О Пресвятая и Преблагословенная Дево, Владычице Богородице, Споручнице грешных и Взыскание погибших! Призри милостивным Твоим оком на нас, предстоящих пред святою иконою Твоею и со умилением молящихся Тебе: воздвигни нас из глубины греховныя, просвети ум наш, омраченный страстьми, и уврачуй язвы душ и телес наших. Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице: Ты веси вся немощи и согрешения наша. К Тебе прибегаем и вопием: не остави нас Твоею небесною помощию, но предстани нам присно, и Твоим неизреченым милосердием и щедротами спаси и помилуй нас погибающих. Даруй намисправление грехавныя жизни нашея и избави нас от скорбей, бед и болезней, от внезапныя смерти, ада и вечныя муки. Ты бо еси, Царице и Владычице, скорая Помощница и Заступница всем притекающым к Тебе и крепкое прибежище грешников кающихся. Подаждь убо нам, Преблагая и Всенепорочная Дево, христианский конец жизни нашея мирен и непостыден, и сподоби нас Твоим ходатайством вселитисяво обителех небесных, идеже непрестанный глас празднующих радостию славит Пресвятую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Молитва 3 Заступнице усердная, благоутробная Господа Мати! К Тебе прибегаю аз окаянный и паче всех человек грешнейший: вонми гласу моления моего, и вопль мой и стенание услыши. Яко беззаконя моя превзыдоша главу мою, и аз, якоже корабль в пучине, погружаюся в мори грехов моих. Но Ты, Всеблагая и Милосердая Владычице, не презри мене отчаяннаго и во гресех погибающаго: помилуй мя кающагося во злых делех моих, и обрати на путь правый заблуждшую окаянную душу мою. На Тебе, Владычице моя Богородице, возлагаю все упование мое. Ты, Мати Божия, спаси и сохрани мя под кровом Твоим, ныне и присно и во веки веков. Молитва 4 Царице моя Преблагая, Надеждо моя Богородице, прибежище сирых и странных Предстательнице, скорбящих Радосте, обидимых Покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь: помози ми яко немощну, направи мя яко странна. Обиду мою веси, разреши ту, якоже волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя Предстательницы, ни Благия Утешительницы, токмо Тебе, о Богомати, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Молитва 5 |
Кондак 13 О Мати Боголюбивая, Царице Небесная, всемощная наша Предстательнице! Малыя сия услышавши смиренныя мольбы наша, призри на ны милостивым Твоим оком; буди нам скорая Заступница в день кончины нашея и в час смертный явися нам Сама, Пречистая; простирающи руку помощи, отгоняющи духов злобы, ищущих поглотити душу нашу при разлучении от тела, и сподоби нас в будущей жизни в веселии и радовании возвеличити и прославити Тя, яко Преблагую Покровительницу нашу, да спасеннии Тобою в безконечнем веце вопием Богу: Аллилуиа. Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангелов Превысшую...» и 1-й кондак «Взбранной Воеводе...». Молитвы О, Пречистая Госпоже Богородице, Мати Боголюбивая, надеждо нашего спасения! Воззри милостивно на предстоящия с верою и любовию и покланяющияся пречистому образу Твоему; приими наше хвалебное пение сие и пролей теплую Твою молитву о нас, грешных, ко Господу, да, презрев вся наша согрешения, спасет и помилует нас. О, Предивная Владычице! Покажи на нас чудныя милости Твоя. Молим Тя умиленно, избави нас от всякия скорби, настави на путь всякия добродетели и благостыни, спаси от искушений, бед и болезней, изми от нас оклеветания и ссоры, сохрани от молниеноснаго грома, от запаления огненнаго, от глада, труса, потопа и смертоносныя язвы; подай нам Свою милостивную помощь на пути в мори и на суше, да не погибнем люте. О Всемилостивая Боголюбивая Мати, с твердым упованием возсылаем к Тебе нашу смиренную молитву. Не отрини наших слез и воздыханий, не забуди нас во вся дни живота нашего, но всегда пребывай с нами и Твоим заступлением и ходатайством у Господа подаждь нам отраду, утешение, защиту и помощь, да выну славим и величаем преблагословенное и всепетое имя Твое. Аминь. О чудная и высшая всех тварей Царице Богородице, Небеснаго Царя Христа Бога нашего Мати! Услыши нас, грешных и недостойных раб Твоих, в час сей молящихся и припадающих к Тебе с воздыханием и слезами и умильно глаголющих: изведи нас от рова страстей, Владычице; избави нас от всякия скорби и печали; огради от всякия напасти и злых клевет, от неправеднаго и лютаго навета вражия. Можеши бо, о Благодатная Матерь наша, не точию от всякаго зла сохранити люди Твоя, но и всяким благодеянием снабдити и спасти: разве Тебе иныя Предстательницы в бедах и обстояниих и теплыя Ходатаицы о нас, грешных, не имамы к Сыну Твоему, Христу Богу нашему, егоже умоли, Владычице, да, спасеннии Тобою, славим и в будущем веце Всесвятое Имя Сына Твоего и Бога нашего, купно со Отцем и Святым Духом, ныне и в безконечныя веки. Аминь. |
Празднество Пресвятей Владычице нашей Богородице ради Афонския чудотворныя Ея иконы, нарицаемыя Скоропослушница НА ВЕЧЕРНИ Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: стихиры, глас 1: Днесь любовию празднующе Богородице,/честному образу Ея поклонимся/и тепле возопиим:/Матернее дерзновение к Сыну Твоему и Богу, Дево, имущи,/испроси нам у Него прощение грехов,/мир и велию милость. Храм Божества сущая,/вместилище пространное благодати и милосердия/явилася еси, Богоневесто./Услыши убо скоро рабов Твоих, Всеблагая Скоропослушнице,/и подаждь скорбящим утешение,/бедствующим от бед избавление,/болящим здравие/и всем верным велию милость. Призри с Небесе, Богородице,/на предстоящия пред святою иконою Твоею/и Тебе с верою призывающия/и благодать Твою ниспосли нам,/да богоугодно поприще жизни нашея прейдем/и да сподобимся Твоим ходатайством/от Сына Твоего прияти велию милость. Ины стихиры, глас 4: Веселися, Дохиарская обитель Архангелов,/радуйтеся, сущии во Афоне и повсюду, вернии:/общая бо всех Заступница/восхоте быти скорая молящихся Услышательница/великия ради Своея милости. Притекше под кров крил Небесных воинств Архистратигов,/притецем и под кров Небесе и земли Владычицы,/благоутробно бо приемлет и скоро внемлет прошением,/яко Всеблагая Скоропослушница,/к образу Ея со благоговением прибегающих/великия ради Своея милости. Богоизбранная Дево Всецарице,/иноков необоримый покрове/и всех христиан непостыдное прибежище,/храни жребий Твой,/Россию и вся грады,/веси и обители православныя/невредимы от враг видимых и невидимых,/и всех нас заступи/и спаси великия ради Твоея милости. Слава, и ныне, глас 7: Егда трапезарь Дохиарский Нил лишися зрения/за еже не вняти гласу Твоему, Пречистая,/и принесе Тебе покаяние пред святою иконою Твоею,/благоволила еси рещи ему:/о иноче, услышася моление твое ко Мне,/буди прощен и зряй, яко и прежде,/возвести же и прочим подвизающимся отцем и собратиям твоим,/яко Аз есмь Матерь Бога Слова/и священныя обители Архангелов по Бозе покров,/и помощь, и державное предстательство,/промышляющая о ней, яко Взбранная Правительница./И впредь иноцы да прибегают ко Мне во всякой их нужде,/и скоро имам слушати их/и всех, со благоговением прибегающих ко Мне православных христиан,/се бо Скоропослушница нарицаюся. |
«Пресвятая Богородице спаси нас и слава Тебе Боже упование наше, слава Тебе», иные говорят попы, а иные не говорят; но гораздо редко кто говорит, но токмо отпуст един; и тако творят при самом Патриархе, и сам Патриарх також отпуст токмо говорит. По совершении отпуста поет лик: «тон деспотин ке архиереа имон Кирие филатте, ис полла эти деспота», единожды;... иерей же, обратясь к востоку, складывает с себя патрахиль, глаголя: «ди евхонту агиу деспоту имон Кирие Ису Христе о Феос имон елейсон имас», и рекут «аминь»; а Патриарх сшед с места и став среди церкви, на восток помоляся и благословляет рукою на все страны, предстоящие же все говорят потиху «ис полла эти деспота». Таже идет Патриарх из церкви, а по нем все, кто кого старей и честнее, и тот идет прежде. Аще несть Патриарха, то наперед идет служащий иерей, или игумен; преж служащего иерея отнюдь никто не пойдет из церкви, ни иноков, ни мирских людей; и тако творят везде у греков. Литий за упокой на вечерни и на утрени отнюдь нигде не поют, ни во Иерусалиме, ни в волошских монастырях патриарших; панихид великих отнюдь нигде не поют окроме указных в триоди, а малые поют и то редко же. К воскресной полунощнице такожде бьют в доску; егда же Патриарх придет и станет на своем месте, по чину, иерей же взем патрахиль и показав Патриарху, глаголя тихо «благослови Владыко», и творит начало, став на восток пред Царскими дверьми; а иногда начинает стоя в креслах под стеною без патрахили; псаломщик «аминь, слава Тебе Боже наш, слава Тебе, Царю небесный»; по «приидите поклонимся» псалом 50; таже канон троичен, канархист канархает по крылосам, поют стихи все, а не концы, токмо ирмос не поют, токмо у всякой песни сказывают их, чтоб было знатно певцу, какой ирмос, стихи петь, якоб у нас стихиры, скажет подобен; запевают на канон «иперагиа Триас о Феос елеисон ке сосон имас» 260 , а по-словенски «пресвятая Троице Боже помилуй и спаси нас»; а который лик «и ныне» поет, тот же и другой песни первый стих запевает; первую песнь начинает правый лик, такожде и третью; по третьей песни седален поют на левом, таж «слава и ныне» на правом; а поют седален все, а канархист канархает, четвертую песнь начинает левый лик, и прочее все по сему образу; и абие поет правый лик «достойно есть славити Тя Бога Слова», таже на левом; потом на правом третий стих, таже на левом «Честнейшу херувим» весь, а иногда вместо «Честнейшу» поют ин стих, «из мертвых видевше», таже трисвятое; по совершении же трисвятого, все писано в повседневии, токмо отпуст воскресный. |
Велики были власть и ярость этого изверга, но предмет его ненависти, охраняемый Силою Вышнего, был вне его власти. Промысл Божий избрал для того простое средство: ангел Господень явился во сне Иосифу и сказал: «Встань, возьми Младенца и Матерь Его и беги в Египет, и будь там, доколе не скажу тебе, потому что Ирод хочет искать Младенца, чтобы погубить Его». Иосиф немедленно повиновался; Пресвятая Мария также не медлила покориться извещению обрученника своего. В ту же ночь Иосиф и Пречистая Матерь, взяв на руки Предвечного Младенца, отправились в Египет. Их сопровождал Иаков, старший сын Иосифа. Они отправились в путь, не тревожась предстоящими опасностями и затруднениями его, предоставляя Богу распоряжение о своей судьбе; они заботились только о безропотном послушании воле Его. Ни в Священном Писании , ни в преданиях нет сведений, какой путь в Египет был избран святым Иосифом, но из некоторых указаний можно догадываться, что он предпочитал, как более безопасный, путь, пролегавший через горы Иудейские к Газе, а отсюда береговою пустынною равниною до Египта. Много трудов и неудобств испытало Святое Семейство; не всегда находило оно кров, чтобы укрыться от холода и непогоды. Нередко святые путники терпели лишения и в пище, и в крове и подвергались многим опасностям. Древнее предание говорит, что во время странствования Младенец Иисус сотворил многие чудеса, которые убеждали людей в Его Божественности. При вступлении Святого Семейства в Египет в одном месте окружили Его разбойники и хотели ограбить и убить. Старший из них выступил с обнажённым мечом вперёд, чтобы осмотреть ближе странников: пред ним стояли Иосиф и Мария с Младенцем на руках. С удивлением посмотрел разбойник на этого убелённого сединами старца, безоружного, с посохом в руке, подобно древним патриархам; посмотрел на молодую Мать, Которая крепко прижимала Младенца к груди Своей, как бы желая защитить Его Собою; посмотрел – и душа его умилилась. Он опустил меч и сказал: «Если бы Бог принял на себя тело человеческое, то не мог бы быть прекраснее этого Младенца». Он не позволил товарищам своим оскорблять бедных странников и грозно остановил одного из них, настаивавшего на грабеже. Пресвятая Дева Мария сказала доброму разбойнику: «Этот Младенец воздаст тебе воздаянием благостынным». Слова Её имели пророческое значение: это был тот благоразумный разбойник, которому Спаситель мира, вися на кресте, сказал: «Днесь со мною будеши в раи». Предание дополняет, что имя доброго разбойника было Тит, а другой, злой, разбойник назывался Думах. |
Стих: Дивен Бог во святых Своих,/Бог Израилев. По Христе даже до смерти подвизающися,/разжженным мудрованием пламень погасила еси похоти/и, свещу душевную неугасиму соблюдши,/вошла еси ко Христу в чертог Небесный./Тем вси благочестно воспеваем, страстотерпице,/святую твою память, освящаеми благодатию. Стих: В церквах благословите Бога,/Господа от источник Израилевых. Страсти претерпела еси многих мук, всехвальная,/крепко приступльши,/отсюду к неболезненному преставилася еси/восприятию незаходимаго сияния,/и светлей радости, и вечному Божественному наслаждению,/тем тя ублажаем и святое твое днесь совершаем торжество,/страстотерпице доблественная. Слава, глас 4: Жития, долу влекущаго, и пищи наслаждение,/и цветущую славу, прехвальная,/оставльши яко временну,/Христу прилепилася еси целомудрием,/добротою его красною распалаема,/и приступила, яко благоуханный шипок,/и венцем нетленнаго Царства венчася, Богоименитая. И ныне, Богородичен: Свеще неугасимая, престоле праведный,/Пресвятая Владычице,/моли спастися душам нашим. Тропарь, глас 2:Благочестно в законе поживши: Писан на велицей вечерни. Слава, и ныне, Богородичен: Вся паче смысла: НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ По обычнем псалме поем: Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 8. Благочестия прозябение честно,/добродетели цвет неувядаемый,/лозы Христовы розго многострадальная,/благоверная княгиня Иулиания/вся призывает светло верныя/в память свою честную воспети сию,/яко победительницу на земли, Бога прославльшую. Законом повинующися нас ради плоть на земли Приимшаго/и страсть Крестную Претерпевшаго,/целомудренная и благоверная,/на прелесть мужествовала еси, Иулиание,/огневещанным языком твоим беззаконнаго неистово посрамила еси,/темже и со Ангелы радуяся, княгине великоименитая,/моли Христа Бога спастися душам нашим. Струями кровей твоих, мудрая,/за чистоту ума и любовь, яже к Богу и ближнему/излиянными, землю освятила еси,/духом же духи возвеселила еси Безплотных/и, с лики мучеников предстоящи Богу/и с сими соединяющися,/блаженная венценосица Божественнаго Духа силою явилася еси,/яко маслина, псаломски рещи, плодовита,/богодейственно искапающи благочестивым елей благодати Божия,/моли спастися душам нашим. |
Помоги нам, Матерь Божья! Только ты, Державная, можешь спасти нашу державу. Утолить наши печали, сердца наши просветить, умягчить их, заступить от иноплеменных, сохранить от междуусобныя брани... Только ты, Заступница, можешь заступиться за нас, за всех таких разных, несовместимых: «Заступнице усердная, Мати Господа Вышняго, за всех молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего, и всем твориши спастися, в державный Твой покров прибегающим. Всех нас заступи, о Госпоже, Царице и Владычице, иже в напастех и в скорбех, и в болезнех, обремененных грехи многими, предстоящих и молящихся Тебе умиленною душею и сокрушенным сердцем пред пречистым Твоим образом со слезами и невозвратно надежду имущих на Тя избавления всех зол, всем полезная даруй и вся спаси, Богородице Дево: Ты бо еси Божественный Покров рабом Твоим». Все тропари каждой иконе как гимны, а этот особенный - тут всё: и «невозвратно надежду имущих на Тя», и «всех нас заступи», и «всем полезная даруй». Даже папа обращался к Богородице, словно знал молитвы, силу Её, и в его стихотворении, написанном почти пятьдесят лет назад, он читает эту молитву в глазах жены - матери, в её голосе: Заступница, дай мне большую душу, Сердце доброе, Око недремлющее, Голос мягкий, отходчивый, ласковый, Руки крепкие, незлобивые, - Очень трудно матерью быть! Не власти прошу, Не за деньги стою. Вдохни, Сердобольная, в грудь мою Столько любви и силы, Чтоб до могилы На всю семью - На мужа, на сына, на дочерь мою, - На каждый характер хватило, На все их сомнения И смятения, На спотыкания и причуды, На завихрения И увлечения, На заблуждения И остуды. Только любовь раскрывает сердца, Лишь перед ней отступает горе. Мне нужно очень много любви. Ты - Мать, Ты меня понимаешь... Господи, как папа всё понимал и чувствовал. Сколько любви нужно каждой матери, семье, на их всезнающих и часто отчаивающихся деток. И мы все, как дети, стоим к Божественной Матери. Все, всякие: послушные и непослушные. И снова наша русская литература: как-то у меня сегодня всё переплетается в голове, в сердце. Молитвы, поэзия. Так ведь все молитвы - поэзия, и настоящая поэзия - молитва. Сказочная ледяная Снегурочка Островского просила у матери-Весны любви. И как она преображается, получив венок из всех цветов, как у неё открываются глаза на Божье мирозданье: «Ах, мама, что со мной? Какой красою Зелёный лес оделся! Берегами. И озером нельзя налюбоваться. Вода манит, кусты зовут меня Под сень свою; а небо, мама, небо! Разлив зари зыбучими волнами колышется». |
Радуйся, сопровождающая всех христиан по лютым мытарствам. Радуйся, освобождающая нас от демонскаго удержания; Радуйся, Заступница христиан на Страшнем Суде Божием. Радуйся, Ходатаице всем хотящим получити христианскую кончину; Радуйся, Невесто Неневестная. Кондак 10 Спасения прося нам, Пречистая, руки Твоя простерши, о многоблагоутробне Спасе, рекла еси, Страсти Твоя чтущих с праведным разбойником Твоим учини и спаси, Милосердие, вопиющая Тебе: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси необоримая, мирови Прибежище, милости Сокровище, приими моления раб Твоих, предстоящих Святому образу Твоему и умильно зовущих Ти: Радуйся, обрадованная, вечно блажимая Богородице; Радуйся, грешным и смиренным известное Прибежище. Радуйся, дев и сирот Заступнице; Радуйся, людем крепкая Помощнице. Радуйся, Святителем великое вразумление; Радуйся, благоговейных иереев Руководительнице. Радуйся, Невесто Неневестная. Кондак 11 Пение умиленное и хвалу молебную сподоби приносити пред чудотворною иконою Твоею, Пресвятая Богоневесто, и не отврати лица Твоего от поющих Ти и Богу во веки: Аллилуиа. Икос 11 Яко светозарное солнце, возсия в храме нашем образ Твой, Страстная Богородице, освящая, сохраняя и спасая от бед всех страждущих и вопиющих с любовию: Радуйся, сохраняющая благодатию Своею обитель иночествующих; Радуйся, Помощнице крепкая борющимся со страстьми. Радуйся, обидимых и угнетенных Заступнице; Радуйся, нищих и убогих радование. Радуйся, больных исцеление и подкрепление; Радуйся, юных вразумление и наставнице. Радуйся, Невесто Неневестная. Кондак 12 Благодать Твою ниспосли нам, Благословенная, почитающим Святую икону Твою, и поклоняющимся Пречестным Страстем Сына Твоего с верою поющих: Аллилуиа. Икос 12 Поюще непрестанно пред Святою иконою Твоею, поклоняемся, величаем и со страхом лобызаем чудотворный образ Твой, радостно взывающе: Радуйся, вечное наше радование; Радуйся, воскресения нашего Сокровище. Радуйся, от рова страстей нас свобождающая; Радуйся, взыскание погибших и ума лишенных. Радуйся, исполняющая прошения верных; |
Собрание всех этим путем добытых напевов и составляет тот круг церковных песнопений обычного напева московской епархии, две части которого изданы по настоящее время выше упомянутым обществом любителей церковного пения: 1) «всенощное бдение» и 2) «ирмосы господским и богородичным праздникам, последование в святую и великую неделю Пасхи, тропари господским и богородичным праздникам, общие святым и другие наиболее употребительные». Необходимость сделать что-нибудь подобное и для нашего края и побудила меня устроить настоящее собрание. Достижение этой цели обществу любителей церковного пения в Москве стоило больших издержек; следовательно, решаясь на подобную же меру, мы должны быть готовы на предстоящие жертвы. Между тем можно достигнуть той же цели и другим простейшим способом: стоит только и в нашей епархии ввести те самые напевы, которые общеупотребительны в московской и соприкосновенных с нею епархиях; это желательно тем более, что напевы эти имеют преимущество в смысле образовательного значения для народа, потому что отличаются внятностью выговора, простотою мелодии и в то же время далеко не так трудны для исполнения, как об этом можно думать, в виду предстоящего переучивания существующих псаломщиков. Подумайте». Все единогласно согласились с тем, что для сохранения единообразия церковных напевов необходимо ввести в харьковской епархии один обиход; но не соглашались только в решении вопроса: закрепить ли посредством отпечатания на нотах напевы существующие в епархии или ввести напев московской епархии чрез распространение изданного уже в Москве «круга церковных песнопений». Предварительно решено было здесь же чрез пение сравнить те и другие напевы. Преосвященный обратился к группе диаконов и псаломщиков и просил кого-либо из них спеть, что ему будет угодно. Диакон благовещенской церкви, Чуев, не без некоторой естественной робости, но и не без достоинства, густым басом запел догматик 6-го гласа: «Кто тебе не ублажит, Пресвятая Дево». Когда мотив его пения достаточно определился, владыка предложил соседу его продолжить пение и сосед, псаломщик Дмитриевской церкви, Протопопов, тенором продолжил пение, твердо удерживая тот же мотив. |
С юности вашей вы имели/совесть чистую пред Богом,/потому, пожив во благочестии,/к селениям вышним перешли./Молите же Христа о нас,/дабы мы вас с любовью почитали. Яко предстояще Святей Троице с преподобными и праведными,/молитеся, блаженнии, избавити нас всякаго прещения и гнева,/да вас непрестанно величаем. Как предстоящие Святой Троице/с преподобными и праведными,/молитесь, блаженные, об избавлении нас/от всякой грозы и гнева,/дабы мы вас непрестанно величали. Слава: Людие твои молят тя, Богоблаженне Петре,/купно моли Христа с премудрою Феврониею,/с неюже в мире богоугодно пожил еси,/избавити нас от всяких зол. Слава: Люди твои молят тебя, богоблаженный Петр:/моли Христа вместе с премудрою Февронией,/с которой ты в мире богоугодно пожил,/об избавлении нас от всяких зол. И ныне: О, чудесе великаго!/Како вместися во утробу Твою Христос Бог, никакоже вместимый?/Егоже за хвалящия Тя умоли, Дево, от бед избавити нас/и от беззаконных человек всегда. И ныне: О, чудо великое!/Как вместился во чрево Твое Христос Бог,/ни в чем не вмещаемый?/Его о восхваляющих Тебя, Дева, моли,/да от бед и от людей беззаконных/избавляет нас всегда. Светилен. Подобен: Посетил ны: Иже благочестно празднующим память вашу, Богоблаженнии Петре и Февроние,/вкупе мирно поживше и благочестно,/молите Христа грехов оставление даровати рабом вашим. Благоговейно празднующим память вашу,/богоблаженные Петр и Феврония,/вместе пожившие мирно и благочестиво,/молите Христа грехов отпущение даровать/рабам вашим. Слава, и ныне, Богородичен: Пресвятая Богородице, упование наше и похвало,/Тя едину ведуще, верою покланяющеся, молим:/радуйся, Неискусобрачная Святая Марие, покрове и ограждение наше/и Помощница сущим в бедах./Моли Христа, Сына Твоего, за рабы Твоя, на Тя бо надеемся. Слава, и ныне, Богородичен: Пресвятая Богородица, упование наше и похвала,/Тебя единую зная,/мы поклоняясь с верою, молим:/“Брака не познавшая святая Мария,/покров и ограждение наше,/и Помощница находящимся в бедах!/Моли Христа, Сына Твоего, за рабов Твоих,/ибо мы на Тебя надеемся”. |
| |