Но аз на Господа и на Господню рабу прилежно умом моим смотря, якоже Господа моего в триех Лицех, единого Отца и Сына и Святого Духа зрю: сице и рабу Его, а Царицу нашу, в едином лице Ея три особые чины работы Божией изъявившую, вижду; особным бо чином поработа Богу Отцу, особным чином Богу Сыну, особным Богу Духу Святому: бысть бо Богу Отцу Дщи, к нейже глаголет: слы-ши Дщи и виждь ( Пс. 44, 11 ) Богу Сыну Мати; Богу Духу Святому безневестная Дева, Невеста Неневестная. Поработа убо Богу Отцу, яко Дщи, Богу Сыну, яко Мати, Богу Духу Святому, яко уневещенная Девица: Троице Святой тремя особными верне и истине поработа чинми. Зде паки вопрошаю: Та раба Господня, Царскую честь Себе заслужившая, коими степенми до толико великого достоинства, до толико высокия чести взыде, еже быти Ей Дщерию Бога Отца, Материю Бога Сына, уневещенною Девою Бога Духа Святого? Воистину восхождения в сердце Своем положи Сия; степени к Богу восхождения в жизни Своей положи Сия: на уневещение Богу Духу Святому взыде девственною чистотою; на матерьство Богу Сыну взыде смирением: яко призре, рече, на смирение рабы Своея ( Лк. 1,48 ); на дщерьство Богу Отцу взыде любовию 180 . Именуется Преблагословенная Божия Мати столп, ово за высоту Свою, ово за крепость: высока же Она бе за вознесение ума к небеси, за призрение земных: ибо вся Своя мысли, намерения, дела и желания на небеси полагаше, не земная, но горняя всегда мудрствовавше, яко небесныя Премудрости Мати и сокровище; и прилично Ей бяше глаголати оно слово святого апостола Павла: пребывание наше на небесех есть ( Флп. 3, 20 ). Высоко на небеса вознесенну виде Ю святый Иоанн Богослов, превыше луны самыя: бе бо луна под ногама Ея ( Апок. 12, 1 ). Луна, изменяющаяся и оскудевающая, мир сей знаменует, егоже аще кто имать под ногама, выше мира непщуется быти. Убо Она выше луны видена, яко выше мира всего возрасла есть: на луне стояше, яко вся суеты мирския попрала есть. Облечена же бе в солнце, яко в небеси светлом умом? Си выну пребываше, идеже ныне и телом и душею много паче солнца славы Божественныя сияет лучами. Паки высока Она бяше и заслуг умножением: ибо теми всю тварь духовную и плотскую тако превзыде, якоже ни Ангелом, ни Архангелом, ни Началом, ни Властем, ни Силам, ни Господствам, ни Престолам, ни Херувимом и Серафимом, ниже Пророком, ни Апостолом, ни Мучеником, ниже всей твари прочей мощно есть своими с Нею равнятися заслугами и добродетельми: едина бо Она вся превзыде по оному Приточника изречению. Многи дщери стяжаша богатство, мнози сотвориша сильная: Ты же приспеющи превознеслася еси над всеми ( Притч. 31, 30 ). Превознесеся Преблагословенная Дева над вся святыя, и над вся Силы небесныя: Она бо на небеси Царица, на земли Владычица, небесных Сил Госпожа, дев похвала, мучеников венец, Учительница апостолов: Она зерцало исповедников, проречение пророков, ожидание патриархов, Она и всех добродетелей сокровище.

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/velich...

Благодать, возсиявшая иногда посреде блат Молченских от дивныя иконы Твоея, Богомати, преизливается ныне в веси Бусиновской и во всем граде Московском, знаемо бо есть, яко сугубую благодатную помощь имут от Тебе недугующии душевными болезньми и одержимые духами нечистыми. Мы же, ликующе о сем, вопием Богу: Аллилуиа. Икос 12 Поюще множество благодеяний Твоих роду человеческому, не уподобимся младенцем несмысленным, дарам материнским радующимся, самую же матерь благодарити забывающим. Но имуще в Тебе, Богородице, красоты и любве сокровище неистощимое, воспоим благодарными усты Ти сице: Радуйся, дарованьми благодатными обильно украшенная; Радуйся, усердно притекающих к Тебе щедро одаряющая; Радуйся, рода человеческаго упование; Радуйся, всея твари Божией чаяние; Радуйся, одержимых духами нечистыми исцеление; Радуйся, вся потребная ко спасению подающая; Радуйся, отходящим в жизнь вечную ободрение и заступление; Радуйся, неправых судей вразумление; Радуйся, страждущих узников Защита и Утешение; Радуйся, странствующих Путеводительница; Радуйся, зиждителей труждающихся благая Помощнице; Радуйся, песнотворцев богоугодных Вдохновение; Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало. Кондак 13 О, Всепетая Мати, припадающе ныне к благодатней иконе Твоей, просим Тя умолити милостиваго Бога: да спасет погибающий мир, помилует страну нашу Российскую и нас, живущих в ней вразумит и на путь правый наставит, да воспоем Ему вси: Аллилуиа. [Сей кондак глаголется трижды.] [Далее повторяем 1е икос и кондак:] Икос 1 Ангелов Творец избра Тя, Владычице, спасению послужити рода человеческаго. Ты же, на славный и многоскорбный сей жребий согласие давши, плоть Свою воплощению Сына Божия даровала еси. Ныне же предстательствуеши за нас пред Ним и велию Твою милость изливаеши чрез многочисленныя иконы Твоя чудотворныя. К единей же от них, «Молченской», припадающе, из глубины сердца взываем Ти: Радуйся, Святое селение Слова Божия; Радуйся, Света Неприступнаго Вместилище; Радуйся, Престоле Господень превознесенный;

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Радуйся, Дуго многоцветная, обетование спасения нашего; Радуйся, Лествице Иаковля, Еюже сниде Бог к людем Своим; Радуйся, Купино Неопалимая, огнь Божества неврежденно приимшая; Радуйся, Жезле Моисеов, в море житейстем путь спасения указующий; Радуйся, Море Чермное, по прошествии Израиля непроходно пребывшее; Радуйся, Живоносный источниче, в пустыне напояющий жаждущия; Радуйся, Манно Небесная, присно питающая многих; Радуйся, Скрижале, в Тебе бо Слово спасения вообразися; Радуйся, Ковчеже Завета одушевленный, Христа-Законодавца внутрь носивший; Радуйся, Святая Святых несравненно большая; Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало. Кондак 3 Силу разумения Писаний подати нам просим, Владычице, дабы познати, яко пророцы древле прорекоша во образех мнозех прикровенную до времени славу Твою, Богомати. Тако и ныне возсиявши в иконе Твоей средь блат Молченских, образ нам являеши, яко да возсияет свет милости Твоея, Владычице, средь мрака греховнаго душ наших, тем же возславим Бога: Аллилуиа. Икос 3 Имаше промышление благое о людех Твоих, Богородице, зрим убо, яко древле прореченное во пророцех, являеши ныне ко вразумлению нашему в чудотворных иконах Твоих. Ведуще сие, воспоим Ти тако: Радуйся, Заступнице, предстоиши бо Христу, яко Царица, златыми ризами добродетели одеяна; Радуйся, Горо тучная, усыренная Духом, в Тебе бо благоволи пребывати Бог; Радуйся, Чертоже Царский, Граде избранный, в нем же вселися Христос; Радуйся, Руно Гедеоново, на Него же Дух Святый сшел еси, яко дождь; Радуйся, Избраннице Божия, о Тебе же древле воспе Соломон: Вся добра еси, Ближняя моя; Радуйся, Ковчеже одушевленный, в Тебе бо Премудрость Божия созда Себе дом; Радуйся, Вместилище небесами Невместимаго, о Тебе бо Исаия возопи: Се, Дева во чреве приимет; Радуйся, Жезле процветший, от Него же прозябе нам Цвет небесный Христос; Радуйся, Дево, Иезекиилем предреченная, Ею же, затворенней вниде Бог; Радуйся, Колеснице огнеобразная Сущаго на херувимех; Радуйся, Книго запечатленая, в Ней же Перстом Божественым начертася нам Слово Божие;

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Радуйся, Сына потеряннаго, в доме Отца – Храме Божием обретшая; Радуйся, о преложении воды в вино на браке в Кане Сына упросившая; Радуйся, весь крестный путь Сына Божия до Голгофы с Ним прошедшая; Радуйся, Преблагословенная, апостолов твердостию Своею превзошедшая; Радуйся, Божество Сына Своего в самих муках Его прозревшая; Радуйся, преданность смотрению Божию при кресте Христовом явившая; Радуйся, грех распенших Сына Твоего любовию покрывшая; Радуйся, весь род человеческий в лице Иоанна Богослова при кресте усыновившая; Радуйся, первая от человек воскресшаго Господа узревшая; Радуйся, вознесение Господа зрящи, прославлению человечества Его возликовавшая; Радуйся, по успении своем душу в руце Сына Своего предавшая; Радуйся, яко по вознесении своем на небо там предстательствуеши за нас; Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало. Кондак 6 Проповедниками славы Твоея, Богомати, в земли Сумской, явистася два инока, принесших икону Твою во дни древния из разоренных пределов Киевских на гору Чудную посреде блат Молченских. Видящии же ту и уверившиися в чудотворениих ея возопиша Богу: Аллилуиа. Икос 6 Возсия на Чудной горе благодать велия, егда по смерти иноков, икона Твоя, Богородице, бортнику явися, и, по велению Твоему, на месте явления ея церковь Рождества Богородицы людем путивльским в радость велию основася. С ними же и вся Церковь Православная славословие приносит Ти таковое: Радуйся, усердно внимавшая учению Сына своего; Радуйся, верная Исполнительнице дела Христова; Радуйся, Благословеннная, апостольский жребий приявшая; Радуйся, Храме Бога Живаго, Церковь собою прообразившая; Радуйся, Столпе и Утверждение Истины, Церкве покров и заступление; Радуйся, Премудросте Божия, стадо Христово назидающая; Радуйся, Источниче красоты церковныя; Радуйся, храмов Божиих благоукрашение; Радуйся, благодать и силу образом своим сообщающая; Радуйся, благолепием службы церковныя исполняющая; Радуйся, благозвучие молитвеннаго пения благодатию напояющая; Радуйся, Сердце Церкве, ответную любовь у верных вызывающая;

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Крестобогородичен. Подобен: У Креста предстоящи Сына и Бога Твоего/и долготерпение Того смотряющи,/глаголаше, плачущи, Мати чистая:/увы Мне, Чадо Сладчайшее,/что сия страждеши неправедно, Слове Божий,//да спасеши человечество? НА УТРЕНИ Оба канона Октоиха без мученичнов и Архангела канон на 6, егоже краегранесие: Перваго пою безтелесных умов. Иосиф. Глас 4. Песнь 1 Ирмос: Отверзу уста моя,/и наполнятся духа,/ и слово отрыгну Царице Матери,/и явлюся светло торжествуя,//и воспою, радуяся, Тоя чудеса. Божественными светлостьми облиставаемь всегда,/ум мой озари, еже воспети тя, Архистратиже горних воинств,/всех утверждение притекающих к тебе. Ум Пребезначальный/премирнаго чиноначальника показа чина тя, преславне Архистратиже,/и свет сущих во тьме, и Божественное украшение Церкве Своей. Умов предваряя Небесных в Дусе,/дольним же, всеизряднейшее, Михаиле, дался еси ограждение, и утверждение,/и оружие, враги закалающее и потребляющее. Богородичен: Дево Всенепорочная, яже Ангелов благолепие, человеков помоще,/Ты мне помози, мореплавающему/и в бури греха присно впадающу и бедствующу. Песнь 3 Ирмос: Не мудростию и силою/и богатством хвалимся,/но Тобою, отчею Ипостасною Мудростию, Христе,//несть бо свят паче Тебе, Человеколюбче. Крепостию божественною, воеводо Ангелов всехвальне,/обходиши всю землю, от лютых ны изымая,/призывающия твое божественное имя. Яко божествен проповедник, яко предстатель верных непостыден,/заблуждших путевождь и наказатель был еси,/Божий Архистратиже боговиднейший. Божественнаго сияния чистшее зерцало был еси,/явления честнаго светло прием Духа,/Михаиле Первоангеле досточудне. Богородичен: Невещественныя умы Составивый волею/в вещественное Твое чрево вселися хотением, Всенепорочная,/плотию зримь Незренный. Седален, глас 8. Подобен: Премудрости: Небесных чинов наставник, служитель же славы Божественныя/достойно быв повелением Зиждителя Твоего,/христианом еси ходатай спасительный, невещественною твоею славою земныя назирая./Темже по долгу благохвалим тя вси, божественное твое днесь воспевающе торжество,/Михаиле Архистратиже, моли Христа Бога/грехов оставление даровати празднующим любовию божественная твоя чудеса.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

По местам ссылки на устав Троице-Сергиевой лавры (23 об., 25). 937. Устав Церковный , под названием: «Око церковное», в четвертку, 505 лл., скорописью XIX в., в дощатом с тисненою кожею переплете. На л. 505 об. запись: «Сия книга совершися 1836 года июня в 17 день». 938. Устав Церковный , в лист, 435 лл. скорописью XIX в., в кожаном переплете. Чистых ненумерованных листов в начале рукописи – 5, а в конце – 2. Скреплен по-листно подписями: 1) «секретарь (следует подразумевать: Канцелярии Святейшаго Синода) Петр Варыпаев»; 2) «с оригиналом читал канцелярист Василий Круглов». На л. 6 об. запись: «Лета 7119 (1611-го) генваря в 30 день сию книгу Устав дал вкладу в дом Живоначальные Троицы и Пречистые Богородццы и великим чудотворцом Сергию и Никону того же Троицкаго Сергиева монастыря келарь старец Авраамей Палицын в наследие вечных благ». Итак наша рукопись–копия с оригинала XVII в., некогда находившагося в Троице-Сергиевой лавре. Заглавие текста из которого можно видеть содержание рукописи: «Сия книга имянуема типик сиречь законник и зерцало духовное и око церковное, в нем же писано, еже предано быть в святых монастырех и лаврах от святых отец, Евфимия Великаго и Саввы Освященнаго и Феодосиа Великаго и Герасима иже на Иордане, и Харитона Исповедника, Святей Соборной Апостольстей Церкви во исполнение дневнаго седмичнаго словословиа вселетнаго обхождениа и во исправление христианского закона и иноческаго пребываниа 83 главы; да честнаго и великаго отца кир-Марка иеромонаха о недоведомых типика, от месяца септевриа и во все лето о праздникох Владычних и Богородици и о великих святых, главе 70 и о храмех, идеже аще прилучится храм святаго или в праздник Господский или Богородици или в Четыредесятницу или в Пятидесятницу и во все лето; и о прочих потребах церковных, иже в прочих тицицех вмале объявлено, здеже яве разпространено; да пасхалиа азбучная, до во вторник Светлыа недели празднество благодарственно Пресвятей Богородицы Одигитрей». Читать далее Источник: Описание рукописей, хранящихся в Архиве Святейшего правительствующего синода : Т. 1-2/[Архивариус Св. синода А. Никольский]. - Санкт-Петербург : Синод. тип., 1904-1910. - 3 т./Т. 1. - Рукописи богослужебные. - 1904. - XX, 632, 66 с.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Киими словесы прославим князи благоверныя, иже, благочестием и верою просиявше, землю Брянскую добре управиша и обительми иноческими украсиша. Изшел еси, яко воин Христов, на враги невидимыя, преподобне княже Олеже,/и во обители, тобою созданней, добре подвизався,/нам мощи твоя святыя оставил еси. Звезду Суждальскую, от Чернигова возсиявшую,/невесту Христову, инокинем наставницу,/Евфросинию преподобную любовию да ублажим. Богородичен: Е гда обыдоша град Брянск супостаты,/тогда благодатию Свенскаго Твоего образа, Пречистая, тех вспять обратила еси/и многия ины чудеса от иконы Своея явила еси. Песнь 5 Ирмос: Ты, Господи, мой Свет,/в мир пришел еси,/Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения/верою воспевающия Тя. Моли Бога о нас, святителю Феогносте, Московский чудотворче,/мудрость со благочестием в житии сочетавый и благословение свое земли Брянской даровавый. Любве и смирения сокровище,/подвигов иноческих зерцало,/правило веры и благочестия явился еси, святителю Феодосие Черниговский,/темже Бог тя дивным нетлением и чудесы мощей твоих прослави. Иоанна, святителя Тобольскаго, усердно воспоим,/той бо, от Свенския обители изшед,/Сибирския страны светильник явися/и апостольскою ревностию и милосердием к страждущим прославися. Богородичен: Б алыкинскою и Молченскою, и Чолнскою иконами Твоими пределы Брянския освящаеши, Пречистая,/и помощь неоскудную притекающим к ним присно источаеши. Песнь 6 Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/от бесовския крове очищшися,/ради милости из ребр Твоих/истекшею Кровию. Ратниче дерзновенный брани Куликовския,/игумена Земли Русския послушниче смиренный,/Александре Пересвете, страдальче мужественный,/Брянскую землю, отечество твое, заступай. Яко светильник дивный в дебри Брянской явился еси, преподобне Поликарпе,/мудрование бо и славу мирскую презрев,/Божественным заповедем неленостне последовал еси. Несумненно вся красная мира сего оставил еси, преподобне Поликарпе,/пощением и слезами, молитвами и песньми устремляяся к Богу,/и обитель иноческую во имя Спаса нашего во граде Брянске создал еси.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Иоанна Крестителя помещена надпись: «Illum oportet crescere; Me autem minui» (Ему надлежит возрастать; мне - умаляться). На створках - фигуры святых Себастьяна (слева) и Антония (справа), почитавшихся как защитники от чумы (возможно, до перехода мон-ря в XVIII в. в распоряжение ордена иоаннитов расположение створок было обратным). На пределле помещено «Оплакивание» - исполненная лаконизма горизонтальная композиция с простертым на фоне безжизненного пейзажа телом Христа. При раскрытии первых створок тема Страстей сменяется темой земной жизни Спасителя - от композиции «Благовещение» (левая створка) до композиции «Воскресение» (правая створка). Сцена «Прославление Марии» (иногда трактуемая как 2-частная композиция: «Рождество Христово» и «Ангельский концерт») насыщена множеством символов: Богородицы (розовый куст без шипов; возделанный закрытый сад; гора и лежащее перед ней море; венецианское стекло, пропускающее через себя свет и не преломляющее его), Христа (фиговое дерево в воспоминание грехопадения и его искупления Спасителем, венец из роз в руках Младенца и завеса - знаки Страстей) и общехрист. (киворий как обозначение Небесного Иерусалима). На дальнем плане композиции «Прославление Марии» помещена сцена благовестия свинопасам (свинья - символ ордена св. Антония) и излучающий свет образ Бога Отца. Сцена т. н. ангельского концерта по левую сторону от Богородицы с Младенцем имеет связь с Откровением св. Биргитты Шведской (1502); изображение девы в огненной короне принято соотносить (Бок, Цюльх, Фейерштейн) с образом Предвечной Марии (Maria aeterna) из видений св. Биргитты. Среди др. возможных лит. источников - «Speculum humanae salvationis» (Зерцало человеческого спасения; нем. перевод 1476) и легенда о явлении Богородицы монаху изенхаймского мон-ря в 1510 г. При раскрытии вторых створок алтаря (крайне редко) в центре оказывалась скульптурная группа с изображением прп. Антония Великого , блаженных Августина Гиппонского и Иеронима Стридонского работы Николауса фон Хагенау в обрамлении исполненных Г.

http://pravenc.ru/text/168221.html

Ты еси, Владычице, Давидова дщи, рясны златыми преиспещрена и приодеяна. Ты еси Соломонов одр златотворный, егоже сильнии шестьдесят обходят Боготворных писаний яже о Бозе мусикийския гласы трубяще. Ты еси Илиина вознесения восход, и мысленныя Иезавели низложение. Ты еси Елисеовы сугубыя милости благословение, еюже Иорданская течения разсекий прейде немокренно, и неплодную воду исцелив, пиему показа. Ты Ионино в ките спасение, и ниневитяном покаяние и прощение обильное. Радуйся, пророков зерцало, и глаголов их исполнение: Тебе бо Иезекииль нарекл есть врата затворенная, имиже никтоже от человек пройти может, точию Бог един, и врата заключена соблюдет; Тебе Исаия великогласный жезл Иессеов пронаписал есть, от негоже цвет Христос изыде, и сады злобы из корене изсек, благоразумия насади ниву. Тебе Иеремия исповедал есть, яко се день грядет, и завещаю дому Израилеву и дому Иудову завет нов, егоже не завещах отцем их, Сына Твоего рождества пришествие назнаменуя, и от язык людей призывая в поклонение от конец земли. Что наречем Пречистую Деву? Небо ли? ибо небесе и земли Творца во чреве вмести. Солнце ли? сия бо солнца седьм седмирицею светлейща сущи, Солнце правды прият. Луну ли? сия бо доброту несравнительную имущи, красного добротою Христа родила есть. Облак ли? ибо на облацех Седящого на руку понесла есть. Свещник ли? ибо Свет сущим во тьме и сени смертней седящим от Тоя возсиял есть. Престол ли? ибо на престоле Отеческом невидимо Соцарствующа в Дусе Святе вместивщи прият. Бисер ли? ибо многоценный бисер земным снискала есть. Рай ли? ибо Едем осужденным отверзши, к царствию отсла. Ковчег ли? ибо всяческая нам Даровавшого в недрех Своих имела есть. Гору ли? ибо горам Творящого дымитися не тесно вместила есть. Землю ли? ибо земле Творящого трястися не болезненно понесла есть. Храм ли? ибо на Херувимех Почивающого руками Своими носила есть. Море ли? ибо Собирающого воды в совокупление едино устама Своима лобызала есть. Трапезу ли? ибо пищу нам Дающого матеролепне млеком питала есть. Кто не дивится, кто не чудится, кто не славит таинства величество! ПОХВАЛЫ В ЧЕСТЬ ПРЕСВЯТОЙ ДЕВЫ БОГОРОДИЦЫ святителя Димитрия, митрополита Ростовского

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/velich...

1) Кто по Христе на небесех больший? Богородица. Чесо ради Богородица превыше всех Святых и Ангелов? Яко есть Мати Спасителя миру 161 . Егда Архангел Гавриил благовестил ей зачатие Сына Божия, отвеща с смирением: се раба Господня: буди мне по глаголу твоему. А коликия благодати Божия исполнено бяше! Кто изрящи может: более она имеяше в себе благодати неже вси Пророки, вси Апостолы, вси святители, неже вси мученики, неже вси святии, не токмо же вси святии, но более, неже и вси Англии и Архангели, Херувими и Серафими. Чесо ради и морем благодатей нарицает ю Герман святый, Патриарх Цареградский: якоже бо океана моря глубину кто измерит? Сице благодатей Божиих в пречистой Богоматери кто изрещи может? Добре к ней вещает и Церковь : радуйся глубино неудобозримая и Ангельским очима! 162 2) Высока Матерь Божия заслуг умножением: ибо теми всю тварь духовную и плоскую тако привзыде, якоже ни Ангелом, ни Властем, ни Силам, ни Господствам, ни Престолам, ни Херувимом и Серафимом ниже Пророком, ни Апостолом, ни Мучеником, ниже всей твари прочей мощно есть своими с нею равнятися заслугами и добродетельми, едина бо она вся превзыде по оному приточника изречению: многи дщери стяжаша богатство, мнози сотвориша сильная: ты же преспеющи превознеслася еси над всеми (гл. 31:30). Превознесеся Преблагословенная Дева над вся святыя и над вся силы небесныя. Она бо на небеси Царица, на земли Владычица, небесных сил Госпожа, дев похвала, мучеников венец, учительница Апостолов. Она зерцало исповедников, проречение Пророков, ожидание Патриархов, она всех добродетелей сокровище. Ибо чесого та лишитися может, яже всяких благ Виновника есть Мати? 163 δ) И потому достойная нашего прославления 1) Дева Мария есть истинная Богородица, и прежде рождества, в рождестве, и по рождестве, пребыла и есть пречистая нетленная Дева, которую всяк, яко удостоившуюся послужить толикому таинству, должен славить. Почему и Церковь похвалу ей сложила от слов Архангела Гавриила и святыя Елисаветы, и надобно думать, и утверждать, что оная похвала есть от самого Бога 164 .

http://azbyka.ru/otechnik/Makarij_Bulgak...

   001    002    003    004    005   006     007    008    009    010