А что оне жь противники пишут, будто в предании соловецких чюдотворцов Зосимы и Саватия стоят, и та их ложь обличаетца книгою Псалтырью со следованием, по которой сам чюдотворец Зосима правило правил, что взята от них из Соловецкого монастыря на собор, а ныне послана для обличения на противников к тебеж архимандриту Иосифу. И за таковое непокорение ко святей церкви, и к великому государю нашему, и к нам патриархом, и за ложь на святую церковь и на православную нашу христианскую веру и на великаго государя нашего, и за лживое их писание мы, православнии патриарси и весь освященный собор, тех непокорников предаем анафеме, сиречь вечному проклятью, кроме тех, которые вскоре обратятца ко святей церкви с чистым покаянием. А Никонор, бывшей архимандрит Савина монастыря Сторожевскаго, быв пред нами, святейшими патриархи, истинное покаяние принес, и писание нам за рукою своею подал, и греческую одежду, со усердием целовав, принял, и обещался с клятвою ктому на прежнюю свою лесть не возвратитися и прочих расколников приводити в повиновение святей церкви; а ныне слышим о нем, – приехав он, Никонор, в Соловецкой монастырь, не токмо тех расколников повиноватися святей церкви (не) учит, но и сам паки на прежнее свое противление возвратился. И как к тебе ся наша грамота придет, и тебе б, архимариту Иосифу, Соловецкаго монастыря выбрать братью, которые не противятца святей церкви и нашему благословению и всему освященному собору, и поговоря с ними велеть собрать всех того Соловецкого монастыря непокорников, и сию нашу грамоту прочести: и будет Никонор бывшей архимандрит и иные раскольники не повинутца святей церкви и нашему благословению и всему освященному собору, и тем расколником сказать наш соборной указ вышеписанной, яко суть прокляти по прежней нас и святейшаго Иоасафа патриарха Московскаго и всея Русии грамоте, паче же по нынешней. И прежняя патриарша грамота, какова тебе дана 962 , будет у тебя, велеть прочести всем вслух; а будет утерялась, и с той патриаршей грамоты послан к тебе список под сею нашею грамотою.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

40) всенадежно от истинного пристанища, в неже достигоша оный духопросвещенны велицыи учителие, заблудити не можем, что мы всеми силами и усердствуем оным последовати, якоже великому в богословы (л. 40 об.) святому Афанасию великому , тако и премудрому Анастасию патриарху Антиохийскому и духопросвещенному Кирилу Александрийскому и святому Максиму, иже сице нам о Святей Троице мудрствовати и разумевати (л. 41) поучающих: да почитаем единаго Бога в Троицы и Троицу во единице, ниже сливающе составы, ниже существо разделяюще; и исповедати во Святей Троице едино естество, три же составы; божественныя же свойства ко Святей Троице прилагати (л. 41 об.) таковые: несозданная, единосущная, безначалная, неописанная и вездесущая, местом никакоже ограниченная, но иже везде сый и вся исполняете..– И егда о Святей Троице велицыи оные богословы поучают, тогда в словесах оных (л. 42) никакия плоти не изявляют, но паче присно безплотно и невещественно естество Святыя Троицы преестественно сущее исповедают. Еще же и имени сего Христос во Святей Троице не наглаголют, но точию Сын и Слово Божие, и утвержает сие тако: (л. 42 об.) хотяй убо спастися, тако о Святей Троице да мудрствует. Егда же кончать словеса о едином естестве Святыя Троицы, тогда и инде под сим видится червленными словами напечатано сице о Христе: но нужно есть к вечному (л. 43) спасению, да и о воплощены Сына Божия Иисуса Христа известно вероваги. Есть же правая вера, да веруем и исповедаем, яко Господь наш Иисус Христос Сын Божий–Бог и человек есть. Бог от существа Отча прежде век рожденный и к сему прилагают безгрешное (л. 43 об.) страдания и прочия человеческия свойства, киих никакоже в первом таинстве. Святыя Троицы не воспомянуша, но тамо глаголется едино естество и существо, – зде же два; тамо в едином существе три ипостаси, зде же (л. 44) в дву существах едина упостась. II Сказание о страдании и скончании священно – мученика Павла епископа Коломенского. (Печатается по ркп. Императорской Публичной Библиотеки О. XVII.

http://azbyka.ru/otechnik/Sergej_Belokur...

На Велицей Вечерни , на Господи воззвах, стихиры воскресны 3: и анатолиев един: И праздника того дне на ряду, 3, и минеи святаго 3. Аще ли поется святый на 6: или емуже и полиелей, и поем стихиры воскресны 3: и праздника 3: и святаго 4. Слава, святаго. Аще же ни: Слава, праздника: И ныне, богородичен первый, гласа. Вход. Прокимен дне: и ектениа. На литии стихиры праздника. Стиховна вечерняя того дне. и святаго, аще полиелей. Слава, и ныне, праздника. Аще ли имать святый Славу, Слава святаго: И ныне, праздника. На стиховне стихиры воскресны: Слава, святаго. Аще ли ни: Слава, и ныне, праздника. На благословении хлебов, тропарь: Богородице Дево радуйся: дважды, и Праздника единожды. И чтение во апостольских посланиих. На Утрени , тропарь воскресн дважды: Слава святаго: Аще ли ни, Слава, и ныне, праздника. По кафисмах седальны воскресны, с богородичны их: и чтение во евангелии толковом, неделя пред воздвижением. Таже непорочны и тропари: Ангельский собор, и впакои гласа, и чтение во евангелии толковом, неделя ряд. Степенна, и прокимен гласа. евангелие воскресно. воскресение христово: и псалом 50, и прочее воскресно. Канон воскресн, со ирмосом на 4: и Богородицы на два: и праздника на 4: и святаго на 4. Аще полиелей: Канон воскресн со ирмосом на 4: и праздника на 4, и святаго на 6. Катавасиа, крест начертав: По 3–й песни, кондак праздника и икос, и святаго аще имать, и седален его. Слава, и ныне, праздника. По 6–й песни, кондак и икос воскресн. На 9–й песни поем, честнейшую: Светилен воскресн, Слава, святаго: Аще ли ни, Слава, и ныне, праздника. На хвалитех стихиры воскресны 4: и праздника 4, стиховна того дне со Славным, с припевы праздника. Аще имать святый стихиры на хвалитех: и поем стихиры воскресны 4, и святаго со Славным 4, с припевы его. Слава, стихира евангельская: И ныне, Преблагословенна еси: По славословии, тропарь воскресн точию, и ектении, и отпуст, и оглашение, и исхождение в притвор, и час 1–й. На 1–м часе тропарь воскресн: Слава, праздника: И ныне, богородичен часов. По Отче наш, кондак праздника, и конечный отпуст. На 3–м часе тропарь воскресн: Слава, святаго. Аще ли ни, Слава, праздника. По трисвятом, кондак праздника, и воскресн глаголем пременяюще: аще ли полиелей, и святаго. На Литургии , блаженна гласа на 6, и праздника от канона песнь рядовая, на 4. Аще ли имать святый песнь, и воскресна на 4: и праздника на 4, и святаго песнь 6–я на 4. По входе тропарь воскресн, и праздника, и храма святаго, или святыя, и святаго, аще есть. Таже кондак воскресн, и храма святаго, или святыя. Слава, святаго, аще есть. Аще ли ни. Слава, храма святаго: И ныне, праздника. Прокимен, апостол, Аллилуиа, и евангелие, прежде недели пред воздвижением: ряд же под зачало, потом святаго. Причастен: Хвалите Господа с небес: и святаго, аще есть, аще ли ни, праздника.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=101...

123 Новгородский князь Святослав Олегович (1137 г.) писал: «Ежели кто в которое время а то рюшить, или отиметь, что я рядил Князь Никола Святослав с Владыкою Няфонтом; Князь ли или ин кто сильных Новгородец, а будет Богу противен и Святей Софии» (Русск. достоп. Ч. I, стр. 84). Великий Князь Изяслав Мстиславич (11461155 гг.) по благословению епископа Нифонта (11301159), испросив у Новгорода землю, писал: «А в тое землю, ни в пожни, ни в тони не вступатися ни Князю, ни Епискупу, ни Болярину, никому; а хто почнет вступатись в тое землю и в воду и в пожни или Князь или Епискуп или хто имет силу деяти, и он во второе пришествие станет тяжатися со святым Пснтелемоном» (Истор. российск. иерарх. Т. V, стр. 454455). Смоленский князь Ростислав Мстиславич с епископом Мануилом в грамоте (1150 г.), данной епископии Смоленской, писал: «Се даю Святей Богородици и епископу десятину от всех даней Смоленских... Да сего не посуживай никтоже но моих днех, ни князь, ни угодис; аще ли кто посудит сия грамоты, что семи дал к Святей Богородици, датой отвечает в страшный день Святей Бородици и сия клятва будет на нем, и аз буду без греха». Ту же клятву этот князь с епископом Мануилом налагал па всех тех, которые захотят приложит], сию спископию опять к Переяславской епископии завистью, преступив слово святого митрополита Михаила, и разрушить сию епископию Смоленскую: «Се аз грешный, – писал он, – сын Мстиславль, надеяся на Матерь Божию на Святую Богородицу, уставляю сию епископом; даж кто разрушит ю, да сам отвечает Святей Богородици, и сия клятва святых отец буди на нем, а яз буду без греха» (Дополн. к Акт. истор. Т. I, стр. 57). 124 Преподобный Варлаам Хугынский (11921267 гг.), даруя монастырю землю и огород, ловища рыбные и гоголиные, и пожни, писал: «Аще кто диаволем... и злыми человеки наважен цъто хочет отъяти, от нив ли, от пожень ли, или от ловищ, а буди ему против Святый Спас и в сей век и в будущий» (там же, стр. 8). Киевского Михайловского Золотоверхого монастыря игумен Макарий в памятной записи (1526 г.) писал: «Хто имет разоряти общежительство у монастыри святаго Михаила, и церковь Божию и данье и куплю церковную отыймати: и мы на таковые разорители, хто церковь Божию оскужают и монастырь разоряют, и из монастыря будут брати монастырскыя вещи, и преданье церковное будут отымати, и мы, но преданию святых отец седьми соборов, положили клятву, да будуг прокляти, с родом своим, в сий век и в будущий век. Аминь» (История Западной России. Т. И, 140, стр. 168).

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Инок аще седит в дому своем, яко мирянина сего вменяет Бог. Правило 94. Инок аще оставит ложе свое, и уснет на дружнем без благословныя вины, имать запрещение, поклонов пятьдесят. Правило 95. Инок аще упиется, запрещается недель пять. и аще сблюет от много пития, запрещается яко же ниже в Номоканоне сем о священницех. Правило 96. Инок аще что украдет из монастыря, или тайно яст, подобно со мнозем испытанием да исправится и запретится от настоятеля. Правило 97. Инок аще солжет, вольным хотением, имать запрещение, сто поклонов великих. аще ли да спасет душу, или свою, или ближняго, греха не имать. Правило 98. Инок аще отъидет на брань, имать канон дний, 30. Правило 99. Инок аще посмеется, паче усклабления. имать поклонов, пятьдесят. Правило 100. Инок аще идет с женою поприще едино, да отлучится днии седмь. Правило 101. Инок аще лобжет жену, или отроча, имать запрещение, днии четыридесять да не причастится. ибо ни на святое воскресение Господне, достоит иноку лобызати отроча, или свою матерь. Правило 102. Презвитер инок врачуяи, или жилу секии, да есть празден священнодейства днии седмь. Правило 103. Инок презвитер аще извержен есть, трапезу точию да благословит. Правило 104. Инок простыи, бияи кого, прежде да примирится оному. таже да сотворит поклонов триста. Правило 105. Инок после павечерницы, ядыи и пияи, да постится едину седмицу, сухоядение и поклонов двесте. аще повелит нужда ясти и пити, второе да поет павечерницу. Правило 106. Инок аще распояшется на ложи своем, да сотворит поклонов, пятьдесят. Правило 107. Инока пострижена, изшедша же самовольне, недостоит приимати в другии монастырь, по четвертому правилу, иже в Халкидоне святаго собора. Правило 108. Аще ли же игумен приимет и, лишается игуменства. разве аще понужден будет зря его погибнути хотяща. инако бо от рук его душа его взыщется, яко нечеловеколюбствова о брате. Аще ли же епископ приимет сицеваго, и яко же причетника имать и, да будет епископ, своих людии точию общением доволен, другим ему сообщающимся, по осмьдесят третиему правилу, иже в Карфагене собора. Правило 109.

http://azbyka.ru/otechnik/pravila/nomoka...

Примеры, показывающие жизнь слов, взяты не только из молитв келейного правила, но и из некоторых наиболее известных богослужебных текстов. А Абие — тотчас, немедленно; вдруг. Аз — я. О Господи, аз раб Твой ( Пс.115:7 — в Правиле ко Причащению). Глагол быть в сочетании с аз принимает форму есмь: всяк ядый Мою Плоть и пияй Мою Кровь, во Мне убо сей пребывает, в немже и Аз есмь (молитва 6я ко Святому Причащению); Сын Бога Живаго, пришедый в мир грешныя спасти, от нихже первый есм аз (молитва Иоанна Златоустого ко Причащению). Аллилуиа (из древнееврейск.) — хвалите, славьте Господа. Песнь в честь Триединого Бога, которая поется или читается трижды, с присоединением славословия Богу: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже! Аминь (из древнееврейск.) — воистину; да будет так. Аможе — куда. Архистратиг — военачальник, главнокомандующий. Аще — 1) если. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо ( Пс. 50 ). Аще бо от дел спасеши мя, несть се благодать и дар, но долг паче (молитва 8я утр.). Аще что согреших в прешедшую нощь сию, покрый мя в настоящий день (молитва 9я утр.). К кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Царице Небесная? (Молитва по каноне Пресвятой Богородице). 2) хотя. Аще и во гроб снизшел еси, Безсмертне, но адову разрушил еси силу (кондак Пасхи). Безпрестани согрешаю и прогневляю Сына Твоего и Бога моего, и многажды аще каюся, лож пред Богом обретаюся (молитва 9я на сон грядущим); 3) ли. Боже, ослаби, остави, простй ми согрешения моя, елика Ти согреших, аще словом, аще делом, аще помышлением (молитва 7я ко Святому Причащению). Прости ми грешному… елика Ти… согреших, аще в разуме и в неразумии, аще в словесех или делех (молитва 9я ко Святому Причащению). Аще бы — если бы. Аще убо — так как, потому что.  Аще убо вера, яже в Тя, спасает отчаянныя, се верую (молитва 8я утренняя). Аще ли не — если же не (нет). Б Безвестный — неведомый, неизвестный. Безсловесный — 1) лишенный дара слова и разума; нередко безсловеснии означает “животные”: Восприял еси в вертепе и в яслех безсловесных возлещи (молитва 2я ко Причащению); 2) неразумный, безумный. Восприимй и в яслех безсловесныя моея души… внити (та же молитва). Сущ. безсловесие.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kak-nauchit...

Дар всякому духовнику. Виждь всякии духовниче, яко егда послушаеши исповеди кающагося. осмь облежащих грехов истязовати должен еси. 1 . Кто есть согрешивыи, си есть коего жительства, коликих лет, коея мудрости, коего чина и достоиньства. елико бо степень высочайшии, толико есть падежь страшнейшии, и неблагодарство вящьшее. такожде лета зрительна суть. абие егда человек отрок начинает разумети, совесть его исправляти подобает. 2 . Что согреши. Аще злое заповеданное. или злое от рода своего. аще грех смертныи, аще повседневныи: о смертных бо гресех наипаче исповедатися подобает, о них же вышше. 3 . Где согреши. Аще на месте святом, или простом. и прочее. 4 . Коими согреши. Си есть аще исповедаяся иных привлече словом, или образом злаго жития ко греху, или мздою приведе. сие бо есть дело диявольское. иже бо соблазнит единаго от малейших. уне ему было жернов камень. и прочее, яко же рече Христос. Матф., 18. 5 . Коль краты согреши. аще обыкл есть к греху, или ни, обычай бо лукавыи не облегчает греха, но паче обтягчавает. и сего ради кождо число грехов своих, должен есть исповедати. 6 . Почто согреши. Сие есть аще от немощи, аще от страсти, аще от неведения. или паки от избрания и совершеннаго произволения, нежели инако исполнися. 7 . Како согреши. аще по естеству, или противу, уби кого кто, аще древом аще мечем, нравом коим грех содеяся исповедати должен есть. 8 . Когда согреши, си есть аще в пост, или иногды. аще в день делательныи, или в праздньственныи. аще во дни или в нощи; аще в той час егда друзии в церкви бяху и прочее. сие бо облегчает, и обтягчавает грех. Сия вся со опасением испытай, да ни сам преткнешися, ни исповедающагося соблазниши, или погубиши. От книги сведительныя ко архиерею, о хотящем прияти священьства степень. Священная добре уставившии, богопроповедницы апостоли, и с ними священное сословие богоносных отец, повелеша и заповедаша, да никто же без истязания, на степень священьства восходит. да не деются божественная несвященне. сего ради и сей по духу сын мой, имярек. пришедыи к моей худости. его же поставих пред икону Владыки Христа, и Пресвятыя Богородицы. и воспомянух ему страшное судище Христово, да чистым исповеданием исповесться прежних своих согрешении, яже яко человек согреши в животе сем. и испытав опасно глубину сердца его, и обретох и достойна священьству. и свидетельствую его, достойна сему быти, в славу Отца и Сына и Святаго Духа, аминь.

http://azbyka.ru/otechnik/pravila/nomoka...

Благодарим Тя, славим и величаем, яко и ныне сему словесному созданию Твоему имярек возсиял еси в сердце его свет познания Твоея истины, и аки от сна прелести востати и к Святей Твоей Апостольской Православнокафолической Церкви прибегнути сподобивый. Возсияй убо о Владыко! смиренно молим Тя, совершенно в сердце его свет благодати Святаго Твоего Духа, к просвещению разума и истины Святаго Евангелия Твоего. Даждь ему нелицемерно, невозвратно и нелестно соединитися Святей Твоей Соборней Церкви и гнушатися, и попирати вся душегубительныя ереси и отступства, истинно же прияти, исповедати, и твердо содержати православнокафолическую веру. Сопричти его избранному Твоему стаду и соедини его Телу Церкве Твоея Святыя. Сотвори его сосуд честен и жилище Святаго Твоего Духа, яко да тем всегда окормляем и наставляем, спасительныя заповеди Твоя соблюдет и, творя волю Твою благую, благоугодную же и совершенную, сподобится и восприятия небесных Твоих благих со всеми благоугодившими Тебе. Ты бо еси Бог милости и щедрот, человеколюбия и всем человеком хощеши спастися, и Тебе славу возсылаем Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Клир: Аминь. Скончав же молитвы, глаголет к нему: Проклинаеши ли вся ереси и отступства, яко Божией истине, и Церкве Его Святей противящихся? Отвещает. Проклинаю вся ереси и отступства, яко Божией истине, и Церкви Его святей противных сущих. По сем глаголет к нему: Прииди и поклонися Господеви, к немуже прибегл еси. Он же покланяется единощи до земли, глаголя: Покланяюся Отцу, и Сыну, и святому Духу, Богу Единому в Троице Святей нераздельно славимому и покланяемому. Святитель глаголет: Благословен Бог , хотяй всем человеком спастися и в разум истины приити, Сый благословен во веки. Клир: Аминь. И абие святитель подает ему конец омофора (аще же священник, епитрахиля) в десницу, глаголя: Вниди в Церковь Божию, от еяже матерних недр отлучился еси, и виждь, яко из бури заблуждения прибегаеши к тихому спасения пристанищу. Чти православно Бога Отца Вседержителя, Иисуса Христа Сына Его, и Духа Святаго Единаго Живаго и истиннаго Бога, Святую Троицу неразделимую.

http://azbyka.ru/otechnik/Platon_Levshin...

При таком состоянии общества многие не исполняли распоряжений по завещаниям об отдаче имений церквам и монастырям на поминовение души. Через это они вызывали против себя голос пастырей, которые писали грамоты с угрозой лишения благословения и казни. 126 Пастыри, сильно жаловавшиеся на обидящих церкви, доказывали, что отнятие церковного имения составляет великий грех , что отнятием наносилась обида и людям, и Богу, так как имения церквей и монастырей даны были на поминовение душ, и отнимавшие достояние от церквей через то делали прекращение поминовения и обиду вкладчикам; 127 что имущество церквей есть Божие достояние, 128 люди же, отнимающие его от церквей и монастырей, были обидчиками тех, коим посвящены были храмы и монастыри. 129 И на обидчиков в грамотах призывались Сам Спаситель, Матерь Божия, угодники Божии для казни в сей век и будущий. Для удержания людей от обид Церкви владыки употребляли кроме грамот как средство – чтение синодика. Владыки приезжали в Новгород и Псков и совершали в храме соборный чин, подобный тому, который совершается ныне (до 1917 г. – Ред.) в день Торжества Православия, читали синодик и в нем проклинали злых, которые хотели дому святой Софии, дому Святой Троицы и Великому Новгороду, и Пскову всякого зла, благоверным же князьям и добрым людям возглашали: умершим вечную память, а живым – многая лета. И это совершали не в Неделю Православия, а в такое время года, в которое чтение указанного синоди­ка находили нужным по обстоятельствам времени. Так, в Псковской (1-й) летописи читаем: «В лето 6958 (т.е. 1450) приеха преосвященный архиепископ Великаго Новагорода и Пскова владыка Еуфимей в дом святыя Троица, во град Псков месяца декабря 27, на память святаго апостола архидиакона Стефана, в той же день и литургию соверши у святыя Троици. А на 3-й день своего приезда собороваше (учини собор) в дому святыя Троица, и сенадик чтоша; злыя прокляша, который хотят дому святей Софии и дому святей Троица и Великому Новуграду и Пскову зла, а благоверным князем, лежащим в дому святей Софии и в дому святей Троици, тем пеша вечную память, такоже и инем добрым людем, которыя положиша главы своя и кровь свою прольяша за домы Божия и за православное христианство, такоже и тем пеша вечную память, а живущим окрест святей Софии в Великом Новегороде, такоже и окрест святыя Троица в Пскове, а тем пеша многа лета» (Полн. собр. русск. летоп. Т. IV, стр. 214).

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Аще ли прилучится великаго в чюдесех святителя Николы в среду пред Вознесением. Служба вся с праздником Пасце отдания. Аще храм святаго прилучится в четверк Вознесения Христова, то поется служба вся храма святаго вкупе с праздником (как Богослову с Вознесением). Аще прилучится многочудеснаго и великаго чудотворца Николы в самый праздник Вознесения Христова, поется служба вся святаго с праздником. (Тоже). Аще прилучится Алексия митрополита в попразднестве Вознесения 6 недели по Пасце или 7 и в попразднестве 8 недели. Аще же прилучится храм святаго в неделю 7-ю по Пасце святых отец, оставляется служба Вознесению и поется служба воскресна и отцем и храму святаго. Яко аще прилучится празднество Сретению Пречистыя Владимирския в неделю 7-ю св. отец, оставляется служба Вознесению и поется воскресна и Богородицы и отцем. Аще прилучится великаго святаго или храм святаго в пяток 7-я недели по Пасце в отданье праздника Вознесения, поем службу храма святаго или великому святому с отданием праздника. Аще прилучится храм святаго в субботу пянтикостную, поем службу в субботу наряду храма святаго, а субботе поем службу о умерших в субботу в мимошедшую или в четверк мимошедший. Аще храм святаго прилучится в неделю 50-ю. Аще прилучится коего великаго святаго или храм святаго в отдание праздника 50-цы сошествия Духа, поем службу великому святому или храму святаго с отданием праздника. Аще прилучится великий святой в неделю всех святых, поется служба вся великому святому в настоящую сию неделю. Аще прилучится храм святаго в неделю всех святых поется служба вся храму святаго в сию неделю всех святых. – Сия главы совершишася до зде подобны суть марковым списание трудолюбезно». Об этих-то главах патриарх Филарет выражался, что они занесены в Типикон уставщиком Логгиным «своим самовольством» и составлены «не по апостольскому и не по отеческому преданию», а посему в издание Типикона его времени они не вошли. Далее, после «подобных глав Марковым» сейчас же идут «храмовые главы» с заглавием: «Сказание известно главам иже о храмех святаго или святей с месяца сентября до недели Мытаря и Фарисея от начала же Мытаря даже до недели всех святых». Сравнительно с нынешним Типиконом здесь не достает глав с 26 по 42, 47, 50, 51 и 53, но зато есть такие главы, которых ныне не существует, напр. главы о храме в честь Евфимия Сардикийского, 26 декабря, в неделю или в неделю по Рождестве, храмовые главы для понедельника первой недели (как Сретению), для всей Страстной седмицы, первого дня Пасхи и недели Пятидесятницы.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksej_Dmitri...

   001    002    003    004    005   006     007    008    009    010