Слава, тропарь святому, глас 8 Православия светильниче,/Церкве утверждение и учителю,/монахов доброто, богословов поборниче непреборимый,/Григорие чудотворче, Фессалонитская похвало, проповедниче благодати,/молися выну спастися душам нашим. Православия светило, Церкви утверждение и учитель,/монахов красота, богословов защитник непреоборимый,/Григорий чудотворец, Фессалоникийская хвала,/провозвестник благодати,/моли непрестанно о спасении душ наших. И ныне, Богородичен в тойже глас: Иже нас ради рождейся от Девы,/и распятие претерпев, Благий,/испровергий смертию смерть,/и воскресение явлей, яко Бог,/не презри, яже создал еси рукою Твоею,/яви человеколюбие Твое, Милостиве,/приими рождшую Тя Богородицу, молящуюся за ны,/и спаси, Спасе наш, люди отчаянныя. И ныне, Богородичен: Ради нас рожденный от Девы/и распятие претерпевший,/ниспровергший смертию смерть/и явивший воскресение как Бог,/не презри, Благой, созданных рукою Твоею;/яви человеколюбие Твое, Милостивый,/прими родившую Тебя Богородицу, ходатайствующую за нас,/и спаси, Спаситель наш, людей отчаявшихся. И обычное стихословие. И чтение в Шестодневце. Степенна гласа. Всякое дыхание: Евангелие утреннее. Воскресение Христово: псалом 50. Слава: Покаяния отверзи ми двери: И ныне, подобен: На спасения стези: Таже, на глас 6: Помилуй мя Боже: Таже, Множества содеянных мною лютых: Затем обычное стихословие Псалтири. Седальны Октоиха. После Непорочных тропари: Ангельский сонм: Ипакои. Степенны и прокимен гласа. Все, что дышит: Евангелие воскресное рядовое. Воскресение Христа: Псалом 50. Затем Слава, глас 8: Покаяния врата отверзи мне: (см. утреню в Неделю о мытаре и фарисее ). Канон Осмогласника воскресен, со ирмосом на 4, и Триоди на 4, и святаго на 6. Глас 8. Первый – Воскресный с ирмосом на 4 и Триоди на 4, и святому на 6: Песнь 1. Канон, глас 8 (переведен со славянского) Песнь 1 Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи,/чудотворяй иногда/Моисейский жезл, крестообразно поразив,/и разделив море:/Израиля же беглеца, пешеходца спасе,/песнь Богови воспевающа.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/nedelya-v...

Разделы портала «Азбука веры» Октоих, Глас 8.7, Неделя, Канон воскресный Глас 8 Песнь 1 Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи, чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив, и разделив море: Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.  Припев: Слава, Господи, святому воскресению Твоему. Всесильну Христову Божеству како не дивимся; от страстей убо всем верным, безстрастие и нетление точащу, от ребра же святаго источник безсмертия искапающу, и Живот из гроба Присносущный.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Яко благолепен женам ангел ныне явися, светлыя нося образы естественныя невещественныя чистоты, зраком же возвещая свет воскресения, зовый: воскресе Господь.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Преславная возглаголашася о Тебе в родех родов, Бога Слова во чреве вмещшая, чиста же пребывши, Богородице Марие. Темже Тя вси почитаем, сущее по Бозе заступление наше.  Песнь 3 Ирмос: Утверждей в начале небеса разумом, и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.  Припев: Слава, Господи, святому воскресению Твоему. Осуждена бывша Адама вкушением греха, плоти Твоея спасительною страстию оправдал еси, Христе: Сам бо неповинен смертнаго искуса был еси, Безгрешне.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Воскресения свет возсия сущым во тьме, и сени смертней седящым, Бог мой Иисус, и Своим Божеством крепкаго связав, сего сосуды расхитил есть.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Херувимов и Серафимов превышши явилася еси, Богородице: Ты бо Едина прияла еси Невместимаго Бога в Твоем чреве, Нескверная: темже Тя вернии вси песньми, Чистая, ублажаем.  Седален, глас 8 Воскресл еси из мертвых Животе всех, и ангел светел женам вопияше: престаните от слез, апостолом благовестите, возопийте поющя: яко воскресе Христос Господь, благоволивый спасти яко Бог род человеческий. Стих: Воскресни, Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца. Воскресый из гроба яко воистинну, преподобным повелел еси женам проповедати востание апостолом, якоже писано есть: и скорый Петр предста гробу, и свет зря во гробе, ужасашеся. Темже и увидев плащаницы, кроме Божественнаго Тела в нем лежащыя, со страхом (с верою) возопи: слава Тебе, Христе Боже, яко спасаеши вся, Спасе наш: Отчее бо еси сияние.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-voskr...

Сравн. еще выражения: Крепость дая(й) князем (царем) нашим Господи(ь); Попали (или: испали) водою (струею) змиевыя главы пещнаго высокаго пламене юноши имущи (см. Лицевой Ирмолог); Раздруши (разрушил еси); Камени знаменану (запечатану); Девая денесь пребогатаго (Дева днесь пресущественнаго) раждает; Въоружена фараона (Колесницегонителя фараоня) погрузи» и проч. Но текст певчих юго-западных книг отличен так же и от книг четьих юго-западного происхождения, и притом в разных ирмологах не одинаковой редакции, точно также, как и текст четьих юго-западных богослужебных книг в разных изданиях и местностях был разных редакций. 16 В частности: 1) В более древних ирмологах, особенно Лицевом и частью Ирмологе 1652 г., текст песнопений заключает в себе много слов и форм устарелых, неясных выражений и даже очевидных ошибок. В последующих ирмологах, особенно же печатных, слова и формы устарелые заменены более новыми, неясные же выражения и ошибки старых ирмологов во многих местах исправлены. Примеры устарелых слов и выражений с их последующими исправлениями: Неключимоваше зиждущей (небрегоша зиждущий); к тобе (к тебе); всяко (i) я скорби нас Ото(ъ) юносты (и) моея мнози борут мя (борются со мною) страсти (страстей); вышейшу (высшую) всех тварей; оцести прежде дайже (очисти прежде даже), (Ирм. 1700 г.); Тебе ходотаицу (Тя ходатаицу); Вонегда скорбыти ми (Внегда скорбети ми); Исус Исусови (Иисус...) Примеры ошибок: Пустынным непреступно (непрестанно); львовым (бо) образом на мя подвизающимся (подвизающеся, подвизаются) и со враги моя (ибо врази мои, врази мои); всяко благодарение со блистанием (соблистает); в мя оболкохся (оболкся, оболкийся); Повеленное таинство (тайно); мертвыи бывша (мертви быша); Сый днесь Господень (Сей день Господень) и проч. 2) Текст поемый отличается от текста читаемого и тем, что он применен к выпеваемым мелодиям. Применение это состоит прежде всего в повторении слов текста, в старом знаменном распеве не допускавшемся. При продолжительности мелодической строки последнее слово или несколько слов текстовой строки в киевском и болгарском распевах повторяются иногда неоднократно и даже с изменением их грамматической формы, напр.

http://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Voznesen...

Разделы портала «Азбука веры» Минея, 4 Апреля, Ин канон Глас 8 Песнь 1 Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи/чудотворяй иногда/Моисейский жезл, крестообразно поразив/и разделив море,/Израиля же беглеца, пешеходца спасе,/песнь Богови воспевающа.  Припев: Священномучениче Никито, моли Бога о нас. Страстьми мя омраченна,/светлыми молитвами твоими озари, преподобне,/да тя, светозарна иерея и мученика, воспою песньми.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Любве ради Божия вся, яже в мире сладкая, оставил еси/и, Святыя Горы безмолвник быв,/сосуд явился еси благодати, всечестне.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Благодарственную песнь приносим Ти, Владычице,/избавляеми Тобою от всяких лютых,/радуйся, зовуще, Заступнице славящих Тя.  Песнь 3 Ирмос: Утверждей в начале Небеса разумом/и землю на водах основавый,/на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди,/яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.  Припев: Священномучениче Никито, моли Бога о нас. Богом укрепляемь, постническое житие на Афоне возлюбил еси,/Всеблагую Матерь Живота Тайноучительницу имея, Богоприятне.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Яко крин, во удолиих Святыя Горы процвел еси, прехвальне,/якоже финикс, возвысился еси добродетелию/и, яко кедр, крепок показался еси.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Сострадательною Твоею любовию стадо Твое назирающи,/смертоноснаго избави вреда,/молящися о нас, рабех Твоих, Всеблагая Владычице.  Седален, глас 4 Преподобных похвалу и страдальцев украшение священное,/Никиту достоблаженнаго воспоим/с верою к нему взывающе:/священномучениче светозарне,/моли Христа Бога прегрешений оставление даровати/празднующим любовию святую память твою. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Всю надежду на Тя, Богородице, Никита возложив,/благоугоди Тебе в наследии Твоем,/иерей и мученик быв Сына Твоего./Ходатайством того яви богоугодны и нас, уповающих на Тя,/и грехов прощение испроси нам, Преблагословенная. Песнь 4

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-svjas...

XVII в. Состав ноябрьского последования свт. Григория Паламы (древнейшие известные рукописи: Athen. Bibl. Nat. 2008, 1365–1375 гг.; Vindob. Gr. Theol. 201, 2-я пол. XIV в.; анализ последования (без учета второй из названных рукописей): Boloudakes. S. 43–71; греческий текст: Ibid. S. 73–143) включает в себя (не считая богородичнов): два отпустительных тропаря 4-го плагального (т. е. 8-го) гласа (Orthodoxias hodege, eusebeias didaskale: (Православия наставниче, благочестия учителю:) и Orthodoxias ho phoster, Ekklesias to sterigma: (Православия светильниче, церкве утверждение:); в русской Минее — только один тропарь, Православию наставниче, святителем украшение:, являющийся (несмотря на свое начало) сокращенным вариантом второго из двух указанных греческих тропарей); кондак на подобен «Взбранной Воеводе»: To tes sophias hieron kai theion organon: (Премудрости священный и божественный орган:) с икосом; канон Трем святителям и свт. Григорию Паламе (в русской Минее его нет; 4-го плагального гласа; акростихи: в тропарях: Ton theologon synodon hymno ton megalon (Богословов великих единомышленника воспеваю), в богородичнах: Philotheos (Филофей); ирмос: hArmatelaten Pharao ebythise: (Колесницегонителя фараоня погрузи:); начало: Ton theologon ton trion ton sympnoun (Единодушного трем Богословам)); канон свт. Григорию Паламе (есть и в греческом, и в русском последованиях; 1-го гласа; акростихи: в тропарях: Stathmen anymno dogmaton ton entheon (Богодохновенное правило догматов воспеваю), в богородичнах: Philotheos (Филофей); ирмос: Sou he tropaiouchos dexia: (Твоя победительная десница:); начало: Sy ton charismaton te pege (Ты дарований источнику)); несколько седальнов (различаются в разных рукописях; немаловажно, что русское последование содержит тот же набор седальнов, что и древнейшая рукопись греческая последования, Athen. Bibl. Nat. 2008, тогда как в позднейших греческих рукописях корпус седальнов меняется); светилен; 14 самогласнов (включая славники; в русской Минее — только 4, по причине отсутствия стихир на литии (8 самогласнов) и на малой вечерне) и 5 циклов стихир-подобнов (в русской Минее — только 4) (количество и состав стихир различаются в рукописях; данные приведены по изданию диак.

http://patriarchia.ru/db/text/206692.htm...

Стих: Небеса поведают славу Божию,/творение же руку Его возвещает твердь. Орган добре составлен Божественным окормлением, апостоле Иакове, быв,/языков званию ты вверился еси,/к познанию Христову наставляя словесы и деянии,/и вся просветил еси, исповедати истинное Иисусово Божество,/Спаса душ наших. Слава, глас 5: Верно торжествуем пречестный день/твоея памяти, Иакове славне,/не яко Алфеева тя сына, но яко апостола Христова почитающе/и проповедника Того неизреченнаго воплощения,/тем Владычню Престолу/со Безплотными всегда предстоя и апостол и мученик лики,/прилежно молися спасти ны Спасителю и Богу нашему. И ныне, Богородичен: Храм и Дверь еси: Тропарь, глас 3: Апостоле святый Иакове,/моли Милостиваго Бога,/да прегрешений оставление/подаст душам нашим. Слава, и ныне, Богородичен воскресен. Преподобному Андронику поем на повечерии Тропарь, глас 1: Пустынный житель и в телеси Ангел и чудотворец показался еси,/Богоносне отче наш Андрониче,/постом, бдением, молитвою Небесная дарования приим,/исцеляеши недужныя и души верою притекающих к тебе./Слава Давшему тебе крепость,/Слава Венчавшему тя,/слава Действующему тобою всем исцеления. Канон, глас 8 Песнь 1 Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи/чудотворяй иногда/Моисейский жезл, крестообразно поразив/и разделив море,/Израиля же беглеца, пешеходца, спасе,/песнь Богови воспевающа. Предочистив твою душу, Андрониче,/доблими добродетельми/и Божественныя любве разжегся угльми,/плотских уклонился еси распалений,/росу бо Божественную свыше имел еси,/тя орошающую всегда. Владычним повелением повинуяся,/яко патриарх иногда Авраам, отче,/твою землю оставил еси/и сродники небрег;/жены же и богатства далече быв,/и в пустыню, блаженне,/вселился еси, уединяем. Господню заповедь исполнил еси,/вся продав твоя/и нищим раздав, имиже куплю бисера обрел еси честнаго,/и сей прием,/обогатился еси обильно/богатным миров источением. Богородичен: Созидается волею во утробе Твоей/Адамов Содетель/и дланию носяй, Богородице, всяческая/Твоими руками носится, о страшнаго таинства, и Младенец является,/всех святых Господь.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Разделы портала «Азбука веры» Православные молитвы Минея, 11 Октября, Канон преподобным Глас 8 Песнь 1 Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи,/чудотворяй иногда/Моисейский жезл, крестообразно поразив/и разделив море,/Израиля же беглеца, пешеходца спасе,/песнь Богови воспевающа.  Припев: Преподобние отцы наши, старцы оптинстии, молите Бога о нас. Како восхвалим вас, преподобнии, добре подвиги совершившыя,/веру спасительную соблюдшия и Церковь богоугодным житием возвеселившия?/Темже молим, подайте нам разум, достойно воспети вас.  Припев: Преподобние отцы наши, старцы оптинстии, молите Бога о нас. Кто исповесть болезни и труды многоскорбнаго жития вашего, отцы преподобнии,/имиже соделали есте души ваша сосуды благодати Божия?/Темже прославляем святую память вашу.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Вземше на рамена своя благое иго Христово,/усердно подвизалися есте, отцы преблаженнии,/и, тесным путем шествующе,/достигли есте Царствия Небеснаго.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: О, Пресвятая Дево, Мати Бога Вышняго,/приими моления рабов Твоих, с верою к Тебе прибегающих,/Ты бо еси Пристанище необуреваемое православных христиан.  Песнь 3 Ирмос: Утверждей в начале Небеса разумом/и землю на водах основавый,/на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди,/яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.  Припев: Преподобние отцы наши, старцы оптинстии, молите Бога о нас. Радуйся, отче Паисие, Молдовлахийская похвало,/умнаго делания наставниче и духовнаго окормления возродителю,/твои бо ученицы по всей земли Российстей/монашеское благочестие преумножили есте.  Припев: Преподобние отцы наши, старцы оптинстии, молите Бога о нас. Слезами многими и скорбным житием/Феодор, инок Свирский, на высоту добродетелей возшед,/преподобнаго Льва любовию духовне породи,/имже в Оптине пустыни старчество утвердися.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Основание твердое подвигом положив Христа, яко камень краеугольный,/был еси первоначальник сонму старцев, преподобне отче Льве,/и приял еси благодать духовно окормляти монахи и люди страждущия. 

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-sobor...

    Икос: Ныне долу, в преисподней, ад и смерть вострепетали пред Единым из Троицы; земля поколебалась; привратники ада ужаснулись, увидев Тебя; вся тварь вместе с пророками радостно воспевает победную песнь Тебе – нашему избавителю и Богу, уничтожившему ныне могущество смерти. Провозгласим победу и воскликнем низведенному (в ад) древом Адаму и его потомкам: выходите, верующие, для воскресения.     Песнь 7: В древности для отроков пылавшая огнем печь оказалась росоносною (полной прохлады); в ней они воспевали Единого Бога и восклицали: превозносимый Бог отцев и препрославленный!     Песнь 8: Несгораемая, объятая огнем на Синае Купина показала Бога косноязычному и невнятноречивому Моисею; и ревность по Боге сделала трех отроков неопалимыми в огне певцами: все творения Господни, воспевайте Господа и превозносите во все века!     Песнь 9: Не испытавшая тления в рождении и всезиждительному Слову плоть сообщившая, Матерь безмужная, Дева Богородица, (Ты соделалась) вместилищем Невместимого, обиталищем беспредельного Создателя Твоего! Тебя мы прославляем. Глас 8     Песнь 1: Колесницегонителя фараоня погрузи, чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море,— Израиля же, беглеца-пешеходца, спасе, песнь Богови воспевающа.     Песнь 3: Утверждей в начале небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.     Песнь 4: Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.     Песнь 5: Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тма окаяннаго? но обрати мя и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.     Песнь 6: Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.     Кондак: Воскрес из гроба, умершия воздвигл еси и Адама воскресил еси, и Ева ликует во Твоем воскресении, и мирстии концы торжествуют, еже из мертвых возстанием Твоим, Многомилостиве.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3845...

Разделы портала «Азбука веры» глас 8 Песнь 1. Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа. Богоблаженне отче Аристоклие, измлада скорбная обстояния претерпевая, Христа всем сердцем возлюбил еси, Егоже с лики Ангельских сил на Небесех непрестанно ныне славословиши. Тяжкую болезнь во отрочестве претерпев, молитвами матере твоея от святителя Николая исцеление получил еси, темже, Чудотворцу великому подражая, правило веры и образ благочестия людем явил еси. Плоть распяв со страстьми и похотьми, в вертоград Святыя горы Афонския вселился еси и всего себе воли старцев обители покорил еси. Темже Господь твое сердце чисто содела и дух прав обнови во утробе твоей. Богородичен: Чудес Твоих Божественных множество благохвалити предначиная, Тя, Дево, со умилением молю: благодать Твою подаждь ми недостойному. Песнь 3. Ирмос: Утверждей в начале Небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят паче Тебе, Едине Человеколюбче. В подвизех монашескаго жития преуспевая, вся козни демонския силою веры и упованием на Христа превозмогл еси, Имже и вечною славою увенчан был еси. Послушания отцем богомудрым добрый рачитель быв, иго Христово благое на рамо подъял еси и во брани с духами злобы поднебесными яко столп непоколебим явился еси. Гора Святая Афонская торжествует, земля же Московская проповедует великия подвиги твоя, имиже вся злокозненная искушения, яко доблий воин Христов, препобедил еси. Богородичен: Неизреченно зачала еси, Богоневесто Пречистая, Господа и Спаса, от лютых зол избавляющаго с верою призывающих Тя. Седален, глас 4: Имже образом желает елень на источники водныя, сице возжада душа твоя, преподобне отче Аристоклие, к Богу Жизнодавцу, сего ради, вся красная мира земнаго презрев, на благословенней горе Афонской и в земли Русской усердне потрудился еси, и тако житием твоим праведным Господа Бога прославил еси.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-prepo...

Слава, и ныне, Богородичен, глас и подобен тойже: Святый образ Твой, Дево, сущий в Сионе, узрев, божественный Паисий на горе Афонстей наказа иконописателем прилежно списати и велию Твою благодать всем проповеда. Сего ради, Богородице, не оскудей непрестанно Христа молящи о всех рабех Твоих, воспевающих благочестно Пречистое Твое Рождество. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Ч естна пред Господем/смерть преподобных Его. Стих: Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело. В сякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 43. По 50-м псалме стихира, глас 6: Во всю землю изыде вещание подвиг твоих,/преподобне Паисие,/ты бо в двадесятем веце по Рождестве Спасове,/яко звезда утренняя возсиял еси/и православных множества просветил еси,/во еже ведети волю Господню./Сего ради ныне, на Небеса возшед/и стяжав велие дерзновение,/молися о спасении душ наших. Канон, глас 8. Песнь 1 Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи,/чудотворяй иногда/Моисейский жезл, крестообразно поразив/и разделив море,/Израиля же беглеца пешеходца спасе,/песнь Богови воспевающа. Даждь ми разум, Христе Всесильне, да возмогу всеусердно воспети житие и многая чудеса преподобнаго Твоего, Паисия честнаго и многочуднаго. Благочестно, яко ангел, на земли пожив, славне Паисие, плоть и страстей востания духу покорил еси и даров Божиих приятелище явился еси, всем потребная подавая. Всея твари Создателя теплою мольбою умилостивляя, скорый помощник страждущим и в скорби сущим явился еси, святе Паисие, святыя Горы похвало. Богородичен: В пучине страстей погружаемь, утопаю, Мати Богородице, темже, яко нищий и окаянный, взываю: молитвами Твоими бурю искушений моих устави, Горы святыя Хранительнице. Песнь 3 Ирмос: Утверждей в начале небеса разумом,/и землю на водах основавый,/на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди,/яко несть свят паче Тебе,/Едине Человеколюбче. Христовою благодатию победитель на духи лукавыя показался еси, отче Паисие, зело крепко смирив юношу Георгия, силою бесовскою одержима и обольщена бывша губительным учением.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010