Аминь. Пение 1й части «Херувимской песни» Иже херувимы тайно образующе и Животворящей Троице Трисвятую песнь припевающе, всякое ныне житейское отложим попечение. Обратите внимание на правильный перевод Херувимской песни ! В Великий Четверг вместо Херувимской песни поётся: «Вечери Твоея Тайныя днесь…». В Великую Субботу: «Да молчит всякая плоть человеча…». Молитва Херувимской песни Священник: Никтоже достоин от связавшихся плотскими похотьми и сластьми приходити, или приближитися, или служити Тебе, Царю Славы: еже бо служити Тебе, велико и страшно и самем Небесным Силам. Но обаче неизреченнаго ради и безмернаго Твоего человеколюбия, непреложно и неизменно был еси Человек, и Архиерей нам был еси: и служебныя сея и безкровныя жертвы священнодействие предал еси нам, яко Владыка всех. Ты бо един, Господи Боже наш, владычествуеши небесными и земными, иже на престоле Херувимсте носимый, иже Серафимов Господь, и Царь Израилев, иже Един свят, и во святых почиваяй. Тя убо молю, Единаго благаго и благопослушливаго: призри на мя, грешнаго и непотребнаго раба Твоего, и очисти мою душу и сердце от совести лукавыя, и удовли мя, силою святаго Твоего Духа, облечена благодатию священства, предстати святей Твоей сей трапезе, и священнодействовати Святое и Пречистое Твое Тело и Честную Кровь. К Тебе бо прихожду приклонь мою выю, и молю Ти ся, да не отвратиши лица Твоего от мене, ниже отринеши мене от отрок Твоих, но сподоби принесенным Тебе быти, мною грешным и недостойным рабом Твоим, даром сим. Ты бо еси приносяй и приносимый, и приемляй и раздаваемый, Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь. По окончании молитвы и каждения священник и диакон, стоя перед св. престолом, трижды читают Херувимскую песнь, в конце каждый раз совершая поклон. Затем подходят к жертвеннику; священник кадит святые дискос и чашу. Великий вход Диакон: Великаго Господина и Отца нашего (имя) , Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и Господина нашего Преосвященнейшаго (имя епархиального архиерея) митрополита (или: архиепископа, или: епископа) (титул епархиального архиерея), да помянет Господь Бог во Царствии Своем всегда, ныне и присно,

http://azbyka.ru/bozhestvennaja-liturgij...

9. Святаго мученика Евпсихиа. Аллилуиа. Стихиры, глас 8. Подобен: Мученцы: На утрени, канон, глас 8. По 3-й песни, седален, глас 1. 10. Святых мученик, Терентиа, Помпииа, и иже с ними. Аллилуиа. Стихиры, глас 4. Подобен: Яко добля: На утрени, канон, глас 8. По 3-й песни седален, глас 4. По 6-й песни, Кондак, глас 2. Подобен: В молитвах: Мученическая честная память прииде днесь, веселящи всяческая, Терентиа премудраго и дружины его. тепле убо стецемся, да приимем исцеления: сии бо благодать от Бога прияша духа святаго, исцеляти недуги душ наших. 11. Святаго священномученика Антипы, епископа Пергама Асийскаго. Стихиры, глас 4. Подобен: Дал еси знамение: Тропарь, глас 4: И нравом причастник: септемвриа в 3-й день. Или сей, глас тойже: Идольския лести упразднил еси Антипо, и диавольскую поправ силу, пред богоборцы дерзновенно Христа исповедал еси. темже со ангельскими чины в вышних водворяяся, Владыце всех славословие принося, и о нас молебное благодарение предлагаеши, благодать цельбы даруя. сего ради тя чтим священномучениче Антипо, моли Христа Бога, да спасет души наша. Канон, глас 4. По 3-й песни седален, глас 3. По 6-й песни, Кондак, глас 4. Подобен: Вознесыйся: Апостолов сопрестольник, и святителей украшение был еси блаженне, мученически прославився, возсиял еси якоже солнце, всех просвещая, Антипо священне, разрушил еси безбожия нощь глубокую: сего ради тя почитаем, яко божественнаго суща священномученика, и целеб подателя. 12. Преподобнаго отца нашего и исповедника Василиа, епископа Парийскаго. На Господи воззвах, стихиры, глас 8. Подобен: о преславнаго чудесе! На Утрени, канон, глас 8. По 3-й песни седален, глас 3. По 6-й песни, Кондак, глас 2. Подобен: Вышних ищя: Вышняго светом озарився блаженне, просвещаеши вся, иже любовию чествующия твое отче честное страдание василие священнострадальне: моли Христа бога непрестанно о всех нас. 13. Святаго священномученика Артемона. Стихиры, глас 1. Канон, глас 8. По 3-й песни седален, глас 4. 14. Иже во святых отца нашего и исповедника Мартина папы Римскаго.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Песнь 7 Ирмос: В пещи огненней песнословцы спасый отроки, благословен Бог отец наших. Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Ныне неприступнаго света насытитися подаждь, Спасе, преставленым, мольбами страстотерпец Твоих. Покой, Господи, души усопших раб Твоих. В Церкви первенец, Христе, в вере скончавшихся, Щедре, сопричти. Слава: Украшены одеждами нетления Твоя рабы, преставленыя к Тебе, Спасе, упокой. И ныне: Ток смертнаго существа отсекла еси, Пречистая, жизнь без семене заченши, Всенепорочная. Песнь 8 Ирмос: Из Отца прежде век рожденнаго Сына и Бога и в последняя лета воплощеннаго от Девы Матере, священницы пойте, людие превозносите во вся веки. Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Иже святых мученик подвиги приемый и тех ради упокояяй в вере Твоей усопшия, Тебе, Спасе, поем, и превозносим во вся веки. Покой, Господи, души усопших раб Твоих. Премирныя Твоея славы сиянием озарятися яже от нас преставленыя сподоби, яко благоутробен, Тебе, Спасе, поющия и превозносящия во вся веки. Слава: С лики святых, ихже преставил еси, учини, и Аврааму в недрех с Лазарем причти Тебе, Спасе, поющих, и превозносящих во вся веки. И ныне: Украшена добротою чистоты, Дево Мати, добротворнаго благолепия жилище бывши; темже Тя поем и превозносим Чистую во вся веки. Песнь 9 Ирмос: Тя, паче ума и словесе Матерь Божию, в лето Безлетнаго неизреченно рождшую, вернии единомудренно величаем. Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Страданий священных мученицы, воздаяния приемше, даровати Тя ныне молят, верою преставленым, Спасе, ослабление. Покой, Господи, души усопших раб Твоих. Умерщвление претерпел еси, Едине Спасе Безсмертне, иже воскресение мертвым подая, яко благоутробен, и безсмертия светлость. Слава: Исправил еси нас, падших в смерть, и на живот вечный надеятися научил еси, егоже улучити Твоим рабом, Спасе, даруй. И ныне: Закона сени преидоша рождеством Твоим, истина возсия, благодать даровася, Богородице; темже Тя величаем. Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, присноблаженную и пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем (поклон).

http://azbyka.ru/otechnik/Feofan_Nikejsk...

Иисус научает творить общую молитву о братьях. Ибо не говорит: «Отче мой», но «Отче наш», и сим самым повелевает возносить молитвы за весь род человеческий 172 . Далее мы присовокупляем: «Иже еси на небесех», чем самым изъявляем готовность стремиться к той области, в которой мы полагаем обитель Отца нашего, и ничего не дозволять себе такого, что бы делало нас недостойными высокого усыновления, лишало нас отеческого наследия. Достигши столь высокой степени сынов Божиих, мы тотчас возгоримся свойственною добрым чадам любовью, которая заставит нас во всем искать славы Отца нашего. Почему мы говорим Ему: «Да святится Имя Твое», чем свидетельствуем, что наше чаяние, наша радость, есть слава Божия. Сосуд избранный, будучи исполнен сими чувствованиями, желает «отлучен быти от Христа» ( Рим.9:3 ), дабы только приобресть Ему многочисленное семейство и присовокупить к славе Отца своего спасение всего Израиля. Впрочем слова «да святится Имя Твое», справедливо могут давать и ту мысль, что священие Бога есть наше совершенство. Посему, говоря Ему: «да святится имя Твое», мы как бы говорим следующее: «Отче, соделай нас такими, чтобы мы могли или разуметь величие Твоей святости, или удостоиться приятия оной, или, лучше, да открывается святость Твоя в духовной жизни нашей. А сие тогда исполняется в нас действительно, когда люди видят добрые дела наши и прославляют Отца нашего, Иже есть на небесех» ( Мф.5:16 ). Вторым прошением ум, достигший высшей степени чистоты, умоляет о том, да приидет как можно скорее, Царствие Отца его, разумея под сим или то всегдашнее Царствие Христово во святых, которое наступает тогда, когда, по истреблении из сердец наших пороков, власть диавола прекращается, и Бог начинает в нас владычествовать, – когда вместо побежденной плотской похоти воцаряется в уме нашем чистота, вместо преодоленного гнева – спокойствие, вместо попранной гордости – смирение; или – то Царство, которое в предопределенное время обещано всем вообще соделавшимся сынами Божиими, когда Христос скажет им: «Придите, благословении Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира» ( Мф.25:34 ). К сему-то Царствию бывают устремлены взоры, желание и ожидание чистой души, когда она взывает к Богу: «Да приидет Царствие Твое!». Напротив, никто из беззаконников не дерзнет желать сего, ибо тот, конечно, не захочет и видеть престола Судии, кто знает, что в день пришествия Его получит он за дела свои не венец и награду, но наказание.

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Djach...

Иерей. Возглас: Яко да под державою Твоею всегда храними, Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Хор: Аминь. Отверзаются Царские врата. Херувимская песнь Хор: Иже Херувимы тайно образующе и животворящей Троице Трисвятую песнь припевающе, всякое ныне житейское отложим попечение. Иерей. Тайно. Молитва Херувимской песни: Никтоже достоин от связавшихся плотскими похотьми и сластьми приходити, или приближитися, или служити Тебе, Царю Славы: еже бо служити Тебе, велико и страшно и самем Небесным Силам. Но обаче неизреченнаго ради и безмернаго Твоего человеколюбия, непреложно и неизменно был еси Человек, и Архиерей нам был еси: и служебныя сея и безкровныя жертвы священнодействие предал еси нам, яко Владыка всех. Ты бо един, Господи Боже наш, владычествуеши небесными и земными, иже на престоле Херувимсте носимый, иже Серафимов Господь, и Царь Израилев, иже Един свят, и во святых почиваяй. Тя убо молю, Единаго благаго и благопослушливаго: призри на мя, грешнаго и непотребнаго раба Твоего, и очисти мою душу и сердце от совести лукавыя, и удовли мя, силою святаго Твоего Духа, облечена благодатию священства, предстати святей Твоей сей трапезе, и священнодействовати Святое и Пречистое Твое Тело и Честную Кровь. К Тебе бо прихожду приклонь мою выю, и молю Ти ся, да не отвратиши лица Твоего от мене, ниже отринеши мене от отрок Твоих, но сподоби принесенным Тебе быти, мною грешным и недостойным рабом Твоим, даром сим. Ты бо еси приносяй и приносимый, и приемляй и раздаваемый, Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Великий вход Диакон: Великаго господина и отца нашего имярек, Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и господина нашего преосвященнейшаго (имярек) , митрополита (или архиепископа, или епископа егоже есть область) , да помянет Господь Бог во Царствии Своем всегда, ныне и присно, и во веки веков. Иерей: Преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы, и весь священнический и монашеский чин, причет святаго храма сего, и всех вас православных христиан, да помянет Господь Бог во Царствии Своем, всегда, ныне и присно, и во веки веков.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/2...

Священник: Боже, посетивший с милостью и состраданием смирение наше, поставивший нас смиренных и грешных и недостойных рабов Твоих пред святою славою Твоею служить святому жертвеннику Твоему; Ты укрепи нас силою Святого Твоего Духа на это служение, и дай нам слово при отверзении уст наших, чтобы призывать благодать Святого Твоего Духа на предлагаемые Дары. Возглашение: Яко да под державою Твоею всегда храними, Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Священник возглашает: Чтобы силою Твоею всегда хранимые, мы Тебе славу воссылали, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков. Лик: Аминь. И отверзаются святыя двери. Хор: Аминь. И открываются Царские врата. Херувимская песнь Лик: Иже Херувимы тайно образующе и животворящей Троице Трисвятую песнь припевающе, всякое ныне житейское отложим попечение. Хор: Мы, Херувимов таинственно изображая и животворящей Троице Трисвятую песнь воспевая, всякое ныне житейское отложим попечение. Таже, Херувимстей песни певаемей, диакон, прием кадильницу и фимиам вложив, приходит ко священнику, и прием благословение от него, кадит святую трапезу окрест, и олтарь весь, и иконостас, таже священника, лики и люди, глаголет же и 50й псалом, и тропари умилительныя, елико изволит. Во время пения Херувимской песни диакон, взяв кадило и вложив в него ладан, подходит к священнику и, взяв у него благословение, кадит святой престол вокруг, и весь алтарь, и иконостас; также священника, клиросы и народ. Читает же и 50 псалом, и тропари умилительные, сколько захочет. Священник же читает тайно следующую молитву: Молитва Херувимской песни Священник: Никтоже достоин от связавшихся плотскими похотьми и сластьми приходити, или приближитися, или служити Тебе, Царю Славы: еже бо служити Тебе, велико и страшно и самем Небесным Силам. Но обаче неизреченнаго ради и безмернаго Твоего человеколюбия, непреложно и неизменно был еси Человек, и Архиерей нам был еси: и служебныя сея и безкровныя жертвы священнодействие предал еси нам, яко Владыка всех. Ты бо един, Господи Боже наш, владычествуеши небесными и земными, иже на престоле Херувимсте носимый, иже Серафимов Господь, и Царь Израилев, иже Един свят, и во святых почиваяй. Тя убо молю, Единаго благаго и благопослушливаго: призри на мя, грешнаго и непотребнаго раба Твоего, и очисти мою душу и сердце от совести лукавыя, и удовли мя, силою святаго Твоего Духа, облечена благодатию священства, предстати святей Твоей сей трапезе, и священнодействовати Святое и Пречистое Твое Тело и Честную Кровь. К Тебе бо прихожду приклонь мою выю, и молю Ти ся, да не отвратиши лица Твоего от мене, ниже отринеши мене от отрок Твоих, но сподоби принесенным Тебе быти, мною грешным и недостойным рабом Твоим, даром сим. Ты бо еси приносяй и приносимый, и приемляй и раздаваемый, Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/bozhestve...

  3/16 Нач. XIX в. Нила Синайского поучения с прибавлением. 4 о . 22х15,5. 112 л. Полуустав, переходящий в скоропись, одного почерка. Писцы мон. Иоанникий, мон. Павел. Первый припереплетный лист в начале и два в конце без текста. На полях имеются многочисленные сноски, иногда в рамках. Заголовки глав киноварью в колонтитулах, пронумеровано писцом буквенной цифирью. Внизу страниц пропечатана поздняя нумерация. Переплет картон в коже с тиснением. Немного порчен жучком. Украшения Заголовки глав и инициалы киноварные. На л. 1 заставка цветная растительного орнамента. Заголовок вязью. Инициал на л. 1 цветной, имеет орнаментальное украшение. На л. 54 (56) заставка цветная растительного орнамента. Инициалы в начале глав имеют орнаментальные украшения. На л. 53 (55), 66 (68), 75 (77), 95 (97) изящные концовки киноварью. Записи На л. 1 вертикальная запись: «в кожу». Содержание л. 1. Нила Синайского слова (1-75). «Иже во святых отца нашего Нила слово постническо». Нач.: «Любомудрствовати потщашася убо и от еллин мнози, и от иудей не мали…» л. 54 (56). Нила Синайского главы (1-19). «Тогожде преподобнаго и богоноснаго отца нашего Нила Синайскаго о осми дусех лукавствия. Глава 1. О чревобесии». Нач.: «Начало плодоносия цвет, и начало деятелныя/добродетели/воздержание…» л. 67 (69). Нила Синайского главы (1-4). «Тогожде преподобнаго и богоноснаго отца нашего Нила Синайскаго слово к Евлогию иноку о сопротивных добродетелем злобах. Глава 1». Нач.: «Нуждно непщую и сопротивныя добродетелем злобы вкратце подучинити твоему трудолюбию…» л. 70 об. (72 об.). Нила Синайского главы (1-25). «Тогожде преподобнаго и богоноснаго отца нашего Нила Синайскаго духовни совети по алфавиту». Нач.: «Безместно есть гонящему чести бегати трудов, имиже бывают чести…» л. 71 об. (73 об.). Нила Синайского главы (1-26). «Тогожде ини совети». Нач.: «Начало любве есть непщевание славы…» л. 72 об. (74 об.). Нила Синайского поучение. «Тогожде во святых отца нашего Нила наказания ко иноком». Нач.: «Невоздержание брашен, пресецает пост…»

http://bogoslov.ru/article/6193417

160 то пребывай внизу, ибо это псалмопение и славословие языка. Его воспевай и славословь Бога со тщанием, воспевай и славословь Его голосом с благоговением, подобающим Богу N. 165 hinc usque ad finem habet пользы, если только те слова, что ты повторяешь, не воплотятся в тебе, [став] делом. И когда они соединятся с тобой внутри, то тогда и в мире тебя увидят человеком Божиим, и многие будут подражать [тебе], извлекая [из того] пользу N. 166 См.: «Слово о новокрещённых», «Слово о Закхее»//БВ 3. 2003. С. 14–30; «Слово о жене-грешнице, помазавшей Господа миром, и о фарисее»//БВ 4. 2004. С. 9–27. 167 По изданию: Datema С. Amphilochii Iconensis opera. Turnhout/Leuven, 1978. P. 127–136 (далее – Datema 1978). 168 Отметим сходство этого описания Страстей Христовых с песнопениями Великой Пятницы. Ср.: «Вся тварь изменяшеся страхом, зрящи Тя на кресте висима, Христе: солнце омрачашеся, и земли основания сотрясахуся, вся сострадаху Создавшему вся...». Утреня Великого Пятка, самогласен (Триодь Постная. Μ., 1992. С. 447); «Днесь висит на древе. Иже на водах землю повесивый, венцем от терния облагается, Иже Ангелов царь, в ложную багряницу облачается, одеваяй небо облаки, заушение прият, Иже во Иордане свободивый Адама...». Утреня Великого Пятка, антифон 15 (С. 441). 170 Homiliae ΙΙΙΙ ss. Patrum episcoporum Methodii, Athanasii, Amphilochii, Ioan. Chrysostomi. Nunc primum graece et latine editae Petro Pantino tiletanto interprete//Antverpiae, apud Ioachimum Trognaesium, 1598. P. 188–207 (Datema 1978. S. 130. Примеч. 5). 174 Название: Слово: + иже во святых отца нашего ВО; 2 в преисподней (досл. «долу», κτω): и (κα τ) D; 16 простирается: + плотью СА 27 призывает (καλε): покрывает (καλτπει) D; 23 о страже: о [денежных] взносах СА; 24 побуждать (κινν): вступать в сношения (κοινωνν) Е; 29 воинам: деньгам S; 30 похитить: скрыть V деньгами: речами S; 7 воскреснет: будет воскрешён (γερθσεται) BODS; томится (δρεται) PR. На полях приписка: «равным образом (σως) воскреснет» R; 12 оставим их: оставлю погибать их из-за самих себя VS до времени: наконец V; 16 Ему слава: + Христу, истинному Богу нашему ВО и Святым: + и животворящим ВО; 17 во веки: в бесконечные веки А.

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Outtier no просьбе V. Desprez, подтвердила вывод Нинуа о принадлежности к группе [L] X). О важном славянском переводе (Cod. Vindob. si. 152, f. 95–97, CPG 4034) версии « Ефрем Сирин », сохранившейся только в одной греческой рукописи (к фрагментам греческого палимпсеста Sin. syr. 30, CPGS внимание было привлечено лишь в 1984 г.), Штаатсу не было известно. Ввиду значения версии «Ефрем» разыскания славянских рукописей должны быть продолжены. В настоящем переводе в сильно сокращенном аппарате отражены только, на наш взгляд, наиболее существенные ипи меняющие смысл разночтения с двумя рукописями – с В как основной рукописью для издания слов Макария I типа и с Е как наиболее древним кодексом, изданным к тому же отдельно и представляющим особую традицию. Пропуски отдельных слов в рукописях (как и многочисленные небольшие вставки в Е и расхождения в цитатах из Священного Писания) также, как правило, не оговариваются (заинтересованный читатель, прежде чем отдавать предпочтение тем или иным вариантам, должен внимательно проанализировать аппарат издания Штаатса для определения устойчивых тенденций тех или иных рукописей, а также принять во внимание отношение их к прочим словам Макария).– 1465 Надписание согласно Cod. Berol. gr. 16 (PG 34, 409): Иже во святых отца нашего Макария послание первое к монахам b; Того же отца [= Ефрема Сирина ] наставление монахам Е; Преподобного отца нашего Макария к некоторым братьям. Благослови L; Иже во святых отца нашего Макария Египетского слово первое Т; Послание святейшего и божественного отца нашего Макария весьма полезное к киновитам U; рукопись В повреждена; Поучения. Глава первая груз. (перевод Л. Г. Дуларидзе). В следующих словах в аппарате обычно отменяется, это надписание опущено той или иной рукописью, если в нем нет иных сведений, кроме указания на автора и на номер слова. Состав рукописей, данное слово, как и номер слова в той или иной рукописи см. в таблице I, помещенной на с. 971 сл. 1469 1 Т. е. дурная, ибо еще со времени языческих гаданий появление птицы с левой стороны считалось неблагоприятным предзнаменованием.

http://azbyka.ru/otechnik/Makarij_Veliki...

В начале же подобающим счел я поместить слова о вере. Верую во единого Бога, в Троице славимого, Отца и Сына и Святого Духа, Троицу единосущную и нераздельную. Также и в воплощение Сына Божия верую и совершенным Богом и совершенным человеком Его исповедую. И прочее исповедание православной веры все приемлю и исповедую всею моею душею. Также и госпожу мою святую Пречистую сущую Богородицу со многою верою и любовию исповедаю и величаю, и славлю. И всех святых почитаю и приемлю, и прославляю, и соединяюсь с ними благодатью Христовой. И прибегаю всею душею к святой соборной апостольской Церкви, и все учения, которые она приняла от Господа и от святых апостолов, и святых отцов Вселенских соборов и поместных, и прочих святых отцов святой Церкви и, приняв, нам предала о православной вере и о практических заветах, — все это я принимаю и почитаю со многой верою и любовью. Лжеименных же учителей еретические учения и предания все проклинаю — я и пребывающие со мной. И еретики все чужды нам да будут. И поскольку многие и благоговейные братия приходят ко мне, желая жительствовать у нас, а я многократно отказываю им, потому что и неразумен человекъ есмь, и душею и теломъ немощенъ, отвращае- ми же от мене не оставляют мя почити, ниже престают стужати ми, и сего ради бывают намъ, и смотрихъ се, аще есть и воля да иже придуть к намъ, подобает святыхъ имети и хранити заповеди и творити преданна святыхъ отець, а не вносити из- веты и «непщевати вины о гресехъ» и глаголати: «Ныне немощно по жити и последовати святымъ отцемъ». Но аще и немощни есмы, а елика сила — подобитися и последовати приснопамятнымъ и блаженнымъ отцемъ, аще и равности техъ намъ достигнути невозможно. Аще ли кто не произволяеть в сихъ, да престанеть стужати моему окааньству. Азъ убо отсылаю таковыхъ безделны, якоже предрекохъ. Ктаковымъ не желаа начальствовати, но, приходяще къ мне, нудят мя на се. Аще ли же и у нас не тщатся хранити и не послушают словеси нашего, еже глаголю имъ отъ святыхъ азъ о сихъ слово въздати не хощу — за и непо- виненъ есмь. Аще ли же произволяють тако жити, свободне и безбед- не, таковых, глаголюще имъ слово аще и самъ не творю, — да некли и азъ Христовою за молитвъ ползовав- шихся сподоблюся божественыа Лествица глаголу реченному, яко: «Окаляни суще, образу тамо мимо ходящаа учаху, о спа- ихъ поведующе, яко да не и ти в той же калъ погрязнуть. Ибо онехъ ради и техъ Господь от кала избави». И пакы глаго- леть: «Не хощи быти горекъ иже словомъ учащимъ, зря техъ о деле ленивейше належащих, множицею бо дела скудость наполни словеснаа полза».

http://predanie.ru/book/97568-prepodobny...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010