Приложение к статье игумена Ростислава (Колупаева) Протоиерей Георгий Спасский (1877-1943). Кондак 1 Избранная от всех родов Дево, Мати Господа Бога Вышняго, в лучезарней славе небесней, превыше херувимов и серафимов сияющая, Царице и Владычице! Приклони ухо твое к нам грешным, утоли печаль сердец наших. Простри над нами покров Твой честный. Посети многобедственную жизнь нашу: в стране бо чуждей сущи, не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Мати рода русскаго. Во страсе и трепете пред величеством милосердия Твоего, колена преклонше, ходатайства Твоего пред безсмертным Сыном Твоим просим, со умилением зовуще: Радуйся, Светлая Обителе странников бездомных. Икос 1 Ангел благовестник с небесе послан бысть праведному Иоакиму, радость рождества Твоего возвестити, и возрадовася старец святый, величие Твое в мире божии провидя. Темже и мы с ним радостно Тебе, Богородоце вопием: Радуйся, Пречистая, всех цветовблагоуханнейшая: радуйся, Кроткая, милосердия двери нам отверзающая. Радуйся, Любвеобильная, над всеми нами покров Твой святый простирающая: радуйся, Дево Светозарная, наша терния опаляющая. Радуйся, Светлая Обителе, странников бездомных. Кондак 2 Видяще Тя на облацех честный покров простирающу и тем нас соблюдающу, благодарственно вопием Ти: Аллилуиа. Икос 2 Разум наш, обуреваемый помышленьми плотскими, вотще оковы земныя сокрушити тщится: немощни и лениви во гресех наших валяемся, но слезно к Твоему милосердию взываем: воздвигни из бездны греховныя, настави нас на путь спасения, да со ангелы Тебе, Матерь Пречистая, прославляем: Радуйся, покрове наш и наше спасение: радуйся, грешников негнушающаяся Молитвенница. Радуйся, наши слезы отирающая Утешительнице: радуйся, Мати Милосердия. Радуйся, живоприемный Источниче, нас напояющий: радуйся, во изгнании нас не оставляющая. Радуйся, Светлая Обителе, странников бездомных. Кондак 3 Сила Вышняго охраняше Тя, егда младенческими стопами творила еси восхождение лествицы храма Господня. И мы, грешнии изгнанники отчизны нашея, емляся за святыя ризы Твоя, горестно молим: возведи нас по лествице спасения, да приблизимся к престолу славы Божией, благодарственно зовуще: Аллилуиа.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/1200...

Разделы портала «Азбука веры» Богослужения Последование богослужений наряду Православный календарь Литургия свт. Иоанна Златоуста. рядовое: Лит.: Ап.- 1Сол.2:9-14 Ев.- Лк.16:1-9 мчч.: Лит.: Ап.- Еф.6:10-17 Ев.- Лк.12:8-12 Тропари, кондаки, молитвы и величания Тропари и кондаки дня Тропарь апостолов, глас 3 Апостоли святии,/молите Милостиваго Бога,/да прегрешений оставление//подаст душам нашим. Кондак апостолам, глас 2 Твердыя и боговещанныя проповедатели,/верх апостолов Твоих, Господи,/приял еси в наслаждение благих Твоих и покой;/болезни бо онех и смерть приял еси паче всякаго всеплодия,//Едине сведый сердечная. Тропарь святителя Николая, глас 4 Правило веры и образ кротости,/воздержания учителя/яви тя стаду твоему/Яже вещей Истина./Сего ради стяжал еси смирением высокая,/нищетою богатая,/отче священноначальниче Николае,/моли Христа Бога,//спастися душам нашим. Кондак святителю Николаю, глас 3 В Мирех, святе, священнодействитель показался еси,/Христово бо, преподобне, Евангелие исполнив,/положил еси душу твою о людех твоих/и спасл еси неповинныя от смерти./Сего ради освятился еси,//яко великий таинник Божия благодати. мученикам и исповедникам Гурию, Самону и Авиву Тропарь мученикам и исповедникам Гурию, Самону и Авиву, глас 5 Чудеса святых Твоих мученик/стену необоримую нам даровавый, Христе Боже,/тех молитвами советы языков разори,/Церковь святую укрепи,//яко Един Благ и Человеколюбец. Кондак мученикам и исповедникам Гурию, Самону и Авиву, глас 2 С высоты мудрии благодать приемше,/сущим во искушениих предстоите, всехвальнии./Темже отроковицу святии от смерти горькия избависте://вы бо воистинну есте Едесу слава и миру радость. Величание мученикам и исповедникам Гурию, Самону и Авиву Величаем вас, страстотерпцы святии Гурие, Самоне и Авиве, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте. Молитва мученикам и исповедникам Гурию, Самону и Авиву О, святии мученицы и исповедницы Христовы Гурие, Самоне и Авиве! Теплии о нас ходатаи и молитвенницы пред Богом, во умилении сердец наших, взирая на пречистый ваш образ, смиренно молим вас: услышите нас, грешных и недостойных рабов своих, сущих в бедах, скорбех и напастех, и призрев наша тяжкая и безчисленная прегрешения, явите нам свою великую милость, воздвигните нас из глубины греховныя, просветите наш ум, смягчите злое и окаянное сердце, прекратите зависть, вражду и раздоры, в нас живущие.

http://azbyka.ru/worships/?date=2024-11-...

сост. прот. Владимир Чугунов Акафист Пресвятей Богородице в честь иконы Ея «Абалацкая» Кондак 1 Избранней Предвечным Царем в наше верных спасение небесе и земли Царице, благодарственныя похвалы приносим Ти, Богородице! Ты же, яко имущая державу непобеди­мую и милосердие неизреченное, от всяких нас бед свободи и вся благая нам даруй, да зовем Ти: Радуйся, Мати Дево, всепетая христиан похвало. Икос 1 Архангелы и ангелы поют Тебе, Деве чистой, немолчныя песни на небеси. Мы же, грешнии, на земли преклоньше колена душ и сердец наших пред Пречистым Твоим образом, со слезами умиления бренными устами вопием Ти: Радуйся, Заступница наша усердная; радуйся, Мати наша премилосердная. Радуйся, славо наша непреходящая; радуйся, богатс­тво наше неистощимое. Радуйся, Помощнице наша непреложная; радуйся, Покровительнице наша присная. Радуйся, радосте наша, от всякия скверны плоти и духа нас очищаю­щая; радуйся, Целительнице наша, болезней душевных и телесных нас избавляющая. Радуйся, похвало наша, радостей духовных нас не лишающая; радуйся, Владычице наша, помощию Твоею недуги наша исцеляющая. Радуйся, прибежище наше, от врагов видимых и невидимых нас покрывающая; радуйся, Свя­тая, святых большая. Радуйся, Мати Дево, всепетая христиан похвало. Кондак 2 Видящи в трикратных видениих боголюбивая вдовица Мария всечестнаго лица Твоего, Пресвятая Дево, изображение, ужасом великим одержима, убояся поведати о чудес­ных видениих своих людем, в сердце же своем из глубины души взываше Богу: Аллилуиа. Икос 2 Разум неразумеваемый человеческими помыслы ища разумети в чудном явлении пречистаго Твоего, Богомати, образа, блаженная Мария новаго удостойся видения, в немже великий святитель Николай грозно повеле ей возвестити виденное, она же со страхом и трепетом всем поведа тайну видения своего и всех научи взывати к Богородице: Радуйся, всех Зиждителя в Твоих ложеснах носившая; радуйся, Бога плотию рождшая, миру Спасителя. Радуйся, в рождестве девство нетленно сохраншая; радуйся, на земли ангельски пожившая. Радуйся, Бога с человеки примирившая; радуйся, святых всех Пресвятейшая. Радуйся, Дево Пресвятая, дивно явившая нам образ Свой; Радуйся, Благодатная, в явлении образа Своего милосердие нам являющая. Радуйся, о всех чтущих образ Твой святый промышляющая; Радуйся, всем молящимся Тебе пред святым образом Твоим по мере веры спасение подавающая. Радуйся, чудесами Твоего образа умы наша к горнему миру возводящая; радуйся, Святая, святых большая. Радуйся, Мати Дево, всепетая христиан похвало.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

сост. прот. Владимир Чугунов Акафист Пресвятей Богородице в честь иконы Ея «Калужския» Кондак 1 Взбранной Воеводе, пренепорочней Деве Богородице, земли Калужския избави­тельнице, хвалебныя песни приносим Ти, раби Твоя, яко иконы Твоея явлением даровавшей нам стража неусыпна. Ты же моления нашего, пред иконою Твоею возносимаго, не отвержи, но защити ны, Владычице, от всех врагов видимых и невидимых, и избави ны от всяких болезней душевных и телесных, да во умилении сердец зовем Ти: Радуйся, Владычице, милость Свою нам и заступление являющая. Икос 1 Ангелов множество славит Тя, Царицу всех и Богородицу, Ты бо исполнила еси радостию сердца наша явлением чудотворный иконы Твоея в Тинкове и чудесы во храме имене Рождества Твоего в веси Калужке, ейже покланяющеся, Тебе, Богоизбранная Дево, моления возносим, со страхом и любовию глаголюще: Радуйся, от патриархов прообразованная и от пророков предвозвещенная; радуйся, Агнице, рождшая Агнца, вземшаго грехи мира. Радуйся, Адама и Еву от древняго проклятия свободившая; радуйся, чудотворным образом Твоим всю землю Калужскую озаряющая. Радуйся, святую икону Твою в знамение милости Твоея нам давшая; радуйся, яко на икону Твою взирающе, Самой Тебе истинней Богородице покланяемся. Радуйся, Владычице, милость Свою нам и заступление являющая. Кондак 2 Видяще начертание лика Твоего, девица Евдокия в развращении сердца своего дерзновенно оплеванием поругася ему, не ведущи, яко сей Твой лик есть, Пресвятая Дево; Ты же, вразумления ради, наказала еси ю разслаблением всего телесе, слячением руку и ногу, ослеплением очию и отнятием языка и сим показала ей, яко начертание лика сего есть икона Твоя чудотворная, да вси людие вопиют к рождшемуся от Тебя Богу Слову: Аллилуия. Икос 2 Разум человеческий не может постигнути великаго Твоего милосердия, Пресвятая Богородице, яко искреннее покаяние болящия девицы прияла еси и совершенное исцеление той даровала еси, да молитвы приносит пред иконою Твоею, взывая сице: Радуйся, лествице небесная, Иаковом предвиденная; радуйся, тайну воплощения Сына Божия, от веков в Бозе сокровенную, открывшая. Радуйся, веду­щим брань противу плоти, мира и диавола доб­рая споспешнице; радуйся, от грехопадений наших, имже несть числа, избавляющая. Радуйся, яко призывающия имя Твое от падения страстнаго восташа; радуйся, благодатное безстрастие ищущим его усердно подающая. Радуйся, Владычице, милость Свою нам и заступление являющая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Т.С. Смирнова Эта книга – приношение светлой и радостной памяти нашего старца, архимандрита отца Иоанна (Крестьянкина) , духовника Псково-Печерского Свято-Успенского монастыря, отшедшего в жизнь вечную 5 февраля 2006 года. В ней собраны воспоминания батюшки о своём почти вековом жизненном пути и записи о последних годах его жизни, а также фотографии и документы из личного архива отца Иоанна. В дальнейшем предполагается издание воспоминаний об отце Иоанне его современников и духовных чад, а также публикация материалов следственного дела. От автора …Теперь сложившиеся воспоминания вернее было бы назвать «Памятью сердец». Переехав на жительство в Печоры и приняв от батюшки благословение на послушание письмоводителя, сама я ушла из поля зрения, зато стала слышать, что иногда вспоминал отец Иоанн о своем прошлом, но главное видеть то, что он о себе не говорил, но что делал. От автора В 2002 году, когда стало очевидно, что оставшаяся часть жизни отца Иоанна (Крестьянкина) принадлежит больше уже иному миру и силы его зримо убывают, священноначалие Псково-Печерского Свято-Успенского монастыря благословило меня начать сбор воспоминаний о батюшке. Приступая к делу и прося батюшкиного благословения, услышала в ответ: «Нанизывай, нанизывай с Богом». Разновременные записи, сделанные за тридцать пять лет, собирались как мозаика. Первые из них относятся к 1969 году, когда неожиданно, Божиим Промыслом, отец Иоанн вошел в мою жизнь. С 1981 года, переехав в Печоры и приняв от батюшки благословение на послушание письмоводителя, я стала слышать и записывать то, что иногда рассказывал отец Иоанн о своем прошлом. Но рядом с воспоминаниями о пути, протяженностью более чем в девяносто лет, вставало то, что изо дня в день видели мои глаза, что свидетельствовал о себе отец Иоанн в своих поступках, письмах, проповедях. По мере того как батюшкины рассказы слагались в главы будущей книги, я прочитывала ему их. И было очевидно, как он дорожил этой возможностью возвратиться в минувшее. Он то светился радостью, то слезы умиления застилали глаза, то потоком лились дополнения к уже написанному.

http://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Krestjan...

Февраль 1 февраля Ранняя литургия. Служил твердо и громогласно и с внутреннею силою; имена Царственных особ говорил весьма твердо, с Божией помощию; всю литургию и молебен с водосвятием служил твердо и благоговейно. Благодарение Господу. Крестины в доме Стребулаевой у мастерового совершил твердо до Евангелия; на Евангелии враг запнул сомнением, смущением, бессловесием; не мог выговорить слов Единии же надесяте ученицы [рус.: Одиннадцать же учеников] [ Мф. 28, 16 ]; а не мог потому, что враг запнул меня чрез мою слабость сердечную. Кумой была землячка архангельская, весьма благочестивая и любезная женщина Наталия Зиновьевна. Только неладно, что хвост у платья длинен: об него запгулся и смутился сердцем. Пред Таинством молился внутренно Богу, да отымет от сердца моего прелесть женской красоты; и услышал Господь, и дал мне умиление, и сокрушение, и твердость; а под конец единым воззрением враг смутил. О, какие сети! О, слабое сердце, неразумное, сластолюбивое, земное! Боже мой! Даждь мне души любити, а плоть презирать и, служа Тебе, ни на чье лицо не взирать. Церковь в своих молитвах болит нашими немощами, плачет нашими слезами, радуется нашею радостию, принимает живейшее участие в наших искушениях, внушая нам благую надежду, ибо все святые сильно искушались и с помощию благодати Божией победили искушения, хотя и падали многократно. 2 февраля День лют, после сна и пред венчанием брака в пять часов, по случаю не дачи женою готового чаю. Виноват я в пристрастии к питью и в злом своенравии: вместо любви оказал вражду к жене, рассердился на нее, из себя вышел, малодушно вопил, как будто дело шло о лишении жизни; брак задержал, собравшихся на панихиду проморил около трех часов. Спать не надо, когда дела предстоит много. (Не надо есть ячневой молочной каши и картофельного соусу: на нервы дурно действует и на состояние духа.) Плотская любовь подрывает уважение к нравственному достоинству человека и разрушает священную связь сердец, святое сродство души с душою, уничтожает всё, чем красится и услаждается жизнь человека в его отношениях к подобным себе.

http://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Kronshta...

Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ее «Призри на смирение» Празднование 16/29 сентября Кондак 1 Взбранной Воеводе, Владычице нашей Богородице, преславным явлением иконы Ея святыя люди богоспасаемаго града Киева дивно посетившей, благодарственное возглашаем пение. Ты же, яко Всеблагая Заступница рода христианскаго, от всяких нас бед свободи, и от всех враг видимых и невидимых защити, да с верою Тебе зовем: Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево «Призри на смирение», с высоты небесныя на смирение рабов Твоих призирающая. Икос 1 Ангелов Царице и всея твари Владычице, Пречистая Дево Богородице, милостивым явлением нам образа Твоего святаго, древле богоспасаемый град Псков, а ныне град Киев благодатно озарила еси и струи чудес от нея источила еси верным. Темже со усердием и любовию припадающе ко пречистому Твоему образу, умиленныя моления возсылаем милосердому Твоему к нам заступлению и со страхом зовем: Радуйся, Царице наша Преблагая, надеждо наша Богородице; радуйся, приятелище сирых и странных Предстательнице. Радуйся, скорбящих Радосте и обидимых Покровительнице; радуйся, Милосердая, яко зриши нашу беду, зриши нашу скорбь. Радуйся, Милостивая, помогаеши нам, яко немощным, окормляеши нас, яко странных; радуйся, Всеблагая, яко не имамы иныя помощи, разве Тебе, ни иныя Предстательницы Радуйся, яко не имамы благия Утешительницы, токмо Тебе, о Богомати; радуйся, Ты босохраняеши нас и покрываеши во веки веков. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево, с высоты небесныя на смирение рабов Твоих призирающая. Кондак 2 Видяще милосердие Твое неизчетное, Всенепорочная Владычице, и многая чудеса, Тобою явленная и присноявляемая чрез святыя иконы Твоя, имиже, яко звездами богосветлыми, весь мир христианский украсила еси, величаем Тя, возвеличившую род наш Твоим благоволением, и с любовию припадаем к чудотворному образу Твоему, поюще Сыну Твоему Христу Богу: Аллилуиа. Икос 2 Видеша вси вернии людие киевстии святый образ Божия Матере, чудесно отобразившийся на стекле кивота, зело удивишася и, с благоговением взирающе на цельбоносную икону телесными очесы, потщашася Честнейшей херувим и Славнейшей без сравнения серафим возопити сице: Радуйся, образ Твой честный предивно, без содействия рук человеческих на стекле кивота отобразившая; радуйся, всех верных явлением сим зело возрадовавшая и умилившая. Радуйся, Пречистая, призирающи на смирение, слышиши глас наш и вся беззакония наша очищаеши; радуйся, Богородительнице, жизнь нестареющую улучити молитвами Твоими нам помогаеши; радуйся, Дево, живоносным Рождеством Твоим древняго змия мертва соделавшая. Радуйся, Слово Отчее рождшая, пламень страстей наших росою молитв Твоих погашающая. Радуйся, благая Утешительнице, матерними молитвами Твоими бури сердец наших утишающая; радуйся, по молитвам рабов Твоих, разрешение многих наших прегрешений подающая. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево, с высоты небесныя на смирение рабов Твоих призирающая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Вопрос об учительстве в Церкви не только современный, но и весьма важный. О важности его говорит та великая сила, какую имеет слово, в особенности Божие, в нашей духовной жизни. Мы знаем эту силу, но, кажется, не вполне, не всегда сознаем ее, как должно, не думаем о ней, как заслуживает ее важность, а знать и сознавать ее должно для пользы своей и других. Есть глубокое соответствие между миром духовным и миром вещественным. Высокие умы прозревали в эту таинственную связь неба и земли, но с ясностью осязательной указует ее Божественный наш Учитель в Своих дивных притчах. В самой первой из них и как бы господственной над всеми ими сказано: Семя есть слово Божие ( Лк. 8:11 ). Каким другим словом яснее и рельефнее может быть выражена сила слова? Что на ниве семя, то в душе нашей слово. Что такое семя? – Начало жизни. Нет семени, нет и корня, и ростка, и листьев, и плодов. Не доброе ли семя Ты посеял на поле, откуда же плевеле 1 , спрашивают в другой притче слуги Господина. Итак, семя должно быть сеемо только доброе, чистое, отборное. Если и при этом добром посеве возможно произрастание плевел, сеемых врагом, что же будет, если в душе человека только эти плевелы и будут посеяны и совсем заполонят душу? Как только представим себе мысленно эту страшную силу слова, ужас берет и за себя, и за многих, многих других. Чем ежедневно засевается нива сердец наших, при нынешней свободе и распространенности печатного слова? Сколько сору, недомыслия, пустомыслия, шуток, прибауток, иногда прямых и явных соблазнов, мыслей кощунственных и лживых ежедневно наносится на эту печальную, у многих совершенно заброшенную, ниву? Где средства для очищения этой несчастной нивы? В том же слове Божием; оно обладает силами сверхъестественными. По изъяснению Священного Писания , оно, как меч, проникает до разделения души и духа и судит чувства наши и помышления сердечные ( Евр. 4:12 ); как молот, разбивает наши каменные сердца и извлекает из них слезы умиления и покаяния; – как огонь, пожигает в нас все нечистоты сердечные ( Ин. 15:3 ); как светильник, сияет в душе нашей, темной и мрачной ( 2Пет. 1:10 ) 2 , указуя путь жизни к виднеющейся вдали тихой пристани. Итак, вот какое значение имеет то слово истины, о котором идет спор, кому его возвещать. Кому же его возвещать?

http://azbyka.ru/otechnik/Petr_Smirnov/o...

Ноябрь, книга 2-я Премудрость созда себ дом и утверди столпов седмь… Посла своя рабы, созывающи с высоким проповеданием. ( Прит.9:1–13 ). Мы же проповедуем Христа, Божию силу и Божию премудрость. ( 1Кор.1:23–24 ). Темже, яко же глаголет Дух Св.: днесь, аще глас Его услышите, не ожесточите сердец ваших. ( Евр.3:7–8 ). I. Речи, произнесенные по разным случаям в духовно-учебных заведениях//Миссионерское Обозрение, 1897, Ноябрь, кн. 2. С. 57–68 I. Речь при прощании с С.-Петербургской Академией Не будучи пастырем вашим, я не дерзал возвещать вам глаголов истины, дабы не показаться посевающим или восторгающим класы на чужой, не принадлежащей мне ниве. Но и независимо от общения в слове, между вами и мною было некое духовное общение, – разумею общение в молитве и священнослужении. Отселе и это общение должно прекратиться. Ныне в последний раз Господь благословил мне совершить священнослужение в сем святом храме. Припоминая все, бывшее в продолжении трехлетнего служения моего в сем св. храме, не могу от полноты благодарного сердца не воздать хвалы и благодарения прежде всего Подателю всех благ Господу Богу, все недоумения и смущения, возникавшие в душе, разрешавшему твердою верою, все скорби и болезни, тяготившие по Временам сердце, растворявшему крепким упованием на благодеющую в самых болезнях и напастях руку Всевышнего и по множеству болезней в сердце, подававшему утешения, заставлявшие забывать все скорби и печали. Благодарение и вам, возлюбленные о Господе, входившие со мною в молитвенное общение. Ваше усердие ко храму Божию возбуждало и окрыляло и мою душу, поникшую долу; ваши теплые молитвы, возносимые в сем св. храме к престолу Всевышнего, возгревали и мой холодный к молитве дух, и, хотя, по временам давали чувствовать сладость сердечного умиления. Благодарение и всем сослужившим мне неленостно в сем св. храме. Ваше благоговейное предстояние пред престолом Божиим располагало и меня совершать святыню Божию в страхе. Благодарение и всем послужившим в нем благочинно при моем недостоинстве, – не по долгу, который всегда более или менее тяжел, не из послушания, не всегда добровольного, а доброхотно, по своему изволению.

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Разделы портала «Азбука веры» Умиление – 1) христианская добродетель , сердечное сокрушение, связанное с сожалением о грехах и смирением ( Пс.59:5 ); 2) нежное, радостное, тёплое чувство благоговения перед Богом , Его святыми или святынями; внутреннее состояние, обусловленное проявлением этого чувства; 3) жалость. Умиление – дар Божий, особое Божественное посещение человеческой души, наполняющее ее сокрушением и неизреченной любовью к Богу и ближнему. Чем богоугодное умиление отличается от богопротивного? Умиление, как и многие другие человеческие чувства, в нравственном отношении может иметь как доброе, так и дурное наполнение. Во времена Ветхого Завета для многих представителей Израиля, из-за огрубелости их сердец, богоугодное умиление было чем-то не очень знакомым и не очень понятным. Просвещая и воспитывая избранный народ, напоминая ему, в чём заключается его миссия и его избранность, Бог отвращал его от соблазнов язычества, попускал бедствия, ниспосылал кары, и через это способствовал (в том числе) возбуждению в них умиления (ср.: “Показал еси людем твоим жестокая: напоил еси нас вином умиления” ( Пс.59:5 )). Подготавливая Израиль к грядущей встрече со Христом, Бог пообещал через пророка, что с Пришествием Мессии, Он пошлёт дух благодати и умиления на дом раба Своего, Давида. Под действием этого благодатного чувства во Христа должны были уверовать даже и многие из тех, кто участвовал в Его казни и убийстве ( Зах.12:10 ). Во времена Нового Завета умиление как чувство, основанное на радости от общения с Богом, благоговении и смирении перед Ним как перед Небесным Владыкой, в той или иной степени стало доступно всем истинно верующим христианам. Тем не менее, для того, чтобы постичь это состояние в глубине, от подвижника требуется немало усилий. Одним из важнейших средств к достижению этого состояния служит отсечение воли греховной, отстранение от суеты мира, искренняя молитва, участие в Таинствах, послушание и доверие Богу. В случае, если человек не живет в соответствии с нравственным законом, и даже не верует в Бога и Его очищающий Промысл, умиление тоже возможно, например умиление перед идолами, умиление, вызванное порывом определенных страстей (например, любовной страстью или страстью к стяжательству).

http://azbyka.ru/umilenie

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010