20 His stress on deification (Christian, not pagan, language) likewise fits such a context. So it is not surprising that he is first mentioned in Christian history when, at a colloquy held between supporters of Chalcedon and supporters of Severus of Antioch in 532, a passage from the fourth Epistle is (mis-)quoted in support of the Severian, Monophysite, position. One particular detail seems to place him firmly in this world, and that occurs in his account of the liturgy in the Ecclesiastical Hierarchy. There he seems to envisage the singing of the Creed in the middle of the liturgy, something which, as we have seen, was only introduced by Peter the Fuller at Antioch, probably in 476. 21 This confirms that Denys was writing at the turn of the fifth and sixth centuries, and in Syria, which fits with everything else we know about him. 2. A Liturgical Theology The Works of Denys The works of the Areopagitical Corpus consist of four treatises and ten letters (though the distinction is somewhat artificial in that all the works are addressed to specific people, and two of the letters – Ep.VIII and IX – are each longer than one of the treatises, the Mystical Theology). The four treatises (all addressed to Timothy, a bishop, doubtless to be understood as the correspondent of St.Paul) are the Celestial Hierarchy, the Ecclesiastical Hierarchy, the Divine Names, and the Mystical Theology. The first four letters are addressed to a monk called Gaius; Ep.V to a deacon, Dorotheus; Ep.VI to a priest, Sosipater; Ep.VII to a bishop, Polycarp (doubtless the Bishop of Smyrna: the account of his martyrdom is the earliest such account to survive; 22 he was reputed to be a disciple of the apostle John and a friend of Ignatius, Bishop of Antioch, who was martyred at the beginning of the second century 23 and whom Denys once quotes 24 ); Ep.VIII to a monk, Demophilus; Ep.IX to a bishop, Titus (presumably the other recipient of St.Paul’s pastoral epistles); and Ep.X to the apostle John. Where his correspondents are identifiable, their names serve to establish Denys’s pseudonym: they suggest that he was writing at the end of the first or beginning of the second century.

http://azbyka.ru/otechnik/Endryu-Laut/de...

Так, Вагнер упоминает, к примеру, бывшего министра внутренних дел США Джеймса Уатта, который полагал, что «к Белому Дому приставлены определенные темные ангелы. Ясно, какое влияние это может оказывать на социальную справедливость, мир и принимаемые там решения, а также на евангелизацию». (ebd., S. 82). Как библейское основание для этой гипотезы цитируют Даниила 10, где речь идет о князе царства Персидского и о князе Греции ( Дан.10:13:20 ), которые находились в состоянии борьбы с Ангелами Божьими. Все другие места Библии, на которые обычно ссылаются ( Втор.32:8 ; Пс.17:29–43 ; Лк.11:21–22 и др.), ничего не говорят о «территориальных бесах». 3. Идентификация духов Для того чтобы успешно бороться против сатанинских сил, рекомендуется посредством молитвы и поста прежде всего узнать задачи и имена соответствующих бесов. Вагнер поясняет: «Многие из тех, кто совершает служение освобождения, прежде всего узнают имена бесов, а затем именем Иисуса изгоняют их. Когда Иисус пришел на помощь бесноватому в стране Гадаринской, Он спросил имя беса и выяснил, что имя ему легион ( Мк.5:9 ). Если этот метод был применен к бесам, которые мучили отдельного человека, то есть все основания действовать так же в отношении территориальных духов».( ebd., S. 85). В другом месте Вагнер пишет: «Я видел, как совершают служение освобождения некоторые из моих друзей, что послужило мне образцом того, как надо совершать это служение. Вначале они вызывают бесов на разговор, так как хотят узнать их имена и образ их действий. Они полагают, что в процессе диалога смогут с уверенностью сказать, одержали ли они победу в этой борьбе и когда бес действительно вышел». (C. Peter Wagner: «Das offensive Gebet», a.a.O., S. 116). Рита Кабезас заявляет, что на основании «слова знания» ей было открыто следующее: «под предводительством сатаны находятся шесть всемирных властителей, имена которых: Дамиан, Асмодей, Менгулеш, Арос, Веельзевул и Носфераст». (C. Peter Wagner: «Der Kampf mit satanischen Engeln», a.a.O., S. 86). Этим властителям, в свою очередь, подчиняются другие властители, каждому из которых дана власть над определенным народом. Каждый из них ответственен за определенную область действий. Так, например, поставленный над США властитель Анорито ответственен за прелюбодеяния, пьянство, распутство, объедение, жадность, гомосексуализм, лесбиянство, проституцию, соблазны, секс.

http://azbyka.ru/otechnik/sekty/ostorozh...

Не удалось извлечь искомое из базы (((

Генеральным настоятелем ордена иезуитов избран священник Адольфо Николас 21 января 2008 г. 10:42 Новым Генеральным настоятелем Общества Иисуса — самого большого католического ордена в мире — избран священник Адольфо Николас (Adolfo Nicolas). 71-летний испанец стал 29-м главой ордена иезуитов или, как его еще называют, «Черным Папой». Предшественник отца Николаса 79-летний Петер Ханс Колвенбах (Peter Hans Kolvenbach), возглавлявший орден почти 25 лет, отказался от должности по состоянию здоровья. Это произошло впервые за всю историю существования Общества Иисуса, глава которого избирается пожизненно. Состоявшемуся в субботу 19 января избранию главы ордена предшествовала четырехдневная молитва и обмен мнениями 217 избирателей, прибывших в Рим со всего мира на открывшуюся 7 января XXXV Генеральную конгрегацию Общества Иисуса . Испанский священник набрал необходимое число голосов (не менее половины от общего числа избирателей) во втором туре выборов. В тот же день результаты выборов подтвердил Папа Римский Бенедикт XVI . Адольфо Николас родился 29 апреля 1936 года в Паленции ( Испания). 15 сентября 1953 он начал новициат (период послушничества) в провинции иезуитов в Толедо. В 1960 году Адольфо Николас получил в Мадриде степень лиценциата философии, после чего уехал в Японию для изучения японского языка и культуры. В 1964-68 гг. изучал богословие в иезуитском университете Sophia в Токио. 17 марта 1967 года рукоположен во священника в столице Японии. Получив диплом магистра богословия в Папском Григорианском университете в Риме, в 1971 году вернулся в Японию, где преподавал систематическое богословие в университете Sophia. В 1978-84 гг. служил в Маниле (Филиппины). С 1993 по 1999 год возглавлял японскую провинцию Общества Иисуса. С 2004 по 2007 год являлся модератором Конференции иезуитов Восточной Азии и Океании. Кроме родного испанского, отец Адольфо владеет японским, английским, французским и итальянским языками. Иезуиты — религиозный орден Римско-Католической Церкви, находящийся в прямом подчинении у Папы Римского. Основан в 1534 году в Париже испанским монахом Игнатием Лойолой и утвержден Папой Павлом III в 1540 году. Иезуиты активно занимаются наукой, образованием и миссионерской деятельностью. Сегодня почти 20 тысяч членов ордена ведут работу в 127 странах мира. По материалам информагентств Патриархия.ru Календарь ← 5 мая 2024 г. 5 мая 2024 г.

http://patriarchia.ru/db/text/353057.htm...

Не удалось извлечь искомое из базы (((

Затем мы поворачиваемся к востоку и говорим: «Восток, отдай то, что принадлежит этой церкви». ...Под этим подразумевается все то, что хочет Бог , чтобы мы получили... Под этим подразумеваются денежные средства, в которых нуждаются наши церкви. Конечно, мы получим и каждое чудо, в каком будем нуждаться». (Larry Lea, a.a.O., S. 208–209). Карлос Аннакондиа Ч. П. Вагнер считает, что аргентинский евангелист Карлос Аннакондиа «со своими грандиозными мероприятиями является самым эффективным евангелистом из когда-либо живших». (C. Peter Wagner: «Das offensive Gebet», a.a.O., S. 20). Причину этого Вагнер видит в том, что Аннакондиа – «молитвенный борец». «Я еще не видел евангелиста, который бы выступал против злых духов хоть приблизительно столь агрессивно, как Аннакондиа. В сущности, своим длительным, громким и в высшей степени энергичным обращением он настолько изматывает злых духов, что они так или иначе проявляют себя. То, что происходит во время его больших собраний, непосвященным кажется каким-то сплошным хаосом. Однако для опытных членов его тридцати одной команды, с которыми он проводит свои большие собрания, это только очередной вечер, когда осуществляется молитвенная борьба, через которую всем становится очевидной власть Иисуса над сатанинскими силами. И власть эта невероятна. Совершается много исцелений, которые можно рассматривать только как чудо. К примеру, происходит много чудес, связанных с болезнями зубов: если было дупло, оно заполняется, вырастают новые зубы, сломанные мосты заменяются настоящими зубами. И засвидетельствовать об исцелении выходят на сцену только те, у кого исцелилось более чем два дупла. Сообщалось об одном карлике, который вырос на 38 см». (ebd., S. 21). Эдгардо Сильвозо Ч. П. Вагнер характеризует этого аргентинского евангелиста, зятя Луиса Палау, как «евангелизационного стратега высшей пробы». Он является основателем и руководителем «Урожая евангелизации», с центром в Сан-Хосе, Калифорния. Сильвозо выяснил, что в определенной местности Аргентины в 109 городах и деревнях нет евангельских церквей.

http://azbyka.ru/otechnik/sekty/ostorozh...

Archaeologists in Norway find the church and altar of Viking king Olav Haraldsson      Archaeologists in Trondheim, Norway have uncovered the foundations of a wooden stave church in which the body of the Viking king Olaf Haraldsson, who later became Norway’s patron saint, may have been enshrined immediately after he was declared a saint. The rise of St. Olaf’s cult In his Chronicle of the Kings of Norway, the medieval Icelandic historian Snorri relates that, following King Olaf Haraldsson’s martyrdom in 1030, his body was buried in Trondheim, or Nidaros as it was known. The local population soon reported portents and miracles attributed to the martyred king. A year after his death, Olaf’s coffin was dug up and opened in the presence of the king and a bishop, revealing his miraculously well-preserved body. He was immediately declared a saint by popular acclaim, and his body was enshrined above the high altar in St. Clement’s church, which had been built by Olaf himself only a few years earlier. This royal church consequently became the first mausoleum for the saint. Olaf’s coffin stood here for some years before it was moved to a larger church. Eventually he was moved to the cathedral, which could better accommodate the increasing amount of pilgrims visiting his shrine as his cult grew rapidly in popularity, both nationally and internationally. St. Clement’s church discovered St. Clement’s Church was eventually destroyed, and its location has been a mystery - until now. Archaeologists working for the Norwegian Institute for Cultural Heritage Research (NIKU) have recently uncovered the stone foundations for a wooden stave church which they believe is its ruin. Dating evidence places its construction at the time Olaf ruled. During its excavation, the archaeologists uncovered a small rectangular stone-built platform at the building’s east end. This is probably the foundation for an altar – probably the very same altar on which St. Olaf’s coffin was placed in 1031! In addition, a small well has been found here which may be a holy well connected with the saint. In the words of the excavation’s director Anna Petersén: - This is a unique site in Norwegian history in terms of religion, culture and politics. Much of the Norwegian national identity has been established on the cult of sainthood surrounding St. Olaf, and it was here it all began! For more information: Thomas Wrigglesworth. thomas.wrigglesworth@niku.no or phone: +47 95877882 Norsk institutt for kulturminneforskning 21 ноября 2016 г. Подпишитесь на рассылку Православие.Ru Рассылка выходит два раза в неделю: Смотри также Комментарии Peter Brandm-Sшrheim 21 ноября 2016, 20:00 Hellige Kong Olav be for oss! Мы в соцсетях Подпишитесь на нашу рассылку

http://pravoslavie.ru/98820.html

Не удалось извлечь искомое из базы (((

At the same time, if the Fourth Gospel reacts against an exaltation of Peter in some strands of early Jewish-Christian tradition (such as is later manifested in the Pseudo-Clementines), it may be noteworthy that despite Peter " s continuing visibility in the Fourth Gospel (Andrew here is defined in terms of Peter " s identity, 1:40), 4222 Andrew is the one who comes to Jesus first and leads Peter to him (1:41–42; contrast the impression of simultaneity in Mark 1:16–18 ; Matt 4:18–20; and the complete omission of the less central Andrew in Luke 5:1–11). Others have often proposed that the Fourth Gospel plays down Peter, 4223 or perhaps more accurately treats him and the other disciples ambiguously, 4224 whether to play up sectarian Johannine Christianity against apostolic Christianity, or, more likely, to demonstrate that Peter does not truly outrank an ordinary faithful disciple. 4225 (Those who think that Peter " s negative or ambiguous role signals a Gospel in competition with the apostolic tradition preserved in the Synoptics should reconsider: Mark " s picture of the disciples is far more negative.) For Simon " s brother Andrew to confess Jesus as «Messiah» 4226 (also 4:25) before Peter does so (cf. Mark 8:29 ) may indicate some desire to set the record straight by putting Peter in his place. Such theological motives need not deny prior historical tradition. 4227 Peter is, at the least, in character with the Synoptic Peter most of the way through this Gospel, often speaking and acting boldly and on impulse, for good (6:68; 13:9; 18:15; 20:3–6; 21:7) or ill (13:6–8, 36–37; 18:10). 4228 For instance, it is interesting that the Gospel does not report Peter " s response to Jesus» words at this point, nor a call to «follow» Jesus, despite the exalted response of Nathanael in the parallel narrative which follows (1:49). The faith implied here is not yet that of a disciple who leaves his occupation behind to study with a traveling teacher (although even the latter was sometimes seasonal; if rabbis followed a school year similar to the Greek practice of October to June, 4229 even agrarian workers would have difficulty maintaining a livelihood while following a traveling teacher).

http://azbyka.ru/otechnik/world/the-gosp...

Metropolitan Cyril (Smirnov) of Kazan.      On May 7/20, Agathangelus sent a telegram to Sergius: " You promised to send a project to the Bishops concerning the transfer to me of the authorizations of ecclesiastical power. Be so kind as to hurry up. " On the same day Sergius replied: " Having checked your information, I am convinced that you have no rights; [I will send you] the details by letter. I ardently beseech you: do not take the decisive step. " On May 8/21, Agathangelus sent another telegram threatening to publish the agreement he had made with Sergius and which he, Sergius, had broken. On May 9/22, Sergius wrote to Peter warning him not to recognize Agathangelus " claims (the letter, according to Hieromonk Damascene, was delivered personally by Tuchkov). However, Peter ignored Sergius " warning and wrote to Agathangelus, congratulating him on his assumption of the rights of patriarchal locum tenens and assuring him of his loyalty. At this point Sergius " last real canonical grounds for holding on to power—the support of Metropolitan Peter—collapsed. But Agathangelus only received this letter on May 31. The (OGPU-engineered?) delay proved to be decisive. For on May 24, after Sergius had again written rejecting Agathangelus " claims, the latter, according to Regelson, wrote: " Continue to rule the Church. For the sake of the peace of the Church I propose to resign the office of locum tenens. " On the same day Sergius, savagely pressing home his advantage, wrote to the administration of the Moscow diocese concerning the handing over of Agathangelus to a trial by the hierarchs then resident in Moscow. On June 9 Metropolitan Peter wrote to Metropolitan Agathangelus that if Agathangelus refused to take up the position, or was unable to do so, the rights and duties of the locum tenancy would revert to him, Metropolitan Peter, and the deputyship to Sergius. However, on June 12 Metropolitan Agathangelus wrote to Peter renouncing his assumption of the post of locum tenens. The way was now open for Sergius to resume power. And in the same month Metropolitan Peter was transferred to the political isolation cell in the Spaso-Efimiev monastery in Suzdal, where he remained until the autumn.

http://pravoslavie.ru/86642.html

   001    002    003    004    005   006     007    008    009    010