 100 р. 00 к. Никольская, Екатерина Гавриловна, вдова протоиерея г. Симбирска 200 р. 00 к. 200 р. 00 к. Орлов, Николай Алексеевич, священник Московский 100 р. 00 к. —18— Орлов, Сергий Николаевич, священник Московский 100 р. 00 к. Павлов, Иван Иванович, преподаватель Архангельского епархиального женского училища 100 р. 00 к. Панормов, Иоанн Александрович, протоиерей, ректор Томской духовной семинарии 100 р. 00 к. Пашкевич, Михаил Павлович, инспектор Подольской дух, сем. 100 р. 00 к. Растеряева, Варвара Гавриловна, жена Московского купца 100 р. 00 к. Репин, Иоанн Иоакимович, потомственный почетный гражданин 100 р. 00 к. Сабчаков, Александр Николаевич, преподаватель Рязанской духовной семинарии

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Astzi la scar global au loc aciuni foarte importante, orientate spre un contact mai strâns dintre oameni, asupra schimbului de gânduri, de informaie, de experien, ceea ce determin dezvoltarea economic a societii. Ce semnific, dar, dialogul? Acela care nu înelege semnificaia dialogului, poate pierde posibilitatea s-l duc. Dialogul este nu doar o tangen a oamenilor, care fac schimb de resurse. Mai este i un dialog al gândurilor, al convingerilor, al concepiilor. La dialog particip acei, care sunt în pierdere i acei care sunt în câtig, iar câtig întotdeauna cei puternici. Pentru ca dialogul s nu se transforme într-un câmp, pe care am putea s simim slbiciunea noastr, noi trebuie s fim puternici. Este vorba, în primul rând, despre puterea interioar – puterea credinei, puterea convingerii, puterea autocontiinei naionale, puterea sentimentului patriotic. Îmi amintesc anii grei de la finele secolului al XX-lea, când muli oameni, intrând în dialog, se purtau fr demnitate, uitând ce tradiie mrea, ce ar mrea ei reprezint. Astzi situaia s-a schimbat i Rusia devine alta. Dar este foarte important ca în primul rând tineretul nostru, care va intra i intr în tangen cu lumea, s aib o autocontiin puternic naional, duhovniceasc i religioas. Atunci dialogul poate deveni un dialog al celor egali, atunci schimbul cultural va fi în folos, dar nu va deveni mijloc de renunare la lupt. Eu vorbesc despre toate acestea pe litoralul Oceanului Pacific, înelegând toat importana pentru ara noastr, inclusiv pentru regiunea Primorie, a dezvoltrii relaiilor cu vecinii – cei apropiai i cei îndeprtai, a schimbului de resurse intelectuale, creative, economice, deoarece în afara unei astfel de micri nu poate exista dezvoltare. Dea Dumnezeu ca aceast micare s întreasc bazele vieii noastre naionale i s nu le slbeasc nici într-un caz. Înc odat vreau s spun c educaia oamenilor, educaia tineretului, formarea idealurilor sociale – toate acestea sunt nu doar sarcina Bisericii, dei biserica întotdeauna a purtat i poart o responsabilitate deosebit pentru aceasta. Este, în primul rând, de asemenea responsabilitatea intelectualitii noastre, a sistemului de învmânt, a cercurilor tiinifice, i cât este de important ca noi toi s trudim pentru atingerea scopului unic. De aceea dezvoltarea dialogului dintre Biseric i societate, cu instituiile societii civile, cu puterea de stat, se prezint ca o condiie obligatorie a perfecionrii relaiilor noastre sociale i a ameliorrii climatului general al oamenilor.

http://patriarchia.ru/md/db/text/2478969...

That is why we as a Church believe that Kosovo’s membership in UNESCO should be postponed until Belgrade and Pristina within the EU sponsored dialog in Brussels clearly define mechanisms of institutional protection of our holy sites in Kosovo with all international guarantees. This should be done in order to avoid our holy sites becoming a target of nationalists and historical revisionists as current Kosovo legislation is not precise enough and may be a subject of unilateral change. Renaming our sites into “Serbian Orthodox Medieval Monuments in Kosovo” by UNESCO may be a first step in that direction, to clearly signify the religious affiliation of these sites,… like for example Armenian Monasteries in Iran. The Brussels dialog between Belgrade and Pristina is a crucially important process the goal of which is to promote confidence and resolve all practical problems our communities are still facing. After all, both Belgrade and Pristina look forward towards European future of the region and we as a Church strongly believe that our Serbian Orthodox Heritage in Kosovo should be not a stumbling stone of political confrontation but rather a bridge between communities and all peoples of good will that are looking for their common future in Europe. After all, that is the true meaning of religious and cultural sites anywhere in the world, to promote understanding and confidence and not the opposite. Our Church looks into future but we all in Kosovo cannot forget the wounds of the past. As my monastery sheltered Kosovo Albanian refugees who suffered during the war, we know all too well how sad it is for many Serbian refugees that had to flee after the Kosovo war and are not able to return to Kosovo 16 years after the end of hostilities. We still have many churches ruined since 1999 to rebuild, many cemeteries to repair and help everybody in Kosovo and the wider region live in peace and mutual understanding. That is why we remain open for dialog. In that context any political decision, which may jeopardize the prospects of dialog, will be detrimental for all.

http://pravoslavie.ru/87487.html

Harnack sagten, fand Gehör in der Öffentlichkeit, löste Debatten aus, beeinflusste die gesellschaftliche Meinung. Auf ihre Weise verstand die liberale protestantische Theologie es, sich in die öffentliche Diskussion einzubringen und die säkular geprägte Gesellschaft wieder für religiöse Fragen zu interessieren. Insbesondere die Beschäftigung mit der liberalen protestantischen Theologie barg deshalb für liberale orthodoxe Theologen ein offenbar beträchtliches Potenzial, um für sich zu erschließen, in welche Richtung sich die orthodoxe Theologie entwickeln müsste, um auch unter den sich verändernden Bedingungen ein gesellschaftlich relevanter Faktor zu bleiben. Der Differenz zur liberalen protestantischen Theologie blieb man sich dabei sehr wohl bewusst und das Bestreben ging natürlich nicht dahin, diese Differenz einzuebnen. Im Gegenteil, die Auseinandersetzung mit der liberalen protestantischen Theologie diente vielmehr zugleich immer auch dazu, sich von den liberalen Strömungen im eigenen Land (vor allem Lev N. Tolstoj) abzusetzen.   Konsequenzen für den gegenwärtigen Dialog Welche Schlussfolgerungen lassen sich aus dieser Phase der russischen Theologiegeschichte und ihrer Rezeption und Kritik des Protestantismus für den gegenwärtigen Dialog zwischen EKD und ROK ziehen?  Abgesehen davon, dass sich die Ergebnisse historischer Forschung nicht unmittelbar in die Gegenwart übertragen lassen, scheint mir diese Phase doch zu zeigen, welche Bedeutung der akademische Austausch für den kirchlichen Dialog haben kann.  Denn in der russischen Theologie dieser Zeit wurden nicht nur konfessionelle Kontroverspunkte markiert, sondern im Zuge der intensiven Auseinandersetzung mit der protestantischen Theologie auch neue theologische Denkwege eingeschlagen. Dass diese für den ökumenischen Dialog im 20. Jahrhundert wegweisend waren, macht beispielsweise das ökumenische Engagement von Georgij Florovskij deutlich, das nicht zuletzt auf der russischen Theologie des ausgehenden 19., beginnenden 20.

http://bogoslov.ru/article/1246959

Иванцов, Николай Михаилович, протоиерей в Москве; пожизненный член с 1904 г.; пожертв. 100 р. 100. Игумнов, Гавриил Матвеевич, потомственный почетный гражданин в Москве; пожизн. член с 1882 г.; пожертв. 100 р.; ум. 1887 г. Ильинский, Александр Семенович, протоиерей в Москве; пожизн. член с 1880 г.; пожертв. 100 р.+100 р (в пользу бывших воспитанников Академии); ум. 1899 г. Исаев, Иван Петрович, секретарь Киевской Духовной Академии; пожизн. член с 1889 г.; пожертв. 100 р. Иосиф, архимандрит Вознесенской Давыдовой пустыни; пожизн. член с 1883 г.; пожертв. 100 р.; ум. 1884 г. Кабанов, Димитрий Иванович, купец в Москве; пожизн. член с 1886 г.; пожертв. 100 р. 105. Касицын, Димитрий Феодорович, протоиерей, профессор Московской Духовной Академии; пожизн. член с 1892 г.; пожертв. 200 р.; ум. 1901 г. Катков, Михаил Никифорович, редактор Московских Ведомостей и Русского Вестника; пожизн. член с 1880 г.; пожертв. 100 р.; ум. 1887 г. Кельх, Варвара Петровна; пожизн. член с 1891 года; пожертв. 3.100 р. (в пользу бывших воспитанников Академии); поч. член Братства с 1893 г. Клириков, Александр Васильевич , священник в Москве; пожизн. член с 1885 г.; пожертв. 100 р. Комаров, Гавриил Матвеевич, купец в Москве; пожизн. член с 1880 г.; пожертв. 100 р.; ум. 1895 г. 110. Кононов, И. А., коммерции советник; пожизн. член с 1882 года; пожертв. 100 р. Копьев, Николай Александрович, священник, впоследствии протоиерей в Москве; пожизн. член с 1880 г.; пожертв. 100 р. Корякин, Михаил Иванович, купец в Москве; пожизн. член с 1894 года; пожертв. 100 р. Кротков, Феофилакт Иванович, протоиерей в Москве; пожизн. чл. с 1884 г.; пожертв. 100 р.; ум. 1904 г. Кудрявцев-Платонов, Виктор Димитриевич, профессор Московской Духовной Академий; пожизн. член с 1880 г.; пожертв. 100 р.+500 р.+100 р. (в пользу бывших воспитанников Академии); почетн. член Братства с 1887 г.; ум. 1891 г. 115. Кузнецов, К. Гр., потомственный почетный гражданин, пожизн. член с 1884 г.; пожертв. 100 р.; ум. 1885 года. Лаврентий, архимандрит, ректор Московской Духовной Академии; ныне Епископ Тульский; пожизн. член с 1895 г.; пожертвов. 100 р.

http://azbyka.ru/otechnik/Petr_Cvetkov/b...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010