– Устаз мунда. О сени чакъыра, – дей. 29 Шону эшитгендокъ, Мариям алгъасап Исаны янына бара. 30 Иса буса шо заман юртгъа гирип битмеген ва Оьзюн Марта къаршылагъан ерде болгъан. 31 Мариям булан бирче уьйде болгъан ва ону гёнгюн алма гелген ягьудилер, Мариям чалт туруп чыгъып гетгенни гёрелер. О гьали эркъардашына яс этмеге къабургъа барадыр деп ойлашып, ону арты булан чыгъалар. 32 Иса бар ерге гелип, Ону гёргенде, Мариям Ону аякъларына баш уруп, Огъар: – Я Рабби, эгер Сен мунда болгъан эдинг буса, эркъардашым оьлмес эди, – дей. 33 Ону йылайгъанын ва ону булан бирче гелген йылайгъан ягьудилени гёргенде, Иса Оьзю де бек пашман бола ва Ону юреги гьалек бола. 34 – Ону къайда гёмдюгюз? – деп сорай Иса. – Я Рабби, юрю, барайыкъ, биз гёрсетербиз, – дейлер Огъар. 35 Иса йылап йибере. 36 Шо заман ягьудилер: – Гёремисиз, Бу ону нечик сюе болгъан экен! – дейлер. 37 Олардан бирлери: – Сокъурну гёз ачдыргъан бу Адам о гиши оьлмесин учун бир зат да этип болмасмы эди экен? – дейлер.   Иса Лазарны тирилте 38 Иса къайтып юреги бек гьалек гьалында къабурну янына геле. Шо къабур алдына таш салынгъан бир анакъ болгъан. 39 Иса: – Ташны тайдырыгъыз! – дей. Оьлгенни къызардашы Марта Огъар: – Я Рабби, онда яман ийис бардыр, о оьлгенли чи дёрт гюн бола, – дей. 40 – Иман сала бусанг, Аллагьны макътавлугъун гёрежексен деп Мен сагъа айтмадыммы? – дей Иса огъар. 41 Оьлю ятгъан анакъны алдындан ташны тайдыралар. Гёзлерин кёкге къаратып, Иса булай дей: – Гьей Атам! Мени эшитгенинг учун, Сагъа шюкюр этемен. 42 Сен Мени гьар заман эшитегенингни Мен билемен. Амма бу сёзлени мунда токътагъан халкъ учун, Мени Сен йибергенинге иман салсын учун айтдым! 43 Шону айтгъандан сонг, О: – Лазар, чыкъ! – деп къычыра. 44 Оьлю де къолларына, бутларына кетен гебин чырмалгъан ва бетине явлукъ байлангъан гьалда къыргъа чыгъып геле. Иса олагъа: – Ону гебинин чечигиз. Къой, гетсин, – дей.   Исаны оьлтюрме сюелер 45 Шо заман Мариямны янына гелген ва Иса этгенни гёрген бир кёп ягьудилер Огъар иман салалар. 46 Олардан бирлери буса, фарисейлени янына гетип, Иса этген затланы олагъа айталар. 47 Шо заман баш дин къуллукъчулар ва фарисейлер ягьудилени мажлисин жыялар.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

– Дагъы да Ягьудеягъа барайыкъ, – дей. 8 – Устаз! Бираз алдын ягьудилер Сени таш урушгъа тутма сюйген эдилер, Сен буса дагъы да къайтып онда барма сюемисен? – дейлер якъчылары Огъар. 9 – Гюнде он эки сагьат болмаймы? Гюндюз юрюйген адам сюрюнмей, неге тюгюл о бу дюньяны ярыгъын гёре. 10 Гече юрюген сюрюне, неге тюгюл ярыкъ болмай, – деп жавап бере Иса. 11 Шолай да айтып, О: – Бизин къурдашыбыз Лазар юхлай, Мен барып ону уятайым, – деп къоша. 12 – Я Рабби, юхлап болгъан буса, о къолайгъа къайтар, – дейлер якъчылары. 13 Иса Лазарны оьлюмю гьакъында айтгъан болгъан, олар буса ону гертиден де юхлайгъаны гьакъында сёйлей деп ойлашалар. 14 Шо заман Иса тувра булай дей: – Лазар оьлген. 15 Мени онда болмагъаныма сизин учун сююнемен. Гьали сизге Магъа иман салмагъа имканлыкъ болажакъ. Юрюгюз, энни ону янына барайыкъ. 16 Оьзюне Эгиз деп айтылагъан Тома Исаны якъчыларына: – Юрюгюз, Ону булан бирче биз де оьлейик! – дей.   Мартаны ва Мариямны ясы 17 Гелгенде, Иса Лазар къабурда ятагъаны дёрт гюн болагъанны биле. 18 Байтания Ерусалимден уьч чакъырым мезгил ариде ерлешген болгъан. 19 Эркъардашы оьлгени саялы, гёнгюн алмакъ учун, ягьудилени бир кёплери Мартаны ва Мариямны янына гелелер. 20 Исаны гелегенин эшитгенде, Марта шоссагьат Ону къаршылама чыгъа, Мариям буса уьйде олтуруп къала. 21 Шо заман Марта Исагъа: – Я Рабби, эгер Сен мунда болгъан эдинг буса, эркъардашым оьлмес эди! 22 Гьали де мен билемен, Аллагьдан Сен не зат тилесенг де, Аллагь Сагъа бережек, – дей. 23 – Сени эркъардашынг къайтып тирилежек, – дей Иса огъар. 24 – Билемен, къыяматгюн оьлюлер тирилегенде, тирилежек, – дей Марта Огъар. 25 – Тирилив де, яшав да Менмен. Магъа иман салагъан оьлгенден сонг да яшажакъ. 26 Гьар-бир яшайгъан адам ва Магъа иман салагъан адам бир заманда да оьлмежек. Бугъар сен инанамысан? – дей Иса огъар. 27 Марта да Огъар булай дей: – Дюр, Раббим, инанаман. Бу дюньягъа гелмеге герекли Аллагьны Уланы ва Месигь Сенсен. 28 Бу сёзлени айтгъандан сонг, Марта, къызардашы Мариямны чакъырып, огъар яшыртгъын:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

– Мен де сизге бир зат сорайым. Шогъар жавап берсегиз, бу ишлени кимден ихтияр булан этегенимни Мен де сизге айтарман. 30 Ягьияны, адамланы сувгъа чомуп, Аллагьгъа тапшурмагъа ихтияры Аллагьданмы эди яда адамларданмы эди? Магъа жавап беригиз! 31 Олар бир-бири булан эришмеге башлай: – Эгер: «Аллагьдан эди», – десек, шо заман О: «Неге дагъы сиз огъар инанмадыгъыз?» – деп соражакъ. 32 Эгер «Инсанлардан эди», – десек ... (Олар халкъдан къоркъалар. Неге тюгюл де, бютюн халкъ Ягьияны герти пайхаммар деп гьисап эте болгъан.) 33 Шо саялы олар Исагъа: – Биз билмейбиз, – деп жавап берелер. – Бу ишлени кимден ихтияр булан этегенимни сизге Мен де айтмасман, – дей Иса олагъа.     12   Рагьмусуз юзюмчюлени гьакъындагъы масал 1 Иса олагъа масаллар булан сёйлемеге башлай: – Бир адам юзюм бав орната, айланасын бегите, юзюм сыкъмакъ учун бир къую къаза ва бийик къаравул къош къура. Сонг бавну юзюмчюлеге ижарагъа берип, оьзю башгъа якълагъа чыгъып гете. 2 Юзюм бишгенде, юзюм бавдан гелген тюшюмню оьзюне тиеген пайын алмакъ учун, юзюмчюлени янына оьзюню бир къулун йибере. 3 Юзюмчюлер буса къулну тутуп тююп, бир зат да бермей, бош къайтаралар. 4 Юзюм бавну еси оланы янына башгъа бир къулун йибере. Олар ташлар булан уруп, башын да ярып, ону да биябур этип йиберелер. 5 Сонг бирдагъы бирин йибере. Олар ону оьлтюрелер. О дагъы да хыйлы къулларын йибере. Олар да бирлерин токъалайлар, бирлерин оьлтюрелер. 6 Ону кёп сюеген биргине-бир уланы бола. Ахырда: «Уланыма сама абур этерлер бугъай», – деп, ону да юзюмчюлени янына йибере. 7 Амма юзюмчюлер бир-бири булан: «Бу гелегени – варис. Гелигиз, ону да оьлтюрейик, шо заман ону мюлкю бизинки болуп къалыр», – деп сёйлешелер. 8 Олар тутуп ону да оьлтюрелер ва юзюм бавдан къыргъа чыгъарып ташлайлар. 9 Энни юзюм бавну еси не этежек? Гелип юзюмчюлени оьлтюрежек, бавну да башгъаларына бережек. 10 Иса олагъа: – Сиз Сыйлы Язывларда язылгъанны бир де охумагъанмысыз дагъы? Усталар ташлап къойгъан таш кюрчюню аслу ташы болуп токътады. 11 Раббибиз этген шо ишни гёрмеге де гьайран чы!

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

4 Гюнагьгъа къаршы тура туруп, сизге гьали де къан тёкмеге тюшмеген. 5-6 Сиз авлетлери гьисапда сизин ругьландырмакъ учун язылгъан булай сёзлени унутдугъуз: «Балам, Раббибиз сени булай тюзлейгенине агьамият берип янаш, О сени такъсырлайгъанда, ругьдан тюшме. Раббибиз Оьзю сюегенлени тюзлей, авлети йимик гёрегенлени гьарисин такъсырлай». 7 Сиз азап чегивню чыдамлы кюйде бир такъсыр йимик оьтгеригиз. Аллагь сизин авлетлери йимик гёре. Авлетин такъсырламайгъан ата бармы экен? 8 Эгер де Аллагь сизин авлетлерин такъсырлайгъан кюйде такъсырламай буса, сиз авлетлери тюгюлсюз, пич тувгъан яшларсыз. 9 Бу дюньяда бизин барыбызны да аталарыбыз бар эди. Олар бизин такъсырлады ва биз де оланы гьюрметледик. Шо саялы биз кёклердеги ругь Атабызгъа нечик кёп тынгламагъа герекбиз! Шо тынглавлулукъ буса бизге яшав бере! 10 Аталарыбыз бизин оьзлер сюйген къайдалар булан бир нечакъы заман такъсырлады. Аллагь буса бизин пайдабызгъа ва Оьзюню сыйлылыгъына биз де ортакъчы болур йимик такъсырлай. 11 Гьар такъсыр гьалиги заманда сююнч тюгюл, бир къайгъы йимик гёрюне. Ондан сонг буса такъсырдан оьтгенлер парахат ва муъмин яшавгъа етишер. 12 Шо саялы саллангъан къолларыгъызны ва къартыллайгъан тизлеригизни къатдырып тутугъуз. 13 Акъсакъ аягъыгъыз майшалмай, терсине, сав болсун учун, тюз юрюгюз. 14 Бары да халкъ булан парахатлыкъда яшама къасткъылыгъыз. Таза юрек булан яшама къасткъылыгъыз, неге тюгюл де шосуз бирев де Раббибизни гёрюп болмас. 15 Вёрегиз, Аллагьны рагьмусундан бирев де магьрюм къалмасны ва арагъызда бир загьрулу тамур йиберип, биревге де зиян гелтирмесни къастын этигиз. 16 Вёрегиз, оьзюню уллулукъгъа ихтиярын бир тюш аш саялы сатгъан Исав йимик, биригиз де пасат яда аллагьсыз болуп къалмагъыз. 17 Шондан сонг, сиз билеген кюйде, Исав атасыны разилигин алма сюйген, тек атасы ону гери ургъан. Исав огъар гёзьяш тёге туруп ялбарса да, этген затын алышдырма болмагъан.   Эки разилешив 18-19 Сиз янып турагъан оту, къарангылыгъы, тунлугъу ва алатолпаны, быргъыны оькюрювю ва Аллагьны тавушу булангъы Синай тав йимик не буса да бир ачыкъ гёрюнюп турагъан затгъа багъып гелмедигиз. Ону тавушун эшитген адамлар Огъар оьзлер булан дагъы сёйлемесин деп ялбара эдилер. 20 Неге тюгюл: «Эгер тавгъа бир гьайван тийсе де, таш урушгъа тутулмагъа герек болажакъ», – деп айтылгъан буйрукъну къабул этмеге оланы гючю ёкъ эди. 21 Шо гёрюнюш шонча да къоркъунчлу эди чи, гьатта оьзю Муса: «Мен къоркъаман, мен къартыллайман», – деп айтды.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

– Филип чакъыргъынча алда, сен инжир терекни тюбюнде турагъанда гёрдюм, – деп жавап бере Иса. 49 – Устаз! Сен Аллагьны Уланысан, Сен Исрайылны пачасысан, – деп жавап бере Натанайыл Огъар. 50 – Сени инжир терекни тюбюнде турагъанда гёрдюм дейгеним саялы инанамысан? Мундан да уллуларын гёрежексен, – дей Иса огъар. 51 Сонг Иса булай дей: – Гертисин сёйлеймен сизге: кёкню ачылгъанын, Аллагьны малайиклери Инсанны Уланыны уьстюне тюшюп гелегенин ва гётерилип гетегенин гёрежексиз.     2   Кана деген юртда болгъан той 1 Уьч гюнден сонг Галилеяны Кана деген юртунда бир той бола. Шонда Исаны анасы да болгъан. 2 Иса булан Ону якъчылары да шо тойгъа чакъырылгъан болгъан. 3 Тойда чагъыр битгенде, анасы Исагъа: – Буланы чагъырлары битген, – дей. 4 – Анам, Магъа да, сагъа да шо не аварадыр? Мени заманым гьали де гелмеген, – дей Иса огъар. 5 Исаны анасы тойдагъы къуллукъчулагъа: – Сизге О не буюрса, шону этерсиз, – дей. 6 Онда гьарисине сексенден юз йигирма литрге ювукъ сув сыягъан алты таш кершен болгъан. Оьзлени адатына гёре, шо сувну ягьудилер жувунмакъ учун пайдаландыра болгъанлар. 7 Иса олагъа: – Кершенлени сувдан толтуругъуз, – дей. Олар авзуна ерли толтуралар. 8 Сонг Иса къуллукъчулагъа: – Гьали тёгюп, тойну юрютеген адамгъа элтигиз, – дей. Олар да элтелер. 9 Тойну юрютеген адам Иса чагъыргъа айландыргъан сувну татывлап къарай. Бу чагъыр къайдан гелгенни билмей, о гьакъда янгыз сувну тёкген къуллукъчулар биле. Шо саялы о оьзюню янына гиевню чакъырып, 10 огъар булай дей: – Адамлар яхшы чагъырны башлап бере. Кёп ичип, къонакълар эсиргенде буса, яманын бере. Сен буса яхшы чагъырны артгъа сакълагъан болгъан экенсен. 11 Бу Иса этген аламатланы биринчиси болгъан. Шо аламат Галилеяны Кана деген юртунда этилген. Иса Оьзюню макътавлугъун муна шолай гёрсетген ва якъчылары Огъар иман салгъанлар. 12 Мундан сонг Иса анасы, инилери, якъчылары да булан бирче Капернагьум шагьаргъа бара. Онда олар бир нече гюн къалалар.   Иса сатывчуланы ибадатханадан къувалай 13 Ягьуди Пасха байрам ювукълаша. Иса Ерусалимге геле. 14 О ибадатханада олтуруп оьгюзлер, къойлар, гёгюрчюнлер сатагъанлар булан акъча алышдырагъанланы таба. 15 Аркъандан эшип бир къамучу да этип, ибадатханадан оланы барын да, шолай да къойланы ва оьгюзлени къуваламагъа башлай. О алышдырагъанланы акъчаларын алып чача, оланы такъчаларын авдара. 16 Гёгюрчюн сатагъанлагъа:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Глава VIII. Константинополь. Мировое значение столицы Восточной империи. Епарх города. Ремесленные сословия. Димы. Образовательные учреждения Рим не имел такого значения для Западной империи, как Константинополь для Восточной. Столица Западной империи могла быть и в Милане, и в Равенне, и в Павии; это не сопровождалось особенно важным значением ни в политическом, ни в административном отношениях; между тем, Константинополь так же не может быть отделен от Восточной империи, как, например, Рим от католической Церкви. Константинополь стал весьма определенным и, можно сказать, всецелым выразителем византинизма, так что Восточная империя, с основанием Константинополя постепенно превращающаяся в Византийскую, не может быть представлена без своего средоточия и своего религиозного, административного и культурного центра на берегах Босфора. В то время, как приготовлялась на Западе страшная катастрофа, на Востоке постепенно организовались начала, которые сохранили от распадения целую половину империи. Перенесенная Константином столица в Византию и основанный на месте старого новый город его имени должен быть признан одним из главных устоев тысячелетней жизни Византийской империи. Вот почему древнейшей истории Константинополя должна быть посвящена отдельная глава в истории Византии. Выше мы говорили о построении Константинополя и о первоначальных границах, данных ему основателем. Но город быстро стал развиваться, так что уже к концу IV в. массы новых поселенцев не находили места внутри городских стен, и за чертой города стали возникать новые постройки и поселения. Там указано было императором Феодосием расположение для готских военных отрядов или федератов, по коим загородные части долго были известны под номерами: второй, третий, четвертый, пятый и седьмой. Когда в 412 г. стены константиновского города значительно пострадали вследствие землетрясения, то император Феодосий в соответствии с быстрым возрастанием населения раздвинул его границы, включив в черту города и прежний загородный квартал, называемый Эксокионий ( ξοκινιον), и окружив новой стеной, которая в существенных частях сохранилась до сих пор. Два епарха города, Анфемий в 413 г. и Кир в 439–441 гг., прославили свое имя сооружениями, служившими к украшению и защите города. Только квартал близ Золотого Рога у Влахернского дворца оставался открытым и защищен стеной при императоре Ираклии в 625 г. Таким образом, можно сказать, что собственный город Константинополь, т.е. нынешний Стамбул, вырос до его естественных границ в течение IV и V вв. Дальнейший его прирост был, главным образом, в предместьях: Космидий (в конце Золотого Рога), Галата, Пера, Бешик-таш, Скутари и т.д.

http://azbyka.ru/otechnik/Fedor_Uspenski...

Закрыть Киргизия – Таджикистан. Кто урегулирует проблему пограничной бесконечности? В Баткене местные жители уверяют, что с таджикской стороны в нападении принимают участие афганские таджики 17.09.2022 425 Время на чтение 5 минут Источник: ФСК Фото: AFP   Небольшой пограничный конфликт,  начавшийся  утром 14 сентября на киргизско-таджикской границе, за два дня перерос в интенсивное военное столкновение. По информации Погранслужбы ГКНБ Кыргызстана, таджикская сторона начала обстрел в местностях Эки-Таш, Чыр-Добо, Кум-Мазар и Орто-Боз. Из миномётов были обстреляны пограничные заставы и приграничные села в Лейлекском и Баткенском районах. Карта боестолкновений в Баткенской области Сообщается, что таджикская армия применяет танки, авиацию, РСЗО и вооружённые столкновения идут по всему периметру границы. Киргизская сторона проводит эвакуацию населения из приграничных районов. В Бишкеке в здании Дворца спорта имени Каба уулу Кожомкула открыли единый централизованный пункт сбора гуманитарной помощи. Таджикской стороне вручена жесткая нота протеста, где Душанбе обвиняют в срыве ранее достигнутых договоренностей и подготовленном вероломном нападении. Душанбе зеркальным образом утверждает, что это киргизская сторона обстреляла таджикскую заставу «Душанбе», город Исфару, села Сурх и Сомониён. Точных сведений о погибших нет, но известно, что среди пограничников воюющих сторон много раненых. На фоне сразу появившейся массы фальшивок в соцсетях ГКНБ Киргизии сообщают о том, что на границе проводятся работы по урегулированию ситуации и просят пользователей соцсетей, журналистов, блогеров  «не сеять хаос и панику среди общественности». Одновременно ГКНБ выражает крайнюю озабоченность развитием обстановки на киргизско-таджикском участке границы и отмечает участившиеся провокации в пограничной зоне; отмечается также активное участие в вооруженных конфликтах лиц, которых нельзя идентифицировать как военнослужащих Таджикистана, пропагандирующих нетерпимость к гражданам и военнослужащим Киргизии.

http://ruskline.ru/opp/2022/09/17/kirgiz...

Подробнее о том, как ложные религии заслоняют веру истинную, но лучшие из язычников стремятся к истинному Богу— в повести «Принц Каспиан», где дело происходит в эпоху, когда власть в Нарнии захватили потомки разбойников и вполне успешно искореняют любое упоминание об Аслане. Но есть там и другой план — как, уже имея опыт богообщения, сохранить веру. Лишь одна из четырех детей Пэвенси, младшая девочка, Люси, способна и увидеть Аслана, и исполнить его волю. То есть, как было сказано Иисусом Христом в Нагорной проповеди, «блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят». 5. Действие в нашем мире демонов и как им противостоять (повесть «Серебряное кресло»). Сюжет строится на том, что мальчик Юстас (тот самый, который, покаявшись, из дракона вновь обратился в человека) вместе со своей одноклассницей Джил должны найти и освободить томящегося в плену у Белой Колдуньи принца Рилиана, похищенного сына короля Каспиана. Для того, чтобы справиться с полчищами слуг Белой Колдуньи (то есть, попросту говоря, бесами), им приходится ежедневно «повторять знаки», то есть, по сути, молиться. Эта повесть — о христианской аскетике, о духовной дисциплине, о поддержании себя в том состоянии, в котором мы способны просить Бога о помощи и принимать ее. 6. Финал земной истории — появление в мире антихриста, его недолгое правление и последующее второе пришествие Христа, Страшный Суд и обновление мира, новое небо и новая земля (повесть «Последняя битва»). Там к власти в Нарнии приходит некий хитрый обезьян, надевший на осла львиную шкуру и выдающий того за Аслана. При этом обезьян устраивает религиозный микс — соединяет веру в Аслана с верой в злобную языческую богиню Таш, получая на выходе «Ташлана». Этакий нью-эйдж. Но Аслан является, а история Нарнии заканчивается. Те ее жители, что способны взглянуть в глаза Аслана, оказываются в новой, несравненно лучшей Нарнии, а кто изъеден грехом как ржавчиной, кто не может и не хочет ответить любовью на любовь Аслана, исчезают в его тени. За что некоторые не любят «Хроники Нарнии»

http://foma.ru/hroniki-narnii-razbor-skr...

Эти самые патриоты, которые больше всего кричат о любви к родине, когда родине тяжело, первыми же и сбегают. Я считаю, что патриотизм не в том, чтобы бряцать оружием и пугать весь остальной мир, а патриотизм в том, чтобы на своей родине порядок навести, сделать ее уютной, безопасной для жизни. Вот это настоящий патриотизм, а не чудо-оружие, которым мы загрязняем мир. — Вообще зачем любить природу? Как бы вы объяснили это ребенку? — Я бы словами ему ничего объяснять не стал. Надо оказывать помощь попавшим в беду и привлекать ребенка, надо ребенку объяснять, почему нельзя на машине гоняться за зайчонком. Надо самому любить природу, надо совершать поступки, которые показывают твою любовь к природе. У нас в Суземском районе, знаю, есть учитель, который на уроках детям рассказывает, как надо любить нашу великую родину, а ночью занимается контрабандой. Понятно, что эффективность от его слов нулевая. Просто нужно гармонично пытаться жить с этим миром. В заповеднике Шульган-Таш. Фото: Игорь Шпиленок — Ваши сыновья тоже занимаются природоохраной. Южно-Камчатский заповедник носит имя Тихона Игоревича ( старший сын Игоря Шпиленка умер в 2016 году — прим.авт. ), Петр руководит Кроноцким заповедником. Любовь к природе передалась им по наследству? — Пример, о котором я говорил. Просто дети видели, что я с азартом, с любовью занимался своим делом, и пошли по моим стопам. Сыновья росли в экспедициях, в поездках, в антибраконьерских рейдах. Они были еще мальчиками, школьниками, а уже помогали ловить матерых браконьеров, совершали храбрые мужские поступки, когда им было по 13 лет. Когда выросли, остались такими же. Младшие сыновья, которым сейчас 14 и 15 лет, также ездят со мной в экспедиции. Посмотрим, что из этого получится. «Лора думала, что Россия экологичная страна, а мы были просто нищие» — Как вы уговорили американку Лору Уильямс ( Уильямс трагически умерла в октябре 2018 года — упала, когда обкатывала молодую лошадь — прим.авт. ) поселиться в маленькой русской деревушке Чухраи?

http://pravmir.ru/igor-shpilenok-vozvras...

33 На это отчасти указывает и самый оборот еврейского подлинника в первом стихе: „Берепшт бара Элогим ве эт таш-шамим во эт га-арец“, т.е. «В начале сотворил Бог небо и землю». 34 Под небом разумеется как звездный, так и главным образом высший, духовный мир, сотворение которого произошло раньше сотворения земли, так что ангелы, как служащие духи, уже исполняли волю Божию и славословили Творца при совершении Им отдельных актов творения ( Иов. 38:7 ) 37 Хаос в книге Бытия называется Тогу-ва-богу, у ассириян бог хаос назывался Багу – явный отголосок первобытного предания. См. Smith, Chaldean Genesis, стр. 62 и сл. А также Transactions of Soc. Of Bibl. Archeology, vol. V, p. 426 и сл. 40 Форма проклятия змею: „ты будешь ходить на чреве твоем“ (Быт. га, 14) дала повод к возникновению впоследствии предания, что до этого проклятия змей ходил в стоячем положении. Но этому противоречит самое устройство организма змее, очевидно приспособленного именно к ползанию, совершаемому с замечательным искусством. Смысл проклятия тот, что в наказание за коварство, сделавшее из змея пагубное орудие исконного врага для погубления человеческого рода, естественный способ его передвижения, отнюдь сам по себе не унизительный и не жалкий, а напротив, возбуждающий удивления своим замечательным проворством и изумительною изворотливостью, сделался отселе знаком и печатью проклятия Божия и, как такой, должен был возбуждать (как и возбуждает теперь) ужас, отвращение и презрение. „Пресмыкание» сделалось отселе синонимом низости и позора. 46 Одни видели в них Ганг и Нил, другие – Фазис (Рион) и Аракс, берущие свое начало в возвышенностях Армении, третьи – Сыр-Дарью и Аму-Дарью, и т.д. 49 В синод. переводе этот предлог переведен предлогом в; частица бы вставлена в соответствие предлагаемому пониманию этого стиха. 53 Быm. IV, 26 . Здесь с ясностью выступает Божество под видом Иеговы. Отли’пс Елогима от Иеговы весьма важно. В то время как под именем Елогим выступает общая творческая, космическая сила, под именем Иеговы Божество является в определенной личности. Здесь релипозное сознаше представляет значительный шаг вперед. По смыслу Исх. ш, и4, Иегова есть сушдй в абсолютпом смысле, но который в человечестве и его исторш открывается как „Вседержитель, который есть, и был, и грядет“ (Апокал. I, 8), как начало и конец, как Творед, Искупитель и Совершитель всего чрез Логоса и св. Духа. Греческое имя Θες означающее, по Иерониму, благоговейный страх, с которым должно относиться к Богу, соответствует по своему смыслу имени Елогим. К такому же смыслу приближается и божество индийской веды, носящее название Гуда (откуда немец. Gott)

http://azbyka.ru/otechnik/Lopuhin/biblej...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010