Перье) достигнуть примирения с «неприсягнувшими» (национальные Соборы в Париже (1797, 1801), диоцезальный синод в К. (апр. 1801)) завершились неудачей. Католич. иерархия во Франции была восстановлена после подписания конкордата с Папским престолом (1801). «Конституционные» епископы Ж. Ф. Перье (деп. Пюи-де-Дом) и А. Бюто-Дюпу (деп. Алье) сложили полномочия; на кафедру К. был назначен еп. Шарль Антуан Анри Дювальк де Дампьер (1802-1833). Вскоре была восстановлена система церковных приходов, в 1803 г. воссоздан соборный капитул из 10 каноников. Были возвращены некоторые закрытые храмы, в т. ч. ц. Нотр-Дам-дю-Пор в К. По указанию еп. Ш. Дювалька де Дампьера открылась семинария, в диоцез вернулись члены жен. конгрегаций. Так, в 1808 г. урсулинки выкупили здания бывш. аббатства Сент-Алир и вскоре открыли коллеж, сестры св. Иосифа основали конгрегацию Доброго Пастыря (1811). Возрождение «женских религиозных ассоциаций» вызывало недовольство наполеоновских властей, тем более что епископ оказывал сопротивление правительству, к-рое пыталось использовать католич. Церковь в своих интересах (напр., отказался требовать от духовенства участия в поисках дезертиров, скрывавшихся в горных районах Оверни). Еп. Ш. Дювальк де Дампьер не одобрял воинственную политику Наполеона I, особенно оккупацию Папского гос-ва (1810). После восстановления монархии Бурбонов (1814) были сняты ограничения на деятельность религ. конгрегаций в сфере образования и благотворительности. В еп-стве начали работать визитандинки, ассумпционистки, сестры милосердия и др.; к 1833 г. насчитывалось ок. 60 жен. общин с 422 членами и 46 послушницами. Мн. священники из К. занимались миссионерской деятельностью: в Китае проповедовал католический св. Габриэль Торен Дюфресс (1750-1815), в Нов. Каледонии - еп. Гийом Дуарр (1810-1853). В 1853 г. Жан Батист Лами (1814-1888) стал 1-м архиепископом г. Санта-Фе (США). В связи с возрождением церковной жизни из диоцеза К. было выделено еп-ство Мулен (булла папы Римского Пия VII от 6 окт. 1822). В годы правления Наполеона III (1848-1870, император с 1852) сформировалась система католич. образования; под контроль духовенства перешли мн. школы и коллежи. По проекту Э. Виолле-ле-Дюка было завершено строительство кафедрального собора в К. (1866-1884). В связи с ростом городского населения в К. строились храмы; самыми значительными являются неоготическая ц. Сент-Этроп (1858-1862; архит. Ю. Имбер), неороманская ц. Сен-Жозеф (1886-1897; архит. А. Барнье) и ц. Сакре-Кёр (1923-1924) в духе эклектики.

http://pravenc.ru/text/1841313.html

С нач. 30-х гг. XIII в. Д. через своих агентов с Ближ. Востока, Кавказа, из Закавказья и Персии получали известия о движении к границам Вост. Европы монг. войск. В 1236-1237 гг. южнорус. степи, Предкавказье и Владимирское вел. княжество посетил венг. доминиканец Юлиан, осуществлявший разведывательную и миссионерскую деятельность, а также пытавшийся вступить в переговоры с блгв. вел. кн. Владимирским Георгием (Юрием) Всеволодовичем относительно подчинения Папскому престолу Русской Церкви. Согласно отчету Юлиана, хранящемуся в архиве Ватикана (Biblioteca Riccardiana), его собеседник накануне прихода монголов будто бы заявил о согласии на подчинение Риму, но тем не менее запретил Юлиану проповедовать среди мордов. и башкир. племен ( Аннинский С. А. Известия венгерских миссионеров XIII-XIV вв. о татарах и Вост. Европе//ИА. 1940. 3. С. 71-112). Последующие миссии Д., продвигавшиеся по торговым путям через территорию Др. Руси, должны были выяснить достоверность сведений о существовании мифического пресв. Иоанна и его христ. гос-ва в Азии. По мысли папской курии Д. и францисканцы должны были убедить Иоанна выступить в совместном крестовом походе против мусульман на Ближ. Востоке, а также попытаться обратить население его царства в католичество. С этим был связан маршрут миссии Д., проходивший не только через галицко-волынские земли, но и через Крым и Закавказье (так, напр., в Тбилиси при монг. правлении в 1240-1245 проживал и проповедовал доминиканец Гичардо из Кремоны, участник миссии францисканца Асцелина). В 1242 г., после окончательного установления власти хана Батыя, Д. неоднократно входили в состав различных посольских миссий; 2 доминиканца были членами миссии францисканцев Джованни дель Плано Карпини и Бенедикта Поляка, авторов ставших позднее знаменитыми отчетов об этой миссии ( Плано Карпини Дж. , дель. История монголов. М., 1997; Христ. Мир и «Великая Монгольская империя»: Мат-лы францисканской миссии 1245 г. СПб., 2002). Д. участвовали также в 1253-1256 гг. в посольстве фламандца Гильома де Рубрука , отправленного франц. кор. Людовиком IX Святым в ставку к хану Сартаку ( Рубрук Г. , де. Путешествие в вост. страны. Книга Марко Поло. М., 1997). В Галицко-Волынской Руси папский посол и легат Карпини и его спутники вели переговоры с князьями Даниилом и Васильком Романовичами, местным духовенством о возможном объединении православных с католиками. Ряд сведений о Др. Руси из отчетов данных миссий попал на страницы исторических сочинений доминиканцев Винцентия из Бове (Speculum majus), Симона де Сен-Квентена (Historica tartarorum; 1248-1249), в хронику друга Карпини архидиак. Фомы Сплитского и др.

http://pravenc.ru/text/178851.html

  Худо уддусни укм илади   35 Эй фоиша, Эгамизнинг эшит, 36 Эгамиз Раббий шундай демода: “Сен кийимларингни ечиб, билан фоишалик илдинг, макру бутларингга сажда этдинг. болаларингнинг онини худоларингга урбон илдинг. 37 Шунинг учун сендан лаззатланган амма Мен ар ердан йииб келаман. Сен севганларни ам, нафратлангаларингни ам сенга арши йиаман. Сени ип–яланоч илиб, уларнинг олдига чиариб Улар сени томоша иладилар. 38 Мен сени отиллигинг ва зинокорлигинг учун укм иламан. Рашку азабда сени онга белайман. 39 Сени ихтиёрига топшираман. Улар каравотларингни бузадилар, супаларингни вайрон иладилар. Устингдаги кийимларингни юлиб оладилар, чиройли таинчоларингни тортиб оладилар. Сен ип–яланоч оласан. 40 Улар оломонни йииб, сени иладилар, жасадингни илич билан нимталаб ташлайдилар. 41 Уйларингни ёндириб юборадилар, сени бир талай аёлларнинг олдида жазолайдилар. Шу Мен фоишалигингга чек Сен боша бермайсан. 42 Шунда Мен жалдан тушаман, рашкимни босиб оламан. Тинчланиб, боша азабланмайман. 43 Сен болалигингни эсламаганинг учун, илмишларинг билан аримни келтирганинг учун, Мен илмишларингга яраша жазоингни бераман. Жирканч одатларинг етмасмиди, нимага беаёлик илдинг?”, деб айтмода Эгамиз Раббий. 44 Эгамиз шундай демода: “Эй уддус, одамлар сен аингда гапирганда “из онасига тортар” деган маолни ишлатишади. 45 Сен аиатан ам эри ва болаларидан азар илган онангга Эрлари ва болаларидан азар илган опа–сингилларингдан олишмайсан. Сенинг онанг Хет уруидан, отанг Амор халидан эди. 46 Сенинг опанг Самария излари билан шимолда, синглинг эса излари билан жанубда яшар эдилар. 47 Сен нафаат уларнинг юргансан, жирканч одатларига талид илгансан. Сен иса ват ичида барча абиликларинг билан улардан ам кетгансан. 48 Мен бараёт Худо аи онт ичиб айтаманки, сенинг синглинг излари билан сенчалик ва сенинг изларингчалик абиликлар илмаган. 49 айби шудир: у ва унинг излари марур эдилар. Улар тинч ва осойишта аёт кечирар эдилар, аммо мазлуму ночорларга ёрдам бермас эдилар. 50 а, улар марур эдилар, олдимда жирканч ишлар илгандилар. Мен буни уларни илган эдим. 51 атто Самария ам сен илган гуноларнинг ярмисини илмаган. Сен улардан абиликлар илгансан. илган абиликларинг олдида опанг билан синглинг соли 52 Мана энди шармандалигингга тоат ил. Сен опа–сингилларингнинг жазосини енгиллаштирдинг. Сен улардан ам баттар гунолар илиб, уларни бегунодай Энди уялгин, шармандалигингга тоат илгин, чунки сен опа–сингилларингни оппо илиб

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

29 Якъчылары Огъар булай дей: – Муна гьали Сен масаллар булан тюгюл, ачыкъ ва англашылагъан кюйде сёйлейсен. 30 Сагъа бары да зат белгили экенни ва Сагъа сорагъанча, суаллагъа жавап берегенингни гьали биз гёребиз. Шо саялы Сен Аллагьны янындан гелгенинге инанабыз. 31 – Гьали инанамысыз? 32 Сизин гьар-биригиз гьар якъгъа чачылып гетежек заман геле тура. Гелме де гелген. Гьаригиз уьйлеригизге къайтажакъсыз, барыгъыз да Мени къоюп гетежексиз. Амма Мен янгыз тюгюлмен, Мени булан Атам бар. 33 Буланы сизге Мени булан биригип парахатлыгъыгъыз болсун деп айтаман. Бу дюньяда сиз азап чегежексиз. Къатып туругъуз! Бу дюньядан Мен уьстюн гелдим! – деп жавап бере Иса.     17   Исаны дуасы 1 Бу сёзлени сёйлеген сонг, кёкге багъып къарап, Иса булай дей: – Гьей Атам, Мени заманым гелди. Уланынг Сени макътавлу этсин учун, Сен де Уланынгны макътавлу эт. 2 Сен Магъа бары да инсанланы уьстюнде гьакимлик бердинг. Сен Магъа тапшургъанлагъа Мен де даимлик яшав бережекмен. 3 Даимлик яшав демек, Сени – биргине-бир гьакъ болгъан Аллагьны ва Мени, Сен йиберген Месигьни олар танымакъ демекдир. 4 Ер юзюнде Мен Сени макътавлугъунгну артдырдым ва Магъа Сен тапшургъан ишни кютдюм. 5 Гьей Атам, дюнья яралгъанчадан берли Сени булан бирче вакътидеги болгъан макътавлугъум йимик, гьали Магъа Оьзюнг булан бирче шолай макътавлукъ гелтир. 6 Бу дюньядан алып, Сен Магъа берген адамлагъа атынгны ачыкъ этдим. Олар Сеники эдилер, амма оланы Магъа Сен берген эдинг. Олар Сени каламынга гёре юрюдюлер. 7 Гьали Сен Магъа берген бары да зат Сенден экенни гьали олар англадылар. 8 Магъа берген сёзлерингни Мен олагъа бердим, олар да къабул этдилер. Мен Сени янынгдан гелгенимни гертиден де англадылар, Мени Сен йибергенге инандылар. 9 Мен олар учун тилеймен. Бютюн дюнья учун тюгюл, Магъа Сен аманат этгенлеринг учун тилеймен, неге тюгюл олар Сеникилердир. 10 Меники болгъанлар бары да Сеникидир, Сеникилер де Меникилердир. Олардан таба Мен Оьзюмню макътавлугъумну гёрсетдим. 11 Мен дагъы дюньяда тюгюлмен. Мен Сени янынга гелемен, олар буса дюньяда къалалар. Гьей Сыйлы Атам, олар да бизин йимик бир болсун учун, Магъа берген къудратынг булан сакъла. 12 Мен олар булан болгъан заман оланы Магъа Сен берген къудратынг булан сакъладым. Мен оланы якъладым. Сыйлы Язывларда айтылгъан сёз яшавгъа чыкъсын учун, жагьаннем агьлю болгъанындан башгъа оланы бириси де Сени ёлунгдан таймады.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

26 Лекин шунга арамай, улар яна итоатсизлик илиб, Сенга арши бош онунларингни менсимадилар, “Эгамизга айтинглар”, деб даъват илган пайамбарларингни шаккокликлар илдилар. 27 Шунинг учун Сен уларни душманлари бердинг, душманлари уларга зулм Улар азоб тортганларида Сенга илтижо илишди, Сен уларнинг илтижоларини самодан туриб эшитдинг. Буюк рам–шафатинг туфайли уларга утарувчиларни юбординг. утарувчилар уларни душманлари халос илдилар. 28 Лекин аммаси яхши кейин, улар Сенинг олдингда яна абилик илишди. Сен уларни яна душманлари бериб, тарк этдинг. Душманлари улар устидан укмронлик илишди. Ота–боболаримиз яна Сенга юз буриб, илтижо илганларида, самодан туриб уларнинг илтижоларини эшитдинг. Рамдил учун, марталаб Сен уларга нажот бердинг. 29 онунларим олдингидай яшанглар, деб уларни оголантирдинг. Лекин улар бино Сенинг амрларингга итоат этмадилар. Гарчи онун–оидаларингга амал илиш аёт берса–да, улар бу онун–оидаларингга арши гуно илдилар, билан онун–оидаларингдан юз итоат этишдан бош тортдилар. 30 Узо йиллар Сен уларга сабр–тоат илиб келдинг, Руинг ила пайамбарлар орали халингни оголантириб келдинг. Лекин улар Сенга уло солмадилар. Шу сабабдан Сен уларни бегона халлар таслим илиб бердинг. 31 Аммо шундай ам, буюк рам–шафатинг туфайли Сен уларни ириб ташламадинг, уларни тарк этмадинг, чунки Сен иноятли, рамдил Худосан! 32 Эй Худойимиз! Сен буюк, удратли ва айбатли Худосан! Сен адингда турасан, соди севгингни салайсан. Чеккан азоб–уубатларимиздан юмма. Ахир, Оссурия шолари давридан бугунгача шоларимиз, руонийларимиз, пайамбарларимиз, ота–боболаримиз, бутун халимиз бошига оир азоб–уубатлар тушди. 33 Сен бизни жазолаб илдинг. Сен садоат билан иш тутдинг, биз эса абилик илдик. 34 Шоларимиз, руонийларимиз, ота–боболаримиз Сенинг онунларингга риоя илмадилар, Сен берган амрларингга, оголантиришларингга улар уло солмадилар. 35 атто шолигига эга пайтларида, Сен уларга буюк марамат ам, улар Сенга хизмат илмадилар. Сен уларга кенг, серосил бир юрт бердинг, лекин улар аби илмишларидан айтмадилар.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Тахны лап ортасында ва айланасында дёрт жанлы зат токътагъан эди. Оланы ал ва арт якъларында кёп гёзлери бар эди. 7 Биринчи жанлы зат арсланкъаплангъа, экинчи жанлы зат танагъа, уьчюнчю жанлы затны юзю инсанны юзюне, дёртюнчю жанлы зат къаракъушгъа ошай эди. 8 Дёрт де жанлы затны гьарисини алтышар къанаты ва кёп гёзлери бар эди. Оланы гёзлери бары да якъларында, гьатта къанатларыны тюбюнде де бар эди. Олар гечеси-гюню булан гьеч бир токътавсуз булай сёйлеп тура эдилер: – Бар болгъан, гьали де Бар ва энниден сонг да Болажакъ, бары да затны Еси болгъан Раббибиз Аллагь сыйлы, сыйлы, сыйлыдыр! 9 Бу жанлы затлар тахда Олтургъангъа ва гьар даим Яшайгъангъа макътав, гьюрмет ва шюкюрлюк этип къачан сёйлесе де, 10 йигирма дёрт де тамаза гьар гезик, тахда Олтургъанны алдында баш уруп, гьар даим Яшайгъангъа сужда эте. Олар, оьзлени тажларын Ону алдына салып, булай дейлер: 11 – Я Раббибиз ва Аллагьыбыз! Макътавлукъгъа, гьюрметге ва къудратгъа лайыкълы Сенсен. Неге тюгюл де, бары да затны Сен яратдынг. Сен сюйген кюйде бары да зат бар болду ва бары да зат яратылды.     5   Мюгьюрлю китап ва Къозу 1 Сонг мен тахда Олтургъанны онг къолунда эки де ягъына язылып ва етти мюгьюр басылып бегетилген бир китапны гёрдюм. 2 – Китапны ачмагъа ва ону мюгьюрлерин тайдырмагъа ким лайыкълыдыр? – деп къычырыкъ тавуш булан сорагъан гючлю бир малайикни гёрдюм. 3 Амма не кёкде, не ерде, неде ерни тюбюнде китапны ачып, ичине къарап болгъан бирев де ёкъ эди. 4 Мен кёп йыладым, неге тюгюл китапны ачып, ону ичинде не бар экенине къарамагъа лайыкълы болагъан бирев де табулмады. 5 Шо заман тамазалардан бири магъа: – Йылама! Къара чы, муна уьстюн гелген, Ягьуданы къавумундан болгъан Арсланкъаплан, О Давутну наслусудур. Етти мюгьюрлю бу китапны О ачып болажакъ, – деп айтды. 6 Мен айланасын дёрт жанлы зат къуршагъан тахны ва тамазаланы арасында къурбан этилген йимик Къозуну гёрдюм. Къозуну етти мююзю ва етти гёзю бар эди. Олар бютюн дюньяны гьар ерине йиберилеген Аллагьны етти ругьу эди. 7 О гелип, тахда Олтургъанны онг къолундан китапны алды. 8 О китапны алгъанда, дёрт де жанлы зат ва йигирма дёрт тамаза Къозуну алдында баш урдулар. Оланы гьарисини къолунда бирер къомузу ва ичи арив ийисли отдан толгъан бирер алтын савуту бар эди. Шо арив ийисли отлар Аллагьны халкъыны дуалары эди. 9 Олар янгы бир йыр булан булай айтдылар:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

15 Сен эса ишондинг. Шуратингдан фойдаланиб, фаш кирдинг. эркакка бердинг, уларни бараманд илдинг. 16 Мен сенга берган нафис матолар билан саждаголарингни безаб, у ерда фоишалик илдинг. Бунааси еч ам. 17 Бундан ташари, Мен сенга берган олтин ва кумуш безаклардан эркак тасвиридаги айкалчалар ясаттирдинг. Улар билан зино илдинг. 18 Наш солинган бутлар устига кийдирдинг. Мен сенга берган мой билан тутатиларни уларга назр илдинг. 19 Сенга нон учун берган олий навли унни, зайтун мойи ва асални бутларингга адя илдинг. Эа, шулар содир деб айтмода Эгамиз Раббий. 20 Мендан олдинг, уларни бутларингга ем илиб, урбон илдинг. Наотки, фоишалик илганинг етмаган 21 Болаларимни бутларингга урбон илишинг шартмиди?! 22 Жирканч одатлару фоишалик илганингда сен бирон марта ам болалигингни эсламадинг, ип–яланоч онингда типирчилаб ётганингни эсга олмадинг.”   уддус фоиша тимсолида   23 Эгамиз шундай демода: “Сенинг олингга вой! илган абиликларинг етмагандай сен 24 учун каравотлар урдинг, ар бир майдонда баланд супалар 25 ар бир бошида баланд супалар уриб, хор илдинг. путингни очдинг, фоишаликка берилиб кетдинг. 26 Аъзоси йирик Миср билан ётдинг. Фашга берилиб, азабимни келтирдинг. 27 Шунда Мен сенга арши Ризингни камайтириб, сени душманларинг Филист аёлларининг ихтиёрига топширдим. аттоки ам сенинг беаёлигингни ёаларини ушлашган. 28 Сен ирсингни онитириш учун, Оссурия билан фоишалик илдинг. Аммо шунда ам онимадинг. 29 Савдогарлар юрти Бобил билан ам фашга берилдинг, аммо шунда ам онимадинг.” 30 “Наадар бузудир сенинг юрагинг!” деб айтмода Эгамиз Раббий. “Сен шало хотиндай тутдинг–ку! 31 Сен ар бир бошида каравотлар урдинг, ар бир майдонда баланд супалар сен фоишадай эмас эдинг, сен азар илардинг. 32 Сен бузу аёлсан! Бегона эркакларни эрингдан афзал 33 амма фоишаларга совалар берилади. Лекин сен амма совалар бердинг. ар ёдан келиб, сен билан фоишалик илишлари учун уларни сотиб олдинг. 34 а, сен боша фоишалардан ажралиб турасан. еч ким сени фоишалик илишга ундамаган, еч ким сенга бермаган. Аксинча, сен бошаларга бергансан. аиатан ам, сен бошачасан!

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

5 Амма сен хырчасан, товба этмеге де сюймейсен. Аллагьны жазасы берилеген гюнюне сен оьзюнге жазаны хазналарын жыясан. Шо гюн Аллагьны адилли дуваны этилежек. 6 Шо гюн Аллагь гьар кимге оьзюню амалларына гёре бережек. 7 Даим этеген яхшы ишлери булан макътавлукъну, гьюрметни ва оьлмесликни ахтарагъанлагъа О даимлик яшав бережек. 8 Амма янгыз оьз пайдасыны гьайындагъылагъа, гьакъ ёл булан юрюмейгенлеге ва яманлыкъны ёлун танглагъанлагъа буса Аллагь Оьзюню къазапланывун ва жазасын гёрсетежек. 9 Яман ишлер этеген гьар адамгъа – биринчилей ягьудилеге, сонг ят халкълагъа, О къайгъы ва азап гелтирежек! 10 Яхшы ишлер этеген гьар адамгъа буса – биринчилей ягьудилеге, сонг ят халкълагъа, Аллагь макътавлукъ, гьюрмет ва парахатлыкъ бережек! 11 Аллагь дуван этегенде, гьеч биревню айырмай. 12 Мусаны Къануну ёкъ тура гюнагь иш этегенлер къанунсуз оьлюп де гетежек. Къанунну да биле туруп гюнагь иш этегенлеге Къанунгъа гёре дуван этилежек. 13 Аллагь Къанунгъа тынглайгъанланы тюгюл, Къанунгъа тынглап, ону кютегенлени къабул этежек. 14 Битимине гёре юрюй туруп, Мусаны Къануну ёкъ ят халкълар Къанун буюрагъан затны эте буса, Къануну болмаса да, олар оьзлер оьзлеге къанундур. 15 Шону булан олар Къанунну талаплары оьзлени юреклеринде язылгъанны гёрсетелер. Оланы бир-бирини ишлерин не айыплайгъан, неде арив гёреген намусу ва пикрулары шогъар шагьатлыкъ эте. 16 Мен билдиреген Сююнч Хабаргъа гёре, Аллагь инсанланы яшыртгъын ишлерине ва ойларына Иса Месигьден таба дуван этеген къыяматгюн муна шолай болажакъ.   Ягьудилер ва Мусаны Къануну 17 Балики, сен оьзюнгню ягьуди гьисап этесендир. Сен Къанунгъа аркъа таяп, Аллагь булан макътанасандыр. 18 Аллагь не сюегенни сен билесендир. Къанундан уьйренип, яхшыны ямандан айырып бажарасандыр. 19 Сокъурланы башын тутуп юрюмеге ва къарангылыкъдагъылар учун ярыкъ болмагъа боламан деп инанасандыр. 20 Англавсузланы насигьатчысы ва билимсизлени муаллими болуп боламан деп гьисап этесендир. Неге тюгюл де, билимни ва гьакъ гертиликни гюзгюсю болгъан къанунунг бар саялы, шо къылыкълар сенде бар деп инанасандыр.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

13 Гьали буса Мен Сени янынга гелемен. Мени сююнчюмден олар толу даражада пай алып болсун учун, бу сёзлени Мен гьалиге дюньяда сёйлеймен. 14 Сени каламынгны Мен олагъа етишдирдим, амма бу дюнья оланы гёрюп ярамады. Неге тюгюл де, Мен бу дюньядан тюгюл йимик, олар да бу дюньядан тюгюллер. 15 Сен оланы бу дюньядан алсын деп тилемеймен, оланы иблисден сакъласын деп тилеймен. 16 Мен бу дюньядан тюгюлюм йимик, олар да бу дюньядан тюгюллер. 17 Гьакъ гертилигинг булан оланы юреклерин тазала. Сени сёзюнг гьакъ гертиликдир. 18 Бу дюньягъа Сен Мени йиберген йимик, Мен де оланы дюньягъа йибердим. 19 Олар гьакъ кюйде Сеники болсун деп, Мен олар учун Оьзюмню Сагъа толу кюйде тапшурдум. 20 Янгыз олар учун тилемеймен. Оланы Мени гьакъымдагъы шагьатлыгъындан таба Магъа иман салажакъ болгъанлар учун да тилеймен. 21 Гьей Атам, Мени Сен йибергенге дюнья иман салсын учун, Сен Мени булан бирликде, Мен де Сени булан бирликде йимик, олар да бары да Бизин булан бирликде болсунлар. 22 Сен де, Мен де бир болгъанда йимик, олар да бир болсун учун, Магъа Сен берген макътавлукъну олагъа бердим. 23 Олар толу бирликде болсун учун, Мен олар булан бирликдемен, Сен де Мени булан бирликдесен. Шолайлыкъда, дюнья Мени Сен йибергенни, Мени сюегенинг йимик, оланы да сюегенингни биле. 24 Атам! Сен Магъа аманат этгенлеринг Мен болажакъ ерде, Мени булан бирге болгъанны, Сен Магъа берген макътавлукъну олар да гёргенни сюемен. Сен Магъа шо макътавлукъну бердинг, неге тюгюл Мени дюнья яралгъанчадан да алда сюе эдинг. 25 Гьей Адилли Атам! Бу дюнья Сени танымай, амма Мен Сени таныйман. Булар да Мени Сен йибергенни англадылар. 26 Магъа бакъгъан сюювюнг оларда да болсун учун, Мен де олар булан бирликде болсун учун, олагъа Сени ачыкъ этдим, дагъы да ачыкъ этежекмен.     18   Исаны тутулуву 1 Бу сёзлени айтгъан сонг, Иса якъчылары да булан Кедрон къол деген ерни ари ягъына бара. Онда бир бав бола. Оьзю де, якъчылары да барып онда гирелер. 2 Шо ерни Огъар хыянатлыкъ этме айланагъан Ягьуда да таный болгъан, неге тюгюл Иса якъчылары булан онда чакъда-чакъда бара болгъан. 3 Булайлыкъда, Ягьуда, Рум асгерлени бир бёлюгюн, ибадатханагъа баш дин къуллукъчулар ва фарисейлер йиберген къаравулланы да алып, онда геле. Оланы къолларында панарлары, янагъан чюпюреклери булангъы таякълары ва савутлары бола. 4 Иса Оьзюню башына гележек балагьны биле буса да, чыгъып олагъа:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  10–БОБ   Надов ва Абиунинг гунои   1 оруннинг Надов ва Абиу оташкуракларини олиб, ичига солдилар, устига тутати ташладилар. Улар Эгамиз амр этмаган бегона оловни Унинг узурига олиб кирдилар. 2 Эгамизнинг узуридан олов отилиб чииб, уларни куйдириб ташлади. Иккови ам ерда, Эгамизнинг узурида алок 3 Шунда Мусо орунга деди: — Эгамизнинг, орали Мен муаддаслигимни бутун хал олдида улуланаман”, деб айтгани мана шудир. орун индамади. 4 Мусо оруннинг амакиси Узиёл Мишаил ва Элзафанни чаиртириб, уларга деди: “Боринглар, ариндошларингизнинг жасадларини Муаддас чодирининг олдидан олиб кетиб, ароргонинг ташарисига олиб чиинглар.” 5 Мишаил ва Элзафан Мусонинг айтганини илиб, ариндошларининг жасадларини ушлаб, арорго ташарисига олиб чидилар. 6 Мусо орунга ва унинг Элазар билан Итамарга айтди: “айудан сочингизни либосларингизни йиртманглар, акс олда сизлар ам нобуд ва бутун жамоа Худонинг азабига учрайди. Аммо ариндошларингиз, бутун Исроил хонадони Эгамиз куйдириб нобуд илган Надов ва Абиу учун аза тутишлари мумкин. 7 Учрашув чодирига кираверишдан нарига жилманг. Акс олда нобуд Сизнинг устингизга Эгамизнинг муаддас иладиган мойи суртилгандир.” Улар Мусонинг айтгани иш тутдилар.   Руонийларга берилган низом   8 Эгамиз орунга деди: 9 “Сен ва Учрашув чодирига киришдан олдин шароб ёки боша ичимликлар ичманглар. Ичсангиз, нобуд Бу авлодларингиз оша доимий онун–оида 10 Сизлар муаддас нарсаларни оддий нарсалардан, аромни алолдан ажрата олишларинг шарт. 11 Мен Мусо орали айтган амма онунларни Исроил халига лозим.” 12 Мусо орунга ва унинг омон олган Элазар билан Итамарга деди: “Эгамизга атаб, оловда куйдириладиган дон назрларнинг ортиб олганини олиб, хамиртурушсиз нонлар ёпинглар. Бу нонларни урбонго ёнида тановул илинглар, чунки бу назр оят муаддасдир. 13 Эгамизга атаб, оловда куйдириладиган назрлардан сенга ва сенинг тегадиган улуш мана шудир. Шунинг учун буни муаддас жойда тановул илинглар. Эгам менга шуни амр илди. 14 Юорига билан назр илинган сонни эса сен ва сенинг ар андай алол жойда тановул илишларинг мумкин. Бу нарсалар Исроил халининг тинчлик урбонликларидан сенга ва фарзандларингга улуш илиб берилгандир. 15 Исроил хали урбонликнинг оловда куйдириладиган ёи билан бирга урбонликнинг ва сонини олиб келсинлар. Улар ва сонни Эгамизга баишлаганини учун юорига кейин, булар сенга ва фарзандларингга берилади. Эгамизнинг амрига сизларга тегадиган доимий улуш шудир.”

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010