Се, аки труба велегласная вопиет,/Афон на веселое торжество созывает, христолюбивых людей,/приидите, зрите чудо преславное,/с нами Рождшую Слово Божие возвеличите,/како посети пришествием Своим достояние Свое/и не остави до конца верных Своих/и всех устраши врагов христианского рода,/Юже достойно, яко Заступницу нашу, воспоим, купно глаголюще:/радуйся, Дево, упование христианом. Слава, и ныне, глас 1: Благодать пречистыя иконы восприемлюще, братие,/достойно восплещим руками/и возвеличим радостными похвалами даровавшую,/и хранителя неусыпна поставльшую нам/в сей же Горе стража тверда и православным великое заступление,/тем, честно радующеся, Богородице вопием:/христианский рог вознеси/и страшную врагом покажи победу, яко Всесильная. На стиховне, глас 2. Подобен: Доме Евфрафов: Собрание отцев, приидите,/пешемореходящую икону Девы приимем,/Божественно благодатию пришедшую,/врагов устрашающую/и верных увеселяющую. Стих: Воскресни, Господи, в покой Твой/Ты и кивот святыни Твоея. Снидемся верно/в радости души и веселии сердца,/зде бо Дева милостию посещает нас/и в залог благодати/икону Свою стража дарует нам. Стих: Клятся Господь Давиду истиною/и не отвержется ея. Зрите со страхом и удивитеся:/се Дева Бога рождшая/священному старцу повелевает, глаголя:/вниди, Гаврииле, на воды мужественно/и приими икону Мою, Афону пришедшую. Слава, и ныне, глас 5: Приидите, вси монаси и мирстии,/Едину Пречистую и Нескверную прославим,/ днесь бо ради священныя иконы,/в мори путие ея и стези ея в водах многих,/и следы в чудеси несказанныя,/како бо от Никеи в столпе огненном понт морский ко Афону преходит,/и дар пришествием Своим верным подает,/мы же, просвещеннии лучами благодатей,/единогласно Ходатаицу спасения нашего ублажаем. Тропарь, глас 1: Дерзость ненавидящих образ Господень/и держава нечестивых безбожно в Никею прииде,/и посланнии безчеловечно вдовицу,/благочестно чтущую икону Богоматери, истязуют,/но тая нощию с сыном икону в море пусти, вопиющи:/слава Тебе, Чистая,/яко непроходимое море плещи своя подаде,/слава правошествию Твоему, Едина Нетленная. НА УТРЕНИ

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Скачать epub pdf 18.05 Служба преподобным Варлааму и Гедеону Серпуховским Служба составлена в 2013 году. В 2014 году одобрена Высокопреосвященнейшим Ювеналием, митрополитом Крутицким и Коломенским, к употреблению в пределах Московской областной епархии. Месяца мая в 5-й день Преподобных Варлаама и Гедеона, Серпуховских На велицей вечерни На Г осподи, воззвах: стихиры, глас 1. Подобен: О, дивное чудо: О, дивное чудо!/Пречистая Дева Богородица/святителю Алексию обитель создати повелевает,/Варлаама преподобнаго видения сподобляет/и от слепоты того купно с Гедеоном исцеляет,/икону же Свою страждущим от винопития являет,/недугующих от болезней избавляет,/страстей течение уставляет./О, Всемилостивая Владычице,/молитвами преподобных Варлаама и Гедеона/подавай душам нашим//мир и велию милость. О, дивное чудо!/Знамение Владычицы на земли явися/и чудным звоном место обители Ея указася,/идеже иноки благочестивии вселишася/и подвиги своими просияша./Веселися, граде Серпухов,/имея в себе святыя молитвенники,/предстоящия Престолу Всевышняго./Вы же, преподобнии Варлааме и Гедеоне,/яко имущии дерзновение ко Пресвятей Троице/испросите душам нашим//мир и велию милость. О дивное чудо!/В пустыннем месте обитель дивная явися/и яко сад прекрасен показася,/в нем бо иноки благочестивии/плоды добродетелей принесоша./Торжествуй днесь, обителе Владычня,/имущи заступники непостыдныя/и ходатаи предивныя./Вы же, Варлааме и Гедеоне боголюбивии,/молите Владыку Вседержителя,/мир всему миру даровати//и душам нашим велию милость. Ины стихиры преподобному Варлааму, глас 6. Подобен: В се отложше: Преподобне отче Варлааме,/послушания добрый рачителю!/Ты, земную красоту и славу отринув,/Христа всем сердцем возлюбил еси/и, святителем Алексием направляемь,/обитель Пречистей Богородице устроил еси,/в нейже равноангельно пожил еси./Ныне же, во обителех Небесных пребывая,/за ны усердно Господу молися//даровати душам нашим мир и велию милость. Преподобне отче Варлааме,/молитвенниче усердный ко Пресвятей Троице!/Ты, избранник Пречистыя Девы явився,/Тоя благословением в пустынном месте обитель создал еси,/идеже множество иноков собравшеся/Христу Богу усердно послужиша/и Пречистую Его Матерь возвеличиша./И ныне сохраняй обитель сию,/нам же, творящим твою память,//теплый предстатель пред Господем буди.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

2426 Ркп Моск. Тип б л. 98. 2427 Проскинитарий, гл. 46, с. 225. 2428 Фоменко Кл., прот . Особенности богосл. греч. ц., 16. 2429 Luft Liturgik. II, 84. 2430 Псевдо-Афанасий О девстве, 62. 2431 Тураев Б . Ночное богосл. эфиоп. церк. Киев, 1901, 28, 30. 2432 Ркп. Моск. Типогр. библ. 285/142/1206, л. 98 и д. 2433 Pitral Juris ecclesiastici graecorum historia et monumenta. R., 1868, II, 207—209 2434 Тураев Б . Ноч. богосл. эфиоп. ц., 22. 2435 Маг A . Nova bibl. vet. patr. V, 18. 2436 Дмитриевский Α . Τυπικα , 280. 2437 Цитаты см. прим. 3, с. 605. 2438 В Киево-Печерской лавре, по традиции, должно быть, от господства Студийского устава и других редакций Октоиха, поют иные воскресные Богородичны по сравнению с помещенными в нынешнем Октоихе. Вот они. 1 гл. по 2 каф: «Заченшая неопально огнь Божественный и рождшая безсеменно источника жизни Господа, благодатная Богородице, спасай Тя величающия». 2 гл по 2 каф.: «Законов утаившися естества, Божественному рождеству девство совокупила еси; едина бо родила еси прежде Тебе Рождшагося бездетно, темже Тя, Богородице, величаем» 3 гл. по 1 каф.: подобен, как и сед., «Дева днесь»: «Небесная любовию веселяхуся и земная трепетом ужасахуся, егда пречистый глас найде на Тя, Богородице; едино бо торжество обоим возсия, егда первозданнаго от смерти избави». 4 гл. по 1 каф.: «Тя величаем, Богородице, вопиюще: Ты еси гора, от неяже неизглаголанно отсечеся камень и врата адова сокруши»; 5 гл. по 1 каф.: «Дивно чудо зачатия и неизреченен образ рождества в Тебе познася, Дево Чистая, удивляет мой ум и ужасает помысл; слава Твоя, Богородице, по всем простреся, ко спасению душ наших». В 4 и 5 гл. Богородичны 1 каф. перенесены на 2-ю. В 6 и 7 гл. переставлены обычные Богородичны. 8 гл. по 1 каф.: «Радуйся, Ангелом радость мира приемшая, радуйся, рождшая Творца Твоего и Господа, радуйся, сподобльшаяся быти Мати Божия». «О Тебе радуется» подобен 1 седальну. По каждой кафизме по одному седальну, поемому однажды, для 1—6 гл. нынешние 1-й и 2-й по 1 каф., для 7 гл. первые по 1 и 2 каф., но переставлены, для 8 гл. то же без перестановки (Нотный Обиход Киево-Печерск. Успенск. лавры. Ч. 1. Всенощн. бдение. Партитура. Киев, 1910, 104 и д.).

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3678...

В предисловии к кондакарю вы говорите: „в кондаках и икосах с именем его (Романа) нигде не надписано подобен: Дева днесь, или вознесыйся на крест, или другия тому подобныя“ (стр. 17). В примечании на стр. 13-й вы пояснили эту мысль таким образом: „если нет погречески подобен, а по славянскому древнему кондакарю написано: самогласно или самогласен, такие кондаки с икосами мною отнесены к самогласнымъ“ и следовательно, прибавим от себя, к романовым. Отправляясь от такого категорическаго заявления, хотя и не выписывая его, мы заметили, что „преимуществом самогласия не пользовались и все без исключения кондаки Романа Сладкопевца “ – т. е. и они надписывались подобными „ προσμοιον“. Оспоривая это замечание, вы, сами того не подозревая, соглашаетесь с ним и впадаете в противоречие. В самом деле, на стр. 190-й вашей статьи оказывается, что Роман Сладкопевец надписывал (только сам ли он – этого вы не доказали, а между тем это очень важно) над своими кондаками и икосами подобны, напр. ψωθες ν τ σταυρ, τ γαληλαα, на 194 стр. эти ссылки дополняются еще несколькими кондаками Романа с надписью над ними подобна, правда заимствованного из других кондаков того же песнописца, но этим не устраняется противоречие с основнымъ положением, которое высказано несколько строк выше. А раз такие подобны находятся над произведениями с акростихом Романа, почему он не мог поставить их и над теми, которыя емуже принадлежат, но только не имеют в акростихе его имени? Как присутствие „ διμελον“ не исключает произведений позднейших Романа, так точно и надписание подобна не служит непременным указанием на эти последния. Во введении вы поставили дело очень резко: в ответе вам приходится отступать от этого положения в виду очевидных фактов. Далее мы сказали: случалось и так, что над одним и тем же кондаком в одном греческом списке стоит „ διμελον“, а в другом указывается „подобенъ“. Вы отвечаете на это: „на странице 45-й мною пояснено о кондаке и икосе на Успение Богородицы, что кондак самогласен и по его образцу составлен кондак 1-го октября св. Ап. Анании, икос же составлен по подобию икоса св. Романа 29 Iюhя св. Апп. Петру и Павлу“. Что же из этого следует в отношении поставленного мною вопроса и как с ним вяжется? Дело не в том, какие кондаки составлены на основании этой самогласной песни, а как разобраться в подобных противоречивых показанияхъ и какому обозначению верить? Ваше пояснение поясняет вероятно что нибудь другое и попало сюда по ошибке.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Mansvetov...

901 Стилистическую несамостоятельность Аллеманова отмечал еще в самом начале XX века М. Лисицын в своем «Обзоре духовно-музыкальной литературы» (С.-Петербург, 1901, перечислено 110 авторов духовно-музыкальных произведений и 1500 их произведений), стр. 4–19, особенно под 3, 7, 13, 19, 92, 93. 902 Так они поются и в Сербской Церкви, в которой церковные напевы сильно отличаются от русских церковных напевов. 903 Напомним, что кондак «Дева днесь» является самоподобном для песнопений 3-го гласа тропарного типа. См.: И. Гарднер: Забытое богатство (о пении на подобен). Варшава, 1930, стр. 25. (Отдельный оттиск из журнала «Воскресное чтение»). 907 Для ознакомления с современной греческой безлинейной певческой нотацией имеет значение книга, написанная Д. Аллемановым совместно со Зверевым: Современное нотописание Греческой Церкви. С.-Петербург, 1907, ОЛДП, CLXVI, 8 о , 58 стр. (Москва, Синодальная типография). Однако эта работа уступает превосходному труду: J.B. Rebours: Traité de psaltique. Théorie et pratique du chant dans l " église greque. Paris (Picard); Leipzig (Otto Harrassovitz). 1906. 8 о , 290 pp. 909 В. Виноградов : Против церковности в музыке. Москва, 1931. (Государственное музыкальное издательство), стр. 20. Маленькая (33 страницы формата 16 о ) брошюрка пропагандистского, резко антицерковного (и вообще антирелигиозного) направления. Однако в ней можно найти материал, ценный для историка русского церковного пения после революции 1917 года. 910 Н. Голованова ко времени революции был одним из помощников регента Московского Синодального хора при регенте Н.М. Данилине и директоре А.Д. Кастальском. Впоследствии Н. Голованов был дирижером Московского Большого театра и профессором Московской консерватории. 911 «Всенощное бдение», оп. 37, С. В. Рахманинова напето в богослужебном исполнении (т.е. напето все воскресное всенощное бдение в неделю 7-го гласа), причем неизменяемые песнопения (кроме ектений) все взяты из партитуры Рахманинова, а передвижные, гласовые песнопения – по обычному напеву, за исключением антифона степенна 7-го гласа знаменного роспева, который взят из знаменного роспева в хоровой обработке другого композитора, т.к. у Рахманинова гласовые песнопения в партитуре «Всенощной» отсутствуют. Напета эта пластинка двумя хорами: 1) смешанный хор – известный немецкий хор Johannes-Damascenus-Chor в г. Эссене (Западная Германия), под управлением Карла Линке, исполняет произведение Рахманинова; 2) мужской хор «Руссикума» в Риме, под управлением партера Людвига Пихлера, исполняет все гласовые песнопения. На пластинке имеются все полагающиеся возгласы диакона, священника, все чтения. Пластинка издана фирмой Christophorus-Verlag i/Br. (Западная Германия), SCK 70319. Съемка была сделана в конце 1967 или в самом начале 1968 года. Более подробно см.: Gardner Johann v. Diskographie des russischen Kirchengesangts: «Ostkirchliche Studien». Wurrzburg, 1968, Band 17, Heft 2/3. S. 192–196. Nr.169 (108).

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, глас 6: Страдальческим шествовавши путем,/мучительскаго избежала еси совета,/целомудренная княгине Иулиание,/яко дева убо мудра,/свещу носящи, вошла еси во дворы Господа твоего;/яко мученица, мужеством благодать прияла еси/исцелити плотския страсти,/но и нас, воспевающих тя,/душевных болезней избави/яже к Богу молитвами твоими. И ныне, Богородичен: Тя стену стяжахом, Богородице Пречистая,/и благоутишное пристанище, и утверждение,/темже молюся:/иже в житии обуреваема окорми и спаси мя. На стиховне стихиры, глас 4. Подобен: Яко добля: Сердечнаго рачения любви Божественней/и страданию твоему, блаженная,/лицы Ангельстии известно удивишася:/како мужеским сплетением врага невидимаго низложивши,/победный венец достойно от Длани Живоносныя явственно прияла еси? Стих: Дивен Бог во святых Своих,/Бог Израилев. По Христе скончаваема,/разжженным мудрованием пламень погасила еси похоти/и, свещу душевную неугасиму соблюдши,/возшла еси ко Христу в чертог Небесный./Тем вси благочестно воспеваем, страстотерпице,/святую память твою,/освящаеми благодатию. Стих: В церквах благословите Бога,/Господа от источник Израилевых. Страсти претерпела еси многих мук, всехвальная,/крепко приступльши,/отсюду к неболезненному преставилася еси восприятию незаходимаго сияния/и светлей радости,/вечному Божественному наслаждению./Тем тя ублажаем/и святое твое днесь совершаем торжество,/страстотерпице непобедимая. Слава, глас 6: Приидите, градстии людие,/прославим благоверную княгиню Иулианию:/та бо змиеву главу сокруши,/чистоту телесную соблюдши,/и кровию землю освяти,/от сущих зде преставися к вечным обителем/и от Вседержительныя Руки подвигов почесть прият,/просит очищения душам нашим/и велия милости. И ныне, предпразднства или Богородичен:Творец и Избавитель: Тропарь , глас 2: Благочестно в законе поживши/и благими делы украсившися,/яко крепкий адамант, явися,/целомудренная святая благоверная княгине Иулиание,/тленную славу и добротство телесное презревши,/злокозненнаго врага победила еси,/целомудрия ради мученическую смерть прияла еси./Сего ради от Христа Бога нетленным и вечным венцем венчавшися,/ныне с лики мученик ликуеши/и нам велия чудеса, приходящим ко гробу твоему,/обильно источаеши./Темже ти вопием:/молися Христу Богу о всех нас,/верою и любовию страдания твоя почитающих.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Благонамерения твоего неизменность велие есть воистинну совершенство:/шествуя бо в житии путем царским,/вшел еси со дерзновением в Царствие непрестающее,/идеже соцарствуеши вечному Царю Славы, милостиве Филарете. Иного Авраама показа тя мирови вера вкупе и человеколюбие твое:/боголюбне бо ко всем благое расположение являл еси,/доброхотне же всем требующим подавал еси./Сего ради богатне воздаяше тебе Бог в делех твоих. Что ми злато, что ми богатство,/слава же и вся земная мимотекущая?/Ничтоже суть всяко, понеже в ничто обращаются,/многолюбезно же ми едино богатство Небесное, всегда пребывающее,–/Филарета язык провещаваше. Богородичен: Недр не отлучився Безначальнаго Родителя,/Сын безматерний во утробу Чистыя Девы вселяется,/без отца воплощаемь, Царь правды, Бог./Того род страшен, неисповедимь и неизследимь. Кондак, глас 3. Подобен: Дева днесь: Истинно всеизрядная твоя купля зрится/и мудрою быти судится всеми благомудрствующими:/отдал бо еси дольняя и кратковременная, взыскуя Горних и вечных./Темже и достойно стяжал еси вечную славу, милостиве Филарете. Икос: Господа услышал еси, во Евангелии законополагающа:/продадите имения ваша и дадите милостыню,/сотворите себе влагалища неветшающа, сокровище неоскудевающее на Небесех,/идеже ни тать крадет, ни моль истлевает./Сего Божественнаго и к совершенству возводящаго законоположения ревностный исполнитель был еси:/продал бо еси вся и дал еси милостыню,/сотворил еси себе влагалища нетленна/и сокровиществовал еси сокровище на Небесех некрадомое./Сего ради и блаженствуеши со благословенными Отца Небеснаго,/яко наследник от сложения мира уготованнаго Царствия, милостиве Филарете. Песнь 7 Ирмос: Отроцы, благочестию совоспитани,/злочестиваго веления небрегше,/огненнаго прещения не убояшася,/но, посреди пламене стояще, пояху:/отцев Боже, благословен еси. В тебе, не точию не изменшемся от диаволя нападения,/но паче в добродетели укрепльшемся, Филарете,/воистинну Христос прославися,/враг же, искушаяй тя, постыдеся./Сего ради взывал еси:/Боже, благословен еси.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Лит.: Χρστου Π. Κ. Ο Απστολος Βαρνβας. Αθναι, 1951; idem. Βαρνβας πστολος//ΘΗΕ. Τ. 3. Σ. 632-637; Kraft B. Barnabas//LTK. Bd. 1. Sp. 1255-1256; Bardy G. Barnabé (1)//DHGE. T. 6. Col. 847-849; Brock S. P. «Barnabas: yios parakleseos»//JThSt. 1974. Vol. 25. P. 93-98; Cirillo L. Un nuovo Vangelo apocrifo: il Vangelo di Barnaba//Rivista di storia e letteratura religiosa. 1975. T. 11. P. 391-412; Bauckham R. Barnabas in Galatians//JSNT. 1979. Vol. 2. P. 61-70; Παυλδης Α. Βαρνβας απστολος//ΜΚΕ. 1989. T. 3. Σ. 153-157; Scorza Barcellona F. Barnabas//EEC. 1992. Vol. 1.2. P. 111; Breytenbach C. Paulus und Barnabas in der Provinz Galatien: St. zu Apostelgeschichte 13 f.; 16,6; 18,23 und den Adressaten des Galaterbriefes. Leiden, 1996. (AGAJU; 38); Kollmann B. Joseph Barnabas: Leben und Wirkungsgeschichte. Stutt., 1998. (SBS; 175); Read-Heimerdinger J. Barnabas in Acts: A Study of his Role in the Text of Codex Bezae//JSNT. 1998. Vol. 72. P. 23-66; Wedderburn A. Paul and Barnabas: The Anatomy and Chronology of a parting of the ways//Fair play: Diversity and conflicts in early Christianity. Essays in honour of H. Räisänen. Leiden etc., 2002. P. 291-310; Ö hler M. Barnabas. Tüb., 2003. (WUNT; 156). О. В. Лосева Гимнография Ап. Варнава. Роспись ц. Агиос-Николаос тис Стегис. Кипр. XIII-XIV вв. Ап. Варнава. Роспись ц. Агиос-Николаос тис Стегис. Кипр. XIII-XIV вв. В Типиконе Великой ц. IX-X вв., как и в студийских и иерусалимских Типиконах вплоть до совр. печатных греч. и слав. изданий, память В. дана вместе с памятью ап. Варфоломея (историю праздника 11 июня см. в ст. Варфоломей , ап.). Корпус песнопений включает в себя: тропарь 3-го гласа (общий апп.): «          »; кондак 3-го гласа на подобен «Дева днесь»: «          » с икосом (в греч. Минее икос отсутствует); канон 2-го гласа, творение Феофана, ирмос «ρδβλθυοτεΕν βυθ κατστρωσε ποτ» (        ), нач.: «Ως νρ πρχων γαθς, κα τς παρακλρδβλθυοτεσεως, υς φανες» (                ); 2 самогласна, 1 группа из 3 подобнов и 2 группы стихир, посвященные обоим апостолам. В греч. Минее есть др. 2 самогласна, посвященные этим апостолам; седален и светилен иные.

http://pravenc.ru/text/154261.html

Песнь 4 Ирмос: Услышах, Господи,/смотрения Твоего таинство,/разумех дела Твоя/и прославих Твое Божество. Страстей моих смущение/и многих бед нахождения бурю утишити/молитеся, святии отцы, к Богу вашими молитвами. Милосердия бездну прострите нам, святии отцы,/призывающим вас на помощь,/яко Милосердаго Бога имате, послушающа ваших молитв. Надежду имуще вас, святии отцы,/Петре, Алексие, Ионо, Филиппе и Ермогене,/и яко стену недвижиму к Богу ваша молитвы,/зол и всех бед избавляемся. Богородичен: Исцели, Чистая, душевныя наша немощи и страсти телесныя,/поспеши, Госпоже, здравие подати молитвами Твоими. Песнь 5 Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи,/и мышцею Твоею высокою/Твой мир подаждь нам,/Человеколюбче. Исполните, святии отцы, веселия живот наш,/избавляюще нас варварскаго нахождения и междоусобныя брани. Избавите нас от бед, святии чудотворцы,/яко предстателие теплии и молитвенницы о душах наших. Разрушите мглу прегрешений моих и безместных деяний/вашими к Богу молитвами. Богородичен: Яко стену нерушиму и пристанище стяжахом,/и душам Тя совершенное спасение,/и пространство в скорбех, о Владычице,/ныне нас от страстей и бед спаси. Песнь 6 Ирмос: Молитву пролию ко Господу/и Тому возвещу печали моя,/яко зол душа моя исполнися,/и живот мой аду приближися,/и молюся, яко Иона:/от тли, Боже, возведи мя. Смерти и тли, и варварскаго пленения избавите,/и огненнаго запаления свой град сохраните/к Богу вашими молитвами. Заступники вас вемы и твердыя хранители граду нашему,/святителие Господни,/тем к вам прибегающе, милость приемлем и бед избавляемся. Яко стену и пристанище стяжахом вас, святии чудотворцы,/пространство в скорбех/подтверждение и спасение душам нашим. Богородичен: Заступницу Тя живота вем и Хранительницу тверду, Дево,/напастей решащу молвы и налоги бесов отгоняющу/и молюся всегда страстей мя избавити, Всенепорочная. Кондак, глас 3 Подобен: Дева днесь: Во святителех благочестно пожисте/и люди к Богоразумию настависте, и добре Богу угодисте,/сего ради от Него нетлением и чудесы прославистеся,/яко ученицы Божия благодати.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Крепость низвержеся невидимаго врага и отнюд погибе,/тебе, крепостию Духа Христа проповедающу, Филиппе,/распеншагося и языки призывающаго. Богородичен: Законов Тя естественных кроме, роди, Христе, Содетеля твари,/и паче естества пребысть истинно Дева Нескверна Святая Мати Твоя, Пресвятый. Ин. Ирмос тойже Сый яко солнце, Богозарныя лучи, преблаженне, испустил еси,/похваляя мученическия страсти, вязания, и раны,/и дивныя подвиги, иерарше Христов. Пречистую Владычицу похваляя чисте языком твоим, Богомудре,/воспел еси словеса светозарная,/верных соборы и мудрых сердца умащающая. Писанием твоего всечестнаго и чистаго, мудре, лица/безбожных писания измазуеши и тех богомерзская и безбожная повеления,/возвещая чествовати икону Христову. Богородичен: Вся хотением составивый Бог и содержай, Пречистая,/описанием телесе на Твоих объятиих носится,/Божественным Существом Неописанный. Кондак апостола, глас 4 Подобен: Вознесыйся: Языков ловец пречудный и учеников Христовых собеседник,/апостолов предизбранный,/Филипп днесь миру исцелений подает богатство,/покрывает от обстояний того хвалящия./Тем согласно зовем ему:/спасай вся молитвами твоими, апостоле. Икос: Яко Небо славу Божию, самовидче, исповедав,/языки дальния привлече к вере близ быти Бога./Тем, якоже Моисей законоположник,/обогащаеши, прехвальне, стадо твое./Он древле море пресече и, превед люди,/потом в пустыни препита хлебом Небесным;/ты же сланаго лютаго неверствия избавив во Христе всю тварь,/горе к пребыванием Небесным возвел еси вопиющия:/спасай вся молитвами твоими, апостоле. Песнь 7 Ирмос: Росодательну убо пещь/содела Ангел/преподобным отроком,/халдеи же опаляющее веление Божие мучителя увеща вопити:/благословен еси, Боже отец наших. Наведе тя, яко коня, Пребожественный, возмущающа языческое море, Филиппе,/главы сокрушающа вражия, и поюща Ему песненно:/благословен еси, Боже отец наших. Сказуя прежде всех веков сокровенную Тайну,/тайноглагольник же быв, Филиппе мудре,/научил еси страны и люди/и от тайн мерзских очистил еси.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010