Типикон Великой ц. указывает на утрене в конце «Непорочных» петь пасхальный тропарь 3-го гласа ([Когда] творение было смущено), на 50-м псалме – тропарь Антипасхи «тяжелого» (7-го) гласа ([В то время, как] гроб был запечатан – церковнославянский «Запечатану гробу»); на литургии – вседневные антифоны (при этом 2-й антифон Типикон указывает петь не с «аллилуия», а с припевом: «Спаси ны, Сыне Божий,,,» – как в самые большие праздники), прокимен из Пс 146 («Велий Господь наш»), апостол – Деян. 5, 12–20, аллилуиарий со стихом 94-го псалма, евангелие – Ин 20, 19–31, причастны – «Хвалите Господа с небес» (Пс 148. 1) и «Похвали, Иерусалиме, Господа» (Пс. 147, 1); на вечерне в сам день праздника петь прокимен из Пс. 76 («Кто Бог велий»), такой же, как вечером в 1-й день Пасхи. Прп. Романом Сладкопевцем (V в.) был написан кондак на уверение Фомы (проимий: «Любопытною десницею»), который употреблялся в храмах Константинополя в неделю Антипасхи. Во всех многочисленных редакциях 2 византийских монастырских уставов – Студийского и Иерусалимского (который является ныне основным богослужебным уставом Православной Церкви) – служба Антипасхи является праздничной. Состав службы со времен действия Студийского устава и до наст. времени весьма стабилен. Как студийскими, так и иерусалимскими Типиконами (кроме самых кратких) указываются следующие гимнографические тексты вечерни под Антипасху и утрени Антипасхи: отпустительный тропарь «тяжелого» (т. е. 7-го) гласа «Запечатану гробу» – как в Типиконе Великой церкви; кондак (точнее, проимий и 1 икос) 4-го плагального (т. е. 8-го) гласа прп. Романа (проимий «Любопытною десницею»); написанные прп. Иоанном Дамаскиным (VIII в.) самогласные стихиры 1-го («По днехъ осмихъ», «Дверемъ заключеннымъ, ученикомъ собраннымъ, вшелъ еси», «Фома, глаголемый близнецъ») и 2-го плагального (т. е. 6-го) гласов («Дверемъ заключеннымъ, пришелъ еси Христе») и канон 1-го гласа (нач. 1-го ирмоса: «Поимъ вси людие»; нач. 1-го тропаря: «Днесь весна душамъ»), не имеющие атрибуции 3 самогласные стихиры 4-го гласа (начало каждой: «О преславнаго чудесе!»).

http://pravoslavie.ru/37420.html

Этот разговор немного напоминает дивный диалог благовещенского канона и в смиренных возражениях Крестителя невольно вспоминается смиренное недоумение и возражения Богоматери. Но Предтеча, от чрева матери познавший Бога, тогда еще взыгравыйся при посещении Слова, смиренно, но смело исповедует: «…аще и от Марии еси Младенец, но вем Тя Бога Превечнаго, по земли ходиши, певаемый от Серафим»… [ 193 ] И соглашается он на совершение своею рукою великого таинства, чтобы «исполнить как подобает всякую правду» (Мф. 3, 1). Сходит Господь Спаситель в помутневшие от людских грехов воды Иордана, сходит и «преклоняет всех Преклонивший небеса»… [ 194 ] И при звоне всех колоколов на утрене, в торжественном сиянии церковной славы несется по морозному январскому воздуху до самых горних обителей, где прославлен великий Пророк, несется величание: «Величай, душе моя, иже в пророцех великаго Предтечу». [ 195 ] А затем Церковь хвалит и Самого Христа «дланию раба рукоположеннаго.» [ 196 ] И, о преславнаго чудесе!.. Совершается великое знамение, впервые человечеству открывается совершенно догмат Троичности Бога… Ветхозаветный Израиль знал о Триедином Боге лишь по догадкам; смутно и неясно в Библии говорилось о том. При сотворении мира (Быт. 1; 26), при падении Адамовом (Быт. 3, 22), при смешении языков (Быт. 11, 6–7) Бог как бы в намеках приоткрывал великую истину Триединства Своего. Аврааму являлись прикровенно три таинственные Ангела, дивно запечатленные Андреем Рублевым на местной иконе Троицкого собора Сергиевой Лавры. Пророк Исаия слышал троекратное пение Серафимов, и только лишь теперь, на грани двух заветов, в момент начала искупительного подвига Христова, отверзаются опаловые облака, яркий солнечный луч озаряет Предвечного Божия Логоса, слышен глас Отца, Свидетельствующего, и Дух впервые сходит на воду, освящает естество ее, белым облаком витает над простором Иордана. В нашем богослужебном сознании прекрасно обозначен этот момент в кругу суточного богослужебного обихода. Это начало каждой утрени, момент непосредственно перед шестопсалмием.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=709...

Скачать epub pdf 31.08 Служба Пресвятой Богородице в честь иконы Ее «Всецарица» Текст утвержден Священным Синодом Русской Православной Церкви 26 декабря 2019 года (журнал 163) Месяца августа в 18-й день Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии ради иконы Ея, именуемыя «Всецарица» На велицей вечерни На Г осподи, воззвах: стихиры праздника и Богородицы, глас 8. Подобен: О, п реславнаго чудесе: О, преславнаго чудесе!/Преблагословенная Богомати Всецарица/от горы Афонския в Россию приходит./ Церковь Русская, взыграй, ликовствующи,/зрящи святый образ Приснодевы,/к нему же припадающе, благодарне к Богородице возопиим:/радуйся, землю нашу благоухания исполнившая,/радуйся, алавастре мира Божественнаго,/радуйся, Державная Царице. О, преславнаго чудесе!/Всех Господь и Владыка/благоволи от Девы воплотитися/и плоть человечу восприяти/и Сыном Пречистыя нарещися,/Юже яви Споручницу спасения нашего./Темже веселия духовнаго исполняемся/и славословим Матерь Божию,/Небесе и земли Царицу. О, преславнаго чудесе!/Источник чудотворений приснотекущий/от святыя иконы Всецарицы/землю Русскую напояет/и благодать неоскудно подает/и исцеления богатно дарует./Темже к Богородице усердно вопием:/уврачуй язвы душ и телес наших,/Ты бо еси милости река неистощимая. О, преславнаго чудесе!/Пречистая Дева Богородица,/мольбы недостойныя приемлющи,/честным Своим омофором нас покрывает/и прошения недужных исполняет/и болезни неисцельныя врачует./Темже вернии веселия исполняются/и благодарения песненная возсылают,/прославляюще Заступницу Усердную рода христианскаго. Слава, и ныне, праздника, глас 4: П риидите, воспоем, людие: Вход. Прокимен дне. И чтения Богородичная. На литии стихиры, глас 4: Богоблаженная Отроковице,/Ты еси Ангелов и человеков радование/и Владычень Престол огнеобразный,/светолучныя молнии благодати испущаяй/и Божественное Слово на Себе херувимски носяй./И мы ныне поем и песнословим Тя:/радуйся, мира Державная Владычице. Пресвятая Мати Дево,/Ты еси Царица Небесе и земли,/добродетельми, яко светлою диадимою, украшенная,/темже восхваляем Тя, Преблагословенная,/и, чествующе образ Твой святый, молимся:/помози покаянием сердца очистити/и благоуханием добродетелей исполнити.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Троичен: Едино Господьство и Трисиянное, единственное Богоначалие Трисолнечное,/певцы приими Твоя боголепно, и прегрешений избави и искушений лютых,/и вскоре мир подаждь человеколюбно и Церквей соединение,/и на путь мира направи ны. Богородичен: Во утробу, Христе Спасе мой, девственную вселився,/явился еси миру всему богомужно, Неизменен, Неслиянен воистинну,/и обещал еси всегда с Твоими рабы быти яве./Темже Тебе Рождшия молитвами мир миру Твоему устрой,/и на путь мира направи ны. Светилен. Подобен: Пророцы: Пресветлый светильник неугасимый,/от востока мысленнаго Солнца, Христа, яко светозарная луча, возсияв,/мрачную страну на западе и севере просветил еси/светлостию словес и добродетели деянием,/Емуже не престай моляся,/еже в мире сохранити, Михаиле преподобне, память твою почитающия. Слава, и ныне, праздника, или Богородичен: Премудрость Ипостасную, и Пресущное Слово, и Врача всех рождшая,/Всечистая Богородице, гноения и язвы исцели душ наших/и сохраняй невредны всякаго врагов находа всегда Тя молящия,/Заступнице мира Благая. На хвалитех стихиры, на 4, глас 8: Подобен: О, преславнаго чудесе! О, преславнаго чудесе!/В немощнем телеси, яко безплотен,/усердно тебе самаго Богу возложив, преподобне Михаиле,/всю жизнь твою мученически Христовы ради любве скончал еси,/плотския страсти препобедил еси/и велий чудотворец был еси./Того ради зовем Христу:/спаси, Боже, души наша, яко Благоутробен. О, преславнаго чудесе!/Исполнено страха и радости духовныя,/монахов множество/в прехождение Богоноснаго отца Михаила:/яко бо молния, восходящи от востока до запада,/обретеся во обители Пресвятыя Троицы,/во храме, со всяким утверждением заключеннем и неразрушимем./Сему дивящеся зовяху Христу:/спаси, Боже, души наша, яко Благоутробен. О, преславнаго чудесе!/Вольным юродством твоим Христа ради/совершися духовная мудрость в тебе, отче Михаиле./Нищету Христову возлюбив, ярем Господень на ся взял еси,/постом и бдением тело твое удручил еси/и на высоту добродетелей возшел еси,/высоту Христовы тайныя доброты зриши./Того ради зовем Христу:/спаси, Боже, души наша, яко Благоутробен.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

О, преславнаго чудесе!/Жены немощныя сущя,/крепость мужескую являют/и, щитом веры и крестом вооружившяся,/сопротивным силам непобедими бывают/и демонская ополчения побеждают./Ныне же, яко божественнии вои,/со Ангелы на Небесех ликуют,/и верныя молитвами своими заступают. О, преславнаго чудесе!/Страстотерпицы славныя Анна и Матрона,/яко вдовица две лепте,/все житие свое в сокровищницу Церкве Русския ввергоша,/воздержание и страдание,/молитву и чистоту душевную/в дар Христу принесшя./Ныне же, яко мудрыя девы,/в чертозе Небеснем пребывают. Слава, глас тойже: Приидите, мучениколюбцы,/приидите, составим лик,/торжествующе и Бога прославляюще/в праздник преподобномучениц Анны и Матроны,/сия бо скорби не уклонишася,/ниже темницы убояшася,/гладом и хладом измождаемыя/и многовидными муками умерщвляемыя,/яко агницы незлобивыя, смерть прияша./И ныне в радости святых/молят Триединаго Бога о земнем Отечестве своем. И ныне, Богородичен, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: О, преславнаго чудесе!/Небесе и земли Царица,/от святых сродников наших умоляемая,/до ныне землю Русскую покрывает/и лика Своего изображении милостивно обогащает./О, Владычице Державная!/Не престани и на будущее время/во утверждение на Руси Православия/милости и чудеса изливати до века. Аминь. На Литургии Блаженна от канона песнь 3-я и 6-я. Прокимен, глас 4: Д ивен Бог во святых Своих,/Бог Израилев. Стих: В церквах благословите Бога, Господа от источник Израилевых. Апостол к Коринфяном, зачало 181. Аллилуиа, глас 4: В оззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их. Стих: М ноги скорби праведным, и от всех их избавит я Господь. Евангелие от Луки, зачало 33. Причастен: Р адуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала. Молитва О, всехвальныя преподобномученицы Анно и Матроно, кроткия Христовы агницы, обители Алексиевския цвети благоуханнии! Сестры единокровныя по плоти сущя, сестры духовныя бысте, во едину же обитель иноческую притекшя, любовию Христу последовасте и, благое иго заповедей Его терпеливо подъемшя, язвы же Его преподобне носящя, во дни гонений на Церковь Русскую мужественне во исповедании Православныя веры пребысте и, житие монашеское подвигом мученничества увенчавшя, в чертог Небеснаго Жениха водвористеся.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Светилен: Искусився, якоже злато, огнем и муками, благодать Небесную приял еси от Бога Вышняго, Иоанне священномучениче, о нас ныне молися. Слава и ныне, Богородичен: Державным Твоим покровом, от врагов навета нас, Чистая, Твоя рабы сохрани вся невредимы, Тя бо стяжахом, Едину прибежище в нуждах. На хвалитех стихиры, глас 8: Подобен: О, преславнаго чудесе: О, преславнаго чудесе!/Латвийския земли славный цвет/ днесь в Церкви Торжествующей благоухает/и веселит поющия:/радуйся, пречудный святителю!/радуйся, божественный наш заступниче!/приими, отче, от уст недостойных/прославление и песнословия,/яко Богом прославленный. О, преславнаго чудесе!/град Рига радуется днесь:/се новый угодник Божий является/и от верных сице прославляется:/радуйся, земнородный ангеле!/радуйся, теплый наш молитвенниче!/приими от нас прославление,/и мир душам нашим даруй,/яко Богу мира угодивый. О, преславнаго чудесе!/ днесь Иоанн на земли огнем сожигается/и на Небеси со славою венчается,/приемля от верных сия прославления:/радуйся, небесным радование!/радуйся, земных хваление!/испроси и нам в покаянии житие скончати,/и с тобою наследие на Небеси имети,/яко Отцу щедрот любезный. Слава, глас 1 Подобен: Н ебесных чинов: Послужив Слову непорочно, святителю,/огнем вещественным благовонна жертва Господеви принеслся еси,/и радости Небесныя сподобился еси,/о нас моля всегда,/чтущих тя, Иоанне. И ныне, Богородичен: Владычице, приими молитвы раб Твоих и избави нас от всякия нужды и печали. Славословие великое. На Литургии Блаженны от канона, песнь 3-я и 6-я. Прокимен, глас 4: Р азжегл ны еси,/якоже разжизается сребро. Стих: П роидохом сквозе огнь и воду/и извел ны еси в покой. Апостол ко Евреом, зачало 334. Аллилуиа, глас 2: С вященницы Твои облекутся в правду и преподобнии Твои возрадуются. Стих: Т ерпя потерпех Господа, и внят ми, и услыша молитву мою. Евангелие от Луки, зачало 67. Причастен: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится. Источник: Живой Журнал. Уставщик Читать далее Поделиться ссылкой на выделенное

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава и ныне, Богородичен: Преблагословенна еси, Богородице Дево, мати Неизреченнаго Света,/Тя величаем и предстательства о нас пред Сыном Твоим всеусердно просим,/Тя бо едину надежду имамы. На хвалитех стихиры, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: О, преславнаго чудесе:/храм во славу Христа Спасителя воздвигнутый,/руками нечестивых в лета же беззакония разрушенный,/ныне во благолепии предивно воссоздася./В немже святителем Владимиром/смиренный Тихон Всероссийский Патриарх наречен бысть./Тех молитвами, Христе Боже,/прости людем грехи и беззакония/и спаси души наша. О, преславнаго чудесе:/яко во дни безбожнаго лютаго гонения,/восхоте Господь веру в людех укрепити/подвигом Патриаршаго служения./Темже, святителю Владимире,/смиреннаго архипастыря Тихона свыше избраннаго,/ты первый удостоился еси/Святейшаго отца возгласити./С нимже ныне молися о душах наших. О, дивнаго чудесе:/Святейший Тихон, первосвятитель Российский,/кончину твою услышав, святе Владимире,/скорбию велиею объят бысть, обаче свидетельствова:/смерть твоя яко жертва благовонная,/во очищение грехов народа нашего явися./Сего ради прилежно вопием та:/моли милостиваго Бога о земном отечестве твоем/и спасении душ наших. Слава, глас тойже: Святителие Церкве Российския,/добре в подвизех ваших той послужившии,/грядите днесь во сретение сослужителя вашего,/любовь ко Христу мученически свидетельствующаго,/да вкупе с вами вящщия славы еже на Небеси сподобится//и присный ходатай пред Богом о людех верных явится. И ныне, Богородичен: Владычице, приими молитвы раб Твоих,/и избави нас от всякий нужды и печали. Славословие великое. По Трисвятом тропарь священномученика, Слава и ныне: Богородичен: Ектении и отпуст. На часех тропарь и кондак святителя. На Литургии Блаженны, песнь 3 на 4 и песнь 6 на 4. По входе тропарь храма Христова, или Богородицы, или храма святаго, и священномученика, Кондак храма святаго. Слава: священномученика, И ныне: П редстательство христиан: А в храме Христа и Богородицы на И ныне: глаголем кондак храма.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Единаго Бога проповедав вся дни живота твоего,/Той тя и прослави подвигом апостольским и даром прозорливства/и жизнию святою и вечным воздаянием. На смертном одре тела многотруднаго/вся Япония тя почте вкупе с царем своим,/и даже до ныне почитает святую память твою/и просит благодатныя помощи при гробе твоем. Иисуса Имя пресладкое всегда во устех и сердце имев при жизни,/Той тебе пособствова в деле и подвизе,/и Той тя упокои в вечных селениих по преставлении. Богородичен: И ныне, и присно, и во веки веков слава Твоя, Богомати,/в роды родов человеческих, на земли и на Небеси,/благодеяния ради спасения спасаемых. Светилен, глас 3. Подобен: Духом во святилищи: Духа мановением пошел еси в Японию/и проповедав Евангелие злочестивым,/приобрел еси Христу множества./Темже с любовию празднуют память твою/и призывают тя яко предстателя своего пред Господем. Слава, и ныне, праздника. Самоподобен: Духом во святилищи представ старец,/на руки восприят закона Владыку, вопия:/ныне соуз мя плотских разреши,/якоже рекл еси с миром,/видех бо очима откровение языков и Израилю спасение. На хвалитех стихиры прежде праздника (зри в сам день праздника). Стихиры святителя, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: О, преславнаго чудесе,/от камений японскаго идолослужения/воздвизает Николай святитель чада Аврааму,/и Крещением святым обновляет,/и Церкви Православней приобретает!/О каковый столп Православия Японии даровася,/егоже молитвами, Христе, спаси души наша,/яко един благ и Человеколюбец. О, преславнаго чудесе,/Пятидесятницы дар получив Николай святитель,/не утомися, ниже преста до конца дней своих/прелагати все книги благочестия на язык японский!/О каковый столп Православия Японии даровася,/егоже молитвами, Христе, спаси души наша,/яко един благ и Человеколюбец. О, преславнаго чудесе,/праведник, аще постигнет скончатися – в покои будет,/но живым сиротствующим скорбь и рыдание!/Николаю святителю преставльшуся,/вся Япония скорбию поскорбе о лишении./О каковый столп Православия Японии даровася,/егоже молитвами, Христе, спаси души наша,/яко един благ и Человеколюбец.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Светилен. Подобен: Жены, услышите: В волхвах несосужденна 3 и единаго пребольша,/пременшаго нрав и попалившаго книги, наставляющия ко прелести,/и свидетельства венец страннолепно приемшаго,/Киприана похвалим, страдальцев зерцало. Богородичен: Древле божества надеждею прельстивый мя злокозненный,/плотным предложением премудренно паки прельщается от Девы Возсиявшаго;/и сице осуждение плотное плотию разрешися,/смерти умертвившейся. На стиховне Октоиха. Слава, глас 8: Иже злобы прежде опасный поборник,/Церкве послежди истинный учитель,/иже служитель прелести идолов,/священноначальник веры явися,/и блудный целомудрен, честныя ради девы:/обоих молитвами спаси ны, Господи. И ныне, Богородичен или Крестобогородичен: Что зримое видение,/еже Моима очима видится, о Владыко?/Содержай всю тварь/на Древе воздвижен быв/и умираеши, всем даяй Жизнь:/Богородица, плачущи, глаголаше,/егда узре на Кресте возносима, из Нея неизреченно возсиявшаго/Бога и Человека. На Литургии: Блаженны Октоиха, на 4. И святых песнь 3-я, на 4. Прокимен, глас 7: Честна пред Господем: Стих: Что воздам: Апостол к Тимофею, зачало 280. Аллилуия, глас 2. Стих: Священницы Твои облекутся: Евангелие от Иоанна, зачало 36. Причастен: В память вечную: В той же день. Святаго Андрея, Христа ради Юродиваго, чудотворца Стихиры, глас 8. Подобен: О преславнаго чудесе: О преславнаго чудесе,/яко во изступлении ума/совершися духовная мудрость в тебе, отче Андрее./Вся бо уметы вменил еси,/да Христа приобрящеши, и Царство Небесное возлюбил еси, еже и получил еси:/ныне со Ангелы стоя, святе,/молися о чтущих прилежно память твою. О преславнаго чудесе,/плотску сердцем Безплотныя показал еси/и сокровенная открыл еси угоднику Твоему, Андрею,/бывшему юроду Тебе ради/и земныя страсти претерпевшему,/крест вземшему и последовавшу Тебе, Владыце и Богу./Егоже молитвами, Христе Боже,/яко Милостив, спаси души наша. О преславнаго чудесе,/в бреннем теле ходя на земли,/Тебе ради, Господи, яко безплотен пребывая,/угодник Твой Андрей велие нестяжание стяжа,/обещанных Твоих возжелав,/егоже ни око виде, ни ухо слыша,/ни на сердце человека взыде,/уготованных любящим Тебе:/того молитвами спаси души наша, яко Милостив.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Святых мученик Акепсимы епископа, Иосифа пресвитера и Аифала диакона и обновление храма святаго великомученика Георгия, иже в Лиде, идеже положено есть честное тело его На Господи, воззвах: стихиры мучеников, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: О, преславнаго чудесе!/Акепсима красный, мучеником служитель,/песней увязением венчается днесь,/Богоязвенная страдания предлагает/и острупляет 42 врага безплотнаго./О, каковыя получи многодарныя благодати!/Егоже молитвами спаси души наша, Христе,/яко Милосерд. О, преславнаго чудесе!/От Персиды звезда, Иосиф возсия,/волшебную мерзость разрушая Духом,/кровными струями погаси огни служение безбожия./О, крепости, еюже низложи демоны!/Того молитвами спаси души наша, Христе,/яко Милосерд. О, преславнаго чудесе!/Аифал твердый страдания поборник тезоименит является,/сад присноцветущий,/и, режемь, цветет ранами,/и, уже умерщвляемь, жити начинает./О, крепости естества,/юже претерпе!/Того молитвами спаси души наша, Христе,/яко Милосерд. Ины стихиры святаго Георгия, глас 4. Подобен: Яко добля: Страстотерпче Георгие, Ангелов собеседниче/и мучеников ссельниче 43 ,/прибежище скорбящих всегда,/пристанище утишения плавающему и мне в житии буди/и управи, молю тя, жизнь мою:/яко да верою несомненною ублажаю/паче естества подвиги твоя. В мори мя плавающа,/на пути шествующа,/в нощи спяща, соблюди,/бдящу просвети ум мой, Георгие,/и настави творити волю Господню,/яко да обрящу в день Судный/в житии содеянных ми разрешение,/прибегая в кров твой, славне. Веры бронями, и щитом благодати,/и Креста копием оградився,/сопротивным непобедимь был еси, Георгие,/и, яко Божественный храборник 44 , демонския полки победив,/со Ангелы ликуеши,/верныя же, сохраняя, освящаеши/и спасаеши, призываемь. Слава, глас 6: Достойно имене жительствовал еси, воине Георгие:/крест бо Христов на рамена взем,/от диавольския лести оляденевшую землю добре возделал еси/и, терновное служение искоренив идольское,/Православныя веры лозу насадил еси./Темже точиши врачевания во всей вселенней верным/и Троицы делатель праведен показался еси./Моли, молимся, о мире мира/и спасении душ наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010