Празднование Пресвятей Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии ради иконы Ея, нарицаемыя «Утоли моя печали» НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ На Господи, воззвах: стихиры, глас 2: Всем скорбящим Радосте,/и обидимым Предстательница,/и алчущим Питательница,/странным Утешение/и обуреваемым Пристанище,/болящим Посетительница,/озлобленным Покров и Заступление/и Жезл слепым,/Мати Бога Вышняго/Ты еси, Пречистая,/потщися, молимся, спастися рабом Твоим. Ино прибежище, Чистая,/человецы к Творцу и Владыце не стяжахом мы,/разве Тебе, Богоневесто./Не отверзи нас от Твоего заступления,/ниже посрами любовию прибегающих к Покрову Твоему,/Мати Бога Вышняго,/потщися, покажи Твоея милости богатство/и ныне от страстей нас спаси. Страх многообразных искушений/и нуждных буря ныне мя обуревают,/и глубина потопляет мя отчаяния,/зима прегрешений моих люте мя смущает,/предвари и избави мя, обуреваема,/Едина верным Тишино,/и к пристанищу Вышняго Божественнаго звания возведи. Слава, и ныне, глас тойже: О, великаго таинства!/Видя чудеса, проповедаю Божество,/Еммануил убо естества двери отверзе, яко Человеколюбец,/девства же затворы не разверзе, яко Бог,/но тако из ложесн пройде, якоже слухом вниде,/тако родися, якоже и зачатся,/безстрастно вниде и неизреченно изыде,/по глаголющему пророку:/та дверь затворенна будет, и никтоже пройдет сквозе ея,/токмо Един Господь Бог Израилев,/имеяй велию милость. Вход. Прокимен дне. И чтения. Бытия чтение (глава 28): Изыде Иаков от студенца клятвеннаго и иде в Харрань./И обрете место, и спа тамо,/зайде бо солнце,/и взят от камения места того, и положи возглавие себе,/и спа на месте оном, и сон виде:/и се лествица утверждена на земли,/еяже глава досязаше до Небес,/и Ангели Божии восхождаху и нисхождаху по ней,/Господь же утверждашеся на ней и рече:/Аз Бог Авраамов, отца твоего, и Бог Исааков, не бойся:/земля, идеже ты спиши на ней,/тебе дам ю и семени твоему./И будет семя твое, яко песок земный,/и распространится на море, и ливу, и север, и на востоки,/и возблагословятся о тебе вся колена земная и о семени твоем./И се Аз с тобою, сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще поидеши,/и возвращу тя в землю сию,/яко не имам тебе оставити,/дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе./И воста Иаков от сна своего и рече:/яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех./И убояся, и рече:/яко страшно место сие,/несть сие, но дом Божий, и сия врата Небесная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Жизнодавче Господи,/молитвами новомучеников и исповедников Российских/упокой со всеми праведными верныя рабы Твоя, за имя Твое пострадавшия:/святители и иереи, монахи и мирския,/старыя, юныя и всяк возраст, именуемыя и неименуемыя,/яко истинныя сыны и други Божия. Богородичен: Яко взбранная Воевода воинства новомучеников и исповедников Российских,/державный покров и милостивное заступление явила еси, Пресвятая Дево, земли нашей,/опустошаемей скорбными и безбожными наведении./Сего ради ныне молим Тя:/прости люди согрешшия и сохрани Святую Русь. Светилен новомучеников: Яко отребие миру быша святии новомученицы и исповедницы Российстии,/камением побиени быша, претрени быша,/искушени быша, убийством меча умроша,/свидетельствующе о Свете Истиннем, Иисусе Христе, Господе нашем. На хвалитех стихиры новомучеников, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: О, преславнаго чудесе!/В последняя времена возсиявают мученицы/и прелести мрак отгоняют,/вера христианская ныне возвышается/и падает нечестие,/радуются вернии/и праздник новоявленным составляют,/вопиюще Христу Богу:/мучеников похвала и победа Ты еси, Всесильне. Творение святителя Афанасия Ковровскаго: Веры бронями,/и щитом благодати,/и креста копием вооружившеся,/сопротивным силам непобедими бысте/и, яко Божественнии храборницы,/демонская ополчения победивше,/со Ангелы ликуете,/верныя же заступаете, и освящаете,/и спасаете, призываемии. О, преславнаго чудесе!/Чудес светлостьми/солнца светлейше/присно святии сродницы наши/светят концем Русския земли,/от невечерняго Света облистаеми,/ихже сиянии/облацы от страны нашея отгоняются варварстии/и демони побеждаются. Слава, глас 6: Новоявленныя звезды днесь/на церковней показашася тверди,/во мнозех местех бывшии мученицы Христовы,/ихже ублажающе, мучениколюбцы,/по долгу им прирцем, глаголюще:/радуйтеся, благочестия утверждение и нечестия обуздание;/радуйтеся, Российския Церкве славо и безбожных посрамление;/радуйтеся, образи терпения и за Христа страдания./Станите, непобедимии, посреде, нас умне,/от бед и искушений избавляюще,/и молитеся о спасении душ наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Тропарь писан на велицей вечерни. НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 4. Подобен: Званный свыше: Преподобне отче,/мятеж мирский оставив/и крест твой взем,/последовал еси нас ради распеншемуся Христу,/постом и жаждею плотския страсти умерщвляя,/греховное же терние всенощными подвиги искоренил еси,/слезными источники напоил еси ниву души твоея,/возделав плод сторичный,/и ныне предстоиши всех Царю,/Егоже моли спасти и просветити души наша. Преподобне отче Макарие,/душу и сердце от страстей очистив,/дом Духа Пресвятаго показался еси,/Егоже действием светло украшен быв,/зрел еси будущая, яко настоящая,/и далечайшая, яко близ сущая,/весть бо Господь прославляти Своя угодники,/Емуже ныне во славе Небесней в лице святых предстоя,/моли спасти и просветити души наша. Преподобне отче Макарие,/кто исповесть труды твоя,/бдения же и сухоядения,/и еже на земли легания,/и пустынная озлобления?/Безстрастия сосуд был еси,/благодати исполнен Святаго Духа,/Ангелом собеседниче и преподобным сожителю,/Вседержителю Богу возложив себе,/Егоже моли спасти и просветити души наша. Преподобне отче Макарие,/странника и пришельца себе на земли помышляя,/душевныя твоя очеса ко Иерусалиму Небесному присно возводил еси,/слезами постелю твою омывая./Ныне же Небеснаго радования в соборе святых наслаждаяся/и Богови выну предстоя,/моли спасти и просветити души наша. Ины стихиры, глас 2. Подобен: Егда от Древа: Егда Божественное рачение найде на тя, преподобне,/мирский мятеж оставль,/во обитель вселился еси,/в нейже трудолюбне подвизався,/украсил еси душу твою добродетельми/и, наставник людем христоименитым явлься,/ввел еси тыя во ограду Небесную,/идеже, радуяся с тобою, взывают ко Господу:/слава, Человеколюбче, Твоему смотрению. Егда искушение велие/наведе враг на обитель твою, преподобне,/юже варвары разориша,/ты, ревности Божественныя исполнився/и упование свое на помощь Матере Божия возложив,/трудом сугубым вдал еси себе/и, из пепела тую возсоздав и братию собрав,/с нею купно в радовании духа воспел еси Богу:/слава, Человеколюбче, Твоему благосердию.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И ныне, глас тойже: Владычице, приими молитвы раб Твоих/и избави нас/от всякия нужды и печали. На стиховне стихиры, глас 5. Подобен: Радуйся: Радуйся, преподобне Макарие,/Церкве Российския преславное украшение,/обители твоея светлая похвало,/Православия столпе непоколебимый,/чудотворче преславный;/радуйся, теплый наш предстателю пред Богом./Емуже выну предстоя со всеми святыми,/молися о спасении душ наших. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Радуйся, священная главо,/иноков наставниче Богомудрый,/от юности Христа возлюбивый/и иго Его благое с радостию понесый;/радуйся, не словом токмо,/но паче делом и образом жития твоего всех к Богу приводяй./Емуже и ньше предстоя,/молися о чадех твоих,/верою и любовию чтущих святую память твою,/отче преподобне Макарие. Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/в заповедех Его восхощет зело. Радуйся, Ангелом собеседниче,/преподобне Макарие,/благочестно бо на земли пожив,/многи, приходящия к тебе, страху Господню научил еси,/благодатию Пресвятаго Духа озаряемь,/зрел еси будущая, яко настоящая,/и умиления и радости многи, скорбящия душами, исполнял еси./Тем же молимся ти:/молися Господеви о чтущих тя. Слава, глас 8: Что тя наречем, преподобне Макарие?/пастыря добраго,/яко душу свою за паству свою положити готов был еси;/обители возградителя 79 ,/постников похвалу и монахов украшение,/яко труды, бдения и пощения иноческая подъял еси;/земнаго Ангела и Небеснаго человека,/присносущнаго Света ныне насыщающася./Тем же молися Христу Богу/умирити мир и спасти души наша. И ныне, Богородичен: Безневестная Дево: Тропарь , глас 4: От мирскаго жития изшед/в тихое пристанище жизни иноческия,/преподобне Макарие, вшел еси,/в нейже добре подвизався,/душу твою добродетельми превысокими обогатил еси/и явился еси добр пастырь и учитель иноческому собору,/емуже и обитель возградил еси,/таже в безмолвие вшед и Боговидения сподобився,/ко Господу преставился еси,/Иже даром чудес тя обогати./Егоже ныне моли,/да спасет верою и любовию/почитающих святую память твою.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Имея тя заступника мир весь, и помощника в напастех,/яко бо поборник верен, и скорый предстатель,/к твоей пастве пририщущия напастей и бед изымаеши/священными твоими молитвами. Исполнив добрыя подвиги, тезоимените,/желаннаго, Богомудре, сподобился еси безсмертия,/идеже, радуяся, венец победы взял еси и вопиеши:/слава силе Твоей, слава, Христе, пришествию Твоему. Богородичен: Крепость всех врагов низложи, Мати Божия,/оскорбляющих воспевающия Тя, яко рождшая Господа славы,/невредимо Твое стадо спасай от злых приражений,/яко да по долгу Тя ублажаем. Песнь 5 Ирмос: Мрак души моея разжени, Светодавче Христе Боже,/началородную тму изгнав бездны,/и даруй ми свет повелений Твоих, Слове,/да, утренюя, славлю Тя. Яко луча правды Солнца явися миру/светлостьми добродетелей предстательство твое, святителю Филиппе,/разоряющи облак нашедших бед./Тя и ныне поющия в мире сохрани,/и прослави я красотою, и просвети. Меч обоюдуостр язык твой показася,/в Христов страх вооружився, блаженне, разумно изобличив начальствующия/во свидетельство Христа Всецаря, виновна на среду приводя, и Божественныя Его ученики. Нов явился еси ревностию, якоже вторый Моисей,/не знамении страшными удивляя, но Божественных словес учении наставляя,/к тихому пристанищу новаго Израиля от страстей Египта изводя. Богородичен: Облак разумный Тя именуем,/из Тебе бо Христос возсия, Всенепорочная,/и пространнейшу Тя Небес показа:/Того бо неискусомужно родила еси, Чистая,/воплощенна за милосердие неисповедимое. Песнь 6 Ирмос: Иону в ките, Господи,/единаго вселил еси,/мене же связаннаго мрежами вражиими,/яко от тли онаго спаси. Промышление общее творя о пасомых тобою,/еже быти им душею и сердцем едино, славне, во Христове единей вере пребывающим,/языческия же отревал еси обычаи/и разделения бежати, мудре, научил еси. Ревностию Христовою поострився,/ярость самодержавнаго на кротость преложити тщался еси,/и к прещением царевым непреклонен отнюд был еси,/яко Христовых заповедей делатель,/и показался еси яко крепок храбрник,/за паству твою пострадав даже до смерти радуяся.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Крепость и держава буди рабом Твоим, Всецарице,/сила, оружие и меч, враги спасения секущий,/да славим Тя во веки. Сияющая паче Ангел святынею,/храни нас, Всенепорочная, от греховных деяний, глаголаний и помышлений,/да благословляем Тя во веки. Освяти, Всесвятая, благоговейно лобызающих святую икону Твою/и Твоим матерним дерзновением милостива нам твори Сына Твоего,/да поем Его во веки. Отрадо и Утешение молящихся Тебе,/временных и вечных лютых избави ны, да хвалим Тя/и Сына Твоего превозносим во вся веки. Путь и Живот, Дево, рождшая,/стопы наша направи по словеси Божию,/да, живот вечный наследовавше, поем Тя,/Сына Твоего превозносяще во вся веки. Песнь 9 Ирмос: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине/Рождество Приснодевы/в наше, верных, спасение/песньми немолчными величаем. Веселися, Ватопеде,/неусыпная бо Афона Назирательница/яже на Тя коварство вражие манием Своим разруши/и изгнанны сотвори разрушение Тебе уготовавшия. О, великаго дерзновения Твоего, Дево, к Богу и благоутробия к рабом Твоим!/Возвещающи бо о вразех,/уклонила еси лице Свое от руки Сына Твоего,/якоже до ныне зришися на иконе Твоей. Поток светлости, отрады и утешения неистощимый Ты еси, Богорадованная Мати Света,/тьму убо страстей прожени от нас,/обстоящих светлое подобие лица Твоего,/и несветимаго огня избави. Спасение буди присное, Госпоже, от враг наших/и из руки всех, ненавидящих нас,/и направи ноги наша на путь мирен/милосердия ради милости Сына Твоего и Бога нашего, Преблагословенная. Владычествующая всеми яко Всецаря Матерь,/стране нашей подаждь благоденствие, мир, спасение/и на сопостаты победы и одоление. Молебное пение от души принесох со страхом Тебе, Дево, рождшей Христа Бога,/Егоже молящи, благоприятна сотвори моления наша,/да Тя песньми немолчными величаем. Светилен: Озаряеми благодатным светом от иконы Твоея, Владычице,/благоговейно зовем Ти:/радуйся, светозарная луно, в нощи греха сущих путеводящая к свету покаяния;/радуйся, Мати Избавителя, избавляющая нас от напастей нечаемых./Радуйся, Отрадо и Утешение душ наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

На литии стихиры праздника, глас 4, самогласны. Слава, глас 2: Приидите, мучениколюбцы,/насладимся мысленно духовныя днесь трапезы,/юже нам предложиша трие и седмьдесят мученицы Господни;/вы же, страстотерпцы Христовы,/со Ангелы духом водворяющеся,/просите Христа Спаса даровати грехов оставление нам,/вашу честную память совершающим верно. И ныне праздника, глас 8. На стиховне стихиры святым, глас 4. Подобен: Яко добля в мученицех: Многообразными прещении гневный мучитель угрожаше/казнем злым предати телеса ваша,/Богомысленнии мученицы,/вы же не отвергостеся Православный Христовы веры,/но претерпели есте темничная страдания/и восприяли есте горькую смерть,/ожидающе будущаго воздаяния и безсмертныя славы. Стих: Воззваша праведнии,/и Господь услыша их. Чуднии, Божественнии, премудрии страстотерпцы/песньми священными да почтутся,/Православие бо пред враги священно проповедавше,/нечестивую угасиша лесть своими страдании/и славу прияша неувядаемую. Стих: Многи скорби праведным,/и от всех их избавит я Господь Мучителя беззаконна,/беззаконно повелевающаго исповедати неправую веру,/блаженный мудрии, посрамисте,/мученицы великоименитии,/и, пострадавше терпеливно,/венцы исплетосте победныя,/о мире молящеся. Слава, глас 4, самогласен: Несытною ко Христу любовию дышуще,/Православия не отвергостеся,/святии мученицы, седмьдесяте со двема,/и со учителем вашим, священным Исидором,/и различныя обиды и поношения претерпесте,/о Христе укрепляеми,/и мучителей дерзость низложисте, святии,/и, непреклонно веру Христову сохраньше,/на Небеса преставистеся ко всех Творцу,/за Негоже и пострадасте./Темже, дерзновение имуще к Нему,/просите даровати душам нашим/мир и велию милость. И ныне праздника, глас 6. Тропарь , глас 2: Страстотерпцы Господни блаженнии,/Православную веру Христову со дерзновением проповедасте/и на судищи учения врагов неправая обличисте,/того ради и ввержени бысте, святии,/во глубину речную,/души же ваша вселишася в Небесныя кровы,/идеже со святыми предстояще Престолу Царя всех Бога,/молитеся Ему за вся православныя люди,/подвиги ваша честно почитающия.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, и ныне, праздника. НА УТРЕНИ На Бог Господь: тропарь праздника, дважды. Слава, мучеников. И ныне, праздника. По 1-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Явися днесь: Честную твердь церковную,/яко звезды великия, просвещаете присно/и верныя озаряете, мученицы Божественнии, Христовы воини. Слава, и ныне, праздника. По 2-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Вознесыйся: Мужественным помыслом прешедше мучение, чуднии страстотерпцы,/сквозе речную глубину проидосте/и преминусте ко спасения широте,/наследие приимше Небесное Царство,/в немже творите о нас Божественныя мольбы, добропобеднии мученицы. Слава, и ныне, праздника. По полиелеи седален, глас 8: Ведоми бысте связани от врагов и в темницу затворени,/верою соблюдаеми, непобедими пребысте/и, отрешившеся телес, святии, Божественным желанием яве облекостеся./Темже, яко светила, просияете в мире,/верныя просвещающе Духа благодатию./Страстоносцы мученицы, молите Христа Бога согрешений прощение даровати/чтущим любовию святую память вашу. Слава, и ныне, праздника. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Воззваша праведнии,/и Господь услыша их. Стих: Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь. Всякое дыхание: Евангелие от Матфея, зачало 36. По 50-м псалме стихира, глас 2: Приидите, возрадуемся Господеви/в память страстотерпец, празднолюбцы,/приидите, воспоим ясно,/восхваляюще страдальцы Христовы,/лживая мудрования и вражескую лесть отвергшия/и правую веру Христову посреде судища небоязненно проповедавшия./Темже, о всеблаженнии и многострадальнии,/непрестанно молитеся о душах наших. Канон праздника со ирмосом на 6 и мучеников на 8, глас 1. Песнь 1 Ирмос: Твоя победительная десница/боголепно в крепости прославися:/та бо, Безсмертне,/яко всемогущая, противныя сотре,/израильтяном путь глубины новосоделавшая. Безпечальную жизнь наследовасте,/святии мученицы Христовы, седмьдесяте со треми,/и радости духовныя исполняеми присно,/всяку печаль, молюся, отжените от души моея,/яко да, радуяся, славлю священное ваше страдание.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Вторый Твердислов в России показался еси, отче Феодоре, непокровенно тело имея,/покрый нас покровом молитв твоих,/да не уязвит нас уязвивый праотца преступлением. Богородичен: От корене Источник и Вину нетления Тя, Дево, вси вернии, хвалами почитаем,/Ты бо Ипостасное нам Безсмертие родила еси. Песнь 6 Ирмос: Очищение нам, Христе,/и спасение, Владыко,/возсиял еси от Девы,/да, яко пророка от зверя морскаго персей Иону,/от тли исхитиши/всего Адама всеродна падшаго. На безстрастия гору возшед добродетельми,/и на враги храборник чуден показался еси,/и ныне молися Христу Богу о стране нашей, на иноплеменныя пособствуя,/яко да твоими молитвами противнии побеждаются. Чудес источник мощи твои явися, Феодоре блаженне,/от нихже обильно вси притекающии/приемлют телесем здравие и душам спасение твоими молитвами. Премудростию разума объят, отче,/суетную мудрость буйством преминул еси/и утаенная от мудрых и разумных Тройческим благоволением познал еси. Богородичен: Моисей в купине Тя видев,/в горе приемлющу нестерпимый Божества Огнь неопально,/тем Тя вси песньми величаем. Кондак , глас 8: Вышния красоты желая,/нижния сладости и телесная одеяния тощно 65 оставил еси/и нестяжание паче суетнаго мира возлюбил еси,/ангельское житие проходя, скончался еси, Феодоре блаженне,/с нимиже Христа Бога моли непрестанно о всех нас. Икос: Како возмогу грешный аз и скверный душею вкупе и телом/исписати, еже во плоти сый, равноангельное житие твое и преславная чудеса,/аще убо мнози премудрии не достигнут исповедати много твоего терпениями смирения, и теплыя ко Христу любве?/Но обаче надеяся на твое беззлобие, о блаженне, сице вопию ти:/радуйся, пресветлая звездо,/от востока добродетелей возсиявшая и вселенную чудесы озарившая./Радуйся, возненавидевый родительскую любовь,/Христа же единаго, над всеми сущаго Бога, всем сердцем возлюбивый/и Тому невозвратным желанием последовавший еси./Радуйся, яко буйственное и юродственное, по апостолу, жительство избравый./Радуйся, пременивый тленная и нестоящая надеждею будущих благ./Радуйся, иже древнему Иову уподобивыйся терпением./Радуйся, страстотерпче Христов непобедимый,/но присно побеждаяй диавола твоим терпением и смирением./Радуйся, иже яко древний он Лазарь нищий, почивая ныне в лонех Авраамлих,/с нимиже Христа Бога моли непрестанно о всех нас.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Великая подвижница желала быть безвестной в своем уединении. Но Господь судил иначе. Добродетельная жизнь преподобной привлекла многих дев и жен, которые приходили к ней за назиданием. Святая долго одним молчанием отвечала на их просьбы, но, наконец, уступила настойчивости ревнующих о душевном спасении. Так образовалось при ней общежитие инокинь, и она была матерью-наставницей многих. Подобно святому Антонию Великому , который явился основателем отшельнической жизни, святая Синклитикия стала основательницею пустынного общежития для дев и жен. Духовная мудрость ее наставлений оказалась столь велика, что их записывали для назидания потомству. Вот некоторые из поучений преподобной Синклитикии. «Много трудов и подвигов предстоит приходящим к Богу, но потом ожидает их радость. Желающие развести огонь сперва задыхаются от дыма и плачут, а потом достигают, чего ищут; так и мы должны воспламенять в себе Божественный огонь со слезами и трудами». «Враг нападает сперва объедением, негою и любодеянием. Эти ветры дуют особенно на молодой возраст. Когда душа воздержала чрево, победила чистотою чувственные удовольствия, является гордость или сребролюбие; в уме являются мысли о первенстве, учении, дарованиях, заслугах. Отшельница, если придут к ней такие помыслы, пусть идет в киновию». Заботы святой Синклитикии о вверившихся ей душах никогда не ослабевали. Одних она обращала к добру строгостью, других поддерживала материнской любовью. В конце жизни, в 80-летнем возрасте, преподобная потерпела от искусителя то же, что претерпел некогда праведный Иов: все ее тело было истощено и покрыто струпьями. Святая безропотно переносила мучительную болезнь, сохраняя радостную приветливость. Так она страдала три года и шесть месяцев. За три дня до смерти святая Синклитикия предсказала день и час своего разлучения с телом и открыла инокиням бывшее ей видение: святые Ангелы и лик светлых дев призывали ее в райские селения. В назначенный час блаженная преставилась ко Господу (†ок. 350). Последование часов, певаемых в навечерии Просвещения

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010