С кем хотели действовать Кубер и Мавр против Солуня и Империи? Солунский Историк, как Грек, в своем повествовании об избавлении пленников от Кагана, преимущественно имеет в виду пленников Греков 104 . Но он же прямо называет Кубаря и Мавра Булгарами и между пленниками полагает значительное число язычников, каковыми, конечно, не были Греки, тогда как Славяне были, как известно, и в порабощении у Кагана и оставались язычниками. С другой стороны, если бы пленники состояли из одних Греков, то Кубарь и Мавр с ними одними не могли замышлять что-нибудь против Империи. Поскольку же из Солунского повествования ясно видно и то, что большинство удалившихся с Кубарем из области Кагана состояло из Христиан, то необходимость требовала от Кубаря обратиться для успеха в своем деле за помощью к другим – к тем, которые имели одинаковые с ними причины действовать против Солуня и Империи, к Славянам Македонским. Это дает видеть и сам Солунский историк!», когда говорит!., что Кубарь имел тесные отношения с Сагудатами. Таким образом действия Кубаря и Мавра против Солуня и Империи были делом Славян. Современные обстоятельства, известные по другому источнику, еще более объясняют это дело. По словам Солунского повествователя, борьба Кубера с Каганом происходила спустя более 60 лет после Аваро-Славянской четвертой войны с Солунем (678 г.), следовательно около 742 г., во время Имп. Константина Копронима (741–773). Таким образом время восстания Кубаря и Мавра против Империи близко было к тому событию, о котором говорить Феофан. Он пишет: «В сем году (758) Константин покорил Славян Македонских (τας κατα Мακεδονιαν Σκλαβινιας, κατα, – εν) и сделал данниками другие народы». По какому Случаю возгорелась эта воина? Как и сколь долго происходила она? Какие Славянские Македонские племена покорены был и тогда? На эти вопросы Феофан не говорит ни слова. При молчании Феофана, соображая событие его с повествованием Солунским, мы можем считать за вероятное, что война, показанная Феофаном, если не была непрерывным продолжением дела Кубера, то, по крайней мере, она начиналась с того, что Славяне, спустя нисколько времени после неудачного окончания дела Куберова, хотели довести до конца предприятие Кубера, разрушенное так неожиданно.

http://azbyka.ru/otechnik/Filaret_Cherni...

выше), записанное, по всей вероятности, тогда же в окружении Новгородского митр. Киприана ( Бегунов. 1998; СККДР. Вып. 3: (XVII в.). Ч. 4. С. 270). Лит.: Берков П. Н. Школьная драма «Венец Димитрию»//ТОДРЛ. 1960. Т. 16. С. 323-357; Бегунов Ю. К. Греко-слав. традиция почитания Димитрия Солунского и рус. духовный стих о нем//Bsl. 1975. Т. 36. 2. S. 149-172; он же. Неизвестные и малоизвестные сочинения Григория Цамблака//Bbl. 1978. Т. 5. С. 311-322; он же. Из истории новгородских легенд XVII в.: «Чудо» Димитрия Солунского в Новгороде в 1627 г.//Русь и юж. славяне: Сб. ст. к 100-летию со дня рожд. В. А. Мошина. СПб., 1998. С. 356-362; Тъпкова-Заимова В. Новооткрити славянски (български) преводи на похвални слова за св. Димитър Солунски//Българско средновековие: Българо-съветски сб. в чест на 70-годипшината на проф. И. Дуйчев. София, 1980. С. 263-264; она же. Похвално слово за св. Димитър Солунски от Григорий Цамблак//Търновска книжовна школа. София, 1980. Т. 2. С. 133-138; она же. Текстове за св. Димитър Солунски в Макариев сборник//Руско-балкански културни връзки през Средновековието. София, 1982. С. 144-154; она же. Празнично слово за св. Димитър Солунски//Търновска книжовна школа. София, 1984. Т. 3. С. 61-65; Петров П. Х. Възстановяване на Българската държава: 1185-1197. София, 1985. С. 77, 78, 80, 81, 86, 333-344. (Прил. 2: Култът към Димитър Солунски в средновековната България); Кожухаров С. Канон за Димитър Солунски//КМЕ. 1995. Т. 2. С. 215-217; Христианские реликвии в Московском Кремле. М., 2000. С. 115-121; Матейко Л.              //Cyrillomethodiana in honorem A. Blahova et Venceslai Konzal. Praha, 2001. S. 383-403; idem. (Matejko L " . ) ivot stredovekeho textu: O tzv. Metodovern kanone sv. Dimitrovi Solunskemu. Bratislava, 2004; Царский храм: Святыни Благовещенского собора в Кремле: Кат. выставки. М., 2003; СККДР. Вып. 3: (XVII в.). Ч. 4. С. 270. А. А. Турилов Гимнография В иерусалимском Лекционарии V-VII вв., сохранившемся в груз. переводе ( Tarchnischvili. Grand Lectionnaire. T. 1. [Pars 2]. P. 37), память Д. С. отмечается 13 февр., последование не приводится. В к-польском Типиконе Великой ц. IX-XI вв. память Д. С. стоит под 26 окт. ( Mateos. Typicon. T. 1. P. 78-80); службу предписано совершать в мартириуме в его честь; литургийное последование включает тропарь 3-го гласа Αθλοφρε γιε, πρσβευε τ λεμονι (        ), прокимен 4-го гласа из Пс 15, апостольское чтение 2 Тим 2. 1-10, аллилуиарий со стихом из Пс 96, евангельское чтение Ин 15. 17 - 16. 2, причастен Пс 32. 1.

http://pravenc.ru/text/Димитрий ...

Ин. Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи/попраша пламень дерзновенно/и на росу огнь преложиша, вопиюще:/благословен еси, Господи Боже, во веки. Канон иной. Ирмос: Отроки Еврейские в печи/попрали пламя дерзновенно,/и огонь превратили в росу, взывая:/“Благословен Ты, Господи Боже, вовеки!” Воду почерпсти Исаия жаждущим, Димитрие, предповелевает./Аще бы видел твой гроб, возопил бы всяко:/мvpa источнику приходите и почерпите спасение. Воду жаждущим почерпнуть/Исаия пророчески повелевает;/но если бы он видел твой, Димитрий, гроб,/то воскликнул бы непременно:/“К источнику мvpa приходите/и почерпните спасение!” Земли убо пород был еси,/вселился же еси в земли кротких,/идеже вода сладости;/еяже напився в сытость,/мvpa источник присный ныне, Димитрие, проливаеши. Земли порождением ты был, Димитрий,/но вселился в землю кротких, где вода сладка;/ее напившись вдоволь, ныне проливаешь/источник мvpa постоянный. Возрасл еси, яко розга в винограде,/пребывая неотсечен Богу и совокуплен;/и Сего исполнився тука неизреченнаго,/мvpo, яко струи, всем ныне, Димитрие, точиши. Возрос ты, как в винограднике побег,/пребывая неотсеченным от Бога и с Ним соединенным;/и, Его неизреченной тучности исполнившись,/мvpo, как струи, ныне всем,/Димитрий, источаешь. О, новых твоих борений! О, странных мученических страданий!/Твоя бо поты, за Него пролиянныя, блаженне,/Христос приим, источник мvpa тя показует. О, небывалые борения твои!/О, неслыханные мученические страдания!/Ведь струи пота твоего, за Него пролитые, Христос приняв,/источником мvpa являет тебя, блаженный. Струю мvpa твоего проливая,/велию пучину простерл еси чудес,/и душ, и телес недуги потопляеши,/и напастей, Димитрие, всяку бурю усповуя. Струю мvpa твоего проливая,/ты простер пучину великую чудес:/и душ, и тел недуги, Димитрий, потопляешь,/успокаивая и напастей бурю всякую. Богородичен: Млеком питала еси, Дево,/Плотоносца, Твоего Бога рожденнаго,/яко да болезнь Адамову сущую во аде облегчит,/от древа снедша знания, и заповеди преслушавша. Богородичен: Молоком Ты питала, Дева,/Бога Твоего, Который родился, плоть нося,/чтобы облегчить болезнь Адама, во аде пребывавшего,/за то, что от древа познания вкусил/и заповеди ослушался.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/velikomuc...

  Кондак 9 Всякое естество Ангельское удивися, Димитрие святый, великаго твоего дерзновения делу. Хотящу бо Господу врагом предати Солунь, и явлением Ангельским, повелевшу ти оставити град, не оставил еси того, славне. Темже сподобивыйся ужасного видения и слышания, Иллюстрий с трепетом возглашаше: Аллилуиа.   Икос 9 Витии многовещанныя не возмогут разумети, как плененныя иногда девы, образ твой, святе, пленившему и их князю швением уготовавшия, внезапу восхищени быша тобою, и у гроба твоего поставлени, бдению на память твою совершающуся, благословяще убо о тебе Господа, со умилением зовем ти: Радуйся, за истину на земли, даже до крови пострадавый; радуйся, на небеси со дерзновением престолу Божию предстояй. Радуйся, благопотребная оттуду верным посылаяй; радуйся, от бед призывающия тя свобождаяй. Радуйся, яко во озлоблении сущим скоро помогаеши; радуйся, яко Господь молитвами твоими благоутробно внемлет. Радуйся, чудес неисчерпаемый кладезю; радуйся, знамений неоскудеваемый источниче. Радуйся, плененных свободителю; радуйся, варварския дерзости укротителю. Радуйся, печальным утешение посылаяй; радуйся, скорбящим радость подаваяй. Радуйся, святый Димитрие, славный великомучениче и чудотворче.   Кондак 10 Спасти хотя град твой от глада, являлся еси, Димитрие, во пристанищех морских и отоцех, повелевая имущим пшеницу плыти с тою в Солунь. Темже тобою от смерти избавленнии, благодарственне пояху о тебе Богу: Аллилуиа.   Икос 10 Стена явился еси граду твоему несокрушимая, богомудре, и необоримый защитник всем призывающим тя, зане тако благоволи о тебе небесе и земли Творец. Темже и нас научи приглашати тебе: Радуйся, милосердия великий любителю; радуйся, о бедствующих сострадательный попечителю. Радуйся, от глада верныя спасаяй; радуйся, от нашествия языков тех изымаяй. Радуйся, множицею избавивый солунян от уз работы горькия; радуйся, губительную язву и иный вред от них удаливый. Радуйся, воеводо, никимже в мужестве одолимый; радуйся, ратоборче, николиже в силе оскудевающий. Радуйся, вся на град твой устремляющияся, яко Моисей Амалика, низлагаяй; радуйся, яко Сампсон, иноплеменники прогоняяй. Радуйся, царем верным на враги одоление подаваяй. Радуйся, христолюбивым воином на брани помогаяй. Радуйся, святый Димитрие, славный великомучениче и чудотворче.

http://isihazm.ru/1/?id=643

Песнь 1 Ирмос: Возничего колесницы фараона погрузил/некогда чудодейственный Моисеев жезл,/крестообразным ударом разделивший море,/Израиля же беглеца, пешего путника спас,/песнь Богу воспевавшего. Mvpa благовонна и честна, Димитрие,/отверзеный источниче,/страстей скверны сердце мое омый/и, добродетелей деянием благовоние мя показав Христово,/ум мой облагодатстви,/благодати твоя Божественныя пети. Mvpa благовонного и драгоценного отверзшийся источник!/От скверны страстей, Димитрий, сердце мое омой/и, путем исполнения добродетелей/благовонием Христовым меня явив,/ум мой облагодатствуй,/чтобы мне благодеяния твои Божественные воспевать. Воды живыя реки/истекати от чрева верных,/Слово Божие глаголет./Темже твоего проливаются мvpa источницы приснотекущии,/ихже струи веселят Божий град,/славящий мученическое дерзновение твое. О том, что реки воды живой/истекать будут из чрева верных,/Слово Божие возглашает./Потому и проливаются мvpa твоего источники, всегда текущие,/чьи струи веселят город Божий,/славящий мученическое дерзновение твое. Жезл убо древле Моисеев,/ударив камень в земли пустынней,/отверзе струи рек многотечныя;/тело же твое, Димитрие, прободенное копием,/мvpa источник показа,/новаго Израиля прохлаждающее. В древности Моисеев жезл,/ударив камень в земле пустынной,/струи рек многоводные отверз;/тело же твое, Димитрий, копьем пронзенное,/явило источник мvpa,/новый Израиль прохлаждающего. Яже убо имаши воздаяния, Димитрие,/мученических твоих язв,/ниже око виде, ниже ухо слыша;/ныне же мvpa море, воздаяния чистоты проливаеши мipa концем,/страсти душ очищающее. Воздаяния, что имеешь ты, Димитрий,/за мученические раны твои,/ни око не видело, ни ухо не слышало;/ныне же мvpa море – воздаяние за чистоту/проливаешь ты мipa концам,/страсти душ очищая. Богородичен: Пренескверно приятелище, Всечистая,/Слово обрет Тя Божие,/в Твоя вселися ложесна:/и еже из Тебе приятие помазав Своим Божеством,/Един пройде от двою,/и истощенное мvpo наречеся,/Христос бо Бог же и Человек. Богородичен: Пренепорочную обитель – Тебя, Всечистая,/Слово Божие обретя, в Твои вселилось недра;/и, принятое от Тебя Божеством Своим помазав,/прошел: Один – из двух, и мvpoм излившимся был назван,/ибо Христос – как Бог, так и Человек.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/velikomuc...

И ты, сердце, поколеблися ныне,/видя Божие прещение належащее, и возопий:/пощади люди Твоя, Владыко Господи,/и устави праведный гнев Твой, Благоутробне. И ты, сердце, ныне содрогнись,/видя Божию угрозу надвигающуюся, и воззови:/“Пощади народ Твой, Владыка Господи,/и укроти праведный гнев Твой, Благосердный!” Люди и град, яже Твоею кровию стяжал еси, Иисусе,/не предаждь в погибель,/во еже смущатися земли трусом страшным,/лик апостол молит Тя. Народ и город, который приобрел Ты Своею Кровию, Иисусе,/не предай на погибель при смятении земли/от сотрясения страшного,/– хор апостолов умоляет Тебя. От путей Твоих, Владыко, правых/нравом уклоншеся развращенным,/в негодование преложихом Тя, Милостиваго и Непамятозлобнаго,/но милостив и щедр буди Твоим рабом. От путей Твоих, Владыка, правых/уклонившись нравом развращенным,/в негодование мы привели Тебя,/нам сочувствующего и не помнящего зла;/но будь милостив, о Сострадательный,/к рабам Твоим. Богородичен: Ныне помощи прииде время,/ныне пременению потреба, Чистая,/к Сыну Твоему и Господу,/яко да ущедрит согрешшия ны/и належащаго гнева избавит. Богородичен: Ныне пришло время помощи,/ныне нужда в примирении, Чистая,/с Сыном Твоим и Господом,/чтобы пожалел Он нас, преткнувшихся,/и от надвигающегося гнева избавил. Ин. Ирмос: Ты, Господи мой, Свет в мip пришел еси,/Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения/верою воспевающия Тя. Канон иной. Ирмос: Ты, Господи мой, светом в мир пришел,/светом святым, от мрака неведения обращающим/с верою воспевающих Тебя. Огнь любве Божественный в сердцы прием,/огнь угасил еси безбожнаго идолонеистовства,/славне Димитрие. Огонь любви божественной в сердце приняв,/ты огонь безбожного безумия идолопоклонства/угасил, славный Димитрий. Избавляя ны от бед, явися, Димитрие,/молитвами твоими покрывая/верою и любовию восхваляющия тя. Избавляя нас от опасностей, явись, Димитрий,/молитвами твоими покрывающим/тех, кто с верою и любовию/восхваляет тебя. Иже верою к твоему усердно притекающе храму, Димитрие,/недугов и страстей душетленных/вскоре избавляются.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/velikomuc...

Канон иной. Ирмос: Смилуйся надо мной, Спаситель, –/ибо многочисленны беззакония мои, –/и из глубины зол изведи, молю;/ибо к Тебе я воззвал, – и Ты услышь меня,/Боже спасения моего! Процвел еси духовно, якоже маслина плодовитая,/и копиеносными руками нуждно изгнетеся./Верных же утешаеши,/мvpo ныне точа из Божественнаго гроба твоего, Димитрие. Расцвел ты духовно, как маслина плодовитая,/и был выжат насилием/сжимавших копья рук./Но утешаешь верных, ныне мvpo источая/из божественного гроба твоего, Димитрий. Пчелы образом тебе самаго/делателя всякия показал еси Боготворныя добродетели,/душу, блаженне, непорочну, яко сотову телеси, соблюдая,/и мvpo ныне источаеши, услаждающее души. По образу пчелы/показал ты самого себя, блаженный,/исполнителем всякой обоготворяющей добродетели,/как мед в сотах, душу в теле непорочной соблюдая./И ныне источаешь мvpo,/души услаждающее. Возлюбил еси от души Христа,/и Сему последовал еси к мipy благовония,/и Сего причастился еси срастворением лучшим./И ныне мvpa струи точиши непрестанныя, Димитрие. Возлюбил ты от души Христа,/и последовал за Ним, Mvpoм благовонным,/и Ему приобщился наилучшим смешением./И ныне струи мvpa источаешь непрестанно, Димитрий. Капли страдальческих на землю кровей твоих каплюще,/благовония источник мvpa тую соделаша./И ныне сие непрестанно/почерпающим источаеши, Димитрие. Капли страдальческой твоей крови, на землю падая,/благовонным источником мvpa ее соделали./И ныне ты его непрестанно источаешь/для всех черпающих, Димитрий. Потом твоих, мудре, кровей облиян,/якоже ин новый источник речно,/требующим богатно подаеши во исцеление твое мvpo,/блаженне, усердно приходящим. Словно потом, своею кровию облит,/ты мудрый, как иной источник новый, реке подобный,/твое, блаженный, мvpo обильно подаешь/на исцеление всем нуждающимся, усердно приходящим. Богородичен: Зряще златовидный света Свещник неугасимый,/множеством грехов души омрачившии, приступим;/дает бо просвещение/и всякое отгоняет омрачение. Богородичен: Видя златовидный неугасимый Светильник Света,/приступим все, омрачившие души свои множеством грехов:/ибо Он просвещение дает/и отгоняет всякое омрачение.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/velikomuc...

Наибольшее признание и распространение получило предание, в котором Л. отождествляется с Луп(п)ом, слугой вмч. Димитрия Солунского (пам. 26 окт.). Согласно этой традиции, Л. жил на рубеже III и IV вв. и принял мученическую кончину при имп. Максимиане Галерии (293-311) в Фессалонике. В Житии вмч. Димитрия сказано, что Л. присутствовал при казни своего господина, собрал капли его крови в орарь и омочил в ней его перстень. От этих реликвий стали происходить чудеса, молва о к-рых разнеслась по городу. Император приказал казнить Л. (BHG, N 497 и 497b - ActaSS. Oct. T. 4. P. 65, 94-95, 102-103). Вероятно, почитание Л. распространялось вместе с почитанием вмч. Димитрия. На рубеже VI и VII вв. о почитании Л. в Византии свидетельствует историк Феофилакт Симокатта. По его сведениям, брат имп. Маврикия (582-602) стратиг Петр оказался по долгу службы в г. Новы (визант. пров. Н. Мёзия, близ совр. г. Свиштов, Болгария); местные жители просили остаться с ними на праздник в честь Л., в канун которого Петр и прибыл к ним. После нек-рых колебаний, вызванных спешной служебной надобностью, Петр остался в Новах на 2 дня ( Theophyl. Sym. Hist. 1887. P. 249). Исследователь Т. Дьюкет предполагает, что Л. мог быть покровителем солдат дунайской армии, от ветеранов к-рой Феофилакт много лет спустя и получил эту информацию ( Duket T. A. A Study in Byzant. Historiography: An Analysis of Theophanes " Chronographia and its Relationship to Theophylact " s History: Diss. Boston, 1980. P. 79). В стихе, помещенном в календаре гимнографа XI в. Христофора Митилинского, Л., о к-ром сказано только, что он был усечен мечом, упомянут вместе с ап. Титом, чья память также совершается 23 авг. ( Christoforo Mitileneo. Calendari. T. 1. P. 455; T. 2. P. 423-425). Ист.: ActaSS. Aug. T. 4. P. 593-595; Петков, Спасова. Стиш. Пролог. 2014. Т. 12. С. 58. Лит.: Сергий (Спасский). Месяцеслов. Т. 3. С. 335-336; Delehaye H. Saints de Thrace et de Mésie//AnBoll. 1912. T. 31. Р. 161-301; Gordini G. D. Luppo//BiblSS. T. 8. P. 383-384; Σωφρνιος (Εστρατιδης).Αγιολγιον. Σ. 380-381; Μακριος Σιμωνοπετρτης, ερομν. Νος Συναξαριστς τς Ορθοδξου Εκκλησας. Τ. 9: Αυγουστος. Αθναι, 2009. Σ. 245.

http://pravenc.ru/text/2110904.html

Видя, как победил ты ложь нечестия,/Всевысочайшее Слово Божие/славою увенчало (тебя), Димитрий, воспевавшего:/“Слава силе Твоей, Господи!” На лесть победу возставив,/победительный венец правды приял еси, Димитрие,/зовя Зиждителю твоему:/слава силе Твоей, Господи. Воздвигнув памятник победы над обманом,/победную диадему правды принял ты, Димитрий,/восклицая Творцу своему:/“Слава силе Твоей, Господи!” Направляем дланию жизноносною,/к пристанищем достигл еси тишайшим,/идеже, ныне радуяся, зовеши, Димитрие:/слава силе Твоей, Господи. Направляемый дланью живоносною,/ты скоро прибыл к пристаням тишайшим,/где ныне, радуясь, восклицаешь, Димитрий:/“Слава силе Твоей, Господи!” Богородичен: Яко тварей всех Священнейшая,/Мати Бога быти Едина сподобилася еси,/Сего бо рождши,/мip благодатию Богознания просветила еси. Богородичен: Сколь священнее всех творений стать/Ты одна, Матерь Божия, удостоилась:/ведь родив Его, Ты просветила мip/благодатию богопознания. Ин. Ирмос: Ты моя крепость, Господи,/Ты моя и сила,/Ты мой Бог, Ты мое радование,/не оставль недра Отча/и нашу нищету посетив./Тем с пророком Аввакумом зову Ти:/силе Твоей слава, Человеколюбче. Канон иной. Ирмос: Ты – моя крепость, Господи,/Ты – и моя сила,/Ты – мой Бог, Ты – моя радость,/не оставивший недр Отеческих/и нашу нищету посетивший./Потому с пророком Аввакумом возглашаю Тебе:/“Слава силе Твоей, Человеколюбец!” Скверну всяку отверг рождения банею порождения,/чистоту, явился еси, соблюдая даже до кончины./Темже Христос тебе, Димитрие,/естественную влагу претворяет в мvpo,/якоже и воду в вино преложи. Всякую врожденную скверну/сбросив в купели возрождения,/ты явился чистоту хранящим даже до кончины./Потому Христос тебе, Димитрий,/естественную влагу превращает в мvpo,/как и воду Он в вино претворил. Якоже огня естество всему преподается,/целу спасающ силу;/тако твое мvpo, страдальче, всеми убо почерпается,/обаче же пребывает неумалено./Темже ныне благочествующии, покланяющеся, поем Бога,/Иже благодать тебе даде. Как естество огня всему передается,/сохраняя в целости силу свою;/так твое мvpo, страдалец, всеми черпается,/однако же пребывает, не умаляясь./Потому ныне мы, благочестивые,/поклоняясь, воспеваем Бога,/Который дал тебе такую благодать.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/velikomuc...

Радуйся, вся на град твой устремляющияся, яко Моисей Амалика, низлагаяй; радуйся, яко Сампсон, иноплеменники прогоняяй. Радуйся, царем верным на враги одоление подаваяй; радуйся, христолюбивым воином на брани помогаяй. Радуйся, святый Димитрие, славный великомучениче и чудотворче. Кондак 11 Пение всякое побеждается, прехвальне, пред сиянием славы твоея и величием чудес. Егда бо Иустиниан царь, возжеле имети в Софийстем храме часть мощей твоих, огнь изыде от гроба твоего на посланные от него, возбраняюще прикасатися раце твоей. Темже удивленнии со страхом возопиша Богу: Аллилуиа. Икос 11 Светозарную звезду, сущим во тьме неразумия, зрим тя, святе. Служащу бо у гроба твоего Онисифору тьмою святотатства держиму, двукратным явлением твоим возбранил ему похищати свещи, возжигаемыя верными у мощей твоих. Сего ради со благоговением зовем ти: Радуйся, прежде мученическия кончины свято поживый; радуйся, по кончине чудесы прославивыйся. Радуйся, яко жив во граде мощми твоими почиваеши; радуйся, яко присноживый чудеса теми содеваеши. Радуйся, яко правду милостию растворяеши; радуйся, яко огнем ревности по славе Божией гориши. Радуйся, святыя мощи твоя неприкосновенны имеяй; радуйся, касатися им дерзающия, яко молния опаляяй. Радуйся, согрешающих вразумителю; радуйся, святотатцев наказателю. Радуйся, освящение подаваяй благоговеющим к тебе усердно; радуйся, миром облагоухаяй чтущих тя верно. Радуйся, святый Димитрие, славный великомучениче и чудотворче. Кондак 12 Благодать приял еси, Димитрие, целити всяк недуг и всяку язю в людех. Подаждь убо и нашим душам и телесем исцеление, да Богу, даровавшему нам тебе, помощника и врачевателя, благодарственне воспоим: Аллилуиа. Икос 12 Поюще твоя чудеса, ублажаем тя, досточудне, пред нечестивыми Христа Бога дерзновенно исповедавша, прославляем мученическую кончину твою, почитаем память твою, и сицевая радостная тебе приносим: Радуйся, стопам Христа Спасителя всех ревностный последователю; радуйся, страстем его мужественный подражателю. Радуйся, с небесными силами прославляяй Бога; радуйся, с Царицею небесе и земли моляяйся о мире.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-vel...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010