3 Elaine Pagels, Beyond Belief: The Secret Gospel of Thomas (New York: Random House, 2003), 32. Pagels is talking about the so-called Nag Hammadi texts, discovered near the Egyptian village of Nag Hammadi in 1945. In fact, the entire ‘Nag Hammadi library’, as it is sometimes called, totalling somewhat more than 1,000 papyrus pages, tumbled out of a single broken um about two feet high at the time of its discovery, and the standard, modem English translation occupies a single paper­back volume that sits comfortably in the palm of one hand. That English edition is: James M. Robinson (general editor), The Nag Hammadi Library in English (San Francisco: HarperSanFrancisco, 1990). For the story of the discovery, including the height of the um, see Bart D. Ehrman, Lost Christianities (Oxford: Oxford University Press, 2003), 52; also W. C. van Unnik, Newly Discovered Gnostic Writings: A Preliminary Survey of the Nag Hammadi Find (London: SCM Press, 1960), 10. For the number of pages, see Christoph Markschies, Gnosis: An Introduction, tr. J. Bowden (Edinburgh: T. & T. Clark, 2003), 49. 4 Stephen Prothero, American Jesus: How the Son of God Became a National Icon (New York: Farrar, Straus & Giroux, 2003), 7 – 8. 5 For an account of the Council and the question of the authenticity of the list, see the still authoritative B. F. Westcott, A General Survey of the History of the Canon of the New Testament, 6th edn. (Grand Rapids, Mich.: Baker Book House, 1980; repr. of 1889 original), 431 – 9. The list of New Testament books is identical to the contents of the traditional New Testament except that it omits the book of Revelation. 6 Bart Ehrman, ‘Christianity Turned on Its Head: The Alternative Vision of the Gospel of Judas’, in R. Kasser, M. Meyer, and G. Wurst (eds.), The Gospel of Judas from Codex Tchacos (Washington, DC: National Geographic, 2006), 77 – 120, at 118. See also Ehrman, Lost Christianities, whose chapters include titles such as ‘The Arsenal of the Conflicts: Polemical Treatises and Personal Slurs’ and ‘Additional Weapons in the Polemical Arsenal: Forgeries and Falsifications’.

http://azbyka.ru/otechnik/world/who-chos...

Как ни удивительно это прозвучит для некоторых исследователей, из всего этого разнообразия сочинений все же можно сделать определенный вывод. Как и во многих других материях, главный вопрос не в том, почему многие ученые придерживаются тех или иных взглядов или какие тенденции преобладают в интеллектуальном мире и даже не в том, какое мнение высказывает большинство людей в опросах. sus: The Life of a Mediterranean Jewish Peasant (San Francisco: Harper Collins, 1991); John Dominic Crossan, Jesus: A Revolutionary Biography (San Francisco: HarperSanFrancisco, 1994); Marcus J. BorJesus: A New Vision: Spirit, Culture, and the Life of Discipleship (San Francisco: Harper Collins, 1987). Отчасти похожая работа: Burton L. Mack, The Lost Gospel: The Book of Qand Christian Origins (San Francisco: HarperSanFrancisco, 1993). Главный вопрос таков: что говорят факты об Иисусе как об исторической личности? Какие источники имеются в нашем распоряжении? Есть ли среди них нехристианские материалы? Когда жил Иисус? Что Он делал? Чему Он учил? Как Он умер? Истинно ли новозаветное утверждение, что Иисус воскрес из мертвых? Наша цель – искать ответы на такие вопросы, при этом убедительно опровергая основные возражения и выясняя, какие источники подтверждают традиционное представление об Иисусе. 2. Действительно ли Иисус жил на свете? Ученых, считающих, что никакого Иисуса вообще не было, крайне мало. Подобный вывод обычно рассматривается как грубое злоупотребление имеющимися историческими данными. Даже Рудольф Бультман, стремившийся демифологизировать Новый Завет , говорил: «Ни в коей мере мы не находимся во власти тех, кто сомневается или отрицает, что Иисус жил на свете» Однако это мнение оказалось довольно живучим и время от времени всплывает заново. Сказанное относится, прежде всего, к более популярным трактовкам жизни Иисуса. Как выглядят подобные аргументы? Здесь мы рассмотрим взгляды двух ученых, отстаивающих эту точку зрения. Джордж А. Уэллс В нескольких недавних сочинениях 29 Дж. А. Уэллс объясняет свою позицию, согласно которой Иисус, возможно, и был историческим персонажем, но все же малоизвестным. Автор не исключает, что Иисуса никогда даже и не было, а в Новом Завете Его история основана на древних мистических культах.

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia/drevnie...

169 Marilyn Ferguson, The Aquarian Conspiracy (Los Angeles: J.P. Tarcher, 1980); Ted Peters, The Cosmic Self: A Penetrating Look at Today " s New Age Movements (San Francisco: HarperSanFrancisco, 1991); Ted Schultz, ed., The Fringes of Reason: A Whole Earth Catalog (New York: Harmony Books, 1989). 171 См., напр.: W. N. Clarke, S.J., «Is Natural Theology Still Possible Today?» in Physics, Philosophy, and Theology: A Common Quest For Understanding, ed. Robert J. Russell, William R. Stoeger, S.J., and George V. Coyne, S.J. (The Vatican: Vatican Observatory, and Notre Dame: Univ, of Notre Dame Press, 1988). 174 Freeman Dyson, Disturbing the Universe (New York: Harper & Row, 1979). См. также: Paul Davies, The Mind of Cod: The Scientific Basis for a Rational World (New York: Simon & Schuster, 1992). 175 John Barrow and Frank Tipler, The Anthropic Cosmological Principle (Oxford and New York: Oxford Univ. Press, 1986). 178 Arthur Peacocke, Theology for a Scientific Age, enlarged edition (Minneapolis: Fortress Press, 1993). 179 Pierre Teilhard de Chardin, The Phenomenon of Man (New York: Harper & Row, 1959). [Рус перевод: П. Тейяр де Шарден, Феномен человека (М., 1994)]. Я писал о работах Тейяра в статьях: «Five Ways of Reading Teilhard», Soundings 51 (1968): 115–145 и «Teilhard’s Process Metaphysics», Journal of Religion 49 (1969): 136–159. 180 См., напр., James А. Nash, Loving Nature: Ecological Integrity and Christian Responsibility (Nashville: Abingdon Press, 1991). 181 Ian G. Barbour, cd., Earth Might Be Fair: Reflections on Ethics, Religion and Ecology (Englewood Cliffs, NJ: Prentice–Hall, 1972); Technology, Environment and Human Values (New York: Praeger, 1980), chap. 3; Ethics in an Age of Technology (San Francisco: Harper San Francisco, 1993), chap. 3; «The Church in an Environmental Ages, in Creation as Beloved of Cod, ed. Rodney Petersen and Donald Conroy (Atlantic Highlands, NJ: Humanities Press, 1997). 183 Charles Birch and John B. Cobb, Jr., The Liberation of Life (Cambridge: Cambridge Univ. Press, 1981).

http://azbyka.ru/otechnik/konfessii/reli...

10 A Select Library o/Nicene and Post-Nicene Fathers of the Christian Church, second series, vol. 4: St. Athanasius: Select Works and Letters (Grand Rapids: Eerdmans, 1978), p. 552. 11 A Select Library of Nicene and Post-Nicene Fathers of the Christian Church, second series, vol. 6: St. Jerome: Letters and Select Workds (Grand Rapids Eerdmans, 1954), pp. 489–490. 12 В Матфея 23:35 читаем: «Да придет на вас вся кровь праведная, пролитая на земле, от крови Авеля праведного до крови Захарии, сына Варахиина, которого вы убили между храмом и жертвенником» (см. также Лк. 11:51 ). Смерть Авеля описана в Бытие 4:3–8 , смерть Захарии – во 2 Паралипоменон 24:19–22. В еврейской традиции канон начинается книгой Бытия и завершается 2 Паралипоменон. Возможно Иисус ссылается здесь на весь Ветхий Завет. 4 QMMT (С 9–10) – Кум- ранская рукопись, которую трудно прочитать из-за сильных повреждений, похоже, также ссылается на трехчастное деление Ветхого Завета: «книга Моисея, книги Пророков и Давида» (Mikle Wise, Martin Abegg, Jr. & Edward Cook, The Dead Sea Scrolls: A New Translation [San Francisco: HarperSanFrancisco, 1996], p. 363. 13 Bruce М. Metzger, ed., The Oxford Annotated Aporcypha (New York: Oxford University Press, 1977), p. 128. 17 Babylonian Talmud, p. 66. Следующие примеры также свидетельствуют о трехчастном делении писания. (1) «Элиша бен Абуйах (110–135) ссылается на рав. Елиезера (80–110), который сказал рав. Иешуа (80–110): Пусть они занимаются своими делами, а мы будем заниматься своими. Они сели и стали изучать Тору, после чего перешли к Пророкам, а потом к Агиографам. В это время огонь сошел с небес и окружил их» [/Hagigah 77Ь]. (2) Сектанты спросили у рав. Гаммалиила (80–110): Откуда нам знать, что Святой, благословенно имя Его, воскресит мертвых? Он ответил им из Торы, Пророков и Агиографов, но они не послушали» [Sanhedrin 90b. (3) Когда Бен Азай (110–135) изучал Писание, вокруг него зажглись огненные языки пламени. Они спросили его: Ты изучаешь часть Писания Меркабах [Колесница]. Он ответил, нет, но я соединяю отрывки из Торы с параллельными отрывками из Пророков, а отрывки из Пророков с параллельными от-рывками из Агиографов; и слова Торы сияют также ярко как в день, когда они были даны на горе Синай» [Vayyikra Rannah 16:4]. Эти и другие примеры можно найти в книге Leiman, Canonization, pp. 56–72.

http://azbyka.ru/otechnik/konfessii/vved...

180 G.A. Rendsburg, «The Date of the Exodus and the Conquest/Settlement: The Case for the 1100s,» VT42 (1992): 510–527; cf. Harrison, Introduction, p. 315; Hartley, «Exodus: Historical Background,» p. 58. 181 См. Dillard and Longman, Introduction, p. 59; Archer, Survey, pp. 212–214; Harrison, Introduction, pp. 315–317. 183 K.M. Kenyon, Archeology of the Holy Land, 4th ed. (New York: W.W. Norton, 1979), pp. 208,331–332; cp. Kenyon, Digging Up Jericho (New York: Praeger, 1957); cp. Harrison, Introduction, p. 318. 185 Более подробную дискуссию о датировке исхода см. у Harrison, Introduction, pp. 321–323; Hartley, «Exodus: Historical Background,» pp. 59–60; P. Monet, LesNowelles fouiless de Tanis (1929–33); Dillard and Longman, Introduction, pp. 59–62; J J. Bimson, Redatingthe Exodus, JSOTSupp 5 (Sheffield: JSOT, 1978), pp. 1–351; Archer, Survey, pp. 164,212–223; J. Finegan, Light from the Ancient Past: The Archaeological Background of Judaism and Christianity (Princeton, NJ: Princeton University Press, 1959), pp. 120121. 186 Обзор и контрдоказательства различных способов датировки см. у J.H. Walton, Chronological Charts of the Old Testament (Grand Rapids: Zondervan, 1978), pp. 29–30. См. также: Dillard and Longman, Introduction, pp. 59–62; Bimson, Redating, pp. 42,47–48,67–80. 187 Harley, «Exodus: Historical Background,» p. 60; ср. D.H. Freedman, «The Chronology of Israel and the Ancient Near East,» in The Bible and the Ancient Near East, ed. by G.E. Wright (Garden City, NY: Doubleday, 1961), pp. 206–208. 192 Там же, pp. 695–696. Ср. Sama, Exploring Exodus, pp. 15–11, особенно структуру казней в таблице 4.2; ср. Hartley, «Exodus: Message,» pp. 68–70; и Young, Introduction, pp. 64–65. 196 Обсуждение сходства и различия библейского закона и древних ближневосточных договоров см. у: Harley, «Exodus: Message,» pp. 72–75; G. Mendenhall, «Ancient Oriental and Biblical Law,» BA 17 (1954): 26–46; id., «Covenant Forms in Israelite Tradition,» BA 17 (1954): 50–76; repr. in The Biblical Archaeologist Reader 3, ed. by E.F Campbell and D.N. Freedman (Garden City, NY: Doubleday, 1970), pp. 2553; J.A. Thompson, The Ancient Near Eastern Treaties and the Old Testament (London: Tyndale, 1964); R.E. Friedman, Commentary on the Torah (San Francisco: HarperSanFrancisco, 2001), pp. 234–235.

http://azbyka.ru/otechnik/konfessii/vved...

Carrier, R. (2005a) The spiritual body of Christ and the legend of the empty tomb. In J.J. Lowder and R.M. Price (eds.), The Empty Tomb, 105–231. Amherst, NY: Prometheus. Carrier, R. (2005b) The plausibility of theft. In J. J. Lowder and R.M. Price (eds.), The Empty Tomb, 349–368. Amherst, NY: Prometheus. Carrier, R. (2006) Why I Don’t Buy the Resurrection Story, 6th edn, http://www.infidels. (accessed 10/30/2008). Cavin, R.G. (1993) Miracles, Probability, and the Resurrection of Jesus: A Philosophical, Mathematical, and Historical Study. PhD Dissertation, University of California Irvine. Chalmers, T. (1817) The Evidence and Authority of the Christian Revelation. Edinburgh: Walker and Greig. Chandler, S. (1744) Witnesses of the Resurrection of Jesus Christ Re-examined. London: J. Noon. Craig, W.L. (1997) John Dominic Crossan on the resurrection of Jesus. In S.T. Davis, D. Kendall, and G.O’ Collins (eds.), The Resurrection: An Interdisciplinary Symposium on the Resurrection of Jesus, 249–271. Oxford: Oxford University Press. Craig, W.L. (2002) Assessing the New Testament Evidence for the Historicity of the Resurrection of Jesus. Lewiston, NY: Edwin Mellen Press. Crossan, J.D. (1991) The Historical Jesus: The Life of a Mediterranean Jewish Peasant. San Francisco: HarperSanFrancisco. Crossan, J.D. (1994) Jesus: A Revolutionary Biography. San Francisco: HarperSanFrancisco. Crossan, J.D. (1996) Who Killed Jesus? San Francisco: HarperSanFrancisco. Crossan, J.D. (1998) The Birth of Christianity. San Francisco: HarperSanFrancisco. Davis, S.T. (2006) The counterattack of the resurrection skeptics: a review article. Philosophia Christi 8:1, 39–64. Deissmann, A. (1965) Light from the Ancient East. Grand Rapids, MI: Baker. Douglas, J. (1757) The Criterion. London: A. Millar. Earman, J. (2000) Hume’s Abject Failure. Oxford: Oxford University Press. Fuller, R.H. (1993) The resurrection. In B.M. Metzger and D. Coogan (eds.), The Oxford Companion to the Bible, 647–649. Oxford: Oxford University Press.

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/nov...

115 Аргументы в поддержку нового мифа см.: В. Ehrman, Misquoting Jesus: The Story behind Who Changed the Bible and Why (San Francisco, Calif.: HarperSanFrancisco, 2005); Lost Christianities: The Battles for Scripture and the Faiths We Never Knew (New York: Oxford University Press, 2003); а также другие его работы – как научные, так и популярные. Как и в случае с различными древними мифами, современные мифы принимают разные формы, так что ни одного популяризатора нельзя считать представителем всего движения. 116 О причинах, по которым церковь, говоря о божественном Иисусе, якобы добивалась власти, см. также: М. Meyer in KMW, p. 7, 27, 29, 118 (вкратце все сводится к тому, что одна из конкурирующих группировок христиан одолела все остальные). См. также: Н. Krosney, The Lost Gospel: The Quest for the Gospel of Judas Iscariot, p. 191. Идея, что в канонических евангелиях показан «божественный» Иисус, между тем как в гностических текстах фигурирует «человечный» Иисус, – это одно из наиболее странных и совершенно глупых предположений, высказанных Дэном Брауном в «Коде да Винчи». 117 Цит. по: Н. Krosney, The Lost Gospel: The Quest for the Gospel of Judas Iscariot, p. 196. 118 О параллелях между гностицизмом и современной культурой: E.Pagels, The Gnostic Gospels, p. 19, 27, 133, 140. 119 О гностицизме и Фейербахе см.: Ibid, p. 132. 120 Цит. по: Н. Krosney, The Lost Gospel: The Quest for the Gospel of Judas Iscariot, p. 140. 121 Philip J. Lee, Against the Protestant Gnostics (New York: Oxford University Press, 1987). Издание в мягкой обложке 1993 года содержит новое предисловие, где прослеживается сходство критики Ли с критикой культурного комментатора Гарольда Блума, положительно отозвавшегося об этой книге. Книга Блума [Н. Bloom, The American Religion: The Emergence of the Post–Christian Nation (New York: Touchstone, 1992)] представляет собой хлёсткое изложение того же тезиса. 122 С. O’Reagan, Gnostic Return in Modernity (Albany, N.Y.: State University of New York Press, 2001).

http://azbyka.ru/iuda-i-evangelie-iisusa

" 368. 4QApocryphal Pentateuch A " and " 377. 4QApocryphal Pentateuch B " in Wadi Daliyeh II The Samaria Papyri from Wadi Daliyeh and Qumran Cave 4 XXVIII Miscellanea, Part 2 , 131-49, 205-17 " When Archeology Conflicts With the Bible, " The Banner 136 (no. 7), 16-19 " The Interpretation of Genesis in 1 Enoch " in The Bible at Qumran: Text, Shape, and Interpretation (ed. P. Flint; Studies in the Dead Sea Scrolls and Related Literature; Grand Rapids: Eerdmans) 129-48 " Foreword " in the reprint of A. Saldarini, Pharisees, Scribes and Sadducees in Palestinian Society: A Sociological Approach (The Biblical Resource Series; Grand Rapids: Eerdmans/Livonia, MI: Dove), xi-xxv " Greek at Qumran " in Hellenism in the Land of Israel (ed. J. Collins and G. Sterling; Christianity and Judaism in Antiquity 13; Notre Dame: University of Notre Dame), 175-81 " Questions of Canon Viewed Through the Dead Sea Scrolls, " Bulletin for Biblical Research 11, 269-92 " The Qumran Community, " Calliope 12, 28-32 " The Scrolls and the New Testament, " Calliope 12, 46-48 " Foreword " in B. Gardner, The Genesis Calendar: The Synchronistic Tradition in Genesis 1-11 (Lanham, MD: University Press of America, xiii-xv 2002 Volume consultant (with Monica Brady), The Texts From the Judaean Desert: Indices and An Introduction to the Discoveries in the Judaean Desert Series (DJD 39; Oxford: Clarendon) (with P. Flint), The Meaning of the Dead Sea Scrolls: Their Significance for Understanding the Bible, Judaism, Jesus, and Christianity (San Francisco: HarperSanFrancisco) Peperback edition of From Revelation to Canon: Studies in the Hebrew Bible and Second Temple Literature (Boston/Leiden: Brill) Translation of the Ethiopic text of The Apostolic Tradition in P. Bradshaw, M. Johnson, and L. Phillips, eds., The Apostolic Tradition (Hermeneia; Minneapolis: Fortress) (with R. Kugler), " A Note on 4Q225 (4Qpseudo-Jubilees), " Revue de Qumran 77, 109-16 " The Wording of Biblical Citations in Some Rewritten Scriptural Works " in The Bible as Book: The Hebrew Bible and the Judaean Desert Discoveries (ed. E. D. Herbert and E. Tov; London: The British Library & Oak Knoll Press in Association with The Scriptorium: Center for Christian Antiquities), 41-56

http://bogoslov.ru/person/292624

Roberts, David. «The Ice Man: Lone Voyager from the Copper Age.» National Geographic 183 (1993): 3667; Ryken, Leland. How to Read the Bible as Literature ... and Get More Out of It. Grand Rapids: Zondervan, 1984; Sandars, N.K. The Sea Peoples: Warriors of the Ancient Mediterranean. Rev. ed. London: Thames & Hudson, 1985; Sandy, D. Brent, and Ronald L. Giese Jr. Cracking Old Testament Codes. Nashville: Broadman & Holman, 1995; Schneirla, William. «The Orthodox Old Testament Canon and the So-called Apocrypha. SFTQnsl (1957): 4046; Schoville, Keith N. Biblical Archaeology in Focus. Grand Rapids: Baker, 1978; A Select Library ofNicene and Post-Nicene Fathers of the Christian Church. Second series, vol. 4. St. Athanasius: Select Works and Letters. Grand Rapids: Eerdmans, 1978; A Select Library ofNicene and Post-Nicene Fathers of the Christian Church. Second series vol. 6. St. Jerome: Letters and Select Works. Grand Rapids: Eerdmans, 1954; Silberman, Neil Asher. Diggingfor God and Country: Exploration,Archeology, and the Secret Struggle for the Holy Land, 17991917. New York: Alfred A. Knopf, 1982. Stott, John R.W. Guard the Gospel: The Message of 2 Timothy. Downers Grove, IL: InterVarsity, 1973; Sundberg, Albert C.Jr. «The " Old Testament»: A Christian Canon.» CBQ30(1968): 143155; Sundberg, Albert C. Jr. The Old Testament of the Early Church. HTS 20. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1964; Sundberg, Albert С. Jr. «The Protestant Old Testament Canon: Should It Be Reexamined?» CBQ 28 (1966): 194203. Tate, Marvin E. «The Old Testament Apocrypha and the Old Testament Canon.» Rev Exp 65 (1968): 339356. Ussishkin, David. «Lachish.» NEAEHL, 3:897911. Ed. by E. Stern. New York: Simon & Schuster, 1993; von Daniken, Erich. Chariots of the Gods»? Unsolved Mysteries of the Past. London: Souvenir, 1969; Wise, Michael, Martin Abegg Jr., and Edward Cook. The Dead Sea Scrolls: A Mew Translation. San Francisco: HarperSanFrancisco, 1996; Wright, J. Stafford. «The Interpretation of Ecclesiastes.» In Classical Evangelical Essays in Old Testament Interpretation. Ed. by Walter C. Kaiser Jr. Grand Rapids: Baker, 1980;

http://azbyka.ru/otechnik/konfessii/vved...

Второй сценарий развития будет заключаться в том, что новообращенные протестанты и сектанты, свободные от этноцентрического мышления своих собратьев-прихожан, начнут движение внутри своих Церквей за объединение с другими православными церквями. Многочисленные новообращенные в ПЦА стали сильным голосом своей Церкви и оказывают влияние на Ее развитие; в том же направлении движется и Антиохийская Церковь в Америке, которая, наряду с ПЦА, является лидером в межправославном и межконфессиональном экуменизме. Этот сценарий, вероятно, будет успешным в долгосрочной перспективе, в краткосрочной же он будет перебиваться новыми волнами русских, албанских и румынских иммигрантов, прибывающих и создающих этнические анклавы в таких городах, как Филадельфия, Бостон, Лос-Анджелес, Бруклин, Нью-Йорк, и воспринимающих свои Церкви как оплот этнической солидарности. Они будут противостоять наднациональным, всеправославным устремлениям новообращенных сектантов. Но постепенно, в процессе их ассимиляции в американскую культуру, во втором или третьем поколениях падут даже самые мощные барьеры между этническими Православными Церквями и новообращенными в них американцами. Источник: Nova Religio: The Journal of Alternative and Emergent Religions, 7.2 (2003): 5–23. Перевод выполнила Екатерина Кальпус Восточные Православные Церкви, как правило, являются национальными Церквями в Европе: например, Русская Православная Церковь, Сербская Православная Церковь, Румынская Православная Церковь, Болгарская Православная Церковь, Греческая Православная Церковь и Антиохийская Православная Церковь. Когда верующие этих Церквей эмигрировали в Соединенные Штаты, они создали анклавы, где вместе жили и молились. Я называю эти их церкви в эмиграции этническими Православными Церквями. Неэтнические новообращенные – это американцы протестантского и католического происхождения, не являющиеся потомками русских, румынских, болгарских, сербских, греческих или сирийских эмигрантов. Для подробного исследования обращений бэби -бумеров и поколения Х , выбравших более традиционные религиозные общины , см . к ниги: Richard Cimino, Against the Stream: The Adoption of Traditional Christian Faiths by Young Adults (Lanham, Md.: University Press of America, 1996); Wade Clark Roof, Spiritual Marketplace: Baby Boomers and the Remaking of American Religion (Princeton: Princeton University Press, 1999); Colleen Carroll, The New Faithful: Why Young Adults Are Embracing Christian Orthodoxy (Chicago: Loyola Press, 2002); and Frederica Mathewes-Green, Facing East: A Pilgrim’s Journey into the Mysteries of Orthodoxy (San Francisco: HarperSanFrancisco, 1997).

http://bogoslov.ru/article/6024226

  001     002