Подобен: Яко добля: На Кресте Тя яко узре/пригвождена, Господи,/Агница и Мати Твоя дивляшеся/и, что видение сие, взываше,/Сыне Возжеленне,/сия Ти неверный собор воздаде беззаконный,/иже многих Твоих чудес насладивыйся;/но слава неизглаголанному сошествию Твоему, Владыко. Тропарь, глас 4: Мученицы Твои, Господи,/во страданиих своих венцы прияша нетленныя от Тебе, Бога нашего:/имуще бо крепость Твою,/мучителей низложиша,/сокрушиша и демонов немощныя дерзости./Тех молитвами/спаси души наша. НА УТРЕНИ Оба канона Октоиха и святых канон на 4, егоже краегранесие: Самобратное пою сопряжение. Феофаново. Глас 4. Песнь 1 Ирмос: Моря чермную пучину/невлажными стопами/древний пешешествовав Израиль,/крестообразныма Моисеовыма рукама/Амаликову силу в пустыни победил есть. Любовию Христовою распаляемь, мучениче Евлампие,/мирское отвергл еси омрачение;/Небесному же, премудре, приближился еси тепле Свету невещественному, всеблаженне. Рачение еже к Богу твое, премудре мучениче Евлампие,/мучений преврати стремление,/воздержанием же и стоянием демонская попали ополчения истинно, многохвальне. Укрепив Богоглаголивым твоим языком воинство мученическое,/привел еси ко Христу совокупление Божественное, многобогатное уловление/и приемля с ними венцы нетленныя, пребогате. Богородичен: С высоты во чрево Твое, Пречистая, пришед Бог,/плоть быв, произыде явственно, падшия возвышая к Себе,/сынополагая благодатию земныя, Всепетая Дево Чистая. Песнь 3 Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи:/Ты моя крепость, Господи,/и прибежище, и утверждение. Возвысити враг прелести лукавное писание душетленно хотяще,/но того в пропасть низвергл еси. Любовию братнею распалаема,/ко Христове доброте, отроковице, притекла еси яве,/мученице Евлампие приснословущая. Богородичен: Безсеменно Божие Слово, Отроковице,/во чреве Твоем приемши неслиянно,/паче ума, Пречистая, нам родила еси. Седален, глас 8. Подобен: Премудрости: Мучений облаки темныя, страдальцы, прешедше терпеливно,/яко солнце, благодатию Спасовою возсиясте;/братскою же любовию Божественне связаеми,/подобными болезньми светло украсистеся./Тем по кончине безконечную благодать от высоты приясте/исцелити недуги, Господни угодницы;/молите Христа Бога грехов оставление подати/чтущим любовию святую память вашу.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

(О στργων, μκαρ, τν πθον) Не выдерживая всей полноты любви (своей к Богу), ты, Христов агнец, исходишь от пещеры (τς μνδρας) 141 , дабы сразиться с волками. Странное чудо! Приближаясь к зверям, как агнец, ты, однако же, не устрашаешься их (подлинно, велик Пастырь, Господь всех!). С таким дерзноветем (о Христе) приемля кончину, ты соделался добровольными приношением Господу (προσφορ). Почему, воспевая, взываю к тебе: «Ты мучениколюбцев теплейший предстатель. (σμα) Принося тебе песнь песней, вопию: «Приклони милостиво ко мне, преподобномучениче, ухо твое, спасая тебя воспевающих; ниспосли благодать совершающим с верою святую память твою, преславне; вместе с тем ущедри беднаго песнопевца твоего, соорудившая благолепный (περικαλλ) храм во имя твое 142 , сохраняя мя от всякаго вреда, ты, мучениколюбцев теплейший предстателю. 137       Переведено из Anal, sacra к, Питры, которым заимствовано из Корзинского кодекса. Что касается до вопроса, кому, с наибольшею вероятностью, можно приписать сие песнопение: то, посему, заметим, что Питра, в своих примечаниях, выражает не малое сожаление о том, что не включил сего творения, в свое время, к числу песнопений принадлежащих св. Феодору Студиту ; потому что из начальных букв каждого икоса он даже производить следующий акростих: ΤΟΥ˜ Σ τουδ-Ου σμα. Мы довольно соглашаемся с сим мнением, тем более, что в семь творении встречаются некоторый особенные слововыражения, которые можно приписать только сему песнописцу, как например: εφωτον, θαυματοκρτορ. В приведенных словах невольно слышится звук песни Студитовой, для всякого, кому хорошо известны кондаки и икосы св. Федора Студита , написанные в похвалу св. великим святителям и, между ними (говоря по отношению к слову: θαυματοκρτορ) святителю Николаю Мирликийскому, которого он изобразил, как преимущественно величайшего из всех святых чудотворца. – В Афонском кондакарие сих кондака и икосов нет. – Св. Анастасий был родом Персиянин; обратился к вере во Христа по собственному размышлению. Поводом к обращению его из язычества были многоразличный чудеса и знамения от древа, креста Господня, взятого, в его время, в плен царем персидским Хоздроем. Это было в первой половине VII в. по Р. Хр., в царствование греч. императора Ираклия. Чудеса, бывшие от креста Христого побудили Анастасия (в язычестве – наследовать учение христианской веры; после чего он со всем усердием принял св. крещение, а затем пожелал принять на себя иноческие чин. Судьбами Божественного провидения, он сделался пламенным ревнителем христианской веры, неустрашимо изобличая и ниспровергая языческие заблуждения, за что вскоре сподобился принять венец мученический.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Святче Божий, ныне предстоя Престолу Святыя Троицы, молися о людех, в заблуждении ума сущих, и направи нас на путь покаяния. Светильник пресветел чадом твоим явился еси, преподобне Гаврииле, иже, видевше добрая дела твоя, прославляху Отца Небеснаго, давшаго им таковаго предстателя. Узы и страдания Христа ради претерпев, сосуд благодати Духа Святаго явился еси, отче Гаврииле, и, многими дарами обогатився, людем добре послужил еси. Богородичен: У поваем на помощь Твою, Богородице, верующе в толикое Твое милосердие к людем согрешшим, и просим Тя прилежно: исправи пути жития нашего, Мати Пречистая. Песнь 5 Ирмос: С вета Подателю и веков Творче, Господи,/во свете Твоих повелений настави нас:/разве бо Тебе, иного бога не знаем. Отче Гаврииле, первых христиан страданий подобник быв, узы и гонения за Христа мужественне претерпел еси, егоже моли о душах наших. Силою Господнею укрепляемь, преподобне Гаврииле, льстивыя наветы гонителей отвергл еси и злобу их смирением низложил еси, зовый: разве Христа, иного бога не знаю. Непреложное терпение показуя, яко адамант твердый явился еси и, многия скорби и узы со смирением приемля, богоборцем глаголал еси: разве Христа, иного бога не знаю. Богородичен: О ставление многих согрешений молитвами Твоими, Дево, уповаем получити, Ты бо еси Надежда рода христианскаго. Песнь 6 Ирмос: В бездне греховней валяяся,/неизследную милосердия Твоего призываю бездну:/от тли, Боже, мя возведи. Явися благодать велия людем православным в прославлении твоем, отче Гаврииле, теплаго бо тя молитвенника пред Богом обретоша. Пастыря тя добраго вемы, блаженне отче, мудре стадо твое во дни скорбныя упасшаго, темже и нас в вере и единомыслии сохрани. Алчущия правды во дни глада духовнаго пищею Небесною питал еси, свобождая тех тьмы греховныя и ко Христу приводя. Богородичен: О т скорби душевныя вопием Ти, Владычице: приими недостойныя наша молитвы, Ты бо еси надежда и упование душ наших. Кондак, глас 2: Крепости Божия соименник/и причастник Божия благодати явился еси,/отче Гаврииле,/преподобием и исповедничеством/истину Православныя веры утверждая,/иго Христово до конца восприял еси,/темже и прославлен еси со святыми,/моли Христа Бога спастися душам нашим.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

18) ( ποκινηθες) Всевышний (Боже)! Ты, подвигнувшись милосердием Своим, утвердив, спаси, меня, да прикоснуся к (жизнодательному) ребру (Твоему). Приемля благодать Твою, -Твое (пречистое) Тело и (Святую) Кровь, да избавлюсь от (всех) зол моих, да обращу оставление прегрешений. Фома, прикасаясь к Тебе, познал славу Твою: я же страшусь; ибо я знаю силы Твои. Я сознаю (греховныя) дела свои, – совесть смущает меня. Пощади, Спасе мой, пощади меня, Милостиве, да (и) словом и делом с верою вопию к Тебе: Ты Господь и Бог наш». Источник : Кондаки и икосы св. Романа Сладкопевца на некоторые дни святым, некоторые дни недели, некоторыя недели, на двунадесятые праздники и на каждый день страстной седмицы, и стихиры его же на предпразднственные и попразднственные дни пред Рождеством Христовым и по Рождестве Христове./Перевод Диакона Сергия Цветкова. – М.: Типография Л. Ф. Снегирева, 1881. – С.142–147 3. Русский перевод иером. Амвросия (Тимрота) Кондак, глас 8 Любознательной рукою/жизнь источающие ребра Твои исследовал Фома, Христе Боже;/и тогда, как Ты вошел при запертых дверях,/он с прочими Апостолами стал взывать Тебе:/«Ты – Господь и Бог мой!» Икос: Кто тогда сохранил руку ученика не опаленной,/когда тот приступил к огненным ребрам Господа?/Кто дал ей дерзновение,/и смогла она осязать пламенную кость?/Конечно, само осязаемое!/Ведь если бы ребро не подало силу деснице бренной,/как та смогла бы осязать/поколебавшее страданиями горнее и дольнее?/Такая благодать была дана Фоме,/чтобы это осязать, Христу же возгласить:/«Ты – Господь и Бог мой!» 1 Переведено с греческаго яз. из Anal, sacra К. Pitri. Творение св Романа сладкопевца. Из начальных букв каждаго икоса акростих: το ταπεινο ωμανο. В Analect. sacr: помещены еще два следующие кондака: а) (Чрез) сомнение Фомы, по воле Твоей, Спаситель, поистине домостроительствовалась вера несомненная, дабы никто когда-либо не усумнился в воскресении Твоим. Ибо Ты Самаго Себя только не обнаружил пред ним; но (показал ему) язвы (гвоздинныя и рану (от прободения) копием; почему он Тебя и исповедовал: «Ты Господь и Бог наш».

http://azbyka.ru/otechnik/Roman_Sladkope...

Возглас: Яко Милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь. И абие глаголем седален, глас 2: Подобен: Моление теплое: Персидстии царие злато, смирну и ливан принесоша, Христе, плотию тебе младенствовавшу, ихже даровал еси древле, неизреченным советом твоим, Человеколюбче, рукою царицы верныя, обители Павла преподобнаго, яко Божественный дар. Песнь 4 Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя и прославих Твое Божество. Якоже смирну, и ливан, и злато принести Тебе укрепи, жития чистоту, Спасе, припадающих даром Твоим. Благоухание испущающе Твоего благоутробия, Божественнии дары Твои нам предлежат, Человеколюбче: темже величаем державу Твою. Слава: Ковчегу припадающе Твоих всечестных даров, крепость приемлем и побеждаем змия, хвалу Спасу возсылающе. И ныне, богородичен: О всех моли Сына Твоего, Отроковице, и всех Господа, даровати прощение прегрешений, имиже согрешихом. Песнь 5 Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подаждь нам, Человеколюбче. Принесе на Афонскую гору святую от царствующаго из градов царица Мария благоговейно Христовы священныя дары и пречестныя. Благодать тайную, яко невещественную росу душевную, источают дары Твои, Христе, яже освятил еси прикосновении руку Твоею, владыко. Слава: Всяк приходяй ко святым даром Твоим, уныния избавляется горькаго, воспевая благоутробия Твоего, Спасе, величие. И ныне, богородичен: Избави мя, чистая, бесования губителя, и подаждь мир непреложен уму и сердцу моему, молю Тя. Песнь 6 Ирмос: Молитву пролию ко Господу, и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися и живот мой аду приближися, и молюся, яко Иона: от тли, Боже, возведи мя. Исцеления подает Божественных даров ковчег злата, смирны и ливана, осенением силы Божественныя: приидите припадем к сим страждущии, да лютых горестей избавимся Христовою благостию. Стекается монашествующих лик во обитель святаго Павла усердно, имущую честныя дары богодарованныя и лобызает я, приемля страстей избавление.

http://pravmir.ru/molebnyj-kanon-pered-d...

Слава, и ныне, глас 8: Откуду мне сие,/да прииде Мати Господа моего ко мне? –/взываше Ти Предтечева мати,/егда пришла еси в дом Захариин, Богомати Пресвятая,/сице покровительствуемый Тобою град Кострома,/приемля во пределы своя всечестный образ Твой/и с ним богатство Небесных дарований,/аки Самую Тебе и с Превечным Сыном Твоим приемлет,/темже от неописанныя радости недоумевает:/кое слово принесет Ти?/Или киими благохвалении/в настоящий праздник явления иконы Твоея возвеличит Тя?/Точию, еже Дух Святый подаде иногда Елисавети,/сие вси взываем о Тебе:/откуду нам сие?/Яко цельбоносным образом Своим/прииде Мати Господа нашего,/ради Ея подающаго нам мир и велию милость. На стиховне стихиры самогласны, глас 4: Принесенней бывшей иконе Твоей,/Богоневесто Владычице,/во избранный Тобою град наш,/исполнися премногия радости великий князь/и с ним вси верных собори,/имуще с собою видимое знамение Твоего о себе благоволения,/на неже и мы, сынове их, присно взирающе,/в веселии духа приносим Ти днесь и Рождшемуся из Тебе/песнь благодарения. Стих: Слыши, Дщи, и виждь,/и приклони ухо Твое. Во облацех дугу положивый во знамение/вечнаго земли с Небесами мира,/дал еси знамение граду нашему/Твоего всеблагаго о нем промысла, Владыко,/утвердив во святилищи его всечестную Матере Твоея икону,/на нюже взирающе,/воспоминаем велия и преславная,/яже являеши к нам,/верою Тя славящим/и к ходатайству Матере Твоея с любовию прибегающим. Стих: Лицу Твоему помолятся/богатии людстии. Волсви, пришедшии от восток,/узревше звезду,/еюже ко Христу, в Вифлееме рождшемуся, руководими бяху,/возрадовахуся радостию велиею зело,/сице и мы, вернии, радуемся и веселимся,/благодаряще Человеколюбца Иисуса,/чрез икону сию руководящаго нас к познанию/вочеловечения Его от Пренепорочныя Девы. Слава, и ныне, глас 8: Во днех плоти Твоея, Иисусе, Боже наш,/пределы единаго дому Израилева/прошел еси, благодетельствуя/и всяк недуг и всяку язю в людех Его исцеляя,/но по днех востания Твоего,/седя со Отцем на Престоле величествия,/вся концы вселенныя славою чудес/и множеством щедрот Твоих исполнил еси,/ихже да не лишен будет и смиренный град наш/со пределы своими:/благоволил еси, даровав ему пречестную Матере Твоея икону,/всем, к Тебе верою приходящим,/ощущати Божественную Твою силу./Сего ради и мы, толиких дарований наслаждающеся,/в радости Духа взываем Ти:/слава Твоему всеблагому о нас промыслу,/Едине Человеколюбче и Спасе душ наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Уже бо от дел несть ми спасения, аще непокрыете мя от всякаго кова льстиваго змиа безстуднаго. Се бо яко лев рыкая ходить, хотя мя пожрети; но съкрушите ему лукавую главу, расторгните челюсти его и мене избавите Вашими молитвами, да бых еще да семь свете моих грехов покаялся, еликоже сътворих на убогую мою душю. Ей, Владыко мой Господи Исусе Христе! Умилосердися на мя окаяннаго: Молитвами Апостол Твоих от тайных моих очисти, даждь благодать разума моему недостоинству. Ты бо еси Христос Сын Божий, дая молитву молящемуся, приемля покаяние кающихся. Приими Владыко мое покаяние и отпусти нечестие сердца моего. Спаси мя по милости Твоей, яко аз раб Твой Владыко, и Сын рабы Твоея. Не дажь, Господи, в смятение ногы моея, ни да въздремлеть храняй меня Ангел; но вразуми мя, Боже, очисти и освяти смиреную ми душу: да не възвращуся уничижен, скорбен, посрамлен, но да получу, их же желаю безконечных Твоих благ. Не сниди с мною в суд 23 : аз бо ведаю своя безакония, глаголющая на мя; того ради, молю Ти ся, Владыко, от сердца и от души: не остави, Господи, до конца погыбнути в тине дел моих, но дайждь ми руку помощи. Съведый немощь мою, презря грехы моя и ожидая покаяния, яко благь и долготерпелив, нас ради на землю съшед и Апостолы избрав и теми призываеши вся языкы в вечную жизнь. Тех молитвами, Христе Боже, посли нам Твою милость и волны укроти нестройных ми помысл, и падшую душу мою вьстави и от всякаго зла избави и настоящаго суда свободи: Яко Ты еси Бог мой и Тебе славу въсылаю со Отцем и Святым Духом и ныне и присно, и в векы веком. Аминь. Крест души возстание и живот вечный: свет Сын Божий 31 : крест слава Господня: крест супостатом победитель и избавитель человеком. Господи Христе Боже нашь, Иже, нашего ради спасения, от безначальнаго Ти Отца пришед от вышняго круга горняго небеси в нижная страны земля, Бог сый непременен, в наше естество оболкся и весь бысть человек за многое и неисповедимое Твое милосердие, да данное Ти достояние языкы к себе приведеши, изем от стараго врага мучителя диявола, емуже поработихомся грехом, часть 32 Твоя сущи и жребий вожделенный 33 , о них же рече: иныя овцы имам.

http://azbyka.ru/otechnik/Kirill_Turovsk...

Буди нам свидетелем утешительнаго учения и ты, Преподобне Отче Сергие. Не избрал ли ты добровольно скорбей и лишений строгаго и безпомощнаго пустынножительства? Не понес ли трудностей брани против коварства и дерзости врагов невидимых? Не испытал ли скорбей от малодушия людей, не понимавших твоего совершенства, и от зависти искушаемых любоначалием? И се, по мере обильнаго сеяния скорбных подвигов, обильная для тебя жатва благодати, которую и других многих, во многие роды, по вере, питать продолжаешь! Но кто исчислит скорби святых на пути освящения, и даже в состоянии совершенства и святыни? И Ты, Пресвятая Мати Дево, высшая небес, чистейшая света солнечнаго, одною ли радостию Матери Господа жила на земли? И Твою душу чистейшую, осененную высочайшим благословением, исполненную благодатию, не прошло ли «оружие скорби» ( Лyk. II. 35 ) так же безпримерной, как безпримерно Твое достоинство и Твоя последующая слава? Обращаясь к себе самим, не признаем ли, братия, что ныне особенно ко времени углубляться в Евангельское учение о скорбях? Видно, мы не довольно внимали оному, когда суждено свыше послать нам, и не однажды послать, чрезвычайных и строгих проповедников, – болезнь и смерть. Они проповедуют не словами, но, сильнее слов, событиями. Что проповедуют? Думаю, нечто подобное проповеди Ангела откровения: «убойтеся Бога, и дадите Ему славу» ( Anok. XIV. 7 ). Если в благоденствии вас не довольно привлекали к Богу благодарность и любовь: да приведет вас к Нему, по крайней мере, страх бедствия. Если вы не пользовались свободно тихими скорбями покаяния и умерщвления плоти, для очищения души: воспользуйтесь для сего по крайней мере невольно находящею, но в покаянии приемлемою скорбию бедствия, постигающаго или угрожающаго, или с бедствующими ближними состраданием разделяемаго. Дайте славу правосудию Божию, и, со смирением и самоосуждением приемля временное наказание, спасайте себя от вечнаго. «Господи, да не яростию Твоею обличиши» нас, «ниже гневом Твоим накажеши» нас ( Nc. XXXVII. 2 ). «Наказуя накажи нас» временно, «смерти же» безвременной и вечной «не предаждь» нас ( Пс. 117. 18 ). Ключем скорби «отверзи нам врата правды» и благодати, да «вшедше в ня исповемыся» Тебе ( Пс.117:19 ), Взыскателю погибших, Спасителю грешных, Облаженствователю злостраждующих. Аминь.

http://azbyka.ru/otechnik/Filaret_Moskov...

Разделы портала «Азбука веры» Добрый день! Несколько лет назад я попала в аварию. Было очень тяжело морально, хотя я не была за рулем, но в другой машине летальный исход. Я ехала на беседу к батюшке в такси. Водитель зачем-то спросил куда я еду. Я рассказала, что хочу поговорить с батюшкой и исповедоваться. На что он мне сказал: “Вы не понимаете, что когда идете на исповедь, Вы перекладываете все свои тяготы на священника?” И я, как-то затормозила, в какой-то ступор, что-ли впала. Как быть? Действительно это так? Этот вопрос беспокоит меня много лет. Тогда мне батюшка помог советом, но на исповедь я так и не решилась. Хотя, душа просит. Спасибо Похожие вопросы 4 Ответа Нет не так, Вы на исповедь идете к Богу. А священник лишь свидетель. Пришедшему на исповедь священник дает следующее наставление: Се, чадо, Христос невидимо стоит, приемля исповедание твое. Не усрамися, ниже убойся, и да не скрыеши что от мене, но не обинуяся рцы вся, елика соделал еси, да приимеши оставление от Господа нашего Иисуса Христа. Се и икона Его пред нами, аз же точию свидетель есмь, да свидетельствую пред Ним вся, елика речеши мне, аще ли что скрыеши от мене, сугуб грех имаши. Внемли убо, понеже бо пришел еси во врачебницу, да не неисцелен отыдеши. Перевод: Сын мой духовный! Здесь невидимо присутствует Христос, принимающий исповедь твою. Не стыдись и не бойся и не помысли скрыть что-либо от меня, но откровенно скажи все, что ты соделал, чтобы принять от Господа нашего Иисуса Христа прощение соделанного тобою. Вот и святая икона Его; я же, иерей, духовный твой отец, только свидетель для засвидетельствования пред Ним (Христом) обо всем, что ты скажешь мне. Если ты что-либо утаишь от меня, примешь на свою душу сугубый (двойной) грех. Вразумись же, что ты пришел в лечебницу не для того, чтобы выйти из нее неисцеленным. Исповедь — это Таинство на котором священник предстает, как свидетель между вами и Господом. В разрешительной молитве священнослужитель произносит следующий текст: “Господь и Бог наш, Иисус Христос, благодатию и щедротами своего человеколюбия да простит ти чадо (имя), и аз недостойный иерей Его властию мне данною прощаю и разрешаю тя от всех грехов твоих, во Имя Отца и Сына, и Святаго Духа. Аминь.”

http://azbyka.ru/vopros/kak-prijti-k-isp...

Скачать epub pdf Имеющи произвестися игумения приводима бывает старшими монахинями ко архиерею среди церкве, идеже архиерей стоит во время входа со Евангелием, и покланяется олтарю и архиерею земно, по сем же приклоняет главу. Архиерей знаменует ю рукою по главе, трищи. И полагает на главу ея руку, протодиакону глаголющу: Господу помолимся. Архиерей глаголет молитву сию: Боже, всегда человеков спасения промысл творяй и сестер сих купно во едино стадо собравый, Сам, Владыко всяческих, безмерным Твоим человеколюбием непорочно сие соблюди, Твоя заповеди непрестанно храняще, ко еже не погибнути от овец его ни единой и от волка расхищене быти; и рабу Твою сию имярек монахиню, юже благоволил еси поставити над стадом сим игумению, достойну покажи Твоея благости и всякими добродетельми украси, да чрез дела своя благий образ сущым под нею будет, якоже тем ревнительницам быти непорочнаго ея жительства и с нею неосужденно стати Страшному Твоему Судищу. Возглас: Яко Твое есть Царство и сила и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Певцы: Аминь. Архиерей: Мир всем. Певцы: И духови твоему. Протодиакон: Главы ваша Господеви приклоните. Певцы: Тебе, Господи. Архиерей молится тайно: Приклони, Господи, ухо Твое и услыши моление наше, и покажи рабу Твою сию игумению сея честныя обители, верну и мудру строительницу вверившагося ей от Твоея благодати словеснаго стада, творящу во всех волю Твою и достойну Небеснаго Твоего Царствия бываему. Возглас: Благодатию и щедротами и человеколюбием Единороднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Всесвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Певцы: Аминь. И глаголет протодиакон велегласно: Преосвященнейший владыко. Архиерей глаголет велегласно же: Благодать Всесвятаго Духа чрез Нашу мерность производит тя игумению честныя обители Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа глаголет именование обители [или:] Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы глаголет именование обители, или святаго глаголет именование обители. Таже архиерей приемлет игуменский крест и возлагает на произведенную во игумении, она же лобзает крест и руку архиерея. И возложа архиерей десницу на главу ея, возглашает: Аксúа. И певцы поют: Аксúа, трищи. ЗРИ: И аще изволит архиерей, абие вручает игумении посох, глаголя: Приими сей жезл… Аще ли же ни, по отпусте литургии творит сие. Игумения же отходит на свое си место и егда доспеет время, причащается Святых Таин по чину. По скончании же Божественныя литургии произведенная во игумении встает за солеей, позади себе имея и неких от сестер. Архиерей исходит святыми враты на солею и, приняв от посошника игуменский жезл, вручает его игумении, возглашая: Приими сей жезл, имже утверждающи сестер твоих да правиши, яко и слово имаши отдати за них нашему Богу во дни Суда. Произведенная игумения лобызает десницу архиереа, приемля жезл. Архиерей же глаголет поучение. Читать далее

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010