Житейское море воздержанием безбедно преплысте и ко пристанищу мысленному безстрастия, радующеся, доидосте, преподобнии отцы Зосимо и Савватие, Богомудрии и преблаженнии; молите Христа Бога спастися душам нашим. Песнь 4 Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя, человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи. Землю дольную преминувше, Небесную стяжасте жизнь и со Безплотными лики смесистеся, преподобнии, премудрости рачителие явистеся пребогатии, житие бо непорочно поживше, храми Святому Духу бысте, очищени душею и телом, и землю кротких наследовасте, согласно взывающе: слава силе Твоей, Господи. Очистивше ум свой от страстныя молвы, славнии, и Христову смирению подражавше, преподобне Савватие и Зосимо чудне, безстрастие стяжавше, и гордыню бесовскую до конца низложивше и на землю повергше, к небурному пристанищу устремистеся, в морский остров, согласно воспевающе: слава силе Твоей, Господи. Возсиявше, яко солнце от востока, чудес лучами и ангельскому житию поревновавше, преподобнии, непрестанными молитвами, земныя печали отложивше, Небесныя надежды стяжати сподобистеся, усердно поюще: слава силе Твоей, Господи. Богородичен: Блажит Тя, Пречистая Богородице, всяк возраст и всяка душа верных, Божие бо Слово паче ума и слова родила еси, Препетая. Песнь 5 Ирмос: Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас, разве бо Тебе, иного бога не знаем. Возсия в вас Господь, Егоже от души возжелели есте видети, преподобне Савватие и Зосимо прехвальне, внутреннима очима зрите доброту неизреченную Христа Бога нашего, любве ради Его в морский остров вселистеся и Того славы наслаждаетеся непрестанно и пищи неизреченныя. Единой Христове любви присвоистеся, преподобнии, и всею душею потщастеся умертвити плотская взыграния богоприятными вашими молитвами, и исполнителие заповедем Божиим бысте, и многих чудес обретосте благодать. Беззлобив и кроток бысть, Зосимо, вся злобы и стрелы вражия погубль, милостив же до конца явися, Савватие, милость душевную стяжав от Единаго Бога. Благодать и милость приемше, свыше нас посещайте, преблаженнии.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-moleb...

Радуйтеся, яко и во гробех лежаще, низлагаете вражия ополчения. Радуйтеся, победоносцы славнии, венчаннии от Небеснаго Венцедателя; Радуйтеся, споборницы доблии ратующым на миродержителя тьмы века сего. Радуйтеся, яко подвигом вашим ангели удивишася; Радуйтеся, яко о славе вашей собори верных возвеселишася. Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе. Кондак 6 Проповеданное от ангел изволение Божие о населении иночествующими отока Соловецкаго исполнися вами, отцы преблаженнии Зосимо, Савватие и Германе: се бо пустыня неплодная и ненаселенная, поты же и слезами вашими обильно напоенная, показася яко вертоград благоцветущий и рай словесный, идеже лицы иночестии, вами благонаученнии, плоды богоугодныя приносяще, поют ангельскую Богу песнь: Аллилуиа. Икос 6 Возсиясте, отцы богоноснии, светом благочестия, яко светила богосветлая, светоносными лучами ваших подвигов и добродетелей просвещающии всюду. Отонудуже мы, грешнии и тьмою страстей помраченнии, во свете ваших богоугодных деяний текуще ко дню света и спасения, восхваляем вы, поюще сице: Радуйтеся, ученицы Христови благопослушнии; Радуйтеся, Владыки своего раби блазии и вернии. Радуйтеся, трудолюбнейшии винограда Христова делателие; Радуйтеся, тщаливейшии заповедей Христовых исполнителие. Радуйтеся, игу Христова смирения и кротости благопокорне рамо свое подклонившии; Радуйтеся, во след Христа Господа, учившаго о нищете, усердно в нищете и нестяжании последовавшии. Радуйтеся, по словеси Господа, прешедшии путь временнаго жития сего, стезями прискорбными и тесными; Радуйтеся, аки дождем, измывшии душы своя токи слезными. Радуйтеся, краснейшему душ Жениху красоту девства своего сохранившии; Радуйтеся, во всякой святыни, всеми добрыми делы Тому благоугодившии. Радуйтеся, Господа своего прославившии в душах ваших и телесех; Радуйтеся, от Господа по достоянию прославленнии на земли и на небесех. Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе. Кондак 7 Хотяй спасти вами многия, Премилосердый Бог яви вас быти не точию наставники сонма иночествующих, но якоже боговещанныя проповедники, возвестившыя имя Божие в странах Лапландии. Людие бо, во онех местех обитающии, и не ведевшии дотоле Бога, но прилежавшии весьма идолопоклонению и нечестию, во светлости вашего, о Преподобнии, жития, знамений же и чудес, узреша первую зарю спасительнаго боговедения и благочестия, и от вас научишася воспевати истинному Богу: Аллилуиа. Икос 7

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Радуйтеся, пророком подобницы, тайных и будущих проведением и проречением; Радуйтеся, всем святым единочестнии, подвигов ради и богоугождения. Радуйтеся, таинницы благодати и чудес совершителие предивнии; Радуйтеся, граждане небеснии и друзи Богу и святым Его приснии. Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе. Кондак 13 О Преподобнии отцы наши, Зосимо, Савватие и Германе! Приимите благоутробно от нас смиренных и недостойных сия возносимая вам хваления, и благоприятными вашими к Богу мольбами оградите ны от всякия беды и напасти, от недуга и глада, от огня и меча, и нашествия иноплеменных. Наипаче же сохраните ны вашим заступлением крепким от врагов невидимых, ищущих ны погубити, да избывше их многокозненных сетей, праведно и богоугодно поживем в нынешнем веце, и сподобимся в Небеснем Царствии купно с вами воспевати Христу Богу: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа. [Сей кондак глаголется трижды.] [Далее повторяем 1е икос и кондак:] Икос 1 Ангели воистину явистеся земнии и человецы небеснии житием вашим, преблаженнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе: во плоти бо, яко безплотнии, ангельское совершисте жительство на земли, вся красоты мира и наслаждения временная яко уметы вменяюще, чистотою же и пощением выну к Богу приближающеся. Емуже ныне достойно со безплотными предстояще, приимите от любве нашея приносимая вам хваления сицевая: Радуйтеся, Единаго Бога от всея души своея возлюбившии; Радуйтеся, от юности Тому преподобием и правдою послужившии. Радуйтеся, возненавидевшии мира сего тленныя красоты; Радуйтеся, избежавшии мудре житейских соблазнов и суеты. Радуйтеся, к деланию заповедей Господних всею любовию прилепившиися; Радуйтеся, мира сего и всякаго пристрастия ко оному удалившиися. Радуйтеся, иноческое житие богоугождения ради себе предизбравшии; Радуйтеся, тесный и прискорбный путь всею душею возлюбившии. Радуйтеся, мудрии взыскателие Христа, бисера вожделеннаго и драгаго; Радуйтеся, люботруднии носителие Христова бремене, легкаго и благаго. Радуйтеся, ангелом безплотным во плоти бренней подражавшии;

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

К юбилею преподобного Сергия Радонежского выпущена детская игра «Монастыри» 5 октября, 2013. Новостная служба Сюжетной основой игры послужили жития преподобного Сергия, а также круга его учеников и последователей: св. преподобных Никона Радонежского, Кирилла и Ферапонта Белозерских, Зосимы и Савватия Соловецких и других почитаемых святых XIV-XVI вв. 5 октября. ПРАВМИР. В честь отмечаемого в 2014 году 700-летия со дня рождения преподобного Сергия Радонежского выпущена настольная историческая игра «Монастыри». Об этом сообщает пресс-служба игростудии «Кубики». Сюжетной основой игры послужили жития преподобного Сергия, а также круга его учеников и  последователей: св. преподобных Никона Радонежского, Кирилла и Ферапонта Белозерских, Зосимы и Савватия Соловецких и других почитаемых святых XIV-XVI bb. «Преодолевая опасности и нужду, подвижники идут в неведомые дикие земли. Много невзгод и опасностей подстерегает их на этом пути: кочевники, язычники, лихие люди, голод и стужа. Подчас лесные обитатели, ворон или медведь, их единственные собеседники и помощники. Иноки собирают единомышленников, строят кельи, заводят промыслы. В глухих лесах средневековой Руси один за другим возникают монастыри», — говорится в релизе игры. Поскольку вы здесь... У нас есть небольшая просьба. Эту историю удалось рассказать благодаря поддержке читателей. Даже самое небольшое ежемесячное пожертвование помогает работать редакции и создавать важные материалы для людей. Сейчас ваша помощь нужна как никогда. Материалы по теме 1 апреля, 2024 15 марта, 2024 14 декабря, 2023 10 декабря, 2023 1 декабря, 2023 21 сентября, 2023 24 октября, 2021 5 июня, 2021 1 января, 2020 Поделитесь, это важно Выбор читателей «Правмира» Подпишитесь на самые интересные материалы недели. Лучшие материалы Показать еще Друзья, Правмир уже много лет вместе с вами. Вся наша команда живет общим делом и призванием - служение людям и возможность сделать мир вокруг добрее и милосерднее! Такое важное и большое дело можно делать только вместе. Поэтому «Правмир» просит вас о поддержке. Например, 50 рублей в месяц это много или мало? Чашка кофе? Это не так много для семейного бюджета, но это значительная сумма для Правмира.

http://pravmir.ru/k-yubileyu-prepodobnog...

По 50-м псалме стихира, глас 6: Преподобнии отцы,/слух свой смиренно Евангелию Христову приклонивше,/призывание от Вышняго во обители Небесныя приясте/и, Тому верно последующе,/мира красная во уметы вменивше,/единыя доброты вожделесте Христа;/Емуже прилежно молитеся/низпослати мирови мир и Церквам единомыслие,/стране нашей на враги одоление/и душам нашим велию милость. Канон праздника со ирмосом на 6 и преподобным отцем на 8, глас 2. Песнь 1 Ирмос: Грядите, людие,/поим песнь Христу Богу,/раздельшему море и наставльшему люди,/яже изведе из работы египетския,/яко прославися. Просвещением Трисолнечнаго Божества озарившеся, премудрии,/светила явистеся, осиявающа всюду;/тем и нас, темностию страстей омраченных,/просвещением благодати озарити помолитеся/и душам получити спасения. Светом Божественный благодати просвещаеми, Зосимо и Савватие преблаженнии,/верно светоносную вашу память торжествующии просветите/и от тьмы греховныя молитвами своими, преподобнии, избавите. Духу Святому храм, премудрии, бысте,/и к Нему все духовное желание обратисте,/и сего ради кротких землю наследовасте;/душевную нашу страстную бурю, преподобнии, укротите,/да, в тишине Божественней бывше, песнословим ваша подвиги. Богородичен: Лютыми страстей наветы обуреваемь есмь, Отроковице,/и прилоги греховными погружаемь;/ко Твоему единому тихому и невлаемому пристанищу любовию прибегаю, Всепетая:/ущедривши, спаси мя, Приснодево. Катавасия праздника. Песнь 3 Ирмос: На камени мя веры утвердив,/разширил еси уста моя на враги моя,/возвесели бо ся дух мой, внегда пети:/несть свят, якоже Бог наш,/и несть праведен, паче Тебе, Господи. Высотою смирения украшаеми, Зосимо и Савватие преподобнии,/и все убо желание ко Владыце своему простросте,/яростная же движения на враги вооружисте, со изрядными делы своими, постом и молитвами. Плотей своих востания крепким пощением, преподобнии, умертвивше,/обителище бысте Владычне;/Егоже умолите избавитися скорбей и мучительства страстей/с верою притекающим к вам, преблаженнии.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

По приходскому уставу, принятому в Русской Зарубежной Церкви, старшая сестра приходского сестричества является членом приходского совета, имеет право голоса и даже отчитывается о деятельности возглавляемой ею организации на общеприходских собраниях. Практически после каждой литургии прихожане не расходятся по домам, а собираются все вместе на трапезу, организацией которой и занимается сестричество. Ну, это такое небольшое отступление, а продолжение моей короткой истории следующее. Однажды после подобной трапезы на одном приходе традиционное многолетие нашего молодого отца-диакона вышло совсем иначе, чем обычно, а именно так: – Благоденственное и мирное житие, здравие же и спасение, и во всем благое поспешение подаждь, Господи, старшей сестре твоей Татьяне и всем сестрам святаго храма сего! Следует отметить, что участники трапезы, услышав сию еретическую формулировку, с большим трудом удержались от смеха и спели-таки дорогим сестрам «Многая лета». Протоиерей Ростислав Ган с архимандритом Феодором (Пудашкиным) и группой прихожан за праздничной трапезой «Советские чудотворцы» У моего деда и в Харбине, и в Австралии служил другой диакон, которого все любили за его веру, христианскую любовь и благочестие, но над которым иногда дружески подсмеивались за часто совершаемые им ошибки во время богослужений. Как-то раз он служил с отцом Ростиславом обычную полиелейную утреню по случаю дня памяти преподобных Зосимы и Савватия Соловецких. На молитве «Спаси, Боже, люди Твоя», когда перечисляются не только наиболее почитаемые угодники Божии, но и святые, «ихже есть день», этот благоговейный диакон помянул святых так: – Преподобных и богоносных отец наших Зосимы и Савватия, советских чудотворцев! Говорят, мой дед, покраснев, с трудом удержал смех и еле-еле справился с последующим за этой молитвой возгласом «Милостию и щедротами»… Рассуждая о таких случаях, думаешь: для чего Господь попускает иной раз благочестивым и ревностным людям совершать такие оговорки? Может быть, для того, чтобы мы смирялись и не гордились своим благочестием, ревностью по Бозе, прекрасным слухом и голосом и прочими, с нашей точки зрения, большими достоинствами?

http://pravoslavie.ru/142329.html

Все душевные качества человеку дарованы Богом Интервью с настоятелем храма преподобных Зосимы и Савватия Соловецких в Москве протоиереем Владимиром Тимаковым На вопросы нашего корреспондента, касающиеся воспитания молодежи, обучения в воскресных школах и соблюдения поста, ответил настоятель храма преподобных Зосимы и Савватия Соловецких в Гольянове (Москва) митрофорный протоиерей Владимир Тимаков. – Многие родители, не посещающие храм, тем не менее охотно приводят детей в воскресную школу как в кружок дополнительного образования, мотивируя это тем, что дети сами выберут образ жизни. Когда вырастут. Как, по Вашему мнению, в этом случае правильно организовать образовательный процесс? – Поведение родителей в корне неверное и даже вредное. Все душевные качества ребенку Богом дарованы в потенции. Какие качества души будут культивироваться, те и смогут достичь цветения, прочее останется не возделанным и, естественно, пребудет в эмбриональном состоянии. Посоветуйте таким родителям быть до конца последовательными: пусть не дают ребенку образования, а когда подрастет – сам выберет себе и «школу», и поприще деятельности. Вам возразят, что тогда ребенок вырастет «маугли». А вы напомните, что и Маугли воспитывался. Только у волчицы. А духовные качества без благодатного возгревания заглохнут и культивироваться будут только звериные инстинкты. Подмечено это и народной мудростью: некрещеный ребенок – бесенок! – Как Вы относитесь к введению в современных церковных школах курсов рукопашного боя, общей физической подготовки и т. п.? Считается, что подобные занятия направлены на повышение интереса подростков к религиозному образованию. – Общее физическое воспитание необходимо и полезно, пример – святитель Феофан Затворник. Но акцентировать подростка на рукопашный бой я бы не стал. Где гарантия, что это не перерастет в агрессивность? Оправдание духовных школ только в их указующем персте на духовные ценности и освоении их благодатной жизнью. В этом вся сила христианина: «Сия есть победа, победившая мир – вера ваша» (1 Ин. 5: 4).

http://pravoslavie.ru/4661.html

Радуйтеся, одеждею безстрастия и славою нетления достойно облекшиися; Радуйтеся, возненавидевшии временную греха сладость; Радуйтеся, наследовавшии на небеси нескончаемую радость. Радуйтеся, прежде смерти, миру и сластем его плоть свою распеншии; Радуйтеся, прежде воскресения, славу будущия жизни в себе проявившии. Радуйтеся, стезею поста к наследию рая, потеряннаго невоздержанием, путь нам указавшии; Радуйтеся, в телеси мертвеннем и тленнем безсмертие и нетление будущаго века всем предъявившии. Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе. Кондак 5 Боготечныя и многосветлыя звезды явилися есте, Преподобнии отцы Зосимо, Савватие и Германе, светозарными исправлении заповедей Господних озаряющии душы и сердца верных, и преплавающым в нощи греховнаго омрачения пучину житейскаго моря указующии благонадежный путь ко блаженному пристанищу Небеснаго Царствия. Темже явившему вы, яко руководители и наставники ко спасению, благодетелю Богу поим: Аллилуиа. Икос 5 Видевше злокозненнии ненавистницы спасения человеческаго, нечистии дуси тьмы, богоугодное житие ваше, отцы преблаженнии, многообразная воздвигаху на вы искушения и страхования, овогда в мысли и сердце всевающе боязнь и смущение, овогда же преобразующеся; в различная привидения дивиих зверей и гад, с яростию устремляхуся на вы, чающе отвратити от подвига богоугоднаго и изгнати от пребывания пустыннаго: вы же, твердою верою в Бога Промыслителя возмогающе и оружием молитвы и воздержания противу врагов ваших ополчающеся, до конца победисте и низложисте их державу. Сего ради, победительную песнь поюще, взываем к вам: Радуйтеся, воини духовнии непобедимии; Радуйтеся, оружницы Христовы добропобеднии. Радуйтеся, подвижницы, противу козней лукаваго мужески ополчившиися; Радуйтеся, столпи крепцыи, от нападений вражиих не поколебавшиися. Радуйтеся, вся стрелы диаволи аки хврастие сокрушившии; Радуйтеся, вся стужения того и страхования ни во чтоже вменившии. Радуйтеся, яко во плоти суще, победисте враги безплотныя и невидимыя;

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Слава, глас 8: Что ти принесем, преподобне,/яко неоскудно изливаеши требующим благодати?/Ибо тело твое, отче, чистоты жилище показася,/темже и посещением Святаго Духа озарився,/нетленно в наше благословение соблюдается,/благодатных луч сияния исполнено,/ихже бесове не терпяще зрети, далече отбегают,/данный ти благодати трепещуще./Ихже от душ наших и телес отжени, молим тя,/ненаветны нас присно соблюдай тех лаяния//твоими молитвами. И ныне, Богородичен, глас тойже: Царь Небесный: Вход. Прокимен дне. И чтения три преподобническая (зри страницы 272–273). На литии стихира храма и преподобнаго. Глас 1. Самогласен: Преподобне отче Савватие,/сошедшеся любовию в память твою,/ко всечестным и чудотворным твоим мощем,/светло торжествующе, в гласех песненных поюще,/давидски глаголем:/блажен муж, бояйся Господа,/непорочно бо в путех Господних ходил еси,/темже со преподобными водворяяся,/с нимиже молися Господеви,//помиловатися душам нашим. Глас 2: Предстояще знаменоносным мощем/преподобнаго отца нашего,/о празднолюбцы,/возопиим похвальными гласы, глаголюще:/како тя ублажим, Савватие,/на земли поживша паче человека/и в вышних блажимаго со всеми угождшими Господеви?/С нимиже предстоя во Свете Божественнем,/моли, молим тя, избавитися нам от соблазн льстиваго/и спастися душам нашим. Глас 3: Кая пения ти принесем, преподобне,/тебе в Небесных пребывающу?/Но еже в память твою стекшеся,/пение песней сплетаем, похваляюще Господа,/приемша твоя труды и подвиги/и богатно воздавша:/телеси убо источати здравие болящим,/душу же на премирная прият, божественными зарями облистая ту./Темже моли, отче,/яко имый дерзновение ко Господу,/мир мирови даровати,/и Церквам единомыслие,//и душам нашим велию и богатую милость. Глас 4: Днесь сошедшеся, братие,/духовне почтим честнаго отца нашего,/иже постом тело свое изнуривша,/воздержанием же страсти охудивша,/и бдением ум очистивша,/молитвою же душу просвещша,/нищетою богатство приемша благодати/и послушанием Бога благопослушна стяжавша,/чистотою жилище Пресвятаго Духа бывша./Егоже ради врагов шатания Христос низложив,//дарует нам мир и велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

А Борис  был просто невыносим! Не мог прочитать ни одного псалма без ошибки в ударениях, вызывался читать Апостол и проглатывал слова, которые не мог прочитать! Алтарничая, постоянно забывал, как правильно выносить свечу, подавая кадило, целовал священнику руку, а вот, забирая, никогда этого не делал. И за этот проступок даже не получал замечания о. Василия. Если он когда-то выучится на священника, подумала матушка, то и других ничему не сможет научить. Да и отец Василий хорош! Видит ошибки своего подопечного и не поправляет его. Хороший священник, размышляла мать Конкордия про отца Василия, да только не способен к наставничеству. Не то, что о. Вассиан, ее первый священник. Тот был категоричен и строг. Сразу же благословил ее выкинуть телевизор, бесовский ящик, за каждую мелочь в поведении и одежде давал поклоны, которые было необходимо класть перед алтарем. Так воспитывалось послушание и смирение, которыми мать Конкордия могла заслуженно гордиться. Борис приезжал нечасто. Как уже было сказано, привозил посильные подарки. Конечно, для прихода это были дорогие подарки: напрестольное Евангелие, Апостол, дароносица, плащаница, но они не могли идти ни в какое сравнение с тем, что привозили в подарок отцу Савватию, духовнику монахини. Да и люди к отцу Савватию приезжали совсем другие — образованные, интересные, с ними всегда можно было о многом поговорить, сидя в приемной игумена. А Борис… да, он приветлив, добр, но ведь неграмотен же! Метанойя произошла внезапно. Проходя мимо кельи, где останавливался Борис, из-за неплотно прикрытой двери монахиня услышала разговор приезжающего алтарника и настоятеля. Борис негромко, но достаточно отчетливо произнес фразу: «Думаю, что авва Дорофей , целуя двери своих духовных наставников, делал это не напоказ. И поступал так из искреннего смирения и уважения перед преподобными Варсонофием и Иоанном». Что ответил отец Василий, матушка так и не узнала. В голове у нее пронеслись многочисленные факты глубочайшего уважения и смирения Бориса перед своим духовником. Просто Борис делал это не напоказ, движимый лишь чувством любви к наставнику, а не для самолюбования.

http://pravmir.ru/konkordiya-i-boris/

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010