Л. 198 об. Тогожде (приб., – разумеется Златоуст, которому действительно принадлежит следующий ответ) како размти ко вьскъ книгъии наивъс въ црстао нбсьно. подобьнъ . лк домовит иже излагат отъ богатьства свого новаа и ветъха. Гл. 119–126. Gr. р. 363. Qu. 65. Л. 205 об. Златостааго како размти ко ст каженици иже сътворишас сами црствл небесьскааго ради. Гл. 127–131. Gr. р. 370. Qu. 66. К концу, выписки из Василия Великого , в глав. 131. против Греческого полнее. Л. 209. Василево отъ како размти блюдте да не съблазните диного сихъ. Гл. 132. Gr. р. 374. Qu. 67. – об. Како размтн же гле аще т кто поиме попьрище дино иди съ нимь дъв. Гл. 133. Gr. р. 375. Qu. 68. Л. 210. Како размти не пьцтес то ли сте то ли пьте. или въ то облтес. Гл. 134. Gr. р. 375. Qu. 69. – об. Како размтн не сдите и не осжени бдете. Гл. 135. 136. Gr. р. 376. Qu. 70. Л. 211. Чьто сть талаантъ иже хоштеть възти гь отъ зълааго раба и дати и добро сътворивъшм. Гл. 137. 138. Gr. р. 422. Qu. 128. В переводе помещён ответ, взятый Гретсером «из иного списка», а не тот, который поставлен в начале; затем следует выписка из Василия Великого . – об. Како размти же молитес. да не бдеть бгъ вашь зим или въ сбот. Гл. 139. Gr. р. 376. Qu. 71. Тамже. Стго фрема отъ того же о сд како размти же бдета дъва на сел. Гл. 140. Gr. р. 377. Qu. 72. Л. 212 об. Како розбоиникъ пржде въстани вълзе въ пород ( πρ τς ναστσεως εσλθεν ες τν παρδεισον). Гл. 141–144. Gr. ρ. 378. Qu. 73. В главе 143 писец начал было писать новый вопрос, помещённый ниже (л. 214) ко на три стро, но написав сию строку возвратился к предыдущему ответу и повторил конец 141-й гл. во 143-й, и всю 142-ю главу во 144-й, с некоторым изменением в переводе. Предлагаем для сличения тот и другой текст перевода. Гл. 141. Гл. 143. Да како бо рее бъ ко въ дьни мьрете отъвтъмь а не исксъмь. такожде же ми разми. и о разбоинц имь же н и ште врм дломъ отъдание. рее бо апостолъ оправьдлныихъ. си же вси опослшании вро не приша обта бог боле ньто прозьрвъш да не без насъ съврьшени бдть.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Gors...

некъли тъ помилоуть ны и попечетьс о насъ ко же самъ хощеть. и то слышавъ инокомъ отъиде. таче шедъ блженыи иде въ келию свою птъ... тако же и по млтв шьдь сде дла дло сво. и се пакы въниде икономъ тоже гл. тъгда вща му блженыи рхъ ти иди и помолис богоу. въ оутрии днь шедъ въ градъ. и оу продающиихъ да възьмеши възаимъ. иже ти на потребоу братии. и послдъ гда бо год въшюоумоу боу. дамы дългъ бога. таче врьнъ сть гли. не пьцтес оутришимь и тъ не имать насъ оставите. таче шедъшю икономоу. и се вълезе свтьлъ отрокъ въ воиньсти одении. и поклонивъс и ничьсо же рекыи и положивъ же на стълпъ гривьноу злата и тако пакы мълча излезе вънъ, тыда же въставъ блженыи и възьмъ злато. и съ сльзами помолис въ оум свомь... призвавъ иконома подасть моу гривьноу злата гл. чьто глеши брате анастасе. ко не имамъ чимь коупити братии требовани... Тъгда же икономъ разоумвъ надъ поклонис моу блженыи же оучааше и гл николи же не отъчаис. нъ въ врем крпс вьсю печаль свою възвьрзи къ богоу. ко тъ попечетьс нами ко же хощеть. и сътвориши братии праздьникъ великъ днь» (л. 44, d–45, b). В житии Саввы: «Въ то оубо врем гладнаго лът. прииде великы лавры икономъ. не можемъ оче оударити въ било гла. въ сию соуботоу и въ нелю. ко ничто же н имамъ никакого же въкоуса. цмъ събравъшемъс. и гла моу старецъ азъ би слоужбы н възбраню. аще и что не имате на потрбоу. да поустить црквникъ просфоларемь ли съсоудомь ли ризоу въ градъ. и се продавъ и же на недостатокъ да коупить. а мы бию слоужбоу да сконьчамъ. баче вренъ сть гл н пьцтес оутршнимь въ днь же птка придоша нции стго града. созини снве имоуще брмена. л. клюстъ носще вино много. и хлбы и пьшеницоу и масло и медъ и сыры: и наполниша хлвиноу. всхъ блгыхъ. и створиша праздьникъ цмъ. старець же поношаше икономоу гл что глши икономе. възбранимъ ли въ било оударити. имъ же нчто оцмъ въкоусити. икономъ же почюдивъс. припаде къ ногоу го възти хот.

http://azbyka.ru/otechnik/Dmitrij_Abramo...

– нет „и“ при „иже аще“ (38) отъвеща же – гл. оучителю видехомъ – моу – не ходить въслдъ насъ – (39) невъзбраните – – же (вм. иже) сътвори (вм. сътворить) – злословити – (41) чашю (нет – христосови – глю – сво (вм. ). X. 11. В среду 14 нед.: любодяни. 21 надо: приди. В ст. 24 в 14 нед. пятн.: въцрьство (сть). В 27-м стихе пропущено по недосмотру: въсе бо мощьно сть отъ ба. 41. „и“ перед „Нан“ по ошибке опущено в подлиннике. 51 пропущено издателем: после „м“. XI. 23–26. 9 декаб. на зачатие Анны и победу Кесаря: 23 – речете – и въвьрзс – оусоумьнитс – ко же глть – вс лико – ко прясте (вм. принмлте) чьто – оставитъ вамъ.. XII. 1–11. Чит. 2 авг. с разночтениями такими: виноградъ насади чловкъ и огради и оплотьмь – длателмъ, – а ст. 2: и псъла к тжателмъ рабъ къ врем – после „приимет“ нет „и“ блюще (вм. – сна. посла и того (без ти). послже (вм. жде) – 7. тжателе (вм. ) – идща грдте винограда – погоубить гоже (не?) потрбоваша – съ въ начало оугълоу. 14 надо: нерлдиши (вм. неродиши) – Даимъ (вм. дамъ) – 44.: XIII. 21.: тъгда. 37 надо так: (вьсмъ гл) бд – —466— так как „бдите“ есть в подлиннике, и издатель ошибочно показал это слово несуществующим. XIV. 27.: разидоутс. 61 отъвщавааше – 67 – 68 отъвьржес. XV. 16–41. Разночтения из Евангелия на 3-м часе Великого Пятка у издателя приведены все, кроме 17: „и“ вм. „го“ (18: 20 рлспьноуть – 21. – крстъ (В пяток мясоп. недели нет 24 стиха). 24 разн. вел. пятка: что – 27 одесноую и диного ошуююю – 28 31– нет: а (себе) – 32 излвъ. Стихи 33–39 написаны в месяцеслове на память св. мученика Логина сотника. Разночтения из этого евангелия ставим в скобах. (33: от шестаго часа тьма... 36 ст. по Еван. Вел. пятка: оцьта и (приб., но у издателя опущено) – възньзъ 34–36: – сказамо – си оставилъ – и нции – тоу – вижь яко илию – динъ наплълнивъ – оцьта и възньзъ напаше – (и и гл. 38–41 надо: доже (Sic) – мати – вел. пят. 38–41: бахоу же и – моу, – 16-го окт. на Логина: и завса цьркъвьная края до нижьнаго – моу 39 ст.

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Однажды пришел к князю благой и богоносный отец наш Феодосий и, войдя в палаты, где сидел князь, увидел множество музыкантов, играющих перед ним: одни бренчали на гуслях, другие гремели в органы, а иные свистели в замры, и так все играли и веселились, как это в обычае у князей. Блаженный же сел рядом с князем, опустив очи долу, и, приклонившись, спросил у него: «Вот так ли будет на том свете?» Тот же умилился словам блаженного и прослезился и велел прекратить музыку. И с тех пор, если, пригласив к себе музыкантов, узнавал о приходе блаженного, то приказывал им прекратить игру. Многашьды же пакы, егда възвстяхуть приходъ тому блаженаго, то же, тако ишьдъ, того сърташе, радуяся, прдъ двьрьми храму, и тако вънидоста оба въ храмъ. Се же, яко же веселяся, глаголаше преподобьному: «Се, отьче, истину ти глаголю: яко аще Быша ми възвстили отьця въетавъша от мьртвыихъ, не быхъ ся тако радовалъ, яко о приход твоемь. И не быхъ ся того тако боялъ или сумьнлъ, яко же преподобьныя твоея душа». Блаженыи же то же: «Аще тако боишися мене, то да сътвори волю мою и възврати брата своего на столъ, иже ему благоврьныи отьць свои прдасть». Онъ же о семь умълъче, не могыи чьто отвщати къ симъ, тольми бо б и врагъ раждьглъ гнвъмь на брата своего, яко ни слухъмь хотяше того слышати. И много раз впоследствии, когда сообщали князю о приходе блаженного, то он выходил и радостно встречал его перед дверями хоромов своих, и так оба входили в дом. Князь же как-то сказал преподобному с улыбкой: «Вот, отче, правду тебе говорю: если бы мне сказали, что отец мой воскрес из мертвых, и то бы не так обрадовался, как радуюсь твоему приходу. И не так я боялся его и смущался перед ним, как перед твоей преподобной душой». Блаженный же отвечал: «Если уж так боишься меня, то исполни мою волю и возврати своему брату престол, который передал ему благоверный отец». Промолчал князь, не зная, что отвечать, так ожесточил его враг против брата, что и слышать о нем не хотел. Отьць же нашь Феодосии б по вься дьни и нощи моля Бога о христолюбьци Изислав, и еще же и въ ектении веля того поминати, яко стольному тому князю и старишю вьсхъ, сего же, яко же рече, чрсъ законъ сдъшю на стол томь, не веляше поминати въ своемь монастыри. О семь же едъва умоленъ бывъ от брати, повел и того съ нимь поминати, обаче же пьрьвое христолюбьца ти тъгда сего благаго.

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/izborn...

Отъвща Иоанъ и рече: «Придте, молю вы, повдите ми, чьто прорицясте, да и слышавъше и подъвижьни будемъ». Отвща же пьрьвый пророкъ и великый Давидъ и рече: «Азъ разумхъ, яко безмълъвый тихо съходить съ небесе, и рхъ: “Сънидеть, яко дъждъ на руно”». 400 Исайя рече: «Азъ разумхъ, яко от двы хотяше ся родити, и рхъ: “Се два въ чрв прииметъ и родить сынъ и нарекуть имя ему Еммануилъ”». 401 И другый, отвщавъ, рече: «Азъ разумхъ, яко въ дъвою на десяте мсто патриарху 12 ученика хотяста служити ему, 402 и рхъ: “Въ отець твоихъ мсто Быша сынове твои”». 403 И другый отвща: «Азъ дла и чюдеса, яже хотяше творити, разумхъ и рхъ: “Отвьрьзуться очеса слпыихъ и ушеса глухыихъ услышать”». 404 И другый, отвщавъ, рече: «Азъ разумхъ, яко ученикъ хотяшеть и прдати, и рхъ: “Ъдый хлбъ мой, възвеличилъ есть на мя клевету”». 405 И другый рече: «Азъ разумхъ, яко на трьхъдесятьхъ сребрьницхъ хотяашеть и прдати, и рхъ: “Поставиша цну мою 30 сребрьникъ”». 406 Исайя же пакы рече: «Азъ разумхъ, яко на судище хощеть веденъ быти, и рхъ: “Самъ Господь на суд приидеть съ старьци людьскыми”». Отвща Иеремия, глаголя: «Азъ разумхъ, яко на дрв хотяхуть и распяти и рхъ: “Придте, въложимъ дрво въ хлбъ его и гонозимъ живота его”». 407 И другый отвща и рече: «Азъ разумхъ, яко въ гроб хотяхуть и положити, и рхъ: „Положиша мя въ ров присподьнимь въ тьмьныихъ и въ сни съмьртьнй”». 408 Си же пророкомъ глаголющемъ и веселящемъся о благовщении Предтечев. Слышавъ же Адъ глаголы ихъ, рече къ дияволу: «О комь си глаголють, высокомысльний? Къто же ли есть радость творя имъ? О комь же ли благовствують имъ, не вд, тъкъмо въ нихъ вижю велию радость». Отвща дияволъ и глагола ему: «Ничьсоже не ужасайся, вьсьма не бойся глаголъ ихъ: не брези веселитися имъ, се бо нын пришьдый и радость сътвори имъ Иоанъ Креститель и великоглагольникъ есть. Ибо егда б на земли, велия съвдтельствова о человц томь и глагола вьсему миру, яко сь есть хотя избавити вьселеную. И вънидохъ азъ въ Иродиаду, съвтьницю мою и сънаслдьницю, и тою прогнвахъ цесаря, и сего на обд ускну и главу дахъ отроковици, и яко яблъкъмь поигра.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Приключи же ся тьгда моравляне, очющьше нмьчьскыя попы, иже живяаху въ нихъ не прияюще имъ, нъ ковъ кующе на ня, изгънаша вься, 209 а къ апостолику посълаша: «Яко и пьрве отьци наши от святаго Петра крьщение прияли, то дажь намъ Мефодия архиепископа и учителя». Абие же посъла и апостоликъ. И приимы и Святопълкъ князь съ вьсми моравляны и поручи ему вься цьркъви и стрижьникы въ вьсхъ градхъ. От того же дьне вельми начатъ расти учение Божие и стрижьници множитися въ вьсхъ градхъ от тогоже начатъ расти и множитися и погании вровати въ истиньныи Богъ, своихъ блядии отмтающеся. Тольми паче и Моравьска область пространити начатъ вься страны и врагы своя побжати и съ непогршениемь, яко и сами повдають присно. Б же пророчьска благодать въ немь, яко ся суть събывала многа прорицания его. От нихъже ли едино ли дъв съкажемъ. Поганьскъ князь сильнъ вельми, сдя въ Висл, ругашеся крьстьяномъ и пакости дяше. Посълавъ же къ нему, рече: «Добро ти ся крьстити, сыну, волею своею на своеи земли, да не плненъ нудьми крьщенъ будеши на чюжеи земли. И помянеши мя». Еже и бысть. Инъгда же пакы Святопълку воюющу на поганыя и ничьсоже успющю, нъ мудящю. Святаго Петра мъши приближающися, рекъше служьб, посъла къ нему, глаголя яко: «Аще ми ся общаеши на святыи Петровъ дьнь съ вои своими сътворити у мене, врую въ Богъ, яко прдати ти имать я въскор». Еже и бысть. Етеръ другъ, богатъ зло и съвтьникъ, оженися купетрою своею, рекъше ятръвью, и много казавъ и учивъ и утшавъ, не може ею развести. Ини бо, Божии раби 210 творящеся, таи развращаху я, ласкающе имния ради, да сетьне отлучиша я от цьркъве. И рече: «Придеть час, егда не могуть помощи ласкавьници ти, а моя словеса поминати имата, нъ не будеть чьто створити». Вънезапу по Божию оступлению паде напасть на нею, «и не обртеся мсто ею, нъ яко и вихъръ, прахъ възьмъ, рася». 211 И ина многа подобьна симъ, яже притъчами яв съказаше. Сихъ же вьсхъ не тьрьпя, старыи врагъ, завистьникъ человчю роду, въздвиже етеры на нь, яко Дафана и Авирона на Мося, овы яв, а другыя таи. Иже болять иопаторьскою ересью 212 и слабиша съвращають къ себ съ праваго пути, глаголюще: «Намъ есть папежь власть далъ, а сего велить вънъ изгънати и учение его».

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Си видев блаженый, разумев яко хотять его убити, възьрев к ним умиленама очима и сльзами лице си умывая, съкрушенъмь срьдьцьмь, съмеренъмь разумъмь и частыимь въздыханиемь, вьсь сльзами разливаяся, а телъм утьрпая, жалостьно глас испущааше: «Не деите мене, братия моя милая и драгая! Не деите мене, ни ничто же вы зъла сътворивъша! Не брезете, братие и господье, не брезете! Кую обиду сътворих брату моему и вам, братие и господье мои? Аще ли кая обида, ведете мя к князю вашему, а к брату моему и господину. Помилуйте уности моее, помилуйте, господье мои! Вы ми будете господие мои, а аз вам раб. Не пожьнете мене от жития не съзьрела, не пожьнете класа, не у же съзьревъша, н млеко безълобия носяща! Не порежете лозы не до коньца въздрастъша, а плод имуща! Молю вы ся и мил вы ся дею. Убойтеся рекъшааго усты апостольскы: “Не дети бывайте умы, зълобиемь же младеньствуйте, а умы съвьршени бывайте”. 31 Аз, братие, и зълобиемь и въздрастъмь еще младеньствую. Се несть убийство, н сырорезание! Чьто зъло сътворих съведетельствуйте ми, и не жалю си. Аще ли кръви моее насытитися хочете, уже в руку вы есмь, братие, и брату моему, а вашему князю». И не поне единого словесе постыдешася, н яко же убо сверепии зверие, тако въсхытиша его. Он же видев, яко не вънемлють словес его, начат глаголати сице: «Спасися, милый мой отьче и господине Василие, спасися, мати и госпоже моя, спасися и ты, брате Борисе, старейшино уности моея, спасися и ты, брате и поспешителю Ярославе, спасися и ты, брате и враже Святопълче, спасетеся и вы, братие и дружино, вьси спасетеся! Уже не имам вас видети в житии семь, зане разлучаем есмь от вас с нужею». И глаголааше плачася: «Василие, Василие, отьче мой и господине! Приклони ухо твое и услыши глас мой, и призьри и вижь приключьшаяся чаду твоему, како без вины закалаем есмь. Увы мне, увы мне! Слыши небо и вънуши земле. И ты, Борисе брате, услыши гласа моего. Отьца моего Василия призъвах и не послуша мене, то ни ты не хочеши мене послушати? Вижь скьрбь сьрдьца моего и язву душа моея, вижь течение сльз моих, яко реку! И никтоже не вънемлеть ми, н ты убо помяни мя о мне к обьщему Владыце, яко имея дьрзновение и престоя у престола его».

http://azbyka.ru/otechnik/Nestor_Letopis...

Слышасте бо притчю о десяти двахъ, мудрых а 5 несмысльных. 4 Вщеваеть бо святое Евангелие: мудрыя же двьства съблюдоша, и свтилникы своя украсиша милостынями и врою, и внидоша въ чрътогъ радостный, и никомуже не възъбраняющю им. Оны же буяя како наркошася? Понеже двьственую печать съблюдоша неразориму и в пощении и въ бднии, въ молитвах стончиша плоть свою, масла же милостыни не принесоша въ свтилницх своих душь, и того ради изъгнани быша исъ чрътога; и тогда възыскаша продающих милостыня нищих, но не обртоша, уже бо затворишася двери человколюбиа Божиа. Да не лпо нам есть, възлюблении, посылаемых от Бога на ползу душамъ и телесем нашимъ от боголюбивых человкъ удержати себе, но инмъ подаати трбующимъ. «Луче бо, – рече апостолъ, – даяти, нежели взимати»; 5 «Блаженъ, – рече, – разумваяй на нища и убога, въ день лютъ избавить и Господь»; 6 и еще: «Блажени милостивии, яко ти помиловани будуть». 7 Да не уподобимся онмъ роптивымъ, иже чрва ради падоша въ пустыни; ни помышляемь бсовскыих помышлений, иже всвають въ сердца наша неподобнаа, не дающе намъ хвалы въздати Богу о всхъ благодатех его, еже к намъ. Слышите бо, въ что изыде роптание онхъ. Не перве ли, егда ведяше я Моиси къ морю Чрьмному столпом огньнымъ облачномъ, и они, забывше онхъ казни и елико сътвори имъ Богъ в Египт Моисом и Арономъ, не възпиша ли на Моися: «Что извел ны еси сд, да умрем нын в пустыни сей; не луче ли да быша гроби наши въ Египт были!» 8 Да егда проведе их Богъ сквоз Чрьмное море рукою Моисеовою и врагы их потопи, 9 приидоша въ Мерры и обртоша ту горкыа воды, и пакы усъкориша и забыша длъ Божиих, възропташа на Моися, глаголюще: «Чьто пиемь! Се бо въвел ны еси въ пустыню сию безводную, нимущи никакояже утхы». И не ослади ли имъ Богъ горкых водъ? 10 То и ту не осташа в разум, но по тх всх чюдотворных поклонишася тлцю. 11 Да аще бы не Моисй стал во сокрушении ко Богу о нх, то потрбилъ бы я Богъ от лица земли. И пакы воду имъ ис камени источи 12 , и хлбы имъ съ небесе дарова. 13 То или похвалиша Бога, безъблагодатнии? Но начаша глаголати: «Егда подаваем от хлба иноязычникомъ?»

http://azbyka.ru/otechnik/Feodosij_Peche...

Стран. 40. 1 лучь бы вм. уне бы. 2 сиру вм. усирену. 3 бых мнел вм. мнех; отче мои вм. въбързе; видети вм. узьрети; то же ныне вм. ти се; велика вм. селика. 4 постиже вм. състиже; уне бы ми вм. и уныл бых. 5 отчюжен от вм. очюженыи. 6 нет от отца моего. 7 получил вм. уполучил. 8 прияти вм. въсприяти. 9 нежели вм. неже. 10 нет и сльзами... призывающю. 11 от оканнаго вм. от. 12 братоненавидьци вм. братоненавидници. 13 имуще немилостиву вм. изимающе; святый глеб вм. святый. 14 на усть вм. устие; нет святый. 15 глеб же вм. а сь. 16 хотяше вм. чаяяше. 17 зани они убиици вм. зълии они; в кораблец вм. в лодию его. 18 нет своих; из рук вм. оть руку. Стран. 41. 1 свое вм. си. 2 обливаяся вм. разливаяся. 3 испущая вм. испущааше; и рече им: не вм. не. 4 нет не деите мене; створих вм. сътворивъша; не березите мене вм. не брезете. 5 нет не брезете; сътворих вы, братие мои, или вм. сътворих; моему, князю вашему вм. моему. 6 нет и вам... мои. 8 нет помилуите; нет мои. 9–10 нет не пожьнете ... носяща. 11 не имущи вм. имуща; ся вм. вы ся. 12 бога рекша вм. рекъшааго; братие не вм. не; умом вм. умы. 13 но злобою вм. злобиемь же; умом вм. умы; 14 злобою вм. зълобиемь; разумом вм. въздрастъмь; се убо вм. се. 15 что ли вм. чьто. 16 и аз вм. и; хотящете вм. хочете. 17 они же злии и оканнии убиици ни вм. и ни поне. 18 нет же убо; лютни сверепии вм. сверепии; нет тако. 19 и вм. его. 20 се вм. сице; спаси мя вм. спасися (дважды). 21 нет моя; нет и ты; брате мои, господине вм. брате. 22 нет спасися ... ярославе. Стран. 42. 1 спаситеся вм. спасетеся (дважды). 2 уже бо вм. уже. 4 нет господине. 7 глас мои вм. гласа моего; услышаша вм. послуша; нет то. 8 ли хощеши вм. хочеши. 9 и вм. вижь; ничто вм. никто; внемлете вм. не внемлеть. 10 обещнику всех вм. обьщему. 11–12 нет преклонь колене. 15 нет не съведе; боже вм. господи; нет к. 18 уморят вм. умьртвять. 19 нет есть; нет господи. 21 нет и в. 22 и тако вм. таче; умиленым и змолъкшим гласъм вм. умиленымь ... грьтаньмь. 23 нет сътворивъше; скончаите вм. сътворите. 26 нет им.

http://azbyka.ru/otechnik/Dmitrij_Abramo...

Студъ отьцю о ненаказании рожденааго отъ него. Дъшти же на умиление будеть, дъшти мудра почьстить мужя своего. Отьца и мужя посрамить дьрзая, и отъ обою прииметь бещьстие. Надъ мьртвыимь плачи ся – отъиде бо свта, и безумьнааго плачи ся – иштезе бо отъ него разумъ. Вьргый на пътиц камень отъгонить , тако же иже поносить другу своему – разорить дружьбу. За друга аште отъвьрзеши уста – не стыди ся, есть бо съмрение. Не кльни ся именьмь святого: чловкъ кльныи ся мъного испълнить ся безакония, и не отъиметь ся отъ дому его рана, и аште съгршить – грхъ его на немь. Чловкъ, сълазя отъ одра своего, глаголя въ души своеи: «Кто мя видить? – и стны застоять мя, и никътоже мене видить, яко и крыю ся грхъ моихъ, – и не въспомянеть Вьшьнии». И почи чловчьск страхъ его. И не разум, яко очи Господни – тьмами есть свтьлйше сълньця, призирающи на вься пути чловчьскыя и съматряюшти въ тайныхъ мстхъ, и разумють оставльшеи, яко ничьтоже луче страха Господня, и ничьтоже слаже, еже вънимати заповьдмъ Господнямъ. Стыди ся отьця и матери – блудъмь, сильнааго и властелина – о лъжи, судия и кънязя – о съгршеньи, събора и людии – о безаконии, обьштьника и друга – о неправьд, мста, на немьже живеши, – о татьб и правьды Божия и завта Его. Храни ся отъ словесъ поносьныихъ на другы, и не поноси ти давъшу, и не стыди ся о сихъ. И на суд не оправьдай нечьстива. О дьрзости Съ дьрзъмь не ходи на путь – да не въстанеть на тя, тъ бо сътворить по сил своей, и въ неразумьи его погынеши. Съ яръмь не свари ся и не ходи с нимь сквоз пустыню, предъ очима бо его кръвь яко ничьтоже есть, и идеже не будеть помошти, то ту и низложить тя. Съ уродивыимъ свта не твори, не можеть бо словесе дьржяти. Прдъ чюждиими не сътвори ничьто же тайна: не вси бо, чьто ти сътворять. Не являй вьсякому чловку сьрдьца своего, да не възнесеть ти хвалы. Не даждь жен душя своея, наступити ей на крпость твою. Не съртай жены блудьниця, да не како въпадеши въ сти ея. Двы не съматряй, еда како съблазниши ся въ опитимияхъ ея.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

   001    002    003    004    005   006     007    008    009    010