И ныне: Ныне трепетом одержим есмь, Благая и ужасаюся лукаваго ловления: прежде бо конца хощет мя тлитель убити, держа мя яко пленена всего и нага добродетелей. Господи, помилуй. (Трижды) Слава: и ныне. Седален, глас 6-й: Упование и стена, и пристанище людем Твоим, Дево: из Неяже родися безстрастно Спас всяческих: якоже плачася Твоего Сына при кресте, Того и ныне моли избавити от тли вся, поющия Тя. Песнь 7 Ирмос: Росодательну убо пещь со-дела Ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших. Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Седьм седмерицею пламень разже ми страстьми лукавый, и любодеяньми сердце мое всегда умервщляет: темже токами моих слез угаси его, Мати Божия, и спаси мя. Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Окаляема тиною прегрешений моих не отрыни мене, Владычице Благая: ибо зря мя во отчаянии суща, смеется прелукавый враг: но Сама, Твоею державною рукою возстави. Слава: Страшное убо судище, страстная душе моя и нечувственная, и мучение же некончаемое и грозное: но обаче ныне припади к Матери Судии твоего и Бога, и не отчайся сама. И ныне: Омрачихся, страстный, множеством безмерных зол и оскверних душу и тело же и ум: темже, Пречистая, светом Твоих сияний, к безстрастию сладости скоро введи мя. Песнь 8 Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки. Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Яже от Троицы единаго Бога рождшая, и на руку носившая, Дево Мати: угаси страстей огнепальную пещь и слезными токи омый душу мою. Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Прихода смертнаго ужасаюся, Пречистая, и суда онаго весь ныне убояхся: дея же злая, никакоже стыждуся: ущедри мя прежде конца, молитвами твоими, Дево. Слава: Стенания немолчная, Владычице, даруй ми, и слез тучи даждь, да омыю моя прегрешения многая, и неисцельныя язвы: яко да улучу жизнь вечную. И ныне: Зол моих множество Тебе исповедах, Владычице, яко ни един в мире ин, прогнева тако Бога, Сына и Господа Твоего: Сего ми на милость вскоре премени, Дево.

http://azbyka.ru/otechnik/molitva/sborni...

Вот если бы Μ. Ив. показал, что Спаситель, давши заповедь о крещении, разъяснил вместе с тем, что она необязательна для Его последователей, и апостолы, согласно повелению и разъяснению своего Учителя, одних из верующих крестили водою, а других оставляли без этого крещения, – тогда бы он, действительно, опроверг доказательства Дея Ивановича, рассуждениями же о сторонних предметах этого достигнуть нельзя. Мало того, приём Μ. Ив-ча, последовательно проведённый, ведёт к отрицанию всего вообще учения и всех заповедей Христа Спасителя. Ведь к каждой заповеди, к каждому действию Спасителя или Его учеников можно подставить повеление или действие, имевшее частный, временный или чрезвычайный характер (напр., Лк.10:4 ср. Лк.22:35,36 ; Мф.21:2,7 ; Лк.2:22 ; Мф.14:25 ; Мф.8:22 и мн. др.), и из необязательности одних делать заключение к необязательности других, как то делает в данном случае Μ. Иванович 334 . Водное крещение по мнению Μ. И-ча, потому именно необязательно для христиан, что оно со стороны Спасителя и апостолов было исполнением обрядового закона Моисеева, установленного, по Апостолу, только до времени исполнения ( Евр.9:10 ). „Христос, – рассуждает Μ. Ив., совместно с Своими учениками продолжал в точности исполнять все до ниточки ветхозаветные правила закона... крещение водою – «это правило не было новым, – оно совершалось во дни Израиля под строгим наблюдением еврейских правил“. Приведённое рассуждение есть одно сплошное недоразумение. Допустим, что Христос, как „подчинившийся закону“ ( Гал.4:4 ) вообще, подчинил Себя тому же закону, в частности, и тем, что принял крещение от руки Иоанна. Но ведь Христос для того и подчинил Себя закону, чтобы, по слову Апостола, „подзаконных искупить“, чтобы освободить их от порабощения „немощным и бедным вещественным началам“ ( Гал.4:5,9 ). Зачем же тогда Своим последователям-то, искупленным от закона, Он даёт заповедь о крещении, заповедь – положительную и строгую ( Мф.28:19 ; Мк.16:15–16 ср. Ин.3:5 ), – даёт в один из важнейших моментов Своей земной жизни, перед вознесением на небо ( Мк.16:19 )? Для чего и апостолы, почитая себя и других верующих призванными к свободе от закона, снова, через исполнение заповеди Спасителя о крещении, „подвергают себя и других игу рабства“ ( Гал.5:1; 4:9 ср.

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Тропарь Предтече, глас 2 Память праведнаго с похвалами,/тебе же довлеет свидетельство Господне, Предтече:/показал бо ся еси воистину и пророков честнейший,/яко и в струях крестити сподобился еси Проповеданнаго./ Темже за истину пострадав радуяся,/благовестил еси и сущим во аде Бога явльшагося плотию,/вземлющаго грех мира//и подающаго нам велию милость. Кондак, глас 6 Плотскаго Твоего пришествия убоявся Иордан,/страхом возвращашеся;/ пророческое же служение исполняя, Иоанн/трепетом спряташеся;/ ангельския чины ужасахуся,/зряще Тя, во струях плотию крещаема;/ и вси сущии во тьме озаряхуся,//воспевающе Тя, явльшагося и просветившаго вся. Ин Кондак, глас 8 Иже воистину всех святых большему,/паче всех согрешаю беззаконновавших, недостойный аз,/но обаче приношаю ти пение, Иоанне Предтече:/яко убо имый дерзновение ко Господу,/от всяких мя бед свободи, да зову ти://радуйся, проповедниче благодати. Величание Величаем тя,/Предтече Спасов Иоанне,/и чтим еже от неплодове//преславное рождество твое. Монастырь преподобного Герасима Иорданского Тропарь преподобному Герасиму, глас 8 В тебе, отче, известно спасеся еже по образу,/приим бо крест, последовал еси Христу,/и дея учил еси презирати убо плоть, преходит бо,/прилежати же о души, вещи безсмертней./ Темже и со Ангелы срадуется, преподобне Герасиме, дух твой. В V веке здесь подвизался преподобный Герасим; в житии его есть рассказ о льве, которого он исцелил и который потом жил рядом с ним. В подземной церковке монастыря находится пещера, где укрывались Святая Дева Мария с Богомладенцем и Иосиф Обручник на пути в Египет. Кондак, глас 4 Возгоревся рачением горним,/жестокость пустыни Иордановы паче всех мира сладких предпочел еси;/ отонудуже повинувся тебе зверь даже до смерти, отче,/послушне и жалостне на гробе твоем скончася,/Прославльшу тя тако Богу;//к Нему же моляся и о нас, отче Герасиме, поминай. По дороге из Иерусалима в Иерихон лежит пустыня Хузив; горный поток Хорафа прорыл в ней глубокое ущелье. Это тот самый поток Хорафа, что против Иордана, куда повелел Бог удалиться пророку Илии при наступлении голода в стране и где питал его ворон (3 Цар 17, 2–6). Здесь же оплакивал свое бесчадие праведный Иоаким.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Глас Слово проповедавый, всех гласы восприем, проси грехов прощение даровати, верою поющим тя. Сокрушение души моея исцели, и грехов бремя разреши, и паче надежды спаси мя молитвами твоими, блаженне Предтече. Иисуса, Егоже рукою твоею крестил еси, Предтече, моли, руки мя избавити греха, взимающа к Нему руце присно, всеславне. Богородичен: Дреманием леностным одержимь есмь, сон греховный тяготит сердце мое: Твоим, Пречистая, бденным ходатайством воздвигни, и спаси мя. Песнь 7 Ирмос: Херувимы подражающе отроцы в пещи, ликовствоваху вопиюще: благословен еси, Боже, яко истиною и судом навел еси сия вся грех ради наших, препетый и препрославленный во вся веки. Законов Твоих отвергохся, и покорихся безсловесным похотем, дея нелепая, Христе, яко осуетихся в безумии моем, якоже ин никтоже от человек на земли: не остави убо мене, Спасе, погибнути, человеколюбия ради. В беззакониих, Господи, се аз зачат есмь, якоже Давид зову, и яко блудница слезю, и яко преогорчеваяй раб, преогорчих Тя Единаго сущаго Бога Благаго: не остави убо мене, Спасе, погибнути, человеколюбия ради. Мученичен: Мученический подвизася собор страстотерпец, мученически венчася живоносною десницею, яко воистинну Бога возлюби, вся сотворшаго словом. И ныне на Небесех радуяся, наслаждается Божественнаго наследия. Мученичен: Очию избодаеми, и отъемлеми руками и ногами, благотечно к Небесному благославнии посылахуся шествию, препинающе шествия единоборца: тех молитвами спаси вся, Слове, Тебе славословящия. Богородичен: Херувими славят, Серафими воспевают, Престоли, и Власти, и Господьствия присно, еже паче ума Твое Рождество, Марие всепетая, яко едина Бога раждаеши плотию. Егоже моли, Чистая, всем нам спастися, любовию почитающим Тя. Ин Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя, высок пламень вознесло есть: Христос же простре богочестивым отроком росу духовную, сый благословен и препрославлен.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Богородичен: Яко дождь во чрево Твое Слово сниде: Егоже моли, Пречистая Дево, течения изсушити безмерных моих зол, молюся Ти. Песнь 7 Ирмос: Сущим в пещи отроком Твоим, Спасе, не прикоснуся, ниже стужи огнь. Тогда трие яко единеми усты пояху, и благословляху глаголюще: благословен еси, Боже отец наших. В страсти безчестия впадох, скотом, Спасе, уподобихся, и омрачився не вижду ждания Твоего, Слове, долготерпеливнаго: обращения ми время даруй, и спаси мя. В лености житие мое скончах, дея яже не леть есть творити, и се ныне прочее ко вратом приближаюся адовым, не приемля чувства: не презри мя, Христе, Иже Един сый Благ. Мученичен: Вожделевше жизни вечныя мирови умертвистеся, премудрии: и врага умертвивше конечне, к Небесем возлетесте, о нас страдальцы присно молящеся. Мученичен: Разрешившеся от нужд телесных, разрешисте прелести узы, и ко Христу крепкою любовию мученицы души привязасте, связавшемуся плотию, и разрушившему клятву. Богородичен: Свиток нов пророк Тебе предвидев, в немже написася Слово Отчее. Темже, Чистая, молюся: в Книзе мне Живых написатися моли, многих моих зол разоряющи написание. Ин. Ирмос: Пещь отроцы огнепальну древле росоточащу показаша, Единаго Бога воспевающе и глаголюще: превозносимый отцев Бог и препрославлен. Даруй ми тучи слез молитвами Твоими: иже благоутробия Бездну речными струями измывый, Предтече, и всего мя очисти скверны, плоти же и духа. Мольбу принеси, блаженне, над всеми Богу нашему, яко да и мене помилует яко Благоутробен, много согрешающаго, и возникновения ныне не имущаго. Неплодная душе, потщися покаятися, да не яко смоковницу Тя неплодную Божественный суд посечет из корене, Владыце возопий: Боже, очистив спаси мя. Богородичен:Умерщвлену душу мою имеяй злыми преступленьми, Тя умертвившую ад Рождеством Твоим, молю Владычице, покаяния мя образы оживи.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

В тебе, отче, известно спасеся еже по образу приим бо крест последовал еси Христу, и дея учил еси презирати убо плоть, преходит бо: прилежати же о души, вещи безсмертней: тем же и со Ангелы срадуется, преподобне Иоанне, дух твой. В тебе, отче, точно сохранилось то, что в нас по Божию образу: ибо взяв свой крест, ты последовал за Христом, и делом учил пренебрегать плотью, как преходящей, заботиться же о душе, творении бессмертном. Потому и радуется с Ангелами, преподобный Иоанн, дух твой. Кондак преподобному, глас 2 2 Аудио: Чистотою душевною божественно вооружився,/и непрестанные молитвы/яко копие вручив крепко,/пробол еси бесовская ополчения,/Иоанне, отче наш,//моли непрестанно о всех нас. Чистотой душевной с Божией помощью вооружившись, и непрестанные молитвы, как копье взяв крепко, низложил ты бесовские ополчения, Иоанн, отче наш, моли непрестанно о всех нас. Величание преподобному 2 Аудио: Вышних улучити, премудре, желая,/долу красных, мудре, преобидел еси/и, Христу обнищавшему сообнищав,/радуяся, последовал еси, Иоанне./К Нему же прилежно не престай моляся о всех нас. Высшего достичь желая, премудрый, ты с мудростью презрел низшие, земные блага и Христу обнищавшему ( 2Кор.8:9 ), сам обнищав, радуясь, последовал, Иоанн. К Нему же не переставай усердно молиться обо всех нас. Ин кондак, глас 3 3 Аудио: Уклонился еси житейского треволнения,/и к пристанищу Божественному управил еси, блаженне, шествия своя,/и источил еси исцеления, яко струи,/верою и любовию, Иоанне, к тебе притекающим и вопиющим:/предстани в День Суда восхваляющим светоносную память твою, отче,/и страстей и мук избави. Ты избежал житейских бурь и к пристанищу Божественному направил путь свой, блаженный, и источил исцеления, как потоки, с верой и любовью, Иоанн, к тебе приходящим и взывающим: «Защити в День Суда прославляющих светоносную память твою, отче и избавь от мук и страданий». Молитва преподобному Мартиниану Кесарийскому

http://azbyka.ru/molitvoslov/molitvy-v-b...

В тебе, отче, известно спасеся, еже по образу,/приим бо крест, последовал еси Христу,/и дея учил еси презирати убо плоть, преходит бо,/прилежати же о души, вещи безсмертней./Темже и со ангелы срадуется, преподобне Пимене, дух твой. Кондак, глас тойже Пимене преподобне,/постником единонравне,/послушания образе и трудолюбия правило,/во бдении и молитвах неусыпне,/не престай моляся о нас ко Господу. Величание Ублажаем тя,/преподобне отче Пимене,/и чтим святую память твою,/наставниче монахов/и собеседниче ангелов. Тропарь преподобному Арсению Новгородскому, Христа ради юродивому, глас 1 Божественною любовию разгоревся,/вся мирская пристрастия отринул еси,/крест же Христов на рамо взем,/во след Его изволил еси ходити,/отечество твое оставив,/Великаго Новаграда достигл еси/и, работая Богови невозвратным помыслом,/дарования чудотворений сподобился еси./Темже, чтуще тя, преподобне Арсение, вопием:/слава Давшему ти крепость,/слава Венчавшему тя,/слава Действующему тобою всем исцеления. Ин тропарь, глас 4 Отечество свое и род оставил еси,/Христу прилепися/и Великаго Новаграда достигл еси,/и в нем во юродстве трудолюбное твое тело изнурил еси/многим постом и воздержанием,/и пророчествия дар прияти сподобися,/и ризы изволил на себе носити,/и тело в нем предложив,/обитель себе в премирнем Царствии у Христа, всех Бога, сотворил еси./Егоже моли, святе Арсение преподобне,/Церкве в стране нашей в мире пребывати от всех навет вражиих,/ущедрити нас, почитающих твое торжество,/и спасти души наша. Кондак, глас тойже Тяжелоносныя волны тимения отгна,/и вся плотская двизания/и, похоти палящия нивочтоже вменив,/взем крест и пойде вслед Христа,/Имже наставляемь, лукавыя сети до конца раздра/и под ногами предложи,/молимтися, преподобне отче Арсение,/избави нас от належащих на ны соблазн,/ты бо еси Великому Новуграду похвала и утверждение и сущим в печалех радость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Величание Величаем тя,/страстотерпче святый Христофоре,/и чтим честная страдания твоя,/яже за Христа/претерпел еси. Тропарь святителю и чудотворцу Николаю, архиепископу Мирликийскому, глас 4 Приспе день светлаго торжества,/град Барский радуется,/и с ним вселенная вся ликовствует/песньми и пеньми духовными,/ днесь бо священное торжество,/в пренесение честных и многоцелебных мощей/святителя и чудотворца Николая,/якоже солнце незаходимое возсия светозарными лучами,/разгоняя тьму искушений же и бед/от вопиющих верно:/спасай нас, яко предстатель наш, великий Николае. Ин тропарь, глас тойже Отечество свое, Миры Ликийския, не оставль духом,/во премирный град Барский преславно телом пренесеся, архиерею Николае./И оттуду множество человеческое своим пришествием возвеселил еси/и болящия исцелил еси./Темже тя молим, святителю Николае,/моли Христа Бога, да спасет души наша. Кондак, глас 3 Взыде, яко звезда, от востока до запада/твоя мощи, святителю Николае,/море же освятися шествием твоим,/и град Барский приемлет тобою благодать,/нас бо явился еси чудотворец изящный,/предивный и милостивый. Величание Величаем тя,/святителю отче Николае,/и чтим святую память твою,/ты бо молиши за нас/Христа Бога нашего. Тропарь преподобному Шио (Симеону) Мгвимскому, Иверскому, глас 8 В тебе, отче, известно спасеся, еже по образу,/приим бо крест, последовал еси Христу/и дея учил еси презирати убо плоть, преходит бо,/прилежати же о души, вещи безсмертней./Темже и со ангелы срадуется, преподобне Шио, дух твой. Кондак, глас 4 Житие твое служением Господним исправил еси/и, взем крест, оставил еси вся житейская,/красоте пустыни, преподобне Шио./Кого убо паче тя, и по смерти жива суща,/страна Иверская почитает/и мощми твоими, от гроба явленными, услаждается?/Темже не престай моляся о нас ко Господу. Величание Ублажаем тя,/преподобне отче Шио,/и чтим святую память твою,/наставниче монахов/и собеседниче ангелов.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И егда дал обещание Богу, зря на небо, и как сведох очи мои с небес на землю, и начах очима моима обзирати около себе сюду и сюду, зря лова какова-любо ми посланнаго от Бога. О, скораго услышания Христа Бога, света нашего! О, дивное милосердие Христово! О, чюдо несказанное, егоже ни отцы, ни деды наши ни слыхали, ни видали! Вижу скоро издалеча борана великаго, и скоро идох к нему, славя Бога, боран же мил ми ся дея. Аз же, грешный, взем борана за рога, дивяся неизреченной милости Божии, и сведох борана в деревню мою с радостию великою, дивяся скорому услышанию Христову и милости Спасове. И поводах сие чюдо Божие великое жене моей и чадом моим, ивсем соседям моим. И вси прославиша Бога о сем чюдеси». И паки рече ми християнин: «Не дивно бы ми было, отче святый, аще бы ми послал Бог оленя, или соболя, или лисицу драгую, или ин зверь: то бо их дом и жилище, бе бо лесу на все страны по сту верст есть и больше, туто живут все звери и птицы. А жилищь человеческих, ни деревень – ни слуху нету. Да прости мя, грешнаго, отче святый, согрешил я, окаянный! Помалу-малу, день от дне, неделя от недели, месяц от месяца и уже конечне 1990 отложил обещание мое о кресте ко Христу, Богу нашему. И по се время, господине, уже два годы минуло обещанию моему. И ныне, отче, во един от дней от труда деревеньскаго внидох в хижу мою и возлег опочинути, и скоро отворишася двери избы моея, и вниде ко мне в ызбу муж святолепен, весь бел, и ризы на нем белы, и ста предо мною, мне же лежащу. И рече ми муж той святолепный сице: „Человече, что забыл еси обещание свое, еже о кресте Христове?” Аз же рекох ему: „Отче святый, не умею креста зделать”. И рече ми муж той: „Иди на Суну-реку, на Виданьской остров: тамо в пустынь соловецъкой старец живет, именем Епифаний, он тебе зделает крест”. И невидим бысть муж той святолепный. Аз же воспрянух яко от сна, и взем бревно, и внесох в ызбу мою, и, посуша, обрусил его; и привезох, господина, днесь 1991 к тебе в пустыню. Сотвори милость со мною, Христа ради, и любовь духовную! Возми у мене хлеб да четвери ржи, да и денег, елико хощеши, а зделай мне крест Христов, исполни мое обещание! К тебе аз послан Богом».

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Кондак, глас 3 Днесь новомученицы Российстии/в ризах белых предстоят Агнцу Божию/и со ангелы песнь победную воспевают Богу:/благословение, и слава, и премудрость,/и хвала, и честь, и сила, и крепость/нашему Богу во веки веков. Аминь. Ин кондак, глас 2 Новии страстотерпцы Российстии,/исповеднически поприще земное претекшии,/страданьми дерзновение приимшии,/молитеся Христу, вас укрепившему,/да и мы, егда найдет на ны испытания час,/мужества дар Божий восприимем./Образ бо есте лобызающим подвиг ваш,/яко ни скорбь, ни теснота, ни смерть/от любве Божия разлучити вас не возмогоша. Величание Величаем вас,/святии новомученицы и исповедницы Российстии,/и чтим честная страдания ваша,/яже за Христа/претерпели есте. Преподобного Шио (Симеона) Мгвимского, Иверского (один из основателей грузинского монашества) (VI) (В четверток сырной седмицы) Тропарь, глас 8 В тебе, отче, известно спасеся еже по образу,/приим бо крест, последовал еси Христу,/и, дея учил еси презирати убо плоть, преходит бо,/прилежати же о души, вещи безсмертней./Темже и со ангелы срадуется, преподобне Шио, дух твой. Кондак, глас 4 Житие твое служением Господним исправил еси/и, взем крест, оставил еси вся житейская,/красото пустыни, преподобне Шио./Кого убо паче тя, и по смерти жива суща/страна Иверская почитает/и мощми твоими, от гроба явленными услаждается,/темже не престай моляся о нас ко Господу. Величание Ублажаем тя,/преподобне отче Шио,/и чтим святую память твою,/наставниче монахов/и собеседниче ангелов. Торжество православия (В неделю 1-ю Великого поста) Тропарь Недели Торжества Православия, глас 2 Пречистому Твоему образу покланяемся, Благий,/просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже:/волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест,/да избавиши яже создал еси от работы вражия./Тем благодарственно вопием Ти:/радости исполнил еси вся, Спасе наш,/пришедый спасти мир.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010