244 Лион находится далеко в стороне. Вероятно, это Lugdunum Clavatum – совр. г. Лан (Laon). Krusch в пространном примечании (p. 803) обосновывает свое предположение о позднейшей вставке этой главы в оригинальный текст книги. В самом деле, эта глава присутствует лишь в одном, т. н. Бернском, кодексе (помеченным данным исследователем как «1а») и представляет собой компиляцию различных выдержек(гл. 4, 7, 14) из «Жития» и «Перенесения мощей св. Иоанна». «Житие» издано в AA. SS. Mabill. Saec. I, p. 633. Сам подвижник жил в первой половине VI века; память его 28 января. 245 1 кн. Законов Карла Великого фиксирует такой вид наказания (см. прим. Migne: PL, Т. 71, col. 0894B). 249 Его древнее житие издано в AA.SS. Mabil.l I, p. 263 seqq. Скончался в конце 70-х годов VI века. 254 О времени жизни свт. Маркелла трудно говорить определенно. Известно лишь, что он был преемником свт. Прудентия, девятым епископом Парижским. Предположительно, скончался в начале V века. 255 О нем свт.Григорий пишет в MM, II, 12. Еп. Рагнимод был епископом Парижским после свт. Германа (см. гл. 88). 257 Был епископом Парижским в 555–576 гг. Родился ок. 496 года в богатой семье в бургундском городе Отён, по окончании обучения стал диаконом, а около 530 года был рукоположен во священники. В 540 году стал аббатом бургундского монастыря мч. Симфориана. Присутствовал на нескольких поместных соборах, в том числе III Парижского (557), II Турского (566), IV Парижского (573). Канонизирован в 754 г. Мощи его были положены в базилике св. Винцентия, которя позже стала называться его именем В HF (VIII, 33) свт. Григорий пишет о явлении сего святителя, бывшем во время пожара в Париже. Память его 28 мая. Венанций Фортунат написал житие свт. Германа (MGH. AA. Т. IV, 2. P. 14–27; PL. T. 88. Col. 0453 – 0478B) изд. в., с текстом которого свт. Григорий был знаком, как пишет он в HF. V, 8. 258 В эпитафии свт. Герману имеется следующая строчка: «Huius opem ac meritum mutis data verba loquuntur/Redditus et caecis praedicat ore dicens».

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Tursk...

H. Wolfii præfatio, 95–100. J. Bekkeri præfatio, 115–16. Index scriptorum in historia Nicephori memoratorum (Fabricius), 103–14. Index græcitatis, 149, 1051–64. Index analyticus I (1–24), 148, 1451–1502. – II (25–37), 149, 1063–68. Allocutio ad imperatorem (Westermann), 149, 1067–74. Vita S. Codrati (AA.S5.), 503–20. Scholia in Synesium de insomniis (Morellus), 52l-642. Florentius seu de sapientia fg. (in dissertation gallica V. Parisot), 643–48. Epistolæ 1–15 (variorum), 647–64 (græce præter 1 et 2). Epistola 16 ad Theodulum, 145, 425–30 (inter epist. Theoduli, 7). Encomium in Odvsseam Homeri, græce (Matranga), 663–72. Epigramma in Theodorum Metochitam, , 144, 929–32. Laterculum paschale correctum, 19, 1313–6. Boivin. N. G., vita, 148, 19–44. – – opera, 43–58. elogia, 57–96. Notitia FH., 99–114 (in qua est index scriptorum in historia laudatorum, 103–14). NICEPHORUS MONACHUS. s. XIV, 147. De sobrietate et cordis custodia catena ascetica, 945–66. Notitia ex Philocatia (1782), 943–4. NICEPHORUS PHILOSOPHUS, s. IX, 106. Vita S. Antonii Cauleæ patr. CP. latine, 181–200. AA.SS. Commentarius prævius, 177–82. Notitia Oudin, 177–8. NICEPHORUS II PHOCAS, 963–69, 117. Velitatio bellica, 925–1008 (editio Hase), Excerpta ex historicis orientatibus (cum præfa tione Lessen, 1007–10), 1009–26. Index scriptorum quibus Hase usus est in notis, 1483–90 Index analyticus, 1437–84 mutatione facta ab ima cot. 1449]. NICEPHORUS SCEUOPHYLAX, s. X. Vita S. Theophanis, confessoris (Combefis), 108, 17–45. NICEPHORUS URANUS (Co_elum), s. VII, 86, II. Vita S. Symeonis junioris, 2987–3216. AA.SS. Commentarius prævius, 2965–86. NICETAS ACOMINATUS CHONIATES, s, XII-III, 139–40. Historia, 139, 319–1058. Præfatio Wolfii, 1303–8; Fabroti, 1301–4. Fabroti Breviarium historiæ, 1309–18; chronologia, 1057–64. Glossarium Fabroti, 1063–88. Index scriptorum FH., 140, 1569–78. Index analyticus, 1577–1602. Narratio de statuis, 39, 1041–58. Witken præfamio, 1037–40. Thesaurus fidei orthodoxæ 139, 1091–1444, lib, 1–5, latinë 140, 9–284, lib. 6–27, græce et latine, fg. [lib. 6, 8, 9, 10, 12, 15, 17, 20, 23.]

http://azbyka.ru/otechnik/Patrologija/pa...

Arhiva Predica Sanctitii Sale Patriarhul Chiril rostit dup Vecernia Mare svârit în ziua dumnezeiescului praznic al Naterii Domnului 7 ianuarie 2017 21:57 În seara zilei de 7 ianuarie 2017, de srbtoarea Naterii Domnului, Sanctitatea Sa Patriarhul Moscovei i al întregii Rusii Chiril a svârit Vecernia Mare în catedrala soborniceasc „Hristos Mântuitorul” din or. Moscova. Dup încheierea slujbei dumnezeieti Întâistttorul Bisericii Ortodoxe Ruse s-a adresat ctre credincioi cu un cuvânt de învtur. Înaltpreasfiniile i preasfiniile voastre! Iubii prini! Maici egumene! Frai i surori! V felicit din inim pe toi înc odat cu prilejul srbtorii Naterii Domnului. V mulumesc, vldica mitropolit, pentru cuvintele Dumneavoastr calde. Când ne adunm toi împreun în catedrala soborniceasc, în special în ziua Sfintelor Pati sau a Naterii Domnului, în chip vdit se arat sub aceste boli Biserica oraului Moscova. Slujbele soborniceti poart în sine o putere foarte mare, deoarece aici se multiplic rugciunea fiecruia. Aici, dup obiceiul vechi, care se trage din vremurile apostoliceti, se unete în jurul episcopului poporul lui Dumnezeu i se svârete rugciunea care se ridic din inimi curate ctre tronul lui Dumnezeu. Srbtoarea Naterii lui Hristos este srbtoarea unei minuni i nu în zdar noi auzim de aceast srbtoare Prochimenul  mare: „Cine este Dumnezeu mare ca Dumnezeul nostru? Tu eti Dumnezeu, Care faci minuni!”. Într-adevr, Dumnezeu face minuni. Minune s-a svârit la naterea în petera din Betleem i întreaga via a Domnului a fost o minune! Putem spune c aceast minune continu în viaa Bisericii. Dar ce poart în sine aceast minune? Ea poart în sine biruina principiului Dumnezeiesc asupra pcatului omenesc. Probabil c cineva va spune: „Nu este tocmai aa. Este suficient s ne aducem aminte de paginile groaznice ale istoriei care au fost dup naterea lui Hristos. Unde este aici minunea? Unde este aici puterea lui Dumnezeu?” Dar nu în zdar noi am rostit i alte cuvinte: „Iisuse, venind Tu, puterea diavolului a slbit i oamenii asupra lui s-au întrit”. Puterea lui Dumnezeu se arat în oameni – în faptul c ei transmit aceast putere lumii înconjurtoare. Fiecare om, deschis ctre Dumnezeu cu inima i mintea, devine arma minunii lui Dumnezeu. Uneori este greu s deosebeti tabloul sau unele obiecte de la o distan mic. Tot aa i nou ni se pare c nu se întâmpl nici un fel de minuni i nu exist victoria  vizibil a lui Dumnezeu în istorie, nu este biruina binelui asupra rului. Deoarece rul acoper vederea, îns aceasta se întâmpl anume din cauza c de cele mai dese ori avem un alt punct de vedere, prin care se poate vedea prezena lui Dumnezeu în lume i biruina principiului Dumnezeiesc asupra principiului pctos uman.

http://patriarchia.ru/md/db/text/4758092...

O alt tem, care m alarmeaz – este comercializarea literaturii noastre artistice. Cu cât e mai mare popularitatea unui sau altui autor (dei sunt i excepii), cu atât mai mult aceasta este asociat cu factorul material. Îns doar pentru a câtiga bine în ziua de azi pe seama literaturii artistice, trebuie s afirmi gusturile unui mare numr de persoane. Iar literatura noastr artistic a fost util pentru popor, pentru ar anume prin faptul c nu a încurajat patimile, dar a format idealuri. Astfel, exist dou ci: sau s mergi dup cineva i s câtigi bani, sau s mrturiseti despre idealuri, despre adevr, în special dac e legat de dimensiunea religioas a vieii i într-un anume sens s mergi împotriva curentului. Majoritatea oamenilor, care formeaz un torent comun, mai degrab vor citi literatur comercial, decât literatur artistic adevrat. Aceasta provine din modul comun de gândire, din starea moral a societii, care nicidecum nu poate fi recunoscut ca fiind satisfctoare. De aceea sarcina const în faptul ca s susinem maximal acea parte a literaturii noastre ruse, care nu prsete încercrile a apra i a propaganda idealuri înalte moral-spirituale, în special în mediul tineretului. Înc a vrea s v spun c premiul Patriarhului noi l-am conceput anume ca s acordm susinere turmei mici  - aa pot caracteriza acest torent nou. Biserica îi atribuie i siei aceast imagine a turmei mici   (vezi: Lc. 12:32), tot aa precum Domnul a utilizat un chip analogic al cii cele înguste (vezi: Mt. 7:14). Calea îngust duce în Împria lui Dumnezeu, în Împria Cerurilor. Se mântuiete acela, care merge pe calea îngust. Calea îngust întotdeauna cere o mare încordare a puterilor, a fidelitii lui Dumnezeu, credin idealurilor i aproape niciodat nu e legat de o popularitate deosebit, cu atât mai mult de recenzii admirative în mass-media, dac e s vorbim de ziua de azi. Îns fr aceast cale, pe care au mers proorocii, sfinii i mucenicii, nu poate fi nici un fel de cretere duhovniceasc a naiunii.  Cineva trebuie s mearg pe aceast cale. Dea Dumnezeu ca acea parte a literaturii noastre artistice, care formeaz sau, cel puin, susine idealurile înalte moral-spirituale, s se pstreze, s creasc în puteri, s-i   mreasc influena asupra oamenilor, inclusiv în primul rând asupra tineretului.

http://patriarchia.ru/md/db/text/2916184...

«Hoc iacet in timulo sacreta Georgia ChristîEt divota bonis mente, fide, merito, Ob quam magna patrem premeret cum turba procorum, Illa Deum legit feliciore toro». 82 Об этом же четком соотнесении награды свт. Григорий говорит в MM. II, 60. Ср.: «Три же разряда и тех, которые приняли и сохранили семя: одни приносят плод во сто – это люди совершенной и высокой жизни; другие – в шестьдесят, это средние; иные – в тридцать, которые хотя немного, но все же приносят по силе своей. Так, одни суть девственники и пустынники, другие живут вместе в общежитии, иные в мире и в браке» Свт. Феофилакт Болгарский . Толкование на Евангелие от Марка, гл. 4. 83 Здание этой церкви в 1762 году секуляризовано и продано. Находится рядом с церковью свт. Иллидия. 89 В XVII веке в крипте церкви св. Иллидия существовала следующая надпись: «Hic requescunt corpora sanctorum quorum nomima Deus scit». 90 Пострадал ок. 258 г; память его 29 марта. О нем свт. Григорий упоминает в HF. I, 33. См. также: AA. SS. 29 Mart. III, p. 769. 91 См. похвалу ему свт. Григория, взятую им у Павлина (свт. Ноланского? – см. прим. 435) в HF. II, 13 (пер.Савуковой, прим. 121., С. 366). Был епископом Арвернским с 385 по 430 г. Память его 18 января; перенесение мощей епископом Альбертом в церковь св. Иллидия в 1311 год было 22 декабря. Сам же свт. Григорий пишет, что служба ему совершалась «под самое Рождество», т. е. 24 декабря (ст. ст.). См. о нем: AA.SS. 18 Ian. II, p. 194. 92 Непотиан, епископ Арвернский, предстоятельствовал в 383–385 гг. О нем свт. Григорий упоминает в HF. I, 46. Память 22 октября. 103 Предположительно, Теодогильды, дочери Свавеготты, второй жены Теодориха I. Ее трагичную историю свт. Григорий рассказывает в HF. IV, 26. 104 В ориг.: «tigris» – широкий обоюдоострый меч, видоизмененная римская «spatha» См.: Du Cange VI, p. 587. 105 Арвернским, учителем свт. Григория. Krusch отмечает, что в одном из кодексов епископ Авит в данном месте называется дядей по матери свт. Григория, хотя известно, что таковым являлся свт. Галл, еп. Арвернский (прим. 7, p. 773.).

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Tursk...

Job Ghebreyesus, L " escatologia intermedia nella tradizione della Chiesa ortodossa d " Etiopia, Roma 1975 (дисс. в Папск. Воет, ин-те). Jugie М., La doctrine des fins dernières dans l " Êglise gréco-russe, in Echos d " Orient 17 (1914) 5–22, 209–228, 402–421. Lossky V., A l " image et à la ressemblance de Dieu, op. cit., cc. 209–225, Terzoli R., Il tema della beatitudine nei Padri siri. Presente e futuro della salvezza, Roma 1972. Thunberg L., Microcosm and Mediator, op. cit. Церковь Aa.vv., Église, DS 4,1 (1960) 370–479. Aa.vv., Koinônia, DS 8 (1974) 1743–1769. Bouyer L., L " incarnation et l " Eglise-Corps du Christ dans la théologie de saint Athanase, in Unam Sanctam 11 (1943). Chênevert J., L’Êglise et les parfaits chez Origène, in Sciences ecclésiastiques 18 (1966) 253–282. Г). Dupuy М., Hiérarchie, DS 7.1 (1969) 440–451. Evdokimov C., L’Esprit saint et lÊglise d’après la tradition liturgique. in L’Esprit saint et l’Église.., Paris 1969, cc. 85–123. Gössmann F., Der Kirchenbegriff bei Wladimir Solovjeff, in Das östliche Christentum, vol. 1, Würzburg 1936. Lubac H. de, Meditation sur l " Eglise, in Théologie 27 (1953). Mersch E., Le corps mystique du Christ, Bruxelles-Paris 1936. Plumpe J. C., Mater Ecclesia. An Inquiry into the Concept of Church as Mot her in Early Christianity, Washington 1943. Rahner H., Symbole der Kirche. Die Ekklesiologie der Väter, Salzburg 1964. Rancillac Ph., L " Eglise, manifestation de l’Esprit chez saint Jean Chrysostome, Dar Al-Kalima (Liban) 1970. Riou A., Le monde et l’Êglise selon Maxime le Confesseur, in Théologie historique 22, Paris 1973. Rupp J., Message Ecclésial de Solowiev. Présage et illustration de Vatican II, Paris 1975. Suttner E. Ch., Offenbarung, Gnade und Kirche bei A. St. Chomjakov, in Das östliche Christentum, 20, Würzburg 1967. Špidlik T., «Sentirsi Chiesa» nella catechesi di Basilio Magno, in S. Felici (ed.), Ecclesiologia e catechesi patristica, Roma 1982, cc. 113–122. Špidlik T., U ecclesiologia di una icona russa, in Asprenas 27 (1980) 239–245.

http://azbyka.ru/otechnik/konfessii/duho...

Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла ПАЛЛАДИЙ [Лат. Palladius] (V в.), св. (пам. зап. 6 июля), епископ-миссионер в Ирландии. Основной источник сведений о П.- сочинения Проспера Аквитанского. В «Хронике» под 429 г. он пишет, что папа Римский св. Келестин I (Целестин) направил в Британию для борьбы с пелагианами свт. Германа Автиссиодурского «по совету» (ad insinuationem) диак. П. ( Prosper. Chron. 1301//MGH. SS. AA. T. 9. P. 472). Под 431 г. помещена запись о том, что П. был рукоположен Келестином I как 1-й епископ для «скоттов, верящих в Христа» (Ad Scottos in Christum credentes ordinatus a papa Caelestino Palladius primus episcopus mittitur - Ibid. 1307//MGH. SS. AA. T. 9. P. 473). По-видимому, в этих известиях речь идет об одном и том же человеке. Предполагают, что миссии в Британию и Ирландию были связаны между собой и задуманы в контексте борьбы против пелагианства. Согласно эдикту имп. Гонория (30 апр. 418), все, кто открыто проповедовали учение Пелагия, осуждались на изгнание из Римской империи. Однако в Британии к тому времени (примерно с 410) уже не было ни рим. войск, ни гражданских властей, поэтому, вероятно, мн. сторонники пелагианства уехали именно туда. Их прибытие стало следствием обращения брит. противников пелагиан к галльским епископам или в Рим, в ответ на к-рое и была направлена миссия во главе с епископами Германом и св. Лупом , епископом г. Трикассы (ныне Труа). Согласно Житию св. Германа, написанному Констанцием Лугдунским (CPL, N 2105), на созванном святителем Соборе пелагиане тоже были осуждены на изгнание из Британии (Vita Germani [I]/Ed. W. Levison//MGH. SS. Scr. Mer. T. 7. P. 270-271). Вполне вероятно, что многие из них отправились в Ирландию, на к-рую не распространялась власть Рима ( Charles-Edwards. 2000. P. 202-214). Очевидно, назначение П. состоялось по просьбе ирландских христиан (возможно, переданной Герману во время его пребывания в Британии): как отмечал Келестин в одном из писем ( Coelestini.

http://pravenc.ru/text/2578731.html

Operum recensio gallica (La Porte du Theil), 1015–90, in qua Index græcus, 1015–20. Notitia Allatii, 1003–16. THEODORUS RHAITUENSIS, s. VII, 91. De Incarnatione, 1483–1504. Notitia G., 1479–80; Allatius, 1479–84. THEODORUS SCYTHOPOLITANUS, s. VI, 86, I. Libellus de erroribus origenianis, 231–36. Notitia G., 229–32. THEODORUS STUDITA, 759–826, 99. (Ex editione Sirmondi cum supplementis Maii.) Antirrhetici 1–3 adversus iconomachos, 327–436. Refutatio poematum iconomachorum (Joannis, Ignatii, Sergii, Stephani), 435–78. Problemata ad iconomachos, 477–86. Adversus iconomachos capita septem, 485–98. Oratio adversus iconomachos, 173–82. De cultu sacrarum imaginum, epistola ad Platonem, 499–506. Sermones catechetici 1–134, latine cum fg. græcis, 509–688 et 1811–12 (sermo 68 alter). Index in ordine rerum, 1891–95. Orationes aliæ 1–13: 1 . De delectu ciborum et de temperantia (Fabricius), 687–92. 2 .   In adorationem Crucis (Gretser), 691–700. 3 .     In vigiliam Luminum (M.), 699–708. 4 .. In sanctum Pascha (M.), 709–720. 5 . In Dormitionem Deiparæ (M.), 719–730. 6 . In sanctos angelos (M.), 729–48. 7 .    In S. Joan. Baptistæ Nativitatem (M.), 747–58. 8 .  In S. Joan. Baptistæ decollationem (M.) , 757–72. 9 . Laudatio S. Joannis Evangelistæ (M.),771–88. Adnotatio, 787–90. 10 . In S. Bartholomæum, Apostolum (MX 791–802. Monitum, 789–90. 11 . Laudatio S. Platonis Hegumeni (AA.SS.),803–50. 12 . Laudatio S. Arsenii Anachoretæ (AA.SS.),849–82. 13 . Laudatio funebris in matrem suam [Theoctistam] (M.), 883–902. Epistolarum libri duo 221], 903–1670. Index epistolarum in ordine rerum, 1896–1904. Index eorum " ad quos epistolæ scriptæ, 1855–8. Ordo chronologicus epistolarum, 1857–8. Alia epistolarum distributio 1–2, 1859–60. Index aliarum 277 epistolarum ineditarum in codice 94 Coislin, 1669–80. Testamentum, 1813–24. Ascetica capitula quatuor (Possinus), 1681–84. Scholion in S. Basilii ascetica (M.), 1685–8 (Monitum, 1683–6). De præsanctificatis, 1687–90. Catechesis chronica monasterii Studii, 1693–1704.

http://azbyka.ru/otechnik/Patrologija/pa...

Lumper. De doctrina S. I., 585–600. H. Denzinger. De textus recepti epist. S. I. Ant. integritate disquisitio critica, iterates curis latine reddita, 601–24. Hefele. Præfatio, 625–642. IGNATIUS DIACONUS СР., , s. IX, 117. Drama (de primi parentis lapsu (Boissonade), , 1163–74. Carmen in Paulum discipulum (Matranga), , 1173–76. Iambi secundum alphabetum (Boissonade), , 1175–78. Vita S. Tarasii СР., latine (AA. SS.), 98, 1385–1424. Vita S. Nicephori СР., 100, 41–160. AA.SS. Commentarius prævius, 117, 37–42. IGNATIUS XANTHOPULUS. Cf. CALLISTUS X 147. Opuscula ascetica (Philocatia), 635–812. INNOCENTIUS papa, I, 402–17, 53, Epistola ad Chrysostomum (Montfaucon), 537–38. – ad clerum et populum CP. (id.), 537–38. IRENÆUS Lugdunensis, s. II, 7. (Ex editione Massuet.) Contra hæreses libri, 1–5, 437–1224. Fg. de ogdoade, 1225–6. Fg. ex epistola ad Florinum, 1225–8. – ad Victorem papam, 1227–42. Fg. ex sermone de fide ad Demetrium, 1231–2. Fg. ex libro de Paschate, 1233–4. Fg. ex insertis libris, 1233–64 Pfaff]. Fg. aliud, 2017–18. Variorum notæ, 1363–1860. Variæ lectiones, 1859–78, 2013–18. Selecta testimonia veterum, 419–30. Prologus antiquus latine, 431–2. Præfationes Erasmi, Gallasii, Grynæi, Billii, Feuardentii, Grabe (1321–64), Massuet (9–24), cujus Dissertationes præviæ 1–3: de hæreticis, 23–174; de Irenæi vita, 173–242; doctrina, 243–382 el prospectus systematis Valenlinia-narum. 435–36, graphice. Walchii. Commentatio de authentia, 381–404. Sticren. Prolegomena, 405–20. Glossarium græcum, 1877–84, 1883–1902. Index scriptorum et aliorum qui memorantur ab Irenæo, 2017–20. Index analyticus, 1901–88. Index variorum, 1987–2006. IRENÆUS COMES [episcopus Tyrius]. Epistolæ et fragmenta in Synodico, 84, cap. 21, 42, 75, 89, 118, 186, 190. IRENE AUGUSTA, 797–802, 127. Typicon (Montfaucon), 985–1128. ISAAC ANGELUS, imperator, 1185–95, 138. Novellæ constitutiones 1–11, 439–96. Ex Leunclavio, Tafel et Thoma, Buchon. ISAAC ARGYRUS, s. XIV. Computus ecclesiasticus (Petavius), 19, 1279–1316.

http://azbyka.ru/otechnik/Patrologija/pa...

955 Klingshirn W. Cæsarius of Arles. P. 130; Солодовников В. В. Ранние Соборы: Меровингская Галлия VI-VIII вв. С. 247–248. 987 Cæsarius. Testamentum; Remigius. Testamentum//MGH SSRM, T. 3/ed . B. Krusch. Berlin. 1896. P. 336–339. 989 Цезария (Младшая) – племянница Цезария, приблизительно с 525 г. настоятельница женского монастыря в Арле. 990 О епископе Шалона Сильвестре (485–527) см. Duchesne L. Fastes episcopaux de l’ancienne Gaule. Paris.1900. T. II, P. 192. 991 Один из старейших монастырей на Западе, основанный святым Гоноратом в начале V в. на пустынном острове Лерен в Лазурном море, недалеко от Канн. Этот монастырь в то время был одним из крупнейших религиозных образовательных центров Галлии, откуда вышли знаменитые Фавст Риезский, Евхерий Лионский и Иларий Арелатский. Цезарий перешел из Шалона в этот монастырь в 488/89 г 992 Порхарий известен еще благодаря краткому труду «Monita», посвященному монастырской жизни (Porcarius, Monita//Revue Benedictine, Vol. 26/ed. A. Wilmart. Maredsous. 1909, P. 475–480.). 993 Более подробно об обязанностях келаря см. Regula Benedicti, XXXI//Sources Chretiennes. Vol. 182/ed. A. de Vogue, J. Neufville. Paris. 1972. 994 Такая практика была присуща отшельникам Египта, но была отвергнута Кассианом как слишком суровая для галльских монахов (Cassian. De institutis coenobiorum et de octo principalium vitiorum remediis, V, 23//Corpus Scriptorum Ecclesiasticorum Latinorum. Vol. 17/ed. M. Petschenig. Berlin, 1888. P. 80). 996 По мнению В. Клингшерна, Цезарий прибыл в Арль около 495 г. (Klingshirn W. Cæsarius of Arles. The Making of a Christian Community in Late Antique Gaul. Cambridge, 2004. P. 31, 71). 997 Один из известнейших представителей Арльской аристократии того времени. Состоял в переписке с Сидонием Аполлинарием (Sidonius Apollinaris. Epistulæ, IX. I, 16//MGH AA. T. 8/ed. В. Krusch. Berlin. 1887) и Эннодием (Ennodius, Epistulæ, III, 7//MGH AA. T. 7/ed. F. Vogel. Berlin. 1885), а также был другом Аполлинария, сына Сидония (Sidonius Apollinaris, Ер. IX. I, 5). Сидоний посвятил ему девятую книгу своих Epistolæ, Эннодий называл его ученым автором (Ennodius, Ер. I, 8).

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010