Приидите, ублажим Иосифа приснопамятнаго, в нощи к Пилату пришедшаго и Живота всех испросившаго. Даждь ми Сего страннаго, Иже не имеет где главы подклонити; даждь ми Сего страннаго, егоже ученик лукавый на смерть предаде; даждь ми Сего страннаго, егоже Мати, зряши на кресте висяща, рыдающи вопияше и матерски восклицаше: увы Мне, Чадо Мое! Увы Мне, Свете Мой и утроба Моя возлюбленная! Симеоном бо предреченное в церкви днесь собысться; Мое сердце оружие пройде, но в радость воскресения Твоего плач преложи. Покланяемся Страстем Твоим, Христе, покланяемся Страстем Твоим, Христе: покланяемся Страстем Твоим, Христе, и святому воскресению.  Придите, восхвалим приснопамятного Иосифа, пришедшего ночью к Пилату и испросившего Жизнь всех: «Дай мне Этого Странника, Который не имеет, где приклонить голову; дай мне Этого Странника, Которого злой ученик предал на смерть; дай мне Этого Странника, Чья Мать, видя Его висящим на кресте, с рыданием взывала и по-матерински восклицала: увы Мне, Чадо Мое, увы Мне, любимый Мой Сын! Ибо сегодня произошло то, что предрек в храме Симеон: Мое сердце прошло оружие (см.: Лк. 2:35 ). Но в радость воскресения Твоего претвори плач». Поклоняемся Страстям Твоим, Христос, поклоняемся Страстям Твоим, Христос, поклоняемся Страстям Твоим, Христос, и святому воскресению. Литургия Великой Субботы начинается с вечерни, которая, согласно Уставу, должна совершаться «о часе десятом» (около 16.00), однако в современной практике совершается утром. Вечерня включает в себя пение стихир, посвященных победе Христа над адом; в этих стихирах, как и в памятниках раннехристианской литературы, посвященных теме сошествия Христа во ад (в частности, в «Евангелии Никодима», а также в гимнах Ефрема Сирина и кондаках Романа Сладкопевца), ад персонифицирован: Триодь постная. Святая и Великая Суббота. Вечерня. Стихира на «Господи, воззвах». Днесь ад стеня вопиет: уне мне бяше, аще бых от Марии Рождшагося не приял: пришед бо на мя, державу мою разруши, врата медная сокруши; души, яже содержах прежде, Бог сый воскреси...

http://azbyka.ru/otechnik/Ilarion_Alfeev...

Песнопения Страстной Седмицы в исполнении хора Валаамского монастыря и женского хора. Каждый mp3 файл сопровождается текстом песнопения. Великий Понедельник, Вторник, Среда : _____________________________________ Се Жених Грядет в полуночи (Хор Валаамского монастыря) 1.64MB  (Женский хор. Диск «Время поста и молитвы») 3.71MB Се Жених грядет в полунощи,/и блажен раб, егоже обрящет бдяща:/недостоин же паки, егоже обрящет унывающа./блюди убо душе моя,/не сном отяготися,/да не смерти предана будеши,/и Царствия вне затворишися,/но воспряни зовущи:/Свят, Свят, Свят еси Боже,/Богородицею помилуй нас. _____________________________________ Чертог Твой вижду, Спасе Чертог Твой вижду, Спасе мой, украшенный, и одежды не имам, да вниду вонь: просвети одеяние души моей, Светодавче, и спаси мя. _____________________________________ Великий Четверг : Ирмос Великого Четверга (Женский хор. Диск «Время поста и молитвы») 1.86MB Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Блажени непорочнии в путь, ходящии в законе Господни. Жизнь во гробе положился еси, Христе, и Ангельская воинства ужасахуся, снизхождение славяще Твое. Блажени испытающии свидения Его, всем сердцем взыщут Его. Жизнь, како умираеши? Како и во гробе обитаеши, смерти же царство разрушаеши и от ада мертвыя возставляеши? _____________________________________ Вечери Твоея (Хор свято-Ионинского монастыря) 3.06MB Вечери Твоея тайныя днесь Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам яко Иуда, но яко разбойник исповедую Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем. «Сын Божий! сделай меня ныне участником Твоей тайной вечери (удостой причаститься), потому что я не расскажу тайны врагам Твоим, не дам такого Тебе целования, как Иуда (не буду изменять Тебе худою жизнью), но, как разбойник, исповедаю Тебя: помяни меня, Господи, во Царствии Твоем». _____________________________________ Великая Пятница: Днесь висит на Древе (Женский хор. Диск «Время поста и молитвы») 3.11MB Днесь висит на древе, Иже на водах землю повесивый: венцем от терния облагается, Иже Ангелов Царь: в ложную багряницу облачается, одеваяй небо облаки: заушение прият, Иже во Иордане свободивый Адама: гвоздьми пригвоздися Жених Церковный: копием прободеся Сын Девы. Покланяемся Страстем Твоим, Христе: покланяемся Страстем Твоим, Христе: покланяемся Страстем Твоим, Христе, покажи нам и славное Твое Воскресение.

http://pravmir.ru/pesnopeniya-strastnoj-...

Разделы портала «Азбука веры» Самое популярное Сейчас в разделе 1881  чел. Всего просмотров 97 млн. Всего записей 1130 Подписка на рассылку поделиться: ©2024 Православное аудио к содержанию ( 187  голосов:  4.4 из  5) Песнопения Страстной седмицы Великого поста. Исполняет хор Сретенского монастыря в соборе Сретения Владимирской иконы Божией Матери. –:– 02:27 Стоп через   «Се, Жених грядет в полунощи…» Тропарь , глас 8 Се, Жених грядет в полунощи,/и блажен раб, егоже обрящет бдяща,/недостоин же паки, егоже обрящет унывающа./Блюди убо, душе моя,/не сном отяготися,/да не смерти предана будеши/и Царствия вне затворишися,/но воспряни зовущи:/Свят, Свят, Свят еси, Боже,//Богородицею помилуй нас. Перевод: Вот, Жених приходит в полночь, и блажен тот раб, кого найдет Он бодрствующим, но, напротив, недостоин тот, кого Он найдет беспечным. Смотри же, душа моя, не будь побеждена сном, да не будешь смерти предана, и заключена вне Царствия, но воспрянь, взывая: Свят, Свят, Свят Ты, Боже, по молитвам Богородицы помилуй нас! «Чертог Твой вижду, Спасе мой…» Эксапостиларий Чертог Твой вижду, Спасе мой, украшенный, и одежды не имам, да вниду в онь: просвети одеяние души моея, Светодавче, и спаси мя. Перевод: Чертог Твой вижу я, Спаситель мой, украшенным, но одежды не имею, чтобы войти в него. Сделай светлым одеяние души моей, Податель света, и спаси меня. «Вечери Твоея тайныя…» Тропарь, глас 6 Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем. Перевод: Вечери Твоей таинственной участником в сей день, Сын Божий, меня прими. Ибо не поведаю я тайны врагам Твоим, не дам Тебе поцелуя, такого, как Иуда. Но как разбойник исповедаю Тебя: «Помяни меня, Господи, в Царстве Твоём!» «Днесь висит на древе…» Антифон 15, глас 6 Днесь висит на древе, Иже на водах землю повесивый: венцем от терния облагается, Иже Ангелов Царь: в ложную багряницу облачается, одеваяй небо облаки: заушение прият, иже во Иордане свободивый Адама: гвоздьми пригвоздися Жених Церковный: копием прободеся Сын Девы. Покланяемся страстем Твоим, Христе. Покланяемся страстем Твоим, Христе. Покланяемся страстем Твоим, Христе: покажи нам и славное Твое Воскресение.

http://azbyka.ru/audio/pesnopeniya-stras...

   Богочеловек на Кресте; один из распятых с Ним разбойников, обличая другого за богохульные слова, исповедует Иисуса Христа Господом, исповедует Его невинность и Божество. Наконец, для славы Распятого следуют один за другим страшные знамения, возвещавшие о искупительных страданиях и смерти святых Святейшего и вразумлявшие распинателей (1 Кор. 2:8). Во храме Иерусалимском завеса раздирается надвое, показывая, что со смертью крестной всемирной Жертвы настал конец древней скинии и открылся всем путь в самое святилище (Евр. 9:8). Протоиерей Григорий Дебольский.    «Дни богослужения Православной Церкви»     ПЕСНОПЕНИЯ ИЗ СЛУЖБЫ В ВЕЛИКУЮ ПЯТНИЦУ    Днесь висит на древе, Иже на водах землю повесивый: венцем от терния облагается, Иже Ангелов Царь: в ложную багряницу облачается, одеваяй небо облаки: заушение прият, Иже во Иордане свободивый Адама: гвоздьми пригвоздися Жених Церковный: копием прободеся Сын Девы. Покланяемся Страстем Твоим, Христе: поклоняемся Страстем Твоим, Христе: покланяемся Страстем Твоим, Христе, покажи нам и славное Твое Воскресение.    «Ныне висит на древе Тот, Кто повесил землю на водах; терновым венцом покрывается Ангелов Царь; в порфиру шутовскую одевается Одевающий небо облаками; пощечины принимает Освободивший (от греха) Адама в Иордане; гвоздями прибивается Жених Церкви; копьем пронзается Сын Девы. Поклоняемся страданиям Твоим, Христе, поклоняемся страданиям Твоим, Христе, поклоняемся страданиям Твоим, Христе, покажи нам и всеславное Твое Воскресение». Антифон 15, глас 6     КРЕСТНАЯ ЖЕРТВА И весь народ,    сшедшийся на сие зрелище,    видя происходившее, возвращался,    бия себя в грудь    Лк. 23:48    Какое то было зрелище, которое приводило зрителей в совершенное недоумение? Какое было то зрелище, которое запечатлевало уста зрителей молчанием, и вместе потрясало души их? Приходили они на зрелище, чтоб удовлетворить любопытству; уходили со зрелища, ударяя в грудь и унося с собою страшное недоумение...    Какое было это зрелище? На это зрелище смотрели не одни человеки: смотрели на него с ужасом и глубочайшим благоговением все Ангелы Божий; предметы небесные уже не привлекали их внимания; взоры их устремились, приковались к зрелищу, открывшемуся на земле. Солнце увидело невиданное им и, не стерпевши увиденного, скрыло лучи свои, как человек закрывает очи при невыносимом для него зрелище: оно оделось в глубокий мрак, выражая мраком печаль, столько глубокую, как горька смерть. Земля колебалась и потрясалась под событием, совершившемся на ней. Ветхозаветная Церковь растерзала свою великолепную завесу; так терзаются и не щадятся драгоценнейшие одежды при бедствии неотвратимом, решительном. И весь народ, сшедшийся на сие зрелище, видя происходившее, возвращался, бия себя в грудь... Какое это было зрелище?

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/4...

Как сердечный вздох всего мира подхватывает его Церковь, и в сердцах ее верных он разрастается в целую песнь о благоразумном разбойнике, воспеваемую трижды перед 9-м Евангелием: “Разбойника благоразумнаго, во едином часе раеви сподобил еси Господи, и мене древом крестным просвети, и спаси мя” (ТП. Л. 446). Особенной силой проникнуты слова последнего антифона: “Днесь висит на древе, иже на водах землю повесивый, венцем от терния облагается, иже ангелов Царь: в ложную багряницу облачается, одеваяй небо облаки: заушение прият, иже во Иордане свободивый Адама: гвоздьми пригвоздися Жених церковный: копием прободеся Сын Девы. Покланяемся страстем Твоим Христе: покланяемся страстем Твоим Христе: покланяемся страстем Твоим Христе, покажи нам и славное Твое воскресение” (ТП. Л. 441). И здесь, среди помрачающих сознание страданий, словно тонкий лучик света появляется упоминание о том, ради чего все эти страдания: “покажи нам и славное Твое воскресение”! Укрепив таким образом молящихся, Церковь предлагает чтение шестого Страстного Евангелия , в котором говорится о самом распятии. В песнопениях, следующих за этим Евангелием и непосредственно предшествующих ему, раскрывается спасительный смысл страданий Богочеловека: “Крест Твой, Господи, жизнь и заступление людем Твоим есть, и нань надеющеся, Тебе распятаго Бога нашего поем, помилуй нас” (ТП. Л. 441). В песнопениях слышится: “Искупил ны еси от клятвы законныя, честною Твоею Кровию, на Кресте пригвоздився, и копием прободся, безсмертие источил еси человеком, Спасе наш слава Тебе” (ТП. Л. 441). Господь искупил нас, сделал все для нашего спасения, но спасение это можно обрести только в Христовой Церкви. Поэтому сразу же после чтения Евангельского повествования о распятии слышим мы утешительные слова о Церкви, напаяющей Божественной благодатью весь мир: “Живоносная Твоя ребра, яко из Едема источник источающая, Церковь Твоя, Христе, яко словесный напаяет рай, отсюда разделяяся яко в начала, в четыри Евангелиа, мир напаяя, тварь веселя, и языки верно научая покланятися Царствию Твоему” (ТП. Л. 442). Только в Церкви как в спасительном ковчеге можно обрести успокоение и спасение от вечной смерти. Но успокоение и спасение можно получить лишь при условии следования за Христом: “Распялся еси мене ради, да мне источиши оставление, прободен был еси в ребра, да капли жизни источиши ми: гвоздьми пригвоздился еси, да аз глубиною страстей Твоих к высоте державы Твоея уверяем, зову Ти: Живодавче Христе, слава Кресту Спасе, и страсти Твоей” (ТП. Л. 441). Спасаются только те, кто исполняет Евангельскую заповедь: Аще кто хощет по Мне ити, да отвержется себе и возьмет крест свой и по Мне грядет (Мф 16:24).

http://pravmir.ru/nravstvennaya-tematika...

Перевод: Вижу, мой Спаситель, Твой украшенный чертог, и нет у меня достойной одежды, чтобы войти туда: просвети одеяние моей души, о Светодавец, и спаси меня. «Вечери Твоея Тайныя днесь» — поётся на Литургии перед Причастием Святых Христовых Тайн вместо «Тело Христово приимите»: Тропарь: Вечери Твоея тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими: не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя Господи во Царствии Твоем. Перевод: Вечери Твоей таинственной участником в сей день, Сын Божий, меня прими. Ибо не поведаю я тайны врагам Твоим, не дам Тебе поцелуя, такого, как Иуда. Но, как разбойник, исповедаю Тебя: Помяни меня, Господи, в Царстве Твоём. Великая Пятница Стихира: Приидите, ублажим Иосифа приснопамятнаго, в нощи к Пилату пришедшаго и Живота всех испросившаго: даждь ми Сего Страннаго, Иже не имеет где главы подклонити.Даждь ми Сего Страннаго, Егоже ученик лукавый на смерть предаде. Даждь ми Сего Страннаго, Егоже Мати зрящи на Кресте висяща, рыдающи вопияше и матерски восклицаше: увы Мне, Чадо Мое! увы Мне, Свете Мой и утроба Моя возлюбленная! Симеоном бо предреченное в церкви днесь сбыстся: Мое сердце оружие пройде, но в радость воскресения Твоего плачь преложи. Покланяемся Страстем Твоим, Христе (трижды), и Святому Воскресению. Перевод: Приидите, ублажим Иосифа приснопамятного, в нощи к Пилату пришедшего, и Живота всех испросившего: даждь ми Сего странного, Иже не имеет где главы подклонити; даждь ми Сего странного, Егоже ученик лукавый на смерть предаде; даждь ми Сего странного, Егоже Мати зрящи на кресте висяща, рыдающи вопияше, и матерски восклицаше: увы Мне, Чадо Мое! увы Мне, Свете Мой и утроба Моя возлюбленная! Симеоном бо предреченное в церкви днесь собыстся: Мое сердце оружие пройде; но в радость Воскресения Твоего плач преложи. Поклоняемся страстем Твоим, Христе, покланяемся страстем Твоим, Христе, поклоняемся страстем Твоим Христе, и Святому Воскресению. Борис Херсонский Тропарь: Егда славнии ученицы на умовении вечери просвещахуся, тогда Иуда злочестивый сребролюбием недуговав омрачашеся, и беззаконным судиям Тебе, Праведнаго Судию, предает. Виждь имений рачителю, сих ради удавление употребивша. Бежи несытыя души, Учителю таковая дерзнувшия. Иже о всех благий, Господи слава Тебе!

http://foma.ru/strastnaya-sedmitsa-2016....

Ноги в православном Кресте – и ныне «столп и утверждение» Вселенной. Устойчивостью своею они возносят Христа. Не забыты при этом и символы твердыни – подножия. Устойчивость ног напоминает: «Он основал вселенную, она не поколеблется» ( 1Пар 16:30 ). Вся фигура свидетельствует о том, что на Голгофский крест Христос восходит Сам, и даже не как на царский трон, а так, как это было сказано: «Место лобное рай бысть». Внеся эту символику в изображение Креста, наши предки засвидетельствовали тем своё верование. Это не произвольная трактовка Голгофского сюжета; описанная тематика всегда стояла перед умным взором православного художника. Для изографа стихира Страстного Пятка «Днесь висит на древе иже на водах землю повесивый, венцем от терния облагается иже ангелов Царь, в ложную багряницу облачается одеваяй небо облаки, заушение прият иже во Иордане свободивый Адама, гвоздьми пригвоздися Жених церковный, копием прободеся Сын Девы, покланяемся страстем Твоим Христе, покланяемся страстем Твоим Христе, покланяемся страстем Твоим Христе, покажи нам и славное Твое Воскресение» – совсем не лирическое излияние, а духовный реализм; изограф выражает его методами православных канонов. Устроением Церкви Бог соединяет земное и небесное в таком единстве и спаянности, что апостол Павел видит в этом единое мистическое Тело Христово, одушевляемое Духом Святым. Потому-то Церковь и нельзя мыслить в отрыве от Христа и Духа Святого; в противном случае мы лишаем её истинной природы, вселенского масштаба и спасительной значимости. Итак, Спасение совершено, но его ещё нужно усвоить, стяжать. Только тот, «кто будет веровать и креститься, спасен будет» ( Мк 16:16 ). Но Господь милует и грешников. Жизненными обстоятельствами, любвеобильными дарами, – вообще разными способами Христос всех зовёт в Свою Церковь , стоит у дверей сердца каждого, стучится в них, иногда властно, но чаще с нежностью, терпеливо ждёт подаяния любви... Господь вводит в Церковь немощных братьев Своих прямым включением их в ритм облагодатствованной жизни.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksij_Timako...

Едино бяше неразлучное еже во аде, и во гробе, и во Едеме, Божество Христово со Отцем и Духом, во спасение нас, поющих: Избавителю Боже, благословен еси. Песнь 8. Ирмос: Ужаснися бояйся небо, и да подвижатся основания земли: се бо в мертвецех вменяется в вышних Живый и во гроб мал странноприемлется, Егоже, отроцы, благословите: священницы, воспойте: людие, превозносите во вся веки. Разрушися Пречистый храм, падшую же совозставляет скинию: Адаму бо первому Вторый, Иже в вышних Живый, сниде даже до адовых сокровищ, Егоже, отроцы, благословите: священницы, воспойте: людие, превозносите во вся веки. Преста дерзость учеников [исчезло дердновение учеников, но], Аримафей же изрядствует Иосиф: мертва бо и нага зря над всеми Бога, просит и погребает зовый: отроцы, благословите: священницы, воспойте: людие, превозносите во вся веки. О чудес новых! О благости! О неизреченнаго терпения! Волею бо под землею печатлеется, Иже в вышних Живый, и, яко льстец, Бог оклеветается, Егоже, отроцы, благословите: священницы, воспойте: людие, превозносите во вся веки. Песнь 9. Ирмос: Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе, Егоже во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно, яко Бог, верою и любовию Тя величающия. В страннем Твоем рождестве, болезней избежавше паче естества, ублажихся, Безначальне Сыне: ныне же Тя, Боже мой, бездыханна зрящи мертва, оружием печали растерзаюся люте: но воскресни, яко да возвеличуся. Земля покрывает Мя хотяща, но устрашаются адовы вратницы, одеяна видяще одеждою окровавленою, Мати, отмщения: враги бо Крестом поразив, яко Бог, воскресну паки и возвеличу Тя. Да радуется тварь, да веселятся вси земнороднии, враг бо пленися ад: с миры жены да сретают, Адама со Евою избавляю всеродна и в третий день воскресну. Стихира на целование Плащаницы: Приидите, ублажим Иосифа приснопамятнаго, в нощи к Пилату пришедшаго и Живота всех испросившаго. Даждь ми Сего страннаго, Иже не имеет где главы подклонити: даждь ми Сего страннаго, Егоже ученик лукавый на смерть предаде: даждь ми Сего страннаго, Егоже Мати, зрящи на Кресте висяща, рыдающи вопияше и матерски [матерински] восклицаше: увы Мне, Чадо Мое! Увы Мне, Свете Мой и утробе Моя возлюбленная! Симеоном бо предреченное в церкви днесь собысться: Мое сердце оружие пройде, но в радость Воскресения Твоего плач преложи. Покланяемся Страстем Твоим, Христе: покланяемся Страстем Твоим, Христе: покланяемся Страстем Твоим, Христе, и Святому Воскресению.

http://azbyka.ru/liturgika-bogosluzhebny...

Увидев невечерний свет Богоявления Твоего, Христе, милостиво бывшаго для нас, Исаия, в ночи бодрствуя, восклицал: «Воскреснут мертвые и восстанут находящиеся во гробах, и все живущие на земле возрадуются». 6 . Ят бысть, но не удержан в персех китовых Иона: Твой бо образ нося, страдавшаго и погребению давшагося, яко от чертога от зверя изыде, приглашаше же кустодии, хранящии суетная и ложная, милость сию оставили есте. Был поглощен, но не удержан китовыми недрами Иона; ибо, прообразуя Тебя, Христе, страдавшего и преданного погребению, он вышел из зверя, как из чертога, а к страже гроба Твоего взывал: «Стерегущие тщетно и напрасно, вы не узнали Самого Милосердого». 7 . Неизреченное (невыразимое) чудо, в пещи избавивый преподобные (благочестивые) отроки из пламене, во гробе мертв бездыханен полагается во спасение нас (для спасения нас) поющих: «Избавителю Боже, благословен еси». 8 . Ужаснися бояйся небо, и да подвижатся (поколеблются) основания земли, се бо в мертвецех вменяется в вышних живый, и во гроб мал странноприемлется. Его же отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. 9 . Не рыдай Мене (не рыдай о Мне) Мати, зрящи во гробе, Его же во чреве без семени зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно яко Бог верою и любовию Тя величающия. б) Стихира. Глас. 5. Приидите, ублажим Иосифа приснопамятнаго, в нощи к Пилату пришедшего, и живота всех испросившего, даждь ми Сего страннаго, Иже не имеет, где главы подклонити: даждь ми Сего страннаго, Его же ученик лукавый на смерть предаде: даждь ми Сего страннаго, Его же Мати зрящи на кресте висяща, рыдающи вопияше, и Матерински восклицаше: «Увы Мне, Чадо Мое! увы Мне, Свете Мой, и утроба Моя, возлюбленная! Симеоном бо предреченное в Церкви днесь собыстся: Мое сердце оружие пройде: но в радость воскресения Твоего плач преложи». Покланяемся страстем Твоим, Христе, покланяемся страстем Твоим, Христе, покланяемся страстем Твоим, Христе, и святому воскресению! 10 Эта статья составлена по статье, помещенной в журнале «Наставления и утешения св. веры христианской», изд. Андреевского скита в Одессе, за 1891 г., 4.

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Djach...

(Совершается в пятницу вечером или в ночь с пятницы на субботу .) Тропари, глас 2-й Благообразный Иосиф, с древа снем Пречистое Тело Твое, плащаницею чистою обвив, и вонями во гробе нове покрыв положи. Слава: Егда снизшел еси к смерти, Животе безсмертный, тогда ад умертвил еси блистанием Божества. Егда же и умершия от преисподних воскресил еси, вся силы Небесныя взываху: Жизнодавче Христе Боже наш, слава Тебе. И ныне: Мироносицам женам, при гробе представ, Ангел вопияше: мира мертвым суть прилична, Христос же нетления явися чуждь. Кондак, глас 6-й Бездну заключивый, мертв зрится, и смирною и плащаницею обвився, во гробе полагается яко смертный Безсмертный: жены же приидоша помазати Его миром, плачущия горько и вопиющия: сия суббота есть преблагословенная, в нейже Христос уснув, воскреснет тридневен. Стихира на целование Плащаницы, глас 5-й Приидите ублажим Иосифа приснопамятнаго, в нощи к Пилату пришедшаго, и Живота всех испросившаго: даждь ми Сего страннаго, Иже не имеет где главы подклонити; даждь ми Сего страннаго, Егоже ученик лукавый на смерть предаде; даждь ми Сего страннаго, Егоже Мати зрящи на кресте висяща, рыдающи вопияше, и матерски восклицаше: увы Мне, Чадо Мое! увы Мне, Свете Мой, и утроба Моя возлюбленная! Симеоном бо предреченное в церкви днесь собыстся: Мое сердце оружие пройде; но в радость Воскресения Твоего плачь преложи. Покланяемся Страстем Твоим, Христе, покланяемся Страстем Твоим, Христе, покланяемся Страстем Твоим, Христе, и Святому Воскресению.   Литургия святого Василия Великого в соединении с вечерней Вместо Херувимской песни Да молчит всякая плоть человеча и да стоит со страхом и трепетом, и ничтоже земное в себе да помышляет: Царь бо царствующих, и Господь господствующих, приходит заклатися и датися в снедь верным. Предходят же Сему лицы Ангельстии со всяким Началом и Властию, многоочитии Херувимы и шестокрилатии Серафими, лица закрывающе, и вопиюще песнь: Аллилуия, аллилуия, аллилуия. Задостойник, глас 6-й Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе, Егоже во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно яко Бог, верою и любовию Тя величающия.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/1...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010