Мужески подвизався во плоти, преподобне отче Савво,/и быстроту духовную восприим,/взялся еси на высоте Небесней, идеже ныне со Ангелы прославляешися./Тамо и нас поминай. На высоте Небесней сый, преподобне,/нам испроси от Бога благодать, и милость,/и согрешением оставление. Законы Божественныя соблюдая,/сам братии твоей законоположник был еси/и, победив козни лукаваго, тойжде победе их научил еси./Молитвами твоими защити и нас от наветов сего. Богородичен: Пресущное Слово, естество плотское приим от чистых кровей Твоих,/плотскаго тления нас избави, Чистая./сего ради Тя присно славим. Катавасия: Крест начертав, Моисей: Песнь 3 Ирмос: Несть свят,/якоже Ты, Господи Боже мой,/вознесый рог верных Твоих, Блаже,/и утвердивый нас на камени/исповедания Твоего. Выспреннею молитвою, отче Савво,/яко крилами, возлетел еси к премирному наслаждению с лики отец,/с нимиже водворяешися в неизреченней радости Господа своего,/нам же от честный своей раки чудес сияния, аки луча, изливая,/сердца восхищаеши зовущих:/радуйся, светоносне отче наш. Воистинну блаженныя жизни сподобился еси, преподобне отче Савво,/целомудрием и пощением освятив душу и плоть свою,/нас же к славословию тя движеши, зовущих:/радуйся, светоносне отче наш. Якоже честный бисер твоя мощи, гроб и честная персть твоя нам обретошася, Савво отче преподобне,/шестьдесят бо лет пребывше сокровени,/ныне всеми видимы предлежат,/различна исцеления неоскудно подающе./Темже вопием ти:/радуйся, светоносне отче наш. Богородичен: Из ложесн Твоих, Пречистая, правды Солнце, Христос, возсия,/Егоже Божественными зарями и мое окаянство просвети, омраченное грехи. Катавасия: Жезл во образ тайны приемлется: Седален, глас 3: Божественным желанием к безсмертию воспаряя, отче Савво,/крестом Христовым умерщвленное тело свое обратил еси в нетление,/пустыню же свою град Небесный сотворил еси/и, плотяных братий собрав, во ангелоподобных претворил еси,/с нимиже славя в Трех Ипостасех Единосущную и Неразделимую Троицу, сам прославился еси./Мы же тя молитвенника тепла стяжахом к Богу.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Горы и холмы, восторжествуйте,/пророки богословесные, возликуйте,/народы и племена, начните рукоплескать:/всех Спасение и Просвещение стало близким,/во граде Вифлееме рождающееся. Богородичен: Нищ богатый бывает,/обогащая иже злобою обнищавшия,/Человек Бог познавается от Девы Неискусобрачныя кроме преложения;/вси хвалами воспоем Его, яко прославися. Богородичен: Нищим становится Богатый,/обнищавших по причине злобы обогащая;/Бог от Девы, не знавшей брака,/как смертный открывается без изменения;/все хвалами воспоем Его,/ибо Он прославился. Катавасия: Христос раждается – славите!/Христос с Небес – срящите!/Христос на земли – возноситеся!/Пойте Господеви, вся земля,/и веселием воспойте, людие,/яко прославися. Катавасия: Христос рождается – славьте!/Христос с небес – встречайте!/Христос на земле – воспряньте!/Пой Господу, вся земля/и с веселием воспойте, люди,/ибо Он прославился! Песнь 3. Ирмос: Тебе, на водах/повесившаго всю землю неодержимо,/тварь, видевши на лобнем висима,/ужасом многим содрогашеся,/несть свят,/разве Тебе, Господи, взывающи. Песнь 3 Канон 1. Ирмос: Тебя, на водах/повесившего всю землю без опоры,/творение увидев висящим на лобном месте,/великим ужасом охваченное, восклицало:/“Нет святого, кроме Тебя, Господи!” Во гробе тридневствовавый/воскресил еси животворным востанием умершия от века,/и, осуждения разрешшеся, весело радовахуся:/се избавление пришел еси, Господи, взывающе. Во гробе пробыв три дня,/Ты воскресил животворным пробуждением умерших от века,/и они, от осуждения освобождаясь,/весело радовались и восклицали:/“Вот, Избавлением пришел Ты, Господи!” Слава Твоему востанию, Спасе наш,/яко нас от ада, тли и смерти избавил еси, яко Всесилен,/и, воспевающе, глаголем:/несть свят, разве Тебе, Господи Человеколюбче. Слава воскресению Твоему, Спаситель наш,/ибо Ты от ада, тления и смерти/нас избавил, как всесильный./И мы в песнях восклицаем:/“Нет святого, кроме Тебя, Господи Человеколюбец!” Ин, отцем: Юже по образу славу и по подобию Божию верно соблюдающе,/златаго образа пламень огнем духовным страдальчески угасиша отроцы, поюще:/Единаго Господа знаем.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/nedelya-s...

Песнь 1 Ирмос: Моисейскую песнь: Ирмос: Моисееву песнь начав: Иисусе Боже, кающася приими ныне и мене,/яко блуднаго сына, все житие в лености живша,/и Тебе прогневавша. Иисусе Боже,/прими ныне кающимся и меня,/как блудного сына,/всю жизнь в нерадении прожившего/и Тебя прогневавшего. Еже ми дал еси прежде,/зле расточих Божественное богатство,/удалихся от Тебе, блудно жив:/благоутробне Отче, приими убо и мене обращающася. То, что Ты дал мне прежде – божественное богатство –/в пороках я расточил;/удалился от Тебя, распутно пожив./Милосердный Отче,/прими же и меня, обращающегося. Слава: Объятия ныне Отеческая простер,/приими Господи и мене, якоже блуднаго, Всещедре,/яко да благодарно прославлю Тя. Слава: Объятия отеческие ныне распростерши,/прими, Господи, и меня,/как блудного сына, Всемилосердный,/чтобы я благодарно славил Тебя. И ныне, Богородичен: На мне Боже, всю показав благостыню,/презри моих множество согрешений, яко благодетель,/божественными Матере Твоея мольбами. И ныне, Богородичен: На мне, Боже, показав всю Свою благость,/презри множество согрешений моих, как Благодетель,/Божественной Матери Твоей мольбами. Катавасии же поем ирмосы канона. Моисейскую песнь восприимши возопий душе:/Помощник и Покровитель бысть мне во спасение,/сей мой Бог, и прославлю Его. Вместо катавасии поем ирмосы канона: Моисееву песнь начав,/воззови, душа:/“Помощник и покровитель стал моим спасением:/Он – мой Бог и прославлю Его!” Песнь 3. Ирмос: Неплодствовавший мой ум: Песнь 3 Ирмос: Бесплодный мой ум: Весь вне быв себе,/умовредно прилепихся страстей обретателем:/но приими мя Христе, якоже блуднаго. Весь оказавшись вне себя,/я безумно привязался к изобретателям страстей:/но прими меня, Христе,/как сына блудного. Блуднаго гласу поревновав, вопию:/согреших, Отче, якоже онаго убо,/и мене обыми ныне, и не отрини мене. Блудного сына возгласу подражая,/взываю: “Согрешил я, Отче!/Как его и меня обними же ныне/и не отвергни меня!” Слава: Объятия Твоя простер Христе,/милостивно приими мя,/от страны дальныя греха и страстей обращающася.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/nedelya-o...

Богородичен: Речений Божественных услышим, вопиющих Христово явление:/се бо в вертепе раждается из Отроковицы Неискусомужныя,/Егоже страшное Рождество провозвещает звездословцем звезда явльшаяся. Богородичен: Изречения Боговдохновенные услышим,/возглашающие о явлении Христа:/ибо вот, Он в пещере рождается/от Отроковицы, не знавшей мужа,/и Его повергающее в трепет Рождество/открывает звездочетам звезда явившаяся. Катавасия: Христос раждается – славите!/Христос с Небес – срящите!/Христос на земли – возноситеся!/Пойте Господеви, вся земля,/и веселием воспойте, людие,/яко прославися. Катавасия: Христос рождается – славьте!/Христос с небес – встречайте!/Христос на земле – воспряньте!/Пой Господу, вся земля/и с веселием воспойте, люди,/ибо Он прославился! Песнь 3. Ирмос: Ты еси утверждение/притекающих к Тебе, Господи,/Ты еси Свет омраченных,/и поет Тя дух мой. Песнь 3 Канон 1. Ирмос: Ты – утверждение/прибегающих к Тебе, Господи,/Ты – Свет омраченным,/и Тебя воспевает дух мой. Разум стяжавше Богонаученный, Владыко, отроцы Давидовы/законы отеческия богомудренно соблюдоша. Разум стяжав,/Богом обученный, Владыка,/отроки, чада Давидовы,/законы отеческие богомудро сохранили. Огнь не опали чистейшая телеса благочестивых:/постом бо душепитательным напаяхуся. Огонь не опалил/чистейшие тела благочестивых:/ибо они постом душепитательным/были орошаемы. Хвалу всемирную и многопетую поют отроцы трие,/посреде пещи чудно орошаеми. Хвалу всемирную и многократную/поют три отрока посреди печи,/чудесно росою окропляемые. Богородичен: Да рождество, Владыко, из девствующаго телесе покажеши нам,/спасаеши в пещи девствующая телеса. Богородичен: Чтобы нам показать рождение/из девственного тела, Ты, Владыка,/в печи спасаешь девственников тела. Ин. Ирмос: Прежде век от Отца: Канон иной. Ирмос: Прежде веков от Отца: Поется в мире Сифово к Зиждителю разжжение,/ибо в непорочнем жительстве и душевней любви Тому истинно угоди,/и ныне во стране живых вопиет:/Свят еси, Господи. Воспевается в мipe/Сифа пламенное к Создателю стремление,/ибо он непорочной жизнью и расположением души/Ему истинно послужил,/и ныне во стране живых взывает:/“Свят Ты, Господи! ”

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/nedelya-s...

Изнесе чрево священное Слово, яве неопально живописанное купиною,/смешена зраком человечим Бога,/Евы окаянную утробу клятвы древния разрешающее горькия,/Егоже, земнии славим. Освященное чрево породило Слово,/ясно изображаемое несгораемым кустом терновым,/– Бога, с образом смертным соединенного,/разрешающего злосчастную утробу Евы/от древнего горького проклятия:/Его мы, смертные, прославляем. Показа звезда прежде солнца Слово, пришедшее уставити грехи,/волхвом яве во убозем вертепе, милостиваго Тебе, пеленами повита,/Егоже, радующеся, видяху Самого – и Человека, и Господа. Звезда волхвам ясно указала/существующее прежде солнца Слово,/грех пришедшее подавить, –/Тебя из сострадания к нам в убогой пещере пеленами повитого,/в Ком с радостью увидели они/и смертного и вместе – Господа. Катавасия первого канона, ирмос, 1й лик, и второго, 2й лик. Катавасия: первых хор – ирмос первого канона, второй хор – второго канона. Песнь 3. Ирмос: Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну/и в последняя от Девы/воплощенному безсеменно,/Христу Богу возопиим:/вознесый рог наш,/свят еси, Господи. Песнь 3 Канон 1. Ирмос: Прежде веков от Отца рожденному/не по земным законам Сыну/и в последние времена от Девы/воплощенному без семени,/Христу Богу воззовем:/“Возвысивший наше достоинство,/свят Ты, Господи!” Иже дохновения причащся лучшаго Адам перстный/и к тлению поползся женскою лестию,/Христа от Жены видя, вопиет:/Иже мене ради по мне быв, Свят еси, Господи. Адам бренный, причастный высшему дыханию,/но к погибели увлеченный обольщением жены,/видя Христа, от жены рожденного, взывает:/“Ставший меня ради подобным мне,/свят Ты, Господи!” Сообразен бренному умалению растворением, Христе, быв/и причастием плоти горшия, подав Божественнаго естества,/землен быв, и пребыв Бог,/и возвысивый рог наш,/Свят еси, Господи. Став низкому составу из глины сообразным/и причастностью к слабейшей плоти/уделив ей, Христе, от божественного естества,/смертным сделавшийся и пребывший Богом,/и возвысивший наше достоинство,/свят Ты, Господи.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/rozhdestv...

В субботу на малей вечерни, стихиры воскресны по обычаю. На стиховне, стихира воскресна едина, и праздника стиховна с припевы своими великия вечерни. Слава, и ныне, праздника. Тропарь воскресен. Слава, и ныне, праздника. На велицей вечерни, по обычной кафисме, на Господи воззвах, стихиры воскресны 3, и анатолиев един, и праздника 6, поемыя на самый праздник. Слава, праздника. И ныне, Богородичен 1-й гласа. На литии стихиры и Слава, и ныне, праздника: На стиховне стихиры воскресны. Слава и ныне, праздника. На благословении хлебов, тропарь: Богородице Дево: дважды, и праздника, единожды. и чтение в посланиих апостольских. На утрени, на Бог Господь, тропарь воскресн, дважды. Слава и ныне, праздника: По кафисмах седальны воскресны, с богородичны их, и чтение во евангелии толковом, и непорочны, и ипакои гласа, и чтение. Степенна, и прокимен гласа. Всякое дыхание: Евангелие воскресно. Воскресение Христово: псалом 50. стихира воскресна, и прочая по обычаю. Канон воскресн со ирмосом на 4, и Богородицы на 2, и праздника оба канона на 8. Катавасиа: Преукрашенная: По 3-й песни, кондак праздника, и икос, и ипакои праздника. По 6-й песни, кондак воскресн и икос и пролог. На 9-й песни, поем Честнейшую: Светилен воскресн. Слава, и ныне, праздника. На хвалитех стихиры воскресны на 4, и праздника на 4 со славным, с припевы праздника. Слава, стихира евангельская. И ныне: Преблагословенна еси: Славословие великое. По трисвятом тропарь воскресн точию. ектении, и отпуст, и оглашение Студитово, и исхождение обычное в притвор, и час первый, и конечный отпуст. На часех, тропарь воскресн. Слава, праздника. И ныне, Богородичен часов. По Отче наш, кондак праздника, и воскресн, пременяюще глаголем. На литургии, блаженна гласа на 6: и праздника, песнь 9-я, на 4: По входе тропарь воскресн, и праздника. Слава, кондак воскресн. И ныне, праздника. Прокимен, апостол, Аллилуиа, и Евангелие дне и праздника. Причастен: Хвалите Господа с небес: и праздника. От сего же дне катавасиа поется: Крест начертав: до 21-го септемвриа. Святаго же Луппа поется служба в 22-й день, якоже предуказася.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Ирмос: Утренюем утреннюю глубоку,/и вместо мира песнь принесем Владыце,/и Христа узрим/правды Солнце,/всем жизнь возсияюща. Ирмос: Бодрствовать будем с раннего утра/и, вместо мvpa, песнь принесем Владыке,/и Христа узрим – правды Солнце,/всем жизнь излучающее. Припев:  Христос воскресе из мертвых. Припев:  Христос воскрес из мертвых. Безмерное Твое благоутробие,/адовыми узами содержимии зряще,/к свету идяху Христе,/веселыми ногами,/Пасху хваляще вечную. Безмерное Твое милосердие видя, Христе,/связанные узами ада/к свету устремлялись/радостными стопами,/восхваляя Пасху вечную. Припев:  Христос воскресе из мертвых. Припев:  Христос воскрес из мертвых. Приступим свещеноснии,/исходящу Христу из гроба, яко жениху,/и спразднуем любопразднственными чинми/Пасху Божию спасительную. Приблизимся со светильниками в руках ко Христу,/выходящему из гроба, как жениху,/и отпразднуем вместе/с торжествующими Небесными полками/Пасху Божию спасительную. Слава: Просвещается божественными лучами и живоносными/воскресения Сына Твоего, Богомати Пречистая,/и радости исполняется/благочестивых собрание. Слава:  Просвещается Божественными/и живоносными лучами/воскресения Сына Твоего, Богоматерь Пречистая,/и радости исполняется благочестивых собрание. И ныне: Не разверзл еси врата девства в воплощении,/гроба не разрушил еси печатей, Царю создания,/отонудуже воскресшаго Тя зрящи/Мати, радовашеся. И ныне:  Не отверз Ты врат девства при воплощении,/не нарушил печатей гроба, Царь создания,/и потому, воскресшим Тебя видя,/Матерь радовалась. Катавасия: Утренюем утреннюю глубоку:  И тропарь: Христос воскресе:  трижды. Катавасия: Бодрствовать будем с раннего утра:  И тропарь: Христос воскрес из мертвых:  (3) Песнь 6. Песнь 6 Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли,/и сокрушил еси вереи вечныя,/содержащия связанныя, Христе,/и тридневен, яко от кита Иона,/воскресл еси от гроба. Ирмос: Сошел Ты в глубочайшие места земли/и сокрушил засовы вечные,/державшие заключенных в оковы, Христе,/и на третий день, как из кита Иона,/воскрес из гроба.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/chetverg-...

Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла Содержание КАТАВАСИЯ [греч. καταβασα от καταβανω - «схожу, спускаюсь», κατβασις - «схождение»], песнопение, исполняемое в конце каждой песни канона на утрене в праздничные и особые дни. В качестве К. используются ирмосы (как правило, из наиболее известных канонов). Название песнопения обычно объясняют способом его исполнения - для пения К. два хора должны сойти со своих обычных мест и объединиться в середине храма, однако различные способы использования термина καταβασα в древних памятниках (см. ниже) скорее указывают на то, что «схождение» здесь означает «завершение», т. е. К.- это заключительная часть той или иной литургической структуры. В богослужебной практике К. нередко называют также т. н. рядовую К. или покрывающие ирмосы - ирмосы 3, 6, 8-й и 9-й песней последнего из канонов утрени, которые за вседневным богослужением должны исполняться в конце этих песней; они завершают очередной раздел канона и указывают священнослужителям на необходимость произнесения ектении или интонирования песни Пресв. Богородицы «Величит душа Моя Господа» . Однако отождествление покрывающих ирмосов с К. не вполне корректно: в отличие от К. они не должны исполняться двумя хорами вместе (на вседневной утрене хоры соединяются только для пения «Достойно есть» в конце канона), а их функция вспомогательная, тогда как К. является самостоятельным элементом чинопоследования, подчеркивающим торжественность службы. Практика исполнения К. в праздничные дни появилась уже в студийскую эпоху. В Студийско-Алексиевском Типиконе 1034 г., наиболее точно передающем содержание первоначального студийского Синаксаря (устава на весь год), о К., в качестве к-рой используются ирмосы праздничного канона, упоминается в разделах о службах на такие важнейшие праздники, как Рождество Христово и Богоявление ( Пентковский. Типикон. С. 308, 317), а также на память св. Алексия, человека Божия,- покровителя патриарха Алексия Студита, составителя этого Типикона (Там же. С. 332). О К. в конце песней рождественского и богоявленского канонов говорится описательно, без специального определения, причем слово  в этом памятнике все же употребляется, но в совершенно ином значении - праздничного тропаря или ипакои (Там же. С. 351, 363). М. Н. Скабалланович упоминает о случаях обозначения К. (в смысле цикла завершающих ирмосов) в древнерус. студийских памятниках с помощью термина  (греч. περισσ - завершение) ( Скабалланович. Типикон. Ч. 2. С. 274).

http://pravenc.ru/text/1681349.html

Таже псалом 50: Помилуй мя Боже: По скончании же псалма, абие певцы поют канон, глас 6. Поем же его без ирмосов. Песнь 1 Ирмос: Яко по суху пешешествовав: Припев: Помилуй нас, Господи, людей согрешивших. Приидите, вернии, песнь нову воспоим Владыце Богу, глаголюще: умилосердися яко Щедр, и помилуй безмерно согрешивших. (Дважды.) Слава: Приими молитвы и слезы, Христе Боже, молящихся Тебе ныне нас рабов Твоих, и подаждь времена ведренна к плодоношению земли. И ныне: Ускори, Владычице Марие, пречистеи Твои руце милостивно воздети к Сыну Твоему и Богу, да подаст ведро, и пищу верным рабам Своим. Катавасия по всякой песни: Помилуй нас, Владыко Всемилостиве, людей согрешивших и не растли плоды и семена земные безвременным дождем, яко мы усердно к Тебе прибегаем, яко ко Творцу, Владыце и Промыслителю нашему. Спаси от настоящие беды рабов Твоих, Пречистая Богородице Дево, яко мы вси по Бозе к Тебе прибегаем, яко к милосердой Матери нашей и Предстательнице. Песнь 3 Ирмос: Несть свят: Помилуй нас, Господи, людей согрешивших. Не яростию Твоею обличи нас, Господи, якоже пророк вопиет, ни гневом Твоим накажи нас, но молитвами Пречистыя Твоея Матере, излей на нас обильно милости Твоя. (Дважды.) Слава: Люди Твои со слезами вопиют Тебе Владыко: умилосердися яко щедр, и подаждь нам ведро и воздухи благорастворны, обилие же и велию милость. И ныне: Не презри слез наших, Богородице Владычице, и не, отвергни воздыхания наша, но моли Сына Твоего прилежно, подати ведро земли, и людем Твоим велию милость. Катавасия: Помилуй нас, Владыко Всемилостиве, людей согрешивших и не растли плоды и семена земные безвременным дождем, яко мы усердно к Тебе прибегаем, яко ко Творцу, Владыце и Промыслителю нашему. Спаси от настоящие беды рабов Твоих, Пречистая Богородице Дево, яко мы вси по Бозе к Тебе прибегаем, яко к милосердой Матери нашей и Предстательнице. Ектения великая: Помилуй нас Боже, по велицей милости Твоей: Достойная казнем сотворихом, и праведен суд Твой постиже нас, Господи, но пощади, пощади людей согрешивших, и отврати гнев Твой, праведно на нас движимый, в покаянии к Тебе припадаем и смиренно молим Тя, услыши и помилуй.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Мы же многолетствуем: Великаго господина: И бывает расход. В пяток на утрени Если утреня совершается отдельно от вечерни, глаголем двупсалмие. Если же утреня совершается накануне, сразу после вечерни, то вместо отпуста вечерни по обычаю священник произносит возглас на шестопсалмие: Слава святей: Обычное шестопсалмие и ектения великая, постовым распевом. Вместо Бог Господь: Возглашает священник Аллилуйя: со стихи: От нощи утреннюет: и прочая. И глаголем Троичен прилучившагося гласа, к немуже припеваем: Свят, Свят, Свят еси Боже наш, силою Креста Твоего сохрани нас, Господи. На Славу: Свят, Свят, Свят еси Боже наш, молитвами всех святых Твоих помилуй нас. На И ныне: Свят, Свят, Свят еси Боже наш, Богородицею помилуй нас Кафисмы чтем 19-ю и 20-ю. Между кафисмами и седальнами малой ектений несть. По 1-м стихословии глаголем седальны Октоиха Крестны. По 2-м стихословии глаголем седальны Триоди. Посем, Господи помилуй (3), Слава и ныне, и глаголем псалом 50-й. И абие канон. Канон Триодь излагает полный канон Кресту и трипеснец на 5, 8 и 9 песни. Сего ради перемещаются тропари канона Минеи из песен с трипеснцем. Песнь Тропари Тропари Тропари Катавасия Октоих Октоих Триодь (канон Кресту) Октоих Октоих Триодь (канон Кресту) Триодь Малая ектения. Седален Минеи. Слава и ныне, Крестобогородичен (Песнь) (Ирмос) (Тропари) (Тропари) (Тропари) (Катавасия) Октоих Октоих Минея 2 троп, из 4 песни, 2 троп, из 5 песни Триодь (канон Кресту) Триодь Триодь (канон Кресту) Триодь (трипеснец) Триодь (трипеснец) Триодь Октоих Октоих Минея 2 троп, из 6 песни, 2 троп, из 8 песни Триодь (канон Кресту) Триодь (Очисти мя, Спасе:) Малая ектения. Кондак и икос святаго Минеи. 7 Октоих Октоих Минея 2 троп, из 7 песни, 2 троп, из 9 песни Триодь (канон Кресту) Триодь Триодь (канон Кресту) Триодь (трипеснец) Триодь (трипеснец) Триодь Триодь Триодь (канон Кресту) Триодь (трипеснец) Триодь (трипеснец) Триодь (Чужде матерем:) И абие: Достойно есть: постовым распевом Малая ектения. Светилен постовой прилучившагося гласа.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010