На студента да ли се Православне Цркве и римокатолика, архимандрит Иларион одговорио: „Ова се под и зато тешко да може бити било каквог позитивног резултата од Уосталом, ако се Рим онда...“ почео да говори, али завршио реченицу, нимало веровао у Рима. С доласком на власт одмах су почели прогони Цркве. 10. (23.) марта 1919. године архимандрит Иларион био позван на у цркву при мануфактури на станици Пушкино. После службе и на држао проповеди због чега био за против власти и с амвона беседа наводе на погроме“, ухапшен и затворен у Бутирску тамницу. из тамнице писао: „Позван сам на „предмет“ и иследнику изгледао смешно, ни он нашао никакву кривицу... После прошло шеснаест дана, а ништа о себи не знам. зашто? – у републици посве неумесно... Сад су се у код нас окупила професора. С времена на време држимо Искрено сматрам да потребно да кажем да сам ово време провео корисно...“ први утисак око три месеца. Отац Иларион због заступништва предавачке Московске духовне и од тада се налазио под надзором ЧК. 11. (24.) 1920. године у подне у храму архимандрита Илариона за епископа. се Тихону и присутним одржао беседу у пре свега заблагодарио Господу Богу због тога што га довео у свет од духовних предака, што га од приближио храму и школи. „Слава Богу за све оно што сам проживео и о чему сам у овим годинама буре и метежа,“ наставио архимандрит Иларион, „кад предана в нечестиваго 9, 24), кад руска држава, се од Цркве Христа ступила у савез са синагогом сатане (в.: Апок. 2, 9). У овим годинама само се учврстила вера у Цркву и срце утврдило у нади на Бога... Оно што смо знали из црквене о чему смо читали од древних, данас видимо очима: Црква кад се наноси штета Одл. 7, 4)... све ово и о свему овом да су се раступиле стопе испод мене (в.: Пс. 17, 37) и на камен Господ поставио ноге (в.: Пс. 39, 3), да не ослаби срце (в.: 5 20, 3). Ово доброчинство могу да у час, кад пред вашим збором, архипастири Цркве, сте призвани на епископско пророчанску поуку: благо мужу, возмет от (Плач. 3, 27) и врат под омофор епископа. Милосрдни Господ нека прими душу, ову малу лепту, у ризницу Цркве ради употребе на корист. Нека буде (в.: Дап. 21, 14)“.

http://srpska.pravoslavie.ru/58408.html

82 . Само узвишена мудрост зна сву се за живот у Богу мудрост од Бога (ср. Иак.3,13; 17 ). Тако и разум духовни, супротан чулном разуму, се само за живот у Духу Светом. А у разуму духовном – духовно (ср. l.Kop.2,7; 10–15). И мудрост божанска и разум духовни су од присуства Духа Светога у души (ср. Дап.6,3; 10;l.Kop.12:8). А у мудрости и у таквом разуму и борави потпуно Христос мудрост мудрост од Бога (1Kop.1,24; 30). Свети апостол благовести: Ми говоримо мудрост у савршенима, то у духоносцима, и ми Духом Светим знамо шта нам даровано од Бога (1Kop.2,6; 10:12). Дух Свети Дух мудрости и ( Еф.1:17 ): Он Христа и свега Христовог, свеколико (cp.l.Kop.12:3–11). 83 . Све ризнице мудрости божанске и разума духовног налазе се у светом и саборном разуму Цркве, се и долази «до Бога и Оца и Христа» ( Кол.1,26; 2:23 ). Оне су у сакривене " ( Кол.2:3 ), и се само онима живе у Цркви светим и саборним животом са свима светима (ср. Еф.3:18–19 ). 84 . Мудро се према онима су изван ( Кол.4:5 ), према вели свети Апостол. мудро живе, ако живе по Господа Христа мудрост (1Kop.1,24; 30). Ван тога безумних (1Пт.2:15), незнабоштво, истине о Богу и човеку. Што год од Христа, те истинске и вечне мудрости, заиста и глупост и лудило, обично и од страсти и греха. У суштини грех главно лудило душе увек душе пред Богом. и у Христу душу божанском 85 . Само у Христу, божански мудро време живота, дато им од Бога; божански мудро време» ( Кол.4:5 ). Кроз грехе и страсти ми расипамо богодано време, га смрти и лудилу зла. А време живота нам дато да зарадимо бесмртност и божанску вечност.Оно треба да буде увод у вечност. То права, божанска намена. га бесмртним и вечним, ми га од свега смртног, пролазног, греховног, глупог, лудог. мудро, то Христом, ми време; а на сваки други начин ми га и и време створено Богом Логосом, и ради Бога Логоса(ср. Ин.1,3 ; Кол.1:16 ). се логосност, и логичност, и у томе да служи Богу Логосу – Господу Христу, да одводи и све што у себи има и носи. Време нам дато да га претворимо у вечност мудро: у Христу и Христом. Логосним време ушло у богочовечанско тело Христово, Цркву, и ту нашло вечно и божанско Нарочито то бива у Св. кроз Свету светих и светих врлина у Цркви се време у вечност. Црква чудотворна божанска радионица у се временско претвара у вечно, и смртно у бесмртно, и пролазно у непролазно.

http://azbyka.ru/otechnik/Iustin_Popovic...

Возвращалась из поселка я тоже пешком. По дороге наткнулась на надпись, повторяющую лозунг с футболок «Тату» во время их выступления на одном из американских каналов во время войны в Ираке. Написано было в сердцах, не баллончиком, походя, а осознанно — красной краской и валиком. Зашла в магазин возле рынка. Покупатели обсуждали с продавцами вчерашний обстрел. Кто-то говорил, что в тот день как раз оказался в «1000 мелочей» незадолго до попадания — крыша как раз этого магазинчика пострадала от прилета. «И сколько уже можно, и когда же все это закончится!» — говорили между собой люди на исходе шестого года войны, если за точку отсчета брать события 26 мая в районе ДАП и Октябрьского. Заметили ошибку? Выделите фрагмент и нажмите " Ctrl+Enter " . target="" > Поделиться РНЛ работает благодаря вашим пожертвованиям. Комментарии Закрыть Закрыть Сообщение для редакции Закрыть Закрыть Организации, запрещенные на территории РФ: «Исламское государство» («ИГИЛ»); Джебхат ан-Нусра (Фронт победы); «Аль-Каида» («База»); «Братья-мусульмане» («Аль-Ихван аль-Муслимун»); «Движение Талибан»; «Священная война» («Аль-Джихад» или «Египетский исламский джихад»); «Исламская группа» («Аль-Гамаа аль-Исламия»); «Асбат аль-Ансар»; «Партия исламского освобождения» («Хизбут-Тахрир аль-Ислами»); «Имарат Кавказ» («Кавказский Эмират»); «Конгресс народов Ичкерии и Дагестана»; «Исламская партия Туркестана» (бывшее «Исламское движение Узбекистана»); «Меджлис крымско-татарского народа»; Международное религиозное объединение «ТаблигиДжамаат»; «Украинская повстанческая армия» (УПА); «Украинская национальная ассамблея – Украинская народная самооборона» (УНА - УНСО); «Тризуб им. Степана Бандеры»; Украинская организация «Братство»; Украинская организация «Правый сектор»; Международное религиозное объединение «АУМ Синрике»; Свидетели Иеговы; «АУМСинрике» (AumShinrikyo, AUM, Aleph); «Национал-большевистская партия»; Движение «Славянский союз»; Движения «Русское национальное единство»; «Движение против нелегальной иммиграции»; Комитет «Нация и Свобода»; Международное общественное движение «Арестантское уголовное единство»; Движение «Колумбайн»; Батальон «Азов»; Meta

http://ruskline.ru/opp/2020/05/19/shest_...

Срочно требуется реабилитация попавшему в аварию! Клин, 27 февраля 2023 года Владимир Ивлев Очень много горестных событий происходит сейчас по всему миру, но, несмотря на это, мы решили откликнуться на просьбу родных и друзей простого русского парня, попавшего в аварию и находящегося сейчас в реанимации. Владимир Алексеевич Ивлев 1999 г.р. – старший сын в многодетной православной семье, потерявшей отца. Мальчик с детства находился при храме, и после окончания 2-й Клинской гимназии поступил на Богословский факультет ПСТГУ. Со временем, не выдержав серьёзных учебных нагрузок и стремясь параллельно зарабатывать на жизнь, Владимир поступил в Клинский филиал МГЭУ на отделение юриспруденции. Утром 18 ноября 2022 г. Володя успешно прошёл собеседование на новую должность, после чего выехал к своей матери – Юлии Анатольевне Воробьевой, но по дороге попал в страшную аварию из-за гололеда на трассе. Владимира оперативно отвезли в Клинскую реанимацию, а оттуда – в Солнечногорскую областную больницу, где провели трепанацию черепа. Затем находящегося в коме молодого человека перевезли в 36-ю больницу им. Ф.И. Иноземцева, где после 70 дней пребывания в коме, его перевели в послеоперационную палату в отделение нейрохирургии. Этапный эпикриз. ГКБ им. Иноземцева 8 февраля 2012 г. Е.В. Попова, зав. отделением неврологии в Клинике Лядова, провела обследование Владимира, согласно которому «Состояние после ОЧМТ. Травматическая болезнь головного мозга. Ушиб головного мозга тяжелой степени. Острая ЭДГ правой лобной области. Травматическое САК. ДАП. Множественные переломы костей свода и основания черепа, лицевого скелета. Гемосинус. Травматический разрыв барабанной перепонки слева и справа. Отогемоликворея. OD Контузия глазного яблока тяжелой степени. OU Гематома век. Орбитальная эмфзема. Оперативное вмешательство от 18.1122 г: Трепанация черепа справа. Удаление эпидуральной гематомы. Вегетативное состояние. Тетрапарез. Бульбарный синдром. Контрактуры локтевых и голеностопных суставов. Нарушение функции тазовых органов».

http://pravoslavie.ru/151191.html

Иосиф (Волчанский), архиеп. Московский и Владимирский. Фотография с портрета кон. XVIII – нач. XIX в. (РГИА) (Волчанский; † 10.06.1745, Москва), архиеп. Московский и Владимирский. Время и место рождения неизвестны, вероятно происходил из малороссийской шляхты. Был братом Могилёвского еп. Иеронима (Волчанского) . В 1710 г. окончил полный курс Киево-Могилянской коллегии. С 1710/11 уч. г. преподавал в академии грамматику, в 1715-1717 и 1717-1719 гг. читал курс философии. Написанный им полный курс дисциплины носил название «Philosophia universa doctrinam peripathethicam ad mentem principis philosophorum Aristotelis Stagyritae complectens, commentationibus scholasticis illustrate atque in alma Kijoviensi Academia orthodoxa Mohileana ingenuo auditori Roxolano extructa annis 1717 et 1718, optimo professore ac ordinario praefecto pro tunc scholarum R. Patre Josepho Wolczanski». В ИР НБУВ сохранились записи философских курсов, прочитанных И. (Ф. 301. ДАп/44; Ф. 305. ДС/п164, ДС/п165; Ф. 306. 108п/62; Ф. 307. 447п/1703, 450п/1708, II). Эти курсы похожи на те, к-рые читали др. преподаватели в Киево-Могилянской коллегии до сер. XVIII в., и имеют с ними общий источник – тексты авторов-иезуитов. Об этом свидетельствует в т. ч. решение проблемы универсалий, где И. придерживается взглядов, близких к т. зр. известных иезуитских философов Педро Уртадо де Мендосы, Родриго Арриаги и Франсиско Овьеды. В 1719/20 - кон. 1724/25 уч. г. И. преподавал в Киево-Могилянской коллегии теологию, в т. ч. в 1721/22-1724/25 гг.- полный 4-годичный курс. Курс носил название «Theologia Christiana orthodoxa pro diversitate materiarum in varios tractatus, tum disputationes et quaestiones divisa, in Collegio orthodoxo Kijovo-Mohileano tradita et explicata ad maiorem Dei ter optima maximi et eius Christi reparatoris salutis nostrae gloriam incepit anno 1721 mense Septembris 22. Tradita est ab admodum reuerendo patre Iosepho Wolczanskj rectore protunc collegii Mohileani Kiiowiensis». В ИР НБУВ сохранились записи курса, сделанные студентами (Ф. 305. 194п, 196п; Ф. 306. 160п, 161п, 162п; Ф. 307. 463п/1681, 464п/1686, 466п/1693; Ф. 312. 555п/229С, 556п/230С). Конспект по теологии, составленный студентом, прослушавшим половину курса, сохранился в собрании рукописей укр. происхождения в Иркутской семинарии 51/1). Записи курса хранятся также в ОР РГБ (Ф. 173. 1. 240), ОР РНБ (Ф. 522. 4, 5, 22). По мнению К. В. Суториуса, отдельные преподаватели Новгородской ДС читали курс теологии на основании лекций И. В ОР РГБ сохранилось также теологическое сочинение И. «Tractatus theologicus complectens orthodoxam doctrinam de sacramentis traditus et explicatus in collegio Kijowomohylaeano a patre ordinario theologiae professore et scholarum praefecto Josepho Wolczanski anno 1719».

http://pravenc.ru/text/578501.html

Старый кардинал, описывая картину эгоистичного мира, алчущего материальных благ и склонного поддаться искушениям развращенной власти, говорит, что это объективный взгляд человека, который «открыл глаза». Размышления Инквизитора, бывшие актуальными для второй половины XIX в., поднимают тревожные вопросы и сегодня. Для понимания этого текста в тексте необходимо, на наш взгляд, иметь в виду следующее: Достоевский, показавший в своих произведениях глубокое знакомство с Ветхим и Новым Заветом, не мог не знать, что та же самая картина — лишь как проходящий момент жизненного пути — со столь же глубоким реализмом представлена и в 13–й главе Откровения Иоанна, цитируемой Инквизитором. В Евангелии Христос не обещает уберечь своих последователей от страданий, физической смерти, убийств и разрушительных сил, а указывает путь обретения глубокой внутренней радости и надежды, способных осветить своим светом любую жизненную ситуацию. Проанализируем основные моменты главы «Великий инквизитор». Старый кардинал усматривает в отказе Христа принять три искушения, предложенные Ему дьяволом в пустыне, центральный момент христианской истории: именно тогда был потерян тот путь, который мог бы привести человечество к удовлетворению всех естественных потребностей и сделать его счастливым. «Видишь ли сии камни в этой нагой раскаленной пустыне? — говорит старый кардинал своему безмолвному собеседнику. — Обрати их в хлебы, и за тобой побежит человечество как стадо, благодарное и послушное Ты возразил, что человек жив не единым хлебом, но знаешь ли, что во имя этого самого хлеба земного и восстанет на тебя дух земли, и сразится с тобою, и победит тебя, и все пойдут за ним, восклицая: " Кто подобен зверю сему, он дал нам огонь с небеси! " " Накормите нас, ибо те, которые обещали нам огонь с небеси, его не дали " » (14, 230–231). Достоевский отсылает здесь к трем эпизодам Нового Завета: первое искушение Христа (Мф 4 и Лк 4), 13–й главе из Откровения Иоанна (появление зверя, которому сатана дап власть) (Ал 13, 4) , — и намек на огонь, который второй зверь «низводит с неба на землю» (Ап 13, 13). Здесь присутствует также напоминание о другом огне, который Христос пришел низвесть на землю (Лк 12, 49): это тот огонь, на который, как говорит несколькими строками ниже Инквизитор, человечество будет жаловаться, требуя удовлетворения своих материальных нужд, «ибо те, которые обещали нам огонь с небеси, его не дали».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=976...

Касательно совершения треб в 1722 г. Св. Синодом было постановлено: относительно крещения – у записных раскольников детей крестить по православному обряду, а также при браках смешанных, когда одно лицо православное, а другое держится раскола., то последнее «да прииметь церкви святой обещание с присягою». А когда оба раскольники, то их браки не венчать, а брачное сопряжение их рассматривать, как блудодеяние 1111 . С раскольникове, допустивших в своем доме исправление раскольнических треб, брали штраф. Так в 1721 году было велено всех тех лиц, у кого «раскольническая действовал раскольнический поп Яков Семенов, оштрафовать, именно взять «с каждого человека за всякую потребу против тяглого платежа их вдвое». А о самом попе Якове Семенове приговор Канцелярии тайных розыскных дел был таков: «велено с него, попа Семенова, священнический чин снять, и за его воровство учинить ему наказание – бить кнутом нещадно и сослать в Соловецкий монастырь в земляную тюрьму, и быть ему там до кончины жизни неисходно». Приговор этот, за смертию осужденного, не был исполнен 1112 . За исполнением этих указов вообще следили очень строго. К этому делу была привлечена в С.-Петербурге полиция, а в других губерниях и городах – Губернския и Воеводския канцелярии. Так, в 1733 году этим учреждениям было велено сыскивать и отсылать в Синод тех раскольников, которые, не быв посвящены, дерзали священнодействовать. На этот предмет был дап особый указ 1113 . В Проэкте 1754 года, повторяющем приведенную тираду из указа 16 июня 1722 года, за совершение раскольниками священнодействия велено с виновными поступать, как с святотатцами, т. е. отсечь голову и тело положить на колесо (гл. 19, ст. 6). Проэкт 1813 года, вообще скупой по части постановлений о ереси и расколе, об этом преступлении совершенно умалчивает. 5 . Потаенный раскол. Потаенный раскол, т. е. содержание раскола без записи в двойной подушный оклад, преследовался весьма строго, особенно в первую половину XVIII столетия. Основанием для возбуждения преследования служили указы 2 марта 1718 г., 15 мая 1722 г.

http://azbyka.ru/otechnik/pravila/sud-i-...

Када би Христос био такав Бог, не би требало веровати у у таквом Он не би био прави Бог, од самозваних богова у кукавном пантеону идола. Но, зато што се Богочовек Господ Христос као човека и човечанства, и по неисказаном Свом извршио претешки подвиг зато што дао све дарове неба само Бог може дати, Он има право да суди свету и човеку. Разуме се, уколико Господ Христос са Богом Оцем и Богом Духом Светим, утолико и суд над човечанством дело васцеле Свете Но, да бунтовни човек, по греховности не би протестовао и рекао да Бог био у телу страдао човековим, прошао кроз – нема право да суди то Бог Отац сав суд даде Сину ( Ин.5:22 ), и: – τν οκουμνην – no правди човеком – ν νδρ. – кога одреди, давши свима веру васкрснувши га из мртвих (Дап.17:31). Одредивши човека Исуса, Бога Логоса да суди свету, Бог учинио човечанству завршну правду, затворио круг небеске правде на те не могу имати за протест и бунт против суда Богочовек Господ Исус не само оснивач вере – τς πστεως ρχηγς, и – τελειωτς – вере наше; узрочник и целокупног плана ο свету и човеку ( Евр.12,2 ; ср.2:10). Кроз све промене и мене сва твар хита своме завршетку. Кроз све дане и све сви a ca и за и сва твар, дану, у се свршити овога света и Сви дани, као бели потоци, и све као црни потоци, ломе се и кроз гудуре и урвине сва и сву твар ка дану, у се слити, и завршити ток. Све што живело и живи у крлетци времена, мора у дан, мора се искрцати на обалу. Нема ни твари, поток времена снети у дан. Тим даном време завршити због чега се он и назива у – дан ( Ин.6, 39.40.44; 11,24; 12:48 ), велики дан (Дап.2,20; а пошто то Богом дан у Он судити (Дап.17:31), то се и назива – дан суда – μρα κρσεως (Μт.10,15; 11,22.24; 12,36; 2.Пет.2,9; 1.Jh.4:17), дан гнева и праведног суда ( Рим.2:5 ). Но, како сав суд предат Сину ( Ин.5:22 ), и како се у дан Он има као у слави, то се дан назива и: дан Сина ( Лк.17,22.24.26 ), дан ( 2Пет.3,10; 1 .Сол.5,2; Ис.2,12 ; Соф.1,14 ; Малах.4:1 ), дан Христов ( 2Сол.2,2 ; Фил.1,10; 2:16 ), дан Господа нашега Исуса Христа ( 2Кор.1,14; 1 .Кор.1,8; 5:5), дан суда и погибли безбожних ( 2Пет.3,7; 2:9 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Iustin_Popovic...

3 . Но све би то било да код Турака била од свакога, па и од закона – султана, везира и Тако видимо да сам Мехмед II поступа са противно своме ферману. Он почео, а наследници су наставили да храмове у забранили су нових храмова, а за оправку старих се много. Кад би се ко усудио да без дозволе оправи храм, излазиле су власти да ставе ствар у да поруше и оно што Султани су се мешали и у црквену управу и Насилно прешло у и закон: с времена на време су по свим бирали и дечаке, одузимали их од турчили их и од образовали – Из редова су излазили велики турски државници и У временима када су Турци ратовали су гнев на 4 . Турска управа унела у црквени живот велико зло – Турци су били лакоми на новац, зато сваки нови морао таксу а везиру и другим високим чиновницима давати велике дарове – пешкеш. Избор постао за велики извор прихода. Многи потрошивши новац за место, продавали су нижа црквена Због тога су на црквеним местима седели често необразовани То зло ишло до доле, до свештенства по и по манастирима. Ниже свештенство верне и за оно за шта речено да бадава бадава и примило. свештеничких места за новац. Назив по Симону врачару хтео од ап. Петра да купи дар Светога Духа (Дап 18, 18). 5 . Под Турцима свуда пала црквена просвета. То се особито код Грка, су некада били високо Народ осиромашио и могао да издржава школе. су беспослене и скитнице. Свештеничка места су да и пишу. Било доста да нешто Како су свештеници могли бити народни у народу пала до варварства. Морал се губио, било много (записи од Тако било код свих народа у Код Грка се у XVIII веку мисао да народ и не може желети слободу и да шире просвету и кроз добре школе. се на западне народе. Доживели су отпор од вишег свештенства. – Но осим Грка под Турцима, су грчке у по Европи. То су биле богате грчке трговачке општине у великим трговачким средиштима, као у Падови, Риму, Трсту, Бечу, по Неке у XVI веку. Те су биле национално и верски ванредно свесне. подмладак стицао више по европским школама и универзитетима. Они су и и иначе утицали на матер-домовину, те верска просвета код Грка од XIX века да По градовима се отворена и висока богословска школа на Халки. Неправославни имали су као и Грци по Европи и тамо су примали просвету и ширили у Беч).

http://azbyka.ru/otechnik/serbian/pregle...

43 . Ми не говоримо мудрост овога света,… него говоримо мудрост у сакривену – Θεο σοφαν μυστηρω την ττοκκριμενην – Бог пре сваког времена одреди за славу нашу. – Господ Христос као Богочовек и та «мудрост (1Kop. 1:24–30) и «слава наша». У Божанству Он пре овога света, пре сваког времена као вечни смисао и слава И заиста, Он том славом прославио човека када се очовечио,постао човек. Сву Божанства свога Он унео у човека( Кол.2:9 ), и тако неисказано прославио човека. Као Богочовек, увео човека у сав живот божански, у сву бесмртност, у сву бесмртност божанску, у сву вечност божанску, у сву славу божанску: ено, Он као Човек седи с десне стране Бога Оца, у слави. Човек саздан са богочовечанским клицама и Оне су у боголикости А боголикосту у да све усаврши и заврши Богом, Богочовеком: и душу, и тело, и срце, и живот. Отуда Бога Логоса као Богочовека одговара вечним 44 . А нама Бог открио Духом Дух све и дубине – τ βθη το Θεο (1Kop.2:10). За веру у Христа и Бог Духа свог Светог, Духа Истине, душу уводи у сву истину о Богочовеку Христу, и открива све дубине су у Дух Свети отвара вид човеку те види што око не виде, и слух – те што ухо не чу, и срце – те и што у срце човеку не (1Kop.2:9). На дан свете Педесетнице Дух Свети открио светим Апостолима сву Христову и отада су они ишли за у све смрти, у све опасности, у све муке. Оставши заувек у Цркви, Дух Свети и открива Христову души (ср. Ин. 14,16–17; 26; 16,13 ; Еф.1,17 ; Дап.4,31; 10,47; 11:15). Он главни Апостол и Сведок Христов ( Ин.14,16–26; 15:26 ). Он душама о Господу Христу, за какво само способно Зато духоносни благовесник пише Имате од Светога, u знате све – οδατε πντα ( 1Ин.2:20 ): знате све што човек може знати о Богу, о свету, о човеку, о животу, о вечности. Само духоносци Богочовекову То су, на првом месту, Нема сваки кроз свете духопримац и духоносац. Само у себи Духа Светога светим врлинама, светим животом, а ми га гресима огорчавамо, па и изгонимо. Зато што у себи Духа Светог им открива дубине су у Господу Исусу, Свети Оци и прави и богомудри тумачи Светога Писма и уопште

http://azbyka.ru/otechnik/Iustin_Popovic...

  001     002