Молитвы от лица Христа встречаются в галликанских литургических книгах уже в меровингскую эпоху (напр., в Миссале из Боббио (1-я пол. VIII в.) молитвы Insidiati sunt adversarii mei и Vide domine humilitatem meam на Великую субботу - Lowe E. The Bobbio Missal. L., 1920. P. 66ff.; эти же тексты использовались в испано-мосарабской традиции в 5-е и 4-е воскресенье Великого поста - Janini J. Liber misticus de Cuaresma y Pascua (Cod. Toledo. Bibl. Capit. 35. 5). Toledo, 1980. N 299, 407). В Испании с VII в. известно особое последование поклонения Кресту (Mysterium crucis) с чином покаяния-прощения (Indulgentia) (см.: 7-й канон IV Толедского Собора 633 г.). В его состав входило чтение Мих 6. 1-8 (оно же встречается в Леонском Антифонарии (ркп. сер. X в., но отражает более раннюю практику) как часть службы 9-го часа в Великую пятницу (León. Archiv. Catedral. 8. Fol. 166v - 167//Antifonario visigotico mozarabe de la Catedral de Leon/Ed. L. Brou, J. Vives. Barcelona; Madrid, 1959. P. 272; см. также рукописи XII-XIII вв.- Brit. Lib. Add. 57528 и Paris. lat. 2295). В ранних рим. Ordines в чине поклонения Кресту I. отсутствуют (см.: OR 23. 9-22 (нач. VIII в.), OR 24. 29-36 (2-я пол. VIII в.), OR 29. 34-40 (кон. IX в.)). Термин «I.» появляется в источниках лишь в 1-й пол. XI в. (Vat. Barb. lat. 560. Fol. 51; Vallic. B 23. Fol. 117), более же древнее наименование этих песнопений - Versus in Parasceve (Стих в Великую пятницу) или Agios cum versibus (Трисвятое со стихами) (см., напр.: Wien. Bibl. Nat. 1888. Fol. 78v), что указывает на происхождение I. из припевов к Трисвятому (к-рое в рим. обряде традиционно исполняется в Великую пятницу попеременно на греч. и лат. языках). Трисвятое, хотя и без стихов, входит в состав чина поклонения Кресту уже в OR 31. 46-49 (2-я пол. IX в.). В Antiphonale Sylvanectense (ок. 880) (Feria VI, Statio ad Hierusalem) к Трисвятому припеваются стихи Popule meus, quid feci tibi (Людие Мои, что сотворих вам?/Народ Мой, что сделал Я тебе? (здесь и далее инципиты приводятся по офиц. переводам рим. Миссала на церковнослав. и рус. языки); это вопрошание впервые встречается в респонсории Vinea electa (Лоза избранная) в амвросианской традиции (см.: Paléographie Musicale. Solesmes, 1900. Vol. 6. P. 291), Quia eduxi te de terra Aegypti (Яко извел вы/За то что вывел тебя) и Quid ultra (Что еще подобаше/Что еще Я должен был сделать тебе) (см.: Hesbert R., ed. Antiphonale missarum sextuplex. Brussels, 1935. P. 97. n. 78b). В последующей традиции они получили наименование Improperia maiora. В Романо-германском Понтификале в службе Великой пятницы (ок. 950) приводится такой чин их исполнения: поется Трисвятое со стихами Popule meus, Quia eduxi te de terra Aegypti, Quid ultra, респонсорий Vadis propitiator, стих Venite et videte (Приидите и видите), антифон Ecce lignum crucis (Се, Древо Крестное) и Пс 118 (Le Pontifical romano-germanique du dixième siècle/Publ. C. Vogel, R. Elze. Vol. 2. P. 90-91. N XCIX 330).

http://pravenc.ru/text/389521.html

The Apostle Peter was an outstanding preacher. The strength of his word was so great that he turned now three, now five thousand people to Christ. At the Apostle Peter's word, those accused of crimes fell dead (Acts. 5:5, 10), the dead returned to life (Acts 9:40), the sick were healed (Acts 9:3–34), even just by touching his shadow as it passed by (Acts 5:15). But he did not rank first in authority. All church matters were decided by the common voice of the Apostles and presbyters of the whole Church. When the Apostle Paul spoke of the Apostles who are honored as the pillars of the faith, he assigned first place to James, and then Peter and John (Gal. 2:9), and places himself amongst them (2 Cor. 11:5), comparing himself to Peter. The apostolic synaxis sends Peter to serve, just like the other Disciples of Christ. The Apostle Peter made five journeys, preaching the Gospels and converting many to the Lord. He finished his final journey in Rome, where he preached the faith of Christ, multiplying the number of disciples. In Rome, the Apostle Peter rebuked the deceit of Simon the magician, who was calling himself Christ, and converted two women, favorites of Nero. At Nero's command, the Apostle Peter was crucified on June 29, A.D. 67. He asked his tormenters to crucify him upside-down, wishing by this to portray a difference between his own sufferings and the sufferings of his Divine Teacher. The miraculous story of the conversion of the Apostle Paul, formerly Saul Saul was educated in the Judaic Law, hated and persecuted the Church of Christ, and even requested authority from the Sanhedrin to find and persecute Christians. As for Saul, he made havock of the church, entering into every house, and haling men and women committed them to prison (Acts 8:3). One day, Saul, yet breathing out threatenings and slaughter against the disciples of the Lord, went unto the high priest, And desired of him letters to Damascus to the synagogues, that if he found any of this way, whether they were men or women, he might bring them bound unto Jerusalem. And as he journeyed, he came near Damascus: and suddenly there shined round about him a light from heaven: And he fell to the earth, and heard a voice saying unto him, Saul, Saul, why persecutest thou me? And he said, Who art thou, Lord? And the Lord said, I am Jesus whom thou persecutest: it is hard for thee to kick against the pricks. And he trembling and astonished said, Lord, what wilt thou have me to do? And the Lord said unto him, Arise, and go into the city, and it shall be told thee what thou must do. And the men which journeyed with him stood speechless, hearing a voice, but seeing no man. And Saul arose from the earth; and when his eyes were opened, he saw no man: but they led him by the hand, and brought him into Damascus. And he was three days without sight, and neither did eat nor drink (Act. 9:1–9).

http://pravoslavie.ru/47547.html

♦28. Нил Анкирский.Повесть об убиении монахов на горе Синайской .Вступительная статья, перевод с древнегреческого, примечания//ВДИ 2 (1998), с. 210-220, ВДИ 3 (1998), с. 241-252. 29. Торжественная процессия в Константинополе в день восстановления иконопочитания 11 марта 843 г .//Сакральная топография средневекового города. М., 1998, с. 31-35. 30. Савва Монах - агиография как средство пропаганды (тезисы доклада)//Византийское государство в IV-XV вв. Центр и периферия. Тезисы докладов XV Всероссийской научной сессии византинистов. Барнаул, 1998, с. 19-20. 31.  The Bride-Show of Theophilos. Some Notes on the Sources (Смотр невест императора Феофила. Некоторые замечания по поводу источников)//Eranos (Acta Philologica Suecana), 95 (1997), с. 12-18. 32. Quellenforschung and/or Literary Criticism (SO Debate). A Comment//Symbolae Osloenses, 73, 1998, с. 22-24 . ♦33. Новые сведения о климате Понта Эвксинского в историческую эпоху//ВДИ 1, 1999, с. 137-145. 34. Imperial Repentance: the Solemn Procession in Constantinople on March 11, 843//Eranos 97 (1999), p.1-10. 35. The Date of Georgius Monachus Reconsidered//BZ 92 (1999) p. 437-447. 36. «Обличение и опровержение» патриарха Никифора как источник хроники Георгия Амартола //Христианский Восток, 1, 1999, с. 15-25. 37. (совместно с Ю. Казачковым) Легенда о Феофиле: новые разоблачения//  Ученые записки Российского Православного университета св. ап. Иоанна Богослова. Т. 5, 2000, с. 5-13. ♦38.О возможной реминисценции из Мефодия Патарского в надписи на иконе из Государственного Эрмитажа N w 840)//ВДИ 3 (2000), с. 48-49. 39.Переводы как основа для реконструкции раннехристианской литературы: методологические проблемы на примере славянских переводов//История древней Церкви в научных традициях XX в. СПб, 2000, с. 37-39. 40. A Mysterious Saint: St. Theodosia, the Martyr of Constantinople//Христианский Восток 2, 2000, с. 3-13. 41. Рецензия на книгу: Nicephori Patriarchae Constantinopolitani Refutatio et Eversio definitionis synodalis anni 815/nunc primum edita cura et studio J. M. Featherstone. Brepols-Turnhout, Leuven University Press, 1997//Христианский Восток 2, 2000, с. 486-488.

http://bogoslov.ru/person/263661

В поздней византийской монашеской литературе «отречение» и «удаление» станут еще более синонимичными понятиями 25 . Свт. Филофей Коккин пишет о свт. Григории Паламе и его подвигах «до отречения» и после «удаления и прятия схимы», откуда ясно, что данные слова меняются просто для разнообразия стиля 26 . 3. «Удаление» и «безмолвие» (συχα) 27 Свт. Григорий Богослов пишет о своей «пылкой любви» к «безмолвию и yeдuhehuюûGregorius Nazianzenus. Apologetica (Or. 2) (PG 35, col. 413). В более поздней аскетической литературе данные термины используются как oratio bimembris 28 . Аналогично и его использование в Ареопагитском корпусе 29 . Прп. Симеон Новый Богослов спрашивает: «Безмолвие принесет ли пользу или удаление из мира, если мы лекомысленны или беспечны?» 30 Григорий Акиндин призывает своего оппонента 31 замолчать как «монаха, провозгласившего безмолвие и удаление» 32 . Свт. Филофей Кокин постоянно описывает терминами «безмолвие» и «удаление» монашеский идеал 33 . Свт. Симеон Фессалоникийский описывает монашеский идеал удаления в пустыню, используя наряду с прочими и два данные термина 34 . 4. «Отшельническое житие» (ναχωρητικς βος) Выражение «отшельническое житие» указывает на уединенную жизнь. В Житии Пахомия сказано, что «Антоний был совершенным примером отшельнического жития» 35 . Но и сам прп. Пахомий возлюбил «отшельническое и безмолвное житие», пока не стал основоположником общежительной монашеской традиции 36 . С юности отшельником подвизался авва Геласий, повествование о котором было добавлено на самом последнем этапе в сборник алфавитных апофтегм наряду с житием свт. Василия Великого и другими «нестандартными» для египетской пустыни авторами. Св. Диадох Фотики йский (V в.) описывает «отшельническое житие» в пустыне, которая оказывается лучшим утешением в скорбях и болезнях 37 . «Отшельническое житие» в Иорданской пустыне вел прп. Герасим Иорданский 38 и прп. Евфимий, последний – по описанию св. Кирилла Скифопольского (VI в.). Агиограф писал о прп. Савве Освященном: «Он стал начальником и законодателем всякого отшельнического жития и всех, избравших жизнь в кельях» 39 . При этом, продолжая традицию свт. Василия Великого , св. Савва говорил о том, что общежитие предпочтительнее отшельнического жития 40 . «Отшельническое житие» монахи могут проходить в пустыне bдboeIbidem (p. 210.6)..

http://azbyka.ru/otechnik/Dionisij_Shlen...

514 Quaest. ad Tahl. VI, PG.90, 280CD, p.22 ( δυνμει) [p.n.II,42]; LXI,632B ( χρις της αναμαρτησας), p.219; LXIV, 708A, p.258. Ambigua, PG.91, 1320A, f.227a-b. Крещение дает силу к отражению диавола (св. Григорий Богослов , Or.40, n.9, PG.36, 369В-372А; p.n.III,230–231) и к исполнению заповедей (преп. Марк Подвижник , De baptizmo, PG 65, 1004В; р.п., с.147). 515 Quaest. ad Tahl. LIV, PG.90, 521B-525C, p.158–160 [p.n.II,192–194] (cap.quing.III,39–42); XXIX, 365AB, p.71 (cap.quing.I,96) [p.n.II,103]. 516 Ibid. LXIII,673C, p.240 (cap.quing.IV,79) См. у Дионисия Ареопагита , выше, с.38:7–9. «Усовершение» сообщает обожение (LXIII,673C-D, p.240; cap.quing.IV,79), т.е. приводит в созерцательной жизни к тем же благам, к каким в практической приводит причащение (Mystagogia 23, PG.91, 701В, р.517 [p.n.I,176]). 517 Quaest. ad Tahl. LIV, PG.90, 524С, p.159 [p.n.II,192–193] (cap.quing. III, 42). Liber ascet. 2, PG.90, 914A-B, p.368 [p.n.I,75–76]. 518 Mystagogia 24, PG.91, 704D-705A, p.519 [p.n.I,178]; 21, 697A, p.514 [p.n.I, 174]. Orat. Dom. expositio, PG.90, 897A, p.358 [p.n.I,196]. См. гл. «Свв. Григорий...», прим. 28. 522 В этом смысле Бог называется причиной добродетелей: Quaest. ad Tahl. LXIV, schol.24, PG.90, 732A, p.272 (cap.quing.V,2); V, schol.1, 280B. p.21 [p.n.II,227]. Expositio in psalm. LIX, PG.90, 872B, p.343 [p.n.I,214]. Св. Григорий Богослов , Or.21, n.1, PG.35, 1084A; p.n.II,143. 523 Quaest. ad Tahl. LVI, PG.90, 581D, p.188. В то время как естественный закон требует относиться к ближнему, как к себе, благодатный (духовный) требует любить его более самого себя: Quaest. ad Tahl. LXIV, PG.90, 725C, p.270 (cap.quing.V,12). Различие между естественной и духовной добродетелью (любовью) отчетливо проведено у блаж. Диадоха , гл.34. 74, с.111. 400–401; ср. также у преп. Марка Подвижника (De his qui putant 83(90), PG.65, 941CD; р.п., с.58), который различает три состояния ( νοητοι τποι) в человеке: неестественное παρα φσιν, resp.cmpacmu), естественное κατα φσιν, resp.ecmecmbehhыe добродетели) и сверхъестественное (плоды Духа, resp.дyxobhыe добродетели). Ср. о естественных добродетелях у св. Василия Великого , In hexaem. horn. 9, n.4, PG.29, 196ВС; p.n.I.4, 143.

http://azbyka.ru/otechnik/Sergej_Epifano...

401 Ambigua, PG.91, 1332А, f.232a. – Бог зла не знает (­ не хочет) (Quaest. ad Tahl. XLI, schol.3, PG.90, 412B, p.101 (cap.quing.II,44); Ambigua, PG.91, 1085BC, f.126a-b). Следовательно, оно не существует по естеству. 408 Prol. ad Tahl. I,PG.90, 257А,253С, p.9,7 [p.n.II,29,27]; ср. Quaest. ad Tahl. XVI,301B, p.35 [p.n.II,61]. 409 Quaest. ad Tahl. LIX, PG.90, 604C, p.199 (cap.quing.IV,18). Quaest. ad Theopemptum, PG.90, 1396B, p.636 [p.n.I,204]. В развитии (под влиянием демонов) этой страсти человек дошел до всех видов религиозного заблуждения и даже до безбожия: Quaest. ad Tahl. LXII,PG.90, 653В, p.228; 657В, p.231 (cap.quing.IV,64); LXIV, 697AB, p.252; XXXVII. schol.4, 388C, p.84 [p.n.II,258] (cap.quing.II,24). 410 Prol. ad Tahl. I,PG.90, 253C-D,257AB,257C,260A-B, p.7,9,10 [p.n.II,27. 29. 30]; Quaest. ad Tahl. I,269A, p.15 [p.n.II,33] ­­ cap.quing. I,65 (с сылкой на св. Григория Нисского , по-видимому, на De anima et resur., PG.46, 53A. 57B-C; p.n.IV,234,239 (животные влечения); De virgin. 12, PG.46, 369B; p.n.VII,342; De hom. opif.18, PG.44, 129A-C; p.n.I,149,50); XXXII,373D-376A, p.77. Ambigua, PG.91, 1112B, f.138a. св. Афанасий Великий , Contra gentes 3, PG.25, 8C-9A; p.n.I.2,128–129 (чувственное познание и страсти). св. Григорий Нисский , De virginitate 12, PG.46, 373D-376A; p.n.VII,347 (удовольствие – начало падения). 411 Ambigua, PG.91, 1196А, f.176a. св. Григорий Нисский , De oral. Dom. Or.4, PG.44, 1161C; p.n.I,432; De anima et resur., PG.46, 61B; p.n.IV,242. Немезий, гл.1, PG.40, 532B, p.26. – Троечастное деление души встречается у преп. Максима чаще всего (в особенности в применении к задачам аскетики): Cap.de charitate I,67,79; II,12; III,20,35; IV,15,44 [p.n.I,103,104,108,123,136,138–139]; Quaest. ad Tahl. V, PG.90, 277D, p.21 [p.n.II,40]; XVI,ЗOOC. 301В, p.34,35 [p.n.II,60,61]; XXII,schol.7, 324C, p.48 [p.n.II,240] (cap.quing.I,63); XXVII,356C, p.66 [p.n.II,97]; XXXIX, schol.1, 393B, p.87 [p.n.II,258] (cap.quing.II,25); XLIX, 449A, p.118 [p.n.II,153]; schol.11, 461А, p.125 [p.n.II, 277] (cap.quing.II,72. 77); L, 472B, p.130 [p.n.II,164] (cap.quing.II,95); LIV, schol.11, 528D, p.161 [p.n.II,305]; LV, 544A. 548D, p.169. 172 [p.n.II,199. 202–203]; LXIV, 704D. 705C, p.257. 258; LXV, 765B, p.291; Quaest. et dubia 79, PG.90, 852D, p.332. Νους рядом с λγος встречается реже (Ambigua, PG.91, 1112D, f.138b; 1248B, f.198Ь). Указанное деление вообще часто встречается у древних церковных писателей (см. гл. «Мистика св. Макария египетского ...», прим. 26,30).

http://azbyka.ru/otechnik/Sergej_Epifano...

28. Remain angry with some people at your parish, and avoid them. 29. Don’t go to Orthodox events or retreats, either because you don’t think you learn anything new, or because you don’t like the people. 30. Watch other people. Keep track of their whereabouts, their attendance, their clothing, how often they commune and confess. God might ask. YOUR PARISH 31. Donate money to the Church, if you happen to think of it – but certainly, do not tithe. 32. Contribute no time to work at your parish (since everything is surely done by the priest and the caretaker). 33. Stay in a situation where you must drive an hour or more to church. 34. Enjoy the idea of regularly visiting other parishes, just for a “change”, since you know other people are there to take care of things at you “home” parish. 35. In general, be too tired to go to church. 36. Retain a feeling of guilt about something you have/haven’t done, and stay away from your parish in order to avoid talking about it. 37. Avoid confrontations with your parish priest, but still remain upset with him about things you have never expressed out loud. 38. Make avoiding “offending the family” your excuse for not attending Vespers, or even Sunday Liturgy (it’s the perfect excuse, since it makes you seem like a good Christian, while allowing the devil to keep you away from the holy services). 39. Correct others in church. Yell, fix their posture, criticize their children, shush their insufferable singing. This will help their humility (if not yours). 40. Make church singing a concert – and if anyone ruins it with their lousy or untrained voice, get mad. The madder you are, the less likely the situation will happen again. LIFESTYLE 41. Choose to take a job in a place where there is no Orthodox parish nearby. 42. Have sporting events on Sundays and feast days that keep you from attending church services. 43. As a rule, work on Sundays and/or feast days, and don’t try repeatedly to arrange things differently because of worry about what people might say or do. (And don’t ask the priest to write a letter asking your employer to accommodate you – that’s for religious fanatics).

http://pravmir.com/50-signs-you-are-fall...

23 Live a day, even a part of a day, at a time. 24 Be totally honest, first of all with yourself. 25 Be faithful in little things. 26 Do your work, then forget it. 27 Do the most difficult and painful things first. 28 Face reality. 29 Be grateful. 30 Be cheerful. 31 Be simple, hidden, quiet and small. 32 Never bring attention to yourself. 33 Listen when people talk to you. 34 Be awake and attentive, fully present where you are. 35 Think and talk about things no more than necessary. 36 Speak simply, clearly, firmly, directly. 37 Flee imagination, fantasy, analysis, figuring things out. 38 Flee carnal, sexual things at their first appearance. 39 Don’t complain, grumble, murmur or whine. 40 Don’t seek or expect pity or praise. 41 Don’t compare yourself with anyone. 42 Don’t judge anyone for anything. 43 Don’t try to convince anyone of anything. 44 Don’t defend or justify yourself. 45 Be defined and bound by God, not people. 46 Accept criticism gracefully and test it carefully. 47 Give advice only when asked or when it is your duty. 48 Do nothing for people that they can and should do for themselves. 49 Have a daily schedule of activities, avoiding whim and caprice. 50 Be merciful with yourself and others.   51 Have no expectations except to be fiercely tempted to your last breath. 52 Focus exclusively on God and light, and never on darkness, temptation and sin. 53 Endure the trial of yourself and your faults serenely, under God’s mercy. 54 When you fall, get up immediately and start over. 55. Get help when you need it, without fear or shame. +     +     +     +     +     +     + Code for blog Since you are here… …we do have a small request. More and more people visit Orthodoxy and the World website. However, resources for editorial are scarce. In comparison to some mass media, we do not make paid subscription. It is our deepest belief that preaching Christ for money is wrong. Having said that, Pravmir provides daily articles from an autonomous news service, weekly wall newspaper for churches, lectorium, photos, videos, hosting and servers. Editors and translators work together towards one goal: to make our four websites possible - Pravmir.ru, Neinvalid.ru, Matrony.ru and Pravmir.com. Therefore our request for help is understandable.

http://pravmir.com/father-thomas-hopko-a...

532 Mystagogia 24, PG.91, 712В, р. 523 [p.n.I,177–178]. Quaest. ad Tahl. II, PG.90, 273D, p.18 [p.n.II,35]; LXI,636C, p.219. Отсюда προαρεσις называется хранительницей благодати: ibid.; Oral. Dom. expositio, PG.90, 877A, p.346; 901A, p.361 [p.n.I,186,198]. Ср. св. Григория Богослова , Or.40, n., 34, PG.36, 408C-D; p.n.III,254. 533 Mystagogia 24, PG.91, 712B, p 523 [p.n.I,177–178]. Quaest. ad Tahl. LIV, PG.90, 524C, p.159 [p.n.II,193] (cap.quing.III,42); cp.LIX, 612B, p.204 (cap.quing. IV, 23). Преп. Марк Подвижник , De baptizmo, PG.65, 1012A; р.п., с.158; De his qui putant 110(118), ibid. 945D, с.63 (дары Духа проявляются по мере веры и исполнения заповедей). 534 Ambigua, PG.91, 1364С, f.245a. Quaest. ad Tahl. XXXV, PG.90, 377C-380A, p.79–80 [p.n.II,112–113]. 537 Ambigua, PG.91, 1361A, f.224a (через веру и благодать Духа); 1084C-D, f.125b. Quaest. ad Tahl. XL, PG.90, 400C, p.91 [p.n.II,126]; LIV, 525A, p.160 [p.n.II,192]. Учение о таинственном воплощении Христа в душах верующих было вообще распространенным в древности (см. выше, с.28, прим.5), но особенно оно было развито св. Мефодием Олимпийским (см. ниже, с.99, прим.6) и преп. Макарием Египетским (в конкретно-наглядной форме, см. гл. «Мистика...», прим. 11, 21, 23, 25), а также (в смысле подражания Христу и перенесения в душу Его духовных сил – созерцаний) св. Григорием Богословом (Ог.37, n.12, PG.36, 297А; p.n.III.3, 85; Or.38, п.1.4,313А,316А; p.n.III, 193. 194; Or.39, р.10,17,31,34, 345В,353С,404В,408В-С; p.n.III,214,220,251,254; см. слова на Господские праздники, где вся евангельская история толкуется в применении к таинственной жизни Господа в душах верующих; ср. гл. «Свв. Григорий Богослов ,...», прим. 29). Преп. Максим более всего приближается к св. Григорию Богослову , немного менее к св. Мефодию. 538 Quaest. ad Tahl. XXII, PG.90, 320A, p.45 [p.n.II,76]; schol.3, 321D, p.47 [p.n.II,239] (cap.quing.I,62); LXI,637D, p.220. Ambigua, PG.91, 1385B-C, f.253a; 1084C, f.125b. Ad Thomam, PG.91, 1040D, f.107b. Orat. Dom. expositio, PG.90, 877A, p.347 [p.n.I,187]. Quaest. ad Theopemptum, PG.90, 1400D, p.640 [p.n.I,207]. Св. Григорий Богослов , Or.38, n.13, PG.36, 325C; p.n.III.3, 202; Or.40, n.45, ibid. 424B; p.n.III,264; cp.or.1, n.5, PG.35, 397C-400A; p.n.I.3,5.

http://azbyka.ru/otechnik/Sergej_Epifano...

Scotland Abortion Numbers Second Highest on Record Source: Premier Chantalle Edmunds 28 May 2021 Photo by Image Broker/REX (1879409a) Statistics released by Public Health Scotland show that the number of abortions carried out in Scotland reached the second-highest number on record in 2020. This significant rise in abortions accompanied the Scottish Government’s introduction of a temporary measure in March 2020 allowing ‘DIY’ home abortions to take place in Scotland. Official figures showed there were 13,815 abortions carried out in 2020 – the highest total since 2008 and an increase of 209 from 2019 when there were 13,606 abortions. The figures also show an increase in the abortion rate from 13.2 per 1,000 women aged 15 to 44 in 2019 up to 13.4 per 1,000 women aged 15 to 44. This was the highest termination rate recorded since the 1991 regulations were introduced, as reported by Right To Life UK. The figures also show a 20 per cent increase in late-term abortions performed at 20 weeks or later gestation. Thirty-six percent of abortions were repeat abortions in 2020, that is up from 34 per cent in 2019. This represents a ten per cent increase in the number of abortions that are repeat abortions. 209 disability-selective abortions were performed in 2020. Public Health Scotland suggested the actual figure could be higher due to under-reporting stating that “Ground E terminations have been under-reported in some settings”. More women over 40 had abortions with a 12 per cent increase. There was a four per cent increase for 25-29 year olds, an eight per cent increase for 30-34 year olds and a ten per cent increase for 35-39 year olds. Earlier this month, more than 600 medical professionals signed an open letter to the Prime Minister, the First Minister of Scotland and the First Minister of Wales requesting ‘at home’ abortion schemes were revoked with immediate effect. The letter followed public consultations by each government on whether to make the temporary ‘at-home’ abortion policy permanent and outlined risks that the temporary measures present to women’s health and welfare.

http://pravmir.com/scotland-abortion-num...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010