Подобный механизм включается и у слов смешанной разновидности 1 склонения – типа Творец , так как на месте [ц] в праславянском номинативе был [к] : К тебе, Владыко человеколюбче, от сна востав прибегаю (Молитвы утренние, молитва 3 святого Макария Великого). Продолжая разговор о неупорядоченности вокативов, стоит отметить: слова среднего рода имеют звательную форму, равную именительному падежу: радуйся, чудес хри c товых начало (Акафист Пресвятой Богородице, икос 2). Субстантивы изменяются по падежам не только в единственном, но во множественном, двойственном числах. Что касается вокатива, то на его месте в данном случае снова появляется прямой падеж: Апостолов первопрестольницы, и вселенныя учителие, владыку всех молите (Тропарь святых славных и всехвальных и первоверховных апостолов Петра и Павла). Склонение распространяется на многие части речи – помимо субстантивов. Это и прилагательные, и причастия, и числительные, и местоимения. звательной же формы в данном случае опять-таки не будет: Гряди, Сладчайший Животе, врата райския к чудному животу паки Адаму отверсти (Акафист Сретению Господню, икос 7); Гряди, всеми пророки чаемый , посетити нас Твоим спасением (Акафист Сретению Господню, икос 5); Гряди, Свободителю наш , отпустити сокрушенныя сердцем во отраду (Акафист Сретению Господню, икос 5). Выпадают из этого ряда краткие прилагательные мужского рода, которые склоняются так же, как существительные 1 склонения, а следовательно, образуют вокативы отдельно: Многомилостиве и всемилостиве боже мой, господи Иисусе Христе (Молитвы утренние, молитва 8 Господу нашему Иисусу Христу). Ориентируясь на экстралингвистические факторы, можно понять: обращение сопряжено с одушевленными и – еще уже – личными существительными. Хотя в текстах в звательных формах стоит много неодушевленных слов. но тогда они употребляются в художественных целях – в основном в метафорических значениях: радуйся, дворе словесных овец (Акафист Пресвятой Богородице, икос 4). Вышеизложенные грамматические факты помогают понять, почему в истории русского языка особенные звательные формы утратились и произошло это безболезненно. Большое число исключений и оговорок, сопровождающее вокативное образование, не могло не привести к выравниванию морфологических форм, которые выражают однородную морфологическую семантику, что обычно и, более того, необходимо для грамматики. На место вокатива заступил номинатив, ибо в его функции искони входило обращение к лицам и предметам.

http://pravoslavie.ru/5878.html

Акафист состоит из 12 долгих строф и одной краткой (13–ый кондак), за которой обычно следует заключительная молитва. Каждая долгая строфа делится на 2 части. Первая часть называется «кондак» (от греч. «контос», т. е. «палочка», на которую наматывался свиток пергамента). В этом песнопении раскрывается какой-либо момент учения Церкви об одной из тайн Божиих, об осуществлении Божия домостроительства спасения рода человеческого, о тех, кто послужил осуществлению этого замысла любви Божией. Вторая часть строфы называется «икос» (от греч. «ойкос» — «дом», термин, возникший по–видимому вследствие буквального перевода сирского «beth», что значит «дом» и «строфа»). Икос заключает в себе более пространное развитие темы, содержащейся в кондаке, обычно в 12 воззваниях, начинающихся призыванием имени Господня, приветствием Ангела–Благовестника, обращенного ко Пресвятой Богородице: «Радуйся», и т. д. В этих молитвенных воззваниях представлены как все ветхозаветные прообразования, относящиеся к воспеваемому в акафисте лицу или событию, так и их новозаветное свершение, описываются величие и совершенства Божии, святость избранных Его и благодеяния, явленные и постоянно являемые верующим по благости Божией и по ходатайству Пресвятой Богородицы, Ангелов и святых. Акафист Благовещению Божией Матери является, по–видимому, первым (стр. 131) произведением этого рода церковной поэзии. Он приписывается блаженному Георгию Писиде, диакону Константинопольской Церкви, бывшему хартофилаксом храма св. Софии (610–638). Акафист Благовещению был составлен по случаю чудесного избавления Константинополя от персов и аваров в 626 г. Он читается и поется торжественно на пятой неделе Великого поста, во время службы Похвалы Пресвятой Богородицы и на Богородичные праздники. Почти все акафисты этого сборника были написаны на церковно–славянском языке в разные века, чаще всего духовными лицами, а иногда и благочестивыми мирянами. Имена авторов обыкновенно не указываются. Постепенно авторы русифицируют церковно–славянское правописание, чем и объясняется отсутствие в акафистах единой орфографической системы.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=102...

Радуйся, ВсецарИце, недУги наша благодАтию исцеляющая. Кондак 2 Безначальное Слово ОтрочА млАдо Тобою бысть, исцеления подаЯ Тя, Дево, чтущим и неизреченное Его Рождество воспевающим: Аллилуиа. Икос 2 РАзум недоразумевАемый разумЕти Дева Ищущи, возопИ к служАщему: Яко ОтроковИце чистая, кАко буду ВЫшняго Мати, изъясни; к Нейже Гавриил речЕ со страхом, зовЫй таковАя: Радуйся, Совета Вышняго избраннице; радуйся, гласа молящихся скоропослУшнице. Радуйся, сокровище Христова мира; радуйся, людей Твоих надеждо и сило. Радуйся, рАковыя язвы дивная губИтельнице; радуйся, прочих болезней исцелИтельнице. Радуйся, единое миру заступление; радуйся, верное в скОрбех избавление. Радуйся, плач и слезы прИсно утоляющая; радуйся, спасения вхОды всем отверзАющая. Радуйся, скИптре и держАво Афон населяющих; радуйся, жЕзле монахов и мирЯн. Радуйся, ВсецарИце, недУги наша благодАтию исцеляющая. Кондак 3 Сила ВЫшняго осенИвши Тя, ОтроковИце, плоть приЯт неизреченно, показА Тя селО сладкое, хотящим жАти спасение и поющим: Аллилуиа. Икос 3 ПрослАвися дИвно святая икона Твоя, Всецарица именуемая, егдА цельбонОсно явИся Богоматере изображение; вопиющим же пред нЕю с верою исцеление подаЕши, да умножАются песни сицевЫя: Радуйся, Мати НезаходИмого Света; радуйся, претерпевших до конца побЕдо. Радуйся, в болезнех и скОрбех сущим врачевание; радуйся, сирот и вдовиц нерушимая стенО. Радуйся, двЕри райские отверзАющая; радуйся, труждающихся и обремененных заступающая. Радуйся, о спасении верных ходатаице; радуйся, за род человеческий молитвеннице. Радуйся, лЕствице небесная, возводящая от земли на небеси; радуйся, водО живая, омывающая смертныя грехи. Радуйся, Агнице, сердцА незлОбивых хранящая; радуйся, покрове, чад Церкве осеняющий. Радуйся, ВсецарИце, недУги наша благодАтию исцеляющая. Кондак 4 Живот мИрови дАруя, Владыка мира вселися во утробу Твою неискусомУжно; Матерь верных Тя показав, в мире тех воспевати призвА: Аллилуиа. Икос 4 Преславная содЕяшася о Тебе, Граде Божий, исцелЕнием бывающим от святыя иконы ТвоеЯ; цельбонОсныя стрУи врачеваний приЕмлюще, благодарственно, о Всецарице, вопием:

http://pravmir.ru/akafist-vsecarice-akaf...

Икос 2 Разумея молитвенное предстательство угодников Божиих за род христианский, ко святителю Николаю, скорому защитнику сирых и обидимых, молитвы твоя возносила еси, богомудрая Домнико. Мы же, такожде на молитвенное заступничество святых уповая, со умилением зовем ти сице: Радуйся, в сиротстве своем покровительством угодников Божиих утешавшаяся. Радуйся, житиями святых в добродетели утверждавшаяся. Радуйся, от ранния юности службы Божественныя возлюбившая. Радуйся, молитвою непрестанною услаждавшаяся. Радуйся, смирения исполненная. Радуйся, послушанию навыкшая. Радуйся, святая блаженная Домнико, молитвеннице о душах наших. Кондак 3 Силою благодати Божия влекома, во обитель Алешковскую притекла еси, блаженная Домнико, желая мир греховный оставити и Господу неленостно работати, поя Ему: Аллилуиа. Икос 3 Имея велие усердие к молитве, псалмы Давидовыми и акафистным пением душу свою услаждала еси; монастырския же послушания со тщанием исполняющи, образ всем смирения и терпения явила еси. Сего ради приими от нас похвалы сия: Радуйся, псалмопением непрестанным душу свою умилявшая. Радуйся, Господа всяческих выну славословившая. Радуйся, во обители Пресвятыя Богородицы добре потрудившаяся. Радуйся, послушание игумении и сестрам во всем явившая. Радуйся, молитву и труд в себе дивно сочетавшая. Радуйся, примером послушания воле Божией бывшая. Радуйся, святая блаженная Домнико, молитвеннице о душах наших. Кондак 4 Бури мирския суеты не возмогоша поколебати тя, святая Домнико, возлагая бо все упование свое на Господа и на Пречистую Его Матерь, яко адамант тверд в вере пребыла еси; житие же свое во обители Алешковстей провождающи, молитвою пред иконою Божия Матери Феодоровскою дух свой укрепляла еси, непрестанно поя Богу: Аллилуиа. Икос 4 Слышаще вси и видяще дивное и слезное моление твое, блаженная, за обитель, егоже ты в уединении с воздетыми горе руками возносила еси, зело удивляхуся. Обаче, егда наста время гонений от безбожных, уразумеша тогда о скорбех, на обитель и насельниц ея грядущих. Мы же, воспоминая сие, глаголем ти сице:

http://pravicon.com/info-3746

Икос 2 Разум имуще божественный, вси преподобнии отцы и матери от всея души возлюбиша славу небесную, мир же со всеми его прелестьми возненавидевше, ногами попраша, и шествоваху в подвизех святых за Христом, в мире жития своего безбедно руководимии своею Приснодевственною Небесною Игумениею, юже верою зряще в лице святых Ея икон, умильно взываем тако: Радуйся, нашего спасения главизно; радуйся, радосте наша в сей и в будущей жизни. Радуйся, дивная Строительнице наших святых обителей; радуйся, Экономиссо милосердная иноческих общежителей. Радуйся, цвете божественнаго прозябения; радуйся, радосте всемирнаго воскресения. Радуйся, всех святых божественное веселие; радуйся, православнаго монашества украшение. Радуйся, истинная Мати нашего Спасителя; радуйся, яко плотию родила еси ада Победителя. Радуйся, яко на Афоне духовный сад насадила еси; радуйся, яко тамо в преподобии живущих в рай руководила еси. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Святыя Горы Афона и всея вселенныя православных обителей всечестная Игумение. Кондак 3 Сила Вышняго осеняет всех в преподобии и святости и в правде живущих, иже возненавидеша суету мира сего и бежаша во святыя монашеския обители и тамо во образе ангельском, вземше на ся благое иго Христово, свято подвизающеся, чрез все житие свое взывают непрестанно ко Пресвятей Троице: Аллилуиа. Икос 3 Имуще пламенное желание спасения, и ныне подвиги совершающии во обителех иноческаго жития, в лаврах, в монастырех, скитех, киновиях, келлиях и на всяком месте всея вселенныя, имуще дивный щит спасения, божественное игуменство Матере Божия, хвалебно Ей песнопоют: Радуйся, Собирательнице наша среди мира греховнаго; радуйся, Строительнице нашего спасения духовнаго. Радуйся, спасшая весь род Адама падшаго; радуйся, плотию рождшая неизреченно Спаса и Бога нашего. Радуйся, всечестнейшая Монахине, образе спасающимся; радуйся, праведная Игумение всех нас, подвизающихся. Радуйся, веры православныя воеводо непобедимая; радуйся, божественная крепосте всесильная. Радуйся, Мати Господня и наша Благодатная; радуйся, всем святым благоприятная. Радуйся, двере милосердия кающимся; радуйся, упование о Бозе подвизающихся. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Святыя Горы Афона и всея вселенныя православных обителей всечестная Игумение.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Икос 2 Разумети хотя тайны сея силу, еюже сокрыся из дому его святая икона Твоя, Владычице, муж сей боголюбивый на место разсечения ея поспеши. И егда же паки сращенну сию обретше, знамение велие в сем уразуме, о нем же иерею Феодору поведа, и людем веси Озерянския о чудеси велие возвести. Тии же о Твоем, Богомати, милосердии слышавше, гласом радования благодарне возопиша: Откуду нам сие, да Мати Господа нашего к нам прииде! Сице умиляющеся, воспеваху Ти таковая: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, Имже мир от греха и смерти спасеся; Радуйся, благословен бо Плод чрева Твоего, Имже глава змиева сокрушися. Радуйся, Церкве Христовы, седмию Вселенскими Соборы утвержденныя, присное украшение; Радуйся, веры Православныя, Духом Святым ограждаемыя, непоколебимое утверждение. Радуйся, Препрославленная, во дни нашествия иноплеменник всемощно нас охраняющая; Радуйся, мольбы верных Своих, пред Пречистым Твоим образом приносимыя, милостиво приемлющая, Радуйся, сращением святыя иконы Твоея мужа праведна зело возвеселившая; Радуйся, разсеченное диаволом естество наше Рождеством Сына Твоего паки с Богом соединившая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая. Кондак 3 Сила благодати неисповедимая не токмо от святыя иконы Твоея, Пречистая, верным источашеся, но и во источнице, на месте чуднаго явления ея, хромым хождение, глухим слышание, слепым прозрение обильно подавашеся. Тако бо Твоего Матерняго милосердия бездну неизследимую людие видевше, от недугов душевных и телесных исцеляхуся, сердца же своя в любви Божией утверждаху, с веселием поюще Ему: Аллилуиа. Икос 3 Имея сие неописуемое сокровище веры - Твоего, о Богомати, Лика Пречистаго благословение, и в нем Твой Покров и земли нашея благодатное украшение, иерей Божий Феодор, умиляяся, все имение свое разда и в пределех веси Озерянския, святую обитель - храмину Лику Твоему со пустыннолюбцем Севастианом воздвиже; себе же, в жертву живую - иночествовати в ней, Сыну Твоему и Богу нашему приведе, идеже со инеми пустыннолюбцы о Тебе, Благодатная, радуяся, сынолюбно воспе таковая: Радуйся, Мудрость, Слово и Силу - Сына Отча, из Тебе воплотившагося, миру явившая; Радуйся, Христа - Пасху нетленную мертвым, живым и грядущим уготовившая. Радуйся, Владычице милостивая, Свой Божественный Покров на нас простирающая; Радуйся, Голубице чадолюбивая, утешение благое в сердца наша низпосылающая. Радуйся, Покрове ширший облака, явлением иконы Твоея милостивно нас посетившая; Радуйся, любвеобильная Мати, землю Харьковскую благодатно освятившая. Радуйся, Божия Слова предивное Селение, град наш и люди от нашествия вражия охраняющая; Радуйся, незримая путеводи-тельнице, к небесному Отечеству нас руководящая. Радуйся, благословенная в женах Богородице, светом любве Христовой нас озаряющая.

http://pravicon.com/info-1196

Икос 2 Разумети хотя тайны сея силу, еюже сокрыся из дому его святая икона Твоя, Владычице, муж сей на место разсечения ея ускори. И егда же паки сращенну сию обрете, знамение велие в сем уразуме, о немже иерею Феодору поведа, и людем веси Озерянския о чудеси велием возвести. Тии же о Твоем, Богомати, милосердии слышавше, гласом радования благодарне возопиша: «Откуду нам сие, да Мати Господа нашего к нам прииде!» Сице умиляющеся, воспеваху Ти таковая: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, Имже мир от греха спасеся; радуйся, Благословен бо Плод чрева Твоего, Имже глава змиева сокрушися. Радуйся, Церкве Христовы, седмию Вселенскими Соборы утвержденныя, присное украшение; радуйся, веры православныя, Духом Святым ограждаемыя, непоколебимое утверждение. Радуйся, Препрославленная, во дни нашествия иноплеменник всемощно нас охраняющая; радуйся, мольбы верных Своих, пред пречистым Твоим образом приносимыя, милостиво приемлющая. Радуйся, сращением святыя Твоея иконы мужа праведна зело возвеселившая; радуйся, разсеченное диаволом естество наше Рождеством Сына Твоего паки с Богом соединившая. Радуйся, Благословенная в женах Богородице, светом любве Христовы нас озаряющая. Кондак 3 Сила благодати неисповедимая не токмо от святыя иконы Твоея, Пречистая, верным источашеся, но и во источнице, на месте чуднаго явления ея, хромым хождение, глухим слышание, слепым прозрение обильно подавашеся. Тако бо Твоего Матерняго милосердия бездну неизследимую людие видевше, от недугов душевных и телесных исцеляхуся, сердца же своя в любви Божией утверждаху, с веселием поюще Ему: Аллилуиа. Икос 3 Имея сие неописуемое сокровище веры – Твоего, о Богомати, лика пречистаго благословение и в нем покров и земли нашея благодатное украшение, иерей Божий Феодор, умиляся, все имение свое разда и в пределех веси Озерянския святую обитель, храмину лику Твоему, со пустыннолюбцем Севастианом воздвиже, себе же в жертву живую, еже иночествовати в ней, Сыну Твоему и Богу нашему приведе, идеже со инеми пустыннолюбцы о Тебе, Благодатная, радуяся, сынолюбно воспе таковая: Радуйся, Мудрость, Слово и Силу – Сына Отча, из Тебе воплотившагося, – миру явившая; радуйся, Христа, Пасху нетленную, мертвым, живым и грядущим уготовившая. Радуйся, Владычице милостивая, Свой божественный покров на нас простирающая; радуйся, голубице чадолюбивая, утешение благое в сердца наша низпосылающая. Радуйся, покрове ширший облака, явлением иконы Твоея милостивно нас посетившая; радуйся, любвеобильная Мати, землю Харьковскую благодатно осиявшая. Радуйся, Божия Слова предивное селение, град наш и люди от нашествия вражия охраняющая; радуйся, незримая Путеводительнице, к небесному отечеству нас руководящая. Радуйся, Благословенная в женах Богородице, светом любве Христовы нас озаряющая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

          Икона «Отрада и Утешение» очень почитаема на Руси, в храмах есть много списков.       Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Отрада”, или “Утешение” Кондак 1 Взбранной Воеводе Победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице, но яко имущая державу непобедимую от всяких нас бед и скорбей свободи, да зовем Ти: Радуйся, Радосте наша, отраду и утешение верным дарующая. Икос 1 Ангел множество и вся небесныя воинства славят Тебе, Матерь всех Богородицу, яко источаеши радости и утешения сердцам человеков в скорби обретающихся. Тем же и мы печальми обремененнии, надежду спасения в Тебе улучивши, умиленно взываем: Радуйся, материнское к нам грешным благоволение; Радуйся, прибегающих к Тебе крепкое заступление. Радуйся, Божественный благости Подательнице; Радуйся, христианского рода Заступление. Радуйся, яко Тебе вся колена земная Материю Божиею исповедуют; Радуйся, яко Твоими молитвами скорби наша утишаются. Радуйся, Твоим ходатайством прошения благая наша исполняются; Радуйся, благодать и милость иконами Твоими нам являющая. Радуйся, мир от потопа греховнаго спасающая; Радуйся, яко молящиеся Тебе от всякаго зла сохраняются. Радуйся, яко Твои честныя иконы чудесами прославляются; Радуйся, Радосте наша, отраду и утешение верным дарующая. Кондак 2 Видя чудес множество от честных икон Твоих изливающееся, яко Ты еси молящихся Благая Помощнице, обидимых Заступнице, ненадеющихся Надеждо, скорбных Отрада и Утешение, болящих исцеление, труждающихся помоще, благодарственно вопием о Тебе Богу: Аллилуиа. Икос 2 Разум подаждь нам, Всеусердная Предстательнице наша, в находящих на нас лютых скорбех к Тебе прибегати, утешения ищущи. Ты же яко Благая, не остави нас во всякой требуемой нам помощи, да таковую получивше взываем Тебе радостно: Радуйся, обуреваемых тихое пристанище; Радуйся, сомневающихся известное утверждение. Радуйся, скорая Помощнице в скорбех и напастех; Радуйся, теплая Заступнице во всяких обстояниях. Радуйся, печали наша Твоим утешением умоляющая; Радуйся, скорбями грехи наша очищающая. Радуйся, в страданиях наших утешение нам подавающая; Радуйся, от внезапныя смерти без покаяния молящихся Тебе избавляющая. Радуйся, от враг видимых и невидимых нас охраняющая; Радуйся, от нападения злых человек спасающая. Радуйся, во всяких нуждах прибегающим к Тебе помогающая; Радуйся, Радосте наша, отраду и утешение верным дарующая.

http://isihazm.ru/1/?id=559&c_pid=7

Икос 2 Разума неразуменна вольнаго Хрис­това страдания не разумеша богоубийцы иудее и Тебе, Богоневесто, горце обезчадиша, мы же Тя, у Креста Сына Твоего и Господа на иконе изображенную, видяще, тепле веруем, яко скорбныя гласы молитвенник Твоих приемлеши и того ради благодарне глаголем: Радуйся, о Христе Спасителе нашем и нам Благая Мати; радуйся, всех нас в скорбный час страстей Его усыновившая. Радуйся, нас сирых и безпомощных Твоею Матернею любовию не оставляющая; радуйся милосердым ухом Твоим к нам приникающая. Радуйся, крест скорбных испытаний сама добльственно понесшая; радуйся, Твоим сострастием и нам несение его облегчающая. Радуйся, в земней юдоли скорбей несумненная наша надеждо и утешение; радуйся, в будущем веце всех верных радосте и защищение. Радуйся, страхом смерти и суда Божия спящия совести пробуждающая; радуйся, коснеющия во гресех к покаянию спасительному приводящая. Радуйся, из рова погибельнаго отчаянныя исхищающая; радуйся, в светлыя обители покоя вечнаго труждающихся возводящая. Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся. Кондак 3 Силою Божиею чрез святыя иконы Твоя являемою спасати нас не престаеши, Всеблагая Владычице; тако и зде в малороссийстем граде нашем великия чудеса светоносным явлением многоцелебного образа Твоего показала еси; емуже поклоняющеся с любовию, вопием Христу Богу; Аллилуиа. Икос 3 Имущи матернее попечение о людех Честною Кровию Сына Твоего искупленных, Госпоже Пресвятая, благодатную икону Твою в былии травнем смиренномудрому иерею Даниилу явити благоволила еси и сию светоносным сиянием и чудесы многими прославила еси, да вси вернии похвальными песньми Тебе взы­вают: Радуйся, многотекущий источник милости Божией нам даровавшая; радуйся, залог Твоего матерняго о нас попечения пречудно преподавшая. Радуйся, иерею благоговейному в травнем злаце икону Твою святую явившая; радуйся, солнцеподобными лучами тую озарившая. Радуйся, наш малый град чудесы великими прославльшая; радуйся, незнаемое дотоле имя его всем верным известно сотворившая. Радуйся, всю Церковь Российскую явлением иконы Твоея духовно возвеселившая; радуйся, всю страну нашу покровом Твоим святым осенившая. Радуйся, верным исцеления от иконы Твоея подающая; радуйся, неверныя чудесы Твоими посрамляющая. Радуйся, скоро­послушно молитвам смиренным внемлющая; радуйся, скорбная воздыхания страждущих и печалию угнетенных незримо утоляющая. Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Хрис­ту молящаяся.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Икос 2 Разумом желая разумети, князь благочестивый пришествие пречуднаго Твоего образа во град Кострому, Богородице, душею, радования преисполненною, себе предаде водительству Божию и, преклонь колена, со страхом вопияше Тебе: Радуйся, Дево, явльшая образ Свой чудно; радуйся, Благословенная, в явлении образа Своего милосердие нам являющая. Радуйся, о всех чтущих Сына Твоего промышляющая; радуйся, всем, просящим у Тебе дары, в меру веры, ко спасению подающая. Радуйся, путь истины заблудшим показующая; радуйся, к горнему миру чудесы Твоими ум наш возводящая. Радуйся, смущения помышлений сумнительных удаляющая; радуйся, славящих Тя всегда прославляющая. Радуйся, чистотою Твоею чистоте нас научающая; радуйся, чистотою Твоею нечистоту нашу обличающая. Радуйся, моления наша приемлющая; радуйся, рыданий и слез не отметающая. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная. Кондак 3 Силу Божию благочестивый князь познав в восхождении образа чуднаго Твоего, Богомати, в явлении же видев милосердие Твое ко всем, спасение хотящим получити, рече: Аллилуиа. Икос 3 Имев помысл стяжати даруемое Небесное сокровище, лик Твой светлый, Богомати, второе простре державный руку к образу нисшедшему; узрев же паки его восхождение, скоро пойде во град и поведа о бывших ему освященному собору, да пришедше и видяще иконы Твоея явление возопиют с ним вернии: Радуйся, Царице Небесе и земли; радуйся, Престоле Царя царствующих. Радуйся, Пренепорочная Дево; радуйся, Мати Неприступнаго Света. Радуйся, честнейшая Херувим; радуйся, славнейшая без сравнения Серафим. Радуйся, Небесными Силами величаемая; радуйся, от всех земнородных ублажаемая. Радуйся, неизреченное Веселие Ангелов; радуйся, Венче царственный всех пророков и апостолов. Радуйся, православия Христовы Церкве ограждение; радуйся, всех суемудрых учений и ересей низложение. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная. Кондак 4 Бурю внутрь имея помышлений недоуменных, освященный собор со псалмы и песньми духовными абие притече видети образ Твой, Неискусобрачная. Узрев же его на древе дивно стояща и благолепно красотою сияюща, рече: Аллилуиа.

http://foma.ru/akafist-presvjatoj-bogoro...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010