Бесстолпный четверик храма перекрыт лотковым сводом, в шелыге которого устроено восьмиугольное отверстие для светового барабана. Храм соединен тремя арочными проемами с апсидой, перекрытой конхой, и одним проемом с бесстолпной трапезной, перекрытой полулотковым сводом с распалубками над окнами. Основное помещение первого яруса колокольни — узкое и вытянутое по продольной оси — перекрыто коробовым сводом. В толще южной стены расположена кирпичная лестница на верхние ярусы, вход на которую ведет из притвора. В храме частично сохранился характерный для региона деревянный резной многоярусный иконостас в стиле раннего классицизма. Он разделен антаблементом на две приблизительно равные части и расчленен тремя ризалитами со скругленными углами. В верхней части простенки между рамами икон обработаны пилястрами ионического ордера с гирляндами в капителях. Волюты капителей развернуты почти под 90 градусов относительно основной плоскости пилястр. От накладного резного убранства остались розетки во фризах промежуточного и венчающего антаблементов. Настенная масляная живопись очень плохой сохранности уцелела только в храме. На трех лотках свода помещены крупные композиции с обрамлениями из растительного орнамента: «Преображение» на севере, «Сошествие Св. Духа» на западе и композиция, сюжет которой не читается, на юге. Сюжеты крупных композиций на стенах четверика также не представляется возможным идентифицировать. В храме и апсиде сохранились тянутые профилированные карнизы, а на своде апсиды также и штукатурные филенки. Библиография: Баженов И.В. Краткие статистические сведения о приходских церквах Костромской епархии. Кострома, 1911. С. 223; Лукомский Г.К. Старинные церкви Костромской губернии. Пг., 1916. С. 38, 45; Белоруков Д. Деревни, села и города Костромского края: Материалы для истории. Кострома, 2000. С. 92; Памятники архитектуры Костромской области. Вып. 3: г. Галич и Галичский район. Кострома, 2001. С. 351-353. Архивные источники: ГАКО. Ф. Р-864. Оп. 2. Ед. хр. 1790. Л. 15.

http://sobory.ru/article/?object=13348

сост. прот. Владимир Чугунов Акафист Пресвятей Богородице в честь иконы Ея «Знамение» Корчемныя Кондак 1 Взбранной Воеводе Победительная, Царице Небесе и земли, похвальная песнопе­ния приносим Ти, Богородительнице, Ты же, яко имущая державу непобедимую, от всяких зол сохрани нас и град наш, да зовем Ти: Радуйся, Благодатная, Господь о Тобою, Ты же с нами, чудным образом милость Божию знаменающая. Икос 1 Архангели и ангели и все воинство сил безплотных немолчно славословят и служат Ти, главы своя преклоняя: мы же грешнии недоумеем, откуда начнем восхваляти Тя по достоянию, обаче дерзая на благосердие Твое, при­носим Ти похвалы сия: Радуйся, Рождеством Твоим мир горний с дольним возсоединившая; радуйся, младая Отроковице, по ступенем храма никимже держимая возшедшая. Радуйся, по обетованию родителей Твоих в храме Иерусалимстем воспитанная; радуйся, Духом Святым введенная во Святая Святых. Радуйся, в храме Господни молитве и богомыслию наученная; радуйся, тамо пищу из рук архангельстих принимавшая. Радуйся, яко житие Твое при храме прообразом жития иноческаго явися; радуйся, всех скорбящих скорое утешение. Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, Ты же с нами, чудным образом милость Божию знаменающая. Кондак 2 Видевши, Пресвятая Дево, немощи человеческаго естества, простре руку помощи вдовице некоей, пагубною страстию одержимей, яже вдаде благословенную икону свою «Знамения» в корчемницу вина ради, вся убо расточи имения своя. Не по мнозех же днех, в себе пришедши, собравши пенязи на вы­куп, принесе икону в дом свой; наутрие же не нашедши Ю в доме своем, тече паки в корчемнипу и обрет икону свою, чудесно перенесен­ную, паде пред Нею, поя Богу: Аллилуиа. Икос 2 Разумевающи чудесное пренесение иконы Твоея, Пречистая Дево, невидимыма рукама в корчемнице поставленныя, вдовица отягчена сущи стыдом и жалостию, нача прилежно молитися со слезами: «Владычице, не лиши мя Покрова Твоего и Милости!». Сице и мы хвалу Тебе приносим: Радуйся, чудесно тайне воплощения Сына Божия послужившая; радуйся, первее Его повившая и во яслех безсловесных овец положившая. Радуйся, первее поклонение Сыну Твоему и Богу совершившая; радуйся, млеком питавшая Питателя алчу­щих хлеба вечнаго. Радуйся, водою напоившая Подателя воды живыя, текущий в жизнь вечную; радуйся, одеждою покрывавшая одевающаго небо облаки. Радуйся, иноков и инокинь боголюбивых сладкая Отрадо; радуйся, болящих и убогих совершенная цельбо. Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, Ты же с нами, чудным образом милость Божию знаменающая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Кондак, глас 3: Подобен: Дева днесь: Дева днесь предстоит в Церкви, и с лики святых невидимо за ны молится Богу: ангели со архиереи покланяются, апостоли же со пророки ликовствуют: нас бо ради молит Богородица Превечнаго Бога. Икос: Тоя преславных чудес приидите, людие, насладимся: Сею бо Адам от тли избавися, Та бо и ковчег, не Ноем но Богом сотворен бысть. Древле убо Моисей в купине огненней Бога видети не возможе: ныне же от Тоя рождшагося вся земля знает Сына Божия, к Немуже за ны молится. Сего ради прославляем Ю, яко Божию Матерь: нас бо ради Богородица молит Превечнаго Бога. Песнь 7. Ирмос: Не послужиша твари богомудрии паче Создавшаго, но огненное прещение мужески поправше, радовахуся поюще: препетый отцев Господь и Бог благословен еси. Неисписанная многими пророки, несведома же бысть, Дево, небесными служащими Богу ангелы: ныне же вси вемы Тя Богородицу, и Твоея требуем помощи и заступления, благословенная. Гора усыренная Духом, юже Аввакум виде, точащу верным целебную сладость, Богородице Дево, исцели ны, Сыну Твоему вопиющия: благословен Бог отец наших. Преклонивый небеса, в Тя Дево вселися, и ныне на молитву Твою зрит, Богородице Чистая, Твое Царице исполняя прошение: Емуже за ны усердно помолися, на Тя бо надеемся, благословенная. Творче Спасе наш Христе Боже, приими молитву Твоея Матере, юже Тебе за ны грешныя приносит, да Тебе радующеся поем: препетый отец наших Боже благословен еси. Песнь 8. Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи, Рождество Богородичо спасло есть: тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте дела, и превозносите Его во вся веки. С чинми ангел Владычице, с честными и славными пророки, с верховными апостолы, и со священномученики, и со архиереи, за ны грешныя Богу помолися, Твоего Покрова праздник в Российстей земли прославльшия. Гордыню и шатания низложи и советы неправедных князей разори, зачинающих рати погуби, о Божия Мати Царице всечестная: и благочестиваго императора нашего рог возвыси, да Твой праздник славим, Пречистая Богородице Дево, зовуще: Господа воспевайте дела, и превозносите Его во вся веки.

http://pravmir.ru/pokrov-presvyatoj-bogo...

Радуйся, лукавых духов прогонительнице. Радуйся, Богородице Одигитрие. Радуйся, яко тебе небесная невидимая воинства славословят всегда, и величают яко Матерь божию бывшую. Радуйся, яже нижняя сочетавши с вышними. Слава: Радуйся, вся небесныя силы без разсуждения превосходящая. Радуйся, Одигитрие. Радуйся всякия твари Бога рождшая господьствующи, ей, Владычице всепетая. Радуйся, яко пребываеши Девою чистая и по рождестве. И ныне: Радуйся, жен всех славо, храме преосвященный Бога нашего. Радуйся, Одигитрие. Радуйся, душеспасительная всей вселенней. Радуйся, покрывающий облаче небес ширшая. Радуйся, мироположнице божественнаго мира полна. Песнь 9. Ирмос: Всяк земнородный да взыграется духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, всеблаженная Богородице, чистая присноДево. Радуйся, свеще, свет невечерний понесшая, и в рождестве твоем многобожия тьму разрушившая, и адовы пропасти избавльшая люди. Радуйся, Одигитрие Богородице, доброт всех предходатаице. Радуйся, земле, из неяже клас прозябший небесный верным, и мир весь душегубительнаго глада избави, разумная и одушевленная. О радуйся винограде, яже грозд животный рождшая, Богородице чистая Одигитрие. Слава: Радуйся, тайных цветов прекрасный сущий раю. Радуйся, Мати Дево, невидимых разум, чистотою страннолепно побеждши Богородительнице. Радуйся, отроковице. Радуйся, Одигитрие, всемирное чудо и слышание. И ныне: Лето живота нашего, прочее сохрани неврежденно поможением твоим, Дево отроковице, и сподоби конец благий получити нам, воспевающым тя и взывающым: радуйся, всеблаженная Богородице чистая, Одигитрие. Посем молитва пресвятей госпоже Богородице: Пресвятая Владычице моя Богородице, святыми твоими и всесильными мольбами отжени от мене смиреннаго и окаяннаго раба твоего уныние, забвение, неразумие, нерадение, и вся скверная, лукавая и хульныя помышления от окаяннаго моего сердца, и от помраченнаго ума моего, и погаси пламень страстей моих, яко нищ есмь и окаянен: и избави мя от многих и лютых воспоминаний и предприятий, и от всех действ злых свободи мя. Яко благословенна еси от всех родов, и славится пречестное имя твое во веки веков, аминь. Служба святым апостолом

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

322. πρκρισις – выбор, предпочтение; в данном случае Аарона перед его соперниками (Кореем, Дафаном и Авироном). 323. κημα – зародыш. 324. παραδξως – см. прим. 169б. 325. δδουχε – держит факел (δς, χω); поэт. позд. глагол, произведенный от наименования жреца, носившего факел на Элевсинских мистериях. 326. Мысль, высказанная в этом тропаре, уже неоднократно встречалась в праздничной службе, но здесь она получает новое развитие и силу: чудо, бывшее над прав. Анной, действительно имеет полную аналогию, однородно с чудом над жезлом Аароновым; и если такое чудо столько дало Аарону, то какую славу и достоинство должны были получить родители Пресв. Девы! 327. χραντος – то же слово и в начале тропаря. 328. φραστος 329. В греч. еще: «и роды» (δνες), собств. «болезни рождения». 330. ρρητος отлично от φραστος (см. прим. 273) тем, что первое происходит от глагола φημ, ρ, означающего речь вообще, а второе от φρζω, означающего особенно выразительную, одушевленную речь. 331. τκος («рождество») тем отличается от γννησις («рождение»), употребленного в начале ирмоса, чем τκτω от γεννω – см. прим. 126 332. ср. акафист. 333. Начиналось (с рождения Богоматери) настоящее, полное боговоплощение, а сколько в этом акте должно было заключаться! «Облекийся» – φορσας – усиленный глагол φρω носить. 334. в Греч. «Адамова». 335. π 336. παγγελα – собств. извещение (через ангела), см. прим. 97. 337. И все это от неплодной. 338. греч. «св. трапеза». 339. πυθμνος – дна. 340. Чтобы все слышали хвалу, однако («и» – слав. «же», греч. τε), она не напоказ, а от самой души, искренняя, «духом истины». 341. след., всем людям на веки. 342. καχημα – см. прим. 59. 343. ξιθεον – у классиков: «видный», «замечательный»; др.-слав. перевод ближе нынешнего к греч.: «достойно Богови». 344. χημα – собств. «то, что поддерживает», поэт. слово. 345. λοχετριαν – поэт, слово. 346. Некоторые греч. рукописи и др.-слав. пер. «Яко воды морския, Человеколюбче, волны житейския погружают мя». 347. Как «святую святых» поместили в храме, где было «святое святых».

http://predanie.ru/book/220853-rozhdestv...

В 2003 году из Екатеринбурга привезли полный комплект колоколов фабрики «Благовест». Их приобрела на свои собственные средства, ныне почившая, Демидова Анна Кузьминична в память о своём умершем сыне. В 2005 году Демиховским машиностроительным заводом была подарена малая звонница. Приход живет полноценной духовной жизнью. Проводится работа по духовно-нравственному воспитанию подрастающего поколения. Современное состояние [ править править код ] С 2005 года начала свою работу Воскресная школа. Дети вместе с родителями принимают активное участие в богослужении, помогая петь на клиросе. Проводится совместная работа с Демиховским и Фёдоровским лицеями, Демиховским детским садом «Теремок», а также с Демиховской школой искусств. В большие праздники в храме устраиваются детские утренники, в которых принимают участие Воскресная школа, дети лицеев и детского сада. Так же на Рождество и Пасху, Воскресная школа вместе с настоятелем посещают Краснодубравский детский дом для поздравления проживающих там детей и проведения праздничных концертов. С 2011 года в притворе храма действует выставка репродукций картин русских художников православного направления, а также фотовыставки, посвящённые тому или иному событию. На четырёх стендах, расположенных в притворе, имеется информация для прихожан и множество фотографий из жизни прихода, которые постоянно обновляются. Работает сайт храма и выпускается Приходской листок. В 2012 году рядом с храмом (на том месте, где раньше проводились праздничные ярмарки) на средства прихожан была построена большая детская площадка, которая совмещает в себе игровую и спортивную зоны. Богослужения в храме совершаются регулярно в выходные и праздничные дни. Храмы [ править править код ] Храмы [ править править код ] Совершить виртуальную экскурсию вокруг храма Деятельность прихода [ править править код ] Святые [ править править код ] Престольные праздники [ править править код ] Контакты [ править править код ] Адрес: 142632, Россия, Московская область, Орехово-Зуевский район, д. Нестерово, дом 35

http://azbyka.ru/palomnik/Храм_Рождества...

Катавасия: О треблаженное Древо,/на немже распяся Христос, Царь и Господь,/Имже паде древом прельстивый,/тобою прельстився,/Богу пригвоздившуся Плотию,/подающему мир душам нашим. Катавасия: О трижды блаженное Древо,/на котором был распят Христос, Царь и Господь,/чрез которое пал обольстивший древом,/сам уловленный Богом,/на тебе пригвожденном плотию,/дарующим мир душам нашим! Песнь 6. Ирмос: Ко Господу от кита Иона возопи:/Ты мя возведи из глубины ада, молюся,/да яко Избавителю, во гласе хваления,/истины же духом пожру Тебе. Песнь 6 Канон 1. Ирмос: Ко Господу Иона из кита воззвал:/“Изведи меня из глубины ада, молю,/чтобы гласом хвалы и духом истины/я, как Избавителю, принес жертву Тебе!” Ко Господу в скорби неплодства возопиша/Богоматере богомудрии родители/и Сию в роды родов родиша,/на общее спасение и похвалу. Ко Господу в скорби бесплодия воззвали/богомудрые родители Богоматери,/и Её всем поколениям людей родили,/к общему спасению и похвале. Прияша Небесный дар от Бога достоин/Богоматере богомудрии родители,/самех Херувимов превышшее носило,/Слова и Зиждителя Родительницу. Получили достойный Бога дар небесный/богомудрые родители Богоматери:/Колесницу, самих Херувимов превосходнейшую,/Слова и Создателя Родительницу. Ин. Ирмос: Яко воды морския, Человеколюбче,/волнами житейскими обуреваюся,/темже, яко Иона, тако вопию Ти:/возведи от тли живот мой,/Благоутробне Господи. Канон 2. Ирмос: Как морские воды, Человеколюбец,/волны бурные житейские носят меня;/но как Иону из кита, от гибели возведи/жизнь мою, милосердный Господи! Святую Святых сущу,/целомудреннии родители Твои, Чистая,/возложиша Тя в храме Господни воспитатися честно/и уготоватися в Матерь Ему. Тебя, святейшую из святых,/целомудренные родители Твои, Пречистая,/водворили в доме Господнем,/чтобы воспиталась Ты в благоговении/и приготовилась в матерь Ему. Неплоды и матери, ликуйте,/дерзайте и играйте, безчадныя:/безчадна бо неплоды Богородицу прозябает,/Яже избавит от болезней Еву и клятвы Адама. Бесплодные и матери, ликуйте,/ободритесь и торжествуйте, бездетные;/ибо бездетная и бесплодная произращает Богородицу,/Ту, Кто Еву избавит от мук рождения/и от проклятия – Адама.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/rozhdestv...

Разум чист имеяй пред Богом праведный Иоаким, обаче от людей отвержен бысть во храме безчадия ради, и в скорби сей иде в пустыню, и тамо молящеся со слезами, рече: Не вложу во уста моя пищи, ни в дом мой возвращуся, но слезы моя пищею ми да будут и пустыня — домом, дондеже посетит мя Господь Бог Израилев. И се Ангел Господень явися ему и благовести, яко родится ему Дщерь, о Еяже рождестве радость будет всему миру. Сею радостию исполнився, иде в Иерусалим, и тамо купно с Анною прослави Бога, глаголюще Обетованней: Радуйся, от лет древних всеми чаемая; радуйся, от всех пророк яве предреченная. Радуйся, от сложения мира Богом предъизбранная; радуйся, от падения прародителей грешным обетованная. Радуйся, Совете неизреченный Предвечнаго попечения; радуйся, Образе благонаписанный Божественнаго Предведения. Радуйся, Свитче одушевленный, в немже перстом Божиим написася Слово; радуйся, Источниче присноживотный, из Негоже изобильно источися благовестие Христово. Радуйся, Боготканная Порфиро, в Нюже облечеся Предвечное Слово; радуйся, благоуханное Миро, в Негоже, вселися благодать Духа Пресвятаго. Радуйся, паче злата всякаго блистающая, Нерукотворенная Палато Премудрости Божия; радуйся, утра всякаго солнечнаго светлейшая, Жилище Христово. Радуйся, Пречистая, весь мир рождеством Своим возвеселившая. Кондак 3 Сила Вышняго осени тогда к зачатию заматеревшую во днех своих праведную Анну, и неплодная тоя ложесна, яко ниву показа благоплодную, да прозябнет от нея на радость всему миру, в скорби погибающему, Село Сладкое, Преблагословенная Дева Мария, всем хотящим жати спасение, и воспевати из глубины душевныя: Аллилуиа. Икос 3 Имуще, Пречистая, родители Твоя житие непорочное, зачаша Тя в старости добрей, не плотским сластем прилежаще, но в целомудрии и воздержании подвизающеся, да явится в рождестве Твоем не естества произволение, но благодати Божия сила, естества чин побеждающая, и да познают вси, яко молитва, вкупе и воздыхание неплодства прозябе Тя, плод Живоносен миру. Сего ради, почитающе непорочное зачатие Твое, поем Тебе сицевая:

http://foma.ru/akafist-rozhdestvu-presvy...

Дивляхуся ангельския силы, в Сионе смотряюще своего Владыку, Женскую душу руками носящаго: пречисто бо Рождшей, Сынолепно провозглашаше: гряди, Чистая, с Сыном и Богом прославленна буди. Опрята лик апостольский Богоприятное тело Твое, со страхом зряще, и гласом велиим вещающе: в небесныя домы к Сыну восходящи, спасаеши присно, Богородице, наследие Твое. Посем первый лик поет втораго канона припев: Величай, душе моя, от земли на небо честное преставление Божия Матере. И ирмос: Всяк земнородный: И вторый лик поет тойже припев и ирмос. И на кийждо тропарь поют тойже припев по единожды. Ин. Ирмос: Всяк земнородный да взыграется Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное преставление Богоматере, и да вопиет: радуйся, всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево. Приидите в Сион, на божественную и тучную гору Живаго Бога, возрадуемся Богородицу зряще: к зело бо лучшей, и Божественней сени, яко Матерь Сию во святая святых Христос престави. Приидите, вернии, ко гробу приступим Божия Матере, и обымем сердцы и устнами, очесы и лицем чисто прикасающеся, и почерпающе исцелений независтныя дары от источника приснотекущаго. Приими от нас песнь исходную, Мати Живаго Бога, и светоносною Твоею и Божественною осени благодатию, верным победительная, христолюбным людем мир, оставление поющим, и душам спасение подающи. Таже, оба лика, сшедшеся вкупе, поют перваго канона припев, и ирмос: Побеждаются естества: И втораго канона припев и ирмос: Всяк земнородный: И поклон. Светилен: Подобен: Небо звездами: Апостоли от конец совокупльшеся зде, в Гефсиманийстей веси погребите тело Мое: и Ты, Сыне и Боже Мой, приими дух Мой. [Трижды.] На хвалитех стихиры на 4, глас 4: Подобен: Яко добля: В славном успении Твоем небеса радуются, и ангельская возрадовашася воинства: вся же земля веселится, песнь Тебе исходную провозглашающи, Матери всеми Владычествующаго, неискусобрачная Пресвятая Дево, яже род человеческий избавльшая прародительнаго осуждения. [Дважды.] От конец стекошася апостолов лучшии, богоначальным мановением погребсти Тя: и от земли вземлему Тя к высоте зряще, глас Гавриилов радостию вопияху Тебе: радуйся, Носило Божества всего. Радуйся, Едина, земная с вышними, Рождеством Твоим совокупльшая.

http://pravmir.ru/chto-poetsya-v-xrame-n...

Икос 2 Разум человеческий не может постигнути, како Сам Господь вселися в девственную утробу Твою и како Ты пребыла еси Девою и по рождестве Сына Твоего. Преклоняяся пред велиею тайною воплощения Бога Слова, радостно вопием Тебе, Преблагословенней Матери Искупителя нашего, заимодавшей Ему плоть Свою, питавшей Его млеком Своим, носившей Его руками Своима и глаголавшей Ему радости и печали Своя, похвалы таковыя: Радуйся, чудесно тайне воплощения Сына Божия послужившая. Радуйся, первее Его повившая и во яслех безсловесных овец положившая. Радуйся, первее поклонение Сыну Твоему и Богу совершившая. Радуйся, млеком питавшая Питателя алчущих хлеба вечнаго. Радуйся, водою поившая Подателя воды живыя, текущия в жизнь вечную. Радуйся, верою молящимся Тебе великия милости являющая. Радуйся, во благих прошения наша дивно исполняющая. Радуйся, струи благодатных исцелений обильно нам изливающая. Радуйся, Преблагословенная Богородице Дево, чрез образ Твой Беседный, милости великия нам источающая. Кондак 3 Силою благодати Божия озаренный, праведный Симеон Тебе, пришедшей со младенцем Иисусом во храме представитися Господеви, рече: " Тебе же Самой душу оружие пройдет " , проразумевая Матерния Твоя страдания о Сыне Твоем Божественнем. Ты же, Всехвальная Приснодево, благодатию Господнею преисполненная, в торжество искупления всего рода человеческаго несумненно веруя, смиренно прияла еси волю Бога Всевышняго, воспевая Ему: Аллилуиа. Икос 3 Имущи в Себе обильно благодать Божию, Ты, Дево досточтимая и всемудрая, все житие Твое отдала еси благим попечениям о Сыне Твоем и Господе, вся глаголы Его соблюдающи в сердце Своем. Мы же, грешнии, житие Твое на земли воспоминающе, глаголем Тебе похвалы таковыя: Радуйся, огнь Божества во чрево Твое приемшая. Радуйся, глад падшаго человечества Хлебом Жизни утолившая. Радуйся, Херувимскаго Царя вседрагоценнейший престоле. Радуйся, Серафимскаго Владыки палато, преукрашенная чистотою. Радуйся, незаходимая заре истины, наше земное странствование освещающая.

http://pravicon.com/info-4000

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010