Втораго закона чтение (глава 5): Собра Моисей вся люди израильтеския и рече к ним:/слыши, Израилю, всех оправданий моих и судеб моих,/елико аз глаголю во уши ваша,/во дни тыя научитеся им, и сохранити я, и сотворити./Господь Бог завеща вам завет в Хориве,/не единым отцем вашим завеща Господь завет сей, но и вам./Лицем к лицу глагола Господь в Хориве из среды огня на горе./Аз же стоях между Господем и вами во время оно,/возвестити вам глаголы Господня, глаголя:/Аз есмь Бог твой, изведый тя из земли Египетския, из дому работы,/не суть бози ини, разве Мене,/Аз бо есмь Господь Бог твой, Ревнитель,/творя милость тысящами любящим Мя и хранящим заповеди моя./И бысть яко услышасте глас посреде огня,/и гора горяще огнем,/и приступисте ко мне вси, и рекосте:/се показа Господь Бог наш нам славу Свою,/и глас слышахом посреде огня,/в день он видехом,/яко возглаголет Господь Бог к человеку, и жив будет./И ныне да не умрем,/яко погубит ны огнь великий сей,/аще приложим послушати глас Господа Бога нашего еще, и умрем:/кая бо плоть или кто слыша глас Бога, глаголюща посреде огня, и жив будет?/И слыша Господь Бог глас словес, глаголющих ко мне,/и рех к ним заповеди, оправдания и суды,/елико заповеда вам Господь Бог:/да убоитеся всех оправданий Его,/да милостив будет, и умножитеся на земли./Слыши, Израилю, Господь Бог ваш – Господь един есть./И возлюбиши Господа Бога Твоего от всего помышления твоего,/и от всего сердца твоего, и от всея души твоея,/и от всея крепости твоея./И Того убоишися, и Тому единому послужиши,/и к Нему прилепишися, и Именем Его кленешися,/и угодная Ему сотвориши:/да добро тебе будет. Царств третиих чтение (глава 8): Ста Соломон пред лицем жертвенника Господня,/пред всем собором израилевым,/и воздев руце свои на небо, и рече:/Господи Боже Израилев,/несть бог, якоже Ты на небеси горе и на земли доле./Аще бо небо и небо небесе не довлеют Тебе,/како дом сей, егоже создах имени Твоему?/Обаче и призриши на молитву мою, Господи Боже Израилев,/услышати моления и молитву,/еюже раб Твой молится пред Тобою к Тебе днесь./Да будут очи Твои отверсты на дом сей день и нощь,/на место сие, о немже глаголал еси:/будет имя Мое тамо, еже услышати молитву,/еюже молится раб Твой на месте сем во дни и нощи./И послушати мольбы раба Твоего и людей Твоих Израиля./И елика аще помолятся к Тебе на месте сем,/и Ты услышиши на месте жилища Твоего на Небеси,/и сотвориши, и милостив будеши им.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Собра Моисей вся люди израильтеския и рече к ним: сльппи, Израилю, всех оправданий моих и судеб моих, елико аз глаголю во уши ваша, во дни тыя научитеся им, и сохранити я, и сотворити. Господь Бог завеща вам завет в Хориве, не единым отцем вашим завеща Господь завет сей, но и вам. Лицем к лицу глагола Господь в Хориве из среды огня на горе. Аз же стоях между Господем и вами во время оно, возвестити вам глаголы Господня, глаголя: Аз еемь Бог твой, изведый тя из земли Египетския, из дому работы, не суть бози ини, разве Мене, Аз бо еемь Господь Бог твой, Ревнитель, творя милость тысящами любящим Мя и хранящим заповеди Моя. И бысть яко услышасте глас посреде огня, и гора горяше огнем, и приступисте ко мне вси, и рекосте: се показа Господь Бог наш нам славу Свою, и глас слышахом посреде огня, в день он видехом, яко возглаголет Господь Бог к человеку, и жив будет. И ныне да не умрем, яко погубит ны огнь великий сей, аще приложим послушати глас Господа Бога нашего еще, и умрем: кая бо плоть или кто слыша глас Бога, глаголюща посреде огня, и жив будет? И слыша Господь Бог глас словес, глаголющих ко мне, и рех к ним заповеди, оправдания и суды, елико заповеда вам Господь Бог: да убоитеся всех оправданий Его, да милостив будет, и умножитеся на земли. Сльппи, Израилю, Господь Бог ваш ? Господь един есть. И возлюбипш Господа Бога Твоего от всего помышления твоего, и от всего сердца твоего, и от всея души твоей, и от всея крепости твоея. И Того убоишися, и Тому единому послужиши, и к Нему прилепишися, и Именем Его кленешися, и угодная Ему сотвориши: да добро тебе будет. Втор 5:1–7, 9–10, 23–26, 28; 6:1–5, 13, 18 3. Царств третиих чтение. Ста Соломон пред лицем жертвенника Господня, пред всем собором Израилевым, и воздев руце свои на небо, и рече: Господи Боже Израилев, несть Бог, якоже Ты на Небеси горе, и на земли доле. Аще бо небо, и небо небесе не довлеют Тебе, како дом сей, егоже создах имени Твоему? Обаче и призриши на молитву мою, Господи Боже Израилев, услышати моление и молитву, еюже раб Твой молится пред Тобою к Тебе днесь. Да будут очи Твои отверсты на дом сей день и нощь, на место сие, о немже глаголал еси: будет имя Мое тамо, еже услышати молитву, еюже молится раб твой на месте сем, во дни и нощи; и послушати мольбу раба Твоего, и людей Твоих Израиля. Елика аще помолятся к Тебе на месте сем, и Ты услышиши на месте жилища Твоего на Небеси и сотвориши, и милостив будеши им. 3 Цар 8:22–23, 27–30 21 АВГУСТА.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/parimijni...

И на это мать его сказала: “Нет, но будет он назван Иоанном”. И сказали ей: “Никого нет в родне твоей, кто назывался бы этим именем”. И спрашивали знаками отца его, как бы он хотел назвать его. И, попросив дощечку, он написал так: “Иоанн – имя ему”. И удивились все. И тотчас раскрылись уста его и язык, и он говорил, благословляя Бога. И был страх на всех живущих вокруг них, и по всей горной стране Иудейской говорили обо всех этих событиях. И все слышавшие положили это на сердце свое, говоря: “Чем же будет это дитя?” Ибо рука Господня была с ним. И Захария, отец его, исполнился Духа Святого и пророчествовал, говоря: “Благословен Господь, Бог Израилев, что посетил и сотворил искупление народу Своему. И ты, дитя, пророком Всевышнего будешь названо, ибо ты будешь идти пред лицом Господа – приготовить пути Ему”. Дитя же возрастало и укреплялось духом; и был он в пустынях до дня явления его пред Израилем. Лк 1:5–25, 57–68, 76, 80 Причастен: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится. Причастен В вечной памяти будет праведник, от злой молвы не убоится. Ряд же, Апостол и Евангелие вычитаем напреди. Подобает ведати, яко аще случится праздник Иоанна Предтечи в неделю, предваряются вся воскресная. Рядовые же Апостол и Евангелие вычитываем заранее. Подобает знать, что если случится праздник Иоанна Предтечи в Воскресный день, предваряет все воскресное. Молитва: Крестителю Христов, проповедниче покаяния, кающагося не презри мене, но, совокупляяся с вои Небесными, молися ко Владыце за мене, недостойнаго, унылаго, немощнаго и печальнаго, во многия беды впадшаго, утружденнаго бурными помыслы ума моего. Аз бо есмь вертеп злых дел, отнюд не имеяй конца греховному обычаю: пригвожден бо есть ум мой земным вещем. Что сотворю, не вем, и к кому прибегну, да спасена будет душа моя, токмо к тебе, святый Иоанне, благодати тезоимените, яко тя пред Господем, по Богородице, вем больша быти рожденных всех: ты бо сподобился еси коснутися верху Царя Христа, вземлющаго грехи мира, Агнца Божия.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/rozhdestv...

Из этих слов Св. Писания очевидно, что глад духовный несравненно ужаснее глада телесного. Итак, представив себе, с одной стороны, великую пользу занятия словом Божиим, а с другой – великий вред от нерадения о том, мы не можем не видеть, сколь важный лежит на нас долг, – чтобы мы, зная свою слабость вообще к духовным упражнениям, каждодневно возносили молитву к Отцу Небесному, дабы Сам Он возбудил в нас твердое и пламенное расположение поучаться непрестанно глаголами живота вечного, – что заповедуется нам и по силе четвертого прошения молитвы Господней. Бесспорно, душа выше и дороже тела. Поэтому и хлеб, ее питающий, необходимее и важнее хлеба телесного. Эту истину, ясную и саму по себе, несколько раз возвещал и Господь наш Иисус Христос. В Нагорной проповеди Он говорил собравшемуся народу: «Не пецытеся душею вашею, что ясте, или что пиете: ни телом вашим, во что облечетеся. Не душа ли больши есть пищи, и тело одежди? Не пецытеся убо, глаголюще: что ямы, или что пием, или чим одеждемся? Всех бо сих языцы ищут: весть бо Отец ваш Небесный, яко требуете сих всех. Ищите же прежде Царствия Божия и правды его, и сия вся приложатся вам. Не пецытеся убо на утрей, утрений бо собою печется: довлеет дневи злоба его» ( Мф.6:25, 31–34 ). Дьяволу, искушавшему Господа в пустыне, Он сказал: «Не о хлебе едином жив... человек, но о в всяцем глаголе Божием, исходящим из уст Божиих» ( Мф.4:4 ). Сестре Лазаря Марфе, заботившейся об удовлетворении телесных потребностей, Он сказал: «Марфо, Марфо печешися, и молвиши о мнозе, едино же есть на потребу» ( Лк.10:41–42 ). (Сост. по Паст. соб. за 1892 г. и др. источн.). 2. Библейские тексты о четвертом прошении молитвы Господней (о хлебе насущном) «Хлеб наш насущный даждь нам днесь» : «Великое приобретение – быть благочестивым и довольным. Ибо мы ничего не принесли в мир; явно, что ничего не можем и вынести из него. Имея пропитание и одежду, будем довольны тем» ( 1Тим.6:6–8 ). – «Суету и ложь удали от меня, нищеты и богатства не давай мне, питай меня насущным хлебом, дабы, пресытившись, я не отрекся Тебя и не сказал: “кто Господь?” и чтобы, обеднев, не стал красть и употреблять имя Бога моего всуе» ( Притч.30:8–9 ). Хотя Бог дает хлеб без просьбы и всем злым людям: «Да будете сынами Отца вашего Небесного, ибо Он повелевает солнцу Своему восходить над злыми и добрыми и посылает дождь на праведных и неправедных» ( Мф.5:45 ). – «Очи всех уповают на Тебя, и Ты даешь им пищу их в свое время; открываешь руку Твою и насыщаешь все живущее по благоволению» ( Пс.144:15–16 ). – «Хотя и не переставал свидетельствовать о Себе благодеяниями, подавая нам с неба дожди и времена плодоносные и исполняя пищею и веселием сердца наши» ( Деян.14:17 .).

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Djach...

15 Сего ради и аз слышав вашу веру о Христе Иисусе и любовь, яже ко всем святым, 16 не престаю благодаря о вас, поминание о вас творя в молитвах моих, 17 да Бог Господа нашего Иисуса Христа, Отец славы, даст вам духа премудрости и откровения, в познание его, 18 просвещенна очеса сердца вашего, яко уведети вам, кое есть упование звания его, и кое богатство славы достояния его во святых, 19 и кое преспеющее величество силы его в нас верующих по действу державы крепости его, 20 юже содея о Христе, воскресив его от мертвых и посадив одесную себе на небесных, 21 превыше всякаго началства и власти и силы и господства, и всякаго имене именуемаго не точию в веце сем, но и во грядущем: 22 и вся покори под нозе его, и того даде главу выше всех Церкви, 23 яже есть тело его, исполнение исполняющаго всяческая во всех. Глава 2 1 И вас сущих прегрешеньми мертвых и грехи вашими, 2 в нихже иногда ходисте по веку мира сего, по князю власти воздушныя, духа, иже ныне действует в сынех противления, 3 в нихже и мы вси жихом иногда в похотех плоти нашея, творяще волю плоти и помышлений, и бехом естеством чада гнева, якоже и прочии: 4 Бог же, богат сый в милости, за премногую любовь свою, еюже возлюби нас, 5 и сущих нас мертвых прегрешеньми, сооживи Христом: благодатию есте спасени: 6 и с ним воскреси, и спосади на небесных во Христе Иисусе, 7 да явит в вецех грядущих презелное богатство благодати своея благостынею на нас о Христе Иисусе. 8 Благодатию бо есте спасени чрез веру: и сие не от вас, Божии дар: 9 не от дел, да никтоже похвалится. 10 Того бо есмы творение, создани во Христе Иисусе на дела благая, яже прежде уготова Бог, да в них ходим. 11 Темже поминайте, яко вы, иже иногда языцы во плоти, глаголемии необрезание от рекомаго обрезания во плоти, рукотвореннаго, 12 яко бесте во время оно без Христа, отчуждени жития израилева и чужди от завет обетования, упования не имуще и безбожни в мире: 13 ныне же о Христе Иисусе вы, бывшии иногда далече, близ бысте кровию Христовою. 14 Той бо есть мир наш, сотворивый обоя едино, и средостение ограды разоривый,

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=759...

Песнь 5 Бог сый мира, Отец щедрот,/великаго совета Твоего Ангела,/мир подавающа послал еси нам,/тем богоразумия к свету наставльшеся,/от нощи утренююще//славословим тя, Человеколюбче. Песнь 6 Из утробы Иону младенца изблева морский зверь,/якова прият,/в Деву же всельшееся Слово и плоть приемшее/пройде сохраншее нетленну./ Егоже бо не пострада истления,//Рождшую сохрани неврежденну. Песнь 7 Отроцы благочестию совоспитани/злочестиваго веления небрегше,/огненнаго прещения не убояшася,/но посреде пламене стояще, пояху:/отцев Боже,//благословен еси. Песнь 8 Чуда преестественнаго росодательная изобрази пещь образ,/не бо яже прият палит юныя,/яко ниже огнь Божества Девы, в Нюже вниде утробу./ Тем воспевающе воспоем:/да благословит тварь вся Господа//и превозносит во вся веки. Песнь 9 Таинство странное вижу и преславное:/небо, вертеп: престол херувимский, Деву:/ясли, вместилище, в нихже возлеже невместимый Христос Бог.//Егоже, воспевающе, величаем. Пещера блаженного Иеронима Стридонского Тропарь блаженному Иерониму, глас 3 Велика имеет тя предстателя, Богомудре,/православных собрание,/якоже убо преподобных еси собеседник/и Божественныя премудрости сопричастник,/тако, пречудне Иерониме,/Христу Богу молися//даровати нам велию милость. Кондак, глас 8 В преподобных преподобнейшаго и в блаженных блаженнейшаго учителя,/песньми восхвалим Иеронима достохвальнаго,/верных наставника и заступника, любовию тому зовуще://радуйся, отче Богомудре. Величание Ублажаем тя,/святый праведный Иерониме,/и чтим святую память твою,/ты бо молиши за нас//Христа Бога нашего. Рядом с храмом Рождества – пещера блаженного Иеронима, отца Церкви, подвизавшегося здесь в IV–V веках. Блаженный Иероним более всего известен как переводчик на латинский язык Библии. Пещера Вифлеемских младенцев Евангелие от Матфея 2, 16–18 Тогда Ирод, увидев себя осмеянным волхвами, весьма разгневался, и послал избить всех младенцев в Вифлееме и во всех пределах его, от двух лет и ниже, по времени, которое выведал от волхвов. Тогда сбылось реченное через пророка Иеремию, который говорит: глас в Раме слышен, плач и рыдание и вопль великий; Рахиль плачет о детях своих и не хочет утешиться, ибо их нет.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Все люди, кто и каковы бы они ни были, нуждаются не только в божественном снисхождении и милосердии, но и в людском, не только в Божией помощи, но и человеческой, так как нет человека, который все сам мог бы сделать для себя и во всех случаях своей жизни обойтись без сторонней помощи. Кто может избежать на тернистом пути своей жизни болезней, бед, несчастий, когда так нужны сочувствие, сострадание, утешение? А общий основной закон людской жизни: И якоже хощете да творят вам человецы, и вы творите им такожде ( Лк.6:31 ). «Как хотите, чтобы с вами поступали люди, так и вы поступайте с ними». В нюже меру мерите, возмерится вам ( Мф.7:2 ). «Какою мерою мерите, такою и вам будут мерить». Дайте, и дастся вам: меру добру, наткану и потрясну и преливающуся дадят на лоно ваше: тою бо мерою, еюже мерите, возмерится вам ( Лк.6:38 ). «Давайте, и дастся вам: мерою доброю, утрясенною, нагнетенною и переполненною отсыплют вам в лоно ваше; ибо, какою мерою мерите, такою же отмерится и вам». Следовательно, на помощь людей, на людское сочувствие вправе рассчитывать только люди, сами оказывающие помощь ближним, милостивые к ним. Святой Иоанн Златоуст говорит: «Хочешь получить милость? Оказывай милосердие сам. Хочешь быть любимым? Люби сам» (Святой Иоанн Златоуст, т. V, стр. 38). Но еще в бесконечно большей мере люди нуждаются в милости к себе со стороны Бога: в помощи Его во всех обстоятельствах своей жизни, каждый день, даже каждый час ее, в снисхождении пред судом правды Божией. Стать же достойным милости Божией, по слову Божию, можно только через милосердие в отношении к ближним. Доброхотна бо дателя любит Бог ( 2Кор.9:7 ), И наоборот. Суд бо без милости не сотворшему милости ( Иак.2:1 ) Это относится прежде всего к нашей теперешней земной жизни, в которой милость Божия изливается именно на милостивых. По словам святителя Иоанна Златоуста: «Милостыня и грехи очищает» (Святой Иоанн Златоуст, т. VII, 523); «Хотя бы милостивый был виновен в бесчисленных согрешениях, – милостыня венчает его и провозглашает победителем: дадите, сказано, милостыню, и вся чиста будут» (Святой Иоанн Златоуст, т. VII, стр. 541).

http://azbyka.ru/evangelskie-blazhenstva...

Народ. Освяти, Господи, сердца наши и приими нашу жертву во славу и хвалу имени Твоего, ко благу нашему и всей святой Церкви Твоей. Священник. Аминь. – Прииди, Освящающий, всемогущий вечный Боже и благослови сии жертвенные дары, уготованные святому имени Твоему; нас же укрепи, дабы мы достойно славили божественные тайны Твои и прославляли пречистое и превознесенное имя Твое, Отца и Сына и Святого Духа, ныне и присно и во веки веков. Народ. Аминь. Священник. Господь с вами! 2033 Народ. И со духом твоим. Священник. Горе сердца! Народ. Горе к Богу. Священник. Благодарим Господа Бога нашего. Народ. Достойно есть и праведно. Священник. Истинно достойно есть и праведно, достодолжно и благочестно всегда и всюду благодарить Тебя, святый Боже, всемогущий Отче, вечный Господи, чрез Спасителя нашего Иисуса Христа. Сей, вознесшись, 2034 послал нам обещанного Духа, Утешителя, Который свидетельствует духу нашему, что мы – чада Божии; – духа мудрости и разума, духа совета и силы, духа просвещения и благочестия, духа страха Божия. Сие славит с превеликою радостью мир земнородных, 2035 в котором мощно звучит хвалебная песнь небесных сил: свят, свят, свят! Господь – Бог сил; полны суть небеса и земля славы Твоея! Осанна в вышних; благословен грядый во имя Господне, осанна в вышних. —86— Канон 2036 Священник. С сими блаженными силами и мы, человеколюбче Господи, взываем и глаголом: Свят и пресвят Ты и единородный Твой Сын и Твой Дух Святый: свят еси и пресвят и превознесена слава Твоя, Который так возлюбил мир Свой, что Сына Своего единородного дал, чтобы всякий верующий в Него не погиб, но имел жизнь вечную: Который, пришед и исполнив все домостроительство спасения нашего, в предвечерии Своих страданий приял хлеб в Свои святыя и пречестныя руки, воздвигл очи на небо к Тебе, Богу Отцу Своему всемогущему, хвалу воздав Тебе, благословил, преломил и подал ученикам Своим говоря: Приимите и ядите от него вси: сие бо есть тело мое. Подобно по вечери приял и чашу в Свои святыя и пречестныя руки и, опять хвалу Тебе воздав, благословил и подал ученикам Своим говоря: приимите и пийте от нея вси, сия бо есть чаша моей крови, нового и вечного завета, которая за вас и за многих изливаема будет в оставление грехов. Сие творите в мое воспоминание. Елижды бо аще ясте хлеб сей, и чашу сию пиете, смерть мою возвещаете 2037 и воскресение мое исповедуете. Посему мы, воспоминая сию спасительную заповедь и все, нас ради бывшее: крест, гроб, воскресение из мертвых в третий день, вознесение на небо, седение одесную, второе и славное пришествие, приносим Тебе Твоя от Твоих о всех и за всех, прося, молясь и умиленно взывая к Тебе:

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Но мы бо къ бытию възвратимс. Мы вернёмся, однако, к повествованию. Рече Господь къ «се азъ тоб даю повиньный Ерихонъ и цар и вс суща въ немь силны крпостию. Ты же бо постави вьс мужа крпкы суще окрестъ и будеть, въструбть въ трубы, въсъкликнуть вси тогда падутьс стны Ерихону град, и влзуть вси просто прмо соб». же бо си слышавъ и створи тако, ко же повел Господь Богъ.(л.165г) «Господь сказал Иисусу: „Вот, Я отдаю тебе подлежащий суду Иерихон, и его царя, и всех находящихся в нём людей сильных. Ты же поставь всех сильных мужчин вокруг него, и вот, когда они затрубят в трубы [и] весь народ воскликнет, тогда обрушатся стены города Иерихона, и все люди войдут [в город] каждый с своей стороны”» ( Нав. 6:1, 4 ). Иисус, услышав это, сделал так, как ему повелел Господь Бог. Въ вторый же день въста затра, въздвигоша кивотъ завта Господн; же з, иже держаху з трубъ, предъидху предъ Богомь; посемь же воини, а прочии въслдъ ковчега. Жерци же въструбиша трубами близу, идоша пакы въ полчище. Тако створиша до з дьневъ. В з-и же день въставше обидоша семижды градъ и въструбиша з-шды трубами. И рече людемъ: «се градъ и все, въ немь, да будеть нарокъ Господеви; разв Равь блудницю снабдите и все злато же и сребро, мдь и желзо – все въ домъ Господень; человкъ же до скота да положите подъ мечь, ино же все огню предайте. Се вы Господь, вы же кликните». Народъ же кликну, и распадошас стны Ерихону, и приша градъ. «На другой день Иисус встал рано поутру, священники понесли ковчег завета Господня; семь священников, которые несли семь труб, шли перед ковчегом, за ними воины, а прочие следовали за ковчегом. Священники трубили в трубы вблизи [стен и] возвратились в стан. И делали это шесть дней. В седьмой день они встали, семь раз обошли вокруг города и семь раз трубили в трубы. Иисус сказал народу: „Этот город и всё, что в нём, да будет оброком Господу; только Раав блудницу и всё её сберегите, а золото и серебро, медь и железо – всё в сокровищницу Господа; [всё прочее] от человека до скота положите под меч или предайте огню. Вот, отдаёт вам Господь город, вы же воскликните!” Народ воскликнул, и рухнули стены Иерихона, и они тотчас овладели городом» ( Нав. 6:11–16, 18–19 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia/paleja-...

Проси, терпи, ожидай и уповай на Бога, и точно получишь. Когда Премилосердый Отец не существовавшего тебя сотворил, для согрешившего тебя Сына Своего Единородного не пощадил, но на смерть дал Его; то, чего не сообщит тебе с Ним, в чём отказать может, ежели только с истинной верой, с твёрдым упованием на человеколюбие Его и Именем Сына Его Иисуса Христа просить у Него будешь? Проси, веруй, уповай, и получишь. Твёрдо же уповать ты имеешь весьма правильную причину. Ибо Сам Спаситель твой так уверяет тебя в сем: Просите и дастся вам, ищите и обрящете, настоятельно толцыте и отверзется вам. Всяк бо просяй приемлет, и ищай обретает, и толкущему отверзется. Есте ли кто из вас такой, – так продолжает Христос, –который бы, егда просит сын его хлеба, подал ему камень, или егда просит рыбы, подал ему змию 100 ? Нет! Так ежели вы, которые ещё лукавы и злы, умеете даяния блага даяти чадом вашим, то кольми паче Отец ваше небесный даст блага просящим у Него, даст Духа Святаго 101 , Который очистит грехи, просветит ум, наставит волю, освятит дух, всего внутреннего человека обновит и спасёт. Молимся, братие, так и просим сего. Просим не только для себя, но и для других, для всех верующих во Имя Господне, да во всех сие совершится. Молимся, по совету Апостола Иакова, друг за друга, яко связанные единым союзом любви Христовой, да все внутренне исцелеем и спасёмся. Молимся. Много бо может молитва праведного споспешествовать 102 и помогать идущим по пути спасения. Измыйтеся и чисти будите, отъимите лукавства от душ ваших пред очима Моима, престаните от лукавств ваших, научитеся добро творити, взыщите суда, избавите обидимого, судите сиру, и оправдите вдовицу, и приидите, и истяжимся, глаголет Господь: и аще греси ваши будут яко багряное, яко снег убелю, аще же будут, яко червленое, яко волну убелю. И аще хощете, и послушаете Мене, благая земли снесте: аще же не хощете, ниже послушаете Мене, меч вы пояст: уста бо Господня глаголаша сия 103 . Аминь! Беседа 6. О Любви к Богу Слыши Израилю, Господь Бог ваш, Господь Един есть и возлюбиши Господа Бога твоего всем сердцем твоим, и всею душею твоею, и всем умом твоим, и всею крепостию твоею; сия есть первая заповедь.

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Desnick...

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010