Святой Ермил был диаконом в городе Сингидоне (ныне Белград). Он осмеивал языческих богов и тех, кто поклонялся им. Некий воин донес об этом императору. Святой Ермил был схвачен и предстал перед Ликинием. Он назвал языческих богов бездушными идолами, делом рук человеческих и исповедал Иисуса Христа Истинным Богом. Император приказал бить святого по устам, а затем бросить в темницу. В заточении святой Ермил молился Богу, поя псалмы: «Господь мне Помощник» ( Пс. 117 ), «На Бога уповах» ( Пс. 55 ) и другие. Ангел Господень явился святому Ермилу и укрепил его дух обетованием помощи Божией и победного исповеднического венца. Через три дня святого Ермила вновь привели к Ликинию. После бесплодных попыток уговорами и угрозами склонить святого к поклонению идолам, святого Ермила подвергли жестоким пыткам: шесть воинов растянули его на земле и били железными прутьями. Во время жестоких мучений святой Ермил молил Бога о даровании ему крепости. С неба раздался голос, обещавший через три дня вознаградить святого мученическим венцом. Воины пришли в смятение, но Ликиний не вразумился этим чудом и приказал бросить святого Ермила в темницу. Темничным стражем оказался Стратоник, тайный христианин и друг святого Ермила. Видя его мучения, святой Стратоник скорбел сердцем, но радовался душой о стойкости друга. На третьем допросе святого Ермила подвергли страшным пыткам: орлиными когтями ему растерзали живот так, что видны были внутренности. Стратоник, присутствовавший на допросе, заплакал от сострадания к другу. Император тотчас был извещен о том, что темничный страж Стратоник сочувствует христианину. Стратоника призвали к императору. Исповедав Христа Истинным Богом, святой Стратоник стал убеждать императора перестать поклоняться бездушным идолам и уверовать в Единого Бога Творца и Промыслителя. Тогда святого исповедника Стратоника также подвергли пыткам: его нещадно били до тех пор, пока он не умолк в изнеможении. Брошенные в темницу, оба мученика молились Богу словами псалма «Помоги нам, Боже наш, Спасителю наш, славы ради Имени Твоего» ( Пс. 78 ). И вновь услышали глас с небес, обещающий им венцы исповеднические.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Богомудре Феодосие,/аще и на Небесех жительствуеши,/духом же назираеши нас с Пречистою Богоматерию:/хвалящагося крестопреступника,/яко птицу худу, предал еси в руки безоружных,/град же твой от междоусобныя брани спасл еси./О, великое Божие дарование,/яко даде нам великаго в скорбех помощника! Слава, глас 2: Приидите, иночестии лицы и христолюбивии людие,/ко гробу досточуднаго отца Феодосия:/ днесь бо память его почитаем,/духовне торжествующе,/молящеся Христу Богу нашему/и просяще грехов прощения и соединения Церквам,/стране нашей пособия на сопостаты,/и плененным свобождения,/и душам нашим велия милости. И ныне: Все упование: Славословие великое и отпуст. НА ЛИТУРГИИ: Блаженны от канона 8-го гласа, песнь 3-я, на 4, и 6-го гласа, песнь 6-я, на 4. Прокимен, глас 7: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Апостол к Галатом, зачало 213. Аллилуйя: Блажен муж, бояйся Господа,/в заповедех Его восхощет зело. Евангелие от Луки, зачало 24. Причастен: В память вечную будет праведник: Молитва О добрый наш пастырю и Богомудрый наставниче, преподобне отче Феодосие! Услыши нас грешных, молящихся тебе, и призывающих в помощь скорое предстательство твое: виждь нас грешных в толицех обстояниих сущих, виждь нас немощных отвсюду уловляемых, всякаго блага лишенных и умом от малодушия помраченных; потщися угодниче Божий, не оставити нас в греховнем плену быти, да не будем в радость врагом нашым, и не умрем в лукавых деяниих наших. Моли о нас недостойных Спаса Господа, Емуже ты со безплотными лики предстоиши. Милостива к нам сотвори Содетеля нашего в нынешнем веце и в будущем, да не воздаст нам по делом нашым, и по нечистоте сердец наших, но по Своей благости воздаст нам: на твое бо ходатайство уповающе, твоим предстательством хвалимся, твое заступление на помощь призываем и к цельбоносному гробу твоему припадающе недостойнии исцеления просим: избави нас, угодниче Христов, от злых находящих на нас, и укроти волны страстей и бед востающих на нас, да ради святых твоих молитв не объимет нас напасть, и не погрязнем в пучине греховней и в тине страстей наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Егда от Древа: Егда распали тя, Богомудре,/Божественное желание,/преобидел еси плоти мудрование,/невозвратно последуя Христу:/тело твое удручил еси бдением,/омывая душу слез теченьми,/сокрушил еси бесовская стремления/и, якоже злато горнилом,/очистив себе добродетельми,/радуяся, взываеши:/слава, Человеколюбче, Твоему снизхождению. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Егда основание крепко/положил еси в души твоей, отче,/тогда Авраамле стяжав удобрение,/град отечества оставил еси/и по плоти сродники/и, вся во уметы вменив,/яко пресельник, уединился еси в междоречии,/един Единому работая Христу,/немолчным славословием радуяся и вопия:/слава, Человеколюбче, Твоему смотрению. Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/в заповедех Его восхощет зело. Егда преставления твоего к Богу время приспе,/тогда непорочная твоя душа/непреткновенно от воздушных мытарств,/яко небопарный орел,/крилома добродетелей на высоту востече,/и радости избранных сподобися,/и тамо с Серафимы Господеви вопиет:/слава, Человеколюбче, Твоему смотрению. Слава, глас тойже: Благодать Божественная созывает нас/к похвалению Спасова истиннаго рачителя:/сей бо, душу и тело очистив от страстей,/Пресвятому Духу явися прекрасное селение,/Ангельским чином присовокупися,/ихже житию на земли поревнова;/сего ради со дерзновением предстоит Святей Троице/и молит спастися душам нашим. И ныне, Богородичен: О, чудесе новаго: На благословении хлебов, тропарь преподобнаго, дважды, и Богородице Дево: единожды. Тропарь преподобнаго, глас 1: От юности, преподобне Феодосие,/желание твое ко Христу Богу вперил еси,/Егоже ради град и отечество оставль/и славу суетную, яко прах, вменив,/последовал еси преподобному Димитрию/и обители его сожитель был еси,/преселився ко граду Тотьме/и в междоречие вселився,/постом и бдением, и власяным одеянием,/и веригами тело твое удручил еси./Сего ради Бог, видев твоя труды,/по преставлении твоем чудесы обогати тя:/бесы изгоняеши и слепыя просвещаеши,/от всяких недуг и бед избавляеши приходящия к тебе с верою и вопиющия:/слава Давшему ти крепость,/слава Венчавшему тя,/слава Дающему тобою всем исцеление.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Непрестанным рачением влеком/к Горним добротам Царя Христа,/слезными струями и всенощными бдении/злострастия терние искоренил еси/и, якоже крин, давидски процвел еси,/Богоблаженне отче Феодосие. Явися нам источник спасения/и река цельбоносных вод/гроб преподобнаго Феодосия,/струи исцелений изливая,/приидите, почерпем усердно вси/злолютых всех избавление. Слава, глас 6: Приидите, вси вернии,/духовно торжествуйте,/приидите и видите,/еже ныне явися от вещественнаго сосуда,/невещественную благодать, от гроба Богомудраго Феодосия кипящую,/к немуже с веселием возопиим, глаголюще:/о всеблаженне,/Христа моли непрестанно спастися душам нашим. И ныне, Богородичен: Богородице, Ты еси лоза истинная,/возрастившая нам Плод Живота,/Тебе молимся: молися, Владычице, со святыми апостолы/помиловати души наша. На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов: Двери Небесныя/восприяша постника,/пустыннолюбную горлицу,/светло сияющую чудес зарю,/Феодосия Богомудраго. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Духа Святаго/озарен благодатию,/град отечества земнаго оставил еси,/пресельник явился еси, отче,/и ныне в Вышних Владыце предстоиши. Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/в заповедех Его восхощет зело. Небеснаго гражданина,/земнаго Ангела,/молим тя, отче Феодосие,/испроси у Христа Бога/спасение душам нашим. Слава, глас 8: Преподобне отче,/орган был еси Пресвятаго Духа,/постническими подвиги плоть покорил еси духови,/темже и чудес дарование восприял еси, Богомудре Феодосие./И ныне со Ангелы ликовствуеши/у Христа Бога и Спаса душ наших. И ныне, Богородичен: Владычице, приими: Тропарь писан на велицей вечерни. НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: поставим стихов 8 и поем стихиры, глас 4. Подобен: 3ванный свыше: Преподобне отче,/мятеж мирский оставив/и крест твой взем,/последовал еси нас ради распеншемуся Христу,/постом и жаждею плотския страсти умертвил еси,/греховное же терние всенощными подвиги искоренил еси,/слезными источники напоил еси ниву души твоея,/возделав плод сторичный./И ныне предстоиши всех Царю,/Егоже моли спасти и просветити души наша.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Отче наш: Тропарь праздника, глас 1: Во Иордане крещающуся Тебе, Господи,/Тройческое явися поклонение:/Родителев бо глас свидетельствоваше Тебе,/возлюбленнаго Тя Сына именуя,/и Дух в виде голубине/извествоваше словесе утверждение./Явлейся Христе Боже/и мир просвещей, слава Тебе. (Трижды) И благословение хлебов по обычаю. Таже, Буди Имя Господне: трижды. И псалом: Благословлю Господа на всякое время: до: не лишатся всякаго блага. И чтение праздника. По чтении же и по шестопсалмии, на Бог Господь: тропарь праздника, трижды, и обычныя стихологии. По 1-й стихологии седален, глас 3. Подобен: Красоте: Явльшуся Тебе во Иордане, Спасе,/и крещшуся Тебе от Предтечи, Христе,/возлюбленный Сын свидетельствован был еси,/темже и Собезначален Отцу явился еси,/Дух же Святый на Тя схождаше,/Имже и просветившеся, вопием:/славу Богу, Сущему в Троице. Слава, и ныне, глас 4. Подобен: Скоро предвари: Струи освятил еси Иорданския,/державу сокрушил еси греховную, Христе Боже наш,/приклонил еси длани Себе Предтечеве/и спасл еси от лести человеческий род./Темже Тя молим:/спаси души наша. И чтение праздника. По 2-й стихологии седален, глас 5. Подобен: Собезначальное Слово: Иорданскими струями обложся,/Иже светом преславно одеваяйся,/в нихже Адамово естество обновил еси,/сокрушшееся злым преслушанием, Слове Божий./Темже Тя восхваляем и святое Твое вси славословим явление. Слава, и ныне, глас 4. Подобен: Удивися Иосиф: Иордане реко,/что удивился еси, зря Невидимаго нага?/Видех и вострепетах, – рече, -/и како бо Сего не хотех устрашитися и зайти?/Ангели Его устрашишася, зряще,/ужасеся Небо, и земля вострепета,/и смятеся море, и вся видимая и невидимая./Христос явися на Иордане освятити воды. И чтение праздника. По полиелеи седален, глас 4. Подобен: Удивися Иосиф: Приидите, увидим, вернии, где крестися Христос,/да последуим прочее ко Иордану реце,/ко гласу вопиющаго в пустыни,/и увидим тамо Содетеля Адамова,/дланию рабскою рукополагаема за благоутробие неизреченное,/и к Нему велегласно возопиим:/пришел еси и явился еси во Иордане освятити воды.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

    3. Другие монастыри XI века и первой половины XII в. имели свои особые уставы и особые в них синаксари. Таков устав Евергетидского монастыря, переделанный и дополненный около половины XII века (между 1145—1158 г.), в котором об иерусалимском уставе и не упоминается, хотя в нем уже видится большое сходство с установившимся после синаксарем иерусалимского устава. Уставы православных монастырей, основанных в XI веке на западе, также имеют синаксари значительно различные от синаксари иерусалимского устава.     4. Никон Черногорец, в конце XI века сличавший уставы более известных монастырей, не знал о принятии иерусалимского устава в Константинопольском патриархате и сам из разных уставов составил таблицу праздников.     Но есть основания полагать, что в XII веке Иерусалимский устав уже принят был в константинопольском патриархате, по крайней мере, в некоторых местах и особенно на Афоне. В Московской Синодальной библиотеке есть греческие служебные минеи на 6 месяцев, относимые по письму к XII веку, за январь имеется два экземпляра, следовательно всего 7 экземпляров. По надписям на них все они перешли в Россию чрез Арсения Суханова из Афонских разных монастырей: октябрьская и декабрькая из Дохиара, январская одна из Дохиара, другая из Симена (старшая), мартовская из Дохиара, июньская и августовская из Филофеева монастыря. Все они по расположению служб согласны с синаксарем иерусалимского устава. В январских двух экземплярах есть характеристическая память иерусалимская — служба Георгию Хозевиту, равно и октябрская минея имеет, согласно с Иерусалимским уставом, службы 9 октября Андронику и Афанасии, 12 октября Косме Маюмскому, и особенно замечательно то, что в ней 15 октября есть служба пр. Евфимию афонскому подвижнику, которой нет в известных нам греческих уставах иерусалимских XIII века, не афонских, о чем будет ниже.     Распространению иерусалимского устава в константинопольском патриархате, без сомнения, много содействовало совершенное разорение Студийского монастыря крестоносцами в 1204 году, так что он восстановлен только в конце XIII века.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/3...

41) В Апостоле , печ. в Москве 7157 (1648) г. октября в 8 день, при патр. Иосифе в лист, ц. б. В послесловии, в конце книги. 42) В Триоди Постной , печ. в Москве 7159 (1650) г. октября в 11 день, при патр. Иосифе, в лист, ц. б. В послесловии в конце книги. 43) Минея Служебная мес. Август, печ. в Москве 7154 (1646) г., в послесловии, в конце книги Возлюбленные о Христе братия и честные господа, прочитающие сей книги, аще что обрящете поползновено или безместно быти, бога ради молим, покройте мудростью и исправьте якоже вас умудри святой параклит. Нас же, потрудившихся в деле сем душеспасительном, благословите, а не кляните, яко да и вы требуете от вседержителя бога прощения и благословения. Его же поспешеством и сей книги начашася и совершишася, ему же честь слава и держава в бесконечные веки. Аминь. Подобно сему и в следующих книгах: 44) В Минее Служебной мес. Январь, печ. в Москве 7152 (1644) г. июня в 20 день, при патр. Иосифе, в лист, ц. б. В послесловии, в конце книги. 45) В Минее Служ . мес. Сентябрь, печ. в Москве, 7153 (1644) г. Декабря в 6 день, при патр. Иосифе, в лист, ц. б. В послесловии, в конце книги. 46) В Минее Служ . мес. Октябрь. печ. в Москве 7153 (1645) г. Июля в 25 день, при патр. Иосифе, в лист, ц. б. В послесловии в конце книги. Статья 2. О попытках к исправлению книг 1) Преп. Максима Грека , рукоп. Хлудовской библиотеки 74, исповедание Православной веры, глава 1, лист. 40 оборот, по Казанскому изданию ч. 1, стр. 24: Понеже убо некие, не вем что ся им случися, еретиком мене не повинна человека, называть не страшатся, и врагом и изменником, богохранимой державы русской. Явимися нужно и праведно, малыми от себе отвечать, и яже о себе: научить, оклеветающих мене, неправедным сицевым оклеветанием. яко благодатью истинного бога нашего Иисуса Христа, правоверен христианин есмь по всему, и богохранимой державы русской доброхотен и прилежнейший богомолец. Ниже, лист 43, по Казанск. изд. стр. 28: Почему иные еретиком меня называть некие не ужасаются, да глаголют да доведут исправления да сподобят мене, въяве да обличат: не отреваю исправления, не стыжуся обличений, дóндеже от отеческой любви с миром и с кротостью и происходят. Аз благодатью Христовой, всеми моими списаниями, и самим бывшим мною переводом, и исправлением божественных книг ваших, учу всякого человека прямо мудрствовать, о воплощшемся боге слове, сиречь, не глаголати его единого точию человека по вашим часословам: но бога совершена, и человека совершена, и во единой ипостаси, единого бога и человека. Также исповедую всей душой того же бога человека, воскресшего из мёртвых в третий день, а не бесконечной смертью умершего, якоже проповедуют его везде, яже у вас толковые евангелия, аз учу, несозданна по божеству того же верить, и проповедать, а не убо создана и сотворена, якоже злочестивый Арий хулит, и ваши триоди проповедуют его везде, исправить их небрежёте.

http://azbyka.ru/otechnik/sekty/vypiski-...

Праведник, аще постигнет скончатися, в покои будет./Старость бо честна не многолетна,/ниже в числе лет исчитается./Седина же есть мудрость человеком,/и возраст старости – житие нескверное./Благоугоден Богови быв, возлюблен бысть/и живый посреде грешник преставлен бысть./Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его/или лесть прельстит душу его./Рачение бо злобы помрачает добрая,/и парение похоти пременяет ум незлобив./Скончався вмале, исполни лета долга,/угодна бо бе Господеви душа его,/сего ради потщася от среды лукавствия./Людие же видевше и не разумевше,/ниже положше в помышлении таковое,/яко благодать и милость в преподобных Его,/и посещение во избранных Его. На литии стихиры самогласны. Глас 6: Богоносе преблаженне Мартиниане,/все плотское мудрование духови повинул еси, пощения страданьми утвердився,/яко злато, искушено в горниле, сияя, явися,/приятелище бысть Духу Пресвятому,/собрав иночествующих множества/и учении своими, яко некоею лествицею восходною на Небо,/на высоту добродетелей возведе,/поминай нас, чтущих память твою присносвященную,/и моли спастися душам нашим. Возсия днесь пресветлая и всепразднественная память твоя,/преславне Мартиниане,/созывающи многочисленныя постник и преподобных ликостояния,/Ангели же со человеки яко воистинну к похвалению/Иже в Троице покланяема Христа Бога нашего,/темже, притекающе к священным мощем твоим,/исцеления дары обильно приемлем/и тебе венчавшаго Христа прославляем,/Спаса душам нашим. Богоносе преблаженне отче Мартиниане,/ты пророчески слезами землю омакаше,/не дал еси сна очима своима,/ни веждома своима дремания,/сердечное желание еже ко Христу являя,/Егоже возлюбил еси,/тем иноком образ был еси/и всякия добродетели вид исправи,/сего ради тя ублажаем, Христа величающе,/тебе прославльшаго. Слава, глас 8: Егда, блаженне, к Божественному желанию ум свой вперив,/тогда оставил еси вся долу влекущая мудрования,/и процвел еси, яко крин прекрасный, добродетелию,/и страстей терние искорени,/и насади плоды трудов своих,/темже и пожат рукояти – неотъемлемо богатство на Небесех,/Мартиниане преподобне, моли Христа Бога грехов оставление даровати/воспевающим достойно славу твою.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

О, дивное чудо,/се бо воистинну во обители Саровстей/благочестия столп непоколебимый -/Серафим блаженный является нам,/темже, Богомудрых собори,/на высоту духом возноситеся,/к преподобному вопиюще:/преподобне отче Серафиме,/Господеви молися/даровати душам нашим мир и велию милость. Дивны Твоя тайны, Христе Боже,/яко даровал еси нам светильника, преподобнаго Серафима,/верным людем на сопротивныя крепкого поборника,/иноком и всем православным христианом молитвенника,/святей обители похвалу и утверждение;/той и ныне молит Тя Господи,/даровати душам нашим мир и велию милость. Егда вшел еси, преподобне, в пустыню Саровскую,/тогда, своея воли до конца совлекся,/твердое ко всем послушание показал еси:/досады бо и безчестия претерпел еси, радуйся,/ударения и раны от злых человек приял еси,/о нихже и молился еси, преподобне./Мы же, прославляюще пречестную память твою,/молим ти ся, преподобне:/Господеви молися/мир мирови даровати/и душам нашим велию милость. Блаженна обитель Саровская,/имущи тебе, преподобне отче Серафиме,/добродетелей сокровище, сосуд чистоты,/целомудрия хранителя, приятелище благодати,/источник исцелений, болящим врача безмездна,/постника истинна, в скорбех утешителя,/житейскими страстьми обуреваемым тихое пристанище;/нам же, творящим честную память твою,/моли, преподобне отче Серафиме,/даровати мир и велию милость. Днесь ликуют собори верных/в память твою, преподобне Серафиме,/и велегласно вопиют:/ты, любве ради Христовы/вся красная мира оставив/и в пустыню Саровскую вселився,/никакоже устрашился еси невидимых враг борения,/но сия молитвами твоими, яко прах, отметал еси;/темже Господеви молися/даровати душам нашим мир и велию милость. Слава, глас 8: Приидите, верных собори,/похвальными песньми днесь пречуднаго отца прославим/и сице ему возопиим:/преподобне отче Серафиме,/воистинну сподобился еси Божественныя жизни,/приим от Бога венец нетленныя славы,/сего ради обитель Саровская тобою хвалится,/людие же, чтуще честныя мощи твоя и зряще чудеса бываемая,/славят прославляющаго тя Господа,/Емуже молися, преподобне,/даровати душам нашим мир и велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже:/Тобою бо Владыко, к Светоначальнику Отцу Твоему,/от нощи неведения,/приведение имамы. Возжег ум, Иже нас в водах Обновившаго, мудре утвердил еси,/низверженный пощением, повешеньми тело, всеблаженне Феодосие. Житие присно смерти положив поучение,/отыти же тщався к Явльшемуся нас ради плотию,/себе сотворил еси гроб, Феодосие. Смерть Христову вольную твой ученик славный Василий, отче Феодосие, подражая,/новый обновляет гроб, радуяся. Богородичен: Се во утробе, Богородице Всечистая, Христа Бога паче слова, имела еси,/якоже Исаия прорече,/паче естества же Сего, Богородительнице, родила еси. Катавасия: Иисус, живота Начальник: Ин. Песнь 6 Ирмос: В бездне греховней валяяся,/неизследную милосердия Твоего призываю бездну:/от тли, Боже, мя возведи. Нетление нам даровал еси, Христе, в воскреснии Твоем, темже Василий, славный угодник Твой, и умер, якоже жив, является. Очищаяй мир крещается, мене ради Бог человек по мне быв,/Егоже во двух естествах, Феодосие блаженне, проповедал еси. Сладость веселия Христу Богу, мироносиц слезы обращшему в радость, Феодосие,/токи слез твоих искапаша. Богородичен: Милосердия Твоего сподоби мя, яже Милостивейшаго Слова Рождшая,/Своею кровию от тли человеки Избавльшаго. Катавасия: Глас Словесе: Кондак , глас 8. Подобен: Взбранной: Насажден во дворех Господа твоего,/преподобными твоими добродетельми красно процвел еси,/и умножил еси чада твоя в пустыни,/слез твоих тучами напаяемая,/стадоначальниче Божиих Божественных дворов./Темже зовем: радуйся, отче Феодосие. Икос: Человек убо естеством был еси, отче,/но явился еси согражданин Ангелов:/яко бо безплотен на земли пожив, мудре,/плотское все промышление отвергл еси./Темже и от нас слышиши:/радуйся, отца благочестиваго отрасле;/радуйся, матере благоговейныя ветвь./Радуйся, пустынный гражданине всекрасный;/радуйся, вселенныя светильниче многосветлый./Радуйся, яко от юности последовал еси Христу;/радуйся, яко увядил еси плотския сласти./Радуйся, монашествующих ходатай спасения;/радуйся, унывающих образ утешения./Радуйся, многия от лести избавивый;/радуйся, токи чудес даруя./Радуйся, о нищих попечение сотворивый;/радуйся, наш предстателю и избавителю./Радуйся, отче Феодосие.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010