218 Ср. Michelé А. Incarnation//Dictionnaire de Théologie catholique. T.VII.2, col. 1495 ss.; Wessel, John. De causis Incarnationis. Lib. 2, с. 7 (цитируется в: Ullman G. Die Reformatoren vor der Reformation. Bd. 2. Gotha, 1866, S. 398ff.).O Накланте см. Westcott. Ор. cit., р. 312 ff. См. также Osiander, Andreas. An Filius Dei fuit incarnatus, si peccatum non intervenisset in mundum? Item de imagine Dei quid sit? Ех certis et evidentibus S. Scripturae testimoniis et non ех philosophicis et humanae rationis cogitationibus derompta explicatio. Monte Regia Prussiae, 1550; Dorner I. А. Entwicklungsgeschichte der Lehre von der Person Christi. 2 Aufl., 1853. Bd. 2, SS. 438 ff., 584; Ritschi, Otto. Dogmengeschichte des Protestantismus. Bd. 2. Leipzig, 1912, S. 462. Озиандера жестко критиковал Кальвин: Institutio. Lib. 2, сар. 12, 4–7/Ed. Tholuck, l, SS. 304–309. 219 См., например, пространное обсуждение этого вопроса в «Dogmata Theologica» Л. Томассина (1619–1695): Т. 3, «De Incarnatione Verbi», 2, сарр. 5–11. Ed. nova, Parisiis, 1866, рр. 189–249. Томассин отвергает теорию Дунса Скота как «наваждение», находящееся в явном противоречии со свидетельствами Писания и учением отцов. Он приводит длинный список патристических цитат, в большинстве своем – из сочинений Августина. Беллармин (1542–1621) ограничивается одной скептической фразой: «Если бы Адам сохранил безгрешность, в которой был создан, Сын Божий, конечно, не пошел бы на страдания; вероятно, не стал бы он и воспринимать нашу плоть – так учит о том даже сам Кальвин» (De Christo. Lib. 5, сар. 10. Ed. prima Romana. Romae. Т. 1, 1832, р. 432). Петавия (1583–1652) мало интересовал спор: «Данный вопрос бурно обсуждается всеми школами, однако, непричастные всей этой борьбе, мы разберем его в двух словах». Далее Петавий утверждает, что Предание не содержит подтверждений независимости Воплощения от грехопадения, и приводит несколько цитат в пользу обратного (Opus de Theologicis Dogmatibus. Т. 4: De Incarnatione. Lib. 2, сар. 17, 7–12. Venetiis, 1757, рр. 95–96). Среди протестантских авторов краткий анализ вопроса проводит Gerhard, John. Loci Theologici. Locus Quartus: «De Persona et Officio Christi», сар. 7/Ed. Е. Preuss. Berolini, 1863. Т. 1, рр. 513–514. Здесь содержатся ценные ссылки на появившуюся ранее литературу по данной теме и интересная подборка отрывков из сочинений отцов. Более подробный разбор может быть найден в: Quenstedt J. А. Theologia Didactico-Polemica, sive Systema Theologicum. Wittebergae, 1961. Pars 3 & 4, pars 3, сар. 3, membrum 1, sectio 1, quaestio 1, рр. 108–116. Суарес (1548–1617) пытался примирить обе точки зрения, отстаивая теорию, в которой противоборствующие мнения вполне могли сосуществовать. См. его примечания к «Summa», За, disput. 4, sectio 12; а также целиком disput. 5а: Opera Omnia/Ed. Berton. Parisiis, 1860, рр. 186–266.

http://azbyka.ru/otechnik/Georgij_Florov...

Соч.: PL. 40. Col. 897-942; 101. Col. 1027-1098; 143. Col. 797-800; 147. Col. 453-458, 463-474, 473-476; 158. Col. 798-803; Leclercq J. La prière au sujet des vices et des vertus//StAnselm. 1953. Vol. 31. P. 3-17; Leclercq J., Bonnes J. P. Un maître de la vie spirituelle au XIe siècle: Jean de Fécamp. P., 1946. (Études de théologie et d " histoire de la spiritualité; 9); Wilmart A. Auteurs spirituels et textes dévots du moyen âge latin. P., 1932; idem. Deux préfaces spirituelles de Jean de Fécamp//RAM. 1937. Vol. 18. P. 3-44. Лит.: Wilmart A. La Complainte de Jean de Fécamp sur les fines dernières// Idem. Auteurs spirituels et textes dévots du moyen âge latin. P., 1932. P. 131-134; idem. Deux préfaces spirituelles de Jean de Fécamp//RAM. 1937. Vol. 18. P. 3-44; Leclercq J., Bonnes J. P. Un maître de la vie spirituelle au XIe siècle: Jean de Fécamp. P., 1946; Leclercq J. Écrits spirituells de l " école de Jean de Fécamp//StAnselm. 1948. Vol. 20. P. 91-114; idem. Prières attribuables à Guillaume et à Jean de Fruttuaria//Monasteri in alta Italia dopo la invasione saracene e magiare (sec. X-XII): Relazioni... al 32. Congersso storico subalpino. Torino, 1966. P. 156-166; idem. Jean de Fécamp//DSAMDH. 1974. T. 8. Col. 509-511; Musset L. La contribution de Fécamp à la reconquête monastique de la Basse-Normandie//L " abbaye bénédictine de Fécamp. Fécamp, 1959. Vol. 1. P. 57-67; idem. La vie économique de l " abbaye de Fécamp sous l " abbatiat de Jean de Ravenne (1028-1078)//Ibid. P. 67-79; Mathon G. Jean de Fécamp: Théologien monastique?//La Normandie bénédictine au temps de Guillaume le Conquérant (XIe siècle)/Éd. G.-U. Langé. Lille, 1967. P. 485-500; Bulst N. Untersuchungen zu den Klosterreformen Wilhelms von Dijon (962-1031). Bonn, 1973; Evans G. R. Mens Devota: The Literary Community of the Devotinal Works of John Fécamp and St. Anselm//Medium Aevum. 1974. Vol. 43. P. 105-115; Ward B. Introduction//The Prayers and Meditations of St. Anselm. Harmondsworth, 1986. P. 47-51; Köpf U. Johannes v. Fécamp//TRE. 1987. Bd. 17. Sp. 132-134; Potts C. Monastic Revival and Regional Identity in Early Normandy. Woodbridge, 1997; Feiss H. John of Fécamp " s Longing for Heaven//Imagining Heaven in the Middle Ages/Ed. J. S. Emerson, H. Feiss. N. Y., 2000. P. 65-82; Gazeau V. Normannia monastica. Caen, 2007. Vol. 2. P. 105-110.

http://pravenc.ru/text/471526.html

All fine goals can be arrived at in honest ways. And if that is impossible, then the goal is bad.” Archpriest Andrei Ovchinnikov Translation by Dmitry Lapa Pravoslavie.ru 22 мая 2017 г. Рейтинг: 8.6 Голосов: 17 Оценка: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  Citation source:   Citation source:  http://orthodoxinfo.com/praxis/wonderful.aspx  Ibid.  Ibid  Ibid.  Ibid.  Ibid. Квитанция Реквизиты для юридических лиц Реквизиты для переводов из-за границы Оплата с банковской карты Visa, MasterCard и Maestro Оплата наличными через кассы и терминалы Пожертвование через Сбербанк Онл@йн Яндекс.Деньги Альфа-клик MasterPass Интернет-банк Промсвязьбанка скрыть способы оплаты Квитанция Реквизиты для юридических лиц Реквизиты для переводов из-за границы Оплата с банковской карты Visa, MasterCard и Maestro Оплата наличными через кассы и терминалы Пожертвование через Сбербанк Онл@йн Яндекс.Деньги Альфа-клик MasterPass Интернет-банк Промсвязьбанка скрыть способы оплаты Предыдущий Следующий Смотри также Man’s Spiritual Nature. Orthodox Spirituality, Part 2 Fr. Alexey Young Man’s Spiritual Nature. Orthodox Spirituality, Part 2 Fr. Alexey Young " St. Theophan the Recluse teaches that a highly active imagination can bring psychological abnormalities, but the spiritually alert have almost no imagination because they are experiencing the reality of God. Thus the saints appear emotionless in icons. They can look at us directly because they can look at sin without judging. " A sharp dressed man Fr. John Moses A sharp dressed man Fr. John Moses You’ve heard it said that “clothes make the man.” If that is true then I am an unmade man. Excuse Me, You Are Not Rational Fr. Stephen Freeman Excuse Me, You Are Not Rational Fr. Stephen Freeman Among the most noble words ever applied to human life, its meaning has been changed and placed in service of the greatest reduction our humanity has ever faced. It is time to take back our rationality. Комментарии Anthony 22 мая 2017, 21:17 Could have just summed up this article when describing the purpose of life in one word - Repentance.

http://pravoslavie.ru/103691.html

1372 . Βαρσανουφου κα ωννου ραταποκρσεις Κεμενο, μετφραση, σχλια π τν Ζαχαριδου Σ. А- Γ. Θεσσαλονκη, 1988–1989 ( λληνες πατρες τς κκλησας. Φιλοκαλα τν νηπτικν κα σκητικν 10 А, В, Γ). 1373 . Barsanuphius and John. Questions and Answers/Crit. ed., transl. Chitty D. J.//PO 31(3). 449–616 (5–172) [только главы 1–124]. Βαρσαννουφου κα ωννου, Κεμενα διακριτικ κα συχαστικ ( ρωταποκρσεις). κδ. τοιμασα ερ ς Μονς γου ωννου Προδρμου Καρα. Т. А, Β. θναι, 1997. 1374 . Новейшее крит. изд.: Barsanuphe et Jean de Gaza. Correspondance/Introd., texte crit., notes Neyt F., Angelis-Noah P. de, trad. Regnault L. 1: Aux solitaires. T. 1: Lettres 1–71. P., 1997. (SC 426); T. 2: Lettres 72–223. P., 1998. (SC 427). 2: Aux cénobites. T. 1: Lettres 224–398. P., 2000. (SC 450); T. 2: Lettres 399–616. P., 2001. (SC 451). 3: Aux laïcs et aux évêques. Lettres 617–848. P., 2002. (SC 468). Древние переводы 1375 . Graf G. Geschichte. 1 Bd. P. 406 [относительно араб. перевода]; Garitte G. Catalogue des manuscrits géorgiens littéraires du Mont Sinaï 14 .120). 116–117 [относительно груз. перевода]; Barsanuphe et Jean de Gaza. Correspondancë recueil complet/Trad. du grec [par Regnault L. et Lemaire P.] et du géorgien [par Outtier B.] par les moines de Solesmes. 1 Solesmes, 1972. 2 Sablé-sur-Sarthe 1993. 574. Zanetti U.//AB 1993. 111 (3–4). 418–419. [Греч. и груз. тексты во франц. пер.]. Переводы на совр. языки Франц. пер.: 4 .1374, 1375. Нем. пер.: 1376 . Dietz М. Von Reichtum des Schweigens. Ein Zeugnis der Ostkirche, Geistliche Antwortbriefe der Schweigemönche Barsanuphe und seines Schülers Johannes (6. Jahrh.), ausgewählt und zum ersten Male ins Deutsche übersetzt. Zürich; München; Paderborn; Wien 1963. Итал. пер.: 1377 . Teresa Lovato M. F., Mortari L. Barsanufio e Giovanni di Gaza. Epistolario. Roma 1991. (Collana dei Testi Patristici. 93). Англ. пер.: 1378 . Fr. Seraphim Rose. Saints Barsanuphius and John. Guidance toward spiritual life. Answers to the questions of Disciples. St. Herman of Alaska Brotherhood. California, 1990 пер. – в крит. изд. Д. Читти 4 .1373).

http://azbyka.ru/otechnik/molitva/isihaz...

St. Nicholas Cabasilas mentions the phelonion and omophorian as the basic elements of the hierarch’s vestments in the fourteenth century and does not mention the sakkos at all. See, ‘Concerning Sacred Vestments’, 3, SC 4-bis, 366. Aleksei Dmitrievsky, “Mitre, Historical-Archeological Essay,” Handbook for Rural Pastors , No. 11 (Kiev, 1903) (Reprinted in Moscow Diocesan News , No. 4-5, 2003); References for the following editions: Relations of Russia with the East , 88, 101; Proskynitarion of Arsenius Sukhanov , 82. St. John Chrysostom Concerning the Holy Priesthood 3, 4. That is to say, “of the Old Testament.” Again, this means “of the Old Testament.” Simeon of Thessalonica Concerning the Holy Temple 45. PG 155, 716D-717A. A. N. Muraviev, Relations of Russia with the East , Part 2 (St Petersburg, 1860), 149. Dmitrievsky, Mitre In the Slavic Bishop’s Service Book (Chinovnik) the mitre is called a “cap” (shapka). “Proskynitarion of Arsenius Sukhanov,” Orthodox Palestinian Collection , Edition No. 21 (vol. 7, ed. 3) (St Petersburg, 1889), 82. Readings in the Society of History and Russian Antiquities , Book 2, Part 2, 166. Dmitrievsky, Mitre. With a reference to the next publication: Relations of Russia with the East. Ch. 1, S. 88, 101. Proskynitarion of Arsenius Sukhanov, 82. Antiquities of the Russian State , Part 1, 124-132 In the West the mitre acquired the shape of a pointed crown, widening from the base and becoming narrow on the top. Such pointed mitres can be seen in paintings from the Middle Ages. The mitre was worn by western bishops including Roman popes. Beginning in the fourteenth century, popes wore the tiara—an egg-shaped hat from three crowns, symbolizing the secular and spiritual power of the pope on earth and also his power over the next life. The tiara in the Roman Church was eliminated by Pope John XXIII (1958-1963) and subsequent popes have worn mitres identical to those worn by other Latin bishops. Metropolitan Hilarion (Alfeyev) 3 января 2015 г. Смотри также

http://pravoslavie.ru/76287.html

Bonnie Angelo, “The Pain of Being Black”, Time, May 22,1989,p. 120. Stephen Chapman, “Concern for Family Provokes Backlash from Feminists”, Chicago Tribune, July 24,1994, p. 3. Wade Horn, Supporting Men as Dads Can Benefit Everyone”, Washington Times, February 8, 2000, p. E2. Caplow, Hicks, and Wattenberg, p. 72. Eric Schmitt, “For First Time, Nuclear Families Drop Below 25% of Households”, New York Times, May 15, 2001, p.l. Katarina Runske, Empty Hearts and Empty Houses (Britain: Family Publications, 1990), p. 21. Rudyard Kipling, “Gods of the Copybook Headings”, 1919. http://www. kipling.org.uk/poems/copybook.htm David A. Noebel, The Legacy of John Lennon: Charming or Harming a Generation” (Nashville, Tenn.: Thomas Nelson, 1982), p. 53. Ibid. Ron Lesthaeghe, “A Century of Demographic and Cultural Change in Western Europe: An Exploration of Underlying Dimensions”, Population and Development Review, Fall 1983, p. 429. Humanae Vitae: Encyclical of Pope Paul VI on the Regulation of Birth, July 25,1968. “Gay Times”, Washington Times, July 28,2000, p. 2. John Leo, “Have It Your Way Is the New Moral Order”, Conservative Chronicle, August 15,2001, p. 6 J. M. and M. J. Cohen, eds., The New Penguin Dictionary of Quotations (London: Penguin Books, 1992), p. 314. Will Durant, Caesar and Christ (New York: Simon & Schuster, 1944), p. 666. Ibid. Ibid. Ibid. Robert Debs Heini, Jr., Dictionary of Military and Naval Quotations (Annapolis, Md.: United States Naval Institute, 1966), p. 317. (2) Мф. 5:1 – Прим. перев. (3) Перевод И. Грингольца и Т. Грингольц. Глава 3. Революционный катехизис Когда Круглый Стол уже разбит, каждый должен решить для себя, с кем он – с Галахадом или с Модредом; третьего не дано . К.С. Льюис Так к чему же призывает эта новая религия, эта новая вера, прилетевшая на крыльях революции? И чем она отличается от веры прежней? Во-первых, эта новая вера есть вера исключительно нашего мира. Она отказывается признавать какую бы то ни было высшую мораль, какой бы то ни было высший моральный авторитет.

http://azbyka.ru/fiction/smert-zapada/?f...

Сохранились исповедание веры И. б. К., адресованное монахам епархии Теллы; комментарий на Трисвятое; 2 литургико-канонических послания; 28 правил, также адресованных монахам; 48 канонических ответов ученику И. б. К. пресв. Сергию (Саргису). И. б. К. касается трактовки таинств Миропомазания (как завершения таинства Крещения , а не как самостоятельного таинства) и Евхаристии (действительности пресуществления хлеба и вина в Тело и Кровь Христовы; необходимости причащаться всем присутствующим на литургии), важности почитания святых и их мощей и др. литургических вопросов. Ответы И. б. К. вошли во мн. канонические сборники Сирийской яковитской Церкви. Память И. б. К. появляется уже в сир. Минологии из Кеннешре (VII в.) и впосл. встречается во мн. сир. месяцесловах (Martyrologe et douze Ménologes syriaques/Éd., trad. F. Nau. P., 1915. P. 32, 38, 50, 71, 99, 109, 119. (PO; T. 10. Fasc. 1)). Соч.: The Synodicon in the West Syrian Tradition/Ed. A. Vööbus. Louvain, 1975. T. 1 [Textus]. P. 145-156, 211-221. (CSCO; 367. Syr.; 161); T. 1 [Versio]. P. 142-151, 197-205. (CSCO; 368. Syr.; 162). Ист.: Vita Ioannis episcope Tallae auctore Elia//Vitae virorum apud monophysitas celeberrimorum/Ed. E. W. Brooks. P., 1907. T. 1. P. 31-95. (CSCO; 7. Syr.; 7); T. 2. P. 32-60. (CSCO; 8. Syr.; 8); John of Ephesus. Lives of the Eastern Saints/Ed. E. W. Brooks. P., 1924. T. 2. P. 514-526. (PO; T. 18. Fasc. 4); Chronicon anonymum Pseudo-Dionysianum vulgo dictum. P., 1933. [Vol. 2:] Textus/Éd. J.-B. Chabot. P. 5, 12, 18. (CSCO; 104. Syr.; 53); Lovanii, 1989. [Vol. 2:] Versio/Trad. R. Hespel. P. 3, 8, 13. (CSCO; 507. Syr.; 213). Лит.: Le Quien. OC. T. 2. Col. 969-970; Райт. Очерк. С. 57-58; Baumstark. Geschichte. S. 174; Chabot. Lit. syr. P. 70-71; Vasiliev A. A. Justin the First. Camb. (Mass.), 1950. P. 31, 231; Roey A., van. Les débuts de l " Église Jacobite//Das Konzil von Chalkedon/Hrsg. A. Grillmeier, H. Bacht. Würtzburg, 1953. Bd. 2. S. 339-360; Ortiz de Urbina I. Patrologia Syriaca. R., 1958. P. 162-163; V öö bus A. Syrische Kanonessammlungen. Louvain, 1970. Bd. 1. S. 156, 164, 263-269; Brock S. P. The Conversations with the Syrian Orthodox under Justinian//OCP. 1981. Vol. 47. P. 87-121; Selb W. Orientalisches Kirchenrecht. W., 1981. Bd. 1; Poggi V. Il commento al Trisagio di Giovanni Bar-Qursus//OCP. 1986. Vol. 52. P. 202-210; Palmer A. Saints " Lives with a Difference: Elijah on John of Tella (d. 538) and Joseph on Theodotos of Amida (d. 698)//IV Symposium Syriacum, 1984: Literary Genres in Syriac Literature. R., 1987. P. 203-216. (OCA; 229); Fiey J.-M. Jean bar Qu  rsu  s//DHGE. T. 26. Col. 1269-1270; idem. Giovanni, vescovo di Tella d " Mauzelat//Enciclopedia dei santi: Le Chiese orientali. R., 1998. Vol. 1. Col. 1187.

http://pravenc.ru/text/469826.html

They had all proved on themselves this [unburning] characteristic of the Holy Fire. The skeptics try to collect statements of people who maintain that the fire burned or scorched them. It is possible that this really happened; the whole point is in how much time has passed after its descent. Just as the form or appearance of its descent and the duration of the wait for it is not the same in various years, so also varies the length of time the Fire preserves this miraculous property. The just-quoted Archimandrite Raphael Karelin writes: “When I, after a certain amount of time, perhaps five minutes, decided to repeat [holding it to my face], I felt something different—by this time, the fire burns.” Sister Elizabeth of the monastery at Gethsemane says 15 minutes passed, and the Fire still did not burn. There is no contradiction here. If one doesn’t purposely look at a watch, the perception of time can be very subjective. The important thing is the often-testified-to, objective fact that it doesn’t burn. When the skeptics gather “witnesses” in order to cast doubt on this miraculous quality of the Holy Fire, they once again display incompetence in basic methods of scholarly and scientific research. In genuine scholarly and scientific work, conclusions are based on solidly established, confirmatory evidence. The presence of negative, opposing pieces of evidence induces one only to investigate (as far as it is possible) the causes of their manifestation. Unbelief and skepticism are barren, infertile. “As someone withdrawing from the light does not in the least do harm to the light, but does very great harm to himself, becoming immersed in darkness, so also one accustomed to scorning the power of the Almighty does not in the least do harm to it [His power], but upon himself brings extreme harm” (John Chrysostom). 23 апреля 2011 г. Рейтинг: 8.1 Голосов: 26 Оценка: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 скрыть способы оплаты скрыть способы оплаты Смотри также Комментарии John H. Smith 18 апреля 2017, 00:00 Excellent article.

http://pravoslavie.ru/31899.html

Архиепископы получают паллий из рук папы (или через его посланцев) уже после хиротонии и до его получения не могут священнодействовать, делать что-либо входящее в собственно архиерейские функции (прежде всего, совершать рукоположение священников); таким образом, передача паллия означала передачу полноты мистической власти. 139 Orderic Vital. Historia Ecclesiastica/Ed. A. le Prevost. 5 vols. Paris, 1838–1855. Название книги заимствовано у крупнейшего историка раннесредневековой Англии Беды Достопочтенного . В аббатстве Св. Эвруля проводили последние годы жизни нормандские рыцари из Сицилии, Южной Италии и Англии, его посещали священники из дочерних монастырей в Южной Италии. В Англии у аббатства имелись обширные земельные владения еще с времен Вильгельма Завоевателя. И сам Виталий изредка путешествовал (в Камбрэ, Клюни и три-четыре раза в Англию). Это позволяло ему собирать сведения об истории современного ему мира и использовать их при создании своей работы. Кроме того, он широко заимствовал информацию (в особенности для периода до 1067 г.) из «Деяний герцогов Нормандии» ( Gesta Normannorum Ducurri) Гийома Жюмъежского (ок. 1000 – после 1070) и «Деяний Вильгельма» Gesta Guillelmi Ilducis Normannorum) Вильгельма из Пуатье (ок. 1120–1190), капеллана в армии Вильгельма Завоевателя. 140 Работы английских хронистов, связанные с церковной историей, собраны в изд.: The Church historians of England: Pre-Reformation period/Ed. J. Stevenson. 6 vols. L., 1852–1856 [в частности: Vol. 1. Pt. 2. The historical works of the Venerable Beda; Vol. 2. Pt. 1. The Anglo-Saxon chronicle. The chronicle of Florence of Worcester; Vol. 2. Pt. 2. The chronicle of Fabius Ethelwerd. Asser’s annals of King Alfred. The book of Hyde. The chronicles of John Wallingford. The history of Ingulf. Gaimar; Vol. 3. Pt. 1. The history of the kings of England, and of his own times, by William of Malmesbury; Vol. 3. Pt. 2. The historical works of Simeon of Durham; Vol. 4. Pt. 1. The chronicles of John and Richard of Hexham. The chronicle of Holyrood. The chronicle of Melrose. Jordan Fantosme’s chronicle. Documents respecting Canterbury and Winchester; Vol. 4. Pt. 2. The history of William of Newburgh. The chronicles of Robert de Monte; Vol. 5. Pt. 1. History of King Henry the First. The acts of Stephen. Giraldus Cambrensis concerning the instruction of princes. Richard of Devizes. The history of the archbishops of Canterbury, by Gervase. Robert of Gloucester’s chronicle. The chronicle of the Isle of Man]. Более поздние источники опубликованы в начатой в 1853 г. серии The church historians of England: Reformation period.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

вера, вероисповедание Chrismation нетленные мощи 4. Translate the following words and phrases into Russian and learn them. Patristic theology living witnesses and contemporaries immersion in the waters of Baptism Basil the Great Gregory of Nazianzus/Gregory the Theologian John Chrysostom the ‘Age of the Fathers’ Maximus the Confessor John of Damascus Theodore of Stoudios Symeon the New Theologian Gregory Palamas Mark of Ephesus the consensus of the Fathers to enter into the spirit of the Fathers to acquire a ‘Patristic mind’ to make/create formal dogmatic definitions to hold something with an unmistakable inner conviction to hand down the Apostolic Tradition to preserve/keep Tradition to study something in the context of the Fathers to express in symbolical form the truths of the faith 5. Make up 5 sentences in English and 5 sentences in Russian using any of the words and expressions from exercises 3 and 4. 6. Fill in the correct particle or preposition in the following sentences. 1). The ring was handed _______ to her from her grandmother. 2). It could be a problem, but we don’t need to enter _______ that just yet. 3). The boat belongs _______ one of the local fishermen. 7. Complete the following sentences with the suitable verbs. Use the right tense in the passive or active form to define/to preserve/to fall/to contain/to desert/to treat/to hold/to attempt 1). The Orthodox Church never _______ to classify the Fathers in order of importance. 2). The Fathers must not _______ merely as relics from the past, but as living witnesses and contemporaries. 3). The Church _______ certain doctrines which never _______ formally. 4). The Apostolic Tradition ‘handed down to us in a mystery’ _______ above all in the Church’s worship. 5). The Orthodox teaching on many points _______ mainly in the prayers and hymns used at Orthodox services. 6). Some individual Church writers at times_______ into error. 7). To say that there can be no more Fathers is to suggest that the Holy Spirit _______ the Church.

http://azbyka.ru/otechnik/Spravochniki/s...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010