1-я редакция представлена, по М. Славнитскому, 16 списками: РНБ, ОР, Соф. 382 (датирован XIII в.) и еще 15 списков: Соф. 386 (XIV в.), Соф. 209, 362–364 (XV в.), Соф. 365, 368, 401, 410–411, 414 , КБ 354/611, 453/710, 456/713, ПДА, А1/8 (XVI в.). М. Славнитский ограничил свое исследование Кирилло-Белозерским и Софийским собраниями Публичной библиотеки (РНБ). Не учтена «Минея новым чудотворцам» 1494 г. РНБ ОР, Сол. 518/537. Точная аналогия списку Соф. 382 читается в Минее на июнь-июль РГБ, ОР, ф. 304 (Тр.), 570 (XVI в.). В июльской Минее Тр. 571 (XVI в.) помещена служба свв. Кирику, Улите и Владимиру, совпадающая с Соф. 386 . В службе 1-й редакции были стихиры на «Господи, воззвах», канон. В качестве дополнений по большинству списков М. Славнитский указал: тропарь «Уподобивыи ся купьцу....», светилен «Тихое пристанище, просв тителю земли Русьт и...», самогласен «Начальника благочестия и пропров дика в р ...». Это не верно, так как самогласен поется в Соф. 382 на стиховне, а в Соф. 386 это славник стихир свв. Кирику и Улите на хвалитех. В Соф. 386 есть и светилен, он же повторен в «Минее новым чудотворцам» 1494 г. (РНБ, ОР, Сол. 518/537) и многих других. Тропарь гласа 4-го «Уподобивыися купьцу....» есть в Сборнике 1414 г. М. А. Момина в рукописном примечании, приложенном к Трефологию Соф. 386 , указывает, что для рукописей, переходных со Студийского устава на Иерусалимский, характерны пропуски тропарей. Особые варианты службы 1-й редакции отмечены М. Славнитским в списках КБ 453/710, 456/713, Соф. 401 , Соф. 410–411 . В КБ 456/713 тропарь «Правов рию наставниче...», кондак и икос из канона отмечены им как особые, но впервые они встречаются в Сборнике Матвея Кусова 1414 г. М. Славнитский указывает, что в списке КБ 453/710 этот кондак помещен как седален. В нем же добавлены особые стихиры на хвалитех, которые были использованы в опубликованной ученым 3-й редакции службы в качестве стихир на «Господи, воззвах» (см. далее). Служба свв. Кирику, Улите и Владимиру из Минеи XVI в. Соф. 401 , разобранная М. Славнитским, впервые встречается в оставшемся ему неизвестным списке РГБ, ОР, ф. 304 (Тр.), 577, XV в. Особые стихиры на стиховне и славник из этой службы помещены в йотированном Кирилло-Белозерском стихираре (РНБ, ОР, КБ 586/843) в качестве стихир на литии на лл. 6707671, о чем ученый также не знал. Они переписаны дважды. Один раз с нотацией, второй раз с разбивкой на 5, 6, 7 и 8 гласы. Эти стихиры вошли в службу 2-й редакции по Минее 1611 г. КБ 391/648, что указано М. Славнитским ниже на с. 215. Светилен «Св тилиници просв тивше вселенную...» есть во 2-й редакции службы.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

  23   Байрамлар   1 Жаратан Ийе былай деди: 2 – Израил халына былай деп айт: Мухаддес жыйналыс деп жрия ылынатуын байрамларым, Жаратан Ийеге арналан байрамлар мыналар болады:   Шаббат, яный дем алыс кни   3 Алты кн жумыс ислелер. Бира жетинши кн сизлер ушын толы дем алатуын Шаббат кни м мухаддес жыйналыс кни болады. еш андай жумыс ислемелер. айсы жерде жасасаыз да, Шаббат книн Жаратан Ийеге баышлалар.   м ашытысыз нан байрамы   4 Белгиленген мухаддес жыйналыс деп жрия ылатуын Жаратан Ийеге арналан байрамлар мыналар: 5 Биринши айды он тртинши кни кеште Жаратан Ийеге арналан байрамын байрамлалар. 6 Он бесинши кни Жаратан Ийеге арналан Ашытысыз нан байрамы болсын. Солай етип, жети кн ашытысыз нан желер. 7 Байрамны биринши кни мухаддес жыйналыс болсын. Сол кни кнделикли жумысларыызды ислемелер. 8 Жети кн Жаратан Ийе ушын урбанлы берилер. Жетинши кни мухаддес жыйналыс болсын. Кнделикли жумысларыызды ислемелер.   Биринши зрт   9 Жаратан Ийе былай деди: 10 – Израил халына былай деп айт: Сизлерге беретуын елге кирип, арпа зртин жыйнааныызда, жыйнаан зртиизди биринши келип бери. 11 абыл ушын, Шаббат книнен кейинги кни Жаратан Ийени алдында жоары ктерип усынсын. 12 жоары ктерип усынылан кни Жаратан Ийеге бир жасар минсиз еркек толы жандырылатуын урбанлы етип усыны. 13 Толы менен бирге лле садаасы ылып, зйтн майы араластырылан бир эфа сапалы унны оннан екисин берсин. Бул – Жаратан Ийеге хош ийисли сый болады. Жандырылатуын урбанлы пенен бирге ишимлик садаасы етип, бир ин шарапты трттен бирин усыны. 14 удайыыза усы садааны алып келетуын кнге дейин нан, м жаа пискен дн жемелер. ай жерде жасасаыз да, бул сизлерге мги аыйда болсын.   птелер байрамы   15 Шаббат книнен кейинги жоары ктерип усынан кннен баслап, жети пте сана. 16 Жетинши Шаббаттан кейин, кн баслананда, Жаратан Ийеге таза бийдай зртинен садаа кели. 17 Жасап атыран жериизден Жаратан Ийеге жоары ктерип усынылатуын садаа етип, еки нан алып кели. Нанлар биринши зртиизден болып, оннан еки эфа сапалы уннан ашыты салынып м буны Жаратан Ийеге усыны. 18 Нан менен бирге жандырылатуын урбанлы ушын, Жаратан Ийеге бир жасардан болан минсиз жети еркек толы, бир буа м еки ошарды алып кели. лле м ишимлик садаасы менен усынылатуын бул урбанлы Жаратан Ийеге хош ийисли сый болады. 19 Гна урбанлыына бир теке, урбанлыына бир жасардан еки толы алып келилер. 20 еки толыны биринши бийдай зртинен жабылан нан менен бирге, Жаратан Ийени алдында жоары ктерип усынсын. Жаратан Ийеге баышланып, мухаддес болан бул урбанлылар тийисли. 21 Сол кнди мухаддес жыйналыс деп жриялалар м кнделикли жумысларыызды ислемелер. Бул жасап атыран р бир жериизде мги аыйда болсын.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

44 Петр еле усы сзлерди сйлеп туранда, удайды сзлерин еситкен р бир адамны стине Мухаддес тсти. 45 Петр менен бирге келген яудийлер Мухаддес сыйы баса миллет адамларыны стилерине де та алысты. 46 Себеби оларды баса тиллерде сйлеп, удайды алыслап туранын еситти. Сонда Петр: 47 – Булар да аны бизлер сыялы Мухаддес алды. Оларды ким адаан ете алады? – деди. 48 Солай етип, Петр оларды Ийса Масихты аты менен буйырды. Соынан олар Петрден бир неше кн тиниш етти.   11   Петрди болан   1 Елшилер менен Яудиядаы баса миллетлерди де удайды сзин абыл еткенин еситти. 2 Сонлытан Петр Ерусалимге келгенде, сннетли оны айыплап: 3 – Сен сннетсиз адамларды йине барып, олар менен бирге ас ишипсе! – деди. 4 Сонда Петр сз баслап, болан избе-излик пенен айтып берди: 5 – Мен Яффа аласында етип отыран едим. Айрыша жадайа тсип, бир аян крдим: дастурхана усаан бир нрсе трт мйеши асылан алында аспаннан тсип, мени жаныма дейин келди. 6 Кзлеримди тигип, дастурхана дыат пенен арадым. Дастурханны ишинде жер жзинде трт аялы жабайы жер м аспан усларын крдим. 7 Сонда маан бир «Петр, тур. Сойып же», – дегенин еситтим. 8 «Я, Ийем! еш ашан арам ямаса патас нрсе аланым жо», – дедим. 9 аспаннан екинши мрте еситилип: «удайды адаллаанын сен арам деме!» – деди. 10 Бул ш мрте ткирарланды. Соынан ммеси жне аспана алынды. 11 Тап сол Кесариядан маан жиберилген ш адам мен болып атыран йди алдында туран еди. 12 Мухаддес маан еш екиленбей олар менен айтты. Бул алты да мени менен бирге шыып, сол адамны йине барды. 13 Ол бизлерге алайынша бир периштени кргенин айтып берди. Периште оны йинде пайда болып, зине: «Яффаа адам жоллап, Петр деп аталатуын Симонды шаырт. 14 Ол саан сени м пткил хожалыыды утаратуын сзлерди айтады», – депти. 15 Мен сйлей баслааннан-а, е баста бизлерди стимизге тскендей, оларды стилерине де Мухаддес тсти. 16 Сонда Ийемизди мына сзлери ядыма тсти: «Яыя менен шомылдырды, ал сизлер Мухаддес пенен шомылдырыласызлар». 17 Солай етип, удай Ийемиз Ийса Масиха исенетуын бизлерге берген сыйын олара да берсе, удайа арсы шыатуындай мен ким болыппан?

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

24 Ол атты баырып: «Ибрайым ата, маан реим ете гр! Лазарды жибер, ол бармаыны ушын басып, мени тилиме тамызсын. Себеби мен бул от ишинде атты ыйналып атырман», – депти. 25 Бира Ибрайым оан: «Балам, сен мириде тек жасылы кргениди, ал Лазарды жаманлы кргенин умытпа. Енди болса, ол бул жерде жубаныш ал сен ыйналып атырса. 26 Буны стине, сизлер менен бизлерди арамыза лкен туыйы орнатылан. Сонлытан бул жерден сизлерге тпекши боланлар те алмайды м ол жерден де бизлерге еш ким те алмайды», – депти. 27 Сонда бай адам: «Ата, олай болса, сеннен тинемен, Лазарды мени кемни йине жибер. 28 йткени мени бес аа-иним бар. Олар да бул азап шегетуын жерге ушын ол барып, оларды ескертсин», – депти. 29 Бира Ибрайым оан: «Оларда м баса пайамбарларды бар-о. Оларды тыласын», – депти. 30 Ал бай адам: «Я, Ибрайым ата! Бира егер лгенлерди тирилип олара барса, етеди», – депти. 31 Сонда Ибрайым оан: «Егер менен пайамбарларды тыламаанда, лгенлерди тирилсе де, исенбейди», – деп берипти.   17   Кеширим, исеним м хызмет аында   1 Ийса з шкиртлерине жне былай деди: – Адамларды гнаа нрселерди сзсиз. Бира олар ким аралы келсе, сол адам сирет шегеди! 2 Ол адамны мына кишкенелерди азыранынан гре, мойнына дигирман тасы байланып, теизге таслананы оан жасыра болар еди. 3 Абайлы болылар! Егер саан арсы гна ислесе, оан жаса. Егер гнасын мойынласа, оны кешир. 4 Егер ол саан арсы бир кнни ишинде жети рет гна ислесе, жети рет те саан келип: «Гнамды мойынлайман» десе, оны кешир. 5 Сонда елшилер Ийемиз Ийсаа: – Исенимимизди арттыр, – деди. 6 Ийемиз былай деди: – Егер исенимииз ышыл туымдай ана болса да, бул тут аашына: «Тамыры менен опарылып, теизге отырызыл», – деселер, ол сзиизди тылайды. 7 Араызда айсы бириизди жер айдап ямаса мал баып жрген хызметшиси даладан айтанда, оан: «Тез келип, дастурхана отыр», – дейди? 8 Керисинше, оан: «Мени кешки таярла, белиди ишип-жеп боланымша, маан хызмет ет. Соынан зи ишип жейсе», – деп айтпай ма? 9 Буйыранын орынлааны ушын хызметшисине миннетдаршылы билдирер ме екен? 10 Сол сыялы сизлер де злериизге буйырыланны ммесин орынлааннан со: «Бизлер арзымайтуын уллармыз, тек ана орынлады», – делер.   кесел болан он адамны шыпа   11 Ийса Ерусалимге баратырып, Самария м Галила лкелери арасындаы шегара жерлер аралы жрди. 12 Ол бир кирип киятыранда кесел болан он адам гезлести. Олар узата турып, 13 атты – Устазымыз Ийса, бизлерге реим ет! – деди. 14 Ийса оларды крип: – Барып, злериизди крсетилер, – деди. Олар кетип баратыранда кеселден жазылып кетти. 15 Оларды ишиндеги зини шыпа тапанын крип, блент пенен удайды алыслап, айтып келди де, 16 Ийсаны аяына жыылып, Оан миннетдаршылы билдирди. Бул адам самариялы еди. 17 Сонда Ийса: – Шыпа тапан он адам емес пе еди? алан тоызы аята? 18 удайа алыс ушын, мына шет еллиден баса еш ким айтып келмеди ме? – деди.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

7 Хирам Сулайманны бул сзлерин еситкенде, атты «Бгин бул уллы бир халыты ушын дана бир ул бергени ушын, Жаратан Ийеге болсын!» – деди. 8 Соынан ол Сулаймана мына хабарды жиберди: «Маан жиберген хабарыызды алдым. Кедр м аашларына байланыслы барлы тилеклериизди орынлайман. 9 Адамларым оларды Лебанон теизге алып келеди. Мен оларды сал етип теиз аралы айтан жериизге жеткизип беремен. Адамларым сол жерде салларды шешип, жыйып береди, сизлер алып кетесизлер. Сиз де тилегимди орынлап, мени й-ишимди пенен тмийинлесеиз». 10 Хирам Сулаймана керегинше кедр м аашларын берди. 11 Сулайман болса, Хирамны й-ишини ушын р жылы жигирма мы кор бийдай, жигирма кор сапалы зйтн майын берип турды. 12 Жаратан Ийе еткениндей, Сулаймана даналы берди. Сонлытан Сулайман менен Хирам арасында болып, олар з-ара келисим дзди. 13 Патша Сулайман ара жумыс ушын пткил Израилдан отыз мы адамды мрдикара алды. 14 Гезек пенен р айда олардан он мыын Лебанон жиберди. Олар бир ай Лебанон еки ай йлеринде болатуын еди. Бул адамлара Адонирам басшылы етти. 15 Жне де, Сулайманны жк тасыйтуын жетпис мы адамы м тас кесетуын сексен мы адамы бар еди. 16 Булардан тысары, Сулайман исти барысын балап, жумысшыларды адаалап туратуын ш мы ш жз тайынлады. 17 Патшаны буйрыы бойынша, жумысшылар Ибадатхананы тийкарын жонылан таслардан ушын лкен м сапалы тасларды кесип шыарды. 18 Сулайманны м Хирамны адамлары гебаллылар менен бирге Ибадатхананы урылысы ушын аашлар менен тасларды жонып таярлады.   6   Ибадатхананы   1 Израил халыны Мысырдан шыанына трт жз сексен жыл боланда, Сулайманны Израил тахтына отыранына трт жыл болан еди. Ол сол жылды екинши айында, яный айында Жаратан Ийени Ибадатханасыны урылысын баслады. 2 Патша Сулайманны Жаратан Ийеге арнап уран Ибадатханасыны узынлыы алпыс шыана, ени жигирма шыана, ал бийиклиги отыз шыана еди. 3 Ибадатхана имаратыны алдыны жаындаы узынлыы Ибадатхана имаратыны ениндей, яный жигирма шыана, ал ени он шыана болды. 4 Сулайман Ибадатханаа сырта араан жаы ишке араан жаы болан айналар ислетти. 5 Ибадатхананы сыртын, яный лкен блмени м Е мухаддес блмени айландырып, ш абатлы осымша блмелер ислетти. 6 Е тменги абатты ени бес шыана, ортаны абатты ени алты шыана, шинши абатты ени жети шыана еди. Ибадатхананы ушын, блмелер текшеге усатып рилген Ибадатхананы бренелер аралы бириктирилди.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  11   Сулайманны удайдан   1 Сулайман фараонны ызынан баса моаб, аммон, эдом, хетт халыларынан м сидонлылардан болан шет елли аялларды сйди. 2 Жаратан Ийе Израил халына усы халылар «Сизлерди жрегиизди злерини удайларына ушын, олардан ыз алып, ыз керек», – деген еди. Деген менен, Сулайман бул аяллара сйиспеншилик пенен байланды. 3 Сулайманны патша ызларынан болан жети жз аялы м ш жз тоалы бар еди. аяллары Сулайманды жолдан шыарды. 4 артайан шаында, олар Сулайманны жрегин баса удайлара Сулайман жрегин толыы менен удайы Жаратан Ийеге баышлаан кеси усамады. 5 Ол сидонлыларды аял удайы Аштартаа м аммонларды жеркенишли буты Милкома ере баслады. 6 Солай етип, Сулайман Жаратан Ийени нзеринде болан ислерди иследи. Ол кеси усамады м зин Жаратан Ийеге толы баышламады. 7 Сулайман Ерусалимни шыысындаы бир тбеге моаб халыны жеркенишли удайы Кемоша м аммон халыны жеркенишли удайы Молоха арнап орнын урды. 8 Ол з удайларына арнап ттетки ттетип, урбанлылар беретуын шет елли аялларыны ммеси ушын усылай иследи. 9 Жаратан Ийени Сулаймана зеби келди. Себеби ол Израилды удайы Жаратан Ийеден жз буран еди. Бурын Жаратан Ийе Сулаймана еки рет кринип: 10 «Баса удайларды изине ерме», – деп буйыран еди. Бира Сулайман Жаратан Ийени буйрыына бойсынбады. 11 Сонда Жаратан Ийе Сулаймана былай деди: «Усылай етип, сен Мени зи менен дзген келисимиме м Мен буйыран аыйдаларыма бойсынбааны ушын, патшалыты сеннен тартып алып, улларыны бирине беремен. 12 Бира ке рмети ушын, Мен буны сени ислемеймен. Ал улыны олынан патшалыты тартып аламан. 13 Бира улыны олынан пткил патшалыты тартып алмайман. улым м зим талап алан алам Ерусалимни рмети ушын, улыа бир алдыраман».   Сулайманны душпанлары   14 Солай етип, Жаратан Ийе Эдом патшаларыны нсилинен болан эдомлы ададты Сулаймана душпан ылып, оан арсы ктерди. 15 эдомлылар менен урыс алып баранда, оны сркрдасы Йоаб лгенлерди ушын келди м Эдомдаы еркеклерди ммесин ырып таслады. 16 Йоаб м пткил израиллы скерлер Эдомдаы еркек затыны ммесин ырып таслайман дегенше, сол жерде алты ай алып кетти. 17 Бира сол кишкене бала болан адад кесине хызмет еткен базы эдомлылар менен бирге Мысыра арай ашып кетти. 18 Олар Мидяннан шыып, Парана барды м ол жерден базы паранлыларды осып алып, Мысыра, фараона барды. Фараон адада й м жер берди, оны пенен тмийинледи. 19 адад фараонны шыты. Фараон ададты з аялыны, ханбийке Тахпенести силисине йлендирди. 20 Тахпенести силиси адада Генубат атлы ул берди. Тахпенес Генубатты фараонны йинде сирди. Ол фараонны балалары менен бирге сти. 21 адад Мысырда м оны сркрдасы Йоабты лгени еситти. Ол фараона:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

17 Бира Жаратан Ийе Ибрамны аялы Сарай себепли фараонды м оны й-ишин айылара етти. 18 Сонда фараон Ибрамды шаыртып оан былай деди: «Сен неге маан булай иследи? Не себептен маан, оны аялы екенин айтпады? 19 Не ушын оны арындасым деди? Мен оны аяллыа алайын деп алдым-о. аялыды ал да, кет!» 20 Солай етип, фараон з адамларына Ибрамды аялы м барлы жыйан-тергенлери менен шыарып буйырды.   13   Ибрам менен Лутты бир-биринен   1 Ибрам аялын м зини барлы мал-млкин алды да, Мысырдан шыып, Негебке кетти. Лут та олар менен бирге кетти. 2 Ибрам маллара, гмис м алтынлара оада бай еди. 3 Ол Негебтен Бейт-Элге шекем кшип-онып жрди м Бейт-Эл менен Ай аласыны ортасындаы бурын зи шатыр уран орына келди. 4 Сол жерде бурын зи уран урбанлы орына барып, Жаратан Ийеге сыйынды. 5 Ибрам менен бирге кшкен Лутты да ири м майда маллары, шатырлары бар еди. 6 Оларды мал-млки соншелли кп боланлытан жер жетиспей, бирге ммкин болмай алды. 7 Сонлытан Ибрам менен Лутты шопанлары арасында жнжел пайда болды. Сол кенаан м периз халылары да усы елде жасайтуын еди. 8 Сонда Ибрам Лута: «Бизлерди арамызда да, шопанларымызды арасында да жнжел болмасын. Аыры, бизлер 9 Барлы жер сени кз алдыда. Кел, блинейик. Егер сен сола кетсе, мен оа кетемен. Егер сен оа кетсе, мен сола кетемен», – деди. 10 Лут тирапына арап, пткил Иордан тегислигини Соара шекемги мол жерлерин крди. Жаратан Ийе Содом м Гомораны жо етпестен алдын, бул жерлер Жаратан Ийени баындай, Мысыр жериндей еди. 11 Лут пткил Иордан тегислигин талап, шыыса арай кетти. Солай етип, олар бир-биринен блинди. 12 Ибрам Кенаан жеринде алды, ал Лут тегисликтеги алаларды арасына жайласып, Содома жаын жерге шатыр урды. 13 Содом халы болып, Жаратан Ийеге арсы кп гналар ислейтуын еди. 14 Лут Ибрамнан блингеннен со, Жаратан Ийе Ибрама былай деди: «зи туран жерден араа м ублаа, шыыса м батыса ара! 15 зи крип туран жерди ммесин саан м сени урпаларыа мгиге беремен. 16 Мен сени урпаларыды жерди умы сыялы кбейтемен. Ким де ким жердеги умларды санай алса, сени урпаларыды да санай алады. 17 некей, бар да, Мени саан беретуын жерлеримди бастан аяына шекем айланып шы».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Святость – нормальное состояние боголикой души человеческой, поэтому наша святость – это воля Божия (ср. 1 Сол. 4:3). Этого Бог хочет от нас, этого требует, в этом вся Его воля о нас. И мы исполняем Его волю, если творим только то, что свято, что освещает и просвещает. Поступая так, мы освещаем себя и просвещаемся. Поступать так возможно всегда и всякому, возможно всем нам, если мы содержим себя в святом расположении благодатным осуществлением евангельских добродетелей и если все свои мысли, и желания, и ощущения, и дела ведем путем евангельской святости и света (ср. 1 Сол. 4:5) Все Евангелие собирается в единый наказ Божий всем нам:  святи будите, яко Аз свят есмь (1 Петр 1:16). В Своем несказанном снисхождении Бог любви уравнивает людей с Собою: для Бога и для людей действительно одно и то же Евангелие, одна и та же благодать, одна и та же истина, одна и та же правда, одна и та же жизнь, одно и то же добро; и Освещающий, и освещаемые   от единаго вси [ Ибо и освящающий и освящаемые, все — от Единого](Евр. 2:11). Следовательно, путь христианина есть путь святых (ср. Евр. 9:8). Апостол решительно советует христианам:  по звавшему вы Святому (то есть по Христу),  и сами святи во всем житии будите (1 Петр 1: 15). Новозаветная заповедь:  ходити достойно Богу (1 Сол 2: 12; ср. Флп. 1: 27; Кол 1: 10). Евангелие – это не что иное, как Божий призыв к святости, обращенный к людям (1 Сол. 2: 12; 4: 17). Иметь святыню со всеми, святое расположение ко всем – это норма всех наших взаимоотношений (ср. Евр. 12: 14). Без этого никто не увидит Господа там.  Господь есть свят,  поэтому только святые, только освященные и просвещенные могут Его видеть. Те, кто вечную истину усваивают всем своим существом (ср. Ин. 17:17) Когда ищут вечную истину, вопрос  что есть Истина? (Ин. 18: 38) бывает ошибочен. В этом случае нужно задаваться вопросом: «Кто есть Истина?» Ведь такой истиной может быть только личность, а именно Божественная Личность, а не тварь, только Бог Творец, а не творение и материя. Богочеловек отвечает:  Аз есмь Истина [ Я есмь путь и истина и жизнь](Ин. 14:6), но отвечает только тому, кто всем своим сердцем, всею душою, всем существом своим через молитвы и слезы, через пост и бдение, через воздыхания и рыдания вопрошает: «Кто есть Истина?»

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=834...

Если мы злоупотребляем тем, что Бог дал нам для благословения [Господа], и делаем употребление, противное тому, для которого это дано нам, то является полезным отнятие этого от нас. Так, язык дан нам для прославления Господа Бога и для выражения добрых [мыслей], но если кто-либо злоупотребляет им для богохуления, то против такого псалмопевец обращается к Господу с молением: неми да будут устне льстивые, глаголющая на праведного беззаконие гордынею и уничижением (Псал. 30:19), и в другом месте: да потребит Господь вся устне льстивые, язык велеречивый (Псал. 11:4). Так как Ефрем хвастался утробою, зачатием, рождением и многочисленностию народа, то пророк обращается с молением к Господу и говорит: дай им, Господи, и на вопрос: что Ты дашь им! он сам себе отвечает, тотчас же прибавив: дай им утробу бесплодную и сухие сосцы, чтобы они не имели повода к кичливости и чтобы были постыжены в том, что обыкновенно ставили себе в похвалу. Очевидно, что все это можно понимать и в отношении к учителем противных учений, которые тщеславятся многочисленностию своих приверженцев и теми детьми, которых они воспитали для погибели, чтобы вывесть их из Церкви и привесть к убийце. Ибо диавол умерщвляет всех тех детей, которые рождаются чрез заблуждение. О душе такого рода говорится: блажена есть неплоды неоскверненная, яже не позна ложа во гресе (Прем. Сол. 3:13). И действительно, блажен тот член Церкви, который не рождал детей чрез заблуждение, подобно еретикам. И к другом месте мы читаем: лучше бесчадство с добродетелию (Прем. Сол. 4:1). Ибо от законопреступного ложа семя исчезнет. Аще бо долгоживотни будут, ни во чтоже вменятся и бесчестна напоследок старость их (ibid. 3, 16—17]. Ибо плодородие и многочисленность нечестивых не послужат ни к чему полезному. Мы, конечно, не должны думать, что пророк просил [Господа дать Ефрему] бесплодную утробу и сухие сосцы в телесном смысле.    Ст. 15. Все зло их в Галгале; ибо там Я возненавидел их, Таким же образом перевели и LXX. В Галгале был помазан Саул на царство и Самуил возвестил народу гнев Божий (1 Цар.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3160...

  4   удай ушын   1 Солай етип, Масих денеси менен азап шекти . Сизлер де Масихта болан ойлар менен злериизди азап таярлалар. Себеби денеси азап шегип атыран адам гна тотатады. 2 Буннан былай, дньядаы мириизди алан блегинде адамны жаман бойынша емес, ал удайды ерки бойынша жасалар. 3 Сизлерди ткен мириизде исенбейтуын адамлара жаатуын детлерди ислеп жасааныыз жетер! Сол сизлер бузышылыа, жаман мскнемликке, айшы-ширетке, м жеркенишли бутпаразлыа берилип, мир срген едилер. 4 Енди болса, исенбейтуынлар сизлерди олар менен бирликте усындай нпсиумарлыта атнаспааныыз себепли айран болып, сизлерди маза етип атыр. 5 Бира олар буны ушын тирилер менен лилерди ким таяр туран удай алдында береди. 6 Сол себепли, лилерди денеси басалар атары лип жазаланса да, удай сыялы ушын, Хош Хабар лилерге де жрияланды. 7 мме нрсени аыры жаын. Сонлытан ушын аыл менен ис тутып, сергек болылар! 8 Е баслысы, бир-бириизди шын жректен сйилер. йткени сйиспеншилик кп гналарды 9 Наразылы билдирмей, бир-бириизге миймандос болылар. 10 р бирииз жасы хызметши сыпатында удайды сизлерге мийримлилик пенен берген р трли сыйларын оллана отырып, бир-бириизге хызмет етилер. 11 Адамлар алдында сйлеген адам удайды сзине сай сйлесин. Басалара хызмет ететуын адам удайды берген кши менен хызмет етсин. Усылайынша, Ийса Масих аралы удай р бир исте алыслансын. Уллылы м дирет мгиге Масихтики.   Масихый болып азап   12 Сйикли сизлерди ушын келетуын азапты та аларлы нрсе деп, айран болмалар. 13 Керисинше, Масихты азапларына шерик боланыыза Солай етип, Масих салтанат пенен келгенде, шадланасызлар. 14 Масихты аты ушын масараланып атыран болсаыз, сизлер бахытлысызлар! Себеби удайды уллы стиизде болады. 15 Жне еш бирииз адам уры, жаманлы ямаса басаларды жумысына араласып, кесент беретуын болып, азап шекпесин. 16 Бира сизлер масихый боланыыз ушын азап шегип атыран болсаыз, уялмалар. Ал бул ат пенен аталатуыныыз ушын удайды алыслалар. 17 йткени ким шыарылатуын жетип келди. ким удай з шаараынан баслайды. Егер бул удайды шаараы болан бизлерден басланса, удайды Хош Хабарына ула аспайтуынларды аыры андай болады?

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

   001    002    003    004    005   006     007    008    009    010