Создание «Сказания...» исследователи относят к разному времени. Д. М. Буланин видит в нем произведение сер. XVII в. и относит начало работы над ним к 1637 г. ( Буланин. 2004. С. 572, 574). А. И. Раздорский считает, что наиболее полная редакция «Сказания...» была создана в 60-х гг. XVII в. ( Раздорский. 2003. С. 141). А. Эббингхаус связывает его появление с основанием Знаменского мон-ря (1613) ( Ebbinghaus. 1990. S. 89, 199-204). Не исключено, что «Сказание...», в основном написанное в 1-й пол. XVII в., дописывалось и дополнялось чудесами до 60-х гг. XVII в. ( Нечаева. 1997. С. 38-39), позже списки не менялись. В наст. время известно 9 списков «Сказания...» (8 самостоятельных и 1 в составе сборника); 2 из них относятся к XVII в., 6 - к XVIII в. и 1 - к XIX в. В наиболее полной редакции повесть содержит 33 главы; число глав в разных списках не совпадает. Имеются упоминания еще о 2 списках, судьба которых неясна ( Раздорский. 2003. С. 142). В одном из ранних списков «Сказания...» (РНБ. Погод. 931) повествование завершается чудом 1642 г. («О благоухании в монастыре») и чудом об исцелении 2 девиц с авторской припиской о том, что это последнее известное составителю чудо. В списке XVII в. (ГИМ. Увар. 117) чудо в Белгородском полку приписано др. почерком, т. е. добавлено позже. В рукописи XVII в. из Орловской ДС (местонахождение неизв., см.: Евсеев. 1905) автор пишет, что в 1662 г., во время перенесения иконы из Белгорода в Курск, в г. Карпове был исцелен некий Владимир, участвовавший в процессии, к-рый «очима своима нача зрети светло и рукама и ногама владети якоже и прежде». Это чудо не вошло в др. списки. В большинстве списков чудеса доведены до 1662 г. (перенесение иконы в Белгород). В списке 1744 г. (ГИМ. Увар. 673) события завершаются 1646 г. В списке 1756 г. (ГИМ. Увар. 114) приведено изображение чудотворной К. и. в красках (Л. 6 об.). В списке 1818 г. (РГБ. Рум. 391) последнее чудо датировано 1663 г. В списке 1750-1760 гг. (РНБ. Q.IV.10) имеются описания и рисунок знамени Белгородского полка.

http://pravenc.ru/text/2462319.html

Служение митрополита Курского и Рыльского Германа в Ульме Обустраивать храм помогали наши друзья из Курска. По благословению митрополита Курского и Рыльского Германа, который много лет так по-отечески относится к нашему приходу, группа предпринимателей из Курска пожертвовали нам и временный иконостас, и большое количество прекрасных писаных икон, которые теперь украшают наш храм. Лично владыка Герман, приезжая в Ульм, подарил общине много церковной утвари, священнические облачения, образа. Мы с огромной признательностью и радостью молимся обо всех наших жертвователях, особенно перед чудотворной иконой Божией Матери «Знамение» Курская-Коренная, которая, с благословения архиепископа Берлинского и Германского Марка (РПЦЗ), практически каждый год приходит к нам в храм. Проект реконструкции храмового комплекса в Ульме – Сейчас в ваших планах реконструкция храмового комплекса, расскажите, на каком этапе находится данный проект? – Реконструкция нашего храмового комплекса сейчас находится на стадии завершения проектирования. От городской администрации мы уже получили разрешение на перестройку, хотя это было очень нелегко. Приходской центр находится в самой центральной части Ульма, поэтому перед нами стояла непростая задача – создать внешне узнаваемый православный храм в традиционном стиле и при этом интегрировать его в старинную архитектуру немецкого города. Прежде чем добиться этого результата, нам потребовалось перебрать восемь вариантов, и только девятый вариант проекта оказался самым удачным. Автор проекта – очень талантливый архитектор из Москвы Ирина Родионова. Сейчас главная сложность в реализации – это финансы. Есть спонсоры, которые готовы нас поддержать, но объем работ и, соответственно, потребность в финансовой поддержке достаточно большие. Однако мы надеемся, что в следующем году сможем реализовать хотя бы первую часть намеченных работ. Приходская жизнь – Как складывается жизнь вашей общины, действует ли у вас воскресная школа и другие приходские службы? – У нас нет возможностей создавать какие-то приходские службы, какие имеются на больших российских приходах. Для этого мы не располагаем ни финансовыми, ни человеческими ресурсами. Однако то, что в наших силах, мы, конечно же, с удовольствием делаем. Наш приход уже давно организовал воскресную школу для взрослых и детей. Детей, постоянно посещающих занятия, у нас примерно 70-75 человек. Они разделены на три возрастные группы. Средней и младшей группами занимаются педагоги. Некоторые из них имеют квалифицированное педагогическое образование.

http://pravoslavie.ru/110100.html

Радуйся, вся разсеянныя воедино собирающая; радуйся, омофором Твоим светообразным вся покрывающая. Радуйся, раздоры и нестроения умиряющая; радуйся, советы нечестивых разоряющая. Радуйся, плавающих в житейском море окормляющая; радуйся, попечением Твоим ни единаго же оставляющая. Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая. Кондак 3 Силы Тобою деются и благодать от честныя иконы Твоея неоскудно изливается, Преблагословенная Дево, вся подвизая о Тебе вопити: Аллилуиа. Икос З Имущи милосердие неизреченное, тамо благодать Твою возсияваеши, Всеблагая, идеже тьма огустевает и скорби преумножаются, темже не оставила еси нас сирых, обаче во иконе Твоей к нам убогим пришла еси, славящим Твое снисхождение и вопиющим сице: Радуйся, чудес море; радуйся, милости пучино. Радуйся, благодати приснотекущий источниче; радуйся, исцелений кладезю неисчерпаемый. Радуйся, естества уставы победшая; радуйся, законы естественныя пременившая. Радуйся, скорби наша на радость прелагающая; радуйся, плач и стенание в веселие духовное претворяющая. Радуйся, озлобления и беды на пользу нам обращающая; радуйся, враги наша преславно смиряющая. Радуйся, чаяния врагов посрамляющая; радуйся, поющия Тя возвеселяющая. Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая. Кондак 4 Бури искушений, на нас находящия, скорбям же и болезням, нас посещающим, егда терпению в нас оскудевати и духу нашему смущатися, притецем ко образу Пречистыя Девы и слезы точаще Той, от сердца возопиим: Богоноснеи руце Твои нам простирающи, из глубины зол возведи ны, яко да благодарными усты зовем: Аллилуиа. Икос 4 Слышаху древле людие российстии слух явления святаго Твоего образа в дубраве Курстей и текше к нему со тщанием, умильно взываху: «Откуду нам сие, да прииде к нам Мати Господа нашего», узрев же икону Твою, Владычице, при корене древеснем лежащую, и приемше ю, яко сокровище великое, возопиша Тебе, Первообразней: Радуйся, раю светлейший, древо Жизни израстивший; радуйся, вертограде Божественный, древо Церкви прозябший.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Радуйся, сердец смятенных тишайшая усладо; радуйся, странных и сирых Божественная отрадо. Радуйся, землю обетованную нам приуготовляющая; радуйся, небеснаго Иерусалима врата нам отверзающая. Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая. Кондак 1 Избранной Воеводе и благой Одигитрии, путеводящей нас к Небесному Граду, приидите, припадем вси, града зде пребывающего не имущии, Тоя всесильнаго заступления просяще, чудеса же, от лет древних даже доныне от иконы Ея бываемыя, поминающе, велегласно возопиим: Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая. Молитва 1я О, Царице Небесная! Кто изочтет великое множество чудес Твоих, кто исчислит вопли молитвенных прошений, токи умиленных слез, благодарных воздыханий, пролитых пред иконою Твоею. Овеяна убо вся она скорбию народною, плачем угнетенных и радостною хвалою утешенных. Припадаху к ней людие, понесшие агарянское иго, плакаху Москва в смутное время, взываше Курск в нашествие вражеское. Вопияше вся область во дни смертоносных болезней и бед, и вся скорби на радость прелагала еси. Темже и ныне благослови землю Русскую. Спаси от греха, погибели и соблазнов страну нашу. Излей благодать на труд земледельческий и на всякое благое начинание общественное. Помяни, Пресвятая Дево, по имени всех предстоящих и молящихся и вся люди, требующия Твоего утешения, помощи и милосердия. Ты убо веси тайная сердец наших. Темже всем по потребе их прошения исполни. Изряднее же заблудших обрати к покаянию, нас же всех умудри светом Евангельския любви и добрых дел. Архипастыри и пастыри и вся верныя в Православии до смерти тверды покажи, в Царство Небесное управи и со Христом жити сотвори во веки веков. Аминь. Молитва 2я Царица наша преблагая, надеждо наша, Богородице, приятелище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши нашу беду, зриши нашу скорбь; помози нам яко немощным, окорми нас яко странных. Обиду нашу веси, разреши ту, яко волиши, избави отечество наше, страждущую землю Российскую от лютаго безбожников обстояния, спаси и сохрани рабы Твоя (имярек) и всех нас, зде предстоящих и молящихся, и покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором, яко не имамы иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о, Богомати, яко да сохраниши ны и покрыеши во веки веков. Аминь. Рекомендуем молитвы

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Весь мир любовию Твоею Богоподобною объемлеши, Приснодево, ближняя и дальняя посещающи и всю поднебесную во иконе Твоей приснопоклоняемей обтекающи. Тем же от восток даже до запад шествие Твое бысть, да вси невозбранно к той припадают, Тебе же Первообразней припевают сицевая: Радуйся, всех радостей Радосте; радуйся, Чаше неупиваемая сладости. Радуйся, нынешняго века скорбнаго утешение; радуйся, будущия жизни наслаждение. Радуйся, веселящихся на небеси нас ради оставляющая; радуйся, к земли многоскорбней и многобедствующей приникающая. Радуйся, со иконою Твоею благодатными стопы невидимо в домы наша входящая; радуйся, благословение и радование тем приносящая. Радуйся, келии монашеския образом Твоим честным освящающая; радуйся, клети убогия паче палат царских тем украшающая. Радуйся, храмы Божии Ликом Твоим Пресвятым облистающая; радуйся, в жилищах чтущих Тя незримо пребывающая. Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая. Кондак 9 Всяк возраст и всяк чин притекает к Тебе, Богоневесто Владычице, всем бо простерты суть Богоноснеи Твои руце, всем вся подаеши независтно, вся светлиши и утешаеши, Всецарице. Темже, о Тебе веселящеся, вопием Богу: Аллилуиа. Икос 9 Вития многовещанныя увядоша и ритори благоглаголивии изнемогоша, по долгу Тя прославити хотящии, Марие Богородице, недоумеет бо всяк ум благохвалити Тя по достоянию, обаче аще мы умолкнем — камение возопиют. Темже, аще и недостойнии суще, бренными усты дерзаем взывати Ти таковая: Радуйся, пророков огнедохновенный глаголе; радуйся, апостолов проповеде неумолкаемая. Радуйся, преподобных сердечное пение; радуйся, исповедников крепосте и дерзновение. Радуйся, молчальников тайнолепная беседо; радуйся, риторов и Богопроповедников златыя уста. Радуйся, на страсти подвизающихся превознесенная наградо; радуйся, всех праведников Божественная отрадо. Радуйся, матерей славо и девства похвало; радуйся, старцев покое и юных Водительнице. Радуйся, Адама смертнаго Дщи, Богу же Родительнице; радуйся, славою неизреченною близ Бога сияющая.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Кондак 3 Силы Тобою даются и благодать от честныя иконы Твоея неоскудно изливается, Преблагословенная Дево, вся подвизая о Тебе вопити: Аллилуиа. Икос 3 Имущи милосердие неизреченное, тамо благодать Твою возсияваеши, Всеблагая, идеже тьма огустевает и скорби приумножаются, темже не оставила еси нас сирых, обаче во иконе Твоей к нам убогим пришла еси, славящим Твое снисхождение и вопиющим сице: Радуйся, чудес море; радуйся, милости пучино. Радуйся, благодати приснотекущий источниче, радуйся, исцелений кладезю неисчерпаемый. Радуйся, естества уставы победшая; радуйся, законы естественныя пременившая. Радуйся, скорби наша на радость прелагающая; радуйся, плач и стенание в веселие духовное претворяющая. Радуйся, озлобления и беды на пользу нам обращающая; радуйся, враги наша преславно смиряющая. Радуйся, чаяния врагов посрамляющая; радуйся, поющия Тя возвеселяющая. Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая. Кондак 4 Бури искушений, на нас находящей, скорбем же и болезнем, нас посещающим, егда терпению в нас оскудевати и духу нашему смущатися, притецем ко образу Пречистыя Девы и слезы точаще Той, от сердца возопиим: Богоноснеи руце Твои нам простирающи, из глубины зол возведи ны, яко да благодарными усты зовем: Аллилуиа. Икос 4 Слышаху древле людие российстии слух явления святаго Твоего образа в дубраве Курстей и текше к нему со тщанием, умильно взываху: «Откуду нам сие, да прииде к нам Мати Господа нашего», узрев же икону Твою, Владычице, при корени древеснем лежащую, и приемше ю, яко сокровище великое, возопиша Тебе, Первообразней: Радуйся, раю светлейший, древо Жизни израстивший; радуйся, вертограде Божественный, древо Церкве прозябший. Радуйся, цвете благовонный, мир весь облагоухаяй; радуйся, крине непорочный, вселенную украшаяй. Радуйся, лозо благоплодная, вином умиления всех напоившая; радуйся, розго освященная, плоды сладостными род человеческий напитавшая. Радуйся, кореню домостроительства Божия; радуйся, спасения нашего верх и главизно. Радуйся, злыя наша страсти из корене посекающая; радуйся, добродетелей сад насаждающая. Радуйся, добрыя обычаи в нас вкореняющая; радуйся, причастники райския жизни быти нас сподобляющая. Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Кондак 3 Силы Тобою деются и благодать от честныя иконы Твоея неоскудно изливается, Преблагословенная Дево, вся подвизая о Тебе вопити: Аллилуиа. Икос 3 Имущи милосердие неизреченное, тамо благодать Твою возсияваеши, Всебла­гая, идеже тьма огустевает и скорби приум­ножаются, темже не оставила еси нас сирых, обаче во иконе Твоея к нам убогим пришла еси, славящим Твое снисхождение и вопиющим сице: Радуйся, чудес море; радуйся, милости пучино. Радуйся, благодати приснотекущий источниче; радуйся, исцелений кладезю неис­черпаемый. Радуйся, естества уставы победшая; радуйся, законы естественныя пременившая. Радуйся, скорби наша на радость прела­гающая; Радуйся, плач и стенание в веселие духовное претворяющая. Радуйся, озлобления и беды на пользу нам обращающая; Радуйся, враги наша преславно смиряющая. Радуйся, чаяния врагов посрамляющая; радуйся, поющия Тя возвеселяющая. Радуйся, Владычице, знаме­ния милости Твоея миру присно являющая. Кондак 4 Бури искушений, на нас находящей, скорбям же и болезням, нас посещающим, егда терпению в нас оскудевати и духу нашему смущатися, притецем ко образу Пречистыя Девы и слезы точаще Той, от сердца возопиим: Богоноснеи руце Твои нам простирающи, из глубины зол возведи ны, яко да благодарными усты зовем: Аллилуиа. Икос 4 Слышаху древле людие российстии слух явления святаго Твоего образа в дубраве Курстей и текше к нему со тщанием, умильно взываху: «Откуду нам сие, да прииде к нам Мати Господа нашего», узрев же икону Твою, Владычице, при корене древеснем лежащую, и приемше ю, яко сокровище великое, возопиша Тебе, Первообразней: Радуйся, раю светлейший, древо Жизни израстивший; радуйся, вертограде Божественный, древо Церкви про­зябший. Радуйся, Цвете благовонный, мир весь облагоухаяй; радуйся, крине непорочный, все­ленную украшаяй. Радуйся, лозо благоплодная, вином умиления всех напоившая; радуйся, розго освященная, плоды сладостными род человеческий напитавшая. Радуйся, кореню домостроительства Божия; радуйся, спасения нашего верх и главизно. Радуйся, злыя наши страсти из корене посекающая; радуйся, добродетелей сад насаждающая. Радуйся, добрые обычаи в нас вкореняющая; радуйся, причаст­ники райския жизни быти нас сподобляющая. Радуйся, Владычице, знамения милости Твоея миру присно являющая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

     Первое официальное упоминание о Курской Коренской ярмарке относится к 1708 году. По утверждению историков, до 1764 года она находилась в ведении Знаменского монастыря, а затем была «передана в казну». Императрица Екатерина II распорядилась построить для Коренской ярмарки каменный гостиный двор, однако это не помешало и в дальнейшем, по сути, торговому мероприятию ассоциироваться с крупнейшей духовной площадкой. В правительственных актах Российской империи за 1824 год Курская Коренская названа в числе трех главных ярмарок России наряду с Макарьевской (Нижний Новгород) и Ирбитской (Уральской). Огромное число стекавшегося на ярмарку торгового и посадского люда, крестьян, мастеровых и ремесленников, великое разнообразие товаров, многомиллионные обороты (до 7 млн руб.) помогали характеризовать тогда Курск в целом как Южные торговые ворота России. Товары прибывали не только из различных уголков страны, но и из Италии, Персии, Малой Азии, Турции, Греции, Ионических островов, Австрии. А самыми заметными были конские торги, которые начинались за несколько дней до официального открытия ярмарки. Здесь закупали лошадей для армии и царских конюшен. Табуны в 4–5 тыс. голов сгоняли со всей Центральной России. Под стенами Знаменского мужского монастыря на площади в 64 десятины располагалось более 600 торговых помещений, 58 гостиниц, 20 трактиров, ипподром, театральный дом, цирковые балаганы. Центром же Коренской стал Гостиный двор, построенный по проекту известного архитектора Джакомо Кваренги, и просторная площадь, вмещавшая до 10 тыс. человек. Здесь же было освящено специальное место для чудотворной иконы «Знамение». За несколько дней до официального открытия ярмарки для ее устройства и управления в Коренную обычно переезжали городская дума в полном составе, полиция, пожарная команда. Тут же устраивалась больница, к которой из Курска командировались аптекарь и врач. Последний осматривал даже все питейные и съестные припасы. Для приезжего люда были выстроены сдаваемые в наем домики с навесами для экипажей.

http://pravoslavie.ru/88685.html

Курская Коренная икона Божией Матери: история возникновения Курская-Коренная икона Божией Матери «Знамение» (Знамение Коренно-Курская), самая почитаемая икона в Русской Зарубежной Церкви получившая наименование Одигитрия русского рассеяния. 20 марта, 2011 Курская-Коренная икона Божией Матери «Знамение» (Знамение Коренно-Курская), самая почитаемая икона в Русской Зарубежной Церкви получившая наименование Одигитрия русского рассеяния. Содержание статьи Изображение обложки: Илья Репин «Крестный ход в Курской губернии» Курская Коренная икона Божией Матери «Знамение» (Знамение Коренно-Курская) – самая почитаемая икона в Русской Зарубежной Церкви. Подробнее в статье! Курская Коренная икона Божией Матери – одигитрия русского рассеяния 12 сентября делегация Русской Православной Церкви за границей впервые за почти 90 лет приносит в Россию Чудотворную икону Божией Матери «Знамение» Курская Коренная. Введение Курская Коренная икона Божией Матери Курская Коренная икона Божией Матери, именуемая «Знамение,» изображает Пресвятую Богородицу, сидящую и молитвенно подъемлющую руки Свои; на груди ее, на фоне круглого щита (или сферы) благословляющий Божественный Младенец — Спас-Эммануил. Такое изображение Богоматери относится к числу самых первых Ее иконописных образов. В усыпальнице святой Агнии в Риме есть изображение Богоматери с распростертыми в молитве руками и с Младенцем, сидящим на Ее коленях. Это изображение относится к IV веку. Кроме того, известен древний византийский образ Богоматери «Никопеи,» VI века, где Пресвятая Богородица изображена сидящею на троне и держащею обеими руками перед собой овальный щит с образом Спаса-Эммануила. Иконы Божией Матери, известные под именем «Знамение,» появились на Руси в XI-XII веках, а называться так стали после чудесного знамения от Новгородской иконы, случившегося в 1170 году. Другая, подобная икона, явилась около г. Курска в 1295 году, носит название Курско-Кореная. О ней мы подробно расскажем в следующей главе. В этот год соединенные силы русских удельных князей, возглавляемые сыном Суздальского князя Андрея Боголюбского, подошли под стены Великого Новгорода.

http://pravmir.ru/kurskaya-korennaya-iko...

Описание иконы Знамение Курская-Коренная из книги Е. Поселянина Источник: Книга " Е. Поселянин. Богоматерь. Описание Ее земной жизни и чудотворных икон " Курская икона «Знамение» Божией Матери — одна из замечательнейших и древнейших икон православной Руси. История этой иконы весьма поучительна и исполнена такого множества благодатных знамений и чудес,что вызывает невольное благоговение к дивной святыне. В XIII столетии, в страшную годину татарского погрома, когда вся почти Русь лежала в развалинах, Курская область не избежала общей участи русских городов: вся она пришла в полное запустение, и ее главный город Курск, разоренный полчищами Батыя, превратился в дикое, пустынное место, заросшее дремучим лесом и населенное дикими зверями. Жители уцелевшего от погрома города Рыльска часто ходили сюда на охоту для ловли зверей. Один из охотников зашел однажды на берег реки Тускари, недалеко от разоренного Курска. Высматривая здесь добычу, случайно заметил он лежавшую на земле при корне дерева икону, обращенную ликом вниз к земле. Охотник поднял ее и увидел, что она по изображению подобна иконе «Знамения» Новгородской. При этом явлении иконы [...] Богослужебные тексты (молитвы, тропари, кондаки, величания, акафисты) Молитва Пресвятой Богородице перед иконой Знамение Курская-Коренная Молитва Пресвятой Богородице перед Ея иконою, именуемою " Знамение " Курская-Коренная Царица наша Преблагая, надеждо наша, Богородице, Приятелище сирых и странных Предстательнице, скорбящих Радосте, обидимых Покровительнице, зриши нашу беду, зриши нашу[...] Тропарь, кондак, величание Пресвятой Богородице перед иконой Знамение Курская-Коренная Тропарь, глас 4: Яко необоримую стену и источник чудес/стяжавше Тя раби Твои,/Богородице пречистая,/сопротивных ополчения низлагаем./Темже молим Тя:/мир граду Твоему даруй/и душам нашим велию милость. Акафист Пресвятой Богородице перед иконой Знамение Курская-Коренная Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой " Знамение " Курская-Коренная Кондак 1 Взбранной Воеводе и благой Одигитрии, путеводящей нас к Небесному Граду, приидите, припадем вси, града зде пребывающего не имущии, Тоя всесильнаго заступлен[...]

http://pravicon.com/icon-121

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010