Слава, и ныне, праздника, глас 1: Лик Ангельский да удивится чудеси: (зри в сам день праздника). По 2-м стихословии седален святаго, глас 4. Подобен: Вознесыйся: На Божественней стражи стал еси, блаженне,/и разумел еси Божие приятие пророческими очима, Богодохновенне./Темже и возопил еси, Симеоне Богоприимче, со страхом:/Господи, услышах славное восприятие Твое/и воспеваю Тя, в плоть бренную от Девы волею облекшася. Слава, и ныне, праздника, глас 1: В церковь принеслся еси, Жизнь всяческих: (зри службу выше). Величание: Величаем тя,/святый праведный Симеоне Богоприимче,/и чтим святую память твою,/ты бо молиши о нас/Христа, Бога нашего. По полиелеи седален Симеону, глас 5: Очистив от скверны ум, премудре,/зерцало Божественное соделался еси/и ныне к восприятию Сына Божия, радуяся, пришел еси, пророче Симеоне. Слава, и ныне, праздника глас 5: Во храм принеслся еси, обычная исполняя: (зри службу выше). Таже степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен: Возвеселится праведник о Господе/и уповает на Него. Стих: Услыши, Боже, глас мой,/внегда молити ми ся к Тебе. Всякое дыхание: Евангелие от Луки, зачало 8. По 50-м псалме стихира самогласна, славник Господи, воззвах: глас 6: Пророче и проповедателю Христов: (зри службу выше). Канон праздника со ирмосом на 6 (зри в сам день праздника) и святаго Симеона на 6 (зри службу выше). По 3-й песни кондак и икос праздника, седален святаго (зри в сам день праздника), Слава, и ныне, тойже. По 6-й песни кондак и икос святаго. Кондак Симеону глас 4. Подобен: Явился еси днесь: Старец днесь отрешитися от юз молящеся/сего жития тленнаго,/Христа восприят на руки, Зиждителя и Господа. Икос: Господня свидетельства прием, Симеоне Богоприимче,/паче всех человек высши был еси;/темже похвалы принести тебе ужасохся,/но, любовию понудився, песнь начати дерзнух,/темже не отрини, помощник нам буди, прехвальне,/да возмогу пети честны руце твои,/воистину прикоснувшиися Богоприятне Божественному Младенцу,/ибо се Христа восприял еси на руку, Зиждителя и Господа.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Начало.· «Приложи и се да будет ко предреченным еже об обретении честных мощей»; служба ему под 28 августа (548 об.–557); 25) апреля 26 – Стефану Пермскому (195– 202 об.); 26) мая 1 – пророку Иеремии (206–208 об.) и Пафнутию Боровскому (208 об.–214 об.); 27) мая 2 – Борису и Глебу (220–227); 28) мая 2 – Афанасию Великому (214 об.– 220); 29) мая 3 – мученикам Тимофею и Мавре (227–230 об.); 30) мая 3 – Феодосию Печерскому (230об.–240 об.); 31) мая 4 – мученице Пелагии (240 об.–243); 32) мая 5 – великомученице Ирине (243–246); 33) мая 6 – Иову праведному (246–249); 34) мая 7 – в воспоминание знамения, явльшагося на небеси честного Креста Господня в Иерусалиме и мученику Акакию (249–256); 35) мая 7 – Антонию Печерскому (256– 267); 36) мая 8 – Иоанну Богослову (267–279 об.); 37) мая 9 – пророку Исаии и священномученику Христофору (279 об.–283 об.); 38) мая 9 – Николаю чудотворцу (283 об.– 294); 39) мая 10 – апостолу Симону Зилоту (294–297); 40) мая 11 – священномученику Мокию (297–300); 41) мая 12 – Епифалию епископу Киярскому и Герману патриарху Константинопольскому (300–307 об.); 42) мая 13 – мученице Гликерии (307 об.–311); 43) мая 14 – мученику Исидору (311– 314 об.); 44) мая 14 – Исидору юродивому Христа ради Ростовскому (314 об.–323); 45) мая 16 – Пахомию Великому (323–327); 46) мая 15 – Евфросину Псковскому (327–338 об.); 47) мая 16 – Феодору Освященному, ученику Пахомиеву (338 об.–341 об.); 48) мая 16 – Исаии епископу Ростовскому (341 об.–347 об.); 49) мая 17 – апостолу Андронику (347 об.– 350 об.); 50) мая 16 – Ефрему Перекомскому (350 об.–356); 51) мая 18 – мученику Феодоту Анкирскому и семи мученицам; мученикам Петру, Дионисию и другим (356 – 361 об.); 52) мая 19 – священномученику Патрикию (361 об.– 366); 53) мая 20 – мученику Фалалею (366 об.–370); 54) мая 20 – Алексию митрополиту (370–382); 55) мая 21 – равноапостольным Константину и Елене (382–387); 56) мая 20 – Довмонту-Тимофею князю Псковскому (387–394); 57) мая 22 – мученику Василиску (394–397 об.); 58) мая 23 – Михаилу исповеднику, еписколу Синадскому (397 об.–400 об.); 59) мая 23 – Леонтию епископу Ростовскому (400 об.–410); 60) мая 24 – Симеону столпнику дивногорцу (410–416); 61) мая 25 – в воспоминание третьего обретения главы Иоанна Предтечи (416–423 об.); 62) мая 26 – апостолу Карпу и мученику Георгию новому в Средце Болгарском (424 – 434); 63) мая 27 – священномученику Ферапонту (434–437); 64) мая 28 – Никите архиепископу Халкидонскому и Игнатию епископу Ростовскому (445 об.– 452 об.); 65) мая 29 – мученице Феодосии (452 об.–456); 66) мая 30 – преподобному Исаакию Далматскому (456 об.– 459); 67) мая 31 – мученику Ермею (459–463); 68) июня 1 – Дионисию Глушицкому (463–472 об.); 69) июня 25 – князю Петру, в иночестве Давиду, и княгине Февронии, в иночестве Евфросинии, Муромским (472 об

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Святаго апостола от 70-ти Кодрата, иже в Магнисии († ок. 130; службу зри 22 сентября) Преподобнаго Иосифа Заоникиевскаго, Вологодскаго († 1612) Преподобнаго Даниила Шужгорскаго (XVI) 22 сентября Святаго священномученика Фоки, епископа Синопийскаго († 117). Святаго пророка Ионы (VIII до Р. X.). Преподобнаго Ионы пресвитера (IX), отца святых Феофана, творца канонов, и Феодора Начертанных Преподобнаго Макария Жабынскаго, Белевскаго († 22 января 1622; службу зри 22 января) Преподобнаго Ионы Яшезерскаго († ок. 1589–1592) 23 сентября Зачатие честнаго славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна Святителя Иннокентия, митрополита Московскаго (прославление, 1977; службу зри 31 марта) 24 сентября Святыя первомученицы равноапостольныя Феклы (I) Преподобнаго Никандра пустынножителя, Псковскаго († 1581) Святаго преподобномученика Галактиона Вологодскаго († 1612) Иконы Божия Матере Мирожския (1567; явилась в 1198) 25 сентября Преподобнаго Сергия, игумена Радонежскаго и всея России чудотворца († 1392) Преподобныя Евфросинии Александрийския (V) Преподобныя Евфросинии Суждальския, в миру Феодулии († 1250; службу зри 18 сентября) Святителя Германа, архиепископа Казанскаго (пренесение мощей, 1595;службу зри 6 ноября) 26 сентября Святаго апостола и евангелиста Иоанна Богослова († нач. II) Святителя Тихона, Патриарха Московскаго и всея Руси (прославление, 1989; †25 марта 1925) Преподобнаго Ефрема Перекопскаго, Новгородскаго († 1492; службу зри 16 мая) 27 сентября Святаго мученика Каллистрата и дружины его († 304) Преподобнаго Савватия Соловецкаго († 1435) Священномученика Петра, митрополита Крутицкаго († 1937) 28 сентября Преподобнаго Харитона Исповедника († ок. 350) Собор Киево-Печерских святых, в Ближних пещерах (преподобнаго Антония) почивающих Преподобных схимонаха Кирилла и схимонахини Марии († ок. 1337), родителей преподобнаго Сергия Радонежскаго Святаго благовернаго князя страстотерпца Вячеслава Чешскаго († 935) Преподобнаго Иродиона Илоезерскаго († 1541) 30 сентября Святителя Михаила, перваго митрополита Киевскаго и всея России (пренесение мощей, 1730)

http://azbyka.ru/zelenye-minei

Святато блаженнаго Симона, Христа ради юродиваго, Юрьевецкаго (†1635) 11 мая Святых равноапостольных Мефодия (†885) и Кирилла (†869), учителей Словенских Святаго священномученика Мокия († ок. 295) Святаго священномученика Иосифа, митрополита Астраханскаго (†1672) Святителя Никодима, архиепископа Сербскаго (†1325) Преподобнаго Софрония затворника, в Дальних пещерах почивающаго (XIII) 12 мая Святителей Епифания, епископа Кипрскаго (1403) и Германа, Патриарха Константинопольскаго (1740) Преподобнаго Дионисия Радонежскаго (†1633) Святаго священномученика Ермогена, Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси (прославление, 1913; службу зри 17 февраля) Приложение : Преподобнаго Антония Радонежскаго (†1877) 13 мая Святыя мученицы Гликерии девы и с нею святаго мученика Лаодикия, стража темничнаго († ок. 177) Святаго преподобномученика Макария, архимандрита Каневскаго, Переяславскаго чудотворца (пренесение мощей, 1688) Святыя праведныя девы Гликерии, Новгородския (†1522) Преподобных Амфилохия (†1452), Макария († после 1462), Тарасия (†1440) и Феодосия (XV), Глушицких чудотворцев. 14 мая Святаго мученика Исидора Хиосскаго (†251) Святаго блаженнаго Исидора Твердислова, Христа ради юродиваго, Ростовскаго (†1474) Преподобнаго Никиты, затворника Печерскаго, епископа Новгородскаго (†1109; службу зри 31 января) 15 мая Преподобнаго Пахомия Великаго (†348) Святителя Исайи, епископа Ростовскаго (†1090) Святаго благовернаго царевича князя Димитрия Углечскаго, Московскаго и всея России чудотворца (†1591) Преподобных Евфросина (†1481) и Серапиона (†1480) Псковских Преподобнаго Пахомия Нерехтскаго (†1384; службу зри 23 марта) 16 мая Преподобнаго Феодора Освященнаго (†368) Преподобнаго Ефрема Перекомскаго (пренесение мощей, 1545) 17 мая Святаго апостола от 70-ти Андроника и святыя Иунии (I) Святаго мученика Николая Болгарскаго (†1555) Преподобныя Евфросинии, в миру великия благоверныя княгини Евдокии, Московския (†1407; службу зри 7 июля) 18 мая Святаго мученика Феодота Анкирскаго и седми мучениц дев: Текусы, Александры, Клавдии, Фаины, Евфрасии, Матроны и Иулии (†303)

http://azbyka.ru/zelenye-minei

На литии стихиры Успения, глас 1: Подобаше самовидцем Слова и слугам: Таже глас 2: Всенепорочная Невеста: Слава, и ныне, глас 3: Приидите, вси концы земнии (писаны на самый праздник, зри день 15-й ). На стиховне стихиры Успения со стихи их (зри день 15-й ). Слава, Премудрости, глас 6: Господи, воплотился еси, якоже восхотел еси,/изволил еси восприяти нищету нашу/и богатство благосердия показал еси./Славим Тя, Человеколюбче,/смотрения Твоего таинство почитающе/и молящеся даровати нам оставление прегрешений наших,/мир и велию милость. И ныне, Успения, глас 4: Егда изшла еси, Богородице Дево: (писана на самый праздник, зри день 15-й ). На благословении хлебов тропарь Премудрости, дважды. И Успения, единожды. Тропарь Премудрости, глас 1: На Престоле огнезрачием/в Вышних седяй со Отцем Безначальным и Божественным Твоим Духом,/благоволил еси явитися на земли, яко человек,/исполняя предвечный о нас Совет Святыя Троицы, Христе Иисусе;/сего ради и пострадал еси плотию,/да спасеши мир и вознесеши избранныя Твоя,/идеже присно, яко Бог, во славе царствуеши./Слава всеблагому Твоему Совету,/Слава премудрому смотрению Твоему,/Слава неизреченному снизхождению Твоему, Едине Человеколюбие. Ин тропарь Премудрости, глас 8: Премудрость Отчая,/Сияние славы и Образе Ипостаси Его,/в начале Небеса и землю основавый,/благослови достояние Твое,/сохрани в мире Церковь и град Твой и люди Твоя спаси. На УТРЕНИ На Бог Господь: тропарь Премудрости, дважды. Слава, и ныне, Успения. По 1-м и 2-м стихословиих седальны Успения (зри день 15-й ) Величание: Величаем Тя,/Единородный Сыне Божий, Иисусе Христе,/вся премудростию Твоею в начале сотворшаго/и человеческий падший род от вечныя смерти/всемилостивно искупившаго. По полиелеи седален Успения (зри день 15-й ). Таже степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Приидите, возрадуемся Господеви,/воскликнем Богу, Спасителю нашему. Стих: Избавление посла людем Своим, заповеда в век завет Свой. Всякое дыхание: Евангелие от Иоанна (глава 3, ст. 13–17): Рече Господь: никтоже взыде на Небо: конец: но да спасется Им мир. По 50-м псалме, Слава: Всяческая днесь радости исполнишася,/Бог Господь, и явися нам. И ныне, тойже. Таже Помилуй мя, Боже: и стихира, глас 6 (зри Славник на Господи, воззвах: страницы 144–145). Каноны Иисусу Сладчайшему, глас 2 и Успению сего дне, глас 1. Канон Иисусу Сладчайшему. Песнь 1 Ирмос: Во глубине постла иногда/фараонитское всевоинство преоруженная сила,/воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть:/препрославленный Господь славно бо прославися. Иисусе Сладчайший Христе, Иисусе Долготерпеливе,/души моея язвы исцели, Иисусе,/и услади сердце мое, Многомилостиве, молюся,/Иисусе, Спасе мой, да величаю Тя, спасаемый.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

от Р. Х., т. е. в последние дни 7000 г. со времени «Творения мира». 395 Как отметил А. Сервитский, «в XV в. давила умы русские страшная мысль о скором преставлении света, которого ждали, с концом седьмой тысячи лет, в 1492 году». Он цитирует слова архиепископа Новгородского Геннадия о том, что последует после окончания пасхальных кругов и семитысячного года: «Зде страхъ, зде скорбь; аки въ распятии Христове сей круг бысть, сие лето и наконецъ явися, въ нем же чаем и всемирное Твое пришествие» 396 . В «Изложении Пасхалии» митрополита Московского Зосимы, разработанной по окончании седьмой тысячи лет (в 1492 г.), в самом начале текста отмечается: «Всесвятыя живоначалныя единосущныя и неразделимыя Троица, Отца и Сына и Святаго Духа, всемилостиваго и преблагаго и человеколюбиваго Бога милосердием и поспешьством, седмитысущных лет края достигохом, и пасхалии седмыя тысящя последнее лето скончашася...». А завершается этот трактат словами: «И отселе начинаем пасхалию на осмую тысящу лет, в лето 7001-е». 397 Но так как еще в в. Феодосий Печерский писал о воскресном дне как дне первом, едином, 398 то полностью обоснованным представляется утверждение А.Н. Ужанкова: «Поскольку в в., когда в Киево-Печерском монастыре зарождалось русское летописание, пасхалии уже были рассчитаны до 7000 (1492) года, то был известен и перечень «временных лет» до 1492 г. То есть летопись изначально в хронологической основе своей имела временной предел – 1492 год. После него, как и в пасхалиях, мыслился конец света. Потому-то всем христианским миром конец XV в. воспринимался как самое реальное время второго пришествия Христа и Страшного суда. К нему и готовились». 399 Напомним, что выходцем из Киево-Печерской обители был и Кирик Новгородец. Считается, что с его именем связаны отдельные статьи в Новгородской первой летописи. 400 Таким образом, еще с X в. христиане Руси готовились к встрече «восьмого дня». Убеждение о том, что эволюция земной природы, филогенез и антропогенез имеет стадиальную длительность, состоящую из семи тысячелетий, было настолько распространенным и аксиоматичным, что оно было экстраполировано на онтогенез.

http://azbyka.ru/otechnik/Kirik_Novgorod...

В субботу на вечерни, и в неделю на утрени, и на литургии, поем службу всю неизменно, якоже прилучившагося святаго имущаго бдение, в неделю, глава 3. Глава 4. Аще случится храм святаго, или святыя, кроме недели И поем службу во храме, вечер и утро, и на литургии, якоже великаго святаго, емуже бывает бдение: зри главы септемвриа в 26-й день. Отдание же храма поем на вечерни, якоже указася в 1-й главе. [Зри] О томже: Аще случится во един день, на ряду во уставе другий великий святый с храмом, и поем службу его, когда настоятель восхощет, или церкве начальник, во ин день, аще и великий святый. Глава 5. Аще случится храм святаго священномученика Корнилиа в неделю Поем службу храма, якоже преподобнаго Симеона Столпника храма в неделю, по тойже главе: предпразднства же канон поем на повечерии. Глава 6. Аще случится храм Обновления в неделю, или кроме недели И поем службу всю на ряду Обновления с предпразднством Честнаго Креста. Корнилиа же службу поем на повечерии. Глава 7. Аще ли храм святаго Корнилиа случится, кроме недели в кий день И поем всю службу, вечер, и утро, Обновления и храма, якоже Симеона и Индикта, вечер и утро, и на литургии. Глава 8. Аще ли храм случится Покрова, или Сретения Пресвятыя Богородицы, или ин кий храм Ея, в неделю И поем всю службу, вечер, и утро, и на литургии, во всем подобно, якоже Рождества Богородицы в неделю, септемвриа во 8-й день. Глава 9. Аще ли храм Покрова Богородицы, или иный кий, случится кроме недели в кий день Поем службу храма в тех днех, якоже на праздник указася на ряду, септемвриа во 8-й день. Такожде поем и иным храмом Богородицы, кроме недели. Апостола же Анании и Романа служба поется во ин день. Глава 10. Аще ли храм Анании, или Романа случится в неделю Поем храма их службу, с Покровом Богородицы, яко указася храму Симеона Столпника, в неделю. А другаго святаго не храмоваго, поем службу, егда хощет настоятель, или на повечерии. Глава 11. Аще ли техже преждеписанных, святаго коего храм будет кроме недели, в кий день И поем службу Покрова, и храма, вечер и утро, и на литургии, во всем подобно, якоже Индикта, и храма святаго Симеона. Точию на благословении хлебов, тропарь: Богородице Дево: дважды: и храма, единожды. По кафисмах, седальны храма, по дважды: Слава, и ныне, Богородице. На хвалитех стихиры Богородице, три: и храма три. Глава 12. Аще ли случится храм святаго великомученика Димитриа Солунскаго в неделю

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

3 мая Празднование Пресвятей Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии в честь икон Ея, именуемых Печерская-Нерукотворенная (1085) и Свенская-Печерская(1288) Преподобнаго Феодосия Печерскаго (†1074) Святых мученик Тимофея и Мавры (†286) 4 мая Святыя преподобномученицы Пелагии, девы Тарсийския († ок. 290) Преподобных отец Никиты, Кирилла, Никифора, Климента и Исаакия, братьев Алфановых, Новгородских († после 1389) 5 мая Святыя и славныя мученицы Ирины (I–II) Преподобнаго Иакова Железноборовскаго (†1442; службу зри 11 апреля) 6 мая Святаго праведнаго Иова Многострадальнаго (ок. 2000–1500 до Рождества Христова) Преподобнаго Михея Радонежскаго (†1385) Святителя Саввы, перваго архиепископа и учителя Сербскаго (пренесение мощей, 1238) Святаго мученика Варвара, бывшаго разбойника 7 мая Воспоминание на Небеси явльшагося знамения Честнаго Креста во граде Иерусалиме (351) Святаго мученика Акакия сотника (†303) Преподобнаго Нила Сорскаго (†1508) Преподобнаго Нила Мироточиваго, Афонскаго (XVI–XVII; обретение мощей, 1815) Икон Божия Матере: Любечския (XI) Жировицкия (1470) 8 мая Святаго славнаго всехвальнаго апостола и Евангелиста Иоанна Богослова († ок. 98–117) и преподобнаго Арсения Великаго († ок. 449–450) Преподобнаго Арсения Новгородскаго (обретение мощей, 1785; службу зри 12 июля) Преподобнаго Арсения Трудолюбиваго, в Дальних пещерах почивающаго (XIV) Преподобнаго Кассиана послушника и постника, в Дальних пещерах почивающаго (XIII–XIV) 9 мая Святителя Николая Чудотворца, архиепископа Мир Ликийских (пренесение мощей, 1087) Святаго пророка Божия Исайи (VIII b. до Рождества Христова) и святаго мученика Христофора († ок. 250) Преподобнаго Шио Мгвимскаго, Иверскаго (VI) Иконы святителя Николая, именуемыя Зарайская (1225) 10 мая Святаго апостола Симона Зилота (I) Святителя Симона, епископа Владимирскаго и Суждальскаго, в Ближних пещерах почивающаго (†1226) Преподобнаго Симона Радонежскаго (XIV–XV) Святаго праведнаго Василия Мангазейскаго, мученика и страстотерпца (пренесение мощей, 1670; службу зри 22 марта)

http://azbyka.ru/zelenye-minei

[Зри] Подобает ведати: Аще случится попразднство Крещения Христова в неделю, ищи всего последования, вечер, и утро, септемвриа по 14 числе. [Зри] Суббота по просвещении: Прокимен, Аллилуиа, и причастен праздника: Апостол ко ефесеем, зачало 233: Возмогайте о Господе: Евангелие Матфеа, зачало 7: Возведен бысть Иисус: [Зри] Подобает ведати: Аще случится собор Предтечи в субботу: Прокимен праздника, и Предтечи. Апостол и Евангелие чтется прежде субботе по просвещении, потом Предтечи. Причастен: Явися благодать Божия: Другий: В память вечную: Сице поем на литургии в субботу, и святым имущим службу на литургии. [Зри] Неделя по просвещении: На литургии, прокимен, глас 1: Буди Господи, милость твоя на нас, якоже уповахом на тя. Стих: Радуйтеся праведнии о Господе: и праздника. Аще же случится святый имеяй на литургии прокимен, апостол, и Евангелие: тогда праздника прокимен и причастен оставляется. Апостол ко ефесеем, зачало 224 от полу: Братие, единому комуждо нас: Аллилуиа, глас 5: Милости твоя Господи во век: Евангелие Матфеа, зачало 8: Слышав Иисус, яко Иоанн предан бысть: Причастен: Явися благодать Божия: Другий: Хвалите Господа: [Зри] Подобает ведати: Яко евангелиа и апостолы от недели мясопустныя, вспять исчитая, до недели приидущия, яже есть первая по просвещения недели. Уведав известно, в кое число месяца пред мясопустною неделею будет неделя о мытари и фарисеи, и вспять изчет на мимошедшия недели возвратився, начни ряд досязающь недели о мытари и фарисеи. Аще же когда преизбудет недель сих, оставив блюди ряд о мытари и фарисеи. 8. Преподобнаго отца нашего Георгиа Хозевита: И преподобныя матере нашея Домники: И Емилиана исповедника. На Господи воззвах, стихиры преподобнаго 3, глас 4. Подобен: Яко добля: и преподобныя 3, глас тойже. Подобен: Дал еси знамение: Слава: и ныне, праздника, глас 1: Облагаяй небо облаки: На стиховне стихиры, праздника, глас 6. Подобен: Ангельския: с припевы их. Слава, и ныне, праздника, глас 2: На иорданстей реце: Тропарь праздника, и отпуст. На утрени, на Бог Господь, тропарь праздника трижды, и обычныя кафисмы. По кафисмах седальны праздника. Канон праздника: 1-й со ирмосом на 6: ирмос по дважды. Преподобнаго на 4, глас 4: и преподобныя на 4, глас 2. По 3-й песни,

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, глас 1: Се Симеон вопияше:/пререкаемое знамение Сей будет:/Бог Сый и Отроча./Сему, вернии, возопием:/благословите, вся дела Господня, Господа. И ныне, праздника, глас 4: Закон, иже в Писании, исполняя: (зри в сам день празника на хвалитех). Тропарь святаго. Слава и ныне, праздника (зри страницу ниже). НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах стихиры праздника 3 (зри в сам день праздника) и праведнаго Симеона 5 (зри службу выше). Слава святаго, глас 6: Возсия день радостный/памяти Боговидца и Богоприимца Симеона:/сей бо Престолу величествия молебне днесь предстоит,/Егоже в жизни на руку понесе,/о Нем же пророчески веща:/се, – рече, – лежит Сей на падение и на востание многим во Израили./И к Рождшей Того возгласи:/и Тебе, Пречистая, Самой сердце пройдет оружие./Егоже, вернии, святое торжество и летную память почитающе усердно,/к нему воззовем:/о Богомудре и Богоносче,/Евангельских тайн благовестником свидетельствованный праведниче/и Духа Святаго исполненный, Симеоне,/не престай моля за ны, Егоже яко Младенца/на руку своею понесл еси,/да избавит ны в день Судный шуияго стояния,/и свободит вечнаго мучения,/и спасет души наша,/яко Милосерд и Человеколюбец. И ныне, праздника, глас 6: Да отверзется дверь Небесная днесь: (зри в сам день праздника). Вход. Прокимен дне и чтения 3, преподобническая. Премудрости Соломони чтение (глава 3): Праведных души в руце Божией,/и не прикоснется их мука./Непщевани быша во очесех безумных умрети,/и вменися озлобление исход их,/и еже от нас шествие – сокрушение;/они же суть в мире./Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут,/упование их безсмертия исполнено./И вмале наказани бывше,/великими благодетельствовани будут,/яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе./Яко злато в горниле, искуси их/и, яко всеплодие жертвенное, прият я./И во время посещения их возсияют/и, яко искры по стеблию, потекут./Судят языком и обладают людьми,/и воцарится Господь в них во веки./Надеющиеся на Него разумеют истину/и вернии в любви пребудут Ему,/яко благодать и милость в преподобных Его/и посещение во избранных Его.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010