4.5.1. Возможность толкования книги как правового документа Подробное внешнее описание запечатанной книги (наличие семи печатей, написание «внутри и отвне») наводит некоторых исследователей на мысль, что автор намеренно отсылает читателей Апокалипсиса к конкретным документам той эпохи. Можно предположить, что книга Откр 5: 1 представляет собой некий значимый правовой документ определенного вида. Далее будут рассмотрены мнения исследователей, соотносящих книгу Откр 5: 1 с некоторыми правовыми документами того времени. Предлагаемые основания в тексте Апокалипсиса для толкования запечатанной книги как правового документа. Сторонники данного подхода обращают особое внимание на то, что в Откр 5: 1 употреблено именно слово βιβλον. Первоначально оно обозначало небольшую книгу (происходит от β βλος с добавлением уменьшительного суффикса – ιον), но уменьшительное значение постепенно было утрачено; затем это слово приобрело также дополнительный смысл – письменное свидетельство, документ 408 . К примеру, в Септуагинте для обозначения документов по преимуществу используется именно слово βιβλον ( Втор 24: 1, 3 ; Ис 50: 1 ; Пер 3: 8 и др.); то же самое можно увидеть и в Евангелиях ( Мф 19: 7 ; Мк 10: 4 ) 409 . Кроме того, наличие печатей, как указывает Катарина Штариц, более естественно на документах, чем на обычных книгах. В качестве дополнительного аргумента приводится сходный с книгой Откр 5: 1 образ – «письмо» из 23-й оды Соломона. Это «письмо», по всей видимости, представляет собой документ 410 . Раннехристианская параллель книге Откр 5: 1 – «письмо» 23-й оды Соломона. 23-я ода Соломона по времени создания близка к Апокалипсису (ок. 100 г. по Р. X.). В оде говорится об особом письме, воплощающем «мысль» и «волю» Божию (Од. Сол. 23. 5). Далее утверждается, что оно было полностью начертано «перстом Божиим» (Од. Сол. 23. 21). Никто не мог взять и прочесть письмо из-за силы печати, бывшей на нем. Утверждается, что письмо «было одним из повелений» (Од. Сол. 23. 17). Далее сказано, что «во главе письма… открылся Сын Истины от Всевышнего Отца», и Он «наследовал все и обладал всем» (Од. Сол. 23. 18–19). В конце 23-й оды говорится, что на письме написано имя Отца, Сына и Святого Духа, которые «владычествуют и царствуют вовеки».

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia2/nebesn...

16 Патша Аса кемпир апасы Маахадан ханбийкелик атаын тартып алды. Себеби ол Ашераа арнап жеркенишли бир бут сотыран еди. Аса бул жеркенишли бутты таслап, майдалап, Кидрон сайында жаып жиберди. 17 Ол Израилдаы орынларын жо ылмаса да, мир бойы Жаратан Ийеге сады алды. 18 Аса кесини м зини атаан нрселерин: гмисти, алтынды м буйымларды удайды Ибадатханасына алып келди. 19 Асаны патшалыыны отыз бесинши жылына дейин елде урыс болмады.   16   Асаны соы жыллары   1 Яуда патшасы Асаны кимдарлыыны отыз алтыншы жылында Израил патшасы Бааша Яудаа арсы шыты м Асаны жерлерине еш кимни ушын, Рама аласыны бекинисин кшейтти. 2 Сонда Аса Жаратан Ийени Ибадатханасындаы м сарай азнасындаы гмис пенен алтынды алды да, оларды хызметшилери аралы Дамаскте жасайтуын Арам патшасы Бен-адада жиберип, оан былай деди: 3 «келеримиз арасында боланы сыялы, бизлерди арамызда да келисим болсын. Сизге гмис м алтын жиберип атырман. Израил патшасы Бааша мени жеримнен ушын, сиз оны менен дзген келисимиизди бузсаыз». 4 Бен-адад патша Асаны усынысын абыл етип, Израил алаларына арсы скербасыларын жиберди. Олар Иййон, Дан, Абел-Майым алаларын, пткил Нафталий жериндеги барлы телеклери бар алаларды басып алды. 5 Бааша буны еситкенде, Раманы урылысын тотатып, исти таслап кетти. 6 Патша Аса пткил яудалыларды шаыртты. Олар Рама аласын уранда, Бааша олланан тас м аашларды Рамадан тасып алып кетти м патша Аса олардан Геба м Миспа алаларыны бекинисин кшейтти. 7 Сол кзи ашы Хананий Яуда патшасы Асаа келип, былай деди: «Сиз удайыыз Жаратан Ийеге сйенбей, Арам патшасына сйендииз. Сол себепли Арам патшасыны скерлерин олдан шыардыыз. 8 Есиизге тсири, кушлылар менен либиялылар кп санлы арбалары м атлылары менен лкен бир орда болып келмеп пе еди? Сонда сиз Жаратан Ийеге сйенгенииз ушын, Ол оларды сизге тслим еткен еди. 9 Жаратан Ийе зине шын жректен сады боланлара берип ушын, пткил жер жзине нзер салып турады. Сиз аылсызларша ис туттыыз, сол себепли буннан былай сизи басыыз урыстан шыпайды». 10 Аса кзи ашыты бул сзлерине зепленди. Оны зепленгени соншелли, кзи ашыты зиндана таслатты. Сол Аса халыны айырымларына ысым крсетип, езди.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Со скорбью удалился св. Павел из Солуни и, конечно, не переставал постоянно помышлять о судьбе новообращенных. И в Верии, куда он удалился, проповедь его имела большой успех, но и туда пришли иудеи, возмущая и возбуждая народ. Тогда он в сопровождении некоторых охранявших его жизнь верных направился еще дальше на юг, в Афины. Сопровождавшим его до Афин ученикам он поручил скорее вызвать к нему Силу и Тимофея в надежде узнать от них что-нибудь о солунянах (Деян. 17:15). Так как прибывший к нему в Афины Тимофей не мог ничего определенного сообщить о них, ибо находился не в Солуни, а в Верии, то св. Павел направил его обратным путем прямо в Солунь (1 Сол. 3:1-5). За это время св. Павел успел перейти уже в Коринф и здесь именно и получил успокоительные известия о солунянах от возвратившегося Тимофея (Деян. 18:1-5). Оказалось, что слышанное от апостола " слово Божие " , не слабея, " действует в верующих солунянах " и они хранят добрую память о своем просветителе, св. Павле, " желая видеть его, как и он их " (1 Сол. 3:6). Это известие чрезвычайно ободрило апостола, что он выразил в образных словах своего послания: " мы живы, когда вы стоите в Господе " (1 Сол. 3:7-8). При этом Тимофей не умолчал и о некоторых еще несовершенных членах Солунской церкви, а также сообщил о недоумениях, которые всех почти волновали. Не все отрешились вполне от пороков языческой чувственности: некоторые не умели " соблюдать свой сосуд (телесный) в святости и чести " , иные же " поступали с братом своим противозаконно и корыстолюбиво " (1 Сол. 4:3-11). Все же уверовавшие были в большом беспокойстве относительно участи своих умерших сродников, христиан уже, полагая, что царства славы при втором Пришествии Христовом сподобятся только те, которые в это время будут в живых, а не умершие. Участь умерших поэтому казалась им мрачной и безотрадной, а смерть наводила ужас, как на язычников, не имеющих упования. Все это и дало повод св. апостолу Павлу немедленно обратиться к солунянам с посланием: во-первых, для того, чтобы выразить им свою радость о вере их, во-вторых, с целью предложить врачевание против замеченных у них Тимофеем нравственных недугов, и, в-третьих, — успокоить их относительно судьбы умерших и предложить им учение о втором Пришествии Христовом. Время и место написания первого послания к Солунянам

http://sedmitza.ru/lib/text/430640/

  Баса нызамлар   11 Еки адам бир-бири менен тбелесип атыранда, аялы келип, урып атыран адамнан айырып ушын, сол адамны жынысый азасынан усласа, 12 онда аялды олын таслалар. Оны аяп отырмалар. 13 Дорбаызда екиншиси жеил еки трли трези таслар болмасын. 14 йиизде лкен, екиншиси кишкене сыйымлы лшейтуын ыдыслар болмасын. 15 Трези тасларыыз да, сыйымлы лшейтуын ыдысларыыз да адал м дурыс болсын. Сонда удайыыз Жаратан Ийени сизлерге берип атыран жеринде мирииз уза болады. 16 удайыыз Жаратан Ийе сондай наалы ылатуынлардан жеркенеди. 17 Сизлер Мысырдан шыаннан кейин амалек халыны сизлерге не ислегенин умытпалар. 18 Сизлер жолдан шаршап, лсизленип аланыызда, олар удайдан орпай сизлерге жим ылып, артыызда алан барлы лсирегенлерди лтирген еди. 19 удайыыз Жаратан Ийе сизлерге млик етип берип атыран елде тирапыыздаы барлы душпанларыызды жеип, тынышлыа ерискениизде, амалек халын жо ылып, оларды атын жер жзинен ширип таслалар. Буны умытпалар!»   26   Биринши зрт м сир   1 «удайыыз Жаратан Ийе сизлерге млик етип берип атыран елге кирип, ол жерди ийелеп, жайласып аланыызда, 2 сол елди жерлеринен жыйнап алатуын барлы зртлериизди биринши нимлеринен алып, себетке салылар. Кейин оларды удайыыз Жаратан Ийени з атын ушын талайтуын жерине алып барылар. 3 Сол хызмет етип атыран алдына барып, оан былай деп айтылар: „Жаратан Ийени бизлерге беремен деп, ата-бабаларымыза ант ишкен елине келдим. Бгин мен усыны удайы Жаратан Ийени алдында мойынлайман“. 4 олыыздан себетти алып, удайыыз Жаратан Ийени урбанлы орныны алдына ойсын. 5 Соннан кейин, сизлер удайыыз Жаратан Ийени алдында былай деп айтылар: „Ата-бабам кшпели арамлы еди. Ол азантай адамы менен Мысыра барып, сол жерде келгинди болып жасай баслады. Бира ол уллы, кшли м сансыз халыа айланды. 6 Мысырлылар бизлерге жаман атнаста болып, зулымлы етти м жумыс мжбрледи. 7 Сонда бизлер ата-бабаларымызды удайы Жаратан Ийеге жалбарынып, дад салды. Жаратан Ийе дадымызды еситти м бизлерди азап шегип атыранымызды, ислеп атыран мийнетимизди, мысырлыларды бизлерге ислеп атыран крди. 8 Соннан кейин, Ол кш-дирети, уллы м орынышлы ислери м краматлы белгилери менен бизлерди Мысырдан алып шыты. 9 Ол бизлерди усы жерге алып келди, ст м пал аып туран усы елди бизлерге берди. 10 Енди, о, Жаратан Ийе, бизлерге берген жерини биринши зртин Саан алып келдик“.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

– Егер бул исимизди шкара ылмасаыз, бизлер сизлер ушын жанымызды таярмыз. Жаратан Ийе бул жерди бизлерге бергенинде, саан жасылы ислеп, садылы крсетемиз, – деди. 15 йи ала жайласанлытан, Рахаб адамларды аран менен йнектен тменге тсирди де, 16 олара: – Изиизден кеткен адамлар сизлерге дус келип ушын, шыылар. Олар излерине айтып кеткенге дейин, ш кн сол жерде жасырынып турылар. Соынан жолыызды етерсизлер, – деди. 17 Сол адамлар Рахаба былай деди: – Бизлер иштирген антыда ушын мына нрсени шрт: 18 Усы елге киргенимизде, мына ызыл аранды бизлерди тсирип жиберген йнегие байлап ой. Соынан ата-анады, м кени пткил хожалыын жаныа, з йие жыйна. 19 Сени йини апысынан сырта шыан адам з басы ушын зи береди. Бундай адам ушын бизлер емеспиз. Бира егер сени менен бирге йиде болан бир адам жбир крсе, оны лимине бизлер боламыз. 20 Деген менен, ислеримизди шкара ылса, онда бизлер сен иштирген анттан азат боламыз. 21 аял олара: – Айтаныыздай болсын, – деди м оларды жола шыарып саланнан со, ызыл аранды йнекке байлап ойды. 22 Адамлар ол жерден кетип, шыты м излеринен айтып кеткенше, сол жерде ш кн алды. Оларды изинен барлы жерден оларды излесе де, таба алмады. 23 Еки адам изине ушын тсти де, дрьяны кесип тип, Нун улы Ешуаны жанына барды м басларынан ткен мме нрсени айтып берди. 24 Олар Ешуаа: «Жаратан Ийе аыйаттан да бул пткил жерди бизлерди олымыза тапсырыпты. Ол жерде жасайтуын р бир адам бизлерден орып, тсип жр екен», – деди.   3   Израиллыларды Иордан дрьясынан   1 Ешуа та азаннан турды да, пткил Израил халы менен бирликте Шиттимнен жола шыып, Иордан дрьясына келди. Олар дрьяны кесип тпей, сол жерде тнеди. 2 шинши кнни соында орданы бастан-ая айланып шыан 3 халыа былай деп буйырды: «Лебийли удай Ийеизди Келисим сандыын ктерип баратыранын кргениизде, сизлер де орныыздан озалып, сандыты изине ерилер. 4 Солай етип, сизлер айсы трепке баратуыныызды билип аласызлар. Себеби сизлер алдын бул жолдан еш ашан жрип крмегенсизлер. Бира Келисим сандыына жаынласпалар. Санды пенен сизлерди араызда еки мы шыана ашылы болсын».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

16 Олар Ешуаа былай деп берди: – Бизлерге буйыранларыны ммесин орынлаймыз. ай жерге жиберсе де, барамыз. 17 р бир нрседе сзине бойсынанымыз сыялы, сени сзие де бойсынамыз. менен бирге болан удайы Жаратан Ийе сени менен де бирге болсын. 18 Сзие арсы шыан м андай да бир буйрыыа бойсынбаан адама лим жазасы бериледи. Тек сен кшли м мрт бол.   2   Рахаб м жансызлар   1 Нун улы Ешуа Шиттимнен жасырын трде еки жансызды жиберип атырып, олара: «Барып, Кенаан жерин, сиресе Ерихоны кзден ткизилер», – деди. Солай етип, жансызлар жола шыып, Рахаб деген бузы аялды йине келди м сол жерде онып алды. 2 Сонда Ерихо патшасына: «Елимизди кзден ушын, усы тни Израил халынан адамлар келди», – деген хабар жетти. 3 Сонлытан Ерихо патшасы Рахаба: «Сени йие келген сол адамларды шыарып бер. Себеби олар елимизди кзден ушын келген», – деген хабар жоллады. 4 Ал еки адамды жасырып ойан Рахаб: «Сол адамларды маан келгени рас. Бира мен оларды ай жерли екенин билмеген едим. 5 тспестен бурын, ала жабылайын деп атыранда, олар шыып кетти. Оларды ай жаа кеткенин билмеймен. Излеринен драл кетсеиз, жетип аласызлар», – деди. 6 Негизинде аял сол адамларды тамны тбесине шыарып, ол жерге жайып ойылан зыыр астына жасыран еди. 7 Ал патшаны адамлары болса, жансызларды Иордан дрьясын кесип тетуын жерге арай кетти. Олар аладан ала жабылды. 8 Тамны тбесиндеги адамлар жатпай турып, аял оларды жанына барды да, 9 олара былай деди: – Жаратан Ийени бул елди сизлерге бергенин билемен. Бизлерди сизлер себепли орыныш бийледи. Елде жасайтуын р бир адамны тсип жр. 10 йткени сизлер Мысырдан шыаныызда, Жаратан Ийени амыс теизин алдыызда алай уратып таслаанын, Иордан дрьясыны ары жаындаы аморларды еки патшасы Сихон менен Ога сизлер нелер ислегениизди, оларды алайынша пткиллей ырып таслааныызды еситкен едик. 11 Буларды еситкенимизде, тсип кетти. Сизлерден оранымыздан, еш кимде ал-дрман алмады. Себеби сизлерди удайыыз Жаратан Ийе – жоарыдаы аспанда да, тмендеги жер жзинде де удай. 12-13 Сизлерге жасылы еткеним сыялы, сизлер де мени й-ишиме жасылы ететуыныыза Жаратан Ийе аы ант ишилер. Ата-анамды, аа-инилеримди, апа-силилеримди м оларды й-ишлерин лимнен салап, ммемизди аман алдыратуыныызды билдиретуын исенимли бир белги берилер. 14 Адамлар оан:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  20   Жартастан аан   1 Биринши айда Израил халыны пткил жмийети Син шлине жетип барып, адешке орналасты. Мриям сол жерде айтыс болып, жерленди. 2 Ол жерде халы ушын ишетуын жо еди. Сол себепли олар менен Харона арсы жыйналып, 3 менен былай деди: – Жаратан Ийени алдында лген бизлер де олар менен бирге лип кеткенимиз жасы еди! 4 Жаратан Ийени жмийетин бул шлге не ушын алып келди? Бизлер бенен бирге ушын ба? 5 Не ушын бизлерди усы жаман жерге алып ушын Мысырдан алып шыты? Бул жерди егислиги де, нжири де, жзими де, анары да жо. ттеки, ишетуын да жо! 6 менен Харон жмийетти алдынан кетип, шатырыны алдына барды да, ол жерде ет-бетинен жерге жыылды. Сонда Жаратан Ийени салтанаты олара кринди. 7-8 Жаратан Ийе – Таяыды ал. жаа Харон менен бирге жмийетти бир жерге жыйна. Кейин жмийетти кз алдында атлыып ушын, жартаса буйры бери. Сонда сен жартастан шыарып, олара да, да бересе, – деди. 9 зине берилген буйры бойынша Жаратан Ийени дргайындаы таяты алып, 10 Харон менен бирге жмийетти жартасты алдына жыйнады. олара: – й, ктерилисшилер, маан ула салылар! Мына жартастан сизлерге шыарып берейик пе? – деди. 11 Соннан кейин, олындаы таяын ктерип, жартаса еки мрте урды. Сонда жартастан атлыып шыты м пткил жмийет те, да оннан ишти. 12 Жаратан Ийе менен Харона былай деди: – Израиллыларды кз алдында Мени мухаддеслигиме рмет крсетпей, Маан исенбедилер. Соны ушын, Мен бул жмийетке беретуын елге оларды сизлер алып бармайсызлар. 13 Израил халы Жаратан Ийеге арсы шыып, сол жер Мериба деп аталды. Усы жерде Жаратан Ийе олара з мухаддеслигин крсетти.   Эдом патшасыны з жери аралы израиллыларды   14 адештен Эдом патшасына елшилер аралы мынадай хабар жиберди: болан Израил халы былай деп айтып атыр: Басымыза тскен барлы ыйыншылылардан хабары бар. 15 Ата-бабаларымыз Мысыр жерине барып оныс басты м сол жерде уза жасады. Мысырлылар ата-бабаларымыза да, бизлерге де зулымлы ылды. 16 Бира бизлер Жаратан Ийеге жалбарынанымызда, Ол периштесин жиберип, бизлерди Мысырдан алып шыты. Мине, енди бизлер сени шегараа жаын жердеги адеш аласында турыппыз. 17 Бизлерге ели аралы тип рухсат берсеиз. Сизлерди егин атызларыыза, жзим баларыыза кирмеймиз м удыларыыздан ишпеймиз. Елииз аралы ткенде, оа да, шепке де бурылмай, тек ана Патша жолы деген лкен жолдан жрип, жолымызды етемиз».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

10 Жаратан Ийе былай деди: 11 – Харонны алыы, Элазар улы Пинехас Израил халына болан зебимди айтарды. йткени ол халыты арасында Мени ушын уллы ызаншалы крсетти. Сол себепли, Мен з ызаншалыым менен оларды пткиллей жо ылмадым. 12 Сен оан былай деп айт: Мен Пинехас пенен тынышлы келисимимди дземен. 13 Бул келисим бойынша Пинехас м оны мги болады. Себеби ол удайы ушын ызаншалы ылып, Израил халынан Мени зебимди айтарды. 14 Мидянлы аял менен бирге лтирилген израиллы адамны аты Салу улы Зимрий еди. Ол Шимон бир басшысы еди. 15 Ал лтирилген аял болса, мидянлы бир тийрени басшысы болан Сурды ызы Козбий еди. 16 Жаратан Ийе 17 – Мидян халын душпан деп бил м оларды ырып тасла. 18 йткени олар сизлерге арсы сумлы ойлап, сизлерди Пеорда жалан удайлара табындырды м злерини болан мидянлы тийре басшысыны ызы Козбий аралы салып, душпанлы ылды. Бул аял Пеорда оба таралан лтирилген еди, – деди.   26   Халыты екинши мрте дизимге   1 Обадан кейин, Жаратан Ийе менен Харонны улы Элазара былай деди: 2 – Израил жмийетиндеги жарамлы жигирма м оннан жоары жастаы барлы ер адамларды бойынша санап шыы! 3 Сол Израил халы Моаб тегислигинде, Ерихоны арсысындаы Иордан дрьясыны бойында еди. менен Элазар халыа: 4 – Жаратан Ийени берген буйрыы бойынша, жигирма м оннан жоары жастаы ер адамларды санап шыы, – деди. Мысырдан шыан израиллылар мыналар еди:   5 Израилды туышы Рубен тараан тийрелер: Ханох урпаынан Ханох тийреси, Паллу урпаынан Паллу тийреси, 6 Хесрон урпаынан Хесрон тийреси, Кармий урпаынан Кармий тийреси. 7 Рубеннен тараан тийрелер усылардан ибарат болып, оларды саны 43 730 адам болды. 8 Паллуды Элиаб деген улы бар еди. 9 Элиабты уллары Немуел, Датан м Абирам еди. Булар жмийетти сайланды адамлары болып, Жаратан Ийеге бойсынбай, м Харона арсы шыан орах м оны шериклерине осылан Датан менен Абирам еди. 10 Сол жер жарылып, орах пенен бирге оларды да жер жутып жиберген еди. Сол кни от орахты еки жз шериклерин жаып жо ылан еди. Солай етип, бул басалара болып алды. 11 Бира орахты уллары аман алан еди.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

11 Иссахар м Ашер тийисли жерлердеги Бейт-Шеан м оны Иблеам м оны Дор, яный Нафат-Дор халы м оны Эн-Дор халы м оны Таанах халы м оны Мегиддо халы м оны Менашше тийисли еди. 12 Деген менен, Менашшени урпалары бул алаларды ола киргизе алмады. Себеби кенаанлылар сол жерлерде арар еткен еди. 13 Израиллылар кшке толанда, кенаанлыларды ерксиз хызметшиге айландырды, бира оларды толы шыармады.   Эфрайым м Менашше лкенирек жер   14 Бир кни Юсупти урпалары Ешуаа келип: – Не ушын бизлерге тек бир мрте шек таслап, бир лес жер берди? Жаратан Ийе бизлерди жарылаанлытан, бизлер жд кппиз, – деди. 15 Ешуа олара: – Сизлер соншелли кп болсаыз м сизлерге Эфрайымны лкеси тарлы етип атыран болса, перизлер м рефаларды жерлериндеги тоайларды злериизге жер ашып алылар, – деп берди. 16 Юсупти урпалары Ешуаа: – жерлер бизлерге жетпейди. Бира Бейт-Шеан менен оны м Изреел ойпатлыында жасайтуынларды, яный сол жерде жасайтуын барлы кенаанлыларды темир арбалары бар-о, – деди. 17 Ешуа Юсупти уллары Эфрайым менен Менашшени урпаларына былай деди: – Сизлер кп санлы м кшлисиз. Сизлер тек бир лес пенен алмайсызлар. 18 жерлер м ондаы тоайлылар да сизлердики болады. Сизлер тереклерди тазаласалар, ол жерлер толыы менен сизлердики болады. Кенаанлылар кшли болса да, оларды темир арбалары болса да, сизлер оларды шыарасызлар.   18   алан жерлерди   1 Елди ола киргизгеннен со, пткил Израил жмийети Шилода бир жерге топланды. Олар сол жерде шатырын урды. 2 Деген менен, оларды арасында жерден елеге дейин з лесин алмаан жети бар еди. 3 Сонда Ешуа израиллылара былай деди: – Ата-бабаларыызды удайы, Жаратан Ийени сизлерге берген жерлерин ола ашана шекем кешиктиресизлер? 4 р ш адамнан сайлап алылар. Мен оларды елди кзден ткизип ушын жибережапан. Олар лес етип алатуын жерлерини шегараларын белгилейди м оларды жазып, маан айтып келеди. 5 Олар бул жерлерди жети блекке блсин. Яуда убла блектеги, Юсуп ара блектеги з жерлеринде алсын. 6 Жерди жети блекке блип, жазаныыздан кейин, маан алып келилер. Мен бул жерде, удайымыз Жаратан Ийени алдында сизлер ушын шек таслайман. 7 Лебийлилерге келсек, оларды сизлерди араызда леси жо. Оларды леси – Жаратан Ийе ушын хызметин ибарат. Ал Гад м Рубен менен Менашше ярымы Иордан дрьясыны шыыс трепинде злерини лес жерлерин алан еди. Сол жерлерди олара Жаратан Ийени улы берген еди.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

49:1–2; 46:3); он чист от всякого греха, «ибо Бог соделал его сильным в духе святом и мудрым в совете разума»; слова его очищены как бы огнем подобно многоценному золоту (Пс. Сол. 17:41–42; 17:84). Поэтому после устроения блаженного царства Мессия явится как духовный пастырь своего народа, «пасущий стадо Господне в вере и правде» (Пс. Сол. 17:45); все тайны мудрости будут истекать из его уст; он сделается жезлом для праведных и святых, чтобы они, опираясь на него, не могли дойти до падения (Ен. 48:4; 51:3; Пс. Сол. 17:45); от его учения снизойдет на сынов Израиля великое спасение, и если они будут слушаться слов его, то им будут прощены грехи их 774 . Вследствие преобладания в иудейских апокрифах узконациональной точки зрения нравственно-просветительная деятельность Мессии ограничивается почти исключительно служением его своему народу; только в книге Еноха встречается такое выражение: «Он (т.е. Сын человеческий) будет светом народов» (Ен. 48:4): но и это выражение стоит в противоречии с остальным содержанием притчей книги Еноха, где нередко высказывается даже такое воззрение, что все язычники, доселе господствовавшие над Израилем, будут преданы в руки избранных на полное уничтожение (Ен. 48:9). В иудейских памятниках, появившихся около времен Иисуса Христа, совсем не затрагивается вопрос об отношении Мессии к закону, т. е. о его деятельности по восполнению и усовершению закона. Если Николя говорит, что «по верованию некоторых апокалиптиков Мессия даст людям новый закон или по крайней мере усовершит тот, который был возвещен через Моисея» 775 , то эта догадка является совсем не обоснованной. Единственный памятник, на который он мог указать 776 , это Сивиллины книги, где говорится, что «Бессмертный на звездном небе установит (τελσειεν) один закон по всей земле для людей» (III, 756–758); но здесь речь идет вовсе не о Мессии; сомнительно даже, говорится ли здесь о всемирном господстве Моисеева закона, или же здесь выражается та общая мысль, что в грядущие времена все народы земли будут под управлением единого бессмертного Бога, как Владыки всемирной монархии (ср.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Smir...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010