В Иадгари (грузинском переводе иерусалимского Тропология – собрания гимнографических произведений), отражающем палестинскую литургическую практику VII–IX веков, праздник Воздвижения числится вторым днем восьмидневного торжества в честь обновления иерусалимских церквей. Большое количество песнопений, посвященных святому Кресту, свидетельствует о выделении Воздвижения в самостоятельный праздник. После X века древняя иерусалимская традиция уступила место константинопольской. В Царьграде праздник обновления церквей не имел такого значения, как в Иерусалиме – по вполне объективным причинам. Вместе с тем все возрастающее почитание Честного Древа Креста Господня сделало Воздвижение одним из великих праздников литургического года. Именно в рамках константинопольской традиции, которая в послеиконоборческий период стала определяющей в богослужении всего православного Востока, Воздвижение окончательно превзошло праздник обновления. По различным спискам Типикона Великой Церкви, отражающего послеиконоборческую соборную практику Константинополя IX–XII веков, праздник обновления иерусалимских церквей 13 сентября – однодневный или даже вовсе не отмечен. Праздник Воздвижения 14 сентября, напротив, представляет собой пятидневный праздничный цикл, включающий четырехдневный период предпразднства – 10–13 сентября и день праздника – 14 сентября. Поклонение Кресту начиналось уже в дни предпразднства: 10 и 11 сентября для поклонения приходили мужчины, 12 и 13 сентября – женщины. Обряд совершался между утреней и полуднем. 13 сентября на утрене на Пс 50, на 3-м антифоне литургии и вместо литургийного Трисвятого предписано петь тропарь 2-го плагального, то есть 6-го, гласа. В день праздника 14 сентября богослужение отличалось большой торжественностью: накануне совершали праздничную вечерню (начальные антифоны, кроме 1-го, конечного и входного («Господи, воззвах»), отменены) с чтением трех паремий (Исх. 15: 22–26; Притч. 3: 11–18; Ис. 60: 11–16; каждую из них предваряют прокимны – из Пс. 92, 59 и 73 соответственно); в конце вечерни положен тропарь «Спаси, Господи, люди Твоя».Также служится паннихис – краткая вечерняя служба накануне праздников и особых дней. Утреня совершалась по праздничному чину («на амвоне»), к Пс. 50 припевали не один, а шесть тропарей. После великого славословия совершался чин воздвижения Креста. По окончании воздвижения и поклонения Кресту начиналась Божественная литургия. Ее антифоны отменялись, сразу пелся тропарь «Кресту Твоему поклоняемся, Владыко», заменявший собой Трисвятое. Чтения литургии таковы: прокимен из Пс. 98; 1 Кор. 1: 18–22; аллилуиарий со стихами из Пс. 73; Ин. 19: 6b, 9–11, 13–20, 25–28, 30–35 (со сложным вступительным стихом). На вечерне в день Воздвижения пели прокимен из Пс. 113.

http://pravoslavie.ru/32069.html

И сего не трьпяще преподобнии ти отци: Никон-игумен, 23 Иван 24 , иже бысть по нем игумен 25 , Пимин Постник, Исаиа, иже бысть 26 епископ Ростову 27 , Матфей Прозорливец, Исакый 28 святый Печерник, Агапит Лечец, Григорий Чюдотворец, Никола 29 , // л. 35 иже 1 после епископ бысть 2 Тмутороканю, Нестер, иже mjй написа 3 Летописец 159 , Григорий 4 , творец кануном 5 , Феоктист; иже бысть епископ Чернигову, Онисифор 6 Прозорливец. Сии 7 вси приидоша богоносци ко прелщеному, помолившеся Богу, отгнаша 8 беса от него, и ктому не виде его. Изведоша же его 9 вон 10 и bjnpaшaxy 11 его о Ветсем законе, хотяще слышати от него что. Сий же кленяшеся 12 , яко николиже 13 читав книг 14 ; иже преже умеяше изусть жидовскыя книгы, ныне же ни единого слова не свесть, непроста рещи, ни азбукы знаяше; сии 15 же преблажении отци 16 едва научиша и грамоте. И оттуду дасть себе на воздержание, чистое, и смиреное, 17 и послушное житие 18 , яко превзити всех добродетелию; его же 19 после поставиша 20 епископом Новугороду за многую 21 добродетль его 22 , иже многа чюдеса сотвори 23 : помолився Богу, дождь с небесе сведе и пожар граду 24 угаси. И 25 ныне со святыми чтут святаго и блаженаго Никиту 160 . 26 Слово о Лаврентии Затворнице Посем ин некто брат, именем Лаврентий 27 , восхоте в затвор 28 . Сему же 29 ти святии отци отинудь не повелеша того 30 сотворити 31 161 . 32 Сий же Лаврентий 33 шед ко Святому Дмитрию 34 во Изяславль манастырь 162 , затвори себе. И крепкаго 35 ради // л. 35 об. его 1 житиа его 2 дарова ему Господь благодать исцелением. К сему приведен бысть некто от Кыева беснуяся; его же затворник не возможе изгнати, бе бо лют зело: яко древо неудобь носимо десятью муж и сий един, взем, заверже. Пребывшу же ему много время 3 неисцелевшу, и повеле его затворник вести в Печерскый манастырь. Тогда бесный нача впити: «X кому посылаеши мя? К печере не смею ни приближитися святых ради, положеных в ней, в манастыри же 4 тридесятих 5 единех боюся, с прочими 6 борюся». Влекуще же 7 и 8 того ведуще 9 , яко николиже бывал в Печерском манастыри и 10 ни когоже в нем знает, вопросиша же 11 того 12 : «Кто суть, ихже ты боишися?» Бес же нареже вся их по имени: «30, 13 сиречь словом единем ижьжденут мя 14 ». Бе бо тогда всех черноризец 15 100 и 80.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

— Атай! — тине. — Эйе, мин, улым, ин улдарымды айыы? — тине Исха. 19Мин аяз, ине лкн улы, — тип яуап бире Яуп. — йткнеде эшлнем. Тороп ултыр а мин аулаан йнлек итен аша, шунан ми еде фатихады бирере. 20 — Улым, нисек ин улай йнлекте бик ти тота алды? — тип о ра ны Исха. Тегее: — Раббы, ине Алла, ми ярамын бире, — тине. 21 — Яыныра кил ле, — тине Исха. — ана, мин ине ыйпап арайым, ин аязмы, лл тгелме? 22 Яуп атаы янына килде. Атаы уны апшап араны ла: — Тауышы Яуптыы, улдары аяздыы, — тине. 23 Яупты улдары аяздыы кеек йнт буланлытан, таныманы уны, бхиллеген бире. 24 — ин ысынлап та улым аязмы? — тип ораны ул Яуптан. — Эйе, мин, атай, — тине тегее. 25 йтте Исха: — ыйыды бир, улым, ашайым да ине бхиллйем. Яуп атаына ашара ыйын, эсерг шарабын бире. 26 Ашап бткс, Исха: — Кил, улым, п мине,тине. 27 Яуп яын килеп атаын пте, кейеменн сыан ете иеп, Исха уны ошо р менн бхиллне: — Улым ее — Раббы биргн яландар ее ул, 28 Кктн тшр ысыты ла, ер ер емеште л, Игенен д, шарабын да мулдан бирен Раббы. 29 Кп емдр и хемт итен, Баш эйендр и ырыуар. Аай-энелре л хужа булыры ин, с уландары и баш эйер. ине рлгн кеше р алыр, и фатиха биргн е фатихалы булыр. 30 Исха Яупа бхиллеген биреп, Яуп атаы янынан сыып ките менн, аяз ауан айтып инде. 31 Ул тмле итеп ашара ерлне л атаына алып килде: — Тор, атай, унаран алып айтан ризыымды аша, бхилл мине!тине. 32 — ин кем? — тип ораны атаы. — Мин ине лкн улы аяз, — тип яуап бире ул. 33 Исха, ау шауы нан ал ты ра нып: — ин килгнсе к мине унаран алып айтан ит менн ыйлаан кеше кем булды у? — тип ораны. — Мин уны бхиллнем бит. Хер ул фатихалы булды инде. 34 Был ре ишеткс, аяз сенеп ысырып ебре л ата ы нан: — Улайа, мине л бхилл, атай! — тип тенде. 35 — усты килгн булан ми, — тине Исха. — Ул алдап и тейеш фатиханы алан.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=124...

’рамийа Wepahkьpьhe (Mapqoc 13:14-23; Лyqa 21:20-24) 15 Чахе ун ‹’рамийа wepahkьpьhe› щийе пирозда скьни бьбиньн, чawa к Данийел п’ехмбр гот», (we к дьхун бьра ф’м бьк), 16 «ьнге weд к Щьустанеда н бьра бьр’вьн ч’ийа. 17 we к ср хани й бьра жорда нйе xwape к жь мала xw тьштки ьлд. 18 У we к k’wшehдa й бьра внгр’ к п’оте xw ьлд. 19 Ле wй ль ’мла у дстдргуша wah р’ожада! 20 Да бькьн, к р’ва w нк’в зьвьстане, йан жи р’ожа шмийе. 21 Чьмки ьнге тнгасик са мзьн we бьб, к жь дстпебуна дьнйайе ’та ньа мина we нбуй у н жи we бьб. 22 гр w р’ож кьн нбуна, т’ кс хьлаз ндьбу, ле бона хатьре бьжартийа w р’оже кьн бьн. 23 ьнге, гр йк wp’a беж: ‹Ва й Мси›, йан жи ‹Wa й›, бawp нкьн. 24 Чьмки мси у п’ехмбред дpw we дрен, нишан у к’рмтед мзьн бькьн, к бькарьбьн бьжартийед Xwдe жи бьхальфиньн. 25 Ва й Мьн пешда wp’a гот. 26 гр waha wp’a бежьн: ‹Wa й Мси бр’ийеда й›, дрнк’вьн, йан: ‹Ва й w фьлан одеда й›, бawp нкьн. 27 Чьмки чawa бьруск жь р’оьлате бьpq дьд у ’та р’оавайе хйа дьб, we атьна Кр’е Мерьв жи са б. 28 Брт’ ф к’идре б, тйре жи ль wьp бьщьвьн. атьна Кр’е Мерьв (Mapqoc 13:24-27; Лyqa 21:25-28) 29 Ль пй тнгасийа wah р’ожар’а, р’уйе р’ойе we бе гьртьне у иве жи р’онайа xw нд, стйрке жь ’змен бьк’вьн 30 ьнге нишана Кр’е Мерьв we ль ’змен хйа б у ’му мьлтед дьнйайе we шине бькьн, гава бьбиньн Кр’е Мерьв ль ср ’wpeд ’змен бь qwam у р’умта мзьн те . 31 we мьлйак’тед Xw бь бор’ийа днге бьльнд бьшин у we бьжартийед Wu жь р чар qлбa брв кьн, жь п’р’ки ’змана ’та п’р’е дьн. Дрса дара ежире (Mapqoc 13:28-31; Лyqa 21:29-33) 32 Жь дара ежире дрске ин бьн. Чахе ч’ьqьлeд we тр’ дьбьн у блгед we дьбьшкьвьн, иди ун заньн к авин незик . 33 са жи гава ун ван ’му тьшта бьбиньн, бьзаньбьн к в тьшт незик , ль бр шемике й. 34 з р’аст wp’a дьбежьм, ва ньсьла дрбаз наб, ’та к в ’му тьшт hqwьмьh. 35 ’рд у ’змане дрбаз бьн, ле готьнед Мьн т’ щар дрбаз набьн.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Вижь разума 6 блаженаго 7 ! Христу подобится 261 : якоже бо Господь, прокаженаго исцелив 8 , повеле показатися жрецем, принести дар за очищение его, сице убо и 9 сий блаженый 10 бегаа величаниа; якоже Христос слепаго исцелив, не ту абие прозре 11 , но повеле ему ити в Силуамли купели и 12 измытися 13 , такоже и сий преже вапными шарами 14 украшаеть образ, смердящий невериа ради, честь же творит служителем Божием, да обещници с ним чюдеси будут 15 . Водою же того не токмо телесных проказ очисти, но и душевных. егоже и 16 правнук окова киот златом над святою трапезою за очищение того 17 . Сего скорому исцелению вси удивишася. К ним же рече блаженый Алимпей 18 : «Сему, братие 19 , внимайте, рекшему: «Не может раб двема господинома 20 работати» 262 . Якоже 21 и 22 сий преже 23 поработися врагу чарованиа грехом, последиже прииде к Богу, отчаався своего дела, болма от 24 прокаженеи 25 неверства 26 ради. «Просите бо, – рече Господь 27 , – и не просто просите, но с верою 28 просите, // л. 69 и приимите» 263 . Егда покаяся к Господу 1 , мене постави послуха, и готовый милостию сего ущедри 2 ». Отъиде З в дом свой, исцелев 4 , 5 славя Бога 6 , и того рожшую Матерь, и 7 святою отьцю нашею 8 Антониа и Феодосиа, и блаженаго Алимпеа 9 , се новый нам 10 Елесей, иже Немана 11 Сурянина от проказы исцелив 12 264 . Ин 13 некто христолюбец от того же града Киева церковь постави и той на украшение великых икон: 5 деисуса 265 и 14 2 наместнеи. Сий 15 вдасть сребро чернцема 16 2-ма манастыря Печерскаго, да створита ряд со Алимпеем 17 , еже хощет, возмет от икон. Си же 18 ничтоже рекше Алимпиеви 19 , вземше 20 от мужа, еже 21 хотеста. И пакы христолюбец возвести чернцема 22 , аще иконы кончаны суть. Сии же реста, яко и 23 еще злата требует 24 . И се взяста 25 , и 26 истеряста 27 . Пакы наречие воспущаета мужеви, глаголавша 28 тако на блаженаго: «И еще просит толика 29 же, елико же 30 взять». Он же христолюбец с радостию вдасть. Пакы реста 31 чернца 32 : «И еще Алимпий 33 толика же требует». « 34 Аще десятижды 35 , – рече 36 , – воспросит, се дам 37 , токмо молитвы его хощу и дела руку его». 38 От сего ничтоже ведущу Алимпиеви 39 , еже чернца творяста 40 .

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Бьжартьна р донзд шандийа ф (Мтта 10:1-4; Mapqoc 3:13-19) 12 Wah р’ожада Иса чу сре ч’ийе, к да бьк у т’мамийа шве бр Xwдe бь да дрбаз кьр. 13 Чахе сьб злал бу, wu гази шагьртед Xw кьрьн у донзд мрьв жь нав wah бьжартьн, к навед wah жи «шанди ф » дани: 14 Шьм’уне к наве wu дани Птрус ф у бьре wu hдpawьc, Aqyб у Йу’нна, Филипо у Бртоломйо, 15 Мтта у Т’ума, Aqyбe ф aлфawo у Шьм’уне к wлamn’apьcm ф дьат готьне. 16 Щьудайе Aqyб у Щьудайе ф Исхрйоти, к нмамийа ф Wu кьр. Иса даннасин дьк, ин дьк у qhщ дьк (Мтта 4:23-25) 17 w бь т’ви wah бржер бу ат, р’астке скьни. Ль we дре к’омк шагьртай мзьн у щьм’тк гьран жь т’мамийа Щьустане, Оршлиме у жь две б’ра Суре у Сайде щьвийайи бун. 18 waha атьбун, wku гдарийа Wu бькьн у жь hxwшuйeд xw qhщ бьн. У йед жь р’’ед ’рам щфа дьк’ьшандьн жи qhщ дьбун. 19 У т’мамийа ’лалте жи дьщ’данд, wku дсте xw бьдана Wu, чьмки qwam жь Wu дрдьк’т у р кс жь wah qhщ дьбу. Йед xwзьлu у н xwзьлu (Мтта 5:1-12) 20 Иса бре Xw да шагьртед Xw у гот: «Xwзu ль w фqupa, чьмки П’адшатийа ф Xwдe йа w й. 21 Xwзu ль w, к ун ньа бьр’чи н, чьмки уне т’ер бьн. Xwзu ль w, к ун ньа дьгьрин, чьмки уне бьк’ньн. 22 Xwзu ль w, гава ун бона Кр’е Мерьв бр ч’’ве мрийа р’ш бьн, гава w qбyл нкьн, w бермт кьн у наве хьраб ср w дрхьн. 23 We р’оже шq бьн у жь шабуна бьра ньгед w ’рд нгьр, чьмки ва qe w ль ’змен глк , чьмки кал-бавед wah жи сре п’ехмбра са дькьрьн. 24 Ле wй ль w дwлmuйa, чьмки ун гьиштьн мрме xw. 25 Wй ль w, к ун ньа т’ер ьн, чьмки уне бьр’чи бьн. Wй ль w, к ун ньа дьк’ньн, чьмки уне бьгьрин у шине бькьн. 26 Wй ль w, к ’му мрьв бона w qhщ хбр дьдьн, чьмки кал-бавед wah жи п’ехмбред дpwp’a са дькьрьн. Дьжмьнед xw ’ьз бькьн (Мтта 5:38-48; 7:12а) 27 Ле з wp’a, йед к дьбьен дьбежьм, дьжмьнед xw ’ьз бькьн, xephxwaзeд xwp’a qhщuйe бькьн. 28 Ньфьр’кьред xw бьмбарк кьн у бона йед хьрабийе w дькьн, да бькьн. 29 гр йк р’уйе т х, йе дьн жи бьд бр у йе к п’оте т жь т бьстин, кьрасе xw жи жер’а бьел. 30 Бьд wu, к’и жь т дьxwaз у к’и жь т дьстин пашда hxwaз. 31 У чawa ун дьxwaзьh мрьв бона w бькьн, ун жи са wahp’a бькьн. 32 гр ун wah ’ьз бькьн, к’ижан к w ’ьз дькьн, чь фйд? Н гнк’ар жи wah ’ьз дькьн, к’ижан к wah ’ьз дькьн? 33 У гр ун qhщukьpeд xwp’a qhщuйe бькьн, чь фйд? Н гнк’ар жи са дькьн? 34 У гр ун дйн дьдьн йед са, жь к’ижана гмана w й пашда бьстиньн, чь фйд? Н гнк’ар жи дйн дьдьн гнк’ара, к диса aqacu пашда бьстиньн? 35 Ле ун дьжмьнед xw ’ьз бькьн, qhщuйe бькьн, дйн бьдьн у ивийа вгр’андьне нминьн. qe wйe глк б у уне бьбьн зар’ед Йе ри Жорьн. Чьмки w бона бешекьра жи, нр’аста жи qhщ . 36 Дьлр’’м бьн, чawa Баве ф w дьлр’’м .

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Д мслед ль ср П’адшатийа Xwдe (Мтта 13:31-33; Mapqoc 4:30-32) 18 Пйр’а Иса гот: «П’адшатийа Xwдe мина чь й? У з we ьмбри чь кьм? 19 w мина ’бк т’охьме хрдале й, к мрьвки ьлда бахче xwдa чанд. У гава w мзьн бу, бу дар, тйрдед ’змен елинед xw ср ч’ьqьлeд we чекьрьн». 20 wu диса гот: «з П’адшатийа Xwдe ьмбри чь кьм? 21 w мина виртьр’шк , к к’лфтке ьлда нава се код арда стьра, ’та к ’му ьлат». Дре тнг (Мтта 7:13-14, 21-23) 22 Иса гнд у бажарар’а дрбаз дьбу, ин дькьр у брбь Оршлиме дьчу. 23 Йки Wup’a гот: «Хдан, гло ьндьк ьн, weд к we хьлаз бьн?» wu wahp’a гот: 24 «Бьщ’диньн, к ун дре тнгр’а бьк’вьн ьндр’, чьмки з wp’a дьбежьм, глке бьxwaзьh бьк’вьне у we нькарьбьн. 25 У пйр’а, к xwйe мале р’аб дри бьгьр, ьнге уне дрва бьминьн у дри хьн бежьн: ‹м хлам, дри ль м вк›. we ль w вгр’ин у беж: ‹з ньзаньм ун жь к’ н›. 26 ьнге уне бежьн: ‹М т’ви Т xwap, bxwap у Т к’учед мда ин дькьр›. 27 Ле we беж: ‹з wp’a дьбежьм, з ньзаньм к ун жь к’ н. Жь Мьн дур к’вьн, ун ’муйед к hquйe дькьн!› 28 Ль wьp we бьб гьри у ч’ьрк-ч’ьрка дьрана, гава ун Бьраим, Ucaq, Aqyб у ’му п’ехмбра П’адшатийа Xwдeдa бьбиньн, xw жи дрва авити. 29 У we жь р’оьлат-р’оавайе у бакр ф -башуре бен, П’адшатийа Xwдeдa ср сьфре р’унен. 30 Awa бьзаньбьн к ьнкед паш we бьбьн пеш у ьнкед пеш we бьбьн паш». Иса ль ср Оршлиме дьловин (Мтта 23:37-39) 31 We дме чнд ферьси атьн у Wup’a готьн: «Р’аб жь вьр р’, чьмки еродс дьxwaз Т бькж». 32 У wu wahp’a гот: «р’ьн wu р’увийир’а бежьн: ‹Ва з иро, сьбе щьна дрдьхьм, hxwшa qhщ дькьм у р’ожа сьсийа зе бьгьижьм мрме Xw›. 33 Ле грке з иро, сьбе, дсьб р’ийа Xwдa р’ьм, чьмки наб к п’ехмбрк жь Оршлиме др нда б. 34 Оршлим! Оршлим! Т к п’ехмбра дькжи у шандийед щм xw дьди бр квьра. Чнд щара Мьн xwcm к зар’ед т са бьщьванда, чawa мьришк щущукед xw бьн баскед xwдa дьщьвин, ле т hxwcm! 35 Ва мала т we хьраб бьмин. з wp’a дьбежьм, иди ун Мьн т’ щар набиньн, ’та к ун бежьн: ‹Бьмбарк we к бь наве Хдан те› ». 14

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

16 Уны мрхмт байлыынан бе барыбы а мрхмт тн мрхмт алды. 17 анунМуса арылы бирелгйне, мрхмт менн хит айса Мсих аша килде. 18 Алланы бер кем д, бер асан да крмгн. Уны бег Ата янындаы берн-бер Улы асып бире.   Яхъяны шаитлы ылыуы   19 Йд хакимдары Иерусалимдан руханиары м левиттары Яхъяа уны кемлеген орара ебргс, ул шундай шаитлы ылды: 20Мин Мсих тгел, – тип йшермйенс, асытан-асы белдере ул. 21 Улар: – Кем у ин? Ильясмы? – тип ораны. – Ю, – тине Яхъя. – В ителгн Пймбрме? – Ю, – тип яуапланы ул йн. 22 – Улайа, кем у ин? – тип аман ныышты тегелр. – Бее бында ебргн кешелрг бе ине яуабыды еткерерг тейешбе. е тураында ни йтере? 23 – Мин – Ишаыяпймбр йткнс: «Раббыа юл турайтыы!» – тип слд яыраан тауыш, – тине Яхъя. 25ин Мсих т, Ильяс та, в ителгн Пймбр булмаас, ни сн ыуа сумдырыу йолаын башараы? – тип оранылар. 26 Яхъя улара: – Мин ыуа ына сумдырам, мм араыа е белмгн Бер бар. 27 Минн у килгн Кеше – Ул, мин и Уны ая кейемене айышын сисерг л лайылы тгелмен, – тип яуап бире. 28 Был ваиалар Яхъя ыуа сумдыра торан урында – Иордан йылаы аръяындаы Вифанияла булды. 29 Икенсе кнд Яхъя, ен табан килгн айсаны креп: – Бына донъяны гонаын тн аласа Алла Брсе! – тине. 30 – «Минн у Бер килер, Ул минн тнрк, снки Ул ми тиклем к бар ине», – тип йлгнем – Ул е. 31 Мин Уны кем икнлеген белмй инем, лкин, Уны Израиль халы белен тип, ыуа сумдырыра килдем. 32 Яхъя шаитлы ылды: – Мин Уа кктн кгрсен решенд Алла Рухыны тшен м Уны тнд алыуын крем. 33 Уны кем икнлеген белмй инем, мм мине ыуа сумдырыра Ебресе: «Кемде иен Рух тш м Уны тнд ала, Изге Руха сумдырыусы Шул булыр», – тигйне. 34 Мин быны крем м шаитлы ылам: Ул – Алла Улы.   айсаны беренсе шкерттре   35 Икенсе кнд Яхъя, ике шкерте менн шул у урында торанда, 36 теп баран айсаны креп:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

16 Павелды елеене улы, улары яуыз нит ороуары тураында ишетеп, ныытмаа барып быны Павела еткере. 17 Павел и, йбашылары береен саырып: – Был егетте скрир башлыы янына алып бар, уны йте е бар, – тине. 18 Йбашы егетте скрир башлыы янына алып килде: – Тотон Павел мине саырып алды ла, был егетте ине яныа килтереемде ораны. Ул и ниер йтерг телй. 19 скрир башлыы егетте улынан тотоп ситкрк алып китте. – ин ми ним йтерг телйе? – тип ораны унан. 20 – Йдтр, Павел хаындаы эште телерк тикшере сн тигн булып, иртг инн Павелды Юары кшм алдына килтереегее орара уйышандар, – тип яуап бире егет. – 21 Лкин ин улары тылама, снки Павелды лтергнг тиклем ашамаа м эсмк ант иткн ыртан ашыу кеше уны аалап тора. Улар инде Павелды лтерерг ер, ее егее ген ктлр. 22 Шунан у скрир башлыы: – Быны ми йле тураында бер кемг л йтм, – тип егетте айтарып ебре.   Павелды идарасы Феликса ебрелее   23 скрир башлыы ике йбашын саырып алды. Улара: – Ике й ййле, етмеш ыбайлы м ике й усы скр ерлге. Улар киске ст туыа Кесарияа китен. 24 Павелды ултыртып алып барыра ла аттар ер булын. Уны идарасы Феликс янына хеф-хтре алып барып еткереге, – тине 25 м ошондай йкмткеле хат яы: 26 «Клавдий Лисийан мхтрм идарасы Феликса слм! 27 Йдтр был кешене тотоп, лтерерг йыйына ине. Мин, уны Рим гражданы икнен белгс, скрир менн барып отарып алып алдым. 28 Аа, уны ни сн йеплрен белерг телп, ул кешене йдтре Юары кшмен алып барым 29 м йепле йдтр анунына аылышлы икнлеген белдем. мм уны лемг йки быаулара дусар итерлек йеп табып булманы. 30 Был кешег арата оран яуыз нит тураында ишеткс, мин уны ти арала и ебрем, йеплселрг ине алда уа аршы фекеррен йтерг мер бирем». 31 Шулай итеп, скрир, рен бирелгн мере тп, тнд Павелды Антипатридаа алып китте. 32 икенсе кнд, Павелды атлы скрирг тапшырып, ййлелре ныытмаа кире айтты. 33 Кесарияа барып еткс, скрир идарасыа хатты биреп, Павелды уны арамаына тапшыры. 34 Идарасы хатты уып сыас, Павелды айы лкнн булыуын ораны. Киликиянан икнен белгс, 35 был эште йеплселр килгс кен тылаясаын йтте. Павелды Ирод арайы трменд а атында тотора ушты.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

18 – Мин Иблисте кктн йшендй йыылып тшкнен крем, – тип яуап биргн улара айса. – 19 Эйе, Мин ег йыландары, саяндары тн баыу м дошмандары ксн ееп сыыу сн хакимлы бирем. ег бер ни зыян килтер алма. 20 мм шашы рухтары ег буйоноуына тгел, исемдрегее ккт яылыуына шатланыы.   «Атам барыын да Ми тапшыры»   21 Ошо ваыт айса, Изге Рух тарафынан шатлы менн уарылып, былай тигн: – Атам, ккте м ере Хужаы! Быны зирктр м аыл эйлренн йшереп, сабыйара асып биргне сн ине данлайым! Эйе, Атам, шулай эшле ин яшы тип тапты! 22 Атам барыын да Ми тапшыры. Улыны кем икнен Атанан баша ис кем белмй, Атаны кем икнлеген д Улынан м Улы Уны тураында асыра телгн кешенн баша ис кем белмй. 23 айса аа шкерттрене рен ген мржт иткн: – е кргндре кргндр бхетле! 24 ег йтм: кп пймбрр м батшалар е кргндре крерг телне, лкин крмне; е ишеткндре ишетерг телне, лкин ишетмне.   Изге келле Самария кешее хаында исса   25 Бына бер анун белгесе урынынан торан да, айсаны ынара телп: – Остаз, мгелек тормош алыр сн ми ним эшлрг? – тигн. 26 – анунда ним тип яылан? ин унан ним уыйы? – тип ораан унан айса. 27 – «Раббы Аллады бт йрге, бт йне, бт кс м бт аылы менн ярат» м «Яыныды еде яратан кеек ярат», – тип яуаплаан анун белгесе. 28 – Др яуап бире, шулай эшл м йшре, – тигн айса. 29 анун белгесе, ен алара телп, артабан: – Мине яыным кем? – тип ораан. 30 айса уа исса менн яуап биргн: – Бер Иерусалимдан Иерихона китеп баранда юлбаарар улына элккн. Улар уны кейемен алдырып алан м, тумап, лем хленд алдырып киткн. 31 Шулай тура килгн: шул у юлдан бер рухани теп баран, мм, леге кешене кргс, уны урап ткн. 32 Шулай у бер левит та ошо ерн теп барышлай был кешене кргн, мм ул да туталмаан. 33 Бер Самария кешее л уып барышлай был мг тап булан; уны креп, йллгн. 34 Эрген килеп, яраын шарап менн йыуан, май ртп бйлгн. Шунан у ишген ултыртып, унаханаа алып килгн, трбилгн. 35 икенсе кнн, юла сыыра йыйынанда, унахана хужаына ике динар аса сыарып биргн д: «Был кеше тураында хстрлек кр, асаны кберк тотонора тура кил, айтышлай тлрмен», – тигн.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

   001    002    003   004     005    006    007    008    009    010