Aquil. 8), но старания свт. Амвросия помешали их приезду (Sed ne venirenttua petitio fecit ––Gesta Conc. Aquil. 8), при этом Грациан оказался обманут (Quare subripuistis imperatori? – Gesta Conc. Aquil. 42). В то же время, как будет показано ниже, Палладий продолжает надеяться на пересмотр своего дела, что было бы неосуществимо без соответствующего решения императора. 1054 Diss. Max. 99: «Наконец, т.к. вы хотите видеть, подобно Савеллию, в Отце и Сыне одно и то же (Лицо), ты тотчас же, как создатель заговора, подвел к тому, что необходимо требовать (признания) в Сыне того же самого, (что есть в Отце)» (Denique quia unum eundemque et Patrem et Filium similitudine Sabelli vultis videri, statim paria de Filio tu ut auctor conspirationis exigenda duxisti). См. также: «Ты не признаешь ни Отца, ни Сына, не признавая отличительные свойства Лиц...» (Nam nec Patrem nec Filium agnoscis, non agnoscendo propriaetates personarum...) (Diss. Max. 84). 1055 Палладий называет учение о Боге Сыне как о «едином, истинном Боге» (solum verum adseris) богохульством (blasfemia – Diss. Max. 100. 1056 Diss. Max. 129: «...вы подвели к тому, что нужно верить в трех всемогущих богов, трех вечных, трех равных, трех истинных, трех соработников, трех восседающих рядом, трех неотличимых, трех неотделимых, трех, не имеющих (для себя) ничего невозможного» (...vos tres omnipotentes deos duxistis, tres sempiternos, tres aequales, tres veros, tres cooperarios, tres consessores, tres indifferences, tres inresolutos, tres nihil inpossibilitatis habentes). У Максимина это противоречие оказывается сглажено, и он, исходя из того факта, что никейцы якобы приписывали Богу Отцу и Богу Сыну одинаковые свойства (включая личные, что определенно не соответствовало действительности), постулирует сходство их доктрины с ересью Савеллия: «Ибо непозволительно же мыслить трех в равной мере безначальных, трех вечных, т.е. трех нерожденных, трех, не имеющих происхождения, как утверждается в их собственной нечестивой книге, еще трех неразличимых, что, как бы то ни было, содержит нечестие Савеллия» (Quod quidem nefas est cogitare, tres pari aequalitate sine initio, tres sempiternos, id est tres ingenitos, tres sine origine, sicuti ipsorum libellus perfidie testatur, aut iterum tres inresolutos, quod utique Sabelli continet perfidia) (Diss.

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/ill...

1000 Ambros. Ep. X. 8: «Вашу веру, вашу славу молим, чтобы вы воздали почтение вашему владычеству и присудили защитников нечестия и предателей истины, присоединив указы вашей милости к соответствующим судебным решениям, к тому, что они должны быть изгнаны из пределов Церкви и чтобы на места осужденных посланцами нашей малости были бы избраны святые священники» (Vestram fi dem, vestram gloriam deprecamur, ut reverentiam imperii vestri deferatis auctori, censeatisque impietatis assertores, et adulteros veritatis, datis apicibus clementiae vestrae ad judicia competentia, ab Ecclesiae arcendos esse liminibus, et ut in damnatorum locum per nostrae parvitatis legatos sancti subrogentur sacerdotes). 1001 В соборе кроме Анемия участвовали епископ Сискии Констанций, Амаций, епископ Иовии, и Феликс, епископ Ядера (см. Gesta Conc. Aquil. 76). Затем в 382 г. Анемий принял участие в Римском соборе. Этот факт указывает на то, что связи сирмийского епископа с италийским епископатом были достаточно прочными (см. Theodoret. Hist. eccl. V. 9). 1002 Gesta Conc. Aquil. 16: «Столица Иллирика один только город Сирмий. Я же епископ этого города. На того, кто не исповедует Сына Божия вечным и совечным Отцу, то есть предвечным, изрекаю анафему, а также на тех, кто равным образом (это) не исповедуют» (Caput Illyrici nonnisi civitas est Sirmiensis. Ego igitur episcopus illius civitatis sum. Eum qui non confi tetur Filium Dei aeternum et coaeternum Patri, quod est sempiternum, anathema dico, sed etiam his qui idem non confi tentur). 1003 Марий Меркатор прямо называет Боноса епископом Сердики (Sardiciensis Bonosus). Однако такие исследователи, как Ж. Цейллер и Г. Барди, считают это сообщение ошибочным и связывают Боноса с Наисской кафедрой, при этом Ж. Цейллер ссылается на то, что впоследствии предметом обсуждения стали рукоположения, совершенные Боносом именно в Наиссе (см. Marius Mercator.Appendix ad contrad. Nest. 15; Zeiller J. Les origines chrétiennes dans les provinces. P. 159; Bardy G. Bonosus. DHGE. Vol. IX. Paris, 1937. P. 1096). Х. фон Кампенхаузен, напротив, настаивает на том, что Бонос занимал Сердикскую кафедру (см. Campenhausen H., von. Op. cit. S. 120).

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/ill...

4 Ibidom. См. также Constitutiones Apostolicae lib. VIII. cap. 35. – Pitra. luris Ecclesiastici graecorum historia et monumenta tom. I. p. 408. – Romae 1864. 6 Книга правил стр. 32; Pitra 1, 428–429. – Что здесь речь идёт не об избрании только, но и о рукоположении см. Beveregius t. II. Annotationes p. 48; Bingham. Origines Ecolesiasticae. The Antiquities of the Christian Church. Vol I, b. II, ch. XI, p. 48. 9 См. напр.: Conc. Arelatense I, can. 21: De his, qui usurpant sibi, quod soli debeant episcopum ordinare, placuit, ut nullus hoc sibi praesumat, nisi assumptus secum aliis septem episcopis. Si tamen non. potuerint septem, sine tribus fratribus non audeant ordinare. – Так называемый Conc. Carthag. (4) can. 2: Episcopus quum ordinatur, duo episcopi ponant et teneant Evangeliorum codicem super caput et cervicem (verticem) ejus, et uno super cum fundente beuedictionem, reliqui omnes episcopi, qui adsunt, manibus suis caput ejus tangant. – Binius. Concilia etc... Tom. I, pars I. pp. 221, 588. 12 «Absque tribus episcopis», «δχα τριν επισκπων». – Migne. Patro logiae cursus completus, ser. graeca. tom. LXXXII. p. 1247–1248. 14 «Absque trium Episcoporum praesentia». – Cone. Regiense cap. 1–2. См. Binius t. I, par. II. pag. 495. 20 Нужно, конечно, иметь в виду, что так называемые Ап. постановления представляют собою памятник не канонический, а только исторический. 21 Theodoretus. Historia ecclesiastica lib. V, cap. 23; Beveregius II, Annot. p. 10; Bingham, vol. I, b, II, ch. XI, p. 49. 22 " λλ’ νγκη γρ ν καιρος απαρησιστοις τν ακρβειαν παραβανεσϑαι», verum in temporibus formidolosis summum jus praetermitti necesse est». Synes. ep. 67; см. Beveregins II, Ann. p. 12; Bingham ib. p. 49. 23 Beveregius II, Ann. p. 12; Collier. An ecclesiastical history of Great Britain. Vol. I, pp. 158–159, 182–183. – London 1840; – Stubbs. Registrum Sacrum Anglicanum. p. 1 – Oxford 1858. 24 Beveregius I, 439. χωρεπιςχοπον δ γινεσθαι π το τς πλεως, νπκειται, πισκπου. Fiat autem chorepiscopus ab episcopo civitatis, cui subjicitur.

http://azbyka.ru/otechnik/Vasilij_Sokolo...

26 Под этим термином может подразумеваться епископ (см.: Isidori De eccl. off. II. 5), но я сознательно использую более общее слово «священник», чтобы избежать слишком узкой трактовки. 27 Greg. Ep. IV.26: «Из донесения брата нашего и соепископа Феликса и аббата Кириака мы узнали, что на острове Сардиния наместники-миряне угнетают священников, а их прислужники тебя, брат наш, ни во что не ставят» (Fratris et coepiscopi nostri Felicis et Cyriaci abbatis relatione cognouimus eo quod in insula Sardinia sacerdotes a laicis iudicibus opprimantur et fraternitatem tuam ministri sui despiciant). 29 См. письмо IV.25, адресованное наместнику Сардинии Забарде (Gregorius Zabardae duci Sardiniae). 30 Greg. Ep. IV.24: «Монахи и клирики пусть избегают собраний и покровительства мирян. Пусть они всецело находятся в твоей юрисдикции, согласно канонам, дабы из-за твоей слабости, брат мой, не нарушилась дисциплина той Церкви, предстоятелем которой ты являешься» (Religiosi uel clerici conuentus patrociniaque laicorum caueant. Qui tuae modis omnibus secundum canones iurisdictioni subdanur, ne remissione fraternitatis tuae eius cui praees disciplina dissoluatur ecclesiae). 31 См., например, Conc. Chalcid. can.9: Quod non oporteat clericos praetermisso episcopo ad saecularia iudicia commeare; Conc. III Carthag. can.9: Vt clerici publica iudicia non appellent (цит по: Martínez Díez G., Rodríguez F. La colección canónica hispana. Vol. III: Concilios griegosy africanos. Madrid, 1982). 32 Greg. Ep. IV.26: «Из донесения брата нашего и соепископа Феликса и аббата Кириака мы узнали, что на острове Сардиния наместники-миряне угнетают священников, а их прислужники тебя, брат наш, ни во что не ставят. И пока ты только предаешься простой жизни, дисциплиной, как мы видим, ты пренебрегаешь. Потому я умоляю тебя, чтобы ты, не ссылаясь ни на какие обстоятельства, правил Церковью , которая вручена тебе Богом, поддерживал бы дисциплину клириков и постарался бы не бояться ничьих слов» (Fratris et coepiscopi nostri Felicis et Cyriaci abbatis relatione cognouimus eo quod in insula Sardinia sacerdotes a laicis iudicibus opprimantur et fraternitatem tuam ministri sui despiciant. Dumque solum simplicitati a uobis studetur, quantum uidemus, disciplina neglegitur. Vnde hortor ut, omni excusatione postposita, ecclesiam quam suscepisti auctore Deo regas, disciplinam clericis tenere, nullius uerba metuere studeas).

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Dvoes...

45 Григорий Двоеслов . Правило пастырское. I.1: «И, однако же, часто случается видеть, что вовсе не знакомые с духовными правилами не страшатся выдавать себя за врачей душ, тогда как не знающие силы и действия трав и мазей не смеют выдавать себя за врачей телесных» (пер. Д. Подгурского) 46 Greg. Ep. IV.26: «Также нужно спросить, не был ли он вдруг двоеженцем. Еще стоит принять во внимание, не безграмотен ли, или не заставят ли его, подвластного курии, после получения священного сана вернуться к исполнению общественных обязанностей» (Quaerendum quoque est ne fortasse fuerit bigamus. Videndum emiam ne sine litteris, aut ne obnoxius curiae compellatur post sacrum ordinem ad exactionem publicam redire). 48 Greg. Ep. IV.9: «Также мы желаем, чтобы ты дважды в год созывал собор епископов: таков, как говорят, был обычай в твоей провинции, это же предписывается и авторитетом соборных канонов, так что если кто-то среди них (епископов.– Е. М.) отступает от предложенного ему поведения или не соответствует нравом, братья смогли бы изобличить его попреками и ради безопасности вверенной паствы и душ подвергнуть его [дело] отеческому рассмотрению» (Episcoporum etiam concilia, sicut tam tuae mos dicitur fuisse prouinciae quam quod sacrorum canonum auctoritate praecipitur, bis in anno celebrare te uolumus, ut et si quis inter eos a sui forma propositi actionis atque morum qualitate discordat, sociali fratrum possit increpatione redargui, et pro securitate commissi gregis animarumque statu paterna ualeat circum inspectione tractari.). Ср.: Conc. Antioch. 20: Vtbis in anno synodus celebretur; Conc. Chalcid. 19: Quod oporteat per prouincias bis in anno conciliumfi eri. 49 Greg. Ep. IV.9: «Пусть епископы не дерзают дважды помазывать миром при крещении лоб младенцев, но пусть пресвитеры помазывают им грудь с тем, чтобы епископы потом помазали им лоб» (Episcopi baptizandos infantes signare in frontibus bis chrismate non praesumant, sed presbyteri baptizandos tangant in pectore, ut episcopi in postmodum tangere debeant in fronte).

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Dvoes...

Указанные особенности 6 в воззрениях лютеран и реформатов на отношение благодати к нравственной природе человека лежат в основе всей системы их воззрений на оправдание, сообщая своеобразный характер главнейшим пунктам этой системы, каковы: вопросы о существе оправдания, об условиях его восприятия и усвоения человеком и о способах его сообщения. 1 Истинное отношение благодати к свободе в процессе внутреннего обновления человека можно наглядно представить под образом выпрямления искривленной полосы железа (материальной свободы человека) при помощи огня и молота, где огонь, размягчающий железо, есть подобие благодати Божий, возбуждающей к деятельности замершие под влиянием греха (холода) добрые начала в душе человека, а положение железа в огонь и удары кузнечного молота, направляемые в сторону, противоположную искривлению, суть акты формальной свободы человека, обнаруживаемой в противоположной греху деятельности последнего (в вере и добрых делах), причем ни действие огня, ни действие молота не могут заменить друг друга, но оба равно необходимы для достижения предположенной цели, сохраняя за собой каждое свою самостоятельность и свое особое значение в процессе. 2 Sess. VI, cap. XVI: “Ipse Christus Iesus, tanquam caput in membra et tanquam vites in palmites, in ipsos justificatos jugiter virtutem influat, quae virtus bona eorum opera semper antecedit et comitatur et subsequitur et sine qua nullo pacto Deo grata et meritoria esse possint” 3 Form. Conc. P. II, art. II, §§ 61, 62. Для обозначения дел естественного добра они даже употребляют особые термины, исключающие всякую мысль о внутренней ценности этих дел, каковы: honesta opera rationis, justitia rationis, externa opera legis, opera civilian etc. См. напр., Apol. Conf. Aug., art. II, §§ 22, 26, art. III, § 9. Срв. Conf. et Expos. Chr. Fidei, cap. IX (Homo non potest per se bonum), также Can. Dordrecht., cap. III/IV, can. 4 (Corpus et syntagma, P. I., p. 12; P. III, p. 35). 4 Eorm. Conc. P. II, art. II, § 35. “Haec verba ( Rom. VII : “se Iactari cum lege membrorum suorum”) prorsus nihil de nostra voluntate loquntur, neque decant, quod ea, etiam in renatis, aliquid ex sese operetur, sed omnia Sp.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Yako...

903 Перевод О.В. Аурова. Edictum Eurici 120.4: Circa sanctimonialem autem quae in castitate permanserit voluntate parentum, praecipimus permanere//d’Ors A. El Código de Eurico. Ed., palingenesia, índices//Estudios visigóticos. II. Roma – Madrid, 1960. 905 Cone, de Sevilla II (619). can. 11: ...пес cum sola quae praeest frequenter eis loqui oportet sed sub testimonio duarum vel trium sororum... (II Севильский собор. Кан. 11: ...и не подобает им часто беседовать с предстоятельницей наедине, но лишь при свидетельстве двух или трех сестер). 906 Leandri Reg. 5: Nullus te singulärem alloquatur, пес tu praeter duarum aut trium testimonium alloquaris aliquem singulärem. 908 Isidori De eccl. off. II. 1.1: Duo sunt autem genera clericorum: unum ecclesiasticorum sub regimine episcopali degentium, alterum acephalorum, id est, sine capite, quern sequantur, ignorantium. 909 Isidori Etym. VIII.5.66: Acephali dicti, id est sine capite quern sequuntur haeretici. Nullus enim eorum reperitur auctor, a quo exorti sunt. 910 Isidori Etym. VIII.5.66: Hi trium Chalcedonensium capitulorum inpugnatores duarum in Christo substantiarum proprietatem negant, et unam in eius persona naturam praedicant; Conc. de Sevilla II (619). can. 12: ...quidam ex haerese Acefalorum natione Syrus... duarum in Christo naturarum proprietatem abnegans et deitatem passibilem asserens... 911 Braul. Renot.: Quo vero ilumine eloquentiae, et quot jaculis divinarum Scripturarum seu Patrum testimoniis Acephalitarum haeresin confoderit, synodalia gesta coram eo Hispali acta declarant. In qua contra Gregorium praefatae haeresis antistitem eam asseruit veritatem. 912 Conc. de Sevilla II (619). can. 12: Qui.. .tandem gratia divina edoctus cunctis coram adstantibus haeresem propriam abdicavit... (II Севильский собор. Кан. 12: И он ... вразумленный божественной благодатью в присутствие всех отрекся от собственной ереси...). См. Sejourné Р. Le dernier рèге de l’église... Р. 97; Orlandis J; Ramos-Lissón D. Historia de los concilios... P. 258 – 259.

http://azbyka.ru/otechnik/Isidor_Sevilsk...

824 Credimus hanc mundi modem corpoream in melius renovandam; nec hoc futurum esse, donec impleatur numerus electorum hominum, et illa beata perficiatur civitas; nec post ejus perfectionem differendum. Unde colligi potest, Deum ab initio proposuisse ut utrumque simul perficeret. C. D. h. 1, 18 c. 385 c. Nullus sine illa universali sutisfactione salvatur. De conc. virg. 23 c. 457 c. 825 Si praesens esset homo ille, et quis esset scires, et diceretur tibi: Nisi occideris hominem illum, peribit mundus iste totus, et quidquid Deus non est: faceres hoc pro conservanda omni alia creatura? Bos. Non facerem, etiamsi mihi infinitus numerus mundorum ostenderetur. Ans. Qui, si iterum tibi diceretur: Aut eum occidas, aut omnia peccata mundi venient super te? Bos. Responderem me potius alia omnia peccata velle suscipere, non solum hujus mundi, quae fuerunt et quae futura sunt, sed et quaecunque super haec cogitari possunt, quam istud solum. C. D. h. 2, 14 c. 414 c. 826 Unde sequitur, quia vita ista plus est amabilis, quam sint peccata odibilia... Putasne tantum bonum tam amabile posse sufficere ad solvendum quod debetur pro peccatis totius mundi? Bos. Imo plus potest in infinitum. Ans. Vides igitur quomodo vita haec vincat omnia peccata, si pro illis detur. Ib. 415 c. Christus reddit pro omnibus qui salvantur plusquam debent. De conc. virg. 22 c. 454 с. На возражение Бозона, что если жизнь Богочеловека представляется бесконечной ценностью, то не выступает ли с таковым же бесконечным значением и преступление Его убийц, а раз оно является таковым, то каким образом крестная смерть Христа может не только препобеждать (superare) это преступление, но и покрывать ещё грехи всего мира, Ансельм отвечает указанием, что грех богоубийц не был бесконечным грехом, ибо был грехом их неведения ( 1Кор.2:8 ), и, следовательно – простительным: sit, quia ignoranter factum est. C. D. h. 2, 15 c. 415 c. 827 См. сноску 810: «Quid etiam justius, quam ut ille,..». Per crucem noster Christus nos redemit. Qui ergo ad hanc gratiam volunt cum digno affectu accedere, salvantur: qui vero illam contemnunt, quia debitum quod debent, non reddunt, juste damnantur.

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/v-pamj...

Quare, quod aliquid est, a Deo fit et Dei est; quod vero nihil est, id est malum, ab injusto fit et ejus est. Ib. 20 c. 352 c. 654 Cfr. Universitatis ordo et pulchritudo... Rectus ordo. Cur Deus homo 1, 15 c. 380, 381 cc. Ordo congruus universitatis rerum. De conc. virg. 6 c. 440 c. 655 Non solum bonus Creator, sed et potentissimus Dominus et sapientissimus rector omnium. Monol. 79 c. 224 c. Ne quid inordinatum sit in regno ejus. De conc. virg. 6 c. 440 c. Идея, что мир есть отображение божественного бытия не только как вообще реальное бытие, но именно бытие разумно-организованное, вносит новые штрихи в раскрываемое Ансельмом учение о метафизическом ничтожестве мирового зла. Если зло (неправда), не будучи собственно-реальным бытием, тем не менее существует в мире, как нравственно-психологическое явление, то эта относительная реальность зла является совершенно ничтожной в общей жизни мира, как «царства Божия», поскольку это зло существует не само по себе, а по попущению Бога (Cfr. De casu diab. 28 с. 360 с: permittente Deo angelus malus per rapinam usus est potestate a Deo sponte data), который по Своему всемогуществу и премудрости само зло направляет к добрым целям (cfr. ib. 25 c. 358 с: Deus majore potentia de malo bonum facere potuit, ut nec malum inordinatum in regno omnipotentis sapientiae permaneret). 656 Summus ille Spiritus aeterne sui memor est et intelligit se ad similitudinem, mentis rationalis... At si aeterne se intelligit, aeterne se dicit. Si aeterne se dicit, aeterne est Verbum ejus apud ipsum. Monol. 32 c. 286 c. Uno eodemque Verbo dicit se ipsum et quaecunque fecit, ib. 33 c. 188 c. Cum ipse summus Spiritus dicit seipsum dicit omnia quae facta sunt. Nam et antequam fierent, et cum jam facta sunt, et cum corrumpuntur, seu alio modo varientur, semper in ipso sunt, non quod sunt in seipsis, sed quod idem ipse. Etenum in seipsis sunt essentia mutabilis, secundum immutabilem retionem creata. Ib. 34 c. 189 c. 657 Quod dicitur, quia quod vult (Deus), justum est, et quod non vult, justum non est, non ita intelligendum est, ut si Deus velit quodlibet inconveniens, justum sit, quia ipse vult. Non enim sequitur, si Deus vult mentiri, justum esste mentiri; sed potius Deum illum non esse. Nam nequaquam potest velle mentiri voluntas, nisi in qua corrupta est veritas. С. D. h. 1, 12 c. 378 c. Этой идее об объективном основании нравственных норм в неизменном существе Божием, по-видимому, противоречит тот факт, что воля Божия иногда выражается в таких актах, которые очевидно расходятся с общеобязательными нормами нравственной жизни, например, требование Божие убить известное лицо. Но это расхождение лишь видимое, обусловливаемое непостижимостью для нас той «правды» Божией, которая лежит в основе этих мнимо-несправедливых требований Божиих, Si Deus vult. ut aliquis homo occidatur, justam est, ut occidstur... De illis (talibus actionibus) tantum est verum dicere: Si Deus hoc vult, justum est: quae Deum velle non est inconveniens. Ib.

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/v-pamj...

После непродолжительного спора между Н. и Гинкмаром в окт. 863 г. архиепископ известил понтифика об освобождении Ротада (Ep. 62). Гинкмар выполнил повеление папы под давлением кор. Карла Лысого и его супруги Эрментруды, к-рым Н. поручил доставить Ротада в Рим (Ep. 63-64). Однако Ротад прибыл ко двору понтифика не ранее мая 864 г., после того как Н. выразил обеспокоенность его отсутствием и вновь потребовал, чтобы Гинкмар не чинил епископу препятствий (Ep. 66). По словам Гинкмара, задержка была вызвана конфликтом между Н. и имп. Людовиком II (см. в разделе о расторжении брака Лотаря II), к-рый не допустил проезда через свои владения в Сев. Италии ни Ротада, ни сопровождавших его посланников - Ротберта, еп. Ле-Манского, и представителей др. западнофранк. иерархов. Поэтому Ротаду пришлось добираться до Рима через владения королей Лотаря II и Людовика Немецкого (Annales Bertiniani. 1883. P. 66). Дело еп. Ротада было рассмотрено к дек. 864 г., после того как Н. убедился в его невиновности. В речи, которую понтифик произнес во время богослужения в базилике Пресв. Девы Марии (Санта-Мария-Маджоре) в день вигилии Рождества Христова, обвинения в адрес Ротада были названы безосновательными, а действия его противников, прежде всего Гинкмара,- незаконными. Поэтому Н. восстановил Ротада в епископском достоинстве (Ep. 66a; MGH. Conc. T. 4. P. 180-182; ср.: LP. T. 2. P. 162-163). Ротад составил апологию, адресованную Н., к-рая была зачитана участникам Собора, созванного в Риме ко дню памяти св. Агнесы (21 янв. 865) (MGH. Conc. T. 4. P. 182-187). Ознакомившись с апологией, собравшиеся епископы и клирики согласились допустить Ротада к служению в базилике св. Агнесы (Сант-Аньезе-фуори-ле-Мура). На следующий день (22 янв.) состоялось заседание в Латеранском дворце, на к-ром участникам Собора были представлены др. документы, связанные с делом Ротада. По соборному решению Ротад был полностью оправдан, ему была возвращена епископская кафедра (LP. T. 2. P. 163). Об оправдании Ротада говорилось в посланиях Н., адресованных участникам Собора и римскому духовенству, а также самому Ротаду, кор. Карлу Лысому, Гинкмару Реймсскому, епископам Галлии (Западнофранкского королевства), клиру и народу Суасонского диоцеза (Ep. 67-72). По мнению ряда исследователей, Ротад привез в Рим Лжеисидоровы декреталии, в к-рых говорилось о праве папы Римского контролировать действия митрополитов, утверждать постановления Соборов, принимать апелляции и самостоятельно рассматривать «важнейшие дела» (causae maiores), в т. ч. связанные со смещением епископов. Т. о., декреталии существенно ограничивали полномочия локальных органов церковной власти в пользу папской юрисдикции. Влияние декреталий усматривают в речи Н., произнесенной 24 дек. 864 г. (см., напр.: LP. T. 2. P. 171; ср.: Ullmann. 1970. P. 191-192).

http://pravenc.ru/text/2566078.html

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010