Если мы злоупотребляем тем, что Бог дал нам для благословения [Господа], и делаем употребление, противное тому, для которого это дано нам, то является полезным отнятие этого от нас. Так, язык дан нам для прославления Господа Бога и для выражения добрых [мыслей], но если кто-либо злоупотребляет им для богохуления, то против такого псалмопевец обращается к Господу с молением: неми да будут устне льстивые, глаголющая на праведного беззаконие гордынею и уничижением (Псал. 30:19), и в другом месте: да потребит Господь вся устне льстивые, язык велеречивый (Псал. 11:4). Так как Ефрем хвастался утробою, зачатием, рождением и многочисленностию народа, то пророк обращается с молением к Господу и говорит: дай им, Господи, и на вопрос: что Ты дашь им! он сам себе отвечает, тотчас же прибавив: дай им утробу бесплодную и сухие сосцы, чтобы они не имели повода к кичливости и чтобы были постыжены в том, что обыкновенно ставили себе в похвалу. Очевидно, что все это можно понимать и в отношении к учителем противных учений, которые тщеславятся многочисленностию своих приверженцев и теми детьми, которых они воспитали для погибели, чтобы вывесть их из Церкви и привесть к убийце. Ибо диавол умерщвляет всех тех детей, которые рождаются чрез заблуждение. О душе такого рода говорится: блажена есть неплоды неоскверненная, яже не позна ложа во гресе (Прем. Сол. 3:13). И действительно, блажен тот член Церкви, который не рождал детей чрез заблуждение, подобно еретикам. И к другом месте мы читаем: лучше бесчадство с добродетелию (Прем. Сол. 4:1). Ибо от законопреступного ложа семя исчезнет. Аще бо долгоживотни будут, ни во чтоже вменятся и бесчестна напоследок старость их (ibid. 3, 16—17]. Ибо плодородие и многочисленность нечестивых не послужат ни к чему полезному. Мы, конечно, не должны думать, что пророк просил [Господа дать Ефрему] бесплодную утробу и сухие сосцы в телесном смысле.    Ст. 15. Все зло их в Галгале; ибо там Я возненавидел их, Таким же образом перевели и LXX. В Галгале был помазан Саул на царство и Самуил возвестил народу гнев Божий (1 Цар.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3160...

  4   удай ушын   1 Солай етип, Масих денеси менен азап шекти . Сизлер де Масихта болан ойлар менен злериизди азап таярлалар. Себеби денеси азап шегип атыран адам гна тотатады. 2 Буннан былай, дньядаы мириизди алан блегинде адамны жаман бойынша емес, ал удайды ерки бойынша жасалар. 3 Сизлерди ткен мириизде исенбейтуын адамлара жаатуын детлерди ислеп жасааныыз жетер! Сол сизлер бузышылыа, жаман мскнемликке, айшы-ширетке, м жеркенишли бутпаразлыа берилип, мир срген едилер. 4 Енди болса, исенбейтуынлар сизлерди олар менен бирликте усындай нпсиумарлыта атнаспааныыз себепли айран болып, сизлерди маза етип атыр. 5 Бира олар буны ушын тирилер менен лилерди ким таяр туран удай алдында береди. 6 Сол себепли, лилерди денеси басалар атары лип жазаланса да, удай сыялы ушын, Хош Хабар лилерге де жрияланды. 7 мме нрсени аыры жаын. Сонлытан ушын аыл менен ис тутып, сергек болылар! 8 Е баслысы, бир-бириизди шын жректен сйилер. йткени сйиспеншилик кп гналарды 9 Наразылы билдирмей, бир-бириизге миймандос болылар. 10 р бирииз жасы хызметши сыпатында удайды сизлерге мийримлилик пенен берген р трли сыйларын оллана отырып, бир-бириизге хызмет етилер. 11 Адамлар алдында сйлеген адам удайды сзине сай сйлесин. Басалара хызмет ететуын адам удайды берген кши менен хызмет етсин. Усылайынша, Ийса Масих аралы удай р бир исте алыслансын. Уллылы м дирет мгиге Масихтики.   Масихый болып азап   12 Сйикли сизлерди ушын келетуын азапты та аларлы нрсе деп, айран болмалар. 13 Керисинше, Масихты азапларына шерик боланыыза Солай етип, Масих салтанат пенен келгенде, шадланасызлар. 14 Масихты аты ушын масараланып атыран болсаыз, сизлер бахытлысызлар! Себеби удайды уллы стиизде болады. 15 Жне еш бирииз адам уры, жаманлы ямаса басаларды жумысына араласып, кесент беретуын болып, азап шекпесин. 16 Бира сизлер масихый боланыыз ушын азап шегип атыран болсаыз, уялмалар. Ал бул ат пенен аталатуыныыз ушын удайды алыслалар. 17 йткени ким шыарылатуын жетип келди. ким удай з шаараынан баслайды. Егер бул удайды шаараы болан бизлерден басланса, удайды Хош Хабарына ула аспайтуынларды аыры андай болады?

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Христос и Бог Отец наш, Который возлюбил нас и дал нам утешение вечное, т. е. вместо временных жертв, кои даны прежним (древним поколениям) и прешли. Утешение же вместо жертв даст нам в вечном служении: ибо хотя первое пришествие упразднило прежние жертвы, однако наше жертвоприношение, которое есть и само утешение наше, не прекратится и в самом втором пришествии, но само это пришествие заставит оное даже изобиловать более, чем есть (теперь)», (ч. VII, 2 Сол., гл. II, ст. 16–17, стр. 250–251) – 4) Священство церкви получило силу и власть Создателя, о чём св. отцы так говорят. «Люди, живущие на земле и ещё обращающиеся на ней, поставлены распоряжаться небесным, и получили власть, которой не дал Бог ни ангелам, ни архангелам», говорит св. Злат. (т. I, о свящ., стр. 417–418). Блаж. Симеон сол. «Рукоположение сообщает людям силу и власть Создателя ..., и сию-то силу Свою, возносясь от нас, даровал нам через установленное Им священство. Через него-то теперь совершаются у нас все священнодействия и без священника нет святыни», (т. I, стр. 13–14; славян. л. 69.). – Чтобы были понятны слова блаж. Иеронима: «в отношении к прошедшему и будущему вечно» и: «не имело никакого основателя», приведу о сем свидетельства св. отцов, которые это так объясняют. Блаж. Феофилакт. «Как человек, Мелхиседек имел, конечно, и начало дней, и конец жизни; но так как мы не знаем ни того, когда он родился, ни того, когда он умер, то, по нашему разумению, он как бы не имеет ни начала, ни конца... Если что затрудняет нас, так это то: каких образом Христос – священник во век по чину Мелхиседека, когда Мелхиседек умер и не был священником во век. Решим и это затруднение, говоря так, что Христос, как вечный и бессмертный, действительно священник во век. Ибо и ныне – мы веруем – Он всякий раз приносит Себя Самого за нас через священнослужителей Своих и особенно как Ходатай за нас пред Отцом: в это время Он совершает за вас высочайшее и таинственнейшее священнодействие, предлагая нам Себя Самого в хлебе и питии чудным и превосходящим всякое разумение образом.

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/bez...

  20   Моаблылар менен аммонлара арсы урыс   1 Арадан бираз ткеннен кейин, моаблар, аммонлар м маон халыны бир блеги Еошафата арсы урыс ушын жола шыты. 2 Сонда хабаршылар келип Еошафата: «Эдомнан, ли теизди ары трепинен сизге урыс ушын лкен орда киятыр. Олар зир Хасесон-Тамара, яный Эн-Гедийге жетип алды», – деп хабарлады. 3 орып кеткен Еошафат Жаратан Ийени еркин арар етти м пткил Яуда бойлап ораза жриялады. 4 Сонда Жаратан Ийеден жрдем ушын, Яуданы барлы алаларынан халы аылып келип, Ерусалимге жыйналды. 5 Еошафат Яуда м Ерусалим жыйынында, Жаратан Ийени Ибадатханасыны жаа алдында турып, 6 былай деп етти: «й, ата-бабаларымызды удайы Жаратан Ийе! Кклердеги удай Сен емесписе? Сен халыларды барлы патшалыларына бийлик етесе. Кш м дирет Сени олыда. Саан еш ким де арсы тура алмайды. 7 О, удайымыз! Усы елди бурыны турынларын з халы Израилды алдынан шыып, елди з досты Ибрайымны урпаларына мгиге берген Сен емесписе? 8 Олар усы елде оныс басып, Сени атыа арнап Мухаддес орын урды м былай деген еди: 9 „Егер апат, яный ылыштан иллет ямаса ашлы басымыза тссе, зи бар болан усы Ибадатхананы алдына, Сени алдыа келип, ыйыншылы ишинде Саан жалбарынамыз, Сен де бизлерди еситип, утараса“. 10 Мине, Аммон, Моаб м Сеир лкесини турынларыны не ислеп атыранына ара! Израиллылар Мысырдан шыанда, Сен олара сол халыларды жерлерине рухсат бермеди. Сонлытан оларды айланып тип, оларды ырып жибермеген еди. 11 Енди болса, бул халыларды бизге берип атыран арап ой! Сен бизлерге мийраса берген жерден олар бизлерди киятыр. 12 О удайымыз, Сен оларды жазалай гр! Себеби бизлерде зимизге бастырып киятыран бул лкен ордаа арсылы ылатуын кш жо. Бизлер не билмеймиз, бира кз тигип, Сеннен мит етемиз». 13 Сол пткил Яуда еркеклери нрестелери, аяллары м балалары менен бирге Жаратан Ийени алдында туран еди. 14 Сонда жыйын ортасында туран Яхазиелге Жаратан Ийени тсти. Асаф урпаынан шыан лебийли Яхазиел Маттанияны Еиелди Бенаяны алыы, Зехарияны улы еди. 15 Яхазиел тил атып, былай деди: «й, пткил Яуда менен Ерусалим турынлары м патша Еошафат, тылалар! Жаратан Ийе сизлерге былай дейди: „Бул сан-санасыз лшкерлерден орып, рейииз ушпасын. Бул урыс сизлердики емес, Меники, яный удайдики. 16 Ерте олара арсы тмен арай жристи басла. Олар Сиске баратуын жол аралы ктерилип киятыр. Сизлер оларды Еруел шлини алдындаы ойыпатлыты аырында ушыратасыз. 17 Бира сизлер урыспайсыз. Тек барып, орныызды ийелеп турып, Жаратан Ийени кресиз. й, Яуда м Ерусалим халы! орып, рейииз ушпасын. Ерте олара жим ылы, Жаратан Ийе болан Мен сизлер менен бирге боламан“».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Соынан олар сол жерде Жаратан Ийеге сыйынды.   2   Ханнаны   1 Ханна былай деп етти:     «Жрегим Жаратан Ийе менен шадланар, Оны зи маан кш берди. Душпанларым алдында тилим узайып, Оны утаранына 2 еш ким жо Жаратан Ийедей мухаддес, Сен сыялы еш ким жо о, Жаратан Ийе! оран да жо удайымыз сыялы! 3 Арты менменсип сйлегенди тотаты, ткаббир сзлер шыпасын. Себеби Жаратан Ийе ммесин удай-о, р бир исти трезиге да Ол. 4 Кшлилерди о жайлары сынар, Кшсизлер кшке толар. 5 Толар нан ушын жалланып, Ашлар тояр, Нсилсизлер Кп уллы аяллар бийперзент алар. 6 Жаратан Ийе лтиреди де, тирилтеди де, лилер мканына тсиреди де, шыарып алады да. 7 Ол кимисин жарлы ылып, кимисин байытар, Кимисин улатып, кимисин жоарылатар. 8 Жарлыны топыратан ктерип алып, Бийшараны тасланды арасынан алып шыар. Отырызып асйеклер менен, рмет тахтын берер. йткени жер тийкары Жаратан Ийе олында, Сол тийкар стине Ол дньяны орнатан. 9 Жаратан Ийе сады улларыны адымларын орар, Ал жаманлар араылыта жо болар, Себеби з кши менен жеиске ериспес инсан. 10 Жаратан Ийеге арсы туранлар шыл-прше болар, Жаратан Ийе олара арсы кклерди гркиретер, Пткил дньяны Ол ким ылар, з патшасын кшке толтырып, Майлаан адамын даа еристирер».     11 Соынан Элана Рамаа, йине айтып кетти. Ал кишкене Самуел болса, Элийди олында Жаратан Ийеге хызмет ете баслады.   Элийди улларыны жаман ислери   12-13 Элийди уллары жарамас адамлар еди. Олар Жаратан Ийени менсинбеди м халы алдындаы рметсизлик етти. урбанлы шалып, гш айнатып атыранда, хызметшиси олына ш тисли шанышыны алып келетуын еди. 14 Ол шанышыны шлен азана, азана, табаа ямаса табаа тыып, оан илингенни ммесин ушын алатуын еди. Олар Шилоа келген израиллыларды ммесине усылай ислейтуын еди. 15 тте, урбанлыты майлары ттетип ушын ажыратып алынбастан бурын хызметшиси келип, урбанлы шалан адама: ушын шийки гш бер. Ол сеннен пискен гш емес, ал шийки гш алады», – дейтуын еди. 16 Егер урбанлы шалан адам: «Дслеп майды ттетип жандырайы, соынан легениди аларса», – десе, хызметши оан: «Я, зир бересе, болмаса тартып аламан», – дейтуын еди. 17 Жаратан Ийени нзеринде жигитлерди ислеген гнасы жд еди. йткени олар Жаратан Ийеге арналан урбанлылара рметсизлик етти.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

– Мен сизлерге жриялап атыран бул Ийса – Масих, – деди ол. 4 Яудийлерди базылары мауллап, Павел менен Силаа осылды. Сондай-а, удайа сыйынатуын греклерди лкен топары м кплеген абырайлы аяллар да солай иследи. 5 Бира яудийлер кншиллик етип, базарда бос жрген айырым жарамас адамларды жыйнады да, алада топала салды. Павел менен Силаны оларды халыты алдына ушын, Ясонны йине топылып кирди. 6 Бира оларды таба алмай, Ясон менен баса гейбир ала басшыларыны алдына сйреп апарып: – Пткил дньяны астан-кестен еткен бул адамлар усы жерге де келипти. 7 Ясон оларды абыл ылды. Оларды ммеси Ийса деген баса бир патша бар екенин айтып, Рим патшасы-айсарды прманларына арсы рекет етип жр, – деп баырды. 8 Бул сзлерди еситкен халы м ала басшылары атты тынышсызланды. 9 Бира олар Ясоннан м басалардан кепилликке аша алып, босатып жиберди.   Верияда   10 сол тни Павел менен Силаны Верияа жиберди. Олар Верияа келип, яудийлерди мжилисханасына кирди. 11 Вериядаы яудийлер Салоникадаылардан парасатлыра еди. Олар удайды сзин лкен пенен абыл етип, Павел менен Силаны айтан сзлерини дурыс екенин ушын, р кни Мухаддес изертлейтуын еди. 12 Солай етип, яудийлерди кбиси м кплеген абырайлы грек аяллары менен ер адамлары исенди. 13 Бира Салоникадаы яудийлер Павелди Верияда да удайды сзин жриялаанын билгенде, сол жерге де келди м халыты гитлеп, озала салды. 14 Сонда Павелди драл теиз трепке жиберди. Ал Сила менен Тимофей Верияда алды. 15 Павелди шыарып оны Афинаа дейин апарды. Олар Павелден: «Сила менен Тимофей, ммкин болса, тез маан жетсин», – деген тапсырманы алып, излерине айтты.   Афинада   16 Афинада Сила менен Тимофейди ктип жрген Павел аланы бутлара толы екенин кргенде, атты апа болып 17 Сонлытан ол мжилисханадаы яудийлер м удайа сыйынатуын греклер менен айтысып, р кни базар майданында ушырасанлар менен тартысып жрди. 18 Эпикуршыларды м стоик ойшылларыны де оны менен тартыса баслады. «Мына мылжы не демекши», – десе, айырымлары: «Ол жат удайларды хабаршысы болса керек», – деди. йткени Павел Ийса м Оны айта Хош Хабарды жриялап жр еди. 19 Олар Павелди Ареопаг кеесине алып келип, оан:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  13   Израил патшасы Еоахаз   1 Яуда патшасы Ахазия улы Йоашты патшалыыны жигирма шинши жылында, Еу улы Еоахаз Самарияда Израила патша болды м он жети жыл патшалы етти. 2 Еоахаз Жаратан Ийени нзеринде жаман ислерди иследи м Израилды гнаа баслаан Набат улы Яробамны гналарын етип, олардан бас тартпады. 3 Сол себепли Жаратан Ийени Израила зеби айнап, оларды уза Арам патшасы Хазаелди м оны улы Бен-ададты олына берип ойды. 4 Сонда Еоахаз Жаратан Ийеге жалбарынды м Жаратан Ийе оны еситти. Себеби Ол Арам патшасыны израиллыларды алай езип атыранын крип туран еди. 5 Сйтип Жаратан Ийе израиллылара бир жиберди м израиллылар арам халыны ол астынан утылып, бурыныдай з йлеринде жасай баслады. 6 Деген менен, олар Яробамны й-ишини Израилды баслаан гналарынан бас тартпай, оны етти м Ашера буты да Самарияда тура берди. 7 Еоахазды атлысы, он арбасы м он мы пияда скери алды. йткени Арам патшасы оларды ырып, клин ккке еди. 8 Еоахазды алан ислери, ол ислеген барлы ислер м оны аарманлылары Израил патшаларыны жылнама китабында жазылан. 9 Еоахаз лип, ата-бабаларына осылды м оны Самарияа жерледи. Оны орнына улы Еоаш патша болды.   Израил патшасы Еоаш   10 Яуда патшасы Йоашты патшалыыны отыз жетинши жылында, Еоахаз улы Еоаш Самарияда Израила патша болды м он алты жыл патшалы етти. 11 Ол Жаратан Ийени нзеринде жаман болан ислерди ислеп, Набат улы Яробамны Израилды баслаан гналарынан жз бурмай, сол гналарды етти. 12 Еоашты баса ислери, ол ислеген барлы ислер м Яуда патшасы Амасия менен урысанда крсеткен аарманлылары Израил патшаларыны жылнама китабында жазылан. 13 Еоаш лип, ата-бабаларына осылды м Самарияда Израил патшаларыны жанына жерленди. Оны тахтына улы Яробам отырды.   Пайамбар Элишаны лими   14 Элиша кеселликке шалынды. Израил патшасы Еоаш оны барып: «кем, кем, Израилды арбасы м атлылары!» – деп жылады. 15 Элиша оан: «олыа о жай менен оларды ал», – деди. Патша о жай менен оларды алды. 16 Элиша: «О жайды кер», – деди. Патша о жайды керди. Сонда Элиша олларын патшаны оллары стине ойып: 17 «Шыыс трептеги айнаны аш», – деди. Патша айнаны ашты. Элиша: «Оты ат», – деди. Ол атты. Элиша оан: «Бул о – Арам стинен сени жеиске еристиретуын Жаратан Ийени жеис оы. Сен Афекте оларды толыы менен жо ыласа», – деди. 18 Соынан: «Оларды ал», – деди. Патша оларды аланда, Элиша оан: «Оларды жерге ур», – деди. Патша оларды ш рет жерге урды да, тотап алды. 19 удайды адамыны буан келип: «Бес-алты рет керек еди. Сонда арамлыларды толыы менен жеген болар еди. Енди арамлыларды тек ш рет ана жее аласа», – деди.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Абия менен Яробам ортасында урыс болды. 3 Абия трт жз мы ала скерди баслады. Яробам болса, сегиз жз мы ала м мрт скерин оан арсы сапа дизди. 4 Абия Эфрайымны лкесиндеги Семарайым шыып, былай деди: «й, Яробам м пткил Израил, мени тылалар! 5 Израилды удайы Жаратан Ийени бузылмас бир келисим бойынша Израила патшалы мгиге м оны урпаларына бергенин билмейсиз бе? 6 Бира улы Сулайманны хызметшиси Набат улы Яробам з мырзасына арсы бас ктерди. 7 Оны асына обаан м жарамас адамлар жыйналып, Сулайман улы Рехабама арсы шыты. Рехабам сол жас м тжирийбесиз боланлытан, олара арсы тура алмады. 8 Енди болса, урпаыны олында болан Жаратан Ийени патшалыына арсы турмашысыз. сизлер кпшиликсиз! Буны стине, удайыыз деп Яробам сотырып берген алтын таналар да жаныызда! 9 Жаратан Ийени болан Харонны урпаларын м лебийлилерди жиберген сизлер емес пе? Оларды орнына баса халыларды дстрине сай, адамлардан ойып алан жосыз ба? рсимине бир буа ямаса жети ошар алып келген р бир адам жалан удайлара бола алады-д! 10 Ал бизлерге келсек, Жаратан Ийе бизлерди удайымыз! Бизлер Оннан жз бурмады. Жаратан Ийеге хызмет етип атыран де Харон урпаынан болып, лебийлилер олара жрдем бермекте. 11 Олар р кни азанда м кеште Жаратан Ийеге жандырылатуын урбанлылар береди, хош ийисли ттеткилер ттетеди, стола мухаддес нанлар ояды, р кни кеште алтын стедеги шыраларды жаады. бизлер удайымыз Жаратан Ийени талапларын орынлап жрмиз. Ал сизлер болсаыз, Оны трк еттииз. 12 удай бизлер менен бирге, Ол бизлерди жолбасшымыз. Оны крнайлар шалып, сизлерге арсы урыса шаырады. Израил урпалары, ата-бабаларыызды удайы Жаратан Ийеге арсы урыспалар! Бри бир жеиске ериспейсиз». 13 Сол арада Яробам скерлерини бир блегин Яуда скерлерини арты трепине буы ушын жиберген еди. скерлерди тийкары блими Яуда скерлерини алдында турды, ал буыдаылар арты трепинде еди. 14 Яуда скерлери бурылып, злерине алдыдан да арттан да жим жасамашы болып туранларды кргенде, Жаратан Ийеге жалбарынды. Ал крнайларын шалды. 15 Яуда скерлери срен салып баырысты. Олар баырысанда, удай Яробамды м израиллыларды Абия менен Яуда алдында ырына ушыратты. 16 Израиллылар яудалыларды алдына тсип ашты м удай оларды яудалылара тслим етти. 17 Абия м оны скерлери израиллылара соы берди. Израиллыларды бес жз мы ала скери аза тапты. 18 Солай етип израиллылар жеилиске ушырады. Ал яудалылар ата-бабаларыны удайы Жаратан Ийеге сйенгени ушын жеиске еристи. 19 Абия Яробамды кетип, оан тийисли Бейт-Эл, Ешана, Эфрон алаларын м оларды дгерегиндеги ола киргизди.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  асы   16 Жаратан Ийени асына арналан урбанлы биринши айды он тртинши кни шалынсын. 17 Он бесинши кни жети кнлик байрам басланады, сизлер усы жети кн ашытысыз нан керек. 18 Байрамны биринши кни мухаддес жыйналыс ылы, кнделикли жумысыызды ислеме. 19 Жаратан Ийе ушын жандырылатуын урбанлы етип еки буа, бир ошар м бир жасардан болан жети еркек толы усыны. Бул ммеси минсиз болсын. 20 р бир буа менен бирге лле садаасы етип, зйтн майы араластырылан оннан ш эфа сапалы ун, р бир ошар менен бирге оннан еки эфа сапалы ун, 21 р бир толы менен бирге оннан бир эфа сапалы уннан алып кели. 22 злериизди гнадан ушын гна урбанлыы етип бир теке усыны. 23 Буларды р кни азанда усынатуын жандырылатуын урбанлыыыз бенен бирге усыны. 24 Солай етип, Жаратан Ийеге хош ийисли сый етип, жети кн р кни ас садаасын усыны. Буны кнделикли жандырылатуын урбанлы пенен ишимлик садаасынан тысары усыны. 25 Жетинши кни мухаддес жыйналыс ылып, кнделикли жумысларыызды ислемелер.   птелер байрамында берилетуын урбанлылар   26 Дслепки нимди нышанлайтуын птелер байрамында Жаратан Ийеге таза бийдай зртинен садаа усынаныызда, мухаддес жыйналыс ылы. Сол кни кнделикли жумысларыызды ислемелер. 27 Жаратан Ийеге хош ийисли сый ушын еки буа, бир ошар м бир жасардан болан жети еркек толыны жандырылатуын урбанлы етип усыны. 28 Бул урбанлылара осып белгиленген мударда зйтн майы араластырылан сапалы уннан лле садаасы етип усыны: р бир буа менен оннан ш эфа ун, ошар менен оннан еки эфа ун, 29 р бир толы менен оннан бир эфа ун. 30 злериизди гнадан ушын бир теке усыны. 31 Бул урбанлыларды м оан осып берилетуын ишимлик садааларын кнделикли жандырылатуын урбанлы пенен лле садаасынан тысары усыны. урбанлыа алып келетуын минсиз болсын.   29   Крнай байрамы   1 Жетинши айды биринши кни мухаддес жыйналыс ылы, кнделикли жумысларыызды ислеме. Сол кни сизлер ушын крнай шертилетуын кн болсын. 2 Жаратан Ийеге ийисли сый ушын минсиз бир буа, бир ошар м бир жасардан болан жети еркек толы жандырылатуын урбанлы етип усыны. 3 Буа менен бирге лле садаасы ушын зйтн майы араластырылан оннан ш эфа сапалы ун, ошар менен бирге оннан еки эфа сапалы ун, 4 р бир толы менен бирге оннан бир эфа сапалы ун алып кели. 5 злериизди гналардан ушын гна урбанлыы етип бир теке усыны. 6 аыйда бойынша р бир айда м кнделикли берилетуын жандырылатуын урбанлы пенен ишимлик садаасы м лле садаасынан тысары усыларды урбанлыа бери. Булар – Жаратан Ийеге хош ийисли сый болады.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Иоил. 1:17 ). От них же занято в книгах Маккавейских 46 исправлений, 30 дополнений и 17 исключений; места же 1Мак. 1:17 . 2Мак. 2:31. 32. 4:13. 13:25 . 3Мак. 1:16. 5:10. 7:3 . у Петровских исправлены несколько иначе, а 2Мак. 7:36. 10:31. 11:2 . читается по первопечатному. По указанию Петровских исправителей, в издании Библии 1751 г, сделаны многие перемены в разделении глав и размещении стихов. Такие перемены можно видеть в главах Быт. 3:6 . Исх. 6. 37 . 3S. 39. Втор. 28 . Нав. 6 . 1Цар. 22 . 3Цар. 3 . Иов. 39 . Прит. 15 . Еккл. 12 . Прем. Сол. 8. Сир. 27. 48 . и др; в стихах Быт. 47:4 . и др. В 3 книге Царств в этом отношении Елизаветинские исправители значительные поправки сделали и от себя. Не редко в издании Библии 1751 г. помещаются в строке, вместо Греческого, или внизу, после Греческого, бывшие у Петровских исправителей чтения по тексту Еврейскому 2Цар. 6:1 . 4Цар. 11:8 . 1Пар. 4:2. 20:3 . 2Пар. 29:32. 34:3 . Иов. 38:18. 26 . Иса. 3:17. 9:8. 25:8. 51:1. 63:11. Иер. 2:2. 19:2. 25:26 . и др. Или по Вульгате 2Цар. 16:1 . 3Цар. 21:20 . 4Цар. 13:10 . 2Пар. 1:17. 13:21, 30:27 . Прем. 1:16 . и нек. др. Приняты и многие замечания на трудные слова (схолии) 4Цар. 3:4. 9:27. 23:5. 7. 24:2 . 1Ездр. 1:8 . Неем. 1:1. 2:1. 3:26 . Иез. 44:3 . Наум. 1:10 и мн. др. 12 (по преж. кат. 462). Собрание нескольких книг Ветхого Завета, XVI в. пис. полууставом, переходящим в скоропись, в четвёртку, 364 л. Л. 1. Книга исса сна навгина. Л. 44 об. Книги. илвыхъ. Л. 91 об. Книги глаголемы ръ. Л. 99. Книгы глемы самоил црьтво пръвое. Л. 167 об. Црьство. вътр двдво. Л. 227. Црьтво третьее. Л. 294 об. Црство. четверто. Л. 351 об. Книга глемы есерь. Во всех сих книгах текст тот же самый, и с теми же опущениями, как и в полных списках 1–3. Но разделения на главы нет. В некоторых местах заметны, впрочем, свои чтения, более близкие к Греческому. Нав 5:9 . и мсто тога гагалъ и до сего дни ( 1–3 могила, Греч. Γλγαλα), 1Цар. 16:6 . нн пр гмъ хс его ( 1–3 црь, Греч. χριστς), 7. и не ко же бо члкъ види бгъ ( 1–3. его же бо не види члкъ, види бъ, Греч. οχ ς μβλψσεται, ψσεται θες). Иногда исправляется язык перевода 1Цар. 2:8 . и гноища възнос нища да посадить с могщими люми ( 1–3 стравле, с могтьми люскыми).

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Gors...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010