Предыдущий Следующий Комментарии brian 6 августа 2015, 05:00 i would like to know how to contact an old believers church to find out if i would be able to attend sometime and ask questions regarding the faith. i know there is an old believers church in P.A just dont know how to contact Nicolas Laos 31 января 2015, 15:00 I am in the pleasant position to announce to you the publication of my new book: " The Metaphysics of World Order: A Synthesis of Philosophy, Theology, and Politics " , Oregon, USA: Pickwick Publications (an imprint of Wipf and Stock Publishers). Please see relevant information and book reviews/endorsements in the following link: NICOLAS LAOS 10 ноября 2014, 14:00 From: Dr Nicolas Laos Founder and Chairman of the Sovereign Orthodox Christian Order of Saint Nikolaos of Myra (Inc.) www.snorder.org Partner (Expert on Geopolitics and World Security), R-Techno private intelligence company (Moscow) www.r-techno.org Holy Fathers, Dear Madam/Sir, I am herewith kindly bringing to your attention a new scholarly essay of mine entitled: THE SPIRITUAL CHESSBOARD AND THE PROSPECTS FOR WORLD SOCIETY A Philosophical, Noopolitical, and Geostrategic Approach Index: § Introduction § Classical Greek Philosophy § True Being, Eternity, and Time § Christianity § Hesychasm: The Deification of Man § Scholasticism § The Doctrinal Innovation of the “Filioque” and the 1054 Schism § Modernity § The Crisis of Modernity § Eschatology, Byzantino-Russianism, and World Society You can read the entire essay online (printable version) by clicking on the following link: http://www.snorder.org/Our-Philosophy/In case you have any relevant thoughts or comments to share with me, I would be grateful to receive your feedback. Faithfully, Dr Nicolas Laos Current business address: 84 Charilaou Trikoupi Str., 10680 Athens, Greece Telephone: (0030) 210-3641248 Desiree Genthner 11 октября 2013, 06:00 привет, I am a student of history and am currently working on developing thesis ideas (in Russian History), in order to go to graduate school. Your article is very well written. Would you be able to give me some insight to where your sources came from? I am trying to figure out if there is a connection between the Old Believers and a supposed Русский пыткам общество that Пётр the Great learned of from a prisoner. извините мое Русский is still developing. спасибо! -Desiree © 1999-2015 Православие.Ru

http://pravoslavie.ru/60716.html

Какой другой может быть дан ответ, кроме того, что это зло (malum) – быть в партии Доната и не быть в Кафолическом единстве? В таком случае, сколько дней ты это зло творишь, столько злых дней и будет, и можно сказать, что больше зла происходит от большего числа дней, напротив меньше – от меньшего, с другой стороны, что зла вовсе не произошло, сказать нельзя. Но к чему следует совершать это столь достойное проклятия (execrabile) зло даже на один день или даже на один час? Ибо тот, кто себе такое разрешение желает, может у Церкви или даже у Самого Бога потребовать, чтобы ему разрешили лишь на один день стать вероотступником (apostatare). Действительно, бояться один день быть вероотступником, и при этом не бояться один день быть схизматиком или еретиком, нет ни единой причины (nulla causa est). Библиография Источники: 1. Августин Аврелий . Псалом против донатистов (перевод с латинского языка и комментарии А. А. Тащиана)//Вестник РХГА. – 2017. – 2. – С. 15–25. 2. Augustin d’Hippone. Du Baptême Contre les Donatistes//Œuvres complètes de Saint Augustin/ed. M. Raulx; tran. M. l’abbé Burleraux. – Bar-le-Duc: L. Guérin & Cie, 1867. – Vol. XV. – P. 67–190. 3. Augustin d’Hippone. Sept livres sur le baptême//Traités anti-donatistes II/Œuvres de saint Augustin: Bibliothèque augustinienne./tran. G. Finaert et G. Bavaud. – Paris: Brepols Publishers, 1964. – Vol. 29. – P. 7–575. 4. Augustine, Bishop of Hippo. On Baptism, against the Donatists//A Select Library of the Christian Church/Nicene and Post-Nicene Fathers/coll. P. Schaff; tran. rev. J.R. King. – USA: Hendrickson Publishers, Inc., 1995. – Vol. 4: Augustin: The Writings Against the Manichaeans, and Against the Donatists. – Series I. – P. 407–514. 5. Augustinus. De Baptismo contra Donatistas//Sancti Aureli Augustini. Opera (Sect. VII Pars I). Scriptorum contra Donatistas pars I: Corpus Scriptorum Ecclesiasticorum Latinorum/ed. Petschenig, M. – Wien: Academiae Literarum Caesareae Vidobonensis, 1908. – Т. LI. – Col. 143–375. 6. Augustinus.

http://azbyka.ru/otechnik/Avrelij_Avgust...

42 «non enim accessus iste adque discessus corporalibus motibus et non spiritalibus metiendus est». Ввиду того, что эта фраза представляется сложной для перевода, мы решили привести также варианты представленные в английском и французском переводах данного трактата. Пер. с фр.: «Вспомним, что речь идет здесь о вещах существенно духовных и что было бы абсурдным хотеть к ним применить законы, управляющие телесными движениями в их приближении или их удалении» (пер. свяш. М. Никулин). FR: «Rappelons nous qúil s " agit ici de matières essentiellement spirituelles, et qúil serait absurde de vouloir leur appliquer les lois qui régissent les mouvements corporels dans leur rapprochement ou leur éloignement» (Augustin d’Hippone. Du Baptême Contre les Donatistes/Œuvres complètes de Saint Augustin/ed. M. Raulx; tran. M. l’abbé Burleraux. – Bar-le-Duc: L. Guérin & Cie, 1867. – Vol. XV – P. 68). Пер. с англ.: «Ибо соединение и разрыв не следует измерять в соответствие с различными законами в случае материальной или духовной близости». EN: For contact and disunion are not to be measured by different laws in the case of material or spiritual affinities (Augustine, Bishop of Hippo. On Baptism, against the Donatists/A Select Library of the Christian Church/Nicene and Post-Nicene Fathers/coll. P. Schaff; tran. rev. J.R. King. – USA: Hendrickson Publishers, Inc., 1995. – Vol. 4: Augustin: The Writings Against the Manichaeans, and Against the Donatists. – Series I – P. 412). 43 nota militaris – знак принадлежности к армии. В Римской армии эта метка, или знак был несмываемым, его нельзя было (да и не должно было) повторять или обновлять. Поэтому этот образ использовался не только св. Августином, но и другими богословами того времени. В целом использование метафор военной тематики в отношении Таинства Крещения весьма характерно как для Восточного, так и для Западного богословия эпохи поздней Античности (Cf.: Jensen R.M. Baptismal Imagery in Early Christianity: Ritual, Visual, and Theological Dimensions/ed. 2nd. – USA, Michigan: Baker Books, 2012. – P. 67).

http://azbyka.ru/otechnik/Avrelij_Avgust...

Florovsky, Georges. Collected Works of Georges Florovsky. Belmont, MA: Nordland Publishing Co., 1972-. V. 4, 6–11, 13–14 published by Buchervertriebsanstalt, Vaduz. See especially: 1. Bible, Church, Tradition: An Eastern Orthodox View. 2. Christianity and Culture. 3. Creation and Redemption. 4. Aspects of Church History. 5–6. Ways of Russian Theology. 7. The Eastern Fathers of the Fourth Century. 8. The Byzantine Fathers of the Fifth Century. 9. The Byzantine Fathers of the Sixth to Eighth Century. 10. The Byzantine Ascetic and Spiritual Fathers. Maximus Confessor: Actes du Symposium sur Maxime le Confesseur, Fribourg, 2–5 Septembre 1980. Edites par Felix Heinzer et Christoph Schonborn. Fribourg, Switzerland: Editions Universitaires, 1982. 438 p. (Paradosis; 27.) Contributions in French, English, or German. Meyendorff, John. Study of Gregory Palamas. Translated by George Lawrence. 2d ed. London: Faith Press, 1974. 245 p. Translation of Introduction a l’etudes de Gregoire Palamas. Nielsen, Jan Tjeerd. Adam and Christ in the Theology of Irenaeus of Lyons. An Examination of the Function of the Adam-Christ Typology in the Adversus Haereses of Irenaeus, Against the Background of the Gnosticism of His Time. Assen: Van Gorcum, 1968. 124 p. (Van Gorcum’s theologische bibliotheek, nr. 40.) Bibliography: p. 95–109. Obolensky, Dimitri. “Heritage of Cyril and Methodius in Russia. Paper read at a symposium on The Byzantine mission to the Slavs: St. Cyril and St. Methodius, held at Dumbarton Oaks in May 1964.” In Dumbarton Oaks Papers (Washington), n. 19 (1965), p. 45 –65. Prestige, George Leonard. Fathers and Heretics: Six Studies in Dogmatic Faith with Prologue and Epilogue. London: S.P.C.K., 1968. 432 p. (The Bampton lectures, 1940.) -. God in Patristic Thought. London: S.P.C.K., 1959. xxxiv, 318 p. “First published in 1936.” “Index of patristic references, compiled by Dr. F. L. Cross”: p. 307–318. -. St. Basil the Great and Apollinaris of Laodicea. Edited from Prestige’s papers by Henry Chadwick. NY: AMS Press, Inc., 1983. 68 p.

http://azbyka.ru/otechnik/world/the-a-to...

The icon of the Theotokos is the icon of the human vocation calling us to be birth-givers of divine love in the world. The icon of Christ is the icon of our nature, affirming our being as sons and daughters of the One Who is a Lover of all human kind and longs for us to come fully into fellowship with life. Brian Patrick McGuire, Friendship & Community, The Monastic Experience, 350-1250 (Kalamazoo, Michigan: Cistercian Publications Inc., 1988):xv. McGuire discusses Gregory the Great’s consideration of this theme and the seminal contribution to it by the Eastern Church Fathers in the first chapter of this book. In my mother’s time of dying we had a wonderful conversation in which I mentioned my father’s description of her many years before. I had talked to my father about my mother’s somewhat self-deprecating comments which would occasionally surface. My father’s response highlighted her gift as a natural psychologist and that she needed only reflect on her morning conversations with Mrs. McCoy, Wigston, Derk and Mastalish to see this gift. Several years ago I read Michael Ignatieff’s brilliant book The Needs of Strangers (London: The Hogarth Press, 1990) in which he sketches the dehumanization of our concrete relationship to the poor. These Saturday sojourns accompanied me through the entire reading of the book and prompted me to think about the conversations at the Communist bookshop, the Bible House and with our guest and the needs of strangers. The pietist movement in Norway had deeply shaped my father’s spiritual life. One of the gifts of this movement, which much later I learned had engaged Saint Tikhon Zadonsky (see Nadejda Gorodetzky, Saint Tikhon Zadonsky: Inspirer of Dostoevsky, London: S.P.C.K., 1951), is its regard for the Bible as the companion of the faithful deepening regard for the world and growth in co-suffering love. The Bible is not a proof text to be used to proclaim one’s righteousness but a spiritual companion to deepen one’s transformation into a loving person.

http://pravmir.com/reflections-on-the-sp...

The Holy Synod of Bishops of the Orthodox Church in America concluded a spiritual retreat at Annunciation Cathedral in Ottawa, ON, Canada. The retreat was held from June 24-26, 2014, and was led by the Rev. Deacon Stephen Muse, Ph.D., LMF, LPC, B.C.E.T.S., Director of the Pastoral Counselor Training program and Clinical Services for the D. A. and Elizabeth Turner Ministry Resource Center of the Pastoral Institute, Inc. in Columbus, GA. The focus of the three-day encounter was “Clergy Health,” which is a priority in the Guiding Vision of His Beatitude, Metropolitan Tikhon for the future of our Orthodox Church in America.  The retreat focused on such issues as challenges facing the Church in the 21st century, clergy burnout, clergy abuse, the importance of a Christ-centered ministry, guideposts on the road to theosis, and guidelines for candidates for the episcopacy. Among his specific counsels to the hierarchs, gleaned from the Scriptures, the Fathers, modern-day elders, and Orthodox psychotherapists, Dr. Muse offered the following as foundational for the health of hierarchs, their clergy and the Church in general. Dr. Muse is the author of When Hearts Become Flame , and several other books, articles and papers. He serves as a deacon in the Greek Orthodox Metropolis of Atlanta. Code for blog Since you are here… …we do have a small request. More and more people visit Orthodoxy and the World website. However, resources for editorial are scarce. In comparison to some mass media, we do not make paid subscription. It is our deepest belief that preaching Christ for money is wrong. Having said that, Pravmir provides daily articles from an autonomous news service, weekly wall newspaper for churches, lectorium, photos, videos, hosting and servers. Editors and translators work together towards one goal: to make our four websites possible - Pravmir.ru, Neinvalid.ru, Matrony.ru and Pravmir.com. Therefore our request for help is understandable. For example, 5 euros a month is it a lot or little? A cup of coffee? It is not that much for a family budget, but it is a significant amount for Pravmir. If everyone reading Pravmir could donate 5 euros a month, they would contribute greatly to our ability to spread the word of Christ, Orthodoxy, life " s purpose, family and society. Also by this author Today " s Articles Most viewed articles Functionality is temporarily unavailable. Most popular authors Functionality is temporarily unavailable. © 2008-2024 Pravmir.com

http://pravmir.com/synod-bishops-conclud...

We also know for certain that, having spent thirty years (half his life) as a functional, if not literal, catechumen he received baptism immediately upon believing that his opportunity to do so was at its end. “He was baptized…he now longer put on imperial robes…and the joyous certainty of the nearness of Christ and His eternal light never again left him….And the greatest earthly hope of the Church, and the dream of the triumph of Christ in the world, became associated with his name.” We know that he was blessed to repose on Pentecost, May 22, 337. What better day, than the birthday of the Church in this world, to receive a man into the bosom of Abraham who has given birth to the Church in civilization? And lastly, we know for certain that no compilation of facts, historical criticism, or faithless speculation has ever reversed his acceptance in Christ”s holy Church as the highly venerated Constantine, the Great, Equal to the Apostles. Poorly documented events and persons in history are common targets of both dreamily legendary or manipulatively hostile speculation. Yet viewed objectively, great confidence may be taken in titling Constantine the ‘first Christian emperor’. Epilogue Imagine how difficult would it be for a soul seeking salvation to also rule Byzantium? Could our weak souls even endure a visit there? One day St. Anthony received a letter from the Emperor Constantius, asking him to come to Constantinople, and he wondered whether he ought to go or not. So he said to St. Paul, his disciple, “Ought I to go?” The other replied, “If you go, you will be called Anthony, but if you stay here, you will be called Saint Anthony.” If such is the challenge to a monk visiting the capitol, how much greater would be the spiritual pitfalls for the empire’s ruler? If the United States was converted to Orthodoxy in only 18 years, would anyone consider that ‘slow’ or ‘timid’ product of Christian leadership? God’s call to Constantine was great, as was the man. Endnotes 1. Eusebius. “Life of Constantine” Nicene and Post-Nicene Fathers, Second Series, Vol. 1 (Peabody, MA, Hendrickson Publishers Inc, 1994), pg. 484.

http://pravoslavie.ru/61927.html

John Avanzini Ministries, 1992. С. 69. 319 Newman T. H. Writing in Pneuma//The Journal of the Society for Penticostal Studies, Vol. 12. No. 1. Spring, 1990. P. 45. 320 «Истинно также говорю вам, что если двое из вас согласятся на земле просить о всяком деле, то, чего бы ни попросили, будет им от Отца Моего Небесного». 321 «имейте веру Божию, ибо истинно говорю вам, если кто скажет горе сей: поднимись и ввергнись в море, и не усомнится в сердце своем, но поверит, что сбудется по словам его, – будет ему, что ни скажет. Потому говорю вам: всё, чего ни будете просить в молитве, верьте, что получите, – и будет вам». 332 Мк.10:29 – 30 :«Нет никого, кто оставил бы дом, или братьев, или сестер,.. или земли ради Меня и Евангелия, и не получил бы ныне, во время сие, среди гонений, во сто крат более,.. а в веке грядущем жизни вечной». 385 Конечно, имеется в виду не христианство как таковое, а только «Движение веры», вне которого христианства просто не существует (прим. авт.). 392 Следует отметить, что, присутствуя на православном богослужении, человек, напротив, не связан никакими рамками, и может молиться так, как ему хочется. Указания некоторых не в меру ревностных прихожан в данном случае считаются непозволительным исключением, и ни к коей мере не поощряются церковью. 395 Duin J. Praise the Lord and Pass the New Wine//Charisma, August 1994. P. 24. Цит. по: Hanegraaf H. Counterfeit Revival. P. 101. 396 Blessing the Church? A Review of the History and Direction of the Charismatic Movement/Clifford Hill, Peter Fenwick, David Forbes, David Noakes. Guildford, Surrey: Eagle, 1995. 234 p. Далее как Blessing the Church? 410 Howard-Brown R. Manifesting the Holy Ghost. Louisville, Ky.: RHBEA Publications, 1992. P. 25. 432 Напр.: Huima A. Comparison Between the Kundalini Practice and the so-called Toronto 435 Barber T. X. Hypnotism, Imagination and Human Potentialities. N.Y.: Pergamon Press Inc., 1974. P. 4. 437 Mikhaiel N. The Toronto Blessing and Slaying in the Spirit, The Telling Wonder. Earlwood, Australia, 1992. P. 14. Далее как The Toronto Blessing. 456 Goff J. R. Fields White Unto Harvest. Fayetteville: University of Arkansas Press, 1988. P. 132. 459 Web-page of the Orthodox Renewal Center of St. Symeon the New Theologianhttp://www.stsymeon.org/Founder.html 460 Eusebeus (Stephanou), archim. The Baptism in the Holy Spirit: An Orthodox Understanding. Destin, 1997. P. 3. 465 Архиепископ Сергей Журавлев. Свидетельство 467 Архиепископ Сергей Журавлев. Свидетельство Читать далее Поделиться ссылкой на выделенное

http://azbyka.ru/otechnik/sekty/pjatides...

Ефесских христиан не испугали никакие финансовые потери. Цена сожженных книг составила пятьдесят тысяч драхм. Если учесть, что дневная плата поденщика согласно Мф.20:2 составляла один динарий (=одной драхме), этих денег хватило бы для оплаты работы сташестидесяти поденщиков в течение года! Мы должны хорошо помнить, что «Бог есть свет, и нет в Нем никакой тьмы» ( 1Ин.1:5 ) . Он свят и в присутствии Своем не терпит никакого греха. «Если мы говорим, что имеем общение с Ним, а ходит во тьме, то мы лжем и не поступаем по истине» ( 1Ин.1:6 ). «Если исповедуем грехи наши, то Он, будучи верен и праведен, простит нам грехи наши и очистит нас от всякой неправды» ( 1Ин. 1:9 ). «Во свидетели пред вами призываю сегодня небо и землю: жизнь и смерть предложил я тебе, благословение и проклятие. Избери жизнь, дабы жил ты и потомство твое, любил Господа, Бога твоего, слушал глас Его и прилеплялся к Нему; ибо в этом жизнь твоя…» ( Втор.30:19-20 ). Что изберешь ты? Литература использумая для написания книги: Глава первая 1. Siegfried Schmidt-Joos, Barry Graves: «Rock-Lexikon», Rowohit TaschenbuchVeriag, Reinbek bei Hamburg, aktualisierte und erweiterte Auflage 197S. 2. Tibor Kneif: «Rock in den 70ern», Rowohit TscheQ-buch Verlag, Reinbek bei Hamburg 1980. 3. «Rock & Schwarze Magie» Teil III, erschienen m: «Spotlight» 12/1978. 4. «Circus», Dezember 1971. 5. ibid. 22 April 1976. 6. «HitParader», Februar 1978. 7. Obersetzung der Texte aus dem Englischen votf rfasser. 8. «Rolling Stone», 28 Oktober 1971. 9. Bob Larson: «The Day Music Died», Bob Lars011 Ministries, Denver/Colorado, 6. Aufl. 1978. 10. «Metal Hammer», 2/1984. 11. Jacob Aranza: «Backward Masking Unmasked» Huntington House Inc. Shreveport Louisiana X983. 12. «Bravo», 6. Oktober 1983. 13. «Newsweek», 21. November 1983. 14. Hans-Jdrgen Trabert in «Punkt» 10/1981. 15. «Metal Hammer» 1/1984. Глава вторая 1. Horst Knaut: «Das Testament des B6sen», See-wald Verlag, Stuttgart 1979. 2. «Hit Parader», Juli 1975. 3. Jacob Aranza, a.a. 0., John Rockwell: «Trommelfeu-er», Verlag Schulte + Gerth, ABlar 1983.

http://sueverie.net/nam-nuzhna-tolko-tvo...

523. Брошюра «Свидетели Иеговы кто они? Во что они верят?» изд. Watch tower Bible and Tract Society of New York, Inc International Bible Students Association Brooklyn, New York, U.S.A 2000 (решение Ростовского областного суда от 11.09.2009 и определение Судебной коллегии по гражданским делам Верховного Суда Российской Федерации от 08.12.2009). 524. Брошюра «Конец ложной религии близок!» uзд.Wamch tower Bible and Tract Society of Pennsylvania, 2006 (решение Ростовского областного суда от 11.09.2009 и определение Судебной коллегии по гражданским делам Верховного Суда Российской Федерации от 08.12.2009). 525. Брошюра «Как может кровь спасти твою жизнь?» изд. Watch tower Bible and Tract Society of Pennsylvania, 1997 (решение Ростовского областного суда от 11.09.2009 и определение Судебной коллегии по гражданским делам Верховного Суда Российской Федерации от 08.12.2009). 526. Брошюра «Будет когда -нибудь мир без boйhы»Wamch tower Bible and Tract Society of New York, Inc Brooklyn, New York, U.S.A. 1994 (решение Ростовского областного суда от 11.09.2009 и определение Судебной коллегии по гражданским делам Верховного Суда Российской Федерации от 08.12.2009). 527. Брошюра «Правительство, которое принесет рай» Watch tower Bible and Tract Society of New York, Inc Brooklyn, New York, U.S.A. 1993 (решение Ростовского областного суда от 11.09.2009 и определение Судебной коллегии по гражданским делам Верховного Суда Российской Федерации от 08.12.2009). 528. Брошюра «Духи мертвых» Watch tower Bible and Tract Society of New York, Inc Brooklyn, New York, U.S.A.2001 (решение Ростовского областного суда от 11.09.2009 и определение Судебной коллегии по гражданским делам Верховного Суда Российской Федерации от 08.12.2009). 529. Брошюра «Книга для всех» Watch tower Bible and Tract Society of New York, Inc Brooklyn, New York, U.S.A. 1997 (решение Ростовского областного суда от 11.09.2009 и определение Судебной коллегии по гражданским делам Верховного Суда Российской Федерации от 08.12.2009).

http://pravmir.ru/v-federalnyj-spisok-ek...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010