По приходскому уставу, принятому в Русской Зарубежной Церкви, старшая сестра приходского сестричества является членом приходского совета, имеет право голоса и даже отчитывается о деятельности возглавляемой ею организации на общеприходских собраниях. Практически после каждой литургии прихожане не расходятся по домам, а собираются все вместе на трапезу, организацией которой и занимается сестричество. Ну, это такое небольшое отступление, а продолжение моей короткой истории следующее. Однажды после подобной трапезы на одном приходе традиционное многолетие нашего молодого отца-диакона вышло совсем иначе, чем обычно, а именно так: – Благоденственное и мирное житие, здравие же и спасение, и во всем благое поспешение подаждь, Господи, старшей сестре твоей Татьяне и всем сестрам святаго храма сего! Следует отметить, что участники трапезы, услышав сию еретическую формулировку, с большим трудом удержались от смеха и спели-таки дорогим сестрам «Многая лета». Протоиерей Ростислав Ган с архимандритом Феодором (Пудашкиным) и группой прихожан за праздничной трапезой «Советские чудотворцы» У моего деда и в Харбине, и в Австралии служил другой диакон, которого все любили за его веру, христианскую любовь и благочестие, но над которым иногда дружески подсмеивались за часто совершаемые им ошибки во время богослужений. Как-то раз он служил с отцом Ростиславом обычную полиелейную утреню по случаю дня памяти преподобных Зосимы и Савватия Соловецких. На молитве «Спаси, Боже, люди Твоя», когда перечисляются не только наиболее почитаемые угодники Божии, но и святые, «ихже есть день», этот благоговейный диакон помянул святых так: – Преподобных и богоносных отец наших Зосимы и Савватия, советских чудотворцев! Говорят, мой дед, покраснев, с трудом удержал смех и еле-еле справился с последующим за этой молитвой возгласом «Милостию и щедротами»… Рассуждая о таких случаях, думаешь: для чего Господь попускает иной раз благочестивым и ревностным людям совершать такие оговорки? Может быть, для того, чтобы мы смирялись и не гордились своим благочестием, ревностью по Бозе, прекрасным слухом и голосом и прочими, с нашей точки зрения, большими достоинствами?

http://pravoslavie.ru/142329.html

В 1465 году в Соловки были перенесены мощи преподобного Савватия, который первый пришел на Белое море и поселился на Соловецком острове, при горе Секирной. Чернецы, калИки перехожие шли через Торжок в Соловки и обратно, и Митрофан не упускал случая побеседовать с ними о далеком северном крае. Увидя калИку на паперти храма или встретив чернеца на улице, Митрофан зазывал их к себе и, потчуя всем, что имелось в доме, расспрашивал о новой обители, о людях, далекий северный край населяющих, о язычниках-кочевниках, в частности. В свою очередь, побывавшему в Лукоморье паломнику хотелось поделиться впечатлениями, которые отличались яркостью или были бледнее, смотря по рассказчику. Простой горожанин не умел так складно, так красно, так щедро поделиться увиденным, как более грамотный инок или калИка перехожий, много на своем веку потолкавшийся среди разного люда, много повидавший, достаточно наслушавшийся всяких повествований, россказней и бывальщин и кое-что заимствовавший от языка краснобаев. А в тепле иерейского домика, за столом, на котором яства, угощения ради поставленные, дымятся, язык еще больше развязывался и беседа лилась без конца. Митрофан слушал чернеца или калИку и жизнь поморян рисовалась перед ним во всей полноте. Все в этой жизни было необычно, все по-иному — иной уклад, иные нравы. Митрофан спрашивал чернеца: — А ты, отче, в бытность свою у преподобного Савватия не видал ли лопи? Чернец отвечал: — Лопи-то... Нет, где ж было ее видеть! Она далече от обители. Во Христа не верует, так почто ей в святую обитель приходить? Слыхать слыхивал. Сказывали люди: живет-де та лопь нечестивая, яко " зверие дивие " . Шкурой оленей прикрываются, и все токмо сыроядцы. — И к ним в пустыню соловецкие иноки не заходят? — Господь ведает. Может и апостольствуют. — Не может же, отче, эта лопь пребывать всегда во тьме! — воскликнул Митрофан с какою-то горечью. — Ведь не может, скажи, не может? Инок развел руками. — В Писании сказано, — отвечал он. — Господь всем человеком хощет спастися, и в разум истины прийти.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/1215...

Радуйтеся, одеждею безстрастия и славою нетления достойно облекшиися; Радуйтеся, возненавидевшии временную греха сладость; Радуйтеся, наследовавшии на небеси нескончаемую радость. Радуйтеся, прежде смерти, миру и сластем его плоть свою распеншии; Радуйтеся, прежде воскресения, славу будущия жизни в себе проявившии. Радуйтеся, стезею поста к наследию рая, потеряннаго невоздержанием, путь нам указавшии; Радуйтеся, в телеси мертвеннем и тленнем безсмертие и нетление будущаго века всем предъявившии. Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе. Кондак 5 Боготечныя и многосветлыя звезды явилися есте, Преподобнии отцы Зосимо, Савватие и Германе, светозарными исправлении заповедей Господних озаряющии душы и сердца верных, и преплавающым в нощи греховнаго омрачения пучину житейскаго моря указующии благонадежный путь ко блаженному пристанищу Небеснаго Царствия. Темже явившему вы, яко руководители и наставники ко спасению, благодетелю Богу поим: Аллилуиа. Икос 5 Видевше злокозненнии ненавистницы спасения человеческаго, нечистии дуси тьмы, богоугодное житие ваше, отцы преблаженнии, многообразная воздвигаху на вы искушения и страхования, овогда в мысли и сердце всевающе боязнь и смущение, овогда же преобразующеся; в различная привидения дивиих зверей и гад, с яростию устремляхуся на вы, чающе отвратити от подвига богоугоднаго и изгнати от пребывания пустыннаго: вы же, твердою верою в Бога Промыслителя возмогающе и оружием молитвы и воздержания противу врагов ваших ополчающеся, до конца победисте и низложисте их державу. Сего ради, победительную песнь поюще, взываем к вам: Радуйтеся, воини духовнии непобедимии; Радуйтеся, оружницы Христовы добропобеднии. Радуйтеся, подвижницы, противу козней лукаваго мужески ополчившиися; Радуйтеся, столпи крепцыи, от нападений вражиих не поколебавшиися. Радуйтеся, вся стрелы диаволи аки хврастие сокрушившии; Радуйтеся, вся стужения того и страхования ни во чтоже вменившии. Радуйтеся, яко во плоти суще, победисте враги безплотныя и невидимыя;

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Некоторые звучали очень кратко и поучительно. Так, он очень любил говорить: «Не бойся сильного грозы, а бойся слабого слезы». Воистину по своей краткости и емкости эта фраза может приравниваться к золотым формулам святителя Митрофана Воронежского, который так же кратко изложил «рецепт» и метод человеческого спасения: «Воздержно пей, мало яждь - здрав будеши»; «Употреби труд, храни мерность - богат будеши»; «Твори благо, бегай злаго - спасен будеши». А от преподобного Серафима Саровского осталось знаменитое: «Стяжи мирный дух, и тысячи вокруг тебя спасутся». Эти краткие фразы, не предполагающие большой говорильни, очень четко передавали мысль, которая давалась человеку после больших личных духовных подвигов и трудов. Или вот еще одна весьма внушительная фраза отца Павла: «Не готовься к черному дню, его и не будет». Очень часто отец Павел вспоминал преподобных Зосиму и Савватия Соловецких. И вспоминал их как-то по-своему, по-доброму Очень часто отец Павел вспоминал преподобных Зосиму и Савватия Соловецких. И вспоминал их как-то по-своему, по-доброму. Так, один раз, уже много лет позднее этой первой встречи, на просьбу одной женщины помолиться о ней он воскликнул: «Так, родные Соловецкие, помогите бабе-то!» Невольно вспоминается параллель такого же близкого отношения к святому Димитрию Ростовскому одного из российских его сподвижников, который его и отпевал, и молился ему в последующие годы простыми своими словами, говоря: «Митя, милый...» Архимандрит Павел (Груздев) Провожал меня отец Павел сам. Каждый раз, сколько я ни приезжал, если я не был на своем транспорте, он провожал меня до асфальтной дороги. В этот раз он шел босиком, все в тех же штанах и рубахе, широко переставляя ту же суковатую палку. У него была странная манера голосовать машины, но почему-то они все останавливались, даже те, которые не могли взять пассажира. Я потом понял, что его знает весь прилегающий околоток, включая и постоянных московских рыбаков, которые тогда были еще редкими гостями. Он брал палку в вытянутую руку и при этом нижний конец ее приподнимал от земли сантиметров на двадцать в сторону дороги. Машины для голосования выбирал сам. Посмотрит на проходящую, ждет, не голосует. Может пропустить несколько, зато, если поднимает палку, все подъезжают и здороваются.

http://ruskline.ru/monitoring_smi/2016/0...

Чудо о некоем чернеце по имени Елисей Другую историю, памяти достойную, поведал мне вышеупомянутый старец Савватий: «Послал нас игумен и братия на службу: ловить рыбу на реке Выг, у порога Золотца. А нас было четыре брата, кроме мирян: первый – Данила, второй – Елисей, третий – я, Савватий, четвертый – Филарет. Шли мы по морю и пришли в назначенное место Золотец. И начали, как обычно, чинить ветхие сети. И, не знаю, по какой причине, стал говорить Даниил Елисею: „Зачем ты, брат Елисей, напрасно трудишься, чиня эти сети, ведь ловля твоя миновала. Не придется тебе рыбу ловить, потому что смерть твоя приблизилась». Елисей же, услышав это, стал телом неметь, а душой ужасаться. И объяла его великая скорбь, потому что не успел он принять великого ангельского образа – схимы; священноинока же не было там поблизости, потому что находились мы в пустынном месте. Мы же стали увещевать его и успокаивать: „Зачем, брат, так малодушествуешь и сокрушаешься; возложи упование на Бога, и Тот сотворит так, как захочет, ибо Человеколюбец, и устроит путь твой. Хотя и находимся в мы пустынном месте и нет здесь священноинока, но Бог, Всевидящее Око, везде и все видит, если кто призовет Его от всей души чистым сердцем. Ты же приуготовь себя достойно – и, перекрестясь, возложи на себя схиму, призывая молитвы преподобных отцов наших Зосимы и Савватия”. Когда же наступила ночь, Елисей опять стал сильно тужить, говоря: „Как только сказал мне это Даниил, то будто копье мне в сердце вонзил!” И, по совету нашему, возложил на себя святую схиму. Мы же были сильно опечалены такой скорой переменой, происшедшей с братом; и положили его на постель, а сами легли отдохнуть возле него. И одолел нас крепкий сон. И, пробудившись, не нашли мы брата на ложе. И, встав, немедленно отправились на его поиски. Недолго поискав, встретили его идущим навстречу, схимнического же покрова не было на главе его. И спросили: „Где, брат, схима, бывшая на главе твоей?” Он же отвечал: „Пришло множество бесов, и похитили меня с того места, на котором я лежал, когда вы спали. И схиму с меня сняли, не ведаю где”. Мы же спросили, как он из тех рук бесовских убежал. Он же ответил: „Зосима, первоначальник наш, отнял меня у них». И нашли мы схиму его, висящую на коряге.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Слово о сътворении жития началник соловецскых Зосимы и Саватия Слово о создании жития основателей Соловецкого монастыря Зосимы и Савватия Вдомо да будет о сих началникох соловецскых, како житие их начало приат написанию. Азъ, многогршный и неключимый ни в коемъ же дле блаз и грубый разумом священноинок Досифей, 286 ученикъ блаженаго Зосимы, пребых у него и до скончаниа его, скутах и погребох честное и трудолюбное тло святаго, и елика очима видх и слышах от честных его устъ, сие и предах писанию. По преставлении же государя своего преподобнаго игумена Зосимы пребых у его спутника у старца Германа в клии. Б же той Герман пришедый прежде со преподобным Саватием. И повда ми вся яже о преподобнмь – бывшее житие и отчасти чюдес. Но азъ, грубый смыслом, недоумвах сие удобрити, но толико памети ради написах, да не в забытии будет такова праведнаго мужа житие. Потом же начах въпрашати старца Германа о блаженм Зосим: како прииде с ним на остров и како при живот преподобнаго чюдодйствоваша святыя его молитвы и кая суть до нашего пришествие къ старцу съдяшеся чюдеса. Сиа вся написах памети ради и сим ползовахся. Б же той Герман от простых человекъ, не учився Божественному Писанию, но тако просто повдааше святых житиа и чюдеса. Азъ же, неразумный, како слышах, тако и написах, не украшая писаниа словесы, понеже груб сый и невжда, но точию памяти ради писах. Братиа же – овии любяще писанная мною, а иныи глумящеся о написанных и въ смх сиа полагааху. Прииде же нкий священноинок именем Иосиф з Бела-езера тамошних манастырей и пребысть у нас время немало въ обители Соловецской. И той испроси почести житиа святых, и удержав в клии у себя много время. И пакы отиде въсвоями, и житие святых, написаное Германом, с собою увезе. Мы же остахом бес паметий о житии началником, понеже Герман преставися. 287 По времени же послан бых игуменом и братиею на службу в Великий Новоград. И приидох къ архиепископу Генадию 288 благословитися от него. И благослови мя, и начат въпрашати многими словесы о вдании места, и о устрои манастыря, и о началникхмста того и манастыря, како и от кого зачатся. Азъ же, елико помня, вся подробну повдах архиепископу. Онъ же рече: «Напиши ми, брате, о житии и о чюдесх началников манастыря вашего вся сиа, еже ми еси повдал». Азъ же отвещах: «Господи архиепископе, человекъ есмь груб естеством, на сие дло не доволенъ, како добр изложити». Архиепископъ же рече: «Елико Богъ вразумит тя, напиши. Вру бо имам к началником манастыря вашего, понеже Саватие, началник вашь, старець ми был, 289 азъ у него в послушании бых немало время и вм достойна житием старца, велика и свята. Нын же благословляю тя: иди и напиши». И так, понужен бых от архиепископа, приах благословение, испросихся у него писати в манастыр и к нему привести.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Ин кондак, глас 3 Великая скорбным людем радость в бедах обретаешися, чудотворче Иоанне:/всякия бо страсти молящим тя врачуеши,/исполняя их прошения./Темже и ныне моли Господа,/да спасет ны в милости Своей. Величание Величаем тя,/страстотерпче святый Иоанне,/и чтим честная страдания твоя,/яже за Христа/претерпел еси. Тропарь преподобному Герману Соловецкому, глас 8 Желанием духовным от юности распаляемь, преподобне Германе,/Христу тесным жития путем последовал еси,/и в морский пустынный остров, аки в тихое пристанище, вселився,/в нем многа лета постнически пожил еси,/идеже блаженным отцем Зосиме и Савватию сожитель был еси./С нимиже моли Христа Бога о нас,/любовию чтущих святую память твою. Ин тропарь, древний, глас тойже Украсився, премудре, постническим житием,/спостник был еси и сожитель в морстем отоце/преподобным отцем Зосиме и Савватию,/сподвизався в молитвах, в трудех и в пощениих,/преподобне отче Германе,/но яко имея дерзновение к Богу,/моли избавити нас от враг и спасти души наша. Кондак, глас 4 Вышних желая,/вся долу влекущая возненавидел еси/и, отечество свое оставль,/в поморие пустынное отшел еси,/таже в морский остров удалився,/в нем многа лета Господеви поработал еси./Темже, память твою празднующе,/любовию вопием ти:/радуйся, Германе Богомудре, отче наш. Величание Ублажаем тя,/преподобне отче Германе,/и чтим святую память твою,/наставниче монахов/и собеседниче ангелов. Тропарь праведной Ангелине, Сербской, глас 8 В тебе мати известно спасеся, еже по образу,/приимши бо крест, последовала еси Христу/и, деющи, учила еси презирати убо плоть, преходит бо,/прилежати же о души, вещи безсмертней./Темже и со ангелы срадуется, преподобная Ангелино, дух твой. Кондак, глас тойже Вышняго живота желающи сподобитися,/нижнюю пищу тщательно оставила еси,/и богатство твое росточила еси нищим,/и Небесное богатство прияла еси,/и по смерти нас освящаеши,/и чудеса твоя, всехвальная Ангелино, источавши./Темже твое успение святое почитаем, взывающе:/радуйся, мати прехвальная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Разум неуклонно вперив от утробы матерни к Богу, и горняя выну мудрствуя и взыскуя, дольних же всецело отвергаяся, богомудре Зосимо, поревновал еси житию Преподобнаго Савватия, и во отоце пусте, идеже сей богоугодне соверши подвиги своя, вселился еси, да с ним наследуеши жительство горняго Иерусалима. Темже во обоих восхваляюще пустынножития рачительство, зовем вам: Радуйтеся, любве ради Христовы, любовь в себе к миру поправшии; Радуйтеся, всякую греховную сладость века сего презревшии. Радуйтеся, подобницы Аврааму не точию верою и упованием, но и добровольным от рода своего и дома отеческаго преселением; Радуйтеся, пустыни всекрасная и благозлачная насаждения. Радуйтеся, безмолвия тщаливейшии рачителие; Радуйтеся, трудных подвигов пустынных искреннии любителие. Радуйтеся, в дебрех и горах паче, неже в селех мира, изволившии приметатися; Радуйтеся, в пустынях непроходимых, едини во трудех и соблюдении заповедей Господних возлюбившии подвизатися. Радуйтеся, яко злато, искусившиися в горниле пустыннаго озлобления; Радуйтеся, доблественне претерпевшии от бесов же и от людей многая искушения. Радуйтеся, пророку Божию Илии и крестителю Господню Иоанну нравом пустыннолюбия подражателие; Радуйтеся, доблем Герману единомысленнии сподвижницы любобезмолвнии купножителие. Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе. Кондак 3 Силы небесныя, в служение посылаемыя хотящым наследовати спасение, дивно послужиша вам, о двоице боголюбивая. Егда бо насельницы мирстии, стужающе безмолвию твоему, отче Савватие, жити хотяху во острове близ тебе с женами и чады, ангели грозным прещением и наказанием жены рыбаревы воспятиша сих от начинания богопротивнаго: тебе же, отче Зосимо, во озимении пребывавшему кроме брашна, ангельским служением преподашася потребная ко препитанию. Сего ради Богу, спасающему угодники Своя, поим: Аллилуиа. Икос 3 Имуще оток морский во обителище себе, никимже населяемый, и в нем пребывающе, аки в раи богозданнем, вне мятежей и волнений житейских, и кроме суетных попечений, благочестно и богоугодно подвизастеся, о богоблаженнии, во дни и нощи поучающеся в законе Господни, и на всякий час умом несмущен­ым и сердцем чистым возносяще усердныя к Богу молитвы и моления. Сего ради радостию вопием вам:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Радуйся, яко преподобным Зосиме и Савватию сподвижник и сотаинник был еси; радуйся, яко с ними в пристанище безстрастия достигл еси. Радуйся, яко злато в горниле искушенный; радуйся, светом Трисиянным озаренный. Радуйся, яко с небесе на вся ны милостивно призираеши; радуйся, яко вся прошения наша во благо исполняеши. Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче. Кондак 6 Проповедник всем глагол ангельских был еси, преблаженне отче, егда, по совершении с преподобным Савватием воскреснаго нощнаго молитвословия изшед из храмины, внезапу услышал еси глас жены плачущия и, узрев ю, вопросил еси о причине плача. Она же рече: «Два юноши светли жестоко биша мя и рекоша ми: бежите отсюду, ибо не для вас место сие, яко зде иноков множество прославит Господа». Ты же, слышав сие, умиленне Богу возгласил еси: Аллилуиа. Икос 6 Возсия свет велий от обители Соловецстей, осияваяй всю страну нашу, ибо лучами добродетелей твоих просвещаеши не токмо притекающих к цельбоносным мощем твоим, но и издалече верою призывающих тя. Озари убо светом Евангелия омраченная грехом сердца наша и укрепи нас во благочестии, да вси радостно взываем ти: Радуйся, пустыни красное прозябение; радуйся, постников предивное украшение. Радуйся, яко в бодреннем трезвении пребывал еси; радуйся, яко мзду трудов твоих на небеси восприял еси. Радуйся, ангелов собеседниче; радуйся, Царствия Христова наследниче. Радуйся, яко благодать от Бога обрел еси; радуйся, яко иерею благоговейному образ твой во сне списати повелел еси. Радуйся, безмездный недугов целителю; радуйся, благодатный бесов прогонителю. Радуйся, яко с преподобными Зосимою и Савватием ревностно трудился еси; радуйся, яко с ними наставник добр монахом явился еси. Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче. Кондак 7 Хотя всем человеком спастися и в разум истины приити, Человеколюбец Господь указа ти место удобно спасения, идеже ты многими поты и скорбьми, злострадании и лишении неленостне Богу работал еси, выну вопия Ему: Аллилуиа. Икос 7

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

В то же время прилучись старцу соловецскому быти в Новгород. Алексй же старца призывает в домъ свой и повдает о отрочати, како стражет нестерпимую болзнь от нечистаго бса: «Молим же тя, отче, помоли Бога и Пречистую Богородицу и преподобнаго Зосиму, началника вашего, дабы его молитьвами Богъ помиловал дтище наше!» Старець же, верою огражен преподобнаго Зосимы, повел отроча к себ принести. И принесоша. И взем на руц отроча, глаголя: «Молитвами преподобнаго отца нашего игумена Зосимы – буди, чадо, здравъ!» И взем рукою своею руку отрока и прекрести его трижды. Абие же отрок нача веселти и свтло склабитися, потомъ же сам нача креститися. И тако, Божьею благодатью и молитвами преподобнаго, отроча исцл 281 и даровася отцу сынъ здравь, очистився от лютаго бса, яко николиже болв. Алексй же послав Соловецскому манастырю доволно милостыню. И от того времени велию вру стяжа к Спасу на Соловкы и его угоднику преподобному Зосим. Чюдо о ином отрочати Человекъ нкий, Андроник именемъ, б же от нарочитых, данник великого князя, житие имыи во Унб-рец. 282 дущу ему на Лопъ дани брать, 283 и прилучися ему быти в Варзуз-рец 284 с ним же и жена его. Б же дтище у них мужскый пол, Симеон имянем, двою лт сущи. Впаде же отроча оно в болзнь тяжку зло и к концу приближися, послднее дышущу. Отець же и мати жалостно плакаху над дтищем и гробная уже приготоваша. Прилучи же ся тамо быти старцем Соловецскаго манастыря, ловцем рыбным на тонях. И приидоша ко Ондронику утшити его от скорби бывшей ему, понеже бо человекъ той велию вру им к манастырю. Рече же к ним Андроник: «Помолитеся, отци святии, Спасу и Пречистй Богородици и преподобному Зосим чюдотворцу, дабы молитвами его ожило наше дтище!» Отроча же ни очию възведе, точию мало дыша. Единъ же от старець тх, теплъ врою к преподобному, рек ко Андронику и жен его: «Хощете ли – продадите ми сына вашего? Азъ куплю его на Зосимино имя. Единаче вам уже не треб мертвое сие тло». Они же рекоша: «Купи, отче; даждь нам на нем, елико хощеши». Онъ же, иземъ сребреницу, дасть им. Отроча же кончавающеся. Старець же, взем на рукы отрока, рече: «Отселе се дтище нсть ваша, но преподобнаго Зосимы, началника соловецского!»

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

   001    002    003   004     005    006    007    008    009    010