Но елико убо оплакую моего злосчастия и безобразия, о, пастырю, множае, увы, терзаяся, рыдаю чад моих многобедственныхь, учеников твоихь многоскорбных, сиротства и опустения, – яко убо младыя враны на поляне пусте (на могиле), 1709 родившым ту не сущим (твоему отечеству), 1709 блудяще, грацають 1710 . Или яко птенци гладнии, усты зияюще, токмо, пищи же лишаеми (твоего присещения), тають 1711 . Или агнцы ссущии 1712 , погубивше доившыя (ваше предводительство) безвестно 1713 , аможе 1714 стремление ведеть, рыщуще, плачевногласно вси глашають: «А, а, отче! А, а, пастырю! А, а, вседражайший наш предводителю!» Яко свойственно 1715 плачуща Иеремию о Израили и при сих новых израилтехь воспомянути: «Чревом моим, чревом моим болю, и чювствила сердца моего смущаются» (глава От распалающаго пламене жалости обышедшихь мя моихь бедностей удержатися не могу, о, превозжеленный мой пастырю! Ахь, южиков 1716 твоих огнь пожаления, и внутрения моя силы истаявають, понеже ин, яко горлица смертно язвена 1717 и сердцем люте болящи, надгробная твоему святопочитию жалостне другий, тяжко рыдая твоего разлучения и болезнию воздыхания внутренних збоден 1718 , яко совичищь 1719 , крыется, света зрети терпети не и прочий вси, пламенем жалости по тебе разжени, единою твоею памятию подгнещаеми присно 1720 , воплегласиемь прочее, яко изумленнии кокушки, кукуют; вси же обаче окианом слезы источают, пелынем горести уста помазують, смертным дыханиемь перси умягчают, по пророку рещи: «Быша слезы их им хлеб день и Сия плачевныя слоги, от горести грубы и недолги, в церковном пастырю во гробе церковному представше образе, всевозжеленнейшему умиленная Андрею чада, плачевно отцу, от смертнаго жала прободаеми, приносим место 1721 дара. Намь воздаждь, восприим от нас, за пожаление отчедолжное благословение чадолюбное. Многорыдателное вознагради поминание с нами благоспребывания, твоего многоблагодатным мира прощения поданиемь и ко Владыце в заступление о немощехь и болезнех, гресехь же и беззакониихь наших предстаниемь, да вечнодостойному успению твоему вечнодостойно память мы, многоплачевнии, совершаем достодолжно. Аминь. Слово надгробное Ивану Семенову

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Хвалит того вся земля, почитают вси концы, величает весь мир, призывает в молитвах вся вселенная, поют его страны и отечества, ублажают гради и пустыни и острови морстии, но никтоже весть, где живет и како пребывает, что ясть и что пиет и чим одевается и како толикия тысящи лет жив хранится. Виде того Петр со Ияковом и Иоанном на горе Фаворстей Христу предстояща и славное его преображение, егда божественный свет паче солнца во сия из плоти Владычни, егда апостоли ниц падоша на земли, Илия же с Моисеом крепко стояше и доброту ону чюдную немизающимися 1939 смотряше Но ни Петр ведяше, откуду прииде Илия и камо паки отиде, ни Ияков уразуме, како без крил прелете, како без коней своих огненных приеха, како внезапу обретеся на горе с ними и како скоро абие невидим бысть. Ниже Иоанн, возлюбленный ученик, позна, в коих вселяется обителех, коим питается хлебом, кую воду пиет, кое солнце зрит, киим воздухом дышет, кия сожители имеет, коею радостию радуется и коею добротою сияет. Разве ныне по отрешении их от плотскаго соуза и по внитии во оная божественная селения негли видят явственно жизнь его чюдную и обитель нерукотворенную и светлость сладчайшую и славу превысокую и неизреченную. Речем ли, яко на небесех есть, но Писание не глаголет его взята быти на небо, но «яко на И Господь во Евангелии явственно глаголет: «Никтоже взыде на Речем ли, яко в рай восхищен есть, но паки Писанию и о сем молчащу. Кто смеет глаголати недостоверная некая, во свидетельство представляти писания? Глаголющу святому Златоусту: «Рцы ми, како Илия взыде на огненней колеснице? Огнь палити обыче, а не возводити. Како толикое живет время, на коем есть месте, почто сие Темже аще Златоуст не ведяше, на коем есть месте Илия, и таковыми вопросы многоиспытующих смиряше, мы откуду вемы, где есть: на небеси, или в рай, или на воздусе; единому точию ведущу приложившему его Владыце. А яко жив есть, свидетельствует златословесный он учитель оными словесы, како толикое живет время. И паки инде глаголет его пророков главу и Богу друга, даже до днесь не А яко второму пришествию Христову предтеча будет Илия, утвержает той же златословец, толкуя апостольская словеса: «Тогда явится – и глаголет не иносказательно некако, но явственно и чисто, яко при антихристе Илия приидет, верных утверждая, и самого Христа приводит, глаголюща: «Илия приидет и устроит И приносит уподобление изрядное, глаголя: «Якоже Иоанн Предтеча бе перваго пришествия, тако и Илия будет предтеча втораго и славнаго его пришествия и на сие храним Мы же, возлюбленнии, величающе великаго Илию и слышаще преславное взятие его «яко на небо», не испытуем, где живет Илия, но точию чюдимся, како на земли ангельски поживе, како со земными небесный человек явися, како о благочестии ревноваше, како добродетелию сияше, како плотню своею сильно обладаше и отрастем не порабощашеся.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Понеже отпустих того от себе, а камо ся де 1829 , о том ведати известно не могу и ниже от человека, ниже от чвебечющих 1830 птиц о том извествуюся, точию сие едино вем, еже присно бегати от лица гонящих мя. Но убо аще и не извещен есмь о оном, но сердобольства жалость дает ведати совести моей, яко не ктому 1831 оный с живыми зде в веце сем пребывает, понеже тамо, идеже ему от Мене жителствовати повелено бе, слышатся многая гонения на верных, неисчисляемая томления на содержащих древлеотеческое благочестие. И того ради надеюся и нашему брату не быти в веце сем живу, понеже ревнителен есть муж и не может ослабети противу ратующих, ревнивый же не может помилован быти от гонящих его». Сия слышав, юнейший, с горким плачем неутешимое рыдание смесив, испроси от старца напутственныя молитвы и благословение и пойде искати брата, во Асии скрывшася. И убо ходя по градом и слабодам, соглядая улицы, обзирая междвория, но брата не видяше. Обхождаше церкви, влачашеся по монастырем, но брата не усмотреваше. Хождаше по торгом, утисняшеся во вратех, но брата не обреташе. Яздяше по селом, скиташеся по весем, но брата не видяше. Бегаше по стелем, бродяше по блатом, приникаше по обглядаше под хврастием, но брата не усмотреваше. Ношашеся по морям, плаваше по езерам, преезжаше реки, прелазяше потоки, преклоняшеся по кладезем, зряше в источницех, смотряше во островех и лузех 1832 , на горах и в пещерах, но брата нигдеже обреташе. Скиташеся по пустыням, цепляшеся по щеглам, преметашеся по ломом и по но брата взыскати не можаше. Вниде в варварскую землю до горы превысокия Колыванския, яже высотою своею мало не касается облаком, и тамо виде многи звери и быстротечныя ласкавыя маралы, брата же нигдеже не видяше. Понудися и еще впред ити до славный Убы реки и за ню несколко прешед, не достизая токмо Норзайсанския но единаче 1833 брата не обреташе. Кропяше слезами землю, лияше на путех рыдание, орошаше дебри плачем, наводняше блата жалостию и ко всем мил ся деяше, да брата обрящет, но той не обреташеся.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Шипок 1932 бяше прекрасный посреде терния, светило сияше в темне месте, камень многоценный обреташеся на земли, солнце во тме светяше, звезда в нощи течаше. Весь мир того недостоин бяше, вси человецы пред ним аки сено и дрова пред вменяхуся, вся поднебесная единому власу главы его сравнитися не можаше, зане весь закон Божий исполни, всеми добродетельми чюдно просветися, всеми благодатьми тако обогатися, яко ин никтоже. Аще веру того помыслиши, адамантна мужа наречеши; аще надежду – гору Сион вовеки узриши; аще любовь сладчайшую ко Владыце – серафима вещественна, огнем любве Божия присно горяща, обрящеши. Мужества ли в нем поищи, не Сампсона силна увидиши, тысящи иноплеменник низлагающа и врата града от основания но страстьми естественными державноцарствующа и змия умнаго, 1933 запеншаго всему роду 1933 , аки муху, стирающа. Мудрость ли того разсмотриши, не земную, но небесную увидиши мудрость, еюже озарен светло, познаваше естество сущих, зряще вещи божественныя и человеческий, разумеваше небесных доброту и земных худость и суету, темже овая убо яко злато и сребро и камение честное и бисери светлыя избираше, овыя же яко уметы 1934 и отреби 1935 и тростие 1936 презираше. Правды ли его зритель быти восхощеши, узриши благочестия твердое ограждение, нечестия же хитраго и добляго победителя, защитника добродетели и казнителя злобы, всего Израиля умучивша гладом и жаждею за злочестие, вся же благочестивыя соблюдающа и спасающа своими молитвами и аки отца о своих чадех пекущагося и промышляюща и от прелести свобождающа до скончания века. Целомудрие ли того зрети желаеши, виждь первейшаго девственника, девством аки венцем пресветлым предивно сияюща, похоти поправим, тело удержавша, ум на небеса вознесша, пищу и питие презревша, сласти оплевавша, красоты мира отбегша и в пустынях со зверми странное и необычное, новое и преславное, безженное, бездомное, безименное и безпищное прошедша житие. И сия убо нам верна 1937 суть, зане во благочестии воспитахомся и возрастохом и слово Божие, еже чтем и слышим, истинно быти веровахом, непросвещенным же светом веры, аки солнечныя луча, седящим во тме или слепотою болящим бывают, зане преестественна суть вся и неизглаголанна, житие бо его житие бяше ангельское, дела его – дела божественная, преложение 1938 его – вещь, от веков неслыханная, и еже до скончания в телеси чюдный живот – таиньство, всякому уму непостижимое.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Новый ряд житий — Макарьевского периода 78 , начинается оригинальным сообщением писателя жития преподобного Евфросина Псковского. Повторяя дословно заметку автора жития Варлаама Хутынского об этом новгородском святом: “и по времени вдан бывает родительми своими учитися Божественным книгам, вскоре некако ясно извыче божественныя Писания, елико мощи ему и толкованием глаголати яко и многолетным разуму его дивитися и похвалити”, писатель жития Евфросина вставляет от себя после фразы “и толкованием глаголати” следующие выражения: “и инеми писаньми 79 , и философскую мудрость извыче” 80 . Но было бы преждевременно заключать отсюда о каком-либо научном образовании Евфросина. Как видно из последующей характеристики инока Иова Стояна (Столпа — Ред.), под понятием философской “мудрости” биограф Евфросина мыслил ничто другое как “протолкование всякого Писания, Ветхого и Нового Завета”, способность “много повествовати от Писания и много протолковывать силу книжную” 81 . За исключением этой оригинальной прибавки, приведенная характеристика повторяется почти буквально и в житии Нифонта, епископа Новгородского: “и вдан бывает родительми своими учитися Божественным книгам. И абие вскоре некако извыкшу книжное учение” 82 . По памятнику половины XVI века 83 , Александр Свирский отдается родителями “в научение божественного Писания” 84 , а по другому списку “в научение грамоте святым книгам” 85 . Не успевая в учении, отрок, будущий подвижник, молится Богу, так определяя высшую задачу своего школьного учения: “да просветит (Господь — В. В.) мне ум и очи сердечнии светом Божества своего 86 , разумети учение божественного Писания, еже учитель ми сказует” 87 . Результатом молитвы является то, что он “вскоре без труда изучися божественного Писания и превзыде всех сверстников своих” 88 . Около того же времени второй редактор жития Авраамия Ростовского вставляет скудную фразу: “бе бо и книжному учению наказан бысть” 89 . В житии Евфимия Суздальского читается пометка: “и вдаста его на учение святых и Божиих душеполезных Писаний. Блаженный же отрок, с сердечною радостию послушая родителей своих, с великим прилежанием уча божественная Писания с сверстники своими” 90 . В житии Макария Калязинского в том же роде: “вдаху его родителя в научение грамоте, отрок же добрее навыче от божественных Писаний”.

http://pravmir.ru/v-vinogradov-zhitiya-d...

В същия ден гостите посетиха скит на Всички светии и Смоленски скит на Валаам. В Смоленския скит поклонниците проведоха дълга беседа с духовника игумен Давид (Легейда) и братята, които са били силно заинтересовани от живота на Коптската Църква, впечатлени от подвига на нейните новомъченици и духовната традиция на коптските манастири. На 30-31 август, по време на престоя си във Валаам, делегацията посети Илинския, Възкресенския, Гетсиманийския и Владимирския скитовете, както и Светия остров (скитът на преподобни Александър Свирски). Гостите се запознаха с стопанските дейности на манастира, като посетиха градините Валаамски и мандрата за сирене и мляко. На сутринта на 1 септември участниците в поклоничеството отпътуваха за Москва. Вечерта на същия ден, след кратък престой в руската столица, делегацията отлетя за Кайро. На международното летище „Домодедово“ гостите от Египет бяха изпратени от председателя на Синодалния отдел за манастирите и монашеството на Руската Православна Църква, митрополит Каширски Теогност, от секретаря по междухристиянските отношения на ОВЦС иеромонах Стефан (Игумнов), и от представителя на Коптската Църква в Русия иеромонах Дауд ел-Антоний. В състава на делегацията са предстоятелят на обителта «Пресвета Богородица» в Ел-Мухарак (провинция Асиут) епископ Вукол, ръководителят на делегацията; предстоятелят на манастира «Свети Тома и Виктор» в Хадаба (провинция Южен Синай) епископ Саверий; предстоятелят на манастира «Пресвета Богородица» в Ахмим (провинция Сохаг) епископ Матей; наместникът на манастира «Свети Паисий Велики» в Нитрийската пустиня епископ Агатий; първият Патриаршески викарий в Кайро епископ Михаил; Патриаршеският секретар, поселник на манастира „Свети Паисий Велики“ в Нитрийската пустиня йеромонах Кирил Анба Бишой; поселникът на обителта «Пресвета Богородица» в Ел-Мухарак (провинция Асиут) иеромонах Тавадрос Ел Мохараки; поселникът на манастира «Свети Тома и Виктор» в Хадаба (провинция Южен Синай) монах Макарий ел-Томаси; поселникът на манастира «Пресвета Богородица» в Ахмим (провинция Сохаг) монах Юсеф ел-Ахмими; поселниците на манастира «Свети Макарий Велики» в Нитрийската пустиня монах Петър ел-Макари, монах Зевс ел-Макари, монах Меркурий ел-Макари и монах Марк ел-Макари; специалният представител на Коптската Патриаршия д -р Антон Милад. 

http://mospat.ru/bg/news/87956/

Thu, 28 Sep 2006, 10:00 Сергей Путилов Православие в мире Северная Палестина - к преподобному Александру Свирскому После одного значимого события в поездке, в самом начале пути, мы вообще все сплотились… Это событие потрясло нас до глубины души, и не написать о нем невозможно, так как здесь явлены были чудо и милость Божии к нам, грешным... Tue, 19 Sep 2006, 11:55 Марина Дымова Православие в мире По водам семи морей Видим, что справа исповедует католический батюшка и справа же от входа замечаем огромную православную икону Успения. Вид у нее очень древний, потемневшие лики. Повсюду надписи на латыни. Читая их, радостный Леха поминает добрым словом иеромонаха Дионисия (Шленова). Tue, 12 Sep 2006, 10:02 Андрей Кудряшов Православие в мире Виа Долороза Здесь начинается знаменитая Виа Долороза, Скорбный путь. Им Сын Божий шел через бичевание, плевки и насмешки к месту Своей казни – на Голгофу. На своих израненных плечах Спаситель нес крест, который есть ничто иное, как наши грехи. Thu, 31 Aug 2006, 09:09 Сергей Путилов Православие в мире Монастыри Болгарии Монастыри Болгарии с самого начала их основания были очагами просвещения и письменности, храмами искусства и памятниками архитектуры, хранилищами национальных традиций в эпоху османского ига. Монастыри - это сама история Болгарии, подлинная летопись величайших испытаний, выпавших на ее долю. Mon, 21 Aug 2006, 10:13 Михаил Иванов Православие в мире Между войной и рэкетом Как же живется здешним христианам? Судите сами - последние пол века библейские места, не переставая, лихорадит от жестокого арабо-израильского конфликта. При этом, разумеется, крепко достается и христианам, оказавшихся между двух огней. Едва в 1948 году англичане ушли из Святой Земли, и ООН провозгласила создание еврейского и палестинского государств, последние тут же схватились друг с другом. Tue, 15 Aug 2006, 09:00 Сергей Путилов Православие в мире Иерусалим между прошлым и будущим Если ты не иудей, израильтяне относятся как к врагу. Но я решил, что это мой путь, христианство - моя вера. Я не могу принять иудаизм. Поэтому в мои планы входит покинуть Израиль. Я надеюсь, что рано или поздно все же смогу уехать из этой страны. Здесь я никогда не смогу чувствовать себя свободным.

http://pravmir.ru/travel.html

«Вси хотящии благочестно жити о Христе Исусе гоними Вси страждущий за имя Божие позор 1722 бывают миру, ангелом и Вси имущии житие доброе выну оклеветаеми суть, яко Ельма убо, о, боголюбивии слышателие, настоит днесь и нам в начале слова нашего подобне нечто Выгорецкаго мудролюбца рещи яко потаися от нас древлецерковнаго благочестия защитник, скрыся от нашею очию правоверный правоверия ревнитель, покрыся смертными облаки староверственная красота, умолча язык, сладость древлеотеческаго учения точащий; затворишася уста, догматы древлесоборныя тако к братии, яко к языческим людем вещающая; зайде сладкий пустыннаго зрения свет, скрыся от очию асиан 1723 любезная выгорецкая общебратственная свеща, взяся в горкия сия дни отеческия утробы всепослушливое утешение, скончася в скорбное сие время раб Божий Иоанн, всеусердный страдалец церковный. Чесо ради никто от боголюбных тако зде, в европстей Выгореции, яко тамо, во асийских, в Кошуции, в Вышимии и в возможе сие разлучение понести без жалостнаго сердца, никто без скорбныя души, никто без плачевнаго лица; вси же жалостными уязвившеся сердцы, возтужиша таковаго усерднаго страдалца церковнаго, таковаго древлеотеческим преданиям служителя, таковаго крепкаго по отеческих законех стоятеля. Темже убо неправедно нам мнится быти таковаго по древлеотеческих догматех стоятеля без слова страдателней кончине отдати и, якоже во огни и в пепел тело, сице в молчании жизнь его скутати и ниже любви духовныя, ниже тоземственныя 1724 воспомнити, и лишити себе же и прочия любовныя сладкаго того изображения и, якоже незримь есть нами телесно, не зрети его душевныма очима оставити. Аще бо воинствующий в веце сем умершыя своя военачалники частыми воспоминании повествуют и воинственная его дела, елика или в храбрости дивна, или во умышлении 1725 чюдна, или в градостроителстве добра, та вся высоковещают и друг другу проповедают и, на гроб приходяще и друг другу храбоборца своего показующе, храбрость его и чиноурядство возвышают, много себе теми повестьми укрепление к ратем устрояюще, не много ли паче нам мужа сего, в благоревностных подвизех от юности усердно подвизавшагося и многия крепости и любви ревнителныя нам виновнаго 1726 , словомь изобразити должно есть, не яко да он воспочтится (не требует бо сих изшедый от мира сего правды ради), но да мы, словом изображена его яко жива зряще, утешаемся и, поскольку возможно, ревнителных его страданий наслаждаемся.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Ими же по обычаю естества утрудився старец, позна себе быти скорое от сего света отшествие. И того ради призвав вся дети своя, и по обычаю отеческия жалости сладкими своими словесы и всеполезными приказании и рук своих любезным обиманием доволно когождо тех оприветовав 1757 , подаде всем им отеческое благословение. Особно же старейшему сыну прирече: «Да будеши пекийся выну о проповеди благоверия и о снабдении 1758 пустынных сирот». Среднему же Иоанну (о немже нам слово предлежит) глагола: «Да по воли старейшаго ти брата выну жительствуеши». Меншему же с другима двема чадома повеле пребывати в достойномь пребывании при Выгорецтей обители. И тако последний, всем сердоболем и знаемым мир отдав, приложися 1759 ко отцем своим. Его же оплакаша тогда обычною жалостию всеговеятелнии 1760 сынове, обрыдаша того горкими слез течении умиленнии дщери, обжалиша сердоболи, обтужиша знаемии. Бывший же тогда тамо неции от общежителных братии людие, вземше тело его со псалмы и пении и песньми надгробными, облистаху 1761 тое свещнымь ликом и кадяще е фимианным благоуханиемь, проводивше в общебратственную погребателную обитель, предаша гробу и, персть перстию посыпавше, воспеша тому вси вечную память. И тако осиревше дети иже по плоти своего отца, прилагаху прочее 1762 добродетелныя труды к подвигом послушания, их же ради милостивый Бог, отец сирых, бяше с ними. По некоем же времени изволися богоявленским возблистати лучю проповеди о древлесодержателномь благочестии во асийских восточных странах и в пребывающих тамо языцех – вогулдех, глаголю, и да «во всю землю изыдет (по Давыду) вещание о древлецерковном благочестии. В няже 1763 с советом старейших братий отпускаемь бывает преждепомянутый старейший Симеонов сын Гавриил с тождеименным 1764 ему другим Гаврииломь, влекущим рода его след от Великаго Иже приимше от выгорецких отец всебогатое благословение и святыми тех молитвами напутьствовани бывше, пойдоша в помянутыя страны, Богу соблюдающу их во оном путешествии. Бывшим же им тамо и благочестивую проповедь насеявшим, еюже умножися в различных местех множество ученик, и славяшеся Бог, Гавриилом в древлецерковных догматех Приснопоминаемый же нами Иоанн, видев своего отца ко Господу отшедша и старейшаго своего брата в восточныя пределы устраншася 1765 , начинает и той готовати 1766 путь прав, имже да возможет скорейше ускочити 1767 на превысочайшее небо.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Имение же ваше и сами себе освятисте обещанием общежителным Богови и присно свящаетеся труды и попечением и в предложении таковым чащше, неже дышете, просите пребыти даже до последняго издыхания, неироническии глаголю: свидетельствует мужество ваше при страсе, храбрость при обстоянии 1968 , благодушия при искушении, долготерпения при пождании 1969 и в конец приготовление на вся, яже благоволит промысл Божий. О, усердия, о, ревности, о, горячести! Подобает пригласити и апостолово: «Род избран, царьское священие, язык свят, людие иже иногда не людие, ныне же людие Божии, иже не помиловании, ныне же помиловании бысте, убо не отложите дерзновения вашего, еже имать мздовоздаяние велико, терпения бо имате потребу, да, волю Божию сотворше, приимете обетование. Помните любовь Божию, яко Сына своего единороднаго нас ради на смерть дал есть, да не стужайте 1970 , душами своими ослабеюще, смотряюще, да никтоже лишится благодати Божия; быв кто корень злобы выспрь прозябая 1971 и инем пакость творящ, и тем осквернятся мнози. Егда кто прелюбодей и сквернитель, якоже Исав, иже за едину ядь первенство отдаде, егоже последи аще и со слезами Темже, возлюбленнии, препоясавше чресла помышления вашего, трезвящееся 1972 совершенне, уповайте на приносимую вам благодать дарованием Исус Христовым, облекшеся в братолюбие от чиста сердца, любите друг друга прилежно, не яко порождени от семени истленна, но неистленна, словом живаго Бога и пребывающаго во веки. Воздеюще преподобныя руки в молитвах, без гнева и размышления благодаряще о всех, яже пострадаете и имиже искусистеся и елико что о имени Исус Христове претерпесте: ведяще известно, яко сие вам поспешит в предспеянии совершения к славе Пострадавшаго за ны и Искупившаго кровию своею врагов сущих и отчюжденных иногда, сыны и наследники сотворшаго. Радуйтеся радостию духопросвещенною и конца не имущею блаженною, яко вам дадеся благодать сия, по апостолу, «не точию во Христа веровати, но и страдати за да сообразни бывше страданию, и славе достойне причастницы будете, егда явится во тмах ангел, праведный он судия, иже и воздаст комуждо по делом его.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

   001    002    003    004    005   006     007    008    009    010