Радуйся, иконы Твоя чудотворныя, яко звезды в земле Афонстей умножившая. Радуйся, весь мир иконами Своими освятившая. Радуйся, мира излиянием от икон Твоих милосердие Твое к нам показующая. Радуйся, благодатию и славою чудес предивно сияющая. Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая. Кондак 7 Хотя Человеколюбец Христос явити любовь Свою к людем, Честною Его Кровию искупленным, дарова Тебе, Матерь Свою, роду христианскому в покров и защищение. Не лиши и нас Твоего теплаго заступления, славящих пречестное имя Твое и поклоняющихся чудотворному образу Твоему, Сыну Твоему зовущих: Аллилуиа. Икос 7 Новое и предивное чудо яви Акафистная икона Твоя, Пресвятая Богородице, бысть бо от нея откровение святому Савве Сербскому о сокровище, иже бе близ святыя обители его. Сие сокровище нашедши, обитель старец благоустрояше, славя чудную Помощницу свою: Радуйся, в нуждах наших скоро помогающая. Радуйся, на благоустроение обителей средства щедро посылающая. Радуйся, обители святыя попечением Твоим не оставляющая. Радуйся, недостающее в них присно восполняющая. Радуйся, на молитву верных паки призывающая. Радуйся, подвизатися в благочестии им неустанно помогающая. Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая. Кондак 8 Странное чудо зрим о Тебе, Богомати, Ты бо от чудотворныя иконы Твоея скорую помощь верным подаеши. За сие иноцы Хилендарския обители, величая икону Твою Акафистную еще и Скоропослушницею, Господу благодарение возносят: Аллилуиа. Икос 8 Весь мир любовию Твоею объемлеши, Приснодево, в иконе Твоей приснопоклоняемей всю поднебесную обтекающи. Ты бо, якоже и Сын Твой, не хощеши смерти грешника, но еже обратитися и живу ему быти. За таковое милосердие Твое взываем Тебе сице: Радуйся, временно наказующая и вечно милующая. Радуйся, истинному покаянию нас научающая. Радуйся, в земном уделе нас не оставляющая. Радуйся, в обителях небесных нас радостно встречающая. Радуйся, спасительною истиною нас вразумляющая. Радуйся, от погибельнаго пути нас сохраняющая.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

(празд. 12 янв.), находится в соборном храме Введения Богородицы сербского Хиландарского мон-ря на Афоне. Сведений о появлении и истории прославления образа на Св. горе не сохранилось. предание возводит время ее пребывания на Афоне к кон. XII в., когда св. Саввой Сербским по откровению от иконы были обретены сокровища и завершено строительство обители. Однако ни в одной из редакций жития святого подтверждения этому рассказу не содержится (возможно, что А. Х. и. упоминается в перечне чудотворных монастырских икон в эпилоге Сказания о чудесах от иконы Богоматери Троеручицы (список 1804): «Друга [икона], иже святому Саввы злато показа, в земле сокровенно»). Единственным достоверным сообщением об иконе, записанным со слов очевидцев, является история о ее чудесном спасении во время пожара в мон-ре в 1837 г. (Савва Хиландарец отмечает это событие как начало почитания А. Х. и. (Сава Хиландарац. С. 101)). Иконографический тип - «Умиление». По наблюдениям А. М. Лидова (дневники путешествий 1996; неопубл.), это греч. икона XVI в. хорошей сохранности. Младенец изображен слева от Матери с благословляющей правой рукой и опущенной вниз левой, в к-рой Он держит свиток. Правой рукой Богоматерь поддерживает младенца за правое плечо. Икона заключена в серебряный оклад, по всей вероятности рус. работы XIX в., и в раму с живописными изображениями 12 кондаков и 12 икосов Акафиста Богородицы (XVII в.). На окладе надпись: Коневская икона Божией Матери . Размер образа в окладе ок. 87 ´ 65 см; без оклада ок. 80 ´ 60 см. Икона находится в местном ряду иконостаса Введенского собора (вторая от храмового образа), справа от царских врат. Перед иконой помещены 3 лампады и большая свеча. Сведения о происхождении названия иконы неопределенны, возможно, в названии образа запечатлелось воспоминание о чтении перед ним во время пожара Акафиста Богоматери, также, по наблюдению еп. Порфирия (Успенского), оно может служить указанием на иконографию композиций рамы с изображением сцен Акафиста. Аналогичное наименование, судя по поздней надписи (на поле иконы кон. XIX в., на окладе 1875), имела икона Божией Матери «Умиление» из Успенского собора Московского Кремля (XII в. ГММК. инв. 5154 соб. 55 ´ 42 ´ 5 см): «Акафистная Прес[вя]тыя Б[огороди]цы находящейся [в] хиле[ндар]ском монастыре Саввы Сербского», однако иконографический тип, воспроизведенный на этой иконе, иной, чем на образе из Хиландарского мон-ря.

http://pravenc.ru/text/63818.html

Радуйся, Тобою бо мы в добродетелех укрепляемся. Радуйся, Твоим бо заступлением мы перед неверными похваляемся. Радуйся, Тебя бо мы пред всем миром величаем. Радуйся, на Тебя бо мы всецело уповаем. Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая. Кондак 5 Боготечней звезде подобна явися икона Твоя, Приснодево Марие, во утешение и укрепление братии Зографския обители, пред нею же лампада теплится неугасимо. Иноцы за Литургиею акафистное пение пред нею возглашают, по сему она наименована «Акафистная» бысть. И познавши силу, в ней явленную Тобою, песнь благодарения возносят Богу: Аллилуиа. Икос 5 Проявив велию любовь к людям, Ты, яко нежная и заботливая Мати, явила еси еще одну Свою икону именуемую «Хилендарская», яже бысть в Афонстей Хилендарстей обители, идеже пребывают Твои иконы «Млекопитательница» и «Попская». За таковое Твое попечение о людех Своих, восхваляем Тя: Радуйся, Путеводительнице подвижников благочестивых к Горнему Царствию. Радуйся, иноков пустыннолюбивых приводящая к Небесному Иерусалиму. Радуйся, гору Афонскую благоуханием исполнившая. Радуйся, на обители Хилендарстей Твое благоволение явившая. Радуйся, душевныя и телесныя болезни иконою Твоею скоро врачующая. Радуйся, в залог милости Твоея икону Твою даровавшая. Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая. Кондак 6 Проповедует Церковь Христова чудеса Твоя, Богородице, наипаче бо чрез иконы Твоя изливаеши струи милостей и щедрот всем бедствующим и требующим помощи Твоея. Сего ради, славословяще Тя, Сыну Твоему и Богу нашему вопием: Аллилуиа. Икос 6 Возсия нам икона Твоя, Приснодево, чудом новым от нея истекшим, егда возгореся по нерадению экклесиарха иконостас, иже бысть в соборнем храме и в нем же бяше чудотворная икона Твоя. И аще иконостас едва не испепелися весь, обаче святый образ Твой, Богомати, не пострада от огня, пребывая невредимым к утешению верующих, поющих Ти: Радуйся, икону Твою честную несгораему в огни соделавшая. Радуйся, силою Божественною силу огненную погубившая.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

  Предание 2 версия Бытует мнение, что эта икона создана самим апостолом Лукой. Император Алексей подарил ее святому Дионисию, однако в 1592 году икону украли пираты. Их главарь решил вернуть святыню в обитель, испугавшись сновидения. В XVIII веке икона была похищена турками, но со временем опять вернулась в Дионисиат. По преданию, это именно та икона, котору ю Патриарх Сергий или один из его епископов носил вокруг стен Константинополя во время осады города войсками авар и славян в 626 году.         Икона Божией Матери Акафистная-Хилендарская. Афон Хиландарский монастырь         Икона Пресвятой Богородицы Акафистная .       Кондак 1 Избранней Предвечным Царем во спасение роду христианскому Небесе и земли Царице, яко нашей несумненной Предстательнице и всемощной Заступнице, с любовию и умилением сие акафистное пение приносим: Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая. Икос 1 Ангелу небесному житием своим уподобившемуся, некоему старцу, в затворе на святей горе Афонстей житие свое проводящему и пред иконою Божией Матери каждодневно акафистное пение со словами " Радуйся " возносящему, бысть иногда глас, от иконы тоя исходящий: " Радуйся и ты, старец Божий! " . Сему дивному гласу внимая, и мы со благочестивым старцем Владычице Небесней воспеваем: Радуйся, от сотворения мира Богом в Невесты Себе предназначенная. Радуйся, в храме святом Его в чистоте неземной воспитанная. Радуйся, Спасительницею мира еще от пророков предсказанная. Радуйся, Материю Божиею стать удостоившаяся. Радуйся, рождеством Преславнаго Сына Своего нам радость избавления от вечной смерти принесшая. Радуйся, быть Материю всему роду христианскому Сыном Своим предуготованная. Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая. Кондак 2 Видя Пресвятая Богородица, яко ужасом велиим старец объят бысть, кротким гласом глагола ему: Не убойся, обаче во обитель свою потекши, объяви братии и игумену о вразех, иже близко суть. Аще кто слаб бе в дусе терпения, да скрывается, дондеже пройдет искушение, обаче ищущие страдальческих венцев да остаются и, приим от Господа награду, воспоют Ему на небе: Аллилуиа.

http://isihazm.ru/?id=644

Разделы портала «Азбука веры» Православные молитвы Кондак 1 Избранней Предвечным Царем во спасение роду христианскому Небесе и земли Царице, яко нашей несумненной Предстательнице и всемощной Заступнице, с любовию и умилением сие акафистное пение приносим: Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая. Икос 1 Ангелу небесному житием своим уподобившемуся, некоему старцу, в затворе на святей горе Афонстей житие свое проводящему и пред иконою Божией Матери каждодневно акафистное пение со словами «Радуйся» возносящему, бысть иногда глас, от иконы тоя исходящий: «Радуйся и ты, старец Божий!». Сему дивному гласу внимая, и мы со благочестивым старцем Владычице Небесней воспеваем: Радуйся, от сотворения мира Богом в Невесты Себе предназначенная. Радуйся, в храме святом Его в чистоте неземной воспитанная. Радуйся, Спасительницею мира еще от пророков предсказанная. Радуйся, Материю Божиею стать удостоившаяся. Радуйся, рождеством Преславнаго Сына Своего нам радость избавления от вечной смерти принесшая. Радуйся, быть Материю всему роду христианскому Сыном Своим предуготованная. Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая. Кондак 2 Видя Пресвятая Богородица, яко ужасом велиим старец объят бысть, кротким гласом глагола ему: Не убойся, обаче во обитель свою потекши, объяви братии и игумену о вразех, иже близко суть. Аще кто слаб бе в дусе терпения, да скрывается, дондеже пройдет искушение, обаче ищущие страдальческих венцев да остаются и, приим от Господа награду, воспоют Ему на небе: Аллилуиа. Икос 2 Разумом своим невозможе постигнути старец, яко икона Пресвятыя Богородицы, пред нею же он акафист в келии читаше, неведомою силою к вратам обители перенесена бысть. Падше пред образом с благоговейною молитвою, старец таже с пречистым образом на руках ко игумену явися, воспевая Деве Чистой: Радуйся, от нашествия вражия чада Своя защищающая. Радуйся, милость Свою им неустанно подающая. Радуйся, от погибели вечной души наша отводящая. Радуйся, беды великия рукою крепкою предотвращающая.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Радуйся, о спасении нашем постоянно пекущаяся. Радуйся, к горнему царствию души праведные возводящая. Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая. Кондак 3 Силою свыше укрепленные и к Твоему всемилостивому заступлению с верою притекшии, непреоборимая Защитнице наша, двадцать шесть сильных духом иноков, в числе коих бе и сам настоятель, пребываху в обители. Старец, ему же небесное откровение бысть, такожде пребываше купно с ними, бе бо для оных утешителем в предстоящем искушении, неустанно вопиющим к Богу: Аллилуиа. Икос 3 Имущи намерение обратити в католичество православныя христианы, врази во обитель приидоша и к башне, в ней же мужественныя иноцы пребываху, приступивши, лестными увещаниями склонити их ко отречению от православия потщахуся. Увещавая их признати папу главою вселенския церкви, латиняне за сие поборником православия всякия милости обещаху. Обаче вернии сыны своея православныя церкви непреклонными оставахуся и пред иконою Матери Божией тако моляхуся: Радуйся, от латинян наша несумненная Защито. Радуйся, в вере православной наше необоримое Укрепление. Радуйся, от ересей и лжеучений наше крепкое Ограждение. Радуйся, в тяжких бедах наше сладостное Утешение. Радуйся, в Царствие Божие наша мудрая Руководительнице. Радуйся, пред Господом наша милостивая Заступнице. Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая. Кондак 4 Бурею ненависти к вере православной одержимии, православия врази башню хврастием и древом обложиша и, не медля, запалиша ю. В пламенней молитве Господу благодарение воздавши, якоже сподоби я прияти мученичестии светлыя венцы, иноцы пояху Богу: Аллилуиа. Икос 4 Слышавше милость Твою, Богородице, чрез чудотворную икону Твою явленную, ею же Ты предварила еси старца о бедствии, вернии зело обрадовани быша, яко икона Твоя таже бысть обретена невредимою под развалинами обители. Мы же, таковей велией милости Твоея дивяшеся, вопием Ти: Радуйся, яко паки на радость людем в иконе Своей явилася еси. Радуйся, яко тою иконою чудеса велии источила еси.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Празднование образу Пресв. Богородицы «Млекопитателиницы» совершается при Карейской келлии 12 января. Царица Небесная благоволила кроме сей иконы прославить еще и копию с Неё. Копия сия находится в русском скиту св. пророка Илии, находящемся также на св. Афонской Горе. – Время и место написания св. иконы неизвестно. Все сведения об её происхождении сводятся к тому, что она принадлежала одному неизвестному по имени подвижнику, который благословил ею другого подвижника Афона – Онисима, подвизавшегося на месте называемом Юхтадика; а сей последний благословил ею своего спостника и сотаинника по духовной жизни, схимонаха Ильинского скита Игнатия, присовокупив, что благословивший его самого неизвестный по имени подвижник говорил об этой иконе, что она весьма замечательна. Сей схимонах Игнатий был послан в 1848 году в Россию для сбора пожертвований в пользу обители, при чем настоятель Ильинского скита, отец Паисий, благословил его в путь именно сею иконою. В Харькове от сей иконы последовало первое чудо – поражение обеих рук поправлявшего без должного благоговения киоту её столяра и чудесное иецеление его после совершения молебного пения перед сею иконою. За сим чудом последовало множество других: в Ельце, Задонске, Туле, Москве и других городах. Икона сия усердием богомольцев украшена сребро-позлащенною ризою и дорогими разноцветными камнями. На задней стороне иконы, на серебряной доске, вырезаны описания чудес, бывших от сей иконы. (См. Русский общежительный скит св. пророка Илии на Афонской Горе. Одесса 1883 г.). Есть служба. Празднование в скиту совершается 26 декабря. Скит св. пророка Илий в последние годы издал снимки с чудотворной иконы Пресвятой Богородицы Млекопитательницы (на холсте) и раздает их в благословение посетителям св. горы. Внизу сей иконы, справа (от иконы) овальное изображение святителя Николая Чудотворца, а слева такое же изображение св. Иоанна Предтечи; а вверху иконы коленопреклоненные ангелы поддерживают корону на главе Пресв. Богородицы Девы. Снимки сделаны очень внимательно и художественно. В конце 1896 года, в Одессе, при подворье Ильинского скита, воздвигнут прекрасный храм во имя иконы Богоматери Млекопитательницы. VIII. Сказание о чудотворной иконе Божией Матери, именуемой Акафистная, находящейся в монастыре Хиландарском

http://azbyka.ru/otechnik/ikona/vyshnij-...

Кондак 7 Хотя преподобный Савва отыти в жизнь вечную, пророчески рече, яко по многих днех приидет во обитель сию царев сын, ему тезоименитый, сей приимет святую икону Владычицы во благословение и воспоет радуяся: Аллилуиа. Икос 7 Новый угодник Савва, святитель Сербския земли, прииде во обитель древнюю и прият по словеси его святую икону и принесе ю на Гору Афонскую во обитель Хиландарскую, и вси насельницы ея радостно взываху ко Владычице мира: Радуйся, присно о нас грешных промышляющая; радуйся, николиже нас грешных забывающая. Радуйся, милость Твою тысящекратно во святых чудотворных иконах Твоих обновляющая; радуйся, новая знамения щедрот Твоих ныне изливающая. Радуйся, любящих и чтущих Тя зело возлюбившая; радуйся, молящих Ти ся николиже посрамляющая. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая. Кондак 8 Странное чудо и недоразумеваемое есть неверным и суемудренным, како от иконы Твоея чудеса истекают, мы же, многократными милостьми в сем утвержденнии, пети Господу Богу, даровавшему таковую Помощницу роду христианскому, дерзаем: Аллилуиа. Икос 8 Весь мир видимый и невидимый блажит Тя, Богородице Дево, яко усердную Заступницу нашу, присно помогающую нам, в море бед и скорбей погибающим, да Тебе, единей нашей надежде, вопием: Радуйся, Сына Твоего за нас грешных умоляющая; радуйся, в бедах и обстояниих скоро помога ющая. Радуйся, молений наших скорое услышание, радуйся, горестей жития нашего верное услаждение. Радуйся, веру нашу укрепляющая; радуйся, крест жизни нашея понести нам помогающая. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая. Кондак 9 Всяко ублажая Тя, Всеблагая, Иоанн Дамаскин рече, яко удобее молчание, неже пети Тя, но, любовию понуждаемии, восхваляем Тя и поем Сыну Твоему песнь великую: Аллилуиа. Икос 9 Витийствовати не хощем, но с любовию и слезами притекаем к Тебе, яко Матери чадолюбивей, и из глубины сердца вопием: Радуйся, радосте наша неизреченная; радуйся, утешение наше несказанное. Радуйся, домов наших ограждение; радуйся, чад наших покрове. Радуйся, младенцев воспитание; радуйся, юных от путей гибельных охранение. Радуйся, Богородице Дево, Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

мучител немилостива измтающи  начальства врнымъ наставнице цломудри персомъ наставнице цломудри   Зададимся вопросами: в связи с чем и когда прп. Сергий взял в келейное правило службу Акафиста? Наибольшее соответствие историческим реалиям имеет предположение о влиянии афонской традиции келейной молитвы. Усматривать связь с указанной традицией позволяет, во-первых, наличие афонской редакции акафиста в рукописях учеников прп. Сергия и, во-вторых, известие Жития о введении общежительного устава в обители Живоначальной Троицы по совету и благословению свт. Филофея, патриарха Константинопольского . Обратимся к решению второго вопроса: когда? Известно, что в параманном кресте-мощевике — подарке патр. Филофея прп. Сергию — вложены среди святых мощей мощи виленских мучеников Иоанна, Антония и Евстафия, прославление которых совершил в 1374 г. сам святейший патриарх Филофей . Исходя из свидетельства ряда исторических источников, патриаршее послание прп. Сергий получил тоже в 1374 г., вскоре (обычно событие относят к 1375 г.) состоялся и переход устройства Троицкой обители к общежительному уставу . Таким образом, если принять, что описанное в Житии явление Божией Матери относится к 1384 г.  либо было годом ранее , то акафистное пение в составе келейного правила прп. Сергий совершал к тому моменту уже около 10 лет, и это действительно соответствует выражению агиографа «Б бо ему обычай». Остаётся уточнить ещё вопрос о самой святогорской традиции: каковы примеры использования службы Акафиста в составе келейного правила и насколько известна была традиция за пределами Афона? Наиболее раннее свидетельство находим в повести о зографских мучениках, где описываются события, связанные с латинским вторжением на Афон после заключения имп. Muxauлoм VIII Палеологом Лионской унии с латинянами в 1274 г. Согласно патериковому сказанию , некий старец-отшельник, келья которого была недалеко от святой обители Зограф, имел правило ежедневно читать акафист перед келейной иконой Богоматери. Совершая пение в очередной раз, он получил от Пресвятой Богородицы откровение о приближении латинян и о предстоящем подвиге исповедания православной веры для монахов Зографа. Укреплённые принесённым через отшельника известием свыше иноки, отклонив униатские претензии пришельцев, были сожжены в башне, совершая свой подвиг с пением псалмов и акафиста Богородице. На пепелище была найдена в сохранности икона, перед которой получено откровение и которая почитается в Зографе с того времени под именем «Акафистная» . Очевидно, что в последней четверти XIII b. для акафистного пения могла использоваться лишь триодная редакция гимна. Весьма вероятно, что отражение этой древней традиции представляет собой сербский список акафиста в древней триодной редакции , который находится в Псалтири с дополнительными статьями из библиотеки Хиландарского монастыря на Афоне — это пергаменный кодекс, судя по всему, местного происхождения, писанный в 20 — 30-е гг. XIV в. .

http://bogoslov.ru/article/6175771

В 1837 году по неосторожности экклесиарха загорелсея в главном соборе иконостас, в котором стояла сия святая икона: иконостас почти весь испепелился, но она нисколько не пострадала от огня. Во время сего пожара пред нею читан был акафист, потому она и получила название «Акафистная». Есть предание, что Св. Савва Сербский во время созидания своей обители Хиландарской, при случившемся тогда недостатке в средствах, получил от сей иконы откровение о том, что близ устрояемого им монастыря находится сокровище. Обретение сего сокровища дало ему возможность ускорить начатое дело. Однако в житии его ничего об этом не говорится. Икона сия и ныне стоит в соборном иконостасе. IX. Сказание о чудотворной иконе Богоматери, так именуемой по Сербскому простосердечию Попская, находящейся также в Хиландаре Один еретичествующий иерей, неизвестно точно когда именно и Бог весть с каким (конечно, не с хорошим) намерением, объявил себя притворно православным, поступил в Хиландарскую обитель и оставался там несколько времени. Но Дева, Матерь Бога всеведущего, призрела с высоты жилища Своего на св. обиитель сию и в праведном Своемь гневе скоро потребила с лица земли этого волка в одежде овчей, не дав ему исполнить тайного его намерения. – Произошло это так. Однажды, когда иерей этот нес в крестном ходу сию св. икону по случаю бывшего водосвятия, он нечаянным образом потонул в море. Иные говорят еще, что изображенный на сей св. иконе, на руках Богоматери, Предвечный Младенец во время совершения крестного хода строго обличил в неправославии еретика – иерея, несшего икону Её, и что видели даже, будто он намеревался вразумить его, как св. Николай Чудотворец вразумил Ария. По этой причине будто бы и находится ручка Бога-Младенца в этом необычном виде. – Со времени этого события крестные ходы и водосвятия в сей обители совершаются всегда с этою иконою. По местному обычаю во время совершения сих священных обрядов носят сию св. икону непременно иереи, – оттого Сербы и устроили ей это простосердечное название – Попская.

http://azbyka.ru/otechnik/ikona/vyshnij-...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010