Оба направления преследуют один и тот же идеал обожения ( θωσις). Но этот идеал, равно как и средства осуществления его, они понимают неодинаково. Абстрактно-спекулятивное направление мистическое совершенство ( τελεωσις) человека полагает в достижении состояния απλωσιςа и самое обожение понимает в смысле непосредственного νωσιςa с Божеством. Весь путь мистического «возвращения» распадается на три момента: 1) κθαρσις, 2) φωτισμς и 3) τελεωσις 91 . Κθαρσις состоит «в освобождении души от всякой разнообразной примеси»; он отличается довольно последовательным характером мироотречения. Φωτισμς состоит в озарении души божественным светом. Τελεωσις заключается «в участии в усовершающем познании созерцаемых тайн». Центр мистической жизни полагается в гносисе, и процесс обожения совершается, главным образом, на пути абстрактно-спекулятивной деятельности мысли. Нравственно-практическое направление обожение понимает не столько в смысле наивысшего упрощения души ( απλωσις), сколько в смысле известного метафизического преображения человеческой природы, в смысле некоторого как бы переплавления ее в горниле восторженной любви человека к Богу, в племени того чувства, которое, по своей интенсивности, уподобляется мистиками чувству возлюбленной к своему возлюбленному, невесты к жениху. Мистический путь распадается здесь на две главные стадии 1) πραξις и 2) θεωρα 92 . Πραξις обнимает собою подвижничество, или аскетический момент, и доброделание, или этический момент. Этический момент занимает здесь более видное место, а подвижничество и  θεωρα, хотя и запечатленные чертами κθαρσιςа, имеют менее ригористический характер. Но наиболее заметную особенность этого направления составляет то, что на первое место здесь выдвигается посредство Логоса, причем φωτισμς – озарение божественным светом – рассматривается как духовно-осязаемое знамение Его присутствия в душе. Самый процесс обожения совершается не столько на пути абстрактной спекуляции ума, сколько на пути глубоко интенсивных переживаний сердца. Таким образом, если в первом случае мистик думает постигнуть Бога и соединиться с Ним, скорее всего, на пути мистического ведения, то во втором – эта цель осуществляется на пути мистической любви к Богу. Если первое направление представляет собою апофеоз мистического γνωσιςa, то второе возвышает значение ρωςа- αγπη. Венец мистического подвига и там, и здесь – κστασις. Но в первом случае экстаз представляет восхищение, или «исступление» ума, во втором – восхищение, или восторг чувства. Так различие между означенными направлениями в последнем основании может быть сведено к различию духовных сил, преимущественно участвующих в мистическом опыте того или другого подвижника.

http://azbyka.ru/otechnik/Petr_Minin/mis...

Αρχεο Ιερρχης της Εκκλησας Ιεροσολμων προστη της πανηγρεως του Μετοχου της Ρωσικς Εκκλησιαστικς Αποστολς στην Γιφα 7 Νοεμβρου 2022 τος 17:32 Στις 7 Νοεμβρου 2022 η Αγα Εκκλησα τιμ τη μνμη της Αγας Ταβιθ της Ιππης, η ιστορα της οποας περιλαμβνεται στις Πρξεις των Αγων Αποστλων: «Εν Ιππ δ τις ν μαθτρια νματι Ταβιθ, διερμηνευομνη λγεται Δορκς ατη ν πλρης γαθν ργων κα λεημοσυνν ν ποει…» (Πραξ. 9.36-42). Ο αρχιμανδρτης Αντωννος Καποστιν, ιδρυτς της «Ρωσικς» Παλαιστνης και πρτος επικεφαλς της Ρωσικς Εκκλησιαστικς Αποστολς στην Ιερουσαλμ, ο οποος εξασφλισε στην περιοχ Αμπο-Καμπρ στα προστεια της Ιππης-Γιφας οικπεδο με αρχαο τφο για τους Ρσους χριστιανος, τσι αφηγετο την απκτησ του: «Οι ντπιοι συνδουν απ αμνημονετων χρνων το οικπεδ μας της Γιφας με την παρδοση για τον τπο ταφς της “Αγας Ταβιθς”», εν αναφερμενος στους λγους της αγορς, επεσμανε τι αγρασε το συγκεκριμνο οικπεδο προκειμνου να προστατεσει «να απ τα τιμμενα απ τους χριστιανος προσκνημα» απ την καταπτηση και την ερμωση. Με ευλογα του Μακαριωττου Πατριρχη της Αγας Πλεως Ιερουσαλμ και πσης Παλαιστνης Θεοφλου Γ την ημρα πανηγρεως του Μετοχου της Ρωσικς Εκκλησιαστικς Αποστολς επ’ ονματι της Αγας Ταβιθς προστη των πανηγυρικν εκδηλσεων ο μητροπολτης Ελενουπλεως Ιωακεμ, αναφρει η ιστοσελδα της Ρωσικς Εκκλησιαστικς Αποστολς. Κατ τη Θεα Λειτουργα επσης συλλειτοργησαν ο επικεφαλς της Αποστολς αρχιμανδρτης Αλξανδρος Γλισοφ, ο αρχιμανδρτης Ματθαος απ το Πατριαρχεο Ιεροσολμων, ο αρχιδικονος Μρκος του Προκαθημνου της Σιωντιδος Εκκλησας, μλη της Αποστολς και ιερωμνοι προσκυνητς. Τη Θεα Μυσταγωγα παρακολοθησαν προσευχμενοι η καθηγουμνη της ιερς μονς Ορεινς στο Αν-Καρμ μοναχ Αικατερνη Τσερνισβα με αδελφς, πολυριθμοι ενορτες και προσκυνητς. Μετ το πρας της Θεας Συνξεως ο ιερρχης με τους συλλειτουργσαντες κληρικος και προσκυνητς εν πομπ και με τμμα των τιμων λειψνων της Αγας Ταβιθς μετβησαν στον τφο της, που τελσθηκε δοξολογα. Ακολοθησε η ανταλλαγ προσφωνσεως-αντιφωνσεως. Ο μητροπολτης Ιωακεμ μετφερε τις ειλικρινες συγχαρητριες προσρσεις και ευχς απ τον Μακαριτατο Πατριρχη Ιεροσολμων Θεφιλο Γ στον Αγιτατο Πατριρχη Μσχας και Πασν των Ρωσσιν Κριλλο, τον επικεφαλς της Αποστολς αρχιμανδρτη Αλξανδρο και τους συνεργτες του, καθς και σε λους τους προσκυνητς. Αντιφωνντας ο αρχιμανδρτης Αλξανδρος ζτησε να μεταφερθον στον Μακαριτατο Πατριρχη Θεφιλο «η υιικ αγπη και η ευγνωμοσνη για την αρχιερατικ φροντδα και το ενδιαφρον ναντι του Μετοχου και των ενοριτν του». Στη συνχεια παρατθηκε γεμα για λους τους προσκεκλημνους της εορτς. Календарь ← 23 Ιανουαρου 2024 τος © Patriarchia.ru , 2005 – 2024 Με την επιφλαξη παντς νομμου δικαιματος © Сделано в Κατασκευ απ Stack Group

http://patriarchia.ru/gr/db/text/5975859...

Спрашивается, какое значение имели эти вечери, и откуда получили они свое начало? Есть ли это явление чисто христианское или же привнесенное отвне? Бесспорно, подобные вечери существовали как в иудействе, так в язычестве, и новообращенные христиане иудейские вечери могли знать по опыту, так как сами участвовали в них до своего обращения, языческие — по слуху. Но одна аналогия, и притом чисто внешняя аналогия вечерей христианских с дохристианскими, не дает права ставить их в — исторически причинную связь и первые производить из последних. Мы должны вникать в сущность исторического явления, как представляется оно само в себе, в своей объективной действительности, и на основании положительных данных объяснять его происхождение. Из книги Деяний гл.2, ст.46, мы видим, что христианские вечери получили свое начало естественно и независимо от сторонних влияний, с первым зарождением христианского общества, которое в них именно впервые открылось, как собственно христианское общество, в отличие от общества Иудейского. Отделившиеся от «рода развращенного» (Деян. 2, 40), соединенные крещением, исполненные Духом Святым, христиане образовали одну семью и имели все общее (Деян. 2, 44-45 и 4, 34-35), даже ежедневные вечери. К такой тесно сплоченной общинной жизни — совне располагала опасность, грозившая им со стороны их соплеменников, изнутри — тот дух братства и свободной любви друг к другу, какой породило христианство. Сам Спаситель, Своим отношением к ученикам, — представил первообраз истинно христианской жизни. Сам Он считал Себя отцом и обращался с ними, как со Своими детьми (Матф.10, 25; 20, 1; Лук.13, 25), Его малое стадо или малый кружок учеников лично принимали в них участие. Правда, название (γπαι) указывает на то, что они обязаны своим происхождением главным образом христианской братской любви (αγπη) или, лучше, общению (κοινωνα), которое нашло в них соответствующее выражение своего существа. Тертуллиан противополагает характер христианских агап характеру языческих обедов, к которым допускались и бедные, и в этом отношении указывает существенную разницу между теми и другими. В то время как там бедные допускались к столу только в качестве шутов, христиане принимали их, как братьев, чисто из любви к ним: на эту-то любовь указывает самое название γπαι… В этой-то любви, в этом общении исключительно и полагают источник или начало происхождения агап, по примеру Златоуста, который называет агапы απρροια της κοινωνας εκενης… Как ни неоспоримо это все-таки остается необъясненным, почему христианская братская любовь и общение в общей именно трапезе искали своего осуществления, а не проявились в другой какой-нибудь форме.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=677...

«Наша трапеза», пишет он, «самым своим названием показывает то, что она есть. Она обозначается словом, которым греки называют лю­бовь (αγπη). Производимые при этом расходы служат к поддержанию бедных ради милосердия. Это достойный повод к на­шей трапезе. Поэтому судите о порядке нашего остального поведения, как он соответствует нашему религиозному долгу, ко­торый ничего не позволяет низкого, ничего неумеренного. Мы не садимся за стол раньше, чем не вознесена молитва к Бо­гу; мы едим столько, сколько нужно голодному; мы не пьем больше того, сколько полезно стыдливым; мы насыщаемся в сознании, что и в течение ночи мы должны молиться Богу; мы говорим друг другу, помня, что нас слышит Господь. По окончании трапезы, все призываются к прославлению Бога, и кто может сообщить что-либо из св. Писания или от своего собственного духа, тот и делает это. В этом заключается испытание, насколько мы упились. Молитвою заканчивается все собрание и мы расходимся, не для того, чтобы заниматься бездельем на улицах, но чтобы продолжать свое упражнение в добродетели и честном житии». В недавно найденном «Учении Господа чрез двенадцать апостолов», древнейшем церковном документе, сохранились и молитвы, которые произносились при евхаристии. О хлебе произносилась такая молитва: «мы благодарим Тебя, Отче наш , за жизнь и познания, которые Ты даровал нам чрез Иисуса, раба Твоего. Тебе слава во веки. Как этот разломленный хлеб рассеян был на горах, собран был и сделался единым, так да соберется и Твоя цер­ковь от всех концов земли в царство Твое. Ибо Твоя есть слава и сила чрез Иисуса Христа во веки». О чаше произно­силась молитва: «мы благодарим Тебя, Отец наш, за свя­щенную лозу Давида, Твоего раба, которую Ты открыл нам чрез Иисуса, раба Твоего. Тебе слава во веки». Затем, в заключение следовала общая благодарственная молитва: «мы благодарим Тебя, Святый Отче, за Твое Святое имя, которому Ты уготовил место в нашем сердце, и за познание, вру и бессмертие, которые Ты открыл нам чрез Иисуса, раба Твоего.

http://azbyka.ru/otechnik/Lopuhin/rukovo...

Αρχεο Τιμθηκε στη Βηρυτ η εορτ της Κοιμσεως της Υπεραγας Θεοτκου κατ το παλαι ημερολγιο 31 Αυγοστου 2021 τος 13:30 Στις 28 Αυγοστου 2021, εορτ της Κοιμσεως της Υπεραγας Δεσπονης ημν Θεοτκου και Αειπαρθνου Μαρας, τελσθηκε ρθρος και Θεα Λειτουργα στον ιερ να του Ευαγγελισμο στην περιοχ Ζαλ Ελ Ντιμπ στη Βηρυτ απ τον αρχιμανδρτη Φλιππο Βασλτσεφ, προστμενο του Μετοχου της Ρωσικς Ορθοδξου Εκκλησας στη λιβανικ πρωτεουσα. Τη Θεα Λειτουργα παρακολοθησε προσευχμενος ο εκπρσωπος του Πατριρχη Αντιοχεας παρ τω Πατριρχω Μσχας και Πασν των Ρωσσιν μητροπολτης Φιλιππουπλεως Νφων. Στον να επσης παρστη ο αντερος σμβουλος της Πρεσβεας της Ρωσικς Ομοσπονδας στον Λβανο Ντ. Λμπεντεφ. Κατ το «επωμεν πντες» αναπμφθησαν δεσεις υπρ εντητος της Ορθοδξου Εκκλησας, υπρ του διαφυλαχθναι την Εκκλησαν απ διχασμν και διαιρσεων και κατ της εξαπλσεως της φονικς λοιμξεως. Επσης προσευχθηκαν στο «επωμεν πντες» υπρ υγεας λων των θυμτων της εκρξεως στη Βηρυτ και λων των ευεργετν του Μετοχου. Μετ το πρας της Θεας Μυσταγωγας τελσθηκε δοξολογα προς τιμν της εορτς της Κοιμσεως της Υπεραγας Θεοτκου. Αμσως μετ ο μητροπολτης Φιλιππουπλεως Νφων κρυξε τον θεο λγο αναπτσσοντας το θμα της εορτς. Αφο επεσμανε τη μοναδικτητα της υπηρεσας του Σεβασμιωττου Νφωνα ο προστμενος του εν Βηρυτ Μετοχου αρχιμανδρτης Φλιππος Βασλτσεφ ευχαρστησε τον ιερρχη για την κοιν προσευχ και εξφρασε την ελπδα για περαιτρω συνεργασα και προσευχητικ συναναστροφ. Ακολοθησε αδελφικ γεμα στο Μετχι της Ρωσικς Ορθοδξου Εκκλησας στη Βηρυτ. Την δια ημρα ο μητροπολτης Νφων παραχρησε σντομη συνντευξη στην ιστοσελδα του Μετοχου λγοντας ειδικτερα τα εξς: «Τιμντας σμερα εδ, στο Λβανο, την Κομηση της Υπεραγας Θεοτκου, εναι σημαντικ για εμς να λβουμε αυτ την ημρα τα χραντα Μυστρια. Διτι η μετληψη των Αχρντων Μυστηρων για εμς εναι εορτ. Και ,τι και να γνει στη χρα τα για του Χριστο Μυστρια μς βοηθον να αντιμετωπζουμε αλλλους κατ ορθ τρπο, να συμπεριφερμαστε ορθ στους ανθρπους. Ο Λβανος διανει μια εξαιρετικ δσκολη εποχ και συνεπς η Θεα Μετληψη μς βοηθ πολ και μας ενδυναμνει. Λβαμε ιδιατερη δναμη σμερα μαζ με την κοιντητα της Βηρυτο δι της τελσεως της Θεας Λειτουργας λαμβνοντας ιδιατερη αγπη. λλωστε μνον με την αγπη επιλονται λα τα προβλματα». Βσει στοιχεων της ιστοσελδας του Μετοχου της Ρωσικς Ορθοδξου Εκκλησας στη Βηρυτ/Υπηρεσα Επικοινωνας του ΤΕΕΣ Календарь ← 23 Ιανουαρου 2024 τος © Patriarchia.ru , 2005 – 2024 Με την επιφλαξη παντς νομμου δικαιματος © Сделано в Κατασκευ απ Stack Group

http://patriarchia.ru/gr/db/text/5839850...

Δι των οικτιρμν του μονογενος σου Υιο, μεθ» ου ευλογητς ει, συν τω Παναγω και αγαθ και ζωοποι σου Πνεματι, νυν και αε και εις τους αινας των αινων. Щедротами Единароднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, всегда, ныне и присно и во веки веков. Щедротами Единароднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, всегда, ныне и присно и во веки веков. Щедротами Единородного Сына Твоего, с Которым благословен [Ты], со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь. Аминь. Аминь. Ειρνη πσι. Мир всем Мир всем Мир всем Και τω πνεματ σου. И духови твоему И духови твоему И духови твоему Αγαπσωμεν αλλλους, να εν ομονοα ομολογσωμεν. Возлюбим друг друга, да единомыслием исповемы Возлюбим друг друга, да единомыслием исповемы Возлюбим друг друга, да в единомыслии исповедаем Πατρα, Υιν και γιον Πνεμα, Τριδα ομοοσιον και αχριστον Отца и Сына и Святаго Духа, Троицу Единосущную и Нераздельную. Αγαπσω σε, Κριε, η ισχς μου, Κριος στερωμ μου, και καταφυγ μου, και ρστης μου. Возлюблю Тя, Господи, крепость моя, – Господь утверждение мое и прибежище мое [и спаситель мой] Ο Χριστς εν μσω ημν. Και ην, και στι και σται. Христос посреди нас – и есть, и будет во веки веков. Τας θρας, τας θρ Двери, двери, премудростию вонмем. Символ веры Греческий Славянский Русифицированный Русский Στμεν καλς, στμεν μετ φβου, πρσχωμεν, την αγαν αναφορν, εν ειρνη προσφρειν. Станем добре, станем со страхом, вонмем, Святое Возношение в мире приносити Станем добре, станем со страхом, вонмем, Святое Возношение в мире приносити. Станем чинно, станем благоговейно, внимаем, чтобы Святое Возношение в мире приносить. λεον ειρνης, θυσαν αινσεως Милость мира, жертву хваления. Η χρις του Κυρου ημν Ιησο Χριστο και η αγπη του Θεο και του Πατρς και η κοινωνα του Αγου Πνεματος εη μετ πντων υμν. Благодать Господа нашего Иисуса Христа и любовь Бога Отца и причастие Святаго Духа буди со всеми вами

http://azbyka.ru/otechnik/greek/molitvy-...

Αρχεο Ιερρχης της Εκκλησας των Ιεροσολμων μετβη το Μετχι της Ρωσικς Εκκλησιαστικς Αποστολς στην Γιφα 8 Νοεμβρου 2021 τος 12:37 Στις 7 Νοεμβρου 2021 διεξχθησαν στο Μετχι της Ρωσικς Εκκλησιαστικς Αποστολς, που χει αφιερωθε στους Αγους Αποστλους Πτρο και Ταβιθ πανηγυρικς εκδηλσεις για να τιμηθε η ημρα μνμης της Αγας Ταβιθς Ιππης, ουρανας προσττιδος του Μετοχου.   Με την ευλογα του Μακαριωττου Πατριρχη Ιεροσολμων Θεοφλου τλεσε τη Θεα Λειτουργα την ερτια ημρα ο μητροπολτης Καπιτωλιδος Ησχιος, που υπγεται στο Πατριαρχεο Ιεροσολμων.   Επσης συλλειτοργησαν ο επικεφαλς της Ρωσικς Εκκλησιαστικς Αποστολς στην Ιερουσαλμ αρχιμανδρτης Αλξανδρος Γλισοφ, ο πρεσβτερος αρχιμανδρτης Νεκτριος του Πατριαρχεου Ιεροσολμων, ο εφημριος του Μετοχου πρωθιερας γκορ Πτσελντσεφ κ.. Ο νας γμισε πλθος προσκυνητν και ενοριτν του Μετοχου απ τις πλησιστερες πλεις του Ισραλ. Επσης παρστησαν προσευχμενα στελχη της Πρεσβεας της Ρωσικς Ομοσπονδας.   Με το πρας της Θεας Μυσταγωγας κληρικο και λακο λιτνευσαν τα ιαματικ τμια λεψανα της Αγας Ταβιθς προς τον τφο της, που τελσθηκε δοξολογα.   Μετ τη δοξολογα αντηλλγησαν προσφωνσεις. Ο μητροπολτης Ησχιος μετδωσε θερμος χαιρετισμος και ευχς εκ μρους του Μακαριωττου Πατριρχη Ιεροσολμων Θεοφλου στον Αγιτατο Πατριρχη Κριλλο, στον επικεφαλς της Ρωσικς Εκκλησιαστικς Αποστολς αρχιμανδρτη Αλξανδρο, τα στελχη της Αποστολς και λους τους προσευχμενους.   Ο αρχιμανδρτης Αλξανδρος Γλισοφ αντιφνησε τον μητροπολτη Ησχιο, ζητντας να μεταφρει στον Μακαριτατο Πατριρχη Θεφιλο «την υιικ μας αγπη και ευγνωμοσνη για την αρχιερατικ φροντδα και το ενδιαφρον για το Μετχι και τους ενορτες τους». Εις ανμνηση του συλλετουργου ο πατρ Αλξανδρος επδωσε στον ιερρχη εικνα του Σωτρα. Ακολοθησε το ερτιο γεμα με λους τους μετχοντες της εορτς.   Την παραμον τελσθηκε στο να πανηγυρικς εσπερινς και ρθρος. Επιπλον, σε συνεργασα με το δρυμα «Ευκαιρα για ζω» διενεργθηκε το φιλανθρωπικ παζρι της Αγας Ταβιθς προς αρωγ του ναο και των παιδιν, τα οποα ακολουθον θεραπευτικ αγωγ απ ογκολογικς νσους, μεταδδει το Γραφεο Τπου της Ρωσικς Εκκλησιαστικς Αποστολς. Календарь ← 23 Ιανουαρου 2024 τος © Patriarchia.ru , 2005 – 2024 Με την επιφλαξη παντς νομμου δικαιματος © Сделано в Κατασκευ απ Stack Group

http://patriarchia.ru/gr/db/text/5860404...

Αρχεο Προκαθμενος της Ορθοδξου Εκκλησας Τσεχας και Σλοβακας εξφρασε τη θση του ναντι των εξελξεων στην Ουκρανα 12 Οκτωβρου 2018 τος 11:46 Στις 11 Οκτωβρου 2018 στην επιστολ του προς τον Αγιτατο Πατριρχη Μσχας και Πασν των Ρωσσιν Κριλλο ο Μακαριτατος Μητροπολτης Τσεχας και Σλοβακας Ροστισλβ διαβεβαωσε για το αμετβλητο της θσες του ναντι της ωμς παρεμβσεως των κρατικν αρχν στην Ουκρανα στα εσωτερικ της Εκκλησας. Ακολουθε το κεμενο. Αγιτατε, αγαπητ ν Κυρ αδελφ και συλλειτουργ, Απ καρδας Σς χαιρετζω και εχομαι να χετε ισχ και δυνμεις σε αυτ την ουδλως εκολη για την Ορθδοξη Εκκλησα της Ρωσας και λη την παγκσμια Ορθοδοξα εποχ. Απαντντας στο Γρμμα Σας απ 1ης Οκτωβρου 2018, θλω να Σας διαβεβαισω, Αγιτατε, για το αμετβλητο της θσες μου ναντι της ωμς παρεμβσεως των κρατικν αρχν στην Ουκρανα στα εσωτερικ της Εκκλησας, κτι για το οποο μλησε ξεκθαρα η Σνοδος της καθμς Τοπικς Εκκλησας στην τελευταα συνεδρα της στις 12 Ιουνου 2018. Ως μνο κανονικ Προκαθμενο της Ορθοδξου Εκκλησας της Ουκρανας η οικουμενικ Ορθοδοξα αναγνωρζει τον Μακαριτατο Μητροπολτη Κιβου και πσης Ουκρανας Ονοφριο. Αυτ, εκφρζοντας λους τους παρισταμνους, τνισε κατ’επανληψιν και επιβεβαωσε ο Παναγιτατος Προκαθμενος της Μεγλης του Χριστο Εκκλησας Κωνσταντινουπλεως Οικουμενικς Πατριρχης Βαρθολομαος στην απ 21ης ως 27ης Ιανουαρου 2016 στο Σαμπεζ Γενεης γενομνη Σναξη Προκαθημνων των κατ τπους Ορθοδξων Εκκλησιν. Γιαυτ κθε αππειρα νομιμοποισεως των Ουκρανν σχισματικν εκ μρους των κρατικν αρχν πρπει να καταδικασθε απερφραστα απ το σνολο των Προκαθημνων των κατ τπους Ορθοδξων Εκκλησιν. Με την αδελφικ Ουκρανα δεν μς συνδει μνο η εγγτητα των συνρων, αλλ και η εξ αματος συγγνεια των κατοκων της Ρως Καρπαθων, και προκαλον πνο καρδις οι θλψεις  χι μνο των ομοδξων αλλ και ομαιμνων αδελφν μας Ουκρανν. Επειδ η Ορθδοξος Εκκλησα ερεδεται επ της αρχς της συνοδικτητας, εμαστε πεπεισμνοι στερρς τι κθε κατσταση συγκροσεως και επμαχα ζητματα, τα οποα απειλον την εντητα της Ορθοδοξας, θα αντιμετωπζονται συνοδικς, σμφωνα με τις κοινς αποδεκτς εκκλησιαστικς παραδσεις και τους ιερος καννες. Με αδελφικ ν Κυρ αγπη, διατελ. +Ροστισλβ, Αρχιεπσκοπος Πρσοβ, Μητροπολτης Τσεχας και Σλοβακας Календарь ← 23 Ιανουαρου 2024 τος © Patriarchia.ru , 2005 – 2024 Με την επιφλαξη παντς νομμου δικαιματος © Сделано в Κατασκευ απ Stack Group

http://patriarchia.ru/gr/db/text/5281424...

Эту первостепенную проблему исихасты считали разрешенной. Они не были ни епископами, ни священниками, ни церковниками и не возлагали на себя обязанности апостольского служения. Их призвание заключалось единственно в преследовании этого соединения с Богом в молитве. Вопрос, который ставился перед ними, состоял лишь в знании того, до какой степени внешнее одиночество необходимо для достижения этой цели. Психологический вопрос. Следовательно, они не считали других людей дурными, а напротив, они имели собственные слабости, которые препятствовали им быть одновременно с людьми и с Богом 1107 . Дружба Αγπη, всеобщая любовь, как она представлена в учении Христа, отлична от дружбы чисто человеческой, φιλα, более или менее избирательной. В монашеских Правилах всякая частная дружба изгонялась как противоречащая совершенству общинной жизни 1108 . С другой стороны, остается верным, что даже монахи не составляли всегда закрытое и однообразное общество. Вот что говорит об этом Кассиан в Беседах: «Любовь по-настоящему взвешенная, не имея ни к кому неприязни, все же любит иных особенно, из-за величия добродетелей и заслуг... чтобы любить их с большей щедростью сердца; и некоторые из этого малого числа выбирают еще, выделяя тех, кто займет первенствующее место в их любви и в их сердце» 1109 . Русский подвижник Нил Сорский считает даже, что истинная монашеская жизнь возможна лишь в маленькой группе друзей 1110 . В классической древности великим теоретиком дружбы был Аристотель 1111 . Его различие трех видов дружбы – полезной, приятной и добродетельной – перешла в проповедь отцов, особенно там, где они комментируют примеры из Ветхого Завета, в частности дружбу Давида с Ионафаном ( 3Цар 18–20 ; 4Цap I ) 1112 . Основанная на добродетели, настоящая дружба существует только среди совершенных христиан. По этой причине исключена дружба с еретиком 1113 , с безбородым мальчиком, 1114 с женщиной 1115 . Семья Семейный идеал представлен в бесчисленных текстах отцов 1116 . Иоанн Златоуст видит призвание супругов в продолжении божественной педагогики, желающей воспитать людей для участия во всеобщей любви 1117 . Различие полов и брак угодны Богу, чтобы последним основанием человеческого единства была бы не «природа» (как у стоиков), а любовь 1118 . Пусть муж умеет часто выражать любовь к своей жене: «Твоя привязанность, – должен он говорить ей, – любезна мне превыше всего. Пусть мне суждено будет все потерять, все претерпеть, ничто не испугает меня, поскольку у меня есть твоя любовь» 1119 .

http://azbyka.ru/otechnik/konfessii/duho...

350 См.: Κριλλος λεξανδρεας. ρμηνεα πμνημα ες τ κατ ωννην Εαγγλιον//PG 74. 337Α. ωσφ Καλοθτης. Λγος 9. Συγγρμματα/Δ. Τσμη. Σ. 335, στχ. 928–941. 351 См.: Γρηγορος Παλαμς. ντιρρητικς 3, 10, 31/πιμ. Π. Χρστου. Τμ. Γ». Σ. 186, στχ. 22–29: «сила и энергия и воля не находятся вне природы, но из них нет ничего бессущностного и неипостасного, не так что сущность и ипостась существуют каждое в отдельности, но как неотделимые от той триипостасной природы, хоть слово о них и пытается разделить неразделимое, подобно тому, как когда речь идет об ипостаси, хотя как может быть ипостась бессущностной». 352 См.:γονρδης Σ. Μπορον τ πρσωπα τς Τριδος ν δσουν τ βση γι περσοναλιστικς πψεις περ το νθρωπου; Σχλια σε κποιες σγχρονες ρθδοξες θεολογικς προσπθειες//Σναξη 33.1990. Σ. 67–78; Он же. μπειρα το θεου φωτς στος Ορθδοξους συχαστς και φωτισμς στον Βουδισμ Ζν, ρματα και Πργματα. μφισβητσεις – Προβλματα – Διξοδοι στο χρο τς Θεολογας και τς κκλησας. θνα: ρτος Ζως, 1991. Σ. 28–39; Он же. για Τριδα και μες στ σγχρονη θεολογικ σκψη γενικ και στν ρθδοξη εδικ (Θ. Τ. 6). θνα: ρτος Ζως, 1993; Он же. ναμνσεις γι τ Δημτριο και ξ μερικς κκλησιαστικ μεταρρθμιση//φημ. θνικς Κρυξ. 18–19/9/1999. Ср.: Γιαγκζογλος Σ. Προλεγμενα στ θεολογα τν κτστων νεργειν. Σ. 31–32. 353 По данному вопросу особо интересной является сильная дискуссия С. Янгазогла с митрополитом Навпактским Иерофеем Влахосом . См.: Γιαγκζογλος Σ. Κοινωνα θεσεως. Σ. 33, 301; Он же. Χριστολογα και πνευματολογα: τ πρβλημα τς προ-τεραιτητος//Σναξη 58. πρ.–ουν. 1996. Σ. 36–38; Βλχος ., μττρ. γιος Γρηγριος Παλαμς ς γιορετης. θνα: . Μονς Γενεθλου τς Θεοτκου (Πελαγας), 1992; Он же. Κριτικ σε ρθρο//Σναξη 59. ουλ. Σεπτ. 1996. Σ. 135–137. Ср.: Πτρος . Αλλαγ παραδεγματος στν ρθδοξη θεολογα//Καθ» δν 13. 1997. Σ. 17 и далее. 354 Имеется в виду по сути выразительная ликвидация Отцов под видом энергийного докетизма антиисихастов с христологической терминологией. См.: Σταμολης Χ. Α. Κατ» λθειαν. Παραλειπμενα π τη συνντηση το Ποσειδωνου με τον γιο Κριλλο λεξανδρεας, τον γιο Γρηγριο Παλαμ κα τον κυρ Νκο Γαβριλ Πεντζκη//Φση κα Αγπη. Σ. 69–90. Ср.: Он же. Περ Φωτς. Σ. 55.

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/nas...

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010