В «Иконописном подлиннике» XVIII века сохранилось описание внешности преподобного Макария: «... подобием сед, брада невелика, ризы монашеские и в схиме». Преподобномученика и диакона Анастасия, в Ближних пещерах почивающаго Тропарь , глас 4: Плотское, яко безплотный Ангел,возненавидевши препитание,/духовную во иноческом чину возлюбил еси пищу,/и в нем Боговидцу на Синаи Моисею/добрым жития твоего подвигом уподобляяйся,/многими на горе Божией Печерской возвысился еси добродетелъми,/идеже в молении к Вышнему непрестанно пребывал еси,/ныне же со отцы преподобными Печерскими,/аки бисер многоценен, мощми нетленными/в пещере твоими пресветло сияеши,/а душею со Ангелы пред Престолом Божиим,/святый преподобномучениче Анастасие, предстоиши,/о нас всегда моляся ко Господу/спастися душам нашим. Кондак , глас 8: Постническим плоти твоея умерщвлением/душу оживил еси,/ибо твоего ради презельнаго воздержания/и привременнаго терпения,/жизнь непреемная и диадима неувядаемая/от пострадавшаго за ны плотию/и из мертвых воскресшаго Христа Бога нашего,/тебе, святе, преподобномучениче Анастасие,/яко злочестивых победителю/несумненно и воистинну уготовася,/занеже Божие тридневное Воскресение/всем, живущим на земли,/тобою, якоже иногда от отроков Ефесских православно воспроповедася,/и сего ради, отче, днесь к тебе вси вопием немолчно:/святый преподобномучениче Анастасие Печерский,/моли прилежно воставшаго Христа тридневно из мертвых,/да избавит от смерти вечныя души наша. Стихира на литии, глас 2: Приидите, вернии,/восхвалим диаконов украшение,/мучеников сострадальника, преподобным собеседника,/отцев славу, чистоты рачителя,/постников великаго наставника,/Воскресения именнопроповедника -/Анастасия преподобномученика,/доблественно Христа ради пострадавшего,/и венец нетления и победы от Него восприемшаго,/и мертвых востание неверующим в имени возвестившаго,/и за ны Владыку всех молящаго,/того молитвами, Спасе, помилуй нас. Преподобномученик Анастасий, диакон, Печерский

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Велехвалением своим праведно изничтожествуется приуязвлением змий окаянный,/и в вид песиих мух превратися немощию множайшею,/и под ногами лежит праведных красными, попираемь. Богородичен: Из Тебе рождейся без семене Сын Превечный, Дево Мати, мир обнови,/сокровеннаго змия водами в Крещении Своем умертвив Господь/и тления человеки избавив. Кондак и икос праздника (зри в сам день праздника) Кондак Григория, глас 2. Подобен: В молитвах: Церкве Божественный иерарх/и премудрости честный тайноглагольник,/Ниссийский бодрый ум, Григорий,/со Ангелы ликовствуя/и наслаждаяся Божественным светом,/молится непрестанно о всех нас. И седален, глас 3. Подобен: Божественныя веры: Божественное осияние наследовал еси, житие невещественно пожив,/тезоименитным священством просиял еси,/преестественно бо уяснив ученьми,/православием мир утвердил еси, отче преподобне./Христа Бога моли даровати нам велию милость. Слава, ин седален Дометиана, глас 1. Подобен: Камени запечатану: Священства украшаемь, отче, помазанием Богоданным,/уяснил еси сие Божественными добротами добродетелей,/и Божественным ко Христу повиновением/и, скончав твое течение, на Небесех вопиеши со Ангелы:/слава благоутробию Твоему, Спасе,/слава Царствию Твоему,/слава смотрению Твоему, Едине Человеколюбче. И ныне, праздника, глас и подобен тойже: Иисусу рождшуся от Девы Марии, и во Иордане крещшуся от Иоанна,/Дух сниде на Него, зримый в виде голубине./Сего ради пророк со Ангелы глаголаше, зовый:/слава пришествию Твоему, Христе,/слава Царствию Твоему,/слава смотрению Твоему, Едине Человеколюбче. Ин. Песнь 4 Ирмос: Божественное Твое разумев истощание/прозорливо, Аввакум, Христе, со трепетом вопияше Тебе:/во спасение людей Твоих,/спасти помазанныя Твоя пришел еси. Яко столп виден был еси всесветел/житием же и словом, теплою православия, Григорие, разжжен ревностию,/Новаго Израиля предводя.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Величайшую от Бога власть прием,/множества враждебных демонов отгнал еси,/сих стропотства 67 исцеляя вся, верою к тебе притекающия. Блажен истинно был еси, отче Евфимие,/нищету богатотворную и плач радостен стяжав, преподобне,/имиже Царство Небесное наследовал еси. Отринул еси сущую на земли честь и славу удобоувядаемую,/присносущную же жизнь и наследие нетленное, всеблаженне, восприял еси,/в селех Небесных вселився известнейше. Богородичен: Госпожу Тя всяческих и Владычицу именуем:/воистинну бо Сущаго Бога неизреченно родила еси,/вся Сотворшаго, и Содержащего, и Объемлющаго, Всенепорочная. Катавасия: Возопи к Тебе: Кондак , глас 8. Подобен: Яко начатки: В честнем рождестве твоем радость тварь обрете/и в Божественней памяти твоей, преподобне,/благодушие прият многих твоих чудес,/от нихже подаждь богатно в души наша и очисти грехов скверны,/яко да поем: аллилуйя. Икос: От леностнаго сердца хваление/како принесу, окаянный, – ужасаюся, – и воспою великаго Евфимия?/Но, сего надеявся мольбам,/благодушием и тщанием мнозем песнь начну,/и всем изреку того житие и рождение,/и како сего родителие пояху Богу: аллилуйя. Песнь 7 Ирмос: Юноши три в Вавилоне,/веление мучителево на буйство преложше,/посреде пламене вопияху:/благословен еси,/Господи, Боже отец наших. Виделся еси внутрь облака, отче, преестественным огнем покрываемь,/яко Божествен, вопия, небеснотаинник:/благословен еси, Господи, Боже отец наших. Подает тебе преестественная, отче, Содетель независтне естества,/душ же залоги проявляяй причащающихся, преподобне,/плоти Господа твоего. Единаго и по Божественном воплощении Единороднаго,/во двою естеству, Евфимие, чествуя, вопиял еси:/благословен еси, Господи, Боже отец наших. Ин Ирмос: Божия снизхождения/огнь устыдеся в Вавилоне иногда,/сего ради отроцы в пещи, радованною ногою,/яко во цветнице, ликующе, пояху:/благословен еси, Боже отец наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Вместо Достойно: поем ирмос: Невместимаго Бога во чреве вместившая/и радость миру родившая,/Тя поем, Богородице Дево. И поклон. По трисвятом кондак предпразднства. Сице глаголем на повечериях и до праздника. НА УТРЕНИ На Бог Господь: тропарь предпразднства, дважды. Слава, святаго. И ныне, предпразднства. По 1-й стихологии седален, глас 1. Подобен: Гроб Твой, Спасе: Одеявся в мою, Иисусе мой, нищету,/предгрядеши, Тебе с рабы смешая/и Крещения прося от раба, Человеколюбче./Темже, видев Тя, Иоанн вопияше:/како крещу Тя, скверны весьма не имуща, Боже Преблагий? Слава, и ныне, подобен тойже: Предгрядет Христос благостию к струям речным Иорданским/и в тех наше обновление соделати хощет благодатию./Божественный Предтече, Сего приими радуяся,/и в водах Того восхотевша омый, Единаго Человеколюбца. По 2-й стихологии седален, глас 4. Подобен: Скоро предвари: Обнищав Богатый за милосердие многое,/нас, обнищавших невоздержанием иногда,/обогатити хотя, грядет внити во Иорданския струи/и от Иоанна явственно креститися./Воспоим, вернии, Того крайнее смирение. Слава, и ныне, подобен тойже: Совершися днесь Исаии глас, вопиющаго:/уготовайте путь Господень и стези сотворите./Возгласи бо, якоже рече, пустыннолюбная труба, вся созывающи, Иоанн Великий./Темже стецемся купно и преславная увидим. Канон предпразднства со ирмосом на 8, ирмосы по дважды, тропари же на 6 и святаго на 4. Канон предпразднства (егоже краегранесие по алфавиту) Иосиф, глас 2. Песнь 1 Ирмос: Непроходимое волнящееся море/Божиим Своим велением изсушившему/пешешествовати сквозе е израильтеския люди наставльшему,/Господеви поим: славно бо прославися. Ведый Господне пришествие,/из пустыни приходит Божественный Предтеча, вопия светло:/приближися, явися избавление, покайтеся и водою очиститеся. Погружена мя грехов волною, Слове, Отцу Собезначальне,/всего очисти покаяния кроплением,/иже Крещением Твоим верным избавление присно даруя за милосердие безмерное.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Возвеселишася ватопедцы о спасении Твоем, Дево,/немощствующих бо препоясала еси силою/на прогнание разбойников. Не престай, Всемилостивая Госпоже, спасати рабы Твоя от нечаемых напастей,/да благодарственно славим Тя. Моли, Богородительнице, еже избавитися нам всякаго гнева и прещения Божия,/Тебе почитающим. Ходатаица благоприятная и сильная к Богу,/прегрешений оставление испроси нам у Него, Богоневесто. Смертоносных недугов душевных и телесных изми ны, Владычице,/вечнующую Жизнь миру рождшая. Седален: Видимыми и невидимыми враги окружаемии,/к Тебе, Дево, прибегающе, зовем:/не удали помощь Твою от нас, якоже от иноков ватопедских не удалила еси,/но державною силою Твоею побори борющия ны,/мирное и Богоугодное житие нам устрояющи. Песнь 4 Ирмос: Услышах, Господи,/смотрения Твоего таинство,/разумех дела Твоя/и прославих Твое Божество. Убояся сердце игумена в молитве устен его/от гласа Твоего, Богомати, и прещения Сына Твоего,/и смятеся крепость его, возвещену бывшу нападению от разбойников. Внегда смутитися Ватопеду во гневе Твоем, Господи,/милость Твою помянул еси предстательством Приснодевы,/от Неяже явился еси на спасение людей Твоих. Не предаждь в руки врагов наследие Твое, Чистая,/да некогда рекут:/где есть Богородительница, на Нюже уповаша?/но не вредно и ненаветно соблюди стадо Твое. Святому образу Твоему припадающе, молим Тя:/разори советы хотящих нам злая и живот наш направи творити в мире Божественную волю Сына Твоего. Во искушениих буди нам, Владычице, спасительное прибежище,/в болезнех врачевание,/во обуревании тихое пристанище/и в скорбех Отрада и Утешение. Песнь 5 Ирмос: Вскую мя отринул еси/от лица Твоего, Свете Незаходий,/и покрыла мя есть чужда тьма, окаянаго?/Но обрати мя и к свету заповедей Твоих/пути моя направи молюся. Стену тверду и столп непоколебим Тя имать Гора в нашествиих варварских:/студа бо исполняеши вражия лица/и возвращатися твориши им вспять тщетным и бездельным, Владычице.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Всесветел, яко солнце, пустыни просветил еси,/темнозрачныя отгнал еси демоны/и столп всесветлый Небодосяжущий был еси,/чудотворными сиянии блистаяй, непрестанно взывая Владыце:/священницы, воспойте,/людие, превозносите во вся веки. Священнейшими деяньми жития украшаемь,/начальнейшую добродетель исправил еси,/учений правостию светел быв,/и Богословия известнаго сказатель, вопия непрестанно:/священницы, воспойте,/людие, превозносите во вся веки. Богородичен: Невесто Божия Всенепорочная,/к Тебе прибегающия пленения страстей исхити/и самовластную свободу, Владычице, православных Церквам подаждь,/верою песнопоющим:/священницы, воспойте,/людие, превозносите во вся веки. Катавасия: Нестерпимому Огню: Песнь 9 Ирмос: По Рождестве Тя, Чистая, и прежде Рождества,/и в Рождестве, Пречистая,/вся тварь проповедающи,/яко Богородицу истинную величаем. Исцелений тя источника и прежде смерти,/и в раце, преподобне, успша, цела обретше,/яко победоносна страдальца блажим. Земному царю Иже в Вышних помощника содела тя на варвары/и пастве твоей на различная искушения, отче преподобне. Ин Ирмос: Ужасеся о сем Небо,/и земли удивишася концы,/яко Бог явися человеком плотски/и чрево Твое бысть пространнейшее Небес/Тем Тя, Богородицу,/Ангелов и человек чиноначалия величают. Сказа Христос тебе, еже к Нему многорачительное, отче, разрешение,/якоже Моисею древле Боговидцу,/емуже подобник добродетелию быв, расторгнул еси море страстей,/прешел еси невозбранно к земли обетования, противныя победив. Преставился еси, яко Илия ревнитель,/добродетелей ездя колесницею к Небеси,/идеже жительство яве твое написася, преподобне,/и ныне Владыце предстоя,/поминай верою совершающия память твою светоносную и всесвященную. Житие твое, всеблаженне, Ангельское,/и жизнь твоя, Богомудре, пресветла,/душа же световиднейшая Боговидна,/и благочестива вера твоя,/Божественных бо догматов сказатель был еси, Богоносе,/и проповедник православнаго учения явился еси.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Всесвятая Дево, помилуй нас,/прибегающих верою к Тебе, Благоутробней,/и просящих теплаго Твоего заступления:/можеши бо, яко Благая, вся спасти,/яко сущи Мати Бога Вышняго,/Матерния Твоя молитвы присно употребляющи, Богоблагодатная. По полиелеи седален, глас 8. Подобен: Премудрости: Нищету истинно нас ради от Девы Рождшагося восприим,/вменил еси привременная, яко траву, блаженне,/разумнаго бо древа вкусив, преподобне,/монашествующих показался,еси учитель Божествен,/темже и к ревности Ангельскаго жительства воздвигл еси вся/и к разуму веры./Знаменоносне Евфимие, отче наш,/моли Христа Бога прегрешений оставление даровати/празднующим любовию святую память твою. Слава, и ныне, Богородичен: Яко Деву и едину в женах,/Тя, безсеменно рождшую Бога плотию,/вси ублажаем, роди человечестии:/огнь бо вселися в Тя Божества/и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа./Тем, Ангельский и человеческий род, достойно славим Всесвятое Рождество Твое/и согласно вопием Ти:/моли Христа Бога прегрешений оставление даровати/покланяющимся верою Всесвятому Рождеству Твоему. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Евангелие от Матфея, зачало 43. По 50-м псалме, стихира, глас 6: Преподобне отче,/во всю землю изыде вещание исправлений твоих,/тем на Небесех обрел еси мзду трудов твоих,/демонския погубил еси полки/и Ангельския достигл еси чины,/ихже житию непорочно поревновал еси,/дерзновение имея ко Христу Богу,/мир испроси душам нашим. Канон Богородицы, со ирмосом на 6 и святаго два канона, на 8. Канон преподобнаго, егоже краегранесие, со ирмосами: Богатство явился еси земнородных, Евфимие. Иоанна Дамаскина, глас 4. Песнь 1 Ирмос: Несть Тебе подобен, препрославленный Господи,/рукою бо крепкою избавил еси люди,/яже стяжал еси, Человеколюбче.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Да Твоея славы всяческая исполниши,/Тебе Самаго истощил еси даже и до рабия образа./Ныне же длани раба подклоняеши главу рабски,/мое наздание благоутробно очищая. Песнь 3 Ирмос: Тебе, на водах/Основавшаго всю землю неодержимо,/тварь видевши плотию крыемаго в водах,/ужасом многим содержашеся;/несть свят, паче Тебе, Господи, – взывающи. Образы первее пророками показал еси Твоего Богоявления,/ныне сокровенная действиями сказал еси,/явль тайны человеком днесь, подая новое возрождение. Простре Иордан воды, яко плещи,/с трепетом прияти Зиждителя, телесно крещаемаго и вся освящающаго:/несть свят, паче Тебе, Господи, – взывающия. Велие ко спасению напутие крещением подает Христос/чувствующим Его Божественное осияние, с веселием поющим:/несть свят, паче Тебе, Господи Человеколюбче. Песнь 4 Ирмос: Еже ко Крещению Твое пришествие провидя, Аввакум,/ужасся, вопияше:/на море кони Твоя,/воды многи навел еси Спасе, смущающия. Явльшуся Тебе телом, освятися земля,/воды благословишася, Небо просветися,/род же человеков горькаго мучительства вражия избавися. Глаголом Божественным ныне Предтеча из пустыни грядет ко Иордану, глаголя:/покайтеся, приближися бо Небесное Царство,/призывая вся к славе Божией. Превращей первее море в сушу, и источники от несекомаго источив,/прегрешений очищение ныне содевает во Иорданских струях огнем Духа. Песнь 5 Ирмос: Богоявления Твоего, Христе,/к нам милостивно бывшаго,/Исаия, Свет видев Невечерний,/из нощи утреневав, взываше:/просвещеннии, приидите, омыйтеся водою Божественною/и Духом яве и душу, и тело очистите. Новотвориши земнородныя, Нов Адам быв Содетель,/огнем, и Духом, и водою странное совершая возрождение/и обновление чудное, кроме сокрушения/и горнил Крещением Богодетельным новотворя. Духом души новотвориши, водою же освящаеши тело сложеное,/животна назидая человека:/сугубому бо сродная потребно, лечбы мудрым промыслом приносиши,/яко Врач телес и душ.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Добродетельми Божественными, отче, сердце твое удобрил еси, весь украсився,/и с Вышними чинми, вопия, совокупился еси:/благословите, вся дела Господня, Господа. Богородичен: Глаголом Твоим Божественным последующе, роди человечестии,/ублажаем Тя, Присноблаженную, и воспеваем:/благословите, вся дела Господня, Господа. Песнь 9 Ирмос: От Бога Бога Слова,/неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама,/ядию в тление падшаго люте,/от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради,/вернии, единомудренно песньми величаем. Видев Тя Иоанн к себе Благодетеля грядуща/и просяща от него смирением Крещения, удивлься, ужасеся,/никакоже рукою пракоснутися смея Прикасающагося всем горам, и воздымятся. Яко ластовица пречестная, провозвещающая весну мысленную,/предста Креститель в зиме сущим безмерных прегрешений/и бурю терпящим присно сопротивных духов, лукавых страстей. Тя, озарение славы Отчия, просиявшее во тьме седящим лютых,/Незаходимое Солнце, Господи, и грядуща вся просветити священным Твоим Крещением,/яко Бога и Спаса песньми величаем. Смертная секира, при корени лежащи,/яко древу претит изсечением, неплодие твое видящи./Не убо безплодна пребуди, душе моя, но возопий Богу теплым покаянием:/согреших Ти, спаси мя. Глас вопиющаго слышан бысть в пустых сердцах:/возвеселитеся, предста Христос, оставление всем даруя./Освятитеся вся:/море, источницы и реки, и удолия,/и лужная места, и вся подсолнечная. Ин Ирмос: Воистинну Богородицу/Тя исповедуем,/спасеннии Тобою, Дево Чистая,/с безплотными лики Тя величающе. Священствовав усердно самаго себе, всеблаженне, сластей умерщвлением,/и был еси нас ради Умертвившемуся жертва благоприятна. Яко Божественный верховник священных отцев, священное учение утвердив,/еретиков заградил еси безбожная уста. Совокупился еси с лики безплотных,/безплотныя враги с телом светло, святителю, поборив.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Едина благодать Отца, Сына же и Духа совершающая/даром желающия верно Божественнаго Крещения,/сыноположения восприемшия власть, еже вопити:/Боже, благословен еси. Песнь 8 Ирмос: Ужаснися, бояйся, Небо,/и да подвижатся основания земли:/се бо водою облачится/Опаливый водою прежде праведнаго жертву преславно./Егоже, отроцы, благословите,/священницы, воспойте,/людие, превозносите во вся веки. Избавление грядет Христос Крещением подати всем верным:/сим бо Адама очищает, падшаго возвышает,/низложшаго мучителя посрамляет, Небеса отверзает,/Духа Божественнаго низводит/и нетления причастие дарует. Преста лесть вражия, глас бо вопиющаго в пустыни:/путь Господень, – зовет, – уготовайте/и вся стези Его правы творите, – повелевает,/дебрь бо смиряется, естество земных возвышается,/гора и холм же врагов понижается. О, преславных даров!/О, Божественныя благодати и несказанныя любве!/Се бо водою очищает мя, огнем просвещает мя/и Духом Божественным совершает мя Содетель и Владыка,/ныне во Иордане в мое облекся естество, Безгрешный. Песнь 9 Ирмос: Не рыдайте всуе,/отчаяния тенетами удавляеми, человецы, повинии злых,/но во умилении души приступим Очищающему вся,/яко Единому Чистому/и Дающему прощение Крещением. Во страннем Твоем Рождестве первее из Девы преестественно удивил еси, Слове Божий./Ныне же величаем, велие таинство совершая преславно причастием честным,/купель многочадну Божественным Духом. Земля освятися Рождеством твоим святым, Слове,/поведающим Небесем звездою славу Твою./Ныне же водное естество благословися, Тебе плотию крещшуся,/и род земнородных к первому взыде паки благородию. Да радуется земля вся, Небо да веселится,/мир да играет, реки да плещут рукою,/источницы и езера, бездны, моря да срадуются:/приходит бо Христос Адама очистити и спасти Божественным Крещением. И паки ирмос, и поклон.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010