Рубрики Коллекции Система пользовательского поиска Упорядочить: Relevance Relevance Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы, именуемой «Иерусалимская» 13 мин., 25.08.2023 Кондак 1, глас 8, подобен: Взбранной Воеводе: Избранной от всех родов Пречистой Деве Богородице благодарственная пения вседушне приносим о даровании нам предивныя Ея иконы, многая чудеса изливающия, недугов исцеление, отраду и утешение верным подающия. Ты же, Всеблагая Заступнице наша, от всех напастей и бед свободи нас, зовущих Ти: Радуйся, Радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали. Скачать текст с ударениями (Word) Икос 1 Архангелов и Ангелов лицы на Небеси и человеков множество на земли славят Тя, Царицу всех и Богородицу, яко даровала еси нам велию радость и утешение, образ Твой святый, пред нимже благоговейно предстояще, умиленно Тебе зовем: Радуйся, Царем Славы от века предусмотренная; радуйся, чрез роды праведников предочищенная. Радуйся, Богом Отцем избранная в Матерь Сыну Своему; радуйся, благоуханный плоде безпорочных Твоих родителей. Радуйся, воспитанная в земном Дому Царя Небеснаго; радуйся, Духом Пресвятым издетска освященная. Радуйся, благовестием Архангела обрадованная; радуйся, Рабу Господню Себе именовавшая. Радуйся, превечнаго Совета совершение; радуйся, огнь Божества в Себе вместившая. Радуйся, Марие, Мати Христа Бога нашего; радуйся, Питателя жизни нашея рождшая. Радуйся, Радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали. Кондак 2 Видяще честнии Херувими и славнии Серафими Тя, Богомати, во Царствии Небеснем предстоящую и молящуюся Богу за род христианский, благоговейно взирают на Тя: мы же на земли покланяющеся Тебе в святей иконе Твоей, радостно взываем ко Всевышнему: Аллилуиа. Икос 2 Проразумевше Духом Божиим апостоли Христовы, коль вожделенно будет верующим изображение пречистаго лика Твоего, Богородице, просиша Евангельских таин благовестника божественнаго Луку, яко живописца предивна, и той прият от Тебе благословение написати первую икону Твою, Владычице, о нейже Сама рекла еси: с сим образом благодать Моя и сила. Сего ради со умилением зовем Ти:

http://foma.ru/akafist-presvjatoj-bogoro...

И поем на стиховне стихиры самогласны с припевы их. Слава, и ныне: Днесь радость: На благословении хлебов тропарь праздника, трижды, и чтение праздника. На утрени на Бог Господь: тропарь праздника, трижды. По 1-й кафизме кондак: Взбранной Воеводе: и другая 3, и икосы 3, и паки кондак 1-й, и чтение акафиста. По 2-й кафизме кондаки 3, и икосы 3, и паки кондак 1: Взбранной: якоже прежде явлено есть, и чтение акафиста, и полиелей, и седальны вси праздника, и чтения праздника. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен праздника: Всякое дыхание: Евангелие праздника. Псалом 50. Стихира праздника. Канон праздника, со ирмосом на 8 и акафиста на 6. Катавасия праздника, оба лика вкупе. Четверопеснца же зде не поем, но поем напрели в четверток на повечерии. По 3-й песни кондаки 3, и икосы 3, и паки кондак 1-й. Посем седален и чтение праздника. По 6-й песни кондаки 3 и икосы 3. Таже кондак: О Всепетая Мати: трижды, и икос 1-й, и кондак: Взбранной Воеводе: и чтем пролог и синаксарий. На 9-й песни, Честнейшую: не поем, но поем припевы праздника, якоже предписася на самый праздник, к тропарем же канона акафиста припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Таже на сходе поем припев и ирмос: Яко одушевленному: И поклон. Светилен праздника. На хвалитех стихиры праздника, глас 1, Подобен: Небесных чинов: на 4. Слава, и ныне, Да веселятся Небеса: Славословие великое. Тропарь праздника, ектении и отпуст. И дается братии святый елей по обычаю, и оглашение Студитово, и час 1-й в притворе. На 1-м часе тропарь праздника. По трисвятом кондак праздника, и прочее, и отпуст, и исхождение вне монастыря. На Литургии: Блаженны праздника, песни 3-я и 6-я, на 8. Прокимен, Апостол, аллилуия, Евангелие и причастен праздника. О томже празднице, аще случится в субботу Лазареву. В пяток вечера кафизмы не глаголем. На Господи, воззвах: стихира самогласна дне, дважды: Душеполезную: малую.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

По 2-м стихословии седален, глас 8. Подобен: Избранной Воеводе: Сошедшеся, вернии, в память преподобнаго Иосифа, духовно празднуем,/восхваляюще Христа Бога нашего, прославляюща Своего угодника и даром чудес обогатившаго./Притецем верно ко гробу мощей его/и почерпем телесем здравие, купно и душам спасение,/и торжествуем светло во святую память его. Слава, и ныне, праздника. Аще ли кроме попразднства: Слава, и ныне, Богородичен: Взбранной Воеводе и Заступнице нашей,/к Тебе прибегаем, Пречистая Богородице,/побори, Чистая, пленяющаго ны диавола и сводяща в страсти безчестия./Темже припадаем к Твоему, Пречистая, образу,/просяще избавитися всякия муки и огня вечнаго,/заступи ны, Мати Христа Царя Небеснаго, да зовем Ти:/радуйся, Невесто Неискусобрачная. По полиелеи седален, глас 5. Подобен: Радуйся: Радуйся, преподобне,/принесый себе Христу жертву живу,/и, от юности усердно работая Христу Богу/песньми, постом и воздержанием,/водворился еси в пустыни, един Единому беседуя./Тем, видев Господь твое доброе изволение,/со всеми учини тя преподобными и праведными/водворятися в Небеснем Царствии/и со Ангелы Христу пети песнь немолчную./Но, яко имаши дерзновение к Нему,/моля, молимся, спастися душам нашим. Слава, и ныне, праздника, или сей Богородичен: К Богородице возопиим любовию:/радуйся, граде Господень;/радуйся, скиптре Давидов;/радуйся, палато одушевленная;/радуйся, стамно божественныя манны;/радуйся, неопалимая купино,/радуйся, свеще пресветлая и светильниче златый;/радуйся, горо Божия приосененная;/радуйся, огненосный престоле;/радуйся, лествице и двере Небесная;/радуйся, жезле, невлажно прозябый;/радуйся, вся спасающи от всяких бед и скорбей;/радуйся, Владычице, мира спасение. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Евангелие от Матфея, зачало 43.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Кондак, глас 8. Подобен: Взбранной Воеводе: Взбранному Воеводе своинствовався,/в брань вступил еси на духа злобы в поле преподобия и апостольства./И, пожав победы обоюдныя,/воздвизаеши нас вопити тебе:/радуйся, святе Германе, апостоле преподобный. Икос: Несть наша брань противу крови и плоти,/но к духовом злобы поднебесным, якоже рече апостол./Сего ради облек на ся всеоружие Божие в Валааме/и, обувся добре в благовествование Православия,/отшел еси в Америку, яко всеоружник Божий победительный./И подвигом добрым подвизався, веру Православную насадив/и течение земнаго пути скончав, венец славы восприял еси от Бога по достоянию/и нас воздвизаеши вопити тебе:/радуйся, святе Германе, апостоле преподобный. Песнь 7 Ирмос, глас 6: Росодательну убо пещь/содела Ангел/преподобным отроком,/халдеи же опаляющее/веление Божие мучителя увеща вопити:/благословен еси, Боже отец наших. Из России изшед благочестивыя и в Америку достиг,/совершил еси дело апостольства и преподобия,/оттуду же в вечное отшед отечество, поеши Господеви:/благословен еси, Боже отец наших. Постом и молитвою влагу страстную плоти изсушив,/дух возвысил еси в меру возраста Христова,/во еже всем естеством пети возможеши:/благословен еси, Боже отец наших. Опасно проходя путь добродетели и не уклоняяся ни одесную, ни ошуюю,/людей твоих водил еси безпорочно к Богу,/и сам достигл еси Царство, идеже поеши:/благословен еси, Боже отец наших. Богородичен: Христа Еммануила Мати Благословенная,/предстательствы Твоими всели Дух Сына Твоего в сердца наша,/яко да с нами Бога имуще, злых свободимся и пети выну возможем:/благословен еси, Боже отец наших. Песнь 8 Ирмос, глас 6: Из пламене преподобным росу источил еси/и праведнаго жертву водою попалил еси:/вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети./Тя превозносим во вся веки. Вол, за любовь твою возлюбив тя/и не единаго дне не стерпев смертнаго лишения твоего,/сам убися в печали своей по тебе,/яко тварь сице воспевая Господеви.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Богородичен: Уясняют пророчестии гласи Божию Родительницу,/поем же Тя и мы и молим,/видяще сбытие честных прорицаний,/Бога бо истинно и чистоты вместилище была еси. Кондак, глас 8. Подобен: Взбранной Воеводе: Царство земное в ничтоже вменив,/славу, яко преходящую, оставил еси,/самозван пришед к подвигом,/Троицу проповедал еси пред нечестивым мучителем,/страстотерпче Михаиле с доблим Феодором,/Царю Сил предстояще,/молите без вреда сохранити Отечество ваше, град же и люди,//да вас непрестанно почитаем. Икос: Кто подвиги ваша и болезни возможет извещати, страстотерпцы,/яже мужески претерпесте за веру Господню?/и дарований, ихже сподобистеся, не довлеют уста человеческая исповедати./Премудростию бо украшени и мужеством,/богатство и славу привременную возненавидесте,/Михаиле славный, и с пострадавшим с тобою дивным Феодором,/с ним не разлучистеся на земли и на Небеси./Тем молите без вреда сохранити Отечество ваше, град же и люди,/да вас непрестанно почитаем. Ин кондак, глас 2. Подобен: Твердыя: Верою укрепльшеся, святии, мучения претерпесте/и кровьми своими погасисте пламень сопротивных безбожия,/Христа же исповедасте, с Отцом и Духом,//Михаиле и Феодоре, Его молите за всех нас. Ин кондак, глас 2: Вышних ищуще, нижняя оставили есте,/колесницу на Небеса кровь свою сотворили есте,/тем собеседницы первомучеником бысте,/Михаиле и Феодоре,//с нимиже Христа Бога моляще непрестанно за вся ны. Ин кондак, глас 3: Яко светила, в Руси возсиявше,/мучения лучами славными отразисте,/страстотерпцы славнии, Михаиле и Феодоре,/тем вопиясте://ничтоже нас отлучит от любве Христовы. Песнь 7 Ирмос: В пещи авраамстии отроцы персидстей,/любовию благочестия паче,/нежели пламенем, опаляеми, взываху://благословен еси в храме славы Твоея, Господи. Ни любви сопружницы, ни чад разлучению внимал еси,/но сия вся в руки предав Божия,/яко Творца и Промысленника всех, вопиял еси:/благословен Бог отцев наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Ин кондак, глас 8. Подобен: Взбранной: К Взбранней Воеводе и Заступнице, Деве и Богородице,/в чистей совести, верою утвердившеся, русстии народи,/невозвратно надежду имуще, притецем,/к чудотворному Ея и пречистому образу, и возопием Ей:/радуйся, Невесто Неневестная. Седален, глас 4. Подобен: Удивися Иосиф: Народи боголюбивии, приидите в сретение:/се бо приходит Дева, всех пророков превышши,/честным Своим образом, Жизнодателя миру на руках имеющи,/град Свой сохраняти страждущий, варварскую дерзость низложити,/вообразитися всем Хранительница тверда,/держава и ограждение верно молящимся. Слава, и ныне, тойже. Песнь 4 Ирмос: Неизследный Божий Совет,/еже от Девы воплощения/Тебе, Вышняго,/пророк Аввакум усмотряя, зовяше:/Слава силе Твоей, Господи. Гору превелию, юже Даниил виде, от неяже камень отсечеся без руки/и вся соблазны истни, верныя же просвети,/истинное светозарное солнце показа, лучами просвещающи, Богородице Приснодево. Вооружаются на люди Твоя, Чистая Богородице, сынове Агарины,/злый совет творяще, грады разоряюще, верныя же погубляюще,/но Ты, Всепетая, Твоею милостию вся низложи,/исмаильтяны враги покаряющи отечеству нашему. Небо одушевлено, едина Богомати, Свет велий приемши,/вся просвещающи, тьму обдержащих бед разжени/и нас Вышняго причастия сподоби. Давид пред кивотом ликовствует, левити же воспевают,/паче же пред Тобою, Богородительнице Чистая,/Россия хвалами яко Царицу воспевает,/гласы молебными прилежно Ти вопиющи:/радуйся, Заступнице града нашего. Песнь 5 Ирмос: Ужасошася всяческая/о Божественней славе Твоей:/Ты бо, Неискусобрачная Дево,/имела еси во утробе над всеми Бога/и родила еси Безлетнаго Сына,/всем воспевающим Тя/мир подавающая. Тебе, Богомати, великий во пророцех Исаия провиде духом,/Угль имеющу во чреве, верныя просвещающ и соблазны вся пожигающ,/спасая род человеч.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Неделя четвертая постов, поем последование преподобнаго отца нашего Иоанна, списателя Лествицы. Тропарь, глас 1: Пустынный житель, и в телеси ангел, и чудотворец явился еси Богоносе отче наш Иоанне, постом, бдением, молитвою небесная дарования приим, исцеляеши недужныя, и душы верою притекающих к тебе. Слава давшему тебе крепость: слава венчавшему тя: слава действующему тобою всем исцеления. Кондак, глас 4: Подобен: Явился еси: На высоте Господь воздержания истинна тя положи, якоже звезду нелестную, световодящую концы, наставниче Иоанне отче наш. В четверток пятыя седмицы поем последование великаго канона. Кондак, глас 6: Душе моя, душе моя, востани, что спиши? конец приближается, и имаши смутитися, воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый, и вся исполняяй. В субботу пятыя седмицы поем ко Пресвятей Богородице неседальное пение. Тропарь, глас 8: Повеленное тайно прием в разуме, в крове Иосифове, тщанием предста безплотный, глаголя Неискусобрачней: Приклонивый схождением небеса, вмещается неизменно весь в Тя, Егоже и видя в ложеснах Твоих, приемша рабий зрак, ужасаюся звати Тебе. Радуйся, Невесто Неневестная. Кондак, глас 8: Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых благодарственная восписуем Ти раби Твои Богородице. Но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная. В пятую неделю постов поем последование преподобныя матере нашея Марии египтяныни. Тропарь, глас 8: В тебе, мати, известно спасеся, еже по образу: приимши бо крест, последовала еси Христу, и деющи учила еси презирати убо плоть, преходит бо: прилежати же о души вещи безсмертней. Темже и со ангелы срадуется, Преподобная Марие, дух твой. Кондак, глас 3. Подобен: Дева днесь: Блудами первее преисполнена всяческими, Христова невеста днесь покаянием явися, ангельское жительство подражающи, демоны креста оружием погубляет: сего ради Царствия невеста явися Мариа Преславная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Прп. Феодосий Тырновский. Мозаика Александро-Невского Собора в Софии. Нач. XX в. Молитвословия Тропарь, глас 3 (Подобен: Божественныя веры:) В блаженнем безмолвии пустыннем/и на соборех, любовию к Богу горя,/посрамил еси лукавых бесов и еретик злочестивых./На молитве же стоя, огня светлостию просиял еси/и преставлением твоим Ангелов поющих обвеселил еси,/Феодосие, отче наш,/сего ради молим тя://молися о душах наших. Кондак, глас 8 (Подобен: Взбранной воеводе:) Пропов " едник велегласный Божественных догмат/на соборех святых был еси, отче мудре,/цари умудряя и в вере утверждая;/благодатию же Божественною осияваем,/заградил еси уста злославных, Феодосие./Сего ради вопием ти:/радуйся, Болгарская похвало//и Православия светлое радование. Литература Использованные материалы   Прозвище Тырновский отсутствует в дошедших до нас средневековых источниках. Впервые преподобный Феодосий назван Тырновским в „Истории славяноболгарской” преподобного Паисия Хиландарского 1762 г. См.: Паисий Хилендарски. Славянобългарска история. София, 1973. С. 97–98.   Киселков В. С. Житието на св. Теодосий Търновски. С. 4.   Киселков В. С. Св. Теодосий Търновски. София, 1926. С. 3-4.   Андреев Й., Лазаров И., Павлов П. Кой кой е в Средновековна България: исторически справочник. София, 1994. С. 374.   Червен - средневековый укрепленный город, важный военно-административный и духовный центр, расположенный в долине реки Черни Лом, в 32 км южнее нынешнего болгарского города Русе. См.: Ковачев Н. Ук. соч. С. 26; Мичев Н., Михайлов Ц., Вапцаров И. и Кираджиев С. Ук. соч. С. 447.   Современное название этой части Восточной Старой планины - Эминска планина. Она расположена между рекой Луда Камчия и Черным морем и заканчивается мысом Эмине, где в наши дни видны руины средневековой крепости Эмона. См.: Ковачев Н. Ук. соч. С. 28; Мичев Н., Михайлов Ц., Вапцаров И., Кираджиев С. Ук. соч. С. 201.   Киселков В. С. Житието на св. Теодосий Търновски. С. 11.

http://drevo-info.ru/articles/13674116.h...

Слава, и ныне, Богородичен: Взбранней Воеводе, избравшей гору Почаевскую в место селения Своего,/похвальная восписуем Ти, раби Твои, Богородице,/яко от лет древних прославила еси место сие явлением цельбоносныя стопы Твоея/и Твоего Божественнаго образа чудодействием./Темже, яко избавльшая иногда обитель Твою от нашествия агарянскаго,/от всяких нас бед и напастей свобождай,/да всегда, Твоею помощию избавляеми, благодарив вопием Ти:/радуйся, похвало Почаевская, надеждо наша и утешение. На хвалитех стихиры на 6, глас 8. Подобен: Что вас наречем, святии: Что тя наречем, преподобне отче наш Иове?/Ангела ли земнаго, во плоти суща,/яко, равноангельно пожив,/чином ангельским на Небеси приобщился еси,/с нимиже и виден был еси над обителию Почаевскою/во время брани Збаражския,/предстоя Царице Небесней?/Темже празднующе память твою, весело вопием ти:/радуйся, Иове, преславный угодниче Божий/и обители Почаевския украшение. Что тя наречем, славне?/Человека ли Небеснаго житием,/яко, одухотворив плоть твою/небошественных добродетелей деянии,/нетления пренебеснаго свыше сподобился еси?/Темже к раце честных мощей твоих припадающе,/радостно зовем:/радуйся, Иове, преславный угодниче Божий/и обители Почаевския украшение. Что тя провещаваем, всеблаженне?/Пророка ли,/яко провидел еси Блаженную кончину твою,/реку ли воды животныя,/струи многоразличных дарований Божиих изливающую верным,/и врача всем в болезнех сущим истинна?/Темже, яко скорому помощнику/и молитвеннику о душах наших,/к тебе прибегающе, усердно величаем тя, зовуще:/радуйся, Иове, преславный угодниче Божий/и обители Почаевския украшение. Ины стихиры преподобнаго, глас 4. Подобен: Званный свыше: Днесь в памяти твоей,/яко званный свыше угодниче Божий,/Лавра Почаевская веселится,/иночествующих же собрание честное,/ко гробу твоему притекше,/во псалмех и пениих ликовствует,/похваляюще живущаго в Горнем граде/и хвалимаго во святых Своих Бога,/с Нимже ныне живеши,/приемля почесть Горняго звания,/Иове всеблаженне.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Бесовская стремления и тех полки, Богодухновенная,/безоружным сплетением верно попрала еси/и, сих низложивши, страшная оружия велехвалящихся сокрушила еси. Духовная благодать в сердце твоем вселися и светозарну тя показа,/и огнь Божественныя любве в души твоей распалила еси, искры словесныя испущающи,/имиже греховное терние попали. Общим союзом любве, юже имате ко Христу,/нам, ныне почитающим вас любовию и молебную совершающим память вашу,/Ангелино преподобная, с пожившими по Бозе с тобою и с чады,/молитеся вкупе Творцу и Содетелю своему причастником быти славы Его. Ангелино преблаженная и добрая, великая славо веры и жизни нашея,/истинный венец и праведный прияла еси от руки Законоположника Христа. Богородичен: Зачала еси воистинну Божие Слово во утробе Твоей/и Сего паче естества, Всенепорочная, родила еси./Егоже молитвами умоли о иже воистинну Богородицу воспевающих Тя. Кондак, глас 8. Подобен: Взбранной Воеводе: Вышняго живота желающи сподобитися,/нижнюю пищу тщательно оставила еси,/и богатство твое расточила еси нищим,/и Небесное богатство прияла еси,/и по смерти нас освящаеши,/и чудеса твоя, всехвальная Ангелино, источаеши./Темже твое успение святое почитаем, взывающе:/радуйся, мати прехвальная. Икос: Святая благодать и слава с Небесе послася тебе, Ангелино преподобная,/ибо Небесе и земли Творец, прославляяй всех, иже Того прославльших,/настави нас на разум, еже взывати сия:/радуйся, покаяния наставнице;/радуйся, славо иночествующих./Радуйся, преподобных единонравное стояние;/радуйся, яко со Ангелы ликуеши невещественными./Радуйся, яко наставляеши сущих во иночестве добре;/радуйся, яко ты отгнала еси ополчение врагов./Радуйся, яко храниши твою обитель;/радуйся, яко славиши почитающих тя верою./Радуйся, честных деспот славо;/радуйся, яко верных Господеви приводиши./Радуйся, яко светло Господеви предстоиши, Создателю;/радуйся, яко просиши спасение миру./Радуйся, мати прехвальная.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003   004     005    006    007    008    009    010