После литии при пении стихир на стиховне священнослужители направляются из притвора на средину храма. «Таже: Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Отче наш : возглашет священник…. И мы отпустительный тропарь…. Предлагаются же на уготованном столе ради благословения пять хлебов, пшеница, и два сосуда на сие устроенные, един исполнен вина от плода лозного, другий же елеа. Диакон же кадит окрест стола, и иерея. Иерей же, взем един хлеб знаменует им прочие хлебы и глаголет молитву сию велегласно: Егда же глаголет: Сам благослови: тогда десницею указует на предложенные хлебы, пшеницу, вино и елей. «Господи Иисусе Христе Боже наш, благословивый пять хлебов и пять тысящ насытивый, сам благослови и хлебы сия, пшеницу, вино и елей и умножи сия во граде сем (или в веси сей, или во святей обители сей) и во всем мире Твоем: и вкушающыя от них верные освяти. Яко ты еси благословляяй и освящаяй всяческая, Христе Боже наш, и Тебе славу воссылаем, со безначальным Твоим Отцем, и всесвятым и благим и животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков» 1009 . Гольц объясняет происхождение этого чина следующим образом: после вечернего богослужения полагалась трапеза – агапа. Ее начальный акт составлял τολασα. Столовая находилась в непосредственной близости с храмом 1010 и вот, на пути в столовую совершался начальный акт этой трапезы, благословение и преломление хлеба 1011 . Благодаря обстоятельствам времени и места храм и помещение для вкушения отделились, тогда как обряд τολασα остался в числе литургических церемоний Церкви 1012 . И это объяснение подтверждается разительным сходством хлеба заклинания агап и благословенного хлеба нашего времени. Как хлеб заклинания имел своею целью в отношении к агапе – сохранение ее от страха лукавого и мирное совершенствование ее участников в нравственной области 1013 , так о благословенном хлебе Служебник уведомляет: «Ведомо же буди, яко благословенный хлеб есть помогательный от всяких зол, аще с верою приемлется» 1014 . И следует добавить, что этот элемент агапы, ее начальный акт, благословение хлебов, сохранил себе цель и назначение целой агапы, как трапезы: подкрепление сил молящихся 1015 . §3. ’Αολουϑα τς ταπξης

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Пострижение волос совершается, чтобы «отъятием нечувственных власов соотложити и бесловесныя мысли и деяния и сподобитися восприяти благое и легкое иго Господне и взяти крест и последовати Владыце Христу». Последование малой схимы, или мантии Чинопоследование пострижения в малую схиму (греч. «то микрон схима» – малый образ) совершается на Литургии. При чтении часов, перед Литургией, принимающий постриг приводится священнослужителем пред святые двери, преклоняет здесь колена, затем кланяется братии и настоятелю обители. После того выходит на паперть, где слагает свои обычные одежды и стоит в одной власянице, не опоясан, не обут, не покровен перед средними дверями из притвора в храм в знак отрешения от мира. Во время пения антифонов по входе на «Слава, и ныне» поется тропарь: «Объятия Отча отвéрсти ми потщися, блудно мое иждих житие, на богатство неизждиваемое взирáяй щедрот Твоих, Спасе. Ныне обнищавшее не прéзри сердце, Тебе бо, Господи, умилением зову: согреших, Отче, на небо и пред Тобою». Братия с возжженными свечами при пении этого тропаря встречает постригаемого как блудного сына евангельской притчи. Постригающийся трижды творит земной поклон: войдя в западные двери, на середине храма и перед алтарем. Здесь и совершается пострижение. На солее, перед царскими дверями, устанавливается аналой, на котором полагаются Крест и Евангелие. Все держат возжженные свечи. Настоятель преподает постригаемому краткое увещание: призывает его отверзть уши своего сердца, внемля гласу Господа, зовущего взять Свое легкое иго и помнить, со страхом и радостью давая обеты, что Сам Спаситель, и Его Матерь, и все Небесные Силы внимают его словам, которые напомнятся ему в день Судный. Затем настоятель вопрошает пришедшего: «Что пришел еси, брате, припáдая святому жертвеннику и святей дружине сей?» Игумен знает, зачем он пришел, но спрашивает для того, чтобы всем было явно его искреннее желание. Получив ответ: «Желая жития постническаго, честный отче», опять вопрашивает: «Желаеши ли сподобитися ангельскаго образа и вчинéну быти лику монашествующих?» – «Ей, Богу содействующу, честный отче», смиренно отвечает послушник; настоятель же одобряет его благое намерение словами: «Воистину добро дело и блаженно избрал еси, но аще и совершиши е (его): добрая бо делá трудом стяжаваются и болезнию исправляются».

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Святый мучениче Авраамие, доблий воине Христа Царя Небеснаго, в скорбех и напастех преславный наш помощниче и защитниче! Ничто же возможе отлучити тя от любве ко Господу Иисусу, ни лестныя обещания благ временных, ни прещения, ни муки от злых врагов святейшия Христовы веры; ты, яко лев, изшел еси на брань противу волков мысленных, духов злобы, подвигших на тя, ради добраго твоего исповедания, единоплеменный тебе народ болгарский, и, яко огненная стрела, тех поразил еси силою благодати Святаго Духа, и крепкия, яко смерть, любве твоея к Богу. Аще и пролиял еси кровь твою за Христа Бога нашего, погубив временную жизнь, обаче безсмертною душею, яко орел, воспарил еси в горния обители Отца нашего, наследовав там вечную жизнь, славу и блаженство неизреченное, и оставив нам нетленныя останки твоя, яко крин многоценный и благоуханный. Веруем, страстотерпче святый, яко предстоя со ангелы и всеми святыми Престолу славы Триипостаснаго Бога, усердныя и богоприятныя возносиши молитвы не токмо о нас и о граде нашем, но и о всей святей Христовой Церкви и о православнем отечестве Российстем. Веруем, преславный чудотворче, яко ты, силою всемогущаго Господа Иисуса Христа, чрез святыя мощи твоя, источаеши обильныя дары благодатныя помощи во спасение всем с верою к тебе притекающим, наипаче же испрашиваеши и кончину с покаянием тебе чтущим, и благосердно помогаеши немощным младенцем, да вси от мала до велика единодушно прославляем неисповедимое величие благости Божией. Тем же верою и любовию ко святым мощем твоим припадающе и благоговейно оныя лобызающе, умоляем тя, добрый на Небеси наш молитвенниче и заступниче, помогай нам грешным и смиренным, твоими молитвами во всех скорбех, нуждах и обстояниих наших, сохраняй нас и град сей от всякаго зла и всякия напасти, наипаче же споспешествуй вечному спасению нашему и всех просящих от тебе помощи и заступления. Ей, смиренно молим тя, угодниче Божий, моли Христа Бога нашего, да даст Он мир и тишину всем православным христианом и да отвратит от нас всякий гнев, на ны движимый, да избавит нас от сетей вражиих, томления во узах греха и мучений адских, и да сподобит нас недостойных одесную Себе стати на суде Своем праведном и внити в вечный покой святых Его, идеже празднующих глас непрестанный и неизреченная сладость зрящих доброту лица Его; и тако возможем с тобою и всеми святыми безконечно прославляти Отца и Сына и Святаго Духа, Троицу Единосущную и Нераздельную. Аминь. Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Молченской»

http://azbyka.ru/worships/?date=2024-05-...

Призирай благосердием, Всепетая, и призрением милостиваго Твоего заступления на всю страну нашу, грады наша и град сей [или: храм сей, или: и духовный вертоград, зде сущий], и на сия богатыя Твоя милости неоскудно изливай. Ты бо еси всесильная Помощница и Заступница всех нас. Приклонися к молитвам и всех раб Твоих, ко святей иконе Твоей зде притекающих, услыши воздыхания и гласы, имиже раби Твои молятся во святем месте сем. Аще же и иноверный, и иноплеменник, зде преходя, помолится, услыши, чадолюбивая Госпоже, и сего человеколюбне и милостивно соделай, яже к помощи ему и ко спасению. Ожесточенныя же и разсеянныя сердцы своими во странах наших на путь истины настави: отпадшия от благочестивыя веры обрати и паки святей Православней Соборней и Апостольстей Церкви сопричти. В домех людей Твоих и во братии святыя обители сея мир огради и соблюди, в юных братство и смиренномудрие утверди, старость поддержи, отроки настави, в возрасте совершеннем сущия умудри, сирыя и вдовицы заступи, утесненныя и в скорбех сущия утеши и охрани, младенцы воспитай, болящия уврачуй, плененныя свободи, ограждающи ны присно от всякаго зла благостию Твоею, и утеши милостивным Твоим посещением и вся благодеющия нам. Даруй же, Благая, земли плодоносие, воздуху благорастворение и вся, яже на пользу нашу, дары благовременныя и благопотребныя, всемощным Твоим предстательством пред Всесвятою Живоначальною Троицею. Прежде отшедшия отцы и матери, братию и сестры наша, и вся от лет древних ко святей иконе Твоей сей припадавшия, упокой в селениих святых, в месте злачне, в месте покойне, идеже несть печаль и воздыхание. Егда же приспеет и наше от жития сего отшествие и к вечной жизни преселение, предстани нам, Преблагословенная Дево, и даруй христианскую кончину жития нашего, безболезненну, непостыдну, мирну и Святых Таин причастну, да и в будущем веце сподобимся вси, купно со всеми святыми, безконечныя блаженныя жизни во Царствии возлюбленнаго Сына Твоего, Господа и Бога нашего Иисуса Христа, Емуже подобает слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом, во веки веков.

http://azbyka.ru/worships/?date=2024-04-...

И посем возглашает диакон во услышание всем молитву сию: спаси Боже люди твоя, и благослови достояние твое, посети мир твой милостию и щедротами: Даже до конца. Лик: Господи помилуй, 40. Диакон: еще молимся о благочестивейшем, самодержавнейшем, великом господре нашем, императоре николае александровиче всея россии, о державе, победе, и прочая. еще молимся о супруге его, благочестивейшей господрне, императрице александре феодоровне. еще молимся о матери его благочестивейшей господрне императрице марии феодоровне. еще молимся о наследнике его, благоверном господре, цесаревиче и великом князе алексии николаевиче: и о всем царствующем доме. Лик: Господи помилуй, 30. Диакон: еще молимся о святейшем правительствующем синоде, [таже, о епискпе нашем, имярек, аще есть.] Аще ли обитель, и о архимандрите нашем имярек. Лик: Господи помилуй, 50. еще молимся, о еже сохранитися граду сему, и святей обители сей, и всякому граду, и стране: Лик: Господи помилуй, трижды. еще молимся и о еже услышати господу Богу глас моления нас грешных и помиловати нас. Лик: Господи помилуй, трижды. Посем возглашает иерей: услыши ны Боже спасителю наш: Лик: Аминь. Таже глаголет: Мир всем. Диакон глаголет: Главы наша господеви приклоним. И всем главы приклоньшим, иерей молится велегласно: владыко многомилостиве, Господи Иисусе Христе Боже наш: И по исполнении ея, мы: Аминь. Таже восклоньшеся поем стихиру воскресну. И входим в храм предходящим свещником, поюще и прочия стихиры воскресны, яже суть по алфавиту: Глаголем же припевы сия, 1: Господь воцарися, в лепоту облечеся. 2: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится. 3: Дому твоему подобает святыня Господи в долготу дний. Слава, и ныне, богородичен. И свещники убо поставляются от обою страну, предукрасившуся четвероножцу, на немже лежит со пшеницею и пятию хлебы блюдо, еже имамы обычай приносити в церковь. От обою же страну два сосуда исполнена, ов убо вина, ов же елеа. Стоит же вино убо ошуюю, елей же одесную. Таже глаголет настоятель: Ныне отпущаеши: И чтец, Трисвятое: по Отче наш: Возглас: яко твое есть царство: И мы поем отпустительный тропарь Богородицы, глас 4: Богородице Дево радуйся: трижды.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=101...

И тако уставиша житие общее и положиша себе в устав, да во всю первую седмицу Св. Великого поста исправляется непрестанно пение во дни и в нощи по чину обители неусыпающих, якоже писано в житиях Св. Отец: Феодора Студита и Маркелла из обители не уступающих»; что и доныне неупустительно в Сарове исправляется, и всю первую неделю женскому полу в обитель входа нет до субботы. Таковый общежительный устав, изложеный сообразно Божественному писанию, правилам Св. Апостол и Св. Отец, подан был вышеупомянутому Преосвященного Стефану Митрополиту Рязанскому и Муромскому на рассмотрение. Он, рассмотрев его, повелел дати грамоту во утверждение: «да работают Господу Богу в страсе и радуются во трепете, присно свое спасение содевающе, яко Псалмопевец Давид поёт и Апостол Св. Павел учит и прочие; да что Св. Апостолы и Св. Отцы утвердиша и церкви Святей предаша и тако во всём и содевают; за что вечныя жизни от Христа Бога да сподобятся». К грамоте приложено было и особенное послание в стихах, которые, как произведение тогдашнего времени, заслуживают особенное внимание, а потому для благочестивых читателей сей книги прилагаются. Стихи Преосвященного Стефана Яворского пустынножителям саровским. Божиею милостию смиренный Стефан Митрополит Рязанский и Муромский Саровской пустыни Настоятелю, и еже о Христе с братиею. Братие, блюдитеся, черну нося ризу Имейте смирение, око держа низу. Убегайте гордыни, тщеславия злаго, Еже погуляет всем небесно благо. Зависть, славолюбие и гнев отлагайте; Постом и молитвой оных погоняйте; Лицемерства, лености лишитися тщитесь; Но смиренно постяся, в молитвах трудитесь; Едино и общее всем вам да будет; Не сумнитесь, понеже Бог вас не забудет. Высший брат над низким не высокомудрствуй, Но всегда себе равна быти умствуй. Сице образ показа и Христос Собою, Аще, рек, кто вас вящший, да будет слугою. Сего ради благость, мир в вас да пребывает; Кротость, воздержание в вас да водворяет.. Имейте же наипаче любовь между собою Истинну, а не лестну, с совестью благою: Сия бо вас представит небесному трону, И даст нескончаемой радости корону.

http://azbyka.ru/otechnik/Serafim_Sarovs...

И ныне: Тяжкими недугами/и болезненными страданиями испытуемому,/Ты, Дева, мне помоги,/ибо знаю я Тебя, Всенепорочная, как исцелений сокровищницу/неистощимую, неоскудевающую. По сле 3 -ой песн и припевы Богородице: Спаси от бед рабы Твоя, Богородице,/яко вси по Бозе к Тебе прибегаем,/яко к нерушимей Стене и Предстательству. Богородице: Спаси от бед рабов Твоих, Богородица,/ибо все мы после Бога к Тебе прибегаем,/как к нерушимой Стене и Заступнице. Призри благосердием, Всепетая Богородице,/на мое лютое телесе озлобление,/и исцели души моея болезнь. Воззри благосклонно, Всехвальная Богородица,/на тяжкое тела моего страдание/и исцели души моей скорбь. Спасителю: Избави от бед рабы Твоя, Многомилостиве,/яко мы усердно к Тебе прибегаем,/милостивому Избавителю, всех Владыце,/Господу Иисусу. Или припевы Спасителю: Избавь от бед рабов Твоих, Многомилостивый,/ибо мы усердно к Тебе прибегаем,/милостивому Избавителю, всех Владыке,/Господу Иисусу. Святому: Моли Бога о нас, имярек,/яко мы усердно к тебе прибегаем,/скорому помощнику и молитвеннику о душах наших. Или припевы святому: Моли Бога о нас, (имя),/ибо мы усердно к Тебе прибегаем,/скорому помощнику и молитвеннику о душах наших. Затем ектения сугубая, на которой поминаются те, за кого служится молебен Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй. Диакон: Помилуй нас, Боже, по великой милости Твоей, молимся Тебе, услышь и помилуй. Лик: Господи, помилуй, трижды. Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе имярек, и о господине нашем преосвященнейшем митрополите (или архиепископе, или епископе ) (имярек), и о всей во Христе братии нашей. Хор: Господи, помилуй. (3) Ещё молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе (имя) и о господине нашем (высоко )преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе или: епископе — имя), и о всём во Христе братстве нашем. Лик: Господи, помилуй, трижды. Еще молимся о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте. Хор: Господи, помилуй. (3) Ещё молимся о Богохранимой стране нашей, властях и воинстве её, да тихую и безмятежную жизнь проведём во всяком благочестии и чистоте. Лик: Господи, помилуй, трижды. Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении, прощении, благопоспешении рабов Божиих имярек, и о еже сохранитися святому храму сему (аще во обители: святей обители сей ). Хор: Господи, помилуй. (3) Ещё молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении, прощении, благопоспешении рабов Божиих (имена), и о сохранении святого храма сего (или: святой обители сей ). Лик: Господи, помилуй, трижды. Еще молимся за всю братию и за вся христианы. Хор: Господи, помилуй. (3) Ещё молимся за всю братию и за всех христиан. Лик: Господи, помилуй, трижды. Возглас: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/posledova...

Спаси, Господи, и помилуй святыя Своея соборныя и апостольския церкви юже от конец даже до конец вселенныя, и умири ея юже наздал еси честною кровию Христа Твоего, и святую обитель сию утверди, даже до конца века: и еже в ню приносящия дары и о их же, и ради киих имиже тыя принесошася, еще же, Святый Господи, помяни плодоносящих и добротворящих ко святей обители сей и поминающих братию сию нищую, воздаждь им богатыма Своима небесныма дарами. И даруй им вместо земных небесная, вместо временных вечная, вместо тленных нетленная. Спаси, Господи, и помилуй братию нашу, иже благоволят окрест святыя сея обители во островех, в пустынех, и горех, и в пещерех, Христа ради, в девстве, и безмолвии, и в чистоте жития пребывающих. Сподоби же и нас достойны быти Твоея любве. Даждь словом Твоим мудрость, и страхом Твоим водхни крепость от Твоея силы, и аще что волею или не волею согрешихом прости, и не вмени; и сохрани душу нашу святу, и представи ю святому Твоему престолу совесть имущу чисту; и помяни, Господи, всех призывающих имя Твое святое на месте святе сем; помяни, Господи, блага или сопротивная нам хотящим, и благослови вся ны благословящих имя Твое: Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Такоже и звон велик сотворих, яко дванадесяти колоколам. Великому же колоколу яко сто осмидесятим пудом; прочии же един единаго менше. И по сем же внидох в келию и помышляющу ми о всем том монастырстем строении; о утрудившихся от путнаго шествия, в нощь к субботе февраля во 25 дни: мало ми возлегшу и в сон тонок снидох. И се видех свет мног на месте, идеже святая та обитель строится, яко во дне: и некоего человека на некоем высоцем месте устроеннем лежаща нага: светла телесем, точию о нуждных телеси некия рубы имяше, мне же мнящу мертва суща; и пришед, хотящу ми нечто ему милостивно сотворити, или одеяти наготу телеси его; и егда наченшу ми о нем творити, видех у лежащаго руки яко благословящия; и опрятовашеся яко жив, и руки своя складоваше на перси своя по чину.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Minin/sl...

Наипаче же осени и огради покровом Твоим, Милосердная Мати, Церковь Твою Святую, вышним Твоим благословением архиереи наши православныя укрепи, миром огради, и Святей Твоей Церкви целых, здравых, честных, долгоденствующих право правящих слово Своея истины даруй, от всех же видимых и невидимых враг, со всеми православными христианы, милостиво избави, и во православии и твердей вере до конца веков непоступно и неизменно сохрани. Призирай благосердием, Всепетая, и призрением милостиваго Твоего заступления на всю страну нашу, грады наша и град сей [или: храм сей, или: и духовный вертоград, зде сущий], и на сия богатыя Твоя милости неоскудно изливай. Ты бо еси всесильная Помощница и Заступница всех нас. Приклонися к молитвам и всех раб Твоих, ко святей иконеТвоей зде притекающих, услыши воздыхания и гласы, имиже раби Твои молятся во святем месте сем. Аще же и иноверный, и иноплеменник, зде преходя, помолится, услыши, чадолюбивая Госпоже, и сего человеколюбне и милостивно соделай, яже к помощи ему и ко спасению. Ожесточенныя же и разсеянныя сердцы своими во странах наших на путь истины настави: отпадшия от благочестивыя веры обрати и паки святей Православней Соборней и Апостольстей Церкви сопричти. В домех людей Твоих и во братии святыя обители сея мир огради и соблюди, в юных братство и смиренномудрие утверди, старость поддержи, отроки настави, в возрасте совершеннем сущия умудри, сирыя и вдовицы заступи, утесненныя и в скорбех сущия утеши и охрани, младенцы воспитай, болящия уврачуй, плененныя свободи, ограждающи ны присно от всякаго зла благостию Твоею, и утеши милостивным Твоим посещением и вся благодеющия нам. Даруй же, Благая, земли плодоносие, воздуху благорастворение и вся, яже напользу нашу, дары благовременныя и благопотребныя, всемощным Твоим предстательством пред Всесвятою Живоначальною Троицею. Прежде отшедшия отцы и матери, братию и сестры наша, и вся от лет древних ко святей иконе Твоей сей припадавшия, упокой в селениих святых, в месте злачне, в месте покойне, идеже несть печаль и воздыхание. Егда же приспеет и наше от жития сего отшествие и к вечной жизни преселение, предстани нам, Преблагословенная Дево, и даруй христианскую кончину жития нашего, безболезненну, непостыдну, мирну и Святых Таин причастну, да и в будущем веце сподобимся вси, купно со всеми святыми, безконечныя блаженныя жизни во Царствии возлюбленнаго Сына Твоего, Господа и Бога нашего Иисуса Христа, Емуже подобает слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом, во веки веков. Аминь.

http://pravicon.com/info-579

Имущи святая Варвара свыше данную себе мудрость, востече к делателем бани отеческия, и онем проявляя тайну Святыя Троицы, повеле три окна в бане устроити. «Аще, – рече, – идолослужителие уста имут и не глаголют славы истиннаго Бога, то каменныя в сей бане стены треми окнами, аки треми устнами, да свидетельствуют, яко Един есть Бог, в Троице Святей от всея твари славимый и покланяемый». За таковое убо мудрование, святая Варваро, приими похвалу сию: Радуйся, в треоконной бане купель святаго Крещения, во имя Троицы Пресвятыя, изобразившая; радуйся, в купели воды и Духа, к симже и крове твоея мученическия, тебе измывшая. Радуйся, яко треми окнами тьму многобожия, Троице Святей противнаго, прогнала еси; радуйся, яко окнами треми Свет Троический ясно узрела еси. Радуйся, яко теми треми окнами призре на тя Солнце Правды, тридневно возсиявшее от гроба; радуйся, яко теми тебе возсия день Троическаго спасения. Радуйся, сердце твое Единому в Троице Богу всегда отверсто имевшая; радуйся, чувства твоя пред бранию триех врагов, плоти, мира и диавола, крепко заключившая. Радуйся, яко в души твоей три мысленная окна, веры, надежды и любве, устроила еси; радуйся, яко теми треми окнами при Троическом Божестве треми деньми воздвиженную Тела Христова Церковь усмотрела еси. Радуйся, яко тебе Небеса от триех иерархий ангельских отверзошася; радуйся, яко тебе горния обители Троическия радостно прияша. Радуйся, Варваро, невесто Христова прекрасная. Кондак 4 Буря ярости велия отца твоего, дышущаго прещением и убийством, возшуме на храм души твоея, святая Варваро, но того не возможе поколебати: основан бо бе на твердом веры Христовы камени, на немже ты, мудрая дево, неподвижимо стоящи, укрепляющему тя Иисусу Христу песнь воспевала еси: Аллилуиа. Икос 4 Услышав от тебе, мудрыя дщери, отец твой Диоскор неслышанная о Святей Троице словеса, яко аспид глухий затка уши своя и по подобию змиину с жалом ядоносным устремися со острием меча на твое убийство: но ты, невесто Христова Варваро, подражающи Жениха твоего Иисуса, бежавшаго от меча Иродова, бегала еси от меча Диоскорова, желающи сердце его от зверския ярости в любовь отеческую обратити. Мы же разумное твое бегство звании почитаем сими:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=524...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010