Бга бо ставивъ внтрь, извн том прибесдеши, высокихъ къ дол прекланс, но и молв содловаеши, и тишин ума смщаеши: бо по имени своемъ и имать, въ мир и тишин имти то: Бгъ бо миръ превышше молвы и воплей. И псни бо нашей аггльской быти достоитъ по жительств, а не плотской. бо гласнымъ воплемъ пти, умнаг вопл и ради лности и невжества нашег дано бысть, за привозводитис ко истиннымъ. Невдющымъ бо молитвы, же добродтелей источникъ по лствичник, сады, силы, подобаетъ мног пти, и без мры, и присн въ многихъ быти, и никогдаже преставати, дондеже многаг приболзненнаг во предспютъ, молитв умню бртше, дйствющ внтрь ихъ. Ино бо и ино бщаг койждо же, въ неже призванъ б, пребывай спасетс. Тмже боюс писати ради немощныхъ, зр т посред сихъ бращающас. Вскъ бо, иже ил въ молитв страждай, погибаетъ, к нестжавый наставлющаг. Вксивый же благодати, долженъ въ мр пти, коже тцы рекоша, множае же въ молитв трждатис. Разлнивыйс же долженъ пти, ил прочитати Не требетъ во корабль втр втрила протжщ, благо дх подающ къ сланаг мор страстей: стощъ же ил влечетс. Аще же нцыи любопрительн предлагаютъ стыхъ, ил зд к всенощное творх и непрестанно вщаемъ симъ к не всхъ вс скдости ради и силы: но мала уб, не вск мала дл великихъ: велика же въ малыхъ, не вск бо вс удобь сть. Занеже не вс сть присн, нын ил древле длатели, ниж вс тмъ же птемъ шествоваша, ил до конца въ томъ пребыша. Мнози бо въ и престаша всхъ, сббтствовавше по дховном закон, и бз веселхс, насыщени бжественны пищи, и не попщаеми пти, ил во иномъ чесомъ початис, благодати сще во ужас до времене, достигше конца части к во же, даже до кончины въ успше спасошас, въ бдщемъ жидающе.

http://azbyka.ru/otechnik/Paisij_Velichk...

Добро въспомнти многых чюдесъ стго мало да незабвению предано бдеть. Жена нка сх рк имщи. и та прииде къ цлбоносном гроб стго и бо въскор стго и бы рка здрава коже и дрга. и радс и слав ба иде и чюдотворца ленти. Многа же и ина повести достоина, стго чюдеса преминх. множества ради земли бо широта. мор же глбина. и стых чюдеса неисчетенна сть. но пастырю добрыи великыи помни стадо събра мдр. и съблюди бгодарованню ти паств. ко чадолюбивыи ць. и не презри чтщих врою и прчтню и многорадостню памт твою. и защити на и съблюди находщих врагъ. да твоими молитвами и нбнаго сподомимс. х гд нашемъ. же слава и дръжава съ безначалным цемъ и с престымъ и блгым и животворщимъ дхомъ. и нн и прно и въ вкы вкомъ. аминь. Ниже чюдеса блженна ца предани бдт. Попъ нкыи жилище имше в ростовьсти бласти. и тои бше бсом мчимъ лют. сръдоболи же приведоша къ гроб стго желзы кована по рк и по ног. и многых дръжимъ бывааше. глсы бо нкы странны и страшны испщааше. иногда же и нка страшна и грозна поше. очи же бх кровавы. страшающи всх. же измнис. и сего ради страненъ, и страшенъ позоръ всмъ бше. и въ цркви бо пнию не слышатис и вопл и не члком. но и на ба нкы глы хлны изношааше. не тои бо глаше. но живыи в немъ бсъ сты его глаше. и нощи бо приходщи. никто же смше к себ в домъ ввести всх бо бьше. и на многы же дни првзанъ бы жемъ вн цркви. против гроба стго ни дыи ни пь днь и нощь т пребывааше. но и т д стражемъ црквым въкргъ цркве ходити не дааше. ко же бычаи имт. и тол бо преводт и привзают къ колокольни. никымже бо небрегомъ за великю его лютость. и сръдобль ставленъ бы. и всмъ же чавшимс живота и в такои нжи многы дни пребы. рце бо и желзы кованы. мышц же южемъ свзани.

http://azbyka.ru/otechnik/Andrej_Titov/z...

ко хртолюбивый и великїи михайло убиенъ бысть. и плакашас кнгина єго анна, и сынове єг на многи дн неутшно. бывшже юрью в володимер, посла к нем дмитреи брата своего алеандра и бол своихъ, і єдва умрлиша. и взша кнзь юрьи множеств сребра, а мощи блженнаго повел пстити. и посла на москв болръ своихъ со игмены и с попы, и привезоша мощи стаго воградъ тверь со многою честїю. и сртоша стаг михаила сынове єг, дмитрей и алеандръ, и василей. и кнгина єго анна в насад по рк по волз. а єпкопъ варсонофїй со крты со игмены и с попы, и бесчисленное множество народа. и сртша єг у стаго михаила архангела на брез у волги рк, и многаго вопл и плача не бше слышати поющихъ. и не можах раки донест тесноты ради народа до цркви, и предъставиша пред црковными дверм. и тако на многи часы плакавше, єдва внесоша в црковь. и пвше надгробны псни, и положиша во цркви вогроб, же б самъ гробъ создалъ, на десной стран. посторонь гроба прпбнаго єпкопа симена. мца сентебрї въ днь на памть стго чюдо архистратига михайла, и с чюдное сотвор бгъ, своею чюдною и неизреченною млтїю. истоль далече исто земл везомо б тло стаго на телзе и в санехъ. потом же лто вс столо на москв і бртес цло и неистлвше є. да како т мог по достонїю восхвалити, блженный кнже михайле. радис михайле воине хртовъ непобдимыи. но всегда побежавый, находща бес правды на течество тво. радйс страстотерпче хртовъ, ко пройде стое тво им во всю вселенню. радйс єгоже возжелавъ соверш, и теченїе скончавъ и вр соблюд. и прилъ єс внецъ свое побды всхъ хрта бга. єго же мол за течество сво ко им б дерзновенїе да избавимс грхъ и напастей. и бдъ твоими млтвами и всхъ стыхъ твоихъ да сподобимс царьствїю нбном.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Ср. св. Кирилл Александрийский , бл. Иероним. Словами: клтис бдтъ Бгомъ истиннымъ (у бл. Иеронима jurabit in Deo amen) бл. Иероним даёт такой смысл: «кто ни будет клясться на земле, он не будет клясться идолами и ложными богами, а Богом, что будет подтверждаемо словом аминь». Согласно переводу 70, мир христианский будет благословляться и клясться именем Бога Истинного, открытым людям Сыном Божиим, Истинным Богом, Христом Спасителем (ср. Ин.17:3 ; 1Ин.5:20 ). зі. Бдетъ бо небо ново и земл нова, и не помнтъ прежнихъ, ниж взыдтъ на сердце ихъ, 17. Ибо вот, Я творю новое небо и новую землю, и прежние уже не будут воспоминаемы и не придут на сердце. 18. А вы будете веселиться и радоваться вовеки о том, что Я творю: ибо вот, Я творю Иерусалим весельем и народ его радостью. Ст. 18. Господь наполнит Иерусалим веселием, народ Свой – радостью. Под Иерусалимом бл. Феодорит здесь разумеет тот вышний Иерусалим, который по апостолу свободь есть, иже есть мати всмъ намъ ( Гал.4:26 ). Вместо евр.-м. =в р.-с. во веки, 70 читали: почему: ν υτ= на ней; вместо слав. іерсалим и людемъ моимъ, согл. евр. и греч.. т., следует: іерсалимъ и люди мо; вместо евр.– м. =в р.-с. и народ его, 70 читали: , почему: κα τν λαν μου, ср. сл. і. И возвеселюс іерлим и возрадюс людехъ моихъ, и ксем не услышитс въ немъ гласъ плача, ни гласъ вопл, 19. И буду радоваться о Иерусалиме и веселиться о народе Моём; и не услышится в нём более голос плача и голос вопля. к. ниж бдетъ там младенецъ, ни старецъ, иже не исполнитъ лтъ своихъ: бдетъ бо юный ста лтъ, умирай же гршникъ ста лтъ и проклтъ бдетъ. 20. Там не будет более малолетнего и старца, который не достигал бы полноты дней своих; ибо столетний будет умирать юношею, но столетний грешник будет проклинаем. Ст. 19–20. Господь даст радость Иерусалиму (ср. Ис.62:5 ), веселие людям Своим: среди них не будет слышно ни плача, ни вопля ( Ис.61:3 ; Откр.21:4 ), и каждый будет достигать полноты дней своих (ср.

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia2/tolkov...

   001    002   003