Бого‹родичен›. Зело люте погружаемую душу мою в путине житейских страстей и бурею одержимую безмерных согрешений спасения ми простри руку, Пречистая, и изведи из глубины зол моих. Кондак, глас 8. Подобен: Взъбранной воеводе. Скоропослушную помощницу вси сущим в бедах благочестно воспоем, Анну святую, днесь любовию сошедшеся во обретении честных мощей ея, воспоем песнь единому Богу в Троице, радующеся, сподобльшему нас видети прелестное сокровище честных мощей ея, от мног бо лет сокровенны, напоследок же нам явленны и источают многа и различна исцеления, яко да молитвами ея к Богу от всяких находящих зол избавимся, радостною душею и веселием сердца благодарная воспоем, глаголюще: Радуйся, утвержение граду нашему. Икос. Ангельским на земли житием показася, ангел удивила еси, бесы же устрашила еси зарями чюдес твоих, преподобная благоверная великая княгиня Анно. И ныне нас вразуми воспета песнь к твоему хвалению радостным гласом, сице глаголющих: Радуйся, яко оставила еси тленное мудрование и восприяла еси нетленый венец! Радуйся, терпеливая душею, иже злокозненнаго врага под ногама попрала еси! Радуйся, яко честная рака мощей твоих, издавшися из земленых недр, никимже движима 3482 , и ста на версе земнем! Радуйся, целителнице болезнем и отгонителнице страстем! Радуйся, богомудрая Анно, граду нашему Кашину утвержение! Седален, глас 3. Подо‹бен›. Воспитана была еси, блаженная, от рожших своих в заповедех Господних, яко лоза в красноцветущих виноградех 3483 , тем тя и ублажаем и святую память твою верно почитаем. Моли Христа Бога, да спасет душа наша. Другий седален, глас 5. Пресветлая и светоносная приспе память твоя, преподобная мати богомудрая Анно, созывающи верных множество прославити и пети твоих мощей обретение, просим от Христа прияти велию милость. И ныне. Бого‹родичен›. Света превечнаго, иже от Отца прежде век рожденое Слово Божие, породила еси нам Христа Бога нашего, емуже вселенная поклонися и от тли смертныя свободися, тем же тя непрестанно с ним поем и величаем.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Таже нимало замедлив, бояся прещения 3691 , но скоро приходит ко пресвитеру и с ним всему причту тоя церкви поведает вся реченная от преподобныя 3692 , и яко здрава сотворила от недуга и отнюдь к смерти приближающася явлением своим от смертных врат возведе. Они же слышавше таковая и онаго ведяху всема болезненна бывша и неначаема 3693 , видевше исцеление получивши, благодарственными песньми всесилнаго Бога и Пречистую Богородицу воспрославиша, яко неистощимое богатство и небесное сокровище и крепкую помощницу явил им, блаженную и великую княгиню Анну прославляюще, таже и всем людем поведаша. И оттоле вси людие града Кашина, яко стяжавше крепкую во граде побарательницу 3694 , никтоже не имеяху скорби еже от нашествия безбожных и латинския ереси восприемников, скверных и преокаянных литовских людей, ведуще, и непобедимую во бранех помощницу, яко не оставит преподобная отечества своего в руки нечестивых предану быти. Таже по повелению преподобныя на гробе ея пред нерукотворенным образом Господа нашего Иисуса Христа свешу неугасимую возжгоша, и мнози приходяще с верою помолитися Пресвятой Богородице и гробу богоблаженныя честне, якоже подобает святым покланятися и почитати. И вси, иже многоразличными болезньми содержими, прикасахуся честному гробу ея и неоскудную благодать от преподобныя почерпающе, отхождаху в домы своя здравы, славяше и благодаряще Христа Бога нашего и того рождшую Матерь Пречистую Богородицу, и благодать велию исповедающе благоверныя и великия княгини Анны, яко молитвами ея здравы бываху. Но тогда аще и многим чюдесем, бывающими от гроба преподобныя, и мнозей благодати, изливающейся от живоприемнаго гроба, обаче в простоте ума своего, или тако Богу изволившу судбами своими, не попущающися таковый светилник, иже под спудом сокрытый, пресвятое и нетленное тело богоблаженныя и великия княгини Анны, на свещнице поставите 3695 , сиречь яве быти мощем, дабы видим были таковый источник неисчерпаемый всеми приходящими. И Бог сие сотвори смотрения 3696 ради некоего, яко да покажет всем яве таковое неистощимое богатство, древния своея благости источники неисчерпаемыя во свое время, когда они весть судбами своими. И от того времени явлен бысть гроб преподобныя, тако почитаем бе и покланяемся честне и велелепне. Аминь. Месяца июлия 21 день. Обретение честных мощей святыя преподобныя благоверныя и великия княгини-инокини Анны Кашинския чудотворицы

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

И тамо Божественную и неизреченную славу его зриши, и вкупе со аггелы воспеваеши Пресвятую и Живоначалную Троицу. И ныне молю тя, о, страдалче Христов, да не оставиши мя погруженну прелестьми жития сего, но помяни мя у престола Вседержителя Христа Бога нашего, яко да достойна и аз буду небеснаго чертога с мудрыми девами, и яко да не угаснет светилник души моея от добраго подвига. Тебе бо ныне стяжахом о мне ходатая к Богу и молитвенника крепка». И сице доволно помолившеся и целовавши любезно пресвятое тело его и вместо многоразличных аромат многими слезами облиявши тело его, и отъиде в дом свой, славяще и благодаряще Христа Бога нашего и его рождшую Матерь Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию. Что же по сем? Благоверная княгиня Анна пребываше в дому своем с сыном своим благоверным князем Констянтином Михайловичем, – тому бо юнейшему сыну его той славный град Тверь отча достояния в наследие достася 3620 , – яко горлица чадолюбивая, вдовствующи, молитвами частыми и многим молением выну 3621 Бога молящи, яко да и ту не лишит достояния святых лику и наследия Небеснаго Царствия. И многому посту и воздержанию себе вдавши, кротостию же и смирением украшашеся, такожде и нищих, и странных и убогих повелеваше в дом свой вводити, и пищу им и одежду доволну подаваше, и сирот и вдовиц заступая, и насилующим возбраняя, наказуя и уча их не обидети нищих и сирот, и сице, яко сиротам есть и вдовцам и убогим Отец Небесный помощник и заступник, якоже и пророк глаголе: «Терпение убогих не погибнет до конца» 3622 . И паки: «Сиру и убогу ты буди помощник» 3623 . И всяку неправду ненавидя и всяко нечестие потребляя, учаше же и сына своего возлюбленнаго, благовернаго князя Констянтина, любити Господа всем сердцем и всею душею, и того выну пред собою имети, и святыя заповеди его хранити, и суд праведен творити, и ласкания и лукавых словес от велмож ненавидети, и любов ко всем равну имети, и от насилующих сирот и убогих изымати 3624 . И таковыми благочестивая и великая княгиня Анна тогда плоды добродетелей цветяше и Богу угождающи, якоже и древнии святии.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Разделы портала «Азбука веры» Православные молитвы Кондак 1 Избранней и предивней угоднице Христове, скорой помощнице и молитвеннице нашей, похвальная воспеваем ти, о нас пред Христом Богом предстательнице. Ты же, яко имущая велие дерзновение ко Господу, молися, да избавит от бед и скорбей ны, зовущия: Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно. Икос 1 Ангелов Творец честную отрасль благочестиваго корене благоверных Российских князей избра тя во образ всем, сияющую верою, любовию, чистотою, да вси, зряще твое богоугодное житие, со благоговением и радостию глаголем ти сице: Радуйся, яко от младенства благодати Божия исполнилася еси; радуйся, яко в житии твоем добродетельми многими просветилася еси. Радуйся, правило веры и благочестия; радуйся, образе кротости и смирения. Радуйся, светило любве и воздержания; радуйся, даров Святаго Духа честное вместилище. Радуйся, скорбных утешение; радуйся, княгинь и инокинь Российских похваление. Радуйся, живущих в мире тихое пристанище; радуйся, благочестивых родителей утешение. Радуйся, градов Твери и Кашина и всея земли нашея украшение; радуйся, ныне с лики ангельскими на небесех Владыце всех предстоящая. Радуйся, святая благоверная княгине, преподобная мати Анно. Кондак 2 Провидев Господь ангелоподобное житие твое, яко святое имя Его прославиши и, якоже заповеда святый апостол, бдительна, святолепна, целомудрена, здрава верою, любовию и терпением пребудеши, от юности твоея призва тя пети Ему: Аллилуиа. Икос 2 Разум небесный тебе даровася, богоизбранная отроковице, непрестанно помышляти о небесных в боголюбивем крове благоверных родителей твоих. Сего ради приими от нас похвалы сия: Радуйся, родителей благочестивых плод благословенный бывшая; радуйся, добродетели и благочестие их унаследовавшая. Радуйся, благочестию и молитве от них наученная; радуйся, чтению Божественных Писаний навыкшая. Радуйся, жития святых и поучения их возлюбившая; радуйся, от святителей ростовских научение приимшая. Радуйся, с родители твоими благословению и наставлению иереев Господних присно внимавшая; радуйся, аки крин благовонный во Отечествии твоем процветшая.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Легко представить, с каким восхищением получил я известие о возможности поступить на Холуйское место. И как эта возможность может быть приведена в действительность только вашим содействием; поэтому сами можете представить, какое великое благодеяние окажете мне, если благоволите употребить возможные с вашей стороны меры. Итак, позвольте попросить вас оказать мне это единственно важное благодеяние, которое может устроить счастье всей моей жизни. Любезный братец и сестрица! Если уже благоволите принять участие в окончательном решении моей судьбы; то потрудитесь узнать, как водится, от кого следуют условия и выгоды поступления на означенное место, и обо всем этом покорнейше прошу уведомить меня. Но я надеюсь даже лично увидеться с вами; я слышал, что вы, сестрица, будете на праздник Введения в Горицах, а сюда батюшка крестный может вызвать меня из деревни таким же образом, как и теперь в Шую. Остаюсь в сладостной надежде – получить от вас какую-либо интересную для меня весточку – почитающий вас брат студент Ив. Тихомиров. Любезнейшему братцу Ивану Петровичу и сестрице Анне Михайловне свидетельствую мое почитание. Батюшка крестный посылает вам свое родительское благословение». Но увы! моя надежда оказалась тщетною. У семейства, оставшегося после умершего Холуйского священника, заранее уже имелся в виду жених, мой товарищ Александр Ровнин, который и определен был на вакантное место, а я остался в Иванькове в чаянии иного места или должности. 68 А.Н. Яковлевский ум. 16 апр. 1881 г. на 77 г. жизни. См. некролог его в II Влад. Еп. Вед. за 1881 г. 69 Гимн этот, в ином переводе, напечатан в книге: «Историч. обзор песнопевцев и песнопений греческой церкви», Филарета, архиеписк. Черниговского, Спб. ,1860 г. стр. 93 и сл. 70 Счастливее был брак другого, старшего нас на три курса, студента Мих. Овчининского, женатого на другой племяннице пр. Парфения в 1833 г. (см. его письмо к зятю, священнику Смиренскому во Влад. Еп. Вед. 1880 г. 23, стр. 717). В письме от 4 янв. 1844 г. пр. Парфений, между прочим, писал свящ. Овчининскому: «Изъявите мое поздравление и благожелание свояку вашему священнику Петру Ивановичу с супругой. Благодарю вас за приятную весть, что он устроился в образе жизни, и живет сообразно сану. Да благопоспешит ему Господь в препобеждении искушений плоти и дарует преуспеяние во святыне и 6лагочестии (Влад. Епарх. Ведом. 1881 г., 8, стр. 224). 71 Бегичев Д.Н., Воронежский губернатор. О нем и о его повести см. в Историч. Вестн. 1887 г., июль, стр. 37–42. Читать далее Источник: Хроника моей жизни : Автобиографические записки высокопреосвященного Саввы, архиепископа Тверского и Кашинского : в 9 томах. - Сергиев Посад : 2-я тип. А.И. Снегиревой, 1898-1911./Т. 1. (1819-1850 гг.) – 1898. – 511, XVI с. Вам может быть интересно: Поделиться ссылкой на выделенное

http://azbyka.ru/otechnik/Savva_Tihomiro...

На следующий день, 11 июня, благовест в Воскресенском и Успенском соборах к бдению начался в 6 часов вечера. К этому времени митрополит Владимир с духовенством прибыл в здание женской гимназии. Отсюда в предшествии архимандритов, протоиереев, священников и диаконов, разместившихся попарно, архипастыри в мантиях и с посохами в руках, со славою, под звон колоколов, при пении духовных песнопений проследовали на служение в соборы чрез густые толпы богомольцев, переполнявших соборную площадь. На торжество прибыли архипастыри и пастыри с разных концов необъятной Руси. Богомольцы были не только из близких мест, но и с Кавказа, и из Архангельска, и из Сибири. Одним из самых торжественных и величавых моментов этого вечера была всенародная лития, совершенная около помоста, где совершал бдение епископ Гермоген. Сюда явились из Воскресенского и Успенского соборов две торжественные процессии с великой княгиней Елизаветой Федоровной и архипастырями, многочисленным духовенством и певчими, окруженные целым лесом хоругвей. Присутствие великой княгини вселяло в присутствующих необыкновенные радость и благоговение: « На разукрашенном гирляндами зелени балконе стояла ярко освещаемая лучами солнца, вся в белом Великая Княгиня». Наконец раздалось долгожданное прославление и воскликнули радостные голоса: « Преподобная Мати Анно, моли Бога о нас! » Впечатление получилось громадное – слезы у многих катились из глаз, ощущалось глубокое духовное удовлетворение. В это время из главного алтаря вышли пять архимандритов, два протоиерея и два священника и направились в теплую часть собора, к временной раке со святыми останками благоверной княгини Анны – для приготовления ее к перенесению на уготованное место на катафалке среди холодного собора. Гробница приготовлена: сняты с нее покровы, прикреплены к ней полотенца. Отверзаются царские двери. Сияя золотом облачений, архипастыри во главе с митрополитом Владимиром, архимандриты, протоиереи, священники и диаконы при воцарившейся в храме тишине, молча, длинною лентою проходят в первую часть собора к той же гробнице. Митрополит совершил каждение вокруг временной раки, затем с коленопреклонением прочитал молитву благоверной княгине Анне.

http://pravmir.ru/knyagini-promyslitelna...

—435— тем следовала речь П.И. Горского-Платонова , 2011 который, вспомянув давность Ваших прямых и ближайших отношений к Академии, указал как на самую дорогую черту этих отношений, на непрерывавшееся с тех пор Ваше духовное единение с нею. Я в своей речи, следовавшей за речью Павла Ивановича, указал на Вас, как на одного из немногих теперь представителя школы Филарета митрополита Московского, не только укреплявшей духовно лиц в ней воспитавшихся, но и укреплявшей неразрывными узами их связь с местами их воспитания, как особенно ясное и наглядное доказательство такой связи в Вас именно, представил Ваш последний дорогой дар Академии – пожертвование библиотеки, за которое Академия обязана Вам всегдашнею благодарностью, и в заключение выразил Вам благожелание словами литургийной службы: ихже даруй св. церкви в мире целых, честных, здравых и проч. В.А Соколов, припомнив, как 30 лет тому назад он в Заиконоспасском училище со страхом выступал на публичном экзамене пред Высокопреосвященным Саввою, на нём присутствовавшим, но как доброта Владыки уже и тогда ободрила его и имела в результате хороший ответ на экзамене, указывал на эту особенно черту (доброту, благостность) Высокопреосвященного как на отличительную его черту, везде снискивавшую ему любовь всех и ныне приведшую его за академическую братскую трапезу, в простоте и любви совершаемую. Н.А. Заозерский , скромно сравнив свою речь с худою приправою к хорошему кушанью, которая способна вызвать улыбку на уста вкушающего от трапезы, и, указав как на превосходное кушанье духовное, на тот же дар Ваш академической библиотеке, просил Вас принять его речь хотя за худую приправу к кушанью, способную хотя бы только рассмешить, развеселить дорогого гостя. Вообще вся обстановка Вашего посещения носила семейный, задушевный характер, при чем Вы являлись любвеобильным отцом среди преданных Вам любовью и благодарностью детей, – и это на всех академических произвело самое отрадное впечатление. Граф М.В. Толстой 2012 по- —436— ручил мне спросить Вас: «Не угодно ли будет редакции Тверских Епархиальных Ведомостей поместить в последних статью графа об Анне Кашинской, в защиту её святости? Если угодно, он бы прислал эту статью».

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

И сему бывшу, приведе себе жертву Богу непорочну, и яко юница нескверная принесеся на всеплодие 3634 вышнему архиерею Господу нашему Исусу Христу. И исторжеся мирския прелести, яко птица от пругла 3635 и яко серна от тенета. И весма радовашеся о Господе Бозе своем, яко получи желание сердца своего. От юности бо своея непрестанною молитвою Бога моляше, дабы сподобил благий свой ярем понести и того единаго доброты выну наслаждатися. И тако благодатию Христовою нача подвизатися: постом, и молитвами, и бдением всенощным, и слезы многия изливая, и непрестанно томяше себе алчбою и жаждою. Глаголаше бо, яко подобает плоть презирати, прележати же паче души, вещи беземертней, ведяше бо, яко мног труд иноческаго жития и многими труды подобает внити в Царство Небесное. «Нужно бо есть Царство Небесное, и нужницы восхищают е» 3636 . Смирение же и кротость вельми любяше, ведяше бо, яко смирения ради вся коварства вражия растлеваются. Послушание же ко всем равно имеяше и всем постницам равно покаряшеся о Господе. Кто бо тоя слезы исповесть или труд, смирение же и кротость, и послушание, и терпение, и бдение, всенощное стояние и любовь, яже к Богу? Како возможно словом постигнути или писанию предать? Выну бо пояше: «Прилпе душа моя по тебе 3637 , Христе Боже, возжада душа к Богу крепкому и живому. Когда прииду и явлюся лицу Божию» 3638 . И тако помощию всесилнаго Бога, в мале времени превзыде добродетельми всех сущих тамо постниц. Егда же прихождаше ко преподобней сын ея благоверный князь Констянтин благословения ради и поучения с велможами своими, она же учаше и его, како Бога боятися, и тому угодная творити, и ничтоже от видимых, паче любве его, предпочитати, и на того уповати. «Той бо, рече, Царь царствующим и Господь господствующим 3639 ; и тем бо цари царствуют и силнии держат землю, емуже хощет, подаст царство. Той бо есть мертвит и живит, и низводит во ад, и возводит, убожит и богатит, смиряет и высит, возставляет от земли нища и от гноища воздвизает, и посаждает с могущими людьми, и престол земнаго царства подает ему.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

И несть кому мощно противитися. Якоже и пророк Давыд глаголет: „Ты страшен еси, и кто противостанет тебе. Яко Бог велий Господь и Царь велий по всей земли, яко в руце его вси концы земли, и высоты гор того суть”» 3640 . Сего ради воспоминаше ему, да не величеством господьства своего возгордится когда, но быти смиренну и кротку и ненавидети неправду, поминати же смертный час и во всем последовати отцу своему великому князю Михаилу. И сице учаше его преподобная, отпущает в дом свой. Прочим никакоже беседоваше великая, но в молчании пребываше и единому Богу в молитве, упражняшеся, поя Господеви в сердцы своем: «Господь помощник мой, на того упова сердце мое, и поможе ми, и процвете плоть моя, и волею моею исповемся ему» 3641 . И день от дне возхождение полагая в сердцы своем, и душу свою просвещая божественным светопролитием 3642 , и ума зрителное очищая, и яко безплотна во плоти подвизался, и безплотных ликостоянию тщащися усердно постигнути, и разума духовнаго непрестанно боговидения и разсуждения прияти. Имяше же во уме и память смертнаго часа поминаше, и плакаше велми, како по исхождении от тела испытание душам бывает на воздусе от лукавых бесов. И люто поистинне тогда бывает душам тем, иже не имевше плода благих дел и во время сей жизни не подвизавшимся, како бы угодити Богу и избыти вечнаго осуждения. Сего ради и божественый апостол Павел, уча нас, глаголет: «Облецытеся, – рече, – во вся оружия, яко возмощи вам стати противу кознем дияволским, яко несть наша брань к крови и плоти, но к началом, и ко властем, и к миродержителем тьмы века сего, к духовом злобы поднебесным. Сего ради возмите вся оружия Божия, да возможете противитися в день лют и вся содеявши стати» 3643 . И якоже алчущим невозможно без хлеба быти, сице и хотящему спастися невозможно есть, аще не имать памяти смертныя. Таже по неколицех летех сыну ея благоверному князю Констянтину отшедшу ко Господу, тогда приходит во Тверь вторый сын ея из града Кашина, благоверный князь Василий Михайловичь и молит матерь свою, преподобную и благочестивую и великую княгиню Анну, яко да приидет от Твери града в господствующий его град Кашин 3644 и яко да посети отечество свое, яко да он тамо выну зрит святое и аггелоподобное лице ея и сладкаго зрения присно наслаждатися.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Во дни благоверного и христолюбивого царя и великого князя Алексея Михайловича, всея Руси самодержца, и при святейшем патриарсе Иосифе московском и всея Руси, благий и преблагий и всемилостивый Бог наш, иже неизреченного своего благоутробия пучину излия на нас богатно щедротами своими, даровав нам божественного своего сокровища неистощимое богатство, и открыл есть в последняя сия роды иже под спудом лежащий светильник, и подаде неисчерпаемый источник от приснотекущия своея благости, мощи преподобныя и благоверныя княгини инокини Анны, и толиким бо летом прешедшим по преставлении блаженныя и никако же тлению причастны показал. И яко же прежде царивше рехом неизследимыми судьбами Владыки всех и Бога, творящего преславная и непостижимыя чудотворения роду человеческому, явився гроб благоверныя княгини, инокини Анны, поверху земли, и многим преестественным чудесем от него изливающимся. И сие видивше презвитер тоя церкви и со иже с ним причет церковный, таже и прочий священнический чин и вси людие пресловущего града Кашина, како таковый неисчерпаемый источник повсегда истекает и никогда же оскудевает, и в себе помышляюще, яко Бог благодатию своею дарова граду нашему таковое сокровище неистощимое, и яко многу времени прешедшу по явлении гроба преподобныя, и никого преже нас бывших, глаголаше, подщавшихся, ведяху, еже бо мощи преподобныя яве сотворити. И се ныне пред нами воочию нашею всякому приходящему от всечестного гроба ея изливается благодать, спасительная всем человеком, и яве показующи нам преестественными чудесы, аще и нам молчащим, но многая чудеса яве творят данную благодать, иже от юности возлюбившей Христову смирению и Его легкое иго поносившей, благоверной и великой княгине Анне. И како таковый божественный сосуд, иже небесного мира полный во гробе лежащий, аки под спудом сокрытый и никим же ведом. И доколе супостат наш, враг и диавол, и сопротивник святых, таковым нашим нерадением и небрежением поносит нам. Той бо вся козни и лукавства и ухищрения, но Христову благодать оболкшеся, того пронырства до конца победиша, и яко худая птица попираем от них. По смерти же своей, вся наша страсти неисцельныя исцеляют и того козни нам творят. И сего ради лукавый сатана не хощет ни единым божественным мощем, их в видении быти всем человеком.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010