Б. М. Клосс предположил, что житие свв. Кирика и Улиты было написано известным писателем рубежа XIV-XV вв. Епифанием Премудрым по заказу новгородского архимандрита Варлаама. 348 Однако агиограф сообщает, что этот текст сочинил вместо жития, написанного ранее манихеями или другими еретиками. В греческом оригинале, указанном публикатором сборника Вс. И. Срезневским , имя автора названо: Иконийский епископ Феодор. 349 Таким образом, к Епифанию Премудрому ни житие свв. Кирика и Улиты, ни сам сборник 1414 г. никакого отношения не имеют. А. М. Молдован выделил в составе 3-й редакции «Слова» Илариона несколько групп списков, восходящих к отдельным протографам. Этому делению соответствуют не только определенные разночтения в тексте «Памяти и похвалы», но и сама композиция цикла. В сборнике Матвея Кусова (Мусин-Пушкинском) был использован дефектный список «Слова» Илариона, подобный тому, из которого были выписаны отдельные фрагменты. В процессе переписки текст правили не по полному списку 3й редакции, а по 2-й редакции. Лакуну, тем не менее, не восполнили. Уже в готовую рукопись позднее внесли правку по какому-то исправному списку 3-й редакции («новейшая рука», по определению Ермолаева). Во всех остальных списках цикла текст «Слова» Илариона восходит к исправному оригиналу 3-й редакции. 350 Индивидуальность сборника Матвея Кусова состоит в наличии службы на 15 июля и жития свв. Кирика и Улиты. В списках РНБ, ОР, Сол. 518/537 (1494 г.) и РГБ, ОР, МДА, Фунд. 198 (XVI в.) сохраняется та же последовательность произведений (Иаков, Иларион, Распространенное житие), но нет службы и жития свв. Кирика и Улиты. Сборник Сол. 518/537 назван «Минея новым чудотворцам». Он был переписан в 1494 г. по распоряжению Соловецкого игумена Досифея в Вологде, и принадлежит к старейшему ядру монастырской библиотеки. Не вполне понятно указание на Вологду. Н. Н. Розов полагал, что там с Соловецкой рукописи снимали копию. 351 С. А. Бугославский отмечал особую близость «Минеи новым чудотворцам» к рукописи 1414 г. Вторым источником был Сильвестровский сборник XIV в. (РГАДА, Тип. 53 (159/2)), из которого было взято «Сказание, и страсть, и похвала свв. муч. Борису и Глебу», «Сказание чудес» и «Чтение» Нестора. 352 В первой части «Минеи» собраны службы. Св. Владимиру положены стихиры, тропарь и канон. Они не совпадают с тем, что читается в сборнике 1414 г. Служба соответствует минеям сер. XIV в. РНБ, ОР, Соф. 382 (лл. 67–71 об.) и Соф. 386 (лл. 144–152 ). 353 Отличий всего два: есть уникальный тропарь, неизвестный по ранним редакциям, и отсутствует славник «Начальника благочестия и пропов дника в р ...». В Соф. 382 он относится к стихирам на стиховне, а в Соф. 386 к стихирам на хвалитех (см. раздел 9). Очевидно, что в «Минею новым чудотворцам» служба переписывалась с более древнего оригинала.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

13 Дебир патшасы, Гедер патшасы, 14 Хорма патшасы, Арад патшасы, 15 Либна патшасы, Адуллам патшасы, 16 Маккеда патшасы, Бейт-Эл патшасы, 17 Таппуах патшасы, Хефер патшасы, 18 Афек патшасы, Лашшарон патшасы, 19 Мадон патшасы, Хасор патшасы, 20 Шимрон-Мерон патшасы, Ахшаф патшасы, 21 Таанах патшасы, Мегиддо патшасы, 22 Кедеш патшасы, Кармелдеги Йонеам патшасы, 23 Нафат-Дордаы Дор патшасы, Гилгалдаы Гойым патшасы 24 м Тирса патшасы. Барлыы болып отыз бир патша.     13   Басып алынатуын жерлер   1 Ешуа артайып, бираз жаса барып алан Жаратан Ийе оан былай деди: – Сен артайып, бираз жаса барып алды. Бира басып алынатуын жерлер еле жд кп. 2 Сол алан жерлер мыналар: пткил филист м гешур халылары жасайтуын аймалар, 3 яный кенаанлылара тийисли болып есапланан Мысырды шыыс трепиндеги Шихор дрьясынан арадаы Экрон шегараларына шекем созылан жерлер – булар филист халыны бес кимдарына тийисли Газа, Ашдод, Ашкелон, Гат м Экрон алалары м ублада халыны жерлери. 4 Жне де, сидонлылара тийисли Ара деген жерден баслап, Афекке, яный Амор шегарасына шекемги пткил Кенаан жерлери. 5 Таы гебаллыларды жерлери м Хермон етегиндеги Баал-Гадтан Лебо-Хамата шекем созылан шыыс трептеги пткил Лебанон жерлери. 6 Лебаноннан Мисрефот-Майыма шекем созылан жерде жасайтуынларды, яный барлы сидонлыларды израиллыларды алдынан шыараман. Саан буйыранымдай, бул жерлерди израиллылара млик етип блистирип бер. 7 Енди бул жерлерди тоыз м Менашше ярымына млик етип блистирип бер.   Иордан дрьясыны шыысындаы жерлер   8 Менашше баса ярымы менен Рубен м Гад Иордан дрьясыны шыысындаы жерлерди лес етип алды. Олара бул жерлерди Жаратан Ийени улы берген еди. 9 Сол жерлер Арнон дрьясыны жаасындаы Ароерден м ойпатлыты ортасындаы аладан басланып, Дибона дейин созылан пткил Медеба кеислигин з ишине алады. 10 Жне де, оны ишине Хешбонда кимдарлы еткен аморларды патшасы Сихонны аммон халыны шегарасына дейин созылан пткил алалары, 11 Гилад лкеси м гешурлылар менен маахалыларды жерлери, пткил Хермон м Салкаа дейинги пткил Башан жерлери киреди. 12 Жне де, е соы рефаларды бири болан, Аштарот м Эдрейде кимдарлы еткен Башан патшасы Огты алан жерлерини барлыы да киреди. рефа халын жеилиске ушыратып, оларды жиберген еди. 13 Израиллылар гешурлылар менен маахалыларды жибермеди. Олар бгин де израиллыларды арасында жасап келмекте.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

7 удайды рекет ететуын дирети менен, маан берилген мийримини сыйы аралы мен Хош Хабарды ушын хызметке тайынландым. 8 Мен барлы ишинде е арзымааны болсам да, баса миллетлерге Масихты шексиз байлыы аында ушын, удай маан усы мийримин берди. 9 Жне де, мме нрсени жаратан удай зинде саланан сырлы жобасын ммеге ашып ушын да, маан усы мийримин берди. 10 Солай етип, удайды масети – жмти аралы аспандаы кимшиликлерге м бийликлерге зини кп ырлы аыл-даналыын зир млим 11 удай усы мгилик масетин Ийемиз Масих Ийса аралы мелге асырды. 12 Бизлер Масих пенен атнаста болып, Оан деген исенимимиз аралы удайа батырлы м толы исеним менен жаынласа аламыз. 13 Сонлытан сизлер ушын шеккен азапларым себепли тиниш етемен. Мен шеккен бул азаплар сизлерге уллылы алып келеди.   Масихты сйиспеншилигин   14 Сол себептен мен аспандаы кемизди алдында дизе бгип, етемен. 15 Ол аспандаы м жер жзиндеги р андай миллетке ат берген. 16 удай з уллылыыны байлыы бойынша ишки дньяызды ушын, з аралы сизлерге берсин. 17 Исенимииз аралы Масих жреклериизде жасасын. Сйиспеншиликке тамыр урып м тийкарланып, 18 барлы менен бирге Масихты сйиспеншилигини аншелли ке, узын, бийик м тере екенлигин тсинип алайсыз. 19 Жне де, сизлер аыл-ойа сыймайтуын усы сйиспеншиликти билип, удайды пткил толылыына толып барайсыз. 20 Бизлерде рекет дирети менен, удай бизлерди тилеген м ойлаан р бир нрсемизди артыы менен ислей алатуын кшке ийе. 21 Оны Масих Ийса менен атнаста болан жмтинде, мгиге даы арта берсин!   4   Масихты денеси болан жмтти бирлиги   1 Солай етип, Ийемиз ушын тутын болан мен сизлерден жалынып сорайман: удайды злериизди шаыран мирине ылайылы трде жасалар. 2 Толы кишипейиллик, млйимлилик м сабырлылы пенен жасалар. Бир-бириизди сйип, мийзамкеш болылар. 3 злериизди тынышлы пенен, Мухаддес берген бирликти тырысылар. 4 удай сизлерди шаыранда бир митти берди. Сол сыялы, ммемиз бир денемиз м бир Мухаддес ийемиз. 5 Ийемиз бир, исенимимиз бир, рсимимиз бир. 6 удай да бир. Ол ммени стинен кимдар, мме аралы рекет ммемизде бар болан, ммемизди кемиз.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

12 Патшаны: «ш кннен кейин айтып келилер», – деген сзи бойынша, шинши кни Яробам м пткил халы Рехабама келди. 13 Патша асаалларды кеесине ула аспай, олара атал берди. 14 Ол жас жигитлерди мслти бойынша халыа: «кем сизлерге мойынтыры салан болса, мен оны жне де кем сизлерди амшы менен жазалаан болса, мен сизлерди сым осып рилген амшы менен жазалайман», – деди. 15 Патша халыа ула салмады. Себеби Жаратан Ийени шилолы Ахия аралы Набат улы Яробама айтан сзлери ушын удай усылай иследи. 16 Пткил израиллылар патшаны злерине ула салмаанын кргенде, патшаа былай деп берди:   пенен бизи не байланысымыз бар, Ишайды улында алатуын лесимиз де жо. й, Израил халы, йлериизге айтылар! й з йи зие ардана болсын!»   Усыларды айтып, израиллылар ммеси з йлерине айтып кетти. 17 Бира Рехабам Яуда алаларында жасайтуын израиллылара патшалы етти. 18 Патша Рехабам мрдикара алынанлар стинен адорамды Израил халына жиберди. Халы оны тас боран ылып лтирди. Сонда патша Рехабам тез арбасына минди де, Ерусалимге ашып кетти. 19 Сол кннен баслап зирге дейин, Израил халы урпаына арсы ктерилип келмекте.   11   Шемаяны пайамбаршылыы   1 Рехабам Ерусалимге барды да, Израил менен урысып, з патшалыын айтарып ушын, Яуда м Бенямин бир жз сексен мы ала скерликке топлады. 2 Бира сол арада удайды адамы болан Шемаяа Жаратан Ийеден мынадай сз тсти: 3 «Яуда патшасы Сулайманны улы Рехабама, Яуда м Бенямин жериндеги барлы израиллылара былай деп айт: 4 Жаратан Ийе былай дейди: „з арсы урыс ашып, урысты басламалар. р бирииз з йиизге айтылар. йткени бул ислерди ислеп атыран Мен боламан“». Жаратан Ийени бул сзлерин еситкен халы Яробама арсы кешип, изине айтты.   Рехабамны Яуда алаларын   5 Рехабам Ерусалимде жасады м ушын Яудадаы мына алаларды менен оршады: 6 Бейтлеем, Этам, Теоа, 7 Бейт-Сур, Сохо, Адуллам, 8 Гат, Мареша, Зиф, 9 Адорайым, Лахиш, Азеа, 10 Сора, Айялон м Хеброн. Булар Яуда м Бенямин жерлериндеги оранлы алалар еди. 11 Рехабам усы алаларды бекинислерин кшейтип, бекинислерге скербасылар ойды м оларда зйтн майы м шарап саланатуын орынлар урды. 12 р бир аланы лкен алан м найзалар менен тмийинлеп, беккемледи. Солай етип, Яуда м Бенямин Рехабамны ол астында алды.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

16 Деген менен, Уззияны диретли оны менменсип алып келди. Ол удайы Жаратан Ийеге деген садылыын бузып, ттетки ттетилетуын орында ттетки ушын, Жаратан Ийени Ибадатханасына кирди. 17 Азария менен Жаратан Ийени сексен батыр патшаны изинен ишке кирип, 18 патшаны жолын тосып, оан былай деди: «Уззия, Жаратан Ийеге арнап ттетки аыыз жо! Ттетки – бул Харон урпаларынан болан баышланан иси. Мухаддес орыннан шыып кети! Сиз жынаята ол урдыыз. удай Ийе де бул исиизди маулламайды». 19 Ттетки ушын, хош ийисли затлар салынан табаны олына услап туран Уззия атты Сол оларды кз алдында Уззияны малайында жаман тери кеселлигини даы пайда болды. Бул Жаратан Ийени Ибадатханасындаы ттетки ттетилетуын орын жанында жз берген еди. 20 Бас Азария м барлы патшаа араанда, оны малайында жаман тери кеселлиги пайда боланын крди м оны сырта асыты. Патшаны зи де Жаратан Ийени жазасына жолыанын тсинип, ол жерден асыты. 21 Ол бир мир жаман тери кеселлигинен утыла алмады. Сонлытан ол Жаратан Ийени Ибадатханасына кире алмай, блек бир йде жасады. Сарайды м лке халын оны улы Йотам басарды. 22 Уззияны баса ислерин басынан аырына дейин, Амос улы пайамбар Ийшая жазып алдыран. 23 Уззия лип, ата-бабаларына осыланда, жаман тери кеселлиги менен себепли, патшалар ойылатуын бирге емес, ал оны асындаы атыза жерленди. Оны орнына улы Йотам патша болды.   27   Яуда патшасы Йотам   1 Йотам жигирма бес жасында патша болды м Ерусалимде он алты жыл патшалы етти. Оны анасыны аты Еруша болып, ол Садо деген адамны ызы еди. 2 Йотам да кеси Уззияа усап, Жаратан Ийени нзеринде болан ислерди иследи. Оны кесинен айырмашлыы, ол Жаратан Ийени Ибадатханасына бастырып кирмеди. Деген менен, халы ете берди. 3 Йотам Жаратан Ийени Ибадатханасыны жоары салдырды м ала Офел тбешигиндеги блегин олап, лкен жумыслар иследи. 4 Буннан тысары, патша Яуданы лкесине бир анша алалар урдырды, орманлы жерлерге оранлар менен минаралар салдырды. 5 Ол аммонларды патшасы менен урысып, жеиске еристи. Сол жылы аммонлар Йотама салы ретинде жз талант гмис, он мы кор бийдай м он мы кор арпа тледи. Екинши, шинши жылы да олар солай иследи. 6 Йотам удайы Жаратан Ийеге бойсынып жасааны ушын, диретли патшаа айланды. 7 Йотамны баса ислери, жргизген барлы урыслары м баса ис-рекетлери Израил м Яуда патшаларыны жылнама китабында жазылан. 8 Йотам жигирма бес жасында патша болды м Ерусалимде он алты жыл патшалы етти. 9 Йотам лип, ата-бабаларына осылды м аласына жерленди. Оны орнына улы Ахаз патша болды.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  Кнделикли урбанлылар аында   38 р кни бир жасар еки еркек толы урбанлы орынны стинде урбанлыа бер. 39 Толыны азанда, ал екиншисин кеште бер. 40 Биринши толыа осып, трттен бир ин сапалы зйтн майына араластырылан оннан бир эфа сапалы ун м ишимлик садаасы ушын трттен бир ин шарап бер. 41 Екинши толыны кеште Маан хош ийисли сый ылып, азанысындай лле м ишимлик садаалары менен бирге усын. 42 Бул жандырылатуын урбанлы шатырыны кирер алдында, Жаратан Ийени алдында мгиге берилип барылсын. Мен сол жерде сени менен ушырасып, сйлесемен. 43 Мен израиллылар менен сол жерде ушырасаман, шатыр салтанатым менен мухаддес болады. 44 шатырын м урбанлы орынды мухаддес ыламан. Харон м оны улларын да болып, Маан хызмет ушын мухаддес ыламан. 45 Мен израиллылар арасында жасап, оларды удайы боламан. 46 Сонда арасында ушын, оларды Мысырдан шыаран удайы Жаратан Ийе Мен екенимди олар билип алады. Мен – оларды удайы Жаратан Ийемен.   30   Ттетки ттетилетуын орын   1 Ттетки ушын, акация аашынан ттетки ттетилетуын орын ислет. 2 Ол трт мйешли, узынлыы бир шыана, ени бир шыана, бийиклиги еки шыана болып, зинен шыып туратуын шалары менен бир тутас ылып исленсин. 3 Орынны стин, апталларын м шаларын сап алтын менен аплап, тирапына алтын жийек ислет. 4 Еки апталындаы жийекти астына еки алтын ала орнат. Орынды ктерип ушын, усы алалардан сырылар ткизиледи. 5 Сырыларды акация аашынан ислетип, алтын менен аплат. 6 Орынды Келисим сандыыны, яный сандыты стиндеги тлем апаыны алдындаы пердени сыртына, Мен сени менен ушырасатуын жерди сыртына ой. 7 Харон р кни азанда шыраларды таярлаанда, орынны стинде хош ийисли ттетки ттетсин. 8 Ал кешурын шыраларды жаанда, жне ттетки ттетсин. Солай етип, Мени алдымда бойы ттетки зликсиз жанып турады. 9 Орынны стинде жат болан ттетки ттетпе м бунда жандырылатуын урбанлы та, лле садаасын да берме. Оны стине ишимлик садаасын да ткпе. 10 Харон жылына бир рет гналарды ушын берилген урбанлыты анын ттетки ттетилетуын орынны шаларына жаып, орынды тазалайды. Бул р жылы, етсин. Орын Маан, Жаратан Ийеге баышланан болып, жд мухаддесдур.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

24 Бира патша Орнана: – Я, болмайды! Буларды толы унын тлеп, сатып аламан. Саан тийисли нрселерди Жаратан Ийеге усынбайман. Тегин нрсени жандырылатуын урбанлы етип усынбайман, – деди. 25 Солай етип, бул жер ушын Орнана алты жз шекел алтын тледи. 26 сол жерге Жаратан Ийеге арнап урбанлы орын урып, жандырылатуын урбанлылар м урбанлыларын берди. Ол Жаратан Ийеге жалбарынды м Жаратан Ийе урбанлы орындаы жандырылатуын урбанлыа аспаннан от жиберип, оан берди. 27 Буннан кейин, Жаратан Ийе периштеге ылышын ынабына салып буйырды. Периште буйрыты орынлады. 28 ебус халынан болан Орнанны ырманында Жаратан Ийени зине бергенин кргенде, ол жерде урбанлылар шалды. 29 Шлде Жаратан Ийеге арнап урдыран шатыр м жандырылатуын урбанлы берилетуын урбанлы орын сол Гибондаы орнында еди. 30 Бира Жаратан Ийени периштесини ылышынан оранлытан, удайды еркин ушын ол жерге бара алмады.   22   1 Сонда «удай Ийени Ибадатханасы да, Израил ушын жандырылатуын урбанлы орын да усы жерде болады», – деди.   Ибадатхана ушын таярлылар   2 Израилда жасайтуын келгиндилерди ммесин буйырды. удайды Ибадатханасын ушын, оларды арасынан тасларды кесетуын м жонатуын адамларды тайынлады. 3 есиклерини шегелери м азы шегелер ушын кп мударда темир таярлап ойды. Таярланан оланы да кплиги соншелли, оны салмаын ммкин емес еди. 4 Жне де, ол сансыз кедр аашын да жыйнап ойды. йткени сидонлылар менен тирлилер кп мударда кедр аашын келген еди. 5 «Улым Сулайман жас м тжирийбесиз. Ал Жаратан Ийеге арнап урылатуын Ибадатхана жд болып, даы барлы халылара керек. Сонлытан оны урылысы ушын таярлы крип оя берейин», – деди. Солай етип, лмесинен алдын Ибадатхана ушын лкен таярлылар крди. 6 улы Сулайманды асына шаырып алды м оан Израилды удайы Жаратан Ийе ушын Ибадатхана тапсырып, 7 былай деди: «Улым, мен удайым Жаратан Ийеге арнап, Ибадатхана леген едим. 8 Бира Жаратан Ийе маан былай деди: „Сен лкен атнасып, кп ан ткти. Мени алдымда жерге кп ан тккени ушын, Мени атыма арнап Ибадатхананы сен урмайса. 9 Бира сеннен тынышлыты сйетуын бир ул Мен оны дгерегиндеги барлы душпанларынан утарып, ртке еристиремен. Оны аты Сулайман болады. Оны Израила тынышлы м аман-есенлик инм етемен. 10 Мени атыма арнап Ибадатхананы ол урады. Ол Маан ул болады, Мен де оан ке боламан. Оны Израил стинен уратуын патшалы тахтын мгиге беккемлеймен“.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

15 Лаодикиядаы Нимфаа м оны йиндеги жмтке слем айтылар. 16 Бул хат араызда оыланнан со, оны Лаодикия жмтинде де оыты. Сизлер де Лаодикиядан келген хатты оылар. 17 Архипке мынаны айтып ойылар: «Ийемизден абыл еткен хызметиди инталы бол!» 18 Мен, Павел, бул слемнаманы з олым менен жазып атырман. Мени тутынлыымды умытпалар. удайды мийрими сизлерге яр болсын!       Салоникалылара 1 Салоникалылара жазылан биринши хат   Китап аында   Бул хатты елши Павел Салоника аласындаы жмтке жазан еди. Салоника аласы Македония лкесини орайлы аласы еди. Салоникадаы жмт Павелди екинши сапарыны Павел аралы пайда болан еди (Елш. исл. 17:1-9). Павелди бул хатты жазандаы масети – сол жердеги жаында исенген адамларды еди. Павел з хатында злерине йретилген нрселерди салааны ушын м исенимде беккем тураны ушын Салоникадаы матап, оларды жигерлендиреди. Деген менен, Ийемиз Ийсаны екинши мртебе байланыслы надурыс пикирлерге ийе адамлар бар екенин еситип, Ийемиз Ийсаны дньяа екинши мртебе алдынан андай жз беретуыны аында айтады. Жне де, сол кнди ктип жрген адамларды кнделикли мирде удайа унамлы мир кереклигин нсият етеди.   1   1 кемиз удайа м Ийемиз Ийса Масиха тийисли болан Салоника жмтине, Павел, Сила м Тимофейден слем! Сизлерге удайды мийрими м тынышлыы яр болсын!   Салоникалыларды лгили исеними   2 еткенимизде сизлерди тилге алып, брулла ммеиз ушын удайа шкирлик билдиремиз. 3 удай кемизди алдында исенимиизди жемиси болан ис-рекетиизди, сйиспеншилигиизге тийкарланан мийнетиизди м Ийемиз Ийса Масиха деген митиизден пайда болан шыдамлылыыызды зликсиз еске аламыз. 4 удай сйген Оны сизлерди талап аланын бизлер билемиз. 5 Себеби сизлерге жрияланан Хош Хабар тек сз бенен ана емес, ал дирет, Мухаддес м толы исеним менен жеткизилди. Сизлерди пайдаыз ушын араызда алай жасаанымызды билесизлер. 6 Кп азап-аыретлерге арамай, сизлер Мухаддес берген менен удайды сзин абыл етип, бизлерге м Ийемизге болдылар. 7 Солай етип, Македония м Ахаядаы пткил сизлер лги болдылар. 8 йткени Ийемизди сзи сизлерден тарап, удайа деген исенимииз аында хабар тек Македония м Ахаяа емес, ал мме жерге жетип барды. Сонлытан бизлерди бул аында бир нрсе жет алмады. 9 Себеби оларды злери бизлерди аншелли жасы абыл аланыызды м аыйый тири удайа хызмет ушын алай бутларды таслап, удайа айтаныызды айтып берди. 10 Жне бизлерди келешектеги рли жазадан утаратуын удайды зи лимнен тирилткен Улы Ийсаны аспаннан ктип атыраныызды да олар сз етти.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

12:1); явно, что в книге жизни: «и мнози от спящих в земной персти востанут, сии в жизнь вечную, а сии во укоризну и в стыдение вечное» (Дан. 12:2). «И смыслящии просветятся, аки светлость тверди, и от праведных многие аки звезды во веки, и еще» (Дан. 12:3).    18. Посему укрепляй себя, человек! Известны тебе признаки пришествия антихристова. Не только один ты помни оные, но и всем сообщай с любовию. Если имеешь сына по плоти, и его вразуми. И если породил кого посредством наставления в истинах веры, и его предостереги, чтобы не принять ему лжи вместо истины. «Тайна бо уже деется беззакония» (2 Сол. 2:7). Устрашают меня брани народные, устрашают раздоры церковные, устрашает ненависть брата к брату. Пусть будет так только сказано; не дай Боже, чтобы это случилась при нас. Однако же должны мы быть осторожными. И сего довольно об антихристе.    19. Будем мы ожидать и надеяться, что Господь придет с небес на облаках. Трубы Ангельская возгласят тогда, «мертвии о Христе» первые «воскреснут» (1Сол. 4:16); благочестивые, находящиеся в живых, восхищены будут на облаках, в награду за труды свои получать честь, превышающую человека; поскольку и подвиги их превышали человека, как Апостол Павел в послании своем говорит: «яко сам Господь в повелении, .во гласе Архангелове и в трубе Божии снидет с небесе, и мертвии о Христе воскреснут первее: потом же мы, живущии оставшии, купно с ними восхищены будем на облацех в сретение Господне на воздусе, и тако всегда с Господем будем» (1 Сол. 4:16—17).    20. Сие пришествие Господне и скончание мира предвидел Екклезиаст, который говорит: «веселися, юноше, в юности твоей» и проч. «и остави ярость от сердца твоего, и отрини лукавство от плоти твоея». (Еккл. 11:9—10). «И помяни сотворшаго тя, дондеже не приидут дние злобы: дондеже не померкнет солнце и свет, и луна, и звезды, и помрачатся зрящии в скважнях» (Еккл. 12:1—3): (силу зрения означая сими словами): «дондеже не превратится уже сребряное» (Еккл. 12:6), (разумея под сим расположение звезд, ибо они представляются сребровидными), «и сокрушится анфем златый», (означая тем златовидное солнце, ибо анфем есть известное растение, имеющее многие со всех сторон отпрыски с листьями, подобные лучам), и восстанут «на глас птицы» (Еккл. 12:4) (воробья), «и от высоты узрят, и ужас на пути» (Еккл. 12:5). Что узрят? «Тогда узрят Сына Человеческаго грядуща на облацех небесных, и восплачутся все племена» (Мф.24:30. Зах. 12:12). Что же будет но пришествии Господа? «Процветет амгидал, и отолстеют прузи, и разрушится каппарис» (Еккл. 12:5). Расцветающий амигдал показывает, как говорят толковники, что прошла зима. Тела наши, по прошествии зимы, будут цвесть тогда цветом небесным. «И отолстеют прузи», то есть, окрыленная душа облечется телом. «И разрушится каппарис», — рассыплются законопреступники, подобные тернию.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3533...

Интерпретация Оригена , которая при всей эталонности самого комментария для последующей традиции никогда не была характерна для византийских экзегетов, все же исходит из реального соединения человеческого и божественного и даже переходит некоторую грань, не оставляя между этими природами необходимого зазора. 4. Закон и Христос: толкование Дидима Слепца Двигаясь дальше, обратимся теперь к сочинениям авторов IV в. У Дидима Слепца 14 в «Комментарии на Екклесиаст» мы находим толкование Песн. 2:6 , которое в свою очередь является частью толкования на слова «Время обнимать и время уклоняться от объятий» (καιρς το περιλαβεν κα καιρς το μακρυνθναι π περιλμψεως) ( Ек. 3:5 ). Дидим дает сначала буквальное толкование, связанное с практическими принципами брачных отношений христиан, ссылаясь на слова апостола Павла из 1Кор. 7:5  и другие новозаветные тексты (Didym. In Eccl.; Gronewald 1977, 75.3–24). Однако далее александрийский экзегет приводит и аллегорическое толкование, финальным аккордом которого является рассуждение по поводу Песн. 2:6 : Есть такие, кто полагает, что Премудрость Божия есть супруга, подобно тому, как сказано: я стал любителем красоты ее (Прем. Сол. 8:2) ипринял ее в сожитие с собою (Прем. Сол. 8:9). О ней же говорится: Почти ее, чтобы она обняла тебя (Пр. 4:8). И Премудрость обнимает мудрого, передавая ему свои качества, и мудрый обнимает ее. И когда человеку принадлежит такая супруга, от которой он может родить разум и разумные мысли и поступки – ибо премудрость рождает мужу разум (Пр. 10:23), – время обнимать. Это время не состоит из промежутков. Можно обнимать Премудрость всегда, и время [этих объятий] – вечно. Что значит удаляться от объятий в духовном смысле? Быть вне добродетели и мудрости? Нет, но поскольку собственная и долженствующая во всякое время пребывать рядом жена – это не только мудрость и добродетель, но и незнание и порок (не внимай злой жене (Пр. 5:3), ибо злая жена рядом, – это ложное мнение и нечестие), следует удаляться от ее объятий. Не должно обнимать ее. Время – для объятий божественной жены, время – не обнимать худшее… 15 Ты знаком и со словами невесты в Песни Песней о Святом Женихе, о котором речет Иоанн: Имеющий невесту есть жених ( Ин. 3:29 ): Левая рука его у меня под головою, а правая обнимает меня. Возможно, она имеет в виду, что законный распорядок есть левая рука Премудрости, которая должна быть под головою, то есть в уме. А правая рука Его, духовная рука, обнимает уже не голову, но целую невесту. Таким образом, как только сама невеста бывает приготовлена к заключению законного брака с Мужем и вводится в покой, – время обнимать (Didym. In Eccl.; Gronewald 1977, 75.25–76.19).

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Psell/g...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010