Лазарев В. Н. Фрески Софии Киевской.//Лазарев В.Н. Византийское и древнерусское искусство. М., 1978. С. 76. Kartsonis A . Ibidem. P. 6. Припачкин И . А . Цит.соч. С. 59. А также с названием в других языках стран византийского влияния, напр., в грузинском (aghdghoma, - воскресение). Нужно также отметить, что, согласно нашим опросам в Афинах и Салониках, и в самой Греции образ «Анастасис», называясь «Воскресением», соотносится исключительно с праздником Пасхи и не связан с другими наименованиями, такими, как «Сошествие во ад». Феодор Студит . Первое опровержение иконоборцев.//Символ. Париж, 1987. Вып. 18. С. 264. Выделено нами - С. И. Заключительный орос VII Вселенского Собора. Цит. по: А.В. Карташев. Вселенские соборы. М., 1994. С. 314. И.А. Припачкин обращает внимание, что традиция надписи «Αναστσις» или «Воскресение», «Воскресение Господа нашего Иисуса Христа» на самом образе сохраняется до сих пор. Он приводит единичный пример отступления от этого правила: надпись на иконе, созданной Л.А. Успенским, и надпись ХХ в. на реставрированной иконе курского музея им. Дейнеки. К сожалению, мы можем к этому списку добавить современную стенопись в Тврдоше, Сербия, Герцеговина, с надписью: «СИЛАЗАК У АД». Относительно современного названия в Греции опросы, проведенные нами среди жителей Афин и Салоник, позволяют сделать вывод, что икона «Анастасис» и сейчас осознается связанной лишь с Воскресением - в соответствии со своим названием. Припачкин И.А. Цит. соч. С. 25. Процесс истолкования иконы «Αнастасис» как «Сошествие во ад» подробно прослежен: с. 35-40. Там же . С. 8. Мюссо-Гулар, Р. Карл Великий. М., 2003. С. 164. Апостольский Символ веры восходит к крещальным формулам, в которых новокрещаемый признавал свою веру. Первое письменная фиксация восходит к VI в. в проповеди Цезария Арльского (ум. 543), хотя его связывают также с текстом, цитированным епископом Маркеллом Анкирским в 340 г. Из всех современных христианских церквей эти слова остались в Символе веры англиканской церкви.

http://bogoslov.ru/article/730084

На прочих же, кондак воскресен, и святаго, пременяюще глаголем.0 На Литургии , Блаженна гласа на 6: и святаго песнь 3, на 4. По входе: тропарь и кондак, якоже предписася во главе о святем имущем бдение: прилагаем же тропарь и кондак, и храма святаго. О святем поемом на 6. Аще будет в неделю, не имеяй полиелея В субботу вечера, на велицей вечерни, по кафисме: На Господи воззвах, стихиры воскресны 3, и анатолиевы 3, и святаго 4. Слава: святаго. И ныне: богородичен первый гласа. Вход. Прокимен дне, и ектения Рцем вси: На литии стихира храма, Слава:  святаго, аще имать. Аще же ни, Слава, и ныне: богородичен. [Аще же имать святый славословие, поем стиховну его в литию.] И обычныя молитвы литии. На стиховне стихиры воскресны. Слава:  святаго. И ныне: богородичен воскресен, по гласу святаго. И прочее бдения по обычаю. На утрени , на Бог Господь, тропарь воскресен, дважды. Слава: святаго. И ныне: богородичен первый, по гласу тропаря святаго, и прочее и до канона воскресно. Канон воскресн со ирмосом на 4, и крестовоскресн на 2, и Богородицы на 2, и святаго на 6. Катавасия по уставу. По 3-й песни кондак и икос, и седален святаго, дважды, и богородичен его. И чтение святаго. По 6-й песни кондак воскресен, и икос, и чтем пролог. На 9-й песни поем Честнейшую: Светилен воскресен. Слава:  святаго. И ныне:  богородичен воскресен гласа. На хвалитех стихиры воскресны 4, и святаго со Славою 4. Аще ли не имать святый на хвалитех стихир, поем стихиры воскресны по обычаю. Слава:  стихира евангельская. И ныне: Преблагословенна еси Богородице Дево: Славословие великое, тропарь воскресен точию. Ектении обе, и отпуст, и оглашение: и час 1-й в притворе. На 1-м часе тропарь воскресен. Слава:  святаго. И ныне: богородичен часов. По трисвятом кондак воскресен, и прочее. [Аще имать святый славословие, по трисвятом кондак святаго: На прочих же часех, кондак воскресен и святаго пременяюще глаголем,] и отпуст. На Литургии , блаженна гласа, на 6, и святаго песнь 3-я, на 4. По входе тропарь воскресен, и храма Богородицы, идеже храм ея: таже храма святаго: посем рядоваго святаго.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

В субботу на малой вечерни, на Господи, воззвах: стихиры воскресны: Слава, и ныне, праздника. На стиховне стихира воскресна едина, и праздника, стиховна со стихи своими, великия вечерни. Слава, и ныне, праздника: Днесь Христос: писан на хвалитех. На велицей вечерни по обычной стихологии. На Господи, воззвах: с тихиры воскресны 3, и восточен един: Анатолиев, и праздника 6, поемыя на самый праздник. Слава, праздника: и ныне, Богородичен 1-й гласа. На литии стихиры, и Слава, и ныне, праздника. На стиховне стихиры воскресны. Слава, и ныне, праздника. На благословении хлебов тропарь: Богородице Дево, дважды, и праздника единожды, и чтение в Посланиих апостольских. Аще же несть бдения, по Ныне отпущаеши: тропарь воскресен. Слава, и ныне, праздника. На повечерии по Достойно: по Отче наш: кондак праздника. На утрени на Бог Господь: тропарь воскресен дважды: Слава, и ныне, праздника. По кафизмах седальны воскресны, с Богородичны их. И чтение. Таже непорочны, с тропари: Ангельский собор: ипакои гласа. Степенна. Прокимен. Всякое дыхание: Евангелие воскресно, и прочее воскресно и до канона. Канон воскресен со ирмосом на 4, и Богородице на 2, и праздника оба канона на 8. Катавасия праздника. По 3-й песни кондак праздника, и икос, ипакои праздника, и чтение праздника. По 6-й песни кондак воскресен и икос, и чтем пролог. На 9-й песни поем Честнейшую: Светилен воскресен. Слава, и ныне, праздника. На хвалитех стихиры воскресны 4 и праздника 4, со Славным, с припевы их. Слава, стихира Евангельская: И ныне, Преблагословенна еси, Богородице Дево: Славословие великое. По трисвятом, тропарь воскресен точию, ектении, и отпуст, и оглашение, и исхождение обычное в притвор, и час 1-й, и конечный отпуст. На часех тропарь воскресен. Слава, праздника: И ныне, Богородичен часов. По Отче наш: кондак праздника и воскресен, глаголем пременяюще.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, мучеников. И ныне, Креста. По кафизмах седальны воскресны и Богородичны их. И чтение во Евангелии толковом. Полиелей мучеников и седальны оба. Слава, и ныне, Богородичен, и чтение мучеников. Степенна гласа. Прокимен и Евангелие воскресно. Воскресение Христово: Псалом 50. Покаяния отверзи ми двери: Канон воскресен, со ирмосом на 4, и мучеников на 4, и Креста на 6. Катавасия Креста: Божественнейший прообрази: По 3-й песни кондак мучеников, и икос, и седален, дважды. Слава, и ныне, Креста и чтение мучеников. По 6-й песни кондак Креста и икос. На 9-й песни поем Честнейшую: Светилен воскресен. Слава, мучеников. И ныне, Креста. На хвалитех стихиры воскресны 4 и Креста подобны 3, 1-й дважды, с припевы их. Таже припев: Воскресни, Господи Боже мой: и поем самогласну стихиру дне Триоди. Слава, туюжде. И ныне, Преблагословенна еси: Славословие великое, трисвятое пением. Посем вход. И глаголем тропарь: Спаси, Господи, люди Твоя: трижды. И бывает поклонение честнаго Креста по обычаю, якоже явствует в Триоди. Таже ектении, и отпуст, и исхождение. Слава, и ныне, стихира евангельская, и поучение Студитово. И час 1-й в притворе. На часех тропарь воскресен. Слава, Креста. И ныне, Богородичен часов. По Отче наш: кондак воскресен. На 3-м часе тропарь воскресен. Слава, мучеников. И ныне, Богородичен часов. По Отче наш: кондак мучеников. Такожде и на прочих часех глаголем, пременяюще. На Литургии: Блаженны гласа на 4, и Креста песнь 3-я на 4, и мучеников песнь 6-я на 4. По входе тропарь воскресен, и Креста, и мучеников. Таже кондак воскресен. Слава, мучеников. И ныне, Креста. Прокимен, Апостол, аллилуия, Евангелие и причастен прежде Креста, потом мучеников. Аще ли случится святых 40 мучеников в среду 4-ю постов. Поем службу их прежде во вторник тоя седмицы, точию во вторник вечера, на Господи, воззвах: стихиры, самогласен дне Триоди, дважды, и Креста 4, и мучеников 4.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И чтение во Евангелии. Полиелей и седальны мучеников оба. Слава, по полиелей седален. И ныне, Богородичен. И чтение мучеников. Степенна, и прокимен гласа, и Евангелие воскресно. Псалом 50. Слава, стихира, глас 8: Покаяния отверзи ми двери: и прочая. Канон воскресен со ирмосом на 4, и Триоди на 4, и мучеников на 6. Катавасия: Отверзу уста моя: По 3-й песни кондак и икос, седален мучеников, дважды. Слава, и ныне, Богородичен. И чтение мучеников. По 6-й песни кондак и икос воскресен. По 9-й песни светилен воскресен. Слава, мучеников. И ныне, Богородичен воскресен. На хвалитех стихиры воскресны 4 и мучеников со Славным 4 с припевы их. Таже припев: Воскресни, Господи Боже мой: И поем самогласну стихиру Триоди. Слава, туюжде. И ныне: Преблагословенна еси: Славословие великое. Тропарь воскресен, ектении и отпуст. И нахождение в притвор. Слава, и ныне, стихира евангельская. И час 1-й. Тропарь воскресен. Слава, мучеников. И ныне, Богородичен часов. По Отче наш: кондак дне и совершенный отпуст. На Литургии: Блаженны гласа, на 6, и мучеников песнь 3-я, на 4. И прочая служба дне и мучеников. Святаго же Григория служба поется, егда разсудит екклисиарх, или мучеников службу поем в субботу 2-ю, такожде и 4-ю и 5-ю недели, службы Триоди святых оставляются и поется служба мучеников по уставу. Аще ли случится 40 мучеников в неделю 3-ю постов, крестопоклонную. В субботу вечера на малой вечерни стихиры на Господи, воззвах: и на стиховне – все Триоди по обычаю. На велицей вечерни по кафизме на Господи, воззвах: стихиры воскресны 3, и Креста 4, и мучеников 3. Слава, Креста. И ныне, Богородичен 1-й, гласа. Прокимен дне и паремии мучеников. На литии стихира храма и мучеников хвалитны. Слава, мучеников. И ныне, Креста. На стиховне стихиры воскресны. Слава, мучеников. И ныне, Креста. На благословении хлебов: Богородице Дево: дважды, и Креста, единожды: Спаси, Господи, люди Твоя: На утрени на Бог Господь: тропарь воскресен, дважды.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

ЗРИ: Аще случится Обрезание Господне в святаго Василия Великаго в неделю. Творим бдение. На малой вечерни стихиры воскресны по обычаю. На стиховне стихира воскресна гласа едина. Таже стиховныя стихиры Василия, великия вечерни, глас 1, самогласны, с припевы их. Слава, глас 6: Излияся благодать: И ныне: Не устыдеся Всеблагий Бог: По Трисвятом тропарь воскресен. Слава, святаго. И ныне, праздника. И отпуст. На велицей вечерни: На Господи, воззвах: поем стихиры воскресны 3, и праздника 3, и святаго, на 4. Слава, святаго: Премудрости рачитель. И ныне , Богородичен 1-й гласа. Вход, прокимен. И чтения 3. На литии стихира храма. И святаго Василия, Слава, святаго. И ныне, праздника. На стиховне стихиры Октоиха. Слава, святаго. И ныне, праздника. На благословении хлебов тропарь святаго дважды и Богородице Дево: единожды. И чтение в посланиих Апостольских. На утрени: На Бог Господь: тропарь воскресен дважды. Слава, святаго. И ныне, праздника. По кафизмах седальны воскресны с Богородичны их. И чтение во Евангелии толковом, Недели пред Богоявлением. По полиелеи тропари: Ангельский собор: и ипакои гласа, и седальны святаго вси, по единожды. Слава, седален по полиелеи. И ныне, праздника. И чтение в Богослове, слово надгробное о Великом Василии. Степенна и прокимен гласа. Всякое дыхание: Евангелие воскресно. Воскресение Христово: и псалом 50. Стихира воскресна. Канон воскресен со ирмосом на 4, и праздника на 4, и святаго на 6. Катавасия: Глубины открыл есть дно: и Шествует морскую: кийждо лик свой ирмос. По 3-й песни кондак праздника и седален святаго, дважды: Слава, и ныне, праздника. По 6-й песни кондак святаго и икос. И чтем Пролог. На 9-й песни поем Честнейшую: Припевы же праздника и святаго не поем. Светилен воскресен. Слава, святаго. И ныне, праздника. На хвалитех стихиры воскресны 4, и святаго подобны 4, со обычными припевы его. Слава, стихира Евангельская. И ныне: Преблагословенна еси. Славословие великое, тропарь воскресен. Ектении и отпуст. И оглашение Студитово. Дается же и елей, по обычаю, от кандила святаго, и исхождение в притвор, и час 1-й. И конечный отпуст. На часех тропарь воскресен. Слава, праздника. И ныне, Богородичен часов. По трисвятом кондак праздника. На 3-м часе тропарь воскресен. Слава, святаго. И ныне, Богородичен часов. По трисвятом кондак святаго и праздника, пременяюще, глаголем.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

По 3-й песни кондак и икос праздника, и святаго, аще имать, и седален святаго. Слава, и ныне, праздника, и чтение. По 6-й песни кондак воскресен и икос, и пролог. На 9-й песни поем Честнейшую. Светилен воскресен: Слава, святаго, аще имать: аще ли ни, Слава, и ныне, праздника. На хвалитех стихиры воскресны 4, и святаго, аще имать, подобны 3, и самогласен, иже на Славу, поем с припевы его. Аще ли не имать святый хвалитных, и поем стихиры воскресны 4, и праздника 4, того дне стиховны утренния с припевы праздничными. Слава, стихира Евангельская. И ныне, Преблагословенна еси: Славословие великое. По трисвятом тропарь воскресен точию. Ектении, и отпуст, и оглашение, и обычное исхождение в притвор, и час 1-й. На 1-м часе тропарь воскресен. Слава, праздника. И ныне, Богородичен часов. По Отче наш: кондак праздника. Такожде и в прочия часы глаголем кондак праздника и воскресен пременяюще, аще полиелей, и святаго. На Литургии: Блаженны гласа на 6, и праздника песнь рядовая на 4. Аще ли имать святый песнь, и Блаженны воскресны на 4, и праздника песнь рядовая на 4, и святаго песнь 6-я, на 4. По входе тропарь воскресен, и праздника. Таже храма, и святаго, аще имать. Слава, кондак святаго. И ныне, праздника. ЗРИ: Аще ли не имать святый тропаря и кондака: Слава, воскресен. И ныне, праздника. Прокимен, Апостол, аллилуия, и Евангелие недели по Просвещении. Таже святаго, аще имать. Аще ли ни, ряд. А прокимен гласа оставляется. Причастен: Хвалите Господа с Небес: Другий святаго, аще имать. Аще ли ни, праздника. ЗРИ: Суббота по Просвещении. Прокимен, аллилуия, и причастен праздника. Апостол к Ефесеем, зачало 233. Евангелие от Матфея, зачало 7. Неделя по Просвещении. Прокимен, глас 1: Буди, Господи, милость Твоя на нас,/якоже уповахом на Тя. Стих: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала. Апостол к Ефесеем, зачало 224 от полу.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

На литии : Стихиры праздника, того дне стиховныя вечерния и утренния. Слава, и ныне, Триоди, глас 3. На стиховне: Стихиры воскресны, по алфавиту. Слава, праздника: И ныне, Триоди. На благословении хлебов тропарь: Богородице Дево: дважды: и праздника, единожды, и чтение. Аще же несть бдения, по Ныне отпущаеши: тропарь воскресен: Слава, и ныне, праздника. На повечерии: по Достойно: по Отче наш: кондак праздника. Слава, и ныне, Триоди. На утрени: на Бог Господь: тропарь воскресен дважды. Слава, и ныне, праздника. По кафисмах седальны воскресны с Богородичны их и чтение во Евангелии толковом. Неделя по крещении. По непорочнах тропари: Ангельский собор: и ипакои гласа. И чтение Неделя о мытари и фарисеи. Степенна, и прокимен гласа. Евангелие воскресное. Воскресение Христово: Псалом 50. Слава, глас 8: Покаяния отверзи ми двери: И ныне, Богородичен: На спасения стези: Таже, Помилуй мя, Боже: и Множества содеянных мною лютых: и молитва обычная: Спаси, Боже, люди Твоя: Канон воскресен со ирмосом на 4, и праздника на 4, и Триоди на 6. Катавасия праздника. По 3-й песни кондак праздника и икос, и седален. Слава, и ныне, Триоди. По 6-й песни кондак Триоди и икос. На 9-й песни поем Честнейшую: Светилен воскресен. Слава, праздника: И ныне, Триоди. На хвалитех стихиры воскресны 3, и праздника 3, и Триоди гласа третияго с припевы: Воскресни, Господи Боже мой: Мытаря и фарисея: 2: Исповемся Тебе, Господи: Фарисея велехвальный глас: Слава: От дел похваленьми: И ныне: Преблагословенна еси: и славословие великое. По трисвятом тропарь воскресен точию, ектении и отпуст. И обычная лития в притворе, в нейже поем: Слава, и ныне: стихиру Евангельскую и час 1-й. На часех тропарь воскресен. Слава, праздника. И ныне, Богородичен часов. По Отче наш: кондак праздника и совершенный отпуст. Такожде и на прочих часех глаголем тропарь воскресен и праздника, кондаки же пременяем.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, и ныне, праздника. На утрени: На Бог Господь, тропарь воскресен дважды. Слава, Предтечи. И ныне, праздника. По обычных стихологиях седальны воскресны с Богородичны их и чтение в толковании Евангелия, еже от Матфея, неделя по Крещении. По непорочнах тропари их, и ипакои гласа. И чтем в толковании Евангелия, неделя ряд. Аще ли же неделя ряд будет во отступке, тогда Евангелие недели ряд не чтем. Степенна гласа, и прокимен: Всякое дыхание: Евангелие воскресно. Воскресение Христово: и прочее воскресно. Канон воскресен со ирмосом на 4, и праздника, оба канона на 6, и Предтечи на 4. Катавасия праздника, оба лика вкупе. По 3-й песни кондак и икос праздника и седален Предтечи дважды: Слава, и ныне, праздника. И чтение о принесении руки Предтечевы. По 6-й песни кондак и икос Предтечи. На 9-й песни поем Честнейшую: Светилен воскресен. Слава, Предтечи. И ныне, праздника. На хвалитех стихиры воскресны 4: и праздника 4, со стихи праздничными, иже писаны вечера на стиховне. Таже глаголем стих на глас 6-й: Возвеселится праведник: и поем самогласну стихиру Предтечи, яже писана на Славу, на хвалитех: Ангел из неплодных ложесн: Слава, стихира Евангельская. И ныне: Преблагословенна еси, Богородице Дево: Славословие великое: и тропарь воскресен точию: и ектении, и отпуст. На 1-м часе тропарь воскресен: Слава, праздника: И ныне, Богородичен часов. По трисвятом кондак праздника. На 3-м часе тропарь воскресен. Слава, Предтечи: И ныне, Богородичен часов. По трисвятом кондак Предтечи. Такожде глаголем и на прочих часех тропарь и кондак праздника и Предтечи, пременяюще. На Литургии: Блаженны Октоиха на 4: и праздника песнь 3-я, на 4, обоих канонов, и Предтечи песнь 6-я, на 4. По входе тропарь воскресен, и праздника, и Предтечи. Таже Слава, кондак Предтечи. И ныне, праздника. Прокимен, Апостол, аллилуия, и Евангелие Недели по Богоявлении, и Предтечи.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Каноны: воскресный с ирмосом – на 4, ирмосы по одному разу, предпразднству или празднику – на 4 и святому – на 6. Катавасия празднику или рядовая. По 3-й песни кондак предпразднству или празднику и святому, седален святому (дважды), «Слава, и ныне» – предпразднству или празднику. По 6-й песни кондак и икос воскресные. На 9-й – «Честнейшую». «Свят Господь Бог наш». Светилен воскресен, «Слава» – святому, «И ныне» – предпразднству или празднику. На «Хвалите» стихиры воскресные – 4 и святому – 4 (со «славным» его), «Слава» – стихира евангельская; если храм святого, то «Слава» – ему. «И ныне» – «Преблагословена еси». Славословие великое. По Трисвятом тропарь воскресен: «Воскрес из гроба» или «Днесь спасение миру бысть». Ектении и отпуст. На часах тропарь воскресен, «Слава» – предпразднству или празднику, или святому переменяются. Кондаки воскресен, празднику и святому переменяются. На литургии Блаженны воскресные – 4, празднику, песнь 3-я или рядовая – на 4, и святому, песнь 6-я – на 4. По входе тропарь воскресен, предпразднству или празднику и святому; кондак воскресен, «Слава» – святому, «И ныне» – предпразднству или празднику. Прокимен, Апостол, Евангелие и причастен прежде гласа, потом святому. з) Бдение воскресное с предпразднством или попразднством и малым святым На малой вечерне стихиры воскресные и Богородице в Октоихе. На великой вечерне на «Господи, воззвах» стихиры воскресные – 3, восточная – 1, предпразднству или празднику – 3 и святому – 3. Если святому поется на 6, то стихиры воскресные – 3, предпразднству или празднику – 3 и святому – 4, «Слава» – святому; если святому «Славы» нет, то «Слава» – предпразднству или празднику, «И ныне» – Богородичен воскресный, догматик гласа. Прокимен гласа. Ектения «Рцем вси». «Сподоби, Господи» и «Исполним вечернюю молитву». На литии стихиры предпразднству или празднику стиховные вечерни, «Слава, и ныне» – предпразднству или празднику (писаны на стиховне утрени). На стиховне стихиры воскресные, «Слава» – святому, если есть; если же нет «Славы» святому, то «Слава, и ныне» – предпразднству или празднику.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010