Источник текста

Икона Божией Матери «Одигитрия» Смоленская


Смоленская икона Божией Матери, именуемая «Одигитрия», что значит «Путеводительница», по Церковному преданию, была написана святым евангелистом Лукой во время земной жизни Пресвятой Богородицы. Святитель Димитрий Ростовский предполагает, что этот образ был написан по просьбе антиохийского правителя Феофила. Из Антиохии святыня была перенесена в Иерусалим, а оттуда императрица Евдокия, супруга Аркадия, передала ее в Константинополь Пульхерии, сестре императора, которая поставила святую икону во Влахернском храме.

Греческий император Константин IХ Мономах (1042–1054) , выдавая в 1046 году свою дочь Анну за князя Всеволода Ярославича, сына Ярослава Мудрого, благословил ее в путь этой иконой. После смерти князя Всеволода икона перешла к его сыну Владимиру Мономаху, который перенес ее в начале ХII века в Смоленскую соборную церковь в честь Успения Пресвятой Богородицы. С того времени икона получила название Одигитрия Смоленская.

В 1238 году по гласу от иконы самоотверженный православный воин Меркурий ночью проник в стан Батыя и перебил множество врагов, в том числе и их сильнейшего воина. Приняв в битве мученическую кончину, он был причислен Церковью к лику святых (память 24 ноября) .

В ХIV веке Смоленск находился во владении Литовских князей. Дочь князя Витовта София была выдана замуж за великого князя Московского Василия Димитриевича (1398–1425) . В 1398 году она привезла с собой в Москву Смоленскую икону Божией Матери. Святой образ установили в Благовещенском соборе Кремля, по правую сторону от царских врат. В 1456 году, по просьбе жителей Смоленска во главе с епископом Мисаилом, икона была торжественно с крестным ходом возвращена в Смоленск, а в Москве остались две ее копии. Одна была поставлена в Благовещенском соборе, а другая – «мера в меру» – в 1524 году в Новодевичьем монастыре, основанном в память возвращения Смоленска России. Монастырь был устроен на Девичьем поле, где «со многими слезами» москвичи отпускали святую икону в Смоленск. В 1602 году с чудотворной иконы был написан точный список (в 1666 году вместе с древней иконой новый список возили в Москву для поновления) , который поместили в башне Смоленской крепостной стены, над Днепровскими воротами, под специально устроенным шатром. Позже, в 1727 году, там была устроена деревянная церковь, а в 1802 – каменная.

Новый список воспринял благодатную силу древнего образа, и, когда русские войска 5 августа 1812 года оставляли Смоленск, икону взяли с собой для охранения от неприятеля. Накануне Бородинской битвы этот образ носили по лагерю, чтобы укрепить и ободрить воинов к великому подвигу. Древний образ Смоленской Одигитрии, взятый временно в Успенский собор, в день Бородинской битвы вместе с Иверской и Владимирской иконами Божией Матери обносили вокруг Белого города, Китай-города и кремлевских стен, а затем отправили к больным и раненым в Лефортовский дворец. Перед оставлением Москвы икона была взята в Ярославль.

Так благоговейно хранили наши предки эти иконы-сестры, и Матерь Божия через Свои образы охраняла нашу Родину. После победы над неприятелем икона Одигитрии вместе с прославленным списком была возвращена в Смоленск.

Празднование в честь этого чудотворного образа 28 июля было установлено в 1525 году в память возвращения Смоленска России.

Существует много чтимых списков со Смоленской Одигитрии, которым положено празднование в этот же день. Есть и день празднования Смоленской иконе, прославившейся в ХIХ веке, – 5 ноября, когда этот образ по распоряжению главнокомандующего русской армией М. И. Кутузова был возвращен в Смоленск. В память изгнания врагов из Отечества в Смоленске было установлено праздновать этот день ежегодно.

Святая икона Божией Матери Одигитрии – одна из главных святынь Русской Церкви. Верующие получали и получают от нее обильную благодатную помощь. Матерь Божия через Свой святой образ заступает и подкрепляет нас, путеводствуя ко спасению, и мы взываем к Ней: «Ты верным людям – Всеблагая Одигитрия, Ты – Смоленская Похвала и всея земли Российския – утверждение! Радуйся, Одигитрие, христианом спасение! » Молитвы Тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Одигитрия» глас 4 К Богородице прилежно ныне притецем, грешнии и смиреннии, и припадем, в покаянии зовуще из глубины души: Владычице, помози, на ны милосердовавши, потщися, погибаем от множества прегрешений, не отврати Твоя рабы тщи, Тя бо и едину надежду имамы.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее «Одигитрия» глас 6 Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя. показать все Молитвы Тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Одигитрия» глас 4 К Богородице прилежно ныне притецем, грешнии и смиреннии, и припадем, в покаянии зовуще из глубины души: Владычице, помози, на ны милосердовавши, потщися, погибаем от множества прегрешений, не отврати Твоя рабы тщи, Тя бо и едину надежду имамы.

Молитва Божией Матери пред иконой Ее Смоленской К кому возопию, Владычице? К кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Царице Небесная? Кто плач мой услышит и воздыхание приимет, аще не Ты, Пренепорочная, Надеждо христиан и Прибежище нам, грешным? Кто паче Тебе в несчастиих защитит? Услыши стенание мое и развернуть Молитва Божией Матери пред иконой Ее Смоленской К кому возопию, Владычице? К кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Царице Небесная? Кто плач мой услышит и воздыхание приимет, аще не Ты, Пренепорочная, Надеждо христиан и Прибежище нам, грешным? Кто паче Тебе в несчастиих защитит? Услыши стенание мое и приклони ухо Твое ко мне, Владычице и Мати Бога моего. Не презри ищущаго Твоея помощи и не отрини мене грешнаго, Царице Небесная! Научи мене исполняти волю Сына Твоего и даруй желание всегда следовати Его святым заповедем. За мой ропот в болезнях, трудах и несчастиях не отступи от мене, но буди Материю и Покровительницею мене малодушнаго, Царице моя Преблагая, Заступнице Усердная! Твоим ходатайством прегрешения моя покрый, от видимых и невидимых врагов защити, сердца враждующих против мене смягчи и Христовою любовию согрей их. Мне же немощному даруй Твою всесильную помощь победити моя греховныя привычки, дабы, очищенный покаянием и последующею добродетельною жизнию, в общении со Святою Церковью провел остальныя дни земнаго странствия. Предстани мне, Надеждо всех христиан, в час кончины моея и подкрепи мою веру в смертный тяжкий час. Вознеси за мене, многопрегрешающаго в жизни сей, Твоя всесильныя молитвы по отшествии моем, да оправдает мене Господь и соделает причастником Его бесконечных радостей. Аминь.

Молитва первая к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Смоленская» О Пречудная и Превышшая всех тварей Царице Богородице, Небеснаго Царя Христа Бога нашего Мати, Пречистая Одигитрие Марие! Услыши нас грешных и недостойных в час сей молящихся и припадающих к Твоему Пречистому Образу со слезами развернуть Молитва первая к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Смоленская» О Пречудная и Превышшая всех тварей Царице Богородице, Небеснаго Царя Христа Бога нашего Мати, Пречистая Одигитрие Марие! Услыши нас грешных и недостойных в час сей молящихся и припадающих к Твоему Пречистому Образу со слезами и умиленно глаголющих: изведи нас от рова страстей, Владычице Преблагая, избави нас от всякия скорби и печали, огради от всякия напасти и злыя клеветы, и от неправеднаго и лютаго навета вражия. Можеши бо, о Благодатная Мати наша от всякаго зла сохранити люди Твоя и всяким благодеянием снабдити и спасти; разве Тебе иныя Предстательницы в бедах и обстояниях, и теплыя Ходатаицы о нас, грешных, не имамы. Умоли, Госпоже Пресвятая, Сына Твоего Христа Бога нашего, да удостоит нас Царствия Небеснаго; сего ради всегда славим Тя, яко Виновницу спасения нашего, и превозносим святое и великолепное имя Отца и Сына и Святаго Духа, в Троице славимого и поклоняемаго Бога, во веки веков. Аминь.

Молитва вторая к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Смоленская» К кому возопию, Владычице? К кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Госпоже Владычице Богородице, Царице Небесная? Кто плач мой и воздыхание мое приимет, аще не Ты, о Пренепорочная, Надеждо христиан и Прибежище грешным? развернуть Молитва вторая к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Смоленская» К кому возопию, Владычице? К кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Госпоже Владычице Богородице, Царице Небесная? Кто плач мой и воздыхание мое приимет, аще не Ты, о Пренепорочная, Надеждо христиан и Прибежище грешным? Приклони, о Пречистая Владычице, ушеса Твоя к молению моему, Мати Бога моего, не призри мя, требующа Твоея помощи, услыши стенание мое и вопль сердца моего внуши, о Госпоже Богородице Царице. И подаждь ми радость душевную, подкрепи мя нетерпеливаго, унылаго и нерадиваго к Твоему хвалению. Вразуми и научи мя, како Тебе молитися подобает, и не отступи от мене, Мати Бога моего, за роптание и нетерпение мое, но буди ми покров и заступление в жизни моей и приведи мя к тихому пристанищу блаженнаго онаго покоя, и сопричти мя к лику избраннаго Твоего стада и тамо удостой мя воспевати и славити Тя во веки. Аминь.

Каноны и Акафисты Акафист Пресвятой Богородице перед иконой «Смоленская» Кондак 1 Избра? нней от все? х родов Бо? жией Ма? тери и Цари? це, Пресвято? й Одиги? трии, я? ко изба? вльшеся от ве? чныя сме? рти благода? тию ро? ждшагося от Нея? Христа? Бо? га и на пу? ть спасе? ния направля? еми Ма? терним Ея? попече? нием, благода? рственное прино? сим пе? ние; Ты? же, всеми? лостивая на? ша засту? пнице и путеводи? тельнице, от вся? ких на? с бе? д свобожда? й и к ца? рствию го? рнему руково? дствуй зову? щих Ти? ра? достию: Ра? дуйся, Богоро? дице Одиги? трие, христиа? н упова? ние. Икос 1 Арха? нгельский гла? с вопие? м Ти?, Чи? стая: ра? дуйся, благода? тная Одиги? трие Мари? е, и ра? дости духо? вныя испо? лни на? с, да благоговейною душе? ю и чи? стым се? рдцем принесе? м Ти?, ро? ждшей ми? ру Спаси? теля Христа? развернуть Кондак 1 Избра? нней от все? х родов Бо? жией Ма? тери и Цари? це, Пресвято? й Одиги? трии, я? ко изба? вльшеся от ве? чныя сме? рти благода? тию ро? ждшагося от Нея? Христа? Бо? га и на пу? ть спасе? ния направля? еми Ма? терним Ея? попече? нием, благода? рственное прино? сим пе? ние; Ты? же, всеми? лостивая на? ша засту? пнице и путеводи? тельнице, от вся? ких на? с бе? д свобожда? й и к ца? рствию го? рнему руково? дствуй зову? щих Ти? ра? достию: Ра? дуйся, Богоро? дице Одиги? трие, христиа? н упова? ние. Икос 1 Арха? нгельский гла? с вопие? м Ти?, Чи? стая: ра? дуйся, благода? тная Одиги? трие Мари? е, и ра? дости духо? вныя испо? лни на? с, да благоговейною душе? ю и чи? стым се? рдцем принесе? м Ти?, ро? ждшей ми? ру Спаси? теля Христа? Бо? га на? шего, глаго? лы сия? : Ра? дуйся, Бо? га Отца? благоволе? нием осене? нная; ра? дуйся, Бо? га Сы? на Ма? ти неискусобра? чная.

Ра? дуйся, Богоро? дице Одиги? трие, христиа? н упова? ние. Кондак 2 Ви? девши ико? ну пресвята? го Твоего? ли? ка, Богоро? дице Де? во, ю? же боже? ственный евангели? ст Лу? ка написа? и к Тебе? принесе?, благоволи? ла еси? о не? й и рекла? еси? пречи? стыми усты? Твои? ми: «С се? ю ико? ною благода? ть Моя? и си? ла». Таково? е обетова? ние Твое? уве? девше, благогове? йно почита? ем пресвяты? й о? браз Тво? й, Влады? чице, и воспева? ем Сы? ну Твоему? и Бо? гу: Аллилу? ия. Икос 2 Уразуме? в благоволе? ние Твое?, Богоро? дице, к напи? санней ико? не Твое? й, апо? стол и евангели? ст Лу? ка дарова? ю? в благослове? ние и освяще? ние Христо? вой Це? ркви во Антиохи? и, в не? йже Одиги? трия она? наименова? ся, си? есть Путеводи? тельница и Наста? вница, и чудесы? боже? ственными просла? вися; о се? м благодаря? ще Тя?, Госпоже? всеблага? я, я? ко подо? бие пречи? стаго ли? ка Твоего? во утеше? ние на? м оста? вила еси?, усе? рдно Тебе? вопие? м: Ра? дуйся, Цари? це го? рних и до? льних; ра? дуйся, Влады? чице а? нгелов и челове? ков.

Ра? дуйся, засту? пнице усе? рдная моли? твенно Тя? призыва? ющих; ра? дуйся, помо? щнице ско? рая в беда? х к Тебе? притека? ющих.

Ра? дуйся, Влахе? рнскаго хра? ма благода? тное сокро? вище; ра? дуйся, враго? в Правосла? вия посрамле? ние.

Ра? дуйся, богому? дрых святи? телей споспе? шнице во благове? стии Христо? ве; ра? дуйся, па? стырем пасти? ста? до свое? посо? бствующая.

Ра? дуйся, Богоро? дице Одиги? трие, христиа? н упова? ние. Кондак 4 Бу? рею морско? ю корабли о? наго прего? рдаго кага? на, гра? д Тво? й плени? ти восхоте? вшаго, сокруши? ла еси?, Влады? чице, и побе? ду на? д ни? м лю? дем христоимени? тым дарова? ла еси? от святы? я ико? ны Свое? й Одиги? трии, лучи? све? та небе? снаго распространя? ющи и во? и правосла? вныя и? ми просвеща? ющи, да вси? уве? дят, я? ко Ты? еси? вои? стинну воево? да держа? вная Царьгра? да, и просла? вят Твоя? ми? лости и чудеса?, воспева? юще Спаси? телю Бо? гу: Аллилу? ия. Икос 4 Слы? шавше о чудеса? х Твои? х пресла? вных, Богоро? дице Де? во, я? же от ико? ны Твоей Одиги? трии яви? ла еси? в Царьгра? де, недоумева? ем, ка? ко ико? на та?, носи? мая по сто? гнам гра? да, си? лою боже? ственною носи? вших ю? управля? ше и стопы? и? х по во? ле Твое? й направля? ше; напра? ви у? бо, Влады? чице, и на? ша стопы? на пу? ть за? поведей Христо? вых и научи? на? с ве? рно испо? лнити святу? ю во? лю Сы? на Твоего? и Бо? га, да Тебе? вопие? м си? це: Ра? дуйся, свеще? неугаси? мая; ра? дуйся, звездо? незаходи? мая.

Ра? дуйся, ча? ше, че? рплющая ра? дость всему? ми? ру; ра? дуйся, исто? чниче, излива? яй ве? чную сла? дость.

Ра? дуйся, Богоро? дице Одиги? трие, христиа? н упова? ние. Кондак 5 Боготе? чная звезда?, ико? на Твоя? Одиги? трия, Богома? ти Влады? чице, благоволе? нием Твои? м от Царьгра? да в страну? Росси? йскую принесе? ся и гра? ду Смоле? нску в насле? дие благода? тное дарова? ся от благове? рнаго вели? каго кня? зя Влади? мира Монома? ха; те? мже благодари? м Тя?, Госпоже? всеми? лостивая, я? ко таковы? й да? р святы? й оте? честву на? шему дарова? ла еси?, и пое? м в Троице сла? вимому Бо? гу: Аллилу? ия. Икос 5 Ви? девше пресла? вное заступле? ние Твое? гра? да Смоле? нска, Пречи? стая Влады? чице, прославля? ем великую Твою? ми? лость, е? юже гра? д се? й от разоре? ния Баты? ева чуде? сно спасла? еси?, гла? сом боже? ственным от ико? ны Одиги? трии уго? дника Христо? ва Мерку? рия на единобо? рство с предводи? телем ра? ти Баты? евой посла? вши, его? же о? н мече? м свои? м порази? и гра? д Тво? й от разоре? ния изба? ви, и са? м венце? м му? ченическим увенча? ся, и со святы? ми сопричте? ся; того? моли? твами небе? сными сподо? би на? с на земли? неосужде? нно взыва? ти к Тебе? : Ра? дуйся, гра? да Смоле? нска кре? пкое защище? ние; ра? дуйся, страны? Росси? йския благода? тное утеше? ние.

Ра? дуйся, му? ченика Христо? ва Мерку? рия на по? двиг ра? тный укрепи? вшая; ра? дуйся, гла? сом от ико? ны Твоея? святы? я его? воодушеви? вшая.

Ра? дуйся, я? ко Дави? да на Голиа? фа, побе? дою его? увенча? вшая; ра? дуйся, гра? д Тво? й от разоре? ния изба? вившая.

Ра? дуйся, Богоро? дице Одиги? трие, христиа? н упова? ние. Кондак 6 Пропове? дует страна? Росси? йская ми? лости и чудеса? Твоя?, пречи? стая Де? во Богоро? дице, и гра? д Смоле? нск све? тло красу? ется, име? я чудотво? рную ико? ну Твою?, вся? кия боле? зни исцеля? ющую и неду? жным здра? вие подава? ющую, сего? ра? ди со благогове? нием почита? ем многоцеле? бный о? браз тво? й, Госпоже? всеблага? я, и, покланя? ющеся ему?, я? ко зало? гу Твоего? к на? м благоволе? ния, вопие? м Бо? гу: Аллилу? ия. Икос 6 Возсия? ла есй стране? Росси? йстей луча? ми боже? ственных чуде? с от святы? я ико? ны Твоея? Одиги? трии, пречи? стая Влады? чице, к не? йже от ле? т дре? вних отцы? на? ши прихожда? ху в ско? рбех и боле? знех и не тщи? отхожда? ху, но приима? ху утеше? ния и цельбу? душа? м и телесе? м, и? хже всле? д и мы к Тебе? прихо? дим, Всеблага? я, и со благогове? нием и любо? вию лобыза? юще о? браз Тво? й чудотво? рный, мо? лимся Тебе? : утоли? печа? ли на? ша, уврачу? й неду? ги на? ша, да зове? м Ти? : Ра? дуйся, же? зле ста? рости; ра? дуйся, сто? лпе и утвержде? ние де? вства.

Ра? дуйся, облече? нная вла? стию Цари? цы не? ба и земли? ; ра? дуйся, вои? нствующих на пло? ть целому? дрием блага? я помо? щнице.

Ра? дуйся, Богоро? дице Одиги? трие, христиа? н упова? ние. Кондак 8 Стра? нствие земно? е многоско? рбное и многомте? жное услажда? еши на? м Ма? терним Твои? м о на? с попече? ним, Цари? це Богоро? дице, и во дни? ско? рбных искуше? ний по? мощь Твою? святу? ю явля? еши на? м во спасе? ние. Па? мятуем и испове? дуем, Влады? чице, Твое? заступле? ние, егда? га? ллы и с ни? ми двана? десять язы? ков на страну? Росси? йскую наидо? ша и гра? д Москву? плени? ша: Ты? ико? ну Твою? святу? ю Одиги? трию от Смоле? нска в полки? во? инства Росси? йскаго благослови? ла еси? принести? и к побе? де на враго? в во? и правосла? вныя прису? тствием ея? воодушеви? ла еси?, пресла? вное одоле? ние и? м дарова? вши предста? тельством Твои? м к Сы? ну Твоему? и Бо? гу, Ему? же пое? м: Аллилу? ия. Икос 8 Вся? ми? лости и щедро? т преиспо? лненная, всеблаа? я Ма? ти Бо? жия, от святы? я ико? ны Твоея? Одиги? трии во? инству православноросси? йскому по? мощь и одоле? ние на враги? си? льныя и бранеиску? сныя пресла? вно дарова? ла еси?, га? ллы с безче? стием от оте? чества на? шего отгна? ла еси? и, егда? не бе? на? м уже? спасе? ния наде? жды, я? ко и гра? д Москва? плене? н и разоре? н бы? сть, побе? дою ди? вною на враги? на? с увенча? ла еси?, да всегда? па? мятующе таково? е Твое? заступле? ние, хвале? бно Тебе? вопие? м: Ра? дуйся, изнемога? ющих си? лою свы? ше укрепля? ющая; ра? дуйся, безпомо? щным по? мощь Твою? святу? ю подаю? щая.

Ра? дуйся, правосла? внаго во? инства держа? вная посо? бнице; ра? дуйся, инове? рных ра? тей всеси? льная победи? тельнице.

Ра? дуйся, ико? ною Твое? ю свято? ю с во? ины росси? йскими ми? лостиво пребыва? вшая; ра? дуйся, три ме? сяцы чудотво? рным о? бразом Твои? м полки? и? х освяща? вшая.

Ра? дуйся, страну? Росси? йскую от га? лльскаго наше? ствия преди? вно изба? вившая; ра? дуйся, го? рдых си? лою Свое? ю вспя? ть со стыдо? м возврати? вшая.

Ра? дуйся, Богоро? дице Одиги? трие, христиа? н упова? ние. Кондак 9 Все? м ве? рным ра? достно и утеши? тельно е? сть взира? ти на ико? ну Твою? святу? ю, Ма? ти Бо? жия, на не? йже Тя? зри? м на Богомладе? нца Го? спода на? шего Иису? са Христа? умиле? нно взира? ющую. Мо? лим Та?, Всеблага? я, я? ко Ма? терь вся? содержа? щаго в десни? це Свое? й Влады? ки, воззри? и на на? с ми? лостиво и умиле? нно, и умоли? Его? бла? гость поми? ловати на? с недосто? йных, научи на? с, Влады? чице, моли? тися Ему? благоприя? тно и неосужде? нно и пе? ти Ему? нескве? рными усты? и чи? стым се? рдцем а? нгельскую пе? снь: Аллилу? ия. Икос 9 Вити? йство на? ше пе? сненное не довле? ет к прославле? нию мно? гих Твои? х чуде? с, Богоро? дице Влады? чице, я? же от святы? я ико? ны Твоея? Одиги? трии яви? ла еси? и при? сно явля? еши ве? рным; оба? че Ты?, я? ко вои? стинну блага? я Ма? ти, ве? ру и усе? рдие на? ше вме? сто пе? сней Тебе? досто? йных со усе? рдием приими?, ве? си бо и любо? вь к Тебе? на? шу, е? юже сердца? на? ша пламене? ют, и ми? лостиво услы? ши сия? в простоте? соста? вленныя хвалы? : Ра? дуйся, обра? дованная Присноде? во; ра? дуйся, Неве? сто неневе? стная.

Ра? дуйся, с Сы? ном, Царе? м небе? с, ве? чно ца? рствующая; ра? дуйся, Ма? тернее дерзнове? ние к Нему? иму? щая.

Ра? дуйся, моли? твам ве? рных ми? лостиво вне? млющая; ра? дуйся, лю? бящим Тя? любо? вию Твое? ю боже? ственною воздаю? щая.

Ра? дуйся, гра? де, спасе? ния на? шего притека? ние; ра? дуйся, горе? свята? я, соше? ствием Бо? жиим просла? вленная.

Ра? дуйся, Богоро? дице Одиги? трие, христиа? н упова? ние. Кондак 10 Спаси? на? с, Влады? чице, от поги? бели ве? чныя Ма? терним предста? тельством Твои? м ко Христу? Бо? гу и, я? коже Тя? ны? не ви? дим на ико? не, та? ко сподо? би на? с узре? ти Тя? в ча? с кончи? ны на? шея, заступа? ющу ду? ши на? ша и от руки? лю? таго мироде? ржца на? с соблюда? ющую, да по? мощию Твое? ю свято? ю избе? гнем его? сете? й и сподо? бимся Ца? рствие Небе? сное получи? ти и в ра? дости ве? чней воспева? ти человеколю? бцу Бо? гу: Аллилу? ия. Икос 10 Стена? еси? де? вам, Богоро? дице Де? во, и все? м ревни? телем де? вства и чистоты? усе? рдная помо? щница; мо? лим Тя?, Пречи? стая, очи? сти на? ша сердца? от вся? кия скве? рны грехо? вныя и украси? ду? ши на? ша целому? дрием и чистото? ю, да невреди? ми пребу? дем от все? х искуше? ний ми? ра, пло? ти и диа? вола и сподо? бимся досто? йно возглаша? ти Тебе? пе? сни таковы? я: Ра? дуйся, до? брая младопита? тельнице де? вам; ра? дуйся, благосе? рдная попечи? тельнице сиро? т.

Ра? дуйся, мздовоздая? тельнице подви? жников целому? дрия; ра? дуйся, спобо? рнице борю? щихся со враги? неви? димыми.

Ра? дуйся, ми? лостивая посети? тельнице непови? нно в темни? цы заключе? нных; ра? дуйся, блага? я уте? шительнице напра? сно клевету? терпя? щих.

Ра? дуйся, боже? ственная свободи? тельнице су? щих в плену? и изгна? нии; ра? дуйся, всемо? щная покрови? тельнице тружда? ющихся и обремене? нных.

Ра? дуйся, Богоро? дице Одиги? трие, христиа? н упова? ние. Кондак 11 Пе? ти Тебе? немо? лчныя хвалы? сы? тости не и? мамы, пречи? стая Ма? ти Де? во, Ты? же, я? ко иму? щая милосе? рдие неисче? тное, насы? ти на? с пи? щею нетле? нною сло? ва Бо? жия во спасе? ние и научи? на? с верно испо? лнити животво? рныя за? поведи Сы? на Твоего? и Бо? га, Его? же умоли?, предста? тельнице на? ша всеблага? я, да низпо? слет ми? лость Свою? на? м недосто? йным и сподо? бит на? с унасле? дити Его? всесве? тлое и всеблаже? нное ца? рствие, иде? же от все? х святы? х пое? тся Ему? хвале? бная пе? снь: Аллилу? ия. Икос 11 Све? тлыми луча? ми чуде? с Твои? х, Богоро? дице Де? во, просвеща? еши на? с благода? тно и от святы? я ико? ны Твоея? Одиги? трии утеше? ние духо? вное ниспосыла? еши уго? дником Сы? на Твоего? и Бо? га, на? м же гре? шным да? ры целе? бныя подае? ши от нея? неоску? дно, да зове? м Ти? благода? рственно и хвале? бно: Ра? дуйся, избра? нником Бо? жиим любо? вь Твою? святу? ю явля? ющая; ра? дуйся, уго? дником Госпо? дним веле? ния небе? сныя открыва? ющая.

Ра? дуйся, святи? теля Христо? ва Митрофа? на Воро? нежскаго ико? ною Твое? ю облагода? тствовавшая; ра? дуйся, преподо? бнаго Се? ргия Ра? донежскаго посеще? ния Твоего? сподо? бльшая.

Ра? дуйся, преподо? бнаго Кири? лла Белоезе? рскаго гла? сом от ико? ны Твоея? на Белоо? зеро наста? вившая; ра? дуйся, преподо? бнаго Савва? тия Солове? цкаго в по? двизех пусты? нных укрепи? вшая.

Ра? дуйся, оби? телей Христо? вых покро? ве и снабде? ние; ра? дуйся, рабо? в Бо? жиих среди? ми? ра та? йное вразумле? ние.

Ра? дуйся, Агнца и Па? стыря нетле? ннаго ро? ждшая; ра? дуйся, де? вство и сла? ву Ма? тере в Себе? сочета? вшая.

Ра? дуйся, кри? не де? вства, к чи? стому и де? вственному житию? приводя? й; ра? дуйся, цве? те нетле? ния, к жи? зни небе? сней возводя? й.

Ра? дуйся, Богоро? дице Одиги? трие, христиа? н упова? ние. Кондак 12 Благода? ть Бо? жия де? йствует в чудесе? х пресла? вных, от святы? я ико? ны Твоея? Одиги? трии явля? емых, пречи? стая и преблагослове? нная Богоро? дице Де? во, е? юже и на? ши ду? ши облагодати?, мра? к грехо? вный разгоня? ющи в на? с сия? нием Со? лнца пра? вды Христа?, да во све? те повеле? ний Его? правоходя? ще, богоуго? дно житие? сие? вре? менное поживе? м в чистоте? и пра? вде и сподо? бимся блаже? нство ве? чное получи? ти и со избра? нными пе? ти Ему? : Аллилу? ия. Икос 12 Пою? ще Твоя? чудеса?, Влады? чице, пропове? дуем ми? лости Твоя?, прославля? ем щедро? ты Твоя? неисче? тныя и припа? даем ко святе? й и чудотво? рней ико? не Твое? й, мо? лим Ти? ся с ве? рою и любо? вию: бу? ди на? м путеводи? тельница блага? я к све? тлому о? ному гра? ду Иерусали? му небе? сному, да у? зрим сла? ву Твою? боже? ственную, да у? зрим пресве? тлое лице? Твое?, ми? лостиво на на? с взира? ющее, и вку? пе со святы? ми воспое? м Ти? си? це: Ра? дуйся, ра? досте на? ша пресвята? я; ра? дуйся, Цари? це на? ша преблагая.

Ра? дуйся, усынови? вшая на? с при кресте? Сы? на Твоего? и Бо? га; ра? дуйся, Ма? тернюю любо? вь Твою? при? сно явля? ющая.

Ра? дуйся, во благи? х жела? ния на? ша ди? вно исполня? ющая; ра? дуйся, скоропослу? шливая к смире? нным моли? твам.

Ра? дуйся, покро? вом Твои? м святы? м на? с покрывающая; ра? дуйся, ри? зою Твое? ю честно? ю благонаде? жно нас защища? ющая.

Ра? дуйся, в ча? с кончи? ны на? шея всеси? льная помо? щнице; ра? дуйся, на мыта? рствах возду? шных держа? вная на? м засту? пнице.

Ра? дуйся, Богоро? дице Одиги? трие, христиа? н упова? ние. Кондак 13 О всепе? тая Ма? ти, о Цари? це всеми? лостивая, Де? во Богоро? дице Одиги? трие, приими? на? ше моле? ние и принеси? е? Сы? ну Твоему? и Бо? гу на? шему, ма? терне умоля? ющи Его? бла? гость за на? с гре? шных и недосто? йных, да Твоего? ра? ди всеси? льнаго хода? тайства изба? вит на? с муче? ния ве? чнаго и сподо? бит Ца? рствие Небе? сное получи? ти и со а? нгелы воспева? ти Ему? : Аллилу? ия.

Сей кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак. Молитва О пречу? дная и превы? сшая все? х тва? рей Цари? це Богоро? дице, Небе? снаго Царя? Христа? Бо? га на? шего Ма? ти, Пречи? стая Одиги? трие Мари? е! Услы? ши на? с гре? шных и недосто? йных, в ча? с се? й моля? щихся и припа? дающих к Тебе? с воздыха? нием и слеза? ми пред пречи? стым о? бразом Твои? м и умиле? нно глаго? лющих: изведи? на? с от ро? ва страсте? й, Одиги? трие блага? я, изба? ви на? с от вся? кия ско? рби и печа? ли, огради? от вся? кия напа? сти и злы? х клеве? т, и от непра? веднаго и лю? таго наве? та вра? жия. Мо? жеши бо, о благода? тная Ма? ти на? ша, не то? чию от вся? каго зла? сохрани? ти лю? ди Твоя?, но и вся? ким благодея? нием снабди? ти и спасти?. Ра? зве Тебе? ины? я предста? тельницы в беда? х и обстоя? ниих и те? плыя хода? таицы о на? с гре? шных не и? мамы к Сы? ну Твоему? Христу? Бо? гу на? шему, Его? же умоли?, Влады? чице, спасти? на? с и удосто? ити Ца? рствия Небе? снаго, да, спасе? ннии Тобо? ю, сла? вим Тя? и в бу? дущем ве? це, я? ко вино? вницу спасе? ния на? шего, и превозно? сим свято? е великоле? пое и? мя Отца? и Сы? на и Свята? го Ду? ха, в Тро? ице сла? вимаго и покланя? емаго Бо? га, во ве? ки веко? в. Ами? нь. [1] Новодевичий монастырь.

Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Одигитрия» Песнь 1 Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Радостно, Чистая, ныне наставшее хваление приношаю, радуяся, и тихим гласом, Одигитрие, вопию Ти: радуйся и исполни мя разума, пети начинающа.

Христа родившая, радость нам вечную, о, радуйся, Всепетая, православным надежда, Одигитрие, всепетая Девице, радости исполни мя мирови желанныя.

Ликуют вси человецы и Ангели всегда, согласно вопиюще на Небеси и на земли, Одигитрие: радуйся, Девице, радости бо Рождеством Твоим всяческая исполнила еси.

Радуйся, Одигитрие, со страхом Ти вопиющих радости сподоби, Мати сущия радости, избавляющи скорбей развернуть Песнь 1 Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Радостно, Чистая, ныне наставшее хваление приношаю, радуяся, и тихим гласом, Одигитрие, вопию Ти: радуйся и исполни мя разума, пети начинающа.

Христа родившая, радость нам вечную, о, радуйся, Всепетая, православным надежда, Одигитрие, всепетая Девице, радости исполни мя мирови желанныя.

Ликуют вси человецы и Ангели всегда, согласно вопиюще на Небеси и на земли, Одигитрие: радуйся, Девице, радости бо Рождеством Твоим всяческая исполнила еси.

Радуйся, Одигитрие, со страхом Ти вопиющих радости сподоби, Мати сущия радости, избавляющи скорбей всяческих, и всех помилуй, к Тебе прибегающих. Песнь 3 Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, Живый и Независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Христа, Вышняго Царя, о, радуйся, непоколебимая чистая и одушевленная палато! Радуйся, Одигитрие, радуйся: Тобою нерушим наш град сохраняется.

Вместити Егоже не возможе тварь, во утробу неискусобрачную, Одигитрие Девице, телесно вместила еси, темже Ти, радуйся, поем, по долгу величающе.

Радость многопетая мирови, радостно Ти поюще присно, вечнующия, Чистая, радости сподобляемся Твоими Матерними молитвами к Рождшемуся из Тебе, Одигитрие.

Златую Тя стамну, и свещник, и жезл, и трапезу, Чистая, призываем, Одигитрие, и глас, еже радуйся, Тебе присно привношаем с сими же имены. Седален Моление теплое и стена необоримая, милости источниче, мирови прибежище, прилежно вопием Ти: Богородице Владычице, предвари и от бед избави нас, Едина вскоре предстательствующая. Песнь 4 Ирмос: Седяй в Славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Радуйся, чудо чудесем, Одигитрие Владычице. Радуйся, всем радосте градовом, и весем непобедимое христианское в бедах хранилище, и предградие, и на враги побеждение.

Радуйся, радуйся, людем православным похвало, и христолюбивым воинством покров пребываеши всем, Царице. Радуйся, Одигитрие, прибежище всем нам и утверждение.

Радуйся, всем скорое в бедах избавление. Радуйся, готовое всем скорбящим утешение. Радуйся, Всепетая, радуйся, Одигитрие всеблагословенная, всем немощным Целительнице.

Радуйся, Еяже величия вся тварь славити убо спешит по достоянию, но не возмогает, Одигитрие, и сего ради зовет Ти: радуйся, Владычице, Боговместимое жилище. Песнь 5 Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Благостыни бездно и щедротам еси, радуйся, Одигитрие Девице, радуйся, всем радость творящи верным. О, радуйся, сущим в бедах и скорбящим пребыстрая Заступнице.

Радуйся, от исполнения величия чудес Твоих зряще, исполняемся, вси незрящии, слышаще же, вернии. Темже, радуйся, Тебе присно всюду и вси, Одигитрие, поем.

Христа Бога нашего, о, радуйся, Одигитрие, жилище и дом неизреченныя и Пребожественныя, Дево, славы Его. О, радуйся, палато преукрашенная, радуйся, граде одушевленный, присно царствующий!

Радость неоскудную Тя разсмотряюще, яко море, Отроковице, Одигитрие Девице, радующеся вси, радуйся, вопием Ти; и поюще, Божественных даров невидимо присно от Тебе ожидающе. Песнь 6 Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Христа, Чистая, приемлющи, глас, еже радуйся, Одигитрие Девице, слышаше, Егоже неизреченно рождши, радуйся, от всех слышиши всегда.

Радости вся исполнила еси, вышния и нижния Ты совокупила еси, Одигитрие, темже радостно и согласно ныне небо и вся земля зовет Ти.

Вдовам, о, радуйся, Всепетая, и всем сирым, Одигитрие, утешение; радуйся, всем источающи нищим богатство неистощимое.

Злата всякаго блистаема и утра солнечнаго светлейши, жилище Христово, радуйся, Одигитрие, радуйся, Девице, радуйся, Невесто Неневестная. Кондак, глас 6 Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя. Икос Простри длани Твоя, имиже всех Владыку яко Младенца прияла еси, за множество благости; не остави нас, всегда надеющихся на Тя, бодренною Твоею молитвою и неисчетною простынею ущедри нас и подаждь душам нашим милосердие Твое, во веки источающи: Тебе бо имамы, грешнии, Заступницу от находящих на ны бед и зол. Но, яко имущи милосердия щедроты, ускори на молитву и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя. Песнь 7 Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Радуйся, радуйся, Богородице Одигитрие, всех и всегда наставляющи верных шествовати ко всякому пути спасительному; радуйся, Владычице, Тобою бо присно избавляемся настоящия варварския беды.

Радуйся, радуйся, Одигитрие, бдящи и молящися о нас к Богу, и всякия злобы ходатайством Твоим, всяческих скорбей, Богородительнице, всех людей избавляющи.

Радуйся, радуйся, Пресвятая Одигитрие, Яже прошения наша к пользе нам исполняющи и хотящи всем присно всегда любодружное благое единство, спешное же во изящных.

Радуйся, радуйся, кораблем, Одигитрие, нуждно плавающим, избавляющи верных и всем избавление от всякия скорби и недуги пестротныя и медленныя разрешающи вскоре. Песнь 8 Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Радуйся, Всеблагословенная Марие, из Тебе бо Всеблагословенный Бог одеяся во всего мя, человека, и, одеявся, соедини Своему Божеству неизреченным соединением, Дево Одигитрие, радуйся, Обрадованная, радосте всего мира.

Радуйся, лукавых духов Прогонительнице; радуйся, Богородице Одигитрие. Радуйся, яко Тебе Небесная невидимая воинства славословят всегда и величают яко Матерь Божию бывшую; радуйся, Яже нижняя сочтавши с Вышними.

Радуйся, всех Небесных сил без разсуждения превосходящая; радуйся, Одигитрие. Радуйся, всякия твари Бога рождшая, господствующи ей, Владычице Всепетая; радуйся, яко пребываеши Девою, Чистая, и по рождестве.

Радуйся, женам всем славо, храме преосвященный Бога нашего; радуйся, Одигитрие, радуйся, душеспасительная всей вселенней; радуйся, покрывающий облаче, небес ширшая; радуйся, мироположнице, Божественнаго мира полна. Песнь 9 Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Радуйся, свеще, Свет невечерний понесшая, и в рождестве Твоем многобожия тьму разрушившая, и адовы пропасти избавльшая люди. Радуйся, Одигитрие Богородице, доброт всех Предходатаице.

Радуйся, земле, из неяже клас прозябший Небесный верным, и мира всего душегубнаго глада избави, разумная и одушевленная. О, радуйся, винограде, иже грозд животный рождшая, Богородице Чистая Одигитрие!

Радуйся, тайных цветов прекрасный сущий раю; радуйся, Мати Дево, невидимых разум чистотою страннолепно побеждши, Богородительнице. Радуйся, Отроковице, радуйся, Одигитрие, всемирное чудо и слышание.

Лето живота нашего прочее сохрани невреждено поможением Твоим, Дево Отроковице, и сподоби конец благий получити нам, воспевающим Тя и взывающим: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Одигитрие. Светилен Да почтится Всепетая Мати Божия, жизнь сущую рождшая, Христа Бога нашего, райских дверей отверзение, всего мира очищение, к животу возведение. Сей есть пророки глаголанный, Тому поклонимся, Богу и Спасу душ наших. Случайный тест 1. О каких деревьях в раю особо сказано в библейской книге Бытие?

Правильные ответы: №2, 3 Верно! Материалы для изучения: Первая заповедь в Раю Комментарий: «И произрастил Господь Бог из земли всякое дерево, приятное на вид и хорошее для пищи, и дерево жизни посреди рая, и дерево познания добра и зла» ( Быт. 2: 9 ) . В раю росли всевозможные деревья с прекрасными плодами, среди которых были два особенных дерева: одно называлось древом жизни, а другое - древом познания добра и зла. Вкушение плодов древа жизни имело силу охранять человека от болезни и смерти. Древо познания должно было служить некоторым испытанием и искушением для человека и упражнением его послушания и непослушания. Бог заповедал, то есть повелел человеку: " от всякого дерева в раю ты можешь есть, а от древа познания добра и зла не ешь, потому что если вкусишь от него, то умрешь " . Ответить открыть вопрос в отдельном окне Пройти весь тест Правильных ответов: 0% Ошибочных ответов: 0% Вы неправильно ответили на следующие вопросы: Все тесты Цитата дня Телесный покой, к которому стремятся некоторые, не является каким-то стабильным состоянием. Находясь в телесном покое, люди могут лишь на время забыть свою душевную тревогу. У них есть всё: обед, десерт, душ, отдых... Однако, как только всё это заканчивается, они стремятся к ещё большему покою. Таким образом, людям постоянно чего-то не хватает и поэтому они постоянно расстроены. Они чувствуют пустоту, и их душа стремится эту пустоту заполнить.
Предыдущая страница

Источник текста


Ссылки на другие источники в источнике:

Апостол от 70-ти Тимон Бострийский, епископ | Апостол от 70-ти Пармен, диакон | Преподобномученица Анастасия (Камаева), монахиня | Акафист второй Пресвятой Богородице пред иконой «Умиление» Серафимо-Дивеевская | Мученик Евстафий Анкирский | Мученик Иоанн Сельманов | Преподобномученица Елена (Асташикина), монахиня | Икона Божией Матери «Одигитрия» Югская | Апостол от 70-ти Никанор, диакон | Икона Божией Матери «Одигитрия» Шуйская | Икона Божией Матери Одигитрия Святогорская | Икона Божией Матери «Одигитрия» Костромская | Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Одигитрия» | Икона Божией Матери «Одигитрия» Воронинская | Полный годичный круг кратких поучений, составленных на каждый день года, Книга 14, Поучение 56, ... | Канон первый святителю Питириму Тамбовскому | Акафист святитетю Питириму, епископу Тамбовскому, чудотворцу | Икона Божией Матери «Одигитрия» Седмиезерная | Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Гребневская» | Акафист первый Пресвятой Богородице пред иконой «Умиление» Серафимо-Дивеевская | Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Выдропусская Одигитрия» | Акафист Пресвятой Богородице перед иконой «Смоленская» | Икона Божией Матери Гребневская | Икона Божией Матери «Умиление» Серафимо-Дивеевская | Икона Божией Матери «Одигитрия» Смоленская | Икона Божией Матери Одигитрия Соловецкая | Мученица Мавра Моисеева | Мученик Иулиан Далматский, Атинский | 10 августа 2016 - Богослужебные указания | Икона Божией Матери «Одигитрия» Выдропусская |
Икона Божией Матери «Одигитрия» Смоленская ... икона Божией Матери, именуемая «Одигитрия», что значит «Путеводительница», по Церковному преданию, была написана святым евангелистом Лукой во время земной жизни Пресвятой Богородицы. Святитель Димитрий Ростовский предполагает, что этот образ был написан по просьбе антиохийского правителя Феофила. Из Антиохии святыня была перенесена в Иерусалим, а оттуда императрица Евдокия, супруга Аркадия, передала ее в Константинополь Пульхерии, сестре императора, которая поставила святую икону во Влахернском храме. Греческий император Константин IХ Мономах (1042–1054) , выдавая в 1046 году свою дочь Анну за князя Всеволода Ярославича, сына Ярослава Мудрого, благословил ее в путь этой иконой. После смерти князя Всеволода икона перешла к его сыну Владимиру Мономаху, который перенес ее в начале ХII века в Смоленскую соборную церковь в честь Успения Пресвятой Богородицы. С того времени икона получила название Одигитрия Смоленская. В 1238 году по гласу от иконы самоотверженный православный воин Меркурий ночью проник в стан Батыя и перебил множество врагов, в том числе и их сильнейшего воина. Приняв в битве мученическую кончину, он был причислен Церковью к лику святых (память ... Посмотреть другие результаты по теме ...

Постоянная ссылка: Икона Божией Матери «Одигитрия» Смоленская
Православный справочник "ПОИСКОВ.РФ"