notes Примечания 1 См. Мф 13:47–48. 2 Пс 18:2. 3 5:19. 4 Ин 16:33. 5 Мф 11:28. 6 Ср. Ис 8:9–10. 7 Пс 26:1 слав.). 8 Пс 18:2. 9 ср. Еф 5:14. 10 ср. Откр 3:16. 11 Ср. Мф 18:3. 12 Ср. Мф 18:19. 13 Ср. 6:9–10. 14 Мк 10:17. 15 Ср. Еккл 6:2. 16 Мф 19:21. 17 5:16. 18 Ос 13:14; 15:55. 19 Речь идет о двух ангелах, один из которых держит свиток со списком добрых дел, а другой со списком злых. Это образы Страшного Суда, обычно изображаемые на западной стене храма. 20 Пс 21:2. 21 Пс 129:1. 22 Ср. Иер 21:8. 23 Мф 15:22. 24 ср. Ев 13:8. 25 Ср. Мф 10:32. 26 Ср. Мф 5:16. 27 см. Мф 25:1–13. 28 ср. Тим 4:7–8. 29 Ср. Мф 11:28–29. 30 Ср. Ин 6:68. 31 4:16. 32 Флп 4:13. 33 Ср. Ин 14:12. 34 Гал 5:24 слав.). 35 Лк 21:19 слав.). 36 Ср. 10:31; Кол 3:17. 37 Деян 20:35. 38 Мф 16:18. 39 Мф 25:40. 40 Мф 6:22. 41 Пс 76:12 слав.). 42 Деян 9:4. 43 Мк 6:37. 44 Ср. Мф 6:33. 45 Ср. Лк 5:33–35. 46 Ср. Ин 13:34. 47 Ср. Мф 25:1–13. 48 Ср. Деян 20:35. 49 Ср. Лк 20:38. 50 Пс 120:1. 51 Евр 13:7. 52 Исх 23:22. 53 Пс 26:1 слав.). 54 Мф 16:18. 55 Ср. Лк 10:41. 56 Ср. Мф 6:33. 57 ср. 9:6. 58 Ср. Мф 10:8. 59 Ср. Мф 25:21. 60 Быт 12:1. 61 Быт 15:6. 62 Быт 12:3. 63 См. Быт 18:1–8. 64 См. Быт 18:22–33. 65 См. Быт 22:1–16. 66 Мф 11:29. 67 13:2. 68 Ср. Деян 17:22–23. 69 Ср. Гал 6:7. 70 Иак 2:14–21. 71 Ср. Быт 22:15–18. 72 Ср. Быт 15:5.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=735...

52 Вопрошаше убо от них о часе, в который легчае ему бысть, и реша ему, яко вчера в час седмый остави его огнь. 53 Разуме же отец, яко той бе час, в оньже рече ему Иисус, яко сын твой жив есть: и верова сам и весь дом его. 54 Сие паки второе знамение сотвори Иисус, пришед от иудеи в галилею. Глава 5 1 По сих (же) бе праздник иудейский, и взыде Иисус во Иерусалим. 2 Есть же во Иерусалимех овчая купель, яже глаголется еврейски вифесда, пять притвор имущи: 3 в тех слежаше множество болящих, слепых, хромых, сухих, чающих движения воды: 4 ангел бо Господень на (всяко) лето схождаше в купель и возмущаше воду: (и) иже первее влазяше по возмущении воды, здрав бываше, яцем же недугом одержимь бываше. 5 Бе же ту некий человек, тридесять и осмь лет имый в недузе (своем). 6 Сего видев Иисус лежаща и разумев, яко многа лета уже имяше (в недузе), глагола ему: хощеши ли цел быти? 7 Отвеща ему недужный: ей, Господи, человека не имам, да, егда возмутится вода, ввержет мя в купель: егда же прихожду аз, ин прежде мене слазит. 8 глагола ему Иисус: востани, возми одр твой и ходи. 9 И абие здрав бысть человек: и взем одр свой и хождаше. Бе же суббота в той день. 10 Глаголаху же жидове исцелевшему: суббота есть, и не достоит ти взяти одра (твоего). 11 Он (же) отвеща им: иже мя сотвори цела, той мне рече: возми одр твой и ходи. 12 Вопросиша же его: кто есть Человек рекий ти: возми одр твой и ходи? 13 Изцелевый же не ведяше, кто есть: Иисус бо уклонися, народу сущу на месте. 14 Потом (же) обрете его Иисус в церкви и рече ему: се, здрав еси: ктому не согрешай, да не горше ти что будет. 15 Иде (же) человек и поведа иудеом, яко Иисус есть, иже мя сотвори цела. 16 И сего ради гоняху Иисуса иудее и искаху его убити, зане сия творяше в субботу. 17 Иисус же отвещаваше им: Отец мой доселе делает, и аз делаю. 18 И сего ради паче искаху его иудее убити, яко не токмо разоряше субботу, но и Отца своего глаголаше Бога, равен ся творя Богу. 19 Отвеща же Иисус и рече им: аминь, аминь глаголю вам, не может Сын творити о себе ничесоже, аще не еже видит Отца творяща: яже бо он творит, сия и Сын такожде творит.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=759...

3 Уже вы чисти есте за слово, еже глаголах вам. 4 Будите во мне, и аз в вас. Якоже розга не может плода сотворити о себе, аще не будет на лозе, тако и вы, аще во мне не пребудете. 5 Аз есмь лоза, вы (же) рождие: (и) иже будет во мне, и аз в нем, той сотворит плод мног, яко без мене не можете творити ничесоже: 6 аще кто во мне не пребудет, извержется вон, якоже розга, и изсышет: и собирают ю и во огнь влагают, и сгарает: 7 аще пребудете во мне и глаголголы мои в вас пребудут, егоже аще хощете, просите, и будет вам: 8 о сем прославися Отец мой, да плод мног сотворите и будете мои учениицы. 9 Якоже возлюби мя Отец, и аз возлюбих вас: будите в любви моей: 10 аще заповеди моя соблюдете, пребудете в любви моей, якоже аз заповеди Отца моего соблюдох и пребываю в его любви. 11 Сия глаголах вам, да радость моя в вас будет и радость ваша исполнится. 12 Сия есть заповедь моя, да любите друг друга, якоже возлюбих вы: 13 болши сея любве никтоже имать, да кто душу свою положит за други своя. 14 Вы друзи мои есте, аще творите, елика аз заповедаю вам: 15 не ктому вас глаголю рабы, яко раб не весть, что творит господь его: вас же рекох други, яко вся, яже слышах от Отца моего, сказах вам. 16 Не вы мене избрасте, но аз избрах вас и положих вас, да вы идете и плод принесете, и плод ваш пребудет, да, егоже аще просите от Отца во имя мое, даст вам. 17 Сия заповедаю вам, да любите друг друга. 18 Аще мир вас ненавидит, ведите, яко мене прежде вас возненавиде: 19 аще от мира бысте были, мир убо свое любил бы: якоже от мира несте, но аз избрах вы от мира, сего ради ненавидит вас мир. 20 Поминайте слово, еже аз рех вам: несть раб болий господа своего: аще мене изгнаша, и вас изженут: аще слово мое соблюдоша, и ваше соблюдут: 21 но сия вся творят вам за имя мое, яко не ведят пославшаго мя. 22 Аще не бых пришел и глаголал им, греха не быша имели: ныне же вины не имут о гресе своем: 23 ненавидяй мене, и Отца моего ненавидит: 24 аще дел не бых сотворил в них, ихже ин никтоже сотвори, греха не быша имели: ныне же и видеша, и возненавидеша мене и Отца моего:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=759...

1 Рече же архиерей: аще убо сия тако суть? 2 Он же рече: мужие братие и отцы, послушайте. Бог славы явися отцу нашему аврааму сущу в месопотамии, прежде даже не вселитися ему в харрань, 3 и рече к нему: изыди от земли твоея и от рода твоего и от дому отца твоего, и прииди в землю, юже аще ти покажу. 4 Тогда изшед от земли халдейския, вселися в харрань: и оттуду, по умертвии отца его, пресели его в землю сию, на нейже вы ныне живете, 5 и не даде ему наследия в ней, ниже стопы ногу: и обеща дати ему ю во одержание и семени его по нем, не сущу ему чаду. 6 глагола же сице Бог, яко будет семя его пришелцы в земли чуждей, и поработят е и озлобят лет четыреста. 7 И языку, емуже поработают, сужду аз, рече Бог: и по сих изыдут и послужат ми на месте сем. 8 И даде ему завет обрезания. И тако роди исаака и обреза его в день осмый: и исаак иакова, и иаков дванадесять патриарх. 9 И патриарси позавидевше иосифу продаша его во египет: и бе Бог с ним, 10 и изят его от всех скорбей его, и даде ему благодать и премудрость пред фараоном царем египетским: и постави его началника над египтом и над всем домом своим. 11 Прииде же глад на всю землю египетскую и ханааню и скорбь велия, и не обретаху сытости отцы наши. 12 Слышав же иаков сущую пшеницу во египте, посла отцы нашя первее, 13 и внегда второе (приидоша), познан бысть иосиф братии своей, и яве бысть фараону род иосифов. 14 Послав же иосиф призва отца своего иакова и все сродство свое, седмьдесят и пять душ. 15 Сниде же иаков во египет, и скончася сам и отцы наши: 16 и принесени быша в сихем и положени быша во гробе, егоже купи авраам ценою сребра от сынов еммора сихемова. 17 И якоже приближашеся время обетования, имже клятся Бог аврааму, возрастоша людие и умножишася во египте, 18 дондеже наста царь ин (во египте), иже не знаше иосифа: 19 сей зле умыслив о роде нашем, озлоби отцы нашя, уморити младенцы их и не оживити. 20 В неже время родися моисей и бе угоден Богови, иже питан бысть месяцы три в дому отца своего: 21 извержена же его взят его дщи фараонова и воспита и себе в сына:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=759...

9 Зде ум, иже имать мудрость. Седмь глав горы суть седмь, идеже жена седит на них, 10 и царие седмь суть: пять их пало, и един есть, (а) другий еще не прииде: и егда приидет, мало ему есть пребыти. 11 И зверь, иже бе и несть, и той осмый есть, и от седмих есть, и в пагубу идет. 12 И десять рогов, яже видел еси, десять царей суть, иже царства еще не прияша, но область яко царие на един час приимут со зверем. 13 Сии едину волю имут, и силу и область свою зверю дадут: 14 сии со агнцем брань сотворят, и агнец победит я, яко Господь господем есть и Царь царем: и сущии с ним званнии и избраннии и верни. 15 И глагола ми: воды, яже еси видел, идеже любодейца седит, людие и народи суть, и племена и языцы. 16 И десять рогов, яже видел еси на звери, сии любодейцу возненавидят, и запустевшу сотворят ю и нагу, и плоть ея снедят, и сожгут ю огнем: 17 Бог бо дал есть в сердца их, сотворити волю его, и сотворити едину волю, и дати царство свое зверю, дондеже скончаются глаголголы Божии. 18 И жена, юже видел еси, град есть великий, иже имать царство над цари земными. Глава 18 1 И по сих видех ина ангела сходяща с небесе, имуща область велию: и земля просветися от славы его. 2 И возопи в крепости, гласом велиим глаголя: паде, паде вавилон великий, и бысть жилище бесом и хранитель всякому духу нечисту, и хранилище всех птиц нечистых и ненавидимых: яко от вина ярости любодеяния своего напои вся языки, 3 и царие земстии с нею любы деяша, и купцы земстии от силы пищи ея разбогатеша. 4 И слышах глас ин с небесе, глаголющь: изыдите из нея, людие мои, да не причаститеся грехом ея и от язв ея да не вредитеся: 5 яко прилепишася греси ея даже до небесе, и помяну Бог неправды ея. 6 Воздадите ей, яко и та воздаде вам, и усугубите ей сугубо по делом ея: чашею, еюже черпа (вам), черплите ей сугубо. 7 Елико прославися и разсвирепе, толико дадите ей мук и рыданий: яко в сердцы своем глаголет, (яко) сежу царицею, и вдова несмь, и рыдания не имам видети. 8 Сего ради во един день приидут язвы ей, смерть и плачь и глад, и огнем сожжена будет, яко крепок Господь Бог судяй ей.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=759...

Так вот, сила христианского свидетельства в том, что мы говорим о Господе, Которого знаем, о благодати, которую испытали, о благословении, которое пережили, о вере, которая есть в нашем сердце. Если нет у нас Духа, если нет у нас этой силы, то мы дурные свидетели. Апостолы говорили: «Он воскрешен Богом, и мы тому свидетели». Потому что они это знали, воочию увидели, пережили. Причащаясь Святых Тайн, в молитве обращаясь к Господу, разве мы не прикасаемся к Нему? Всякая подлинная вера есть прикосновение к Господу, а раз это прикосновение было живым, к Богу Воскресшему Христу, спасшему нас, то, значит, мы можем честно и смело свидетельствовать перед миром о нашем уповании, о нашей надежде и нашей радости. Наша Господь, возлюбивший мир, спасающий каждого человека и ищущий каждую душу, если она заблудилась. И мы не просто это говорим с чужих слов, а мы должны быть свидетелями Его Духа, свидетелями Его силы. Будем сегодня молиться о самом главном, о том, чтобы Дух Господень, который обещан нам, обещан каждому, пришел к нам и коснулся нашего сердца. Чтобы мы не говорили зря, а говорили от опыта сердца, что мы знаем нашего Господа, испытали прикосновение Духа Христова, Духа Божия, и поэтому мы имеем право сказать: «Да, мы знаем Того, Кого возлюбили, Кто нас возлюбил, спас и даровал нам жизнь вечную». К Нему мы все взываем: «Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, прииди и вселися в ны». Аминь. 29 мая 1988 г. notes Примечания 1 Ср. 3:8. 2 Откр 10:6. 3 Ср. Мф 25:21. 4 Ср. Ин 3:16. 5 Ср. 5:14. 6 Ср. Мф 25:40. 7 Если дата проповеди не указана, значит она неизвестна. 8 Ср. Притч 23:26. 9 Ин 15:16. 10 Ср. Ам4:12. 11 Ср. Мф 11:28. 12 Ср. Ис 11:6. 13 Ср. Лк 2:11. 14 Мф 3:2. 15 Ср. Мф 13:55. 16 Ср. Мк 1:35; Мк 6:46; Лк 5:16. 17 Мф 18:20. 18 Ср. Ин 8:46. 19 Ср. Мф 3:15. 20 Ср. Лк 2:29. 21 4:7–8. 22 Лк 1:38. 23 Мф 17:4. 24 Мф 17:4. 25 Ср. Ин 15:5. 26 4:7–8. 27 Ср. Мф 16:16. 28 Ср. Фил. 1:23. 29 Ср. Мф 25:21. 30 Ср. Ин 3:15–16. 31 Ср. Лк. 18:11. 32 Лк. 18:10. 33

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=735...

Познаешь Господа и познаешь радость самоотдачи, радость служения ближнему, то есть каждому, кто находится рядом с тобой. Таким образом, не только после роковой черты, которая отделяет нас от смерти, но и сейчас здесь мы можем иметь жизнь вечную. И она, как звезда, как неугасимый огонь, уйдет с нами по ту сторону жизни. Загоревшись в темноте нашего земного пути, она будет с нами в бесконечных просторах мира Божия, когда будет разорвана оболочка праха и мы уйдем в бесконечность. Жизнь это жизнь в Боге, с Богом, в Его любви, Его тайне. На Его Божественную любовь мы можем ответить только ответной любовью, познанием Господа нашего, что и означает жизнь вечную. Аминь. notes Примечания 1 У о. Александра было 10 минут, чтобы сказать главное. И нельзя было говорить слово Бог… 2 Р. Моуди. «Жизнь после жизни», пер. с англ., М., 2000. 3 Соловьев. Вступление к поэме «Три свидания». 4 Кабанис Пьер Жан Жорж (1757–1808), фр. философ, врач, предшественник вульгарного материализма. 5 А. С. Пушкин. Стихотворение «Пророк» В такое мгновение кажется, что вся вселенная вмещается в тебя. Соприкосновение этому опыту будущего, космического это то, что ожидает человека. Но ожидает его не даром, а как результат его упорного труда. 6 Вл. Соловьев. «…Милый друг, истомил тебя путь». 7 Г. Р. Державин. Ода «Бог». 8 Ср. Быт 1:2 9 Г. Р. Державин. Ода «Бог». 10 Ср. Дан 12.2; Еф 5.14; Ис 26.19. 11 Дан 12.23. 12 Ср. Быт 1:2 13 Ср. Быт 1:20 14 Ин 14:2 15 Ин 14:9 16 Рим 8:22 17 15:26 18 15:44 19 Богооправдание (греч.) 20 Г. Уэллс. Рассказ «Дверь в стене». 21 Ср. 4: 8 22 Ср. Мф 11:2930 23 Ср. Еф 5:16 24 Ср. Деян 20:35 25 26 Ср. Мф 25:40 27 Ср. 13:113 28 7:2 29

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=732...

5, 5 ). Святой Марк писал свое Евангелие для христиан из язычников, поэтому он останавливается преимущественно на речах и делах Спасителя, в которых особенно проявляется Его Божественное всемогущество. Многие особенности его повествования можно объяснить близостью его к апостолу Петру. Все древние писатели свидетельствуют, что Евангелие от Марка является краткой записью проповеди и рассказов первоверховного апостола. Одной из центральных Богословских тем в Евангелии святого Марка является тема силы Божией, совершающейся в немощи человеческой, ибо Господь делает возможным то, что у людей невозможно. При действии Христа ( Мк. 16, 20 ) и Духа Святого ( Мк. 13, 11 ) ученики его идут по всему миру и проповедуют Евангелие всей твари ( Мк. 13, 10 ; 16, 15 ). Святой апостол и евангелист Марк иконы Святой апостол и евангелист Марк Святой апостол и евангелист Марк Святой апостол и евангелист Марк Святой апостол и евангелист Марк МОЛИТВЫ Тропарь апостолу Марку глас 3 Апостоле святый и Евангелисте Марко,/моли Милостиваго Бога,/да прегрешений оставление//подаст душам нашим. Кондак апостолу Марку глас 2 С высоты приим благодать Духа,/риторская плетения разрушил еси, апостоле,/и, языки вся уловив, Марко всеславне,/твоему Владыце привел еси,//Божественное проповедав Евангелие. Ин тропарь апостолу и евангелисту Марку глас 3 У верховнаго Петра научився,/апостол Христов был еси/и, яко солнце, странам возсиял еси,/Александриом удобрение быв, блаженне:/тобою Египет от прелести свободися,/евангельским твоим учением просвещ вся,/яко свет, столп церковный./Сего ради твою память чтуще, светло празднуем,/Марко Богогласе,/моли тобою благовестимаго Бога/да согрешений оставление подаст душам нашим. Молитва святому апостолу и евангелисту Марку О, преславный апостоле Марко, душу за Христа предавший и кровию твоею пажить Его удобривший! Услышь чад твоих молитвы и воздыхания, сердцем сокрушенным ныне приносимыя.

http://pravmir.ru/apostol-i-evangelist-m...

Иными словами, Бог, сотворив материю, не оставил ее пребывать в хаосе, но как мудрый Правитель направлял развитие обособленной от Него Вселенной, являясь в таком смысле Творцом всему видимому и невидимому. Проявление воли Божией видно через всю историю человечества, но выражается она в большинстве случаев в виде естественных законов — неприметно для внешнего мира, который даже чудесам не внимает, но знаменательно для христианина. Христианин-ученый должен уметь видеть разумом и чувствовать сердцем проявление Божественной Воли в Природе и в истории человеческой и поведать о Ней. государеву прилично хранить, а о делах Божиих объявлять (Тов 12:11). Примечания 1 Творения. Ч. III. М., 1852, с. 48. 2 Н. Коперник. Об обращении небесных сфер//Коперник. Изд. АН СССР. 1947, с. 190. 3 Эйнштейн А., Инфельд Л. Эволюция физики. М., 1948, сс. 197–217. 4 Теория А. Фридмана блестяще изложена академиком Я. Б. Зельдовичем в физических т. 80, вып. 3, 1963. 5 Харрисон Э. Ранняя стадия развития Вселенной. М., 1969, с. 3. 6 Шмидт О. Ю. Возникновение планет и их спутников. Труды Геогр. Ин-та АН СССР. М.—Л., 1950, 11 (138). 7 Нижняя часть атмосферы. 8 Согласной этой таблице, мы живем в четвертичный период кайнозойской эры. 9 См. Протоиерей Глеб Каледа. Библия и наука о сотворении мира//Альфа и Омега. 1996. 2/3 (9/10). — Сс. 26–27. — Ред . 10 В священных книгах слово вне связи с астрономическими сутками употребляется весьма часто. Иисус Христос все время Своего служения называет отец ваш, — говорит Он, обращаясь к евреям, — рад был увидеть день (Ин 8:56). Апостол Павел говорит: прошла, а день приблизился: итак отвергнем дела (Рим 13:12); теперь время благоприятное, вот, теперь день (2 Кор 6:2).

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

6 Lewy H. Указ. соч. S. 119–128. Самые важные высказывания о божественном опьянении встречаются у Оригена в Толковании на Ин 1:30 (ed. Preuschen. Р. 37, 1, 16–18 и 28–31 meqЪein оЩк qe…an); в Толковании на Мф: Sermo 85 (ed. Klostermann. P. 196–197), а также в его Гомилиях на Лев 7:1 и в Толковании на Песнь Песней 3 (ed. Baehrens. P. 184 и сл.). 7 Lewy H. Указ. соч. S. 129–132. Евсевий использует это выражение в своем Толковании на Псалмы 35:9–10 (PG 23, 321АВ) и 36:4 (PG 23, 325). 8 Lewy H. Указ. соч. S. 132–137 и Dani—lou J. Platonisme et mheologie mystique… Paris, 1954: Ivresse sobre et sommeil vigilant. P. 274–284. Святитель Григорий Нисский говорит об этом в Гомилиях на Песнь Песней — Гомилия 5 на 2:13 (PG 44, 873В); Гомилия 10 на 5:1 (PG 44, 989С–992В) и в трактате о Вознесении Христовом (PG 46, 692В). 9 meqЪousi — Святитель Кирилл Иерусалимский. Огласительные слова, 17, 19 (PG 33, 989С–992В — Второе слово о Святом Духе, на Деян 2:12 и сл.). Ср. Lewy H. Указ. соч. S. 85. Прим. 4. 10 Гомилия против упивающихся вином, 2 (PG 50, 435–436); Lewy H. Указ. соч. S. 127. Прим. 7; и Псевдо-Златоуст. На Святую Пятидесятницу, 2 (PG 52, 807–810); Lewy H. Указ. соч. S. 5. Прим. 3. 11 Утап faidrunqH mБj тоа Qeoa. — Преподобный Макарий. Беседа 8, 2 (PG 24, 529А); Lewy H. Указ. соч. S. 124. Прим. 2. 12 Lewy H. Указ. соч. S. 138–146. Святитель Киприан. Письмо 63 к Цецилию (Corpus scriptorum ecclesiasticorum latinorum. III 701 и сл.). 13 В его Гимне paternae Сияние славы Отчей содержатся следующие строки: laeti bibamus sobriam ebrietatem Spiritus (PL 16, 1411). Ср. Lewy H. Указ. соч. S. 146–157. 15 Подлинный греческий текст Слова еще не издан, опубликован новогреческий перевод Слова, выполненный Дионисием Загорасом (Слово 67) в его издании Творений преподобного Симеона Нового Богослова. Слово, по-видимому, написано в конце X века, когда преподобный Симеон был настоятелем монастыря святого мученика Маманта в Константинополе. — а. В. В настоящее время греческий текст Слова опубликован в серии Sources Chremiennes. 113. Paris, 1965. Текст цитируется по этому изданию. — Пер.

http://pravmir.ru/tema-duhovnogo-opyanen...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010